Friday, March 16, 2012

شوخی احمدی نژاد با مجلس


خط دوم قرار داد 1200 میلیاردی متروی تبریز را سپاه برد! قرارداد احداث خط دوم متروی تبريز، به ارزش 1200 ميليارد تومان به قرارگاه خاتم الانبيای سپاه پاسداران واگذار شد . خبرگزاری ايرنا گزارش داد که اين قرارداد به امضای شهردار تبريز و معاون هماهنگ‌ کننده قرارگاه خاتم‌الانبياء رسيده است .


خط دومقرار داد 1200 میلیاردی
متروی تبریز را سپاه برد!
 
 
 
 
قرارداد احداث خط دوم متروی تبريز، به ارزش 1200 ميليارد تومان بهقرارگاه خاتم الانبيای سپاه پاسداران واگذار شد .
خبرگزاری ايرنا گزارش داد که اين قرارداد به امضای شهردار تبريز ومعاون هماهنگ‌ کننده قرارگاه خاتم‌الانبياء رسيده است .

احمدی نژاد در مجلس از دهانش پرید ذخیره ارزی نجومی ایران در زمان احمدی نژاد پر زده احمدی نژاد در جریان حضور در مجلس و در وسط سخنرانی آب نکشیده ای که ایراد کرد، از دهانش پرید که ذخیره ارزی کشور صفر است. آمد ابروی متروی تهران و خود داری دولت از دادن بودجه آن را بردارد، چشم نظام را کور کرد و معلوم شد کفگیر به ته دیگ خورده است. چنان که یارانه ها را هم نمی توانند پرداخت کنند. سازمان بازرسي كل كشور و ديوان محاسبات قبلا اعلام كرده بودند كه دولت از حساب ذخيره ارزي به عنوان قلك دولت استفاده كرده و هر جا كه نياز به منابع داشته از آن برداشت كرده است. حالا نگرانی حکومت از آنست که دولت دست بگذارد روی صندوق توسعه ملي . طي سال‌هاي 1384 الی 1388 دولت 108 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت کرده است. در سال ۸۵ ميزان برداشت از حساب ذخيره بيش از دو برابر نسبت به سال قبل آن رسيد . موجودي نقد حساب ذخيره‌ ارزي در سال ۱۳۸۶ معادل ۲۳ ميليارد و ۱۷۵ ميليون دلار بوده كه اين رقم در سال بعد به ۱۳ ميليارد و ۱۴۲ ميليون دلار كاهش يافت. همچنين ميزان برداشت از اين حساب در سال ۱۳۸۶ معادل ۲۸ ميليارد و ۱۵ ميليون دلار بوده كه اين رقم در سال ۱۳۸۷ به رقم ۴۵ ميليارد و ۹۲۴ ميليون دلار افزايش يافته كه افزايش ۶۳.۹ درصدي را نشان مي‌دهد. برداشت از حساب ذخيره ارزي در سال ۱۳۸۷ به ۴۵ ميليارد و ۹۲۴ ميليون دلار افزايش يافته است



 
احمدی نژاد در مجلس از دهانش پریدذخیره ارزی نجومی ایران
در زمان احمدی نژاد پر زده
 
 
 
