Friday, March 12, 2010

بعد از حمایت نوری همدانی از مواضع خامنه ای و احمدی نژاد مبلغ ۹ میلیارد تومان در اختیار وی قرار گرفت

شبکه جنبش راه سبز (جرس): به گزارش منابع آگاه و مطلع خبری، بعد از حمایت نوری همدانی از مواضع خامنه ای و احمدی نژاد طی ماههای پس از انتخابات، اخیرا مبلغ ۹ میلیارد تومان جهت "راه اندازی موسسه ای فرهنگی" در اختیار وی قرار گرفته است.

پیش از این خبر رسیده بود که در ردیف های مختلف بودجه سال آینده(مانند جدول شماره ۱۸ پیوست های لایحه بودجه)، حدود ۱۵۸ میلیارد تومان در قالب کمک به ۵۸ شخص حقوقی و حقیقی برای سال ۸۹ تخصیص یافته است؛ که در سال ۸۸ تعداد گیرندگان ۳۸ شخص حقوقی و حقیقی بوده است.

خبرها خاطرنشان کرده بود برای موسسه های مهدویت ( موسسه آینده روشن ) متعلق به اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر احمدی نژاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان؛ بنیاد فرهنگی مولانا متعلق به حمید مولانا (مشاور احمدی نژاد) که ملکی وسیع در نزدیکی ونک تهران در اختیار اوگذاشته بود مبلغ ۳۴۰ میلیون؛موسسه امام خمینی قم متعلق به آیت الله مصباح یزدی، مبلغ ده میلیارد تومان و مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست روح الله حسینیان ۵۰۰ میلیون تومان ، از محل بودجه تنظیمی توسط دولت برای سال ۸۹ اختصاص یافته است.

هنوز مشخص نیست بودجۀ تخصیصی برای نوری همدانی، در کدام ردیف قرار می گیرد.

آیت الله نوری همدانی طی ماههای اخیر حمایتی قاطع از دولت، حامیان دولت و همچنین نیروهای لباس شخصی بعمل آورده بود.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 21:50:57 توسط دگتر الفی
برادر جان ،متاسفانه این خبر را که خواندم تازه فهمیدم که عجب کلاهی سر ما رفته!مبلغ ۹ میلیارد تومان!!!! که در یک فقره،گرفتند و خوردند.و فقط یک لیتر ساندیس به ما رسید! حالا که چهار شنبه سوری بشود بنده 22 بهمن دیگر شرکت نخواهم کرد!!اخه مسلمانی کجا رفت؟برای موسسه های مهدویت ( موسسه آینده روشن ) متعلق به اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر احمدی نژاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان؛! ریختند به چاه چمکران.و ما تشنه لبان ساندیس ول معتلیم! اق مهدی، جون پدرت از چاه بیا بیرون انقلاب کن!تا شاید با خودت یک کمی پول بی زبان هم بیاری بالا پخش کنی تو امت معتاد ساندیس . ما که خیری از اینها ندیدیم..۹ میلیارد تومان!!!!۹ میلیارد تومان!!!!۹ میلیارد تومان!!!!

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 21:36:18 توسط parvaz
با پوزش که ممکن است این مطالب ربطی به این مطلب نداشته باشد والی بایدگفته بشود تا شاید فکری به حال ان مردم شود. مردم باید بدانند که حکومت تماما به فکر بقا خودش است به هر طریقی. دوستی از اطراف مشهد و نیشابورمیگفت برای خرید ماهی به یکی از مراکز پرورش ماهی در اطراف نیشابور رفته بود. در آنجا متوجه میشود که کارگری که در آنجا کار میکرده در حال ریختن خوراک ماهی در برکه پرورش ماهی مباشد . از روی کنجکاوی نام خوراک ماهی را میپرسد ، ان شخص میگوید ما پهن حیوانات را در آب میریزیم تا تبدیل به کرم شود و میان تا راه به عنوان خوراک استفاده کنند. بابا مردم بیچاره حتا نمیداند این حکومت به کفایت چی به خورد مردم بیچاره میداند. به عنوان شخص آگاه در امور خوراک مگویم که تمام این مواد خوراکی به صورت کرم در بدان جای میگیرد. تورابه هر چیزی که قبول دارد یکی فکری به حال این مردم بکند، این حکومت فقط به فکرباقی خودش است به هر طریقی حتا نابودی تمامی مردم.

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 15:40:50 توسط baba karl
ايراني´´پس قيام مردم هنوز تمام نشده چون به خواستهايش نرسيده ´جديت و محكم بودن دردرخواست مطالبات همواره بايد داشت و نترسيد´´عقب رفتن به معناي سركوب بيشتر است´´هيچ جنبشي ازادي خواهي در ايران به خاطر رهبر در بند اش نبايد و نمي تواند متلا شي باشد ( جنبش زنان و دانشجويان و گارگران و ساير تشكلات و غيره)مي توان در خارج از ايران با همان مطالبات و نيرو در داخل" فعاليت كرد" و سريع بودن و هماهنگ بودن در اين راه به معناي ابتكار عمل را گرفتن و روشنگي ان زدن پتك برسر نطام مي باشد*بايد اين جنبش ها فعاليت بيشتر ومحكمتري را ارايه بدهند وبدانند در همه جا روشنگري مي توان كرد´´همه در اين روزهاي حساس بايد سعي كنند به ديدگاه هاي همديگر نزديك تر شوند تا اتحاد از نوشتاري و به مرحله عمل در بيايد ´´وغيره وغيره ووواتحاد در دنيا بر عليح نطام طالم و اوباش در حال شكل گيري است ما هم قيام و خواسته هايمان را رسا تر و همه باهم بيان كنيم٠ تا پتك محكمي بر سر جاهلان و اوباشان باشيم٠٠

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 15:35:09 توسط baba karl
كيست كه نداند "ولايت فقيه"و رهبر و امام زمان و داير كردن حكومت اسلامي از چمكران تا قدس "بابت چيست´´انهاي كه سعي در ايجاد وحشت و ترس بين ملت ايران را مي كنند بدانند حق و حسابي هم بايد پس بدهند و يا در زمانهاي نزديك خواهند داد´´قيام ملت ايران و حاطر شدن در صحنه به معني بالا بودن سطح اگاهي و به تنگ امدن ملت از طلم وستم بود وهست´´ قيامي كه به وقوع پيوست فقط نامنطم بود و كنترول شده تاحدي از طرف نطام(موسوي و كروبي و خاتمي و رفسنجاني) اما نه تنها نابود نشده بلكه تبديل به اتشي زير خاكستر شده كه فقط منتطر است ومنتطر پس بايد منطم شد و قام به حركت كردن كرد******* مردم يعني رنگ سبز و سفيدو سياه و سرخ و تمام رنگها ي كه صد ايديدولوزي يك دست و يك رنگ است´´ تحرك و نقد پديري بايد داشته باشد و بتواند در هر موقعيتي فعال شود ´و عمل بكند´´قيام ملت يعني مطالبات و خواستهاي تمام درد كشيدگان از تمام اقشار و طبقه´قيام ملت ايران يعني مطالبات تمام اقوام ايرا´

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 13:57:57 توسط آزاده
نابود با جهالت، حکومت جهل و رهبران جاهل

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 13:56:24 توسط abdi
هميشه در رژيم هاي ديكتاتوري عده اي هستند كه نان را به نرخ روز ميخورند آخوند ها هم مستتني نيستند عده اي مانند مصباح و همداني و يزدي و.....با آيات و حديث حامي ولايت مطلقه فقيه ميشوند و از رانت و قدرت رخوردار ميشوند شخصي مانند منتظري با آيات و حديث منكر اينگونه ولايت مطلقه فقيه در اسلام ميشود و هر گونه بلائي را بجان ميخرد عده اي مانند طاهري و دستغيب و صانعي با آيات و حديث با شيوه مدارا فقط معترض ولايت ميشوند و نصيبي هم نمي برند و عده اي هم خاموش اند و نظاره گر و آيات و حديث را براي دل خودشان در خفا نجوا ميكنند و نه تنها نصيبي نمي برند بلكه مردم آنچه فحش آبدار و متلك و مزاح است با آنان انجام ميدهند. نبايد فراموش كنيم كه اين رژيم يك رژيم سلطاني و شاهنشاهي است اما در قالب مذهب! و آخوند هائي نظير همداني همان آخوندهاي درباري هستند و بس٠

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 13:27:00 توسط شاپور .سوئد
حمید مولانا تئوریسین بی سواد جمهوری آخوندی که خانواده پدری او از ملاکین بد نام ونک میباشند باید در قبال دریوزگی و جانبداری از این جانیان ضد ایرانی پاداش بگیرد.پس از پیروزی رستاخیز نجاتبخش ملت بزرگ ایران این جانیان وهمپالگی های آنها بسزای اعمال خود خواهند رسید.

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 12:06:56 توسط اشکان بشرزاده
پردرآمد ترین وبی زحمت ترین شغل در دنیا آخوندی است این حرف را روزگاری یک بنده خدایی که خدا بیامرزدش به من گفت آنزمان دنبال ۀخوند جماعت افتاده بودیم که ایرانمان را بسازیم اما دریغ که سراب وخیال وفریب بود آن مرحوم گفت ببین پسرم ما پیرترها این جماعت را میشناسیم من از زمان رضاه شاه را بیاد دارم نمیدانی ایران چه بود وباعت بدبختی هایش هم همین جماعت بودند ولی رضا شاه اینها را سرجایشان نشاند کسی که میرود آخوند میشود یا برای پر کردن شکمش میرود یا عقب مانده ذهن است بعد که بزرگتر شد کاسه اش همیشه بوسیله آدمهای نادان پر میشود پیر که شدند هی پول میاید جمس زکات سهم این وآن قبلا وقفه هم بود احترام هم با رفتن سن به بالا بالا میرود وقتی یک آخوند پیر میمیرد تروتی دارد واسمی وآبروی اما یک بار هم بیل نزده یک روز هم عرق نریخته .درست میگفت حال همه آن در آمدها با در آمدهای 9 میلیاردی از لباس ونان ودرس بچه های بینوای ایران به حساب میرود کسیکه اقتصاد دان باشد سکته میکند از این بریز وبپاشها ها وبخور وبخورها که میبایست هزینه زیر بنای ایران شود اما صرف عیش ونوش بچه آخوندها ودور بری ها میگردد

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 11:37:03 توسط س ع
در ردیف بودجه امام زمان

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 10:17:26 توسط رضا
آخوندی که روضه خوان دولت شود , مثل مرده سیاسی است با این تفاوت که این آخوند قطعا نه آخرت را دارد و نه دنیا را . خدایا ما را جزو کسانی قرار بده که به دیگران آزاری نرساند و از شر آزار دیگران نیز ما را در امان بدار. من بعید می دانم خدا فرصتی به این آقایان بدهد که بتواند این پول ها را بخورند, می گویید نه صبر کنید.تا سال دیگر و همین امروز که بیستم اسفندماه باشد ببینید چند تا این آقایان هستند.

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 10:08:42 توسط fred
رژیم جنایتکار را باشید، با دروغهای شیاد بزرگ خمینی بروی کار آمد ، ۳۱ است می دزدند و میبرن . بجای رفا و کمک به ملت ایران در حال چپاول بیشتر سرمایه های ایرانزمین هستند و عاقبت آخوندها با رهبر علی خامنه ای آدمکش و یکمشت جنایتکار بزودی از وطن فرار میکننـــــد ! ملت بلند شوید ، سکوت کافی است ، حق گرفتنی است و باید حق خود را از گلوی آنها بیرون بکشید. تاآزادی ایران و ایرانی.

نوشته شده در تاريخ بيستم اسفند ۱۳۸۸ برابر با يازدهم مارس ۲۰۱۰ ، 09:59:34 توسط م . ث . ت
سلام نمی دانم چی بگم خدا می افریند و مراجعه دینش در انتهای عمر جوان های این مرزو بوم را می فروشند خدایا جانی که میدهی قیمتش را به این مراجعه تقلی بگو

تصاویر سنگسار و به دار آویختن دختر 16 ساله، آلمانی‌ها را منقلب کرد



شهرزادنیوز: در مراسم همبستگی با زنان تحت ستم، در شهر کلوُپنبورگ، تصویر دختر 16 ساله‌ای که در ایران به دار آویخته شد و نیز تصویر زنی، لحظاتی پیش از سنگسار شدن، 200 شرکت کننده آلمانی را در این مراسم شوکه و منقلب کرد.
در این مراسم، که از سوی "همبستگی زنان" در کلوپنبورگ برگزارشد، آسیا وایس مان و فریبا احمدی وضعیت زنان افغانستان را تشریح کردند. پس از آن ناتالی اُسترمان، 24 ساله از اندونزی، به وضع زنان اندونزی پرداخت.
در ادامه مینا امیری، تصویری تکان دهنده از وضع زنان ایران ارائه داد. وی با نشان دادن تصاویر عاطفه، دختر 16 ساله ای که در آمل به دار آویخته شد و زنی، لحظاتی پیش از سنگسار، حاضران در مراسم را به شدت منقلب کرد. وی طی سخنانی گفت که زنان در مبارزه برای احقاق حقوق اولیه خود، بهای سنگینی را تحت قوانین شرعی، می پردازند.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که زنان اروپا، برابری حقوقی همه زنان را در جهان بخواهند و خواستار فعال تر شدن همه برای پایان دادن به تبعیض و سرکوب زنان گردید.

رابرت گيتس: به نظر می رسد کشورهای حاشيه خليج فارس آمادۀ متقاعد کردن چين برای حمايت از تحريم ها عليه ايران هستند

صدی آمریکا : رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا می گويد به نظر می رسد کشورهای حاشيه خليج فارس آمادۀ متقاعد کردن چين برای حمايت از تحريم های عليه جمهوری اسلامی ايران باشند.

آقای گيتس اين مطلب را روز پنجشنبه و پس از گفتگو با مسؤلان امارات متحده عربی در ابوظبی اعلام کرد. وزير دفاع آمريکا روز چهارشنبه نيز با مقامات عربستان سعودی گفتگو کرده بود.

رابرت گيتس می گويد عربستان سَعودی و امارات متحده عربی آماده هستند تا روسيه را نيز متقاعد کنند تا به ايران فشار وارد کند. به گفته آقای گيتس از آنجايی که روسيه پذيرای ايدۀ اعمال محدوديت ها عليه برنامه اتمی ايران است، عربستان و امارات نياز به کوشش چندانی در مورد روسيه ندارند.

وزير دفاع آمريکا می گويد کشورهای حاشيه خليج فارس می دانند که برای رفع خطر برنامه اتمی ايران به جز اعمال تحريم انتخاب ديگری وجود ندارد.

* سوسن محمدخانی غیاثوند بازداشت شد

سوسن محمدخانی غیاثوند بازداشت شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر - سوسن محمدخانی غیاثوند، نویسنده کرد امشب پنج‌شنبه ۲۰ اسفندماه بازداشت شد.
این نویسنده که در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی و داستان‌نویسی فعال بود در ساعت ۸ امشب، در منزلش در کرج، طی یورش نیروهای امنیتی بازداشت گردید.
تا این لحظه از علت بازداشت و محل نگهداری این فعال فرهنگی اطلاعی در دسترس نیست.
این نویسنده در سال‌های گذشته علاوه بر فعالیت در زمینه داستان و فیلم‌نامه در حوزه مسائل فرهنگی کردستان نیز فعال بوده است.

حسین حقی از اعدام نجات یافت

ایلنا: حسین حقی که در سن نوجوانی به اتهام قتل بازداشت شده بود، با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت. وی در سال 83 به قصاص محکوم شده بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حقی، ساعت 19:45 بیست و یکم مردادماه سال 82 ماموران کلانتری 108 نواب مشاهده کردند که دو پسر جوان در حال فرار هستند و عده ای آنها را تعقیب می کنند. ماموران با مشاهده این صحنه دو پسر که خودشان را حسین حقی و امراله معرفی کردند دستگیر کردند و یکی از دوستان آنها نیز ازسوی کسبه محل دستگیر شد.
در ادامه مشخص شد که بین دستگیرشدگان و عده ای دیگر درگیری به وجود آمده و یک نفر به نام مهدی خلیلی مورد ضرب قرار گرفته و در اثر اصابت جسم تیز و برنده به قفسه صدری سینه و شدت جراحت وارده فوت کرده است.
در حالی حسین پس از پنج سال وحشت از اعدام در آستانه مرگ قرار گرفت که خانواده مقتول در نهایت رضایت دادند که در مقابل خرید یک باب خانه برای تاسیس حسینیه (!)، از قصاص حسین گذشت کنند.

سایت تغییر برای برابری برنده اولین جایزه نت شهروند گزارشگران بدون مرز و گوگل شدند

گزارشگران بدون مرز :
در آستانه روز جهانی مبارزه با سانسور بر روی اینترنت، گزارشگران بدون مرز با حمایت شرکت گوگل جایزه نت شهروند خود را به وب نگاران فمینیست سایت تغییر برای برابری اهدا کرد. روز ٢٠ اسفند پروین اردلان فعال حقوق زنان، روزنامه‌نگار و یکی از سردبیران سایت جایزه را از دست روزنامه نگار مشهور فرانسوی ژان ماری کلمبانی دریافت کرد . این مراسم در دفتر شرکت گوگل در پاریس برگزار شد.
ژان فرانسوا ژولیارد در این باره اعلام کرد " خرسندیم که اولین جایزه نت شهروند ما به وب‌نگاران ایران اهدا شده است. در ایران اینترنت به شکل گسترده در مبارزه برای دمکراسی نقش ایفا کرده است . به ویژه در پی اعتراضات گسترده ایرانیان به انتخاب مجدد و مورد اعتراض محمود احمدی نژاد، بیش از نیمی از تصاویر رویدادهای این مدت از طریق اینترنت در سراسر جهان پخش شده است. وب‌نگاران ایران بسیار فعال و شایسته حمایت هستند. بدون حضور این نت‌شهروندان شجاع ما از اطلاعاتی لازم برای درک جهان خود محروم هستیم.
داوید دورمون معاون ارشد گوگل در این باره گفت " ازادی بیان یکی از عوامل بنیادینی است که به فرد قدرت بیشتری می‌دهد. ما در گوگول تلاش می‌کنیم که بیشترین اطلاعات و بیشترین انتخاب به کاربران در بیشترین کشورها داده شود. امروز حمایت از جایزه نت شهروندان گزارشگران بدون مرز و ارج گذاری به شجاعت جمعی " تغییر برای برابری" فرصتی است برای نشان دادن آنچه که عمیقا به آن معتقدیم. "
وب سایت تغییر برای برابری با هدف انتشار اخبار و نظرات کارزار " یک میلبون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان" در ايران، در سال ١٣٨٤ فعالیت خود را آغاز کرده است. امروز این سایت یکی از منابع اطلاع رسانی در باره حقوق زنان است. در کشوری که از سوی بنیادگرایان اداره می‌شود، تلاش وب‌نگاران فمیینست اهمیت دوچندانی در دفاع از حقوق بشر دارد. از جمله مبارزات آنها تلاش برای بازپس گرفتن طرح قانون "حمایت از خانواده" از مجلس قانون‌گذار ایران است که تعدد زوجات را قانونیت می‌بخشد. تا امروز بسیاری از اعضای فعالان کمپین بازداشت ویا تحت پیگرد قضایی قرار دارند.
پروین اردلان از پایه‌گذاران مرکز فرهنگی زنان و از اعضای اولیه کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز است. او که سردبیر نشریه‌ی اینترنتی تریبون فمینیستی ایران و عضو تحریریه‌ی مجله اینترنتی زنستان، ارگان‌های تعطیل شده‌ی مرکز فرهنگی زنان بوده، در حال حاضر عضو تحریریه سایت تغییر برای برابری است.
دیگر نامزدان جایزه
یونی سانچز (کوبا) تان زورن ( چین)، تامار مبارک (مصر) سایت انگوشی ( روسیه) و ناگیون تین ( ویتنام)
١٢ مارس ، ١٤ اسفند روز جهانی مبارزه با سانسور که هر ساله از سوی گزارشگران بدون مرز برگزار می شود تلاش برای اینترنتی آزاد و قابل دسترسی همگان است. در این روز گزارشگران بدون مرز فهرست کشورهای دشمن اینترنت را منتشر می کند.

ایران یکی از 'دشمنان اینترنت' در سال ۲۰۱۰

بی سی : سازمان گزارشگران بدون مرز طی گزارشی اعلام کرد حکومتهای "مستبد" سانسور اینترنتی را تشدید کرده و دگراندیشان بیشتری را به زندان انداخته اند.

در این گزارش که روز جمعه منتشر شد آمده است "دشمنان اینترنت" همچون ایران، چین، ترکمنستان و ویتنام تلاش های فزاینده ای برای سانسور اینترنتی و مقابله با ارتباطات مجازی دگراندیشان کرده اند.

اما کشورهای دیگری نظیر ترکیه و روسیه که محدودیتهایی برای سایت های اینترنتی برخی گروه ها ایجاد کرده اند به فهرست کشورهای "تحت نظارت" اضافه شده اند.

امارات متحده عربی، روسیه سفید و تایلند امسال هم در فهرست کشورهای "تحت نظارت" قرار گرفته اند. اما سازمان گزارشگران بدون مرز هشدار داده در صورتیکه این کشورها اقدامات بیشتری برای کاهش سانسور اینترنتی انجام ندهند ممکن است به فهرست "دشمنان اینترنت" اضافه شوند.

سایر حکومتهایی که در فهرست "دشمنان اینترنت" در سال 2010 قرار گرفته اند عبارتند از: عربستان سعودی، برمه، کره شمالی، کوبا، مصر، سوریه، تونس و ازبکستان.

بر اساس این گزارش برمه، کوبا، کره شمالی و ترکمