Thursday, May 28, 2009

هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» (موج سوم) خواستار آزادی فوری عماد بهاور شد


پیش از ظهر امروز عماد بهاور، عضو هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» و یکی از فعالان خوش‌فکر و توانمند «موج سوم» و ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی با حکم دادگاه انقلاب (و بدون نشان دادن تعمدی شعبه صادرکننده‌ی حکم) بازداشت شده است، منزل وی تفتیش شده و رایانه و پاره‌ای از لوازم شخصی او نیز توقیف شده است.

هسته مرکزی «پویش» این بازداشت غیرقانونی، نامتعارف و پرشائبه را شدیداً محکوم می‌کند و خواستار آزادی فوری این عضو ارزشمند خود می‌شود. اعتدال، متانت و خوش‌فکری عماد بهاور و فعالیت‌های موثر او در «موج سوم» برای افزایش احتمال پیروزی میرحسین موسوی از یک سو و شیب رو به رشد آرای موسوی به این شائبه دامن می‌زند که بازداشت وی اقدامی در جهت اخلال در مبارزات انتخاباتی عادلانه و قانونی است.

هسته مرکزی «پویش» امید دارد با آزادی فوری عماد بهاور به دستور مقامات قضایی و دولتی‌ای که به ایجاد فضایی سالم برای برگزاری انتخاباتی عادلانه و پرشور می‌اندیشند، شائبه‌هایی از این دست، عرصه عمومی و فضای پرنشاط انتخابات را آلوده نکند.

به باور پویشگران «موج سوم» هیچ یک از این اقدامات غیرقانونی و ایذایی در عزم و امید ایرانیان برای آفرینش حماسه انتخاباتی دیگری خللی ایجاد نخواهد کرد و در 22 خرداد حامیان موسوی با نوشتن نام میرحسین موسوی بر برگه‌های رای پاسخ مناسبی به این دست اقدامات خواهند داد. «موج سوم» از طرق قانونی ممکن با جدیت پیگیر آزادی وی خواهد بود و در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را به عمل خواهد آورد.