 
احمدی نژاد در جریان حضور در مجلس و در وسط سخنرانی آب نکشیده ای که ایراد کرد، از دهانش پرید که ذخیره ارزی کشور صفر است. آمد ابروی متروی تهران و خود داری دولت از دادن بودجه آن را بردارد، چشم نظام را کور کرد و معلوم شد کفگیر به ته دیگ خورده است. چنان که یارانه ها را هم نمی توانند پرداخت کنند.
 سازمان بازرسي كل كشور و ديوان محاسبات قبلا اعلام كرده بودند كه دولت از حساب ذخيره ارزي به عنوان قلك دولت استفاده كرده و هر جا كه نياز به منابع داشته از آن برداشت كرده است.حالا نگرانی حکومت از آنست که دولت  دست بگذارد روی صندوق توسعه ملي .
 طي سال‌هاي 1384 الی 1388 دولت 108 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت کرده است. در سال ۸۵ ميزان برداشت از حساب ذخيره بيش از دو برابر نسبت به سال قبل آن رسيد .
موجودي نقد حساب ذخيره‌ ارزي در سال ۱۳۸۶ معادل ۲۳ ميليارد و۱۷۵ ميليون دلار بوده كه اين رقم در سال بعد به ۱۳ ميليارد و ۱۴۲ميليون دلار كاهش يافت.
همچنين ميزان برداشت از اين حساب در سال ۱۳۸۶ معادل ۲۸ ميليارد و۱۵ ميليون دلار بوده كه اين رقم در سال ۱۳۸۷ به رقم ۴۵ ميليارد و۹۲۴ ميليون دلار افزايش يافته كه افزايش ۶۳.۹ درصدي را نشانمي‌دهد.
برداشت از حساب ذخيره ارزي در سال ۱۳۸۷ به ۴۵ ميليارد و ۹۲۴ميليون دلار افزايش يافته است

مطهری : نظام باید اعتراض‌های مردم را به رسمیت بشناسد علی مطهری نماینده مجلس گفته که جمهوری اسلامی باید «حق اعتراض مردم» را به رسمیت بشناسد. آقای مطهری که از سوی کاربران سایت «خبرآنلاین» به عنوان دومین چهره سیاسی سال ۱۳۹۰ انتخاب شده٬ گفته که شاید علت این انتخاب انتقاد وی «از نوع برخورد‌ها با منتقدان و معترضان» بوده باشد. این نماینده مجلس تائید کرده که مقام‌های جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر در برخورد با منتقدان و معترضان «رفتار‌های خشنی» داشته‌اند. مطهری روز جمعه (۲۶ اسفند) به سایت «خبر‌ آنلاین» گفته که «اعتراض را باید به عنوان یک حق برای مردم به رسمیت شناخت و آن را به معنی مبارزه با نظام تلقی نکرد.» علی مطهری یکی از معدود نمایندگان محافظه‌کاری است که طی دو سال گذشته بار‌ها از برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به وضعیت موجود انتقاد کرده است. با آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و حوادث پس از آن٬ اعتراض‌های مردمی در جمهوری اسلامی به شدت سرکوب می‌شود. طی دو سال گذشته ده‌ها فعال سیاسی٬ مدنی و رسانه‌ای بازداشت٬ دادگاهی و زندانی شده‌اند و جمهوری اسلامی حاضر نیست درباره این برخورد‌ها به مردم و مجامع بین‌المللی پاسخ بدهد.

مطهری : نظام باید اعتراض‌های مردم را به رسمیت بشناسد

علی مطهری نماینده مجلس گفته که جمهوری اسلامی باید «حق اعتراض مردم» را به رسمیت بشناسد.
آقای مطهری که از سوی کاربران سایت «خبرآنلاین» به عنوان دومین چهره سیاسی سال ۱۳۹۰ انتخاب شده٬ گفته که شاید علت این انتخاب انتقاد وی «از نوع برخورد‌ها با منتقدان و معترضان» بوده باشد.
این نماینده مجلس تائید کرده که مقام‌های جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر در برخورد با منتقدان و معترضان «رفتار‌های خشنی» داشته‌اند.
مطهری روز جمعه (۲۶ اسفند) به سایت «خبر‌ آنلاین» گفته که «اعتراض را باید به عنوان یک حق برای مردم به رسمیت شناخت و آن را به معنی مبارزه با نظام تلقی نکرد.»
علی مطهری یکی از معدود نمایندگان محافظه‌کاری است که طی دو سال گذشته بار‌ها از برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به وضعیت موجود انتقاد کرده است.
با آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و حوادث پس از آن٬ اعتراض‌های مردمی در جمهوری اسلامی به شدت سرکوب می‌شود.
طی دو سال گذشته ده‌ها فعال سیاسی٬ مدنی و رسانه‌ای بازداشت٬ دادگاهی و زندانی شده‌اند و جمهوری اسلامی حاضر نیست درباره این برخورد‌ها به مردم و مجامع بین‌المللی پاسخ بدهد.

قیمت دلار از مرز ۲ هزار تومان گذشت ایلنا: مسافران نوروزی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند به دلیل بی‌ثباتی در خرید و فروش ارز و سیاست‌های متغییر بانک مرکزی دچار بلاتکلیفی و سرگردانی شده‌اند. به گزارش خبرنگار ایلنا، محدوديت خرید و فروش ارز مورد نیاز مسافران که اخيرا از سوی رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد بار دیگر شوک دیگری را به بازار ارز وارد ساخت و باعث التهاب مجدد بازار ارز شده است. گزارش‌ها در بازار ارز از عدم تمكين صرافي ها در خصوص ارائه ارز با قيمت مصوب مي‌كند به طوري كه در حال حاضر دلار با شيب قيمتي مواجه شده و از مرز 2 هزار تومان عبور كرده است. در حالی که تا چندی پیش بانک مرکزی با اعلام اینکه هر گونه خرید و فروش ارز تنها از بانک‌های عامل مجاز است اما گزارش‌ها حکایت از آن دارد که بی‌ثباتی در این بازار همچنان ادامه دارد و مسافران به دلیل عدم ارائه ارز مورد نیاز با قیمت مصوب بانک مرکزی در بلاتکلیفی و سرگردانی به سر مي‌برند. اين در حالي است كه بسياري از صرافان اقدام جديد بانك مركزي در خصوص ارائه ارز به تعداد محدودي از صرافي‌ها را نوعي فرافكني دانسته و به اين موضوع معترض هستند. کار‌شناسان معتقدند عدم اتخاذ استراتژی مناسب از سوی بانک مرکزی که طی دو سال گذشته گریبان این نهاد پولی بزرگ را گرفته است باعث شده تا همچنان بازار ارز حتی در واپسین روزهای سال ۹۰ بار دیگر تب دار شود و التهاب تمامی اجزای آن را فرا بگیرد.

قیمت دلار از مرز ۲ هزار تومان گذشت

ایلنا: مسافران نوروزی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند به دلیل بی‌ثباتی در خرید و فروش ارز و سیاست‌های متغییر بانک مرکزی دچار بلاتکلیفی و سرگردانی شده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محدوديت خرید و فروش ارز مورد نیاز مسافران که اخيرا از سوی رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد بار دیگر شوک دیگری را به بازار ارز وارد ساخت و باعث التهاب مجدد بازار ارز شده است.
گزارش‌ها در بازار ارز از عدم تمكين صرافي ها در خصوص ارائه ارز با قيمت مصوب مي‌كند به طوري كه در حال حاضر دلار با شيب قيمتي مواجه شده و از مرز 2 هزار تومان عبور كرده است.
در حالی که تا چندی پیش بانک مرکزی با اعلام اینکه هر گونه خرید و فروش ارز تنها از بانک‌های عامل مجاز است اما گزارش‌ها حکایت از آن دارد که بی‌ثباتی در این بازار همچنان ادامه دارد و مسافران به دلیل عدم ارائه ارز مورد نیاز با قیمت مصوب بانک مرکزی در بلاتکلیفی و سرگردانی به سر مي‌برند.
اين در حالي است كه بسياري از صرافان اقدام جديد بانك مركزي در خصوص ارائه ارز به تعداد محدودي از صرافي‌ها را نوعي فرافكني دانسته و به اين موضوع معترض هستند.
کار‌شناسان معتقدند عدم اتخاذ استراتژی مناسب از سوی بانک مرکزی که طی دو سال گذشته گریبان این نهاد پولی بزرگ را گرفته است باعث شده تا همچنان بازار ارز حتی در واپسین روزهای سال ۹۰ بار دیگر تب دار شود و التهاب تمامی اجزای آن را فرا بگیرد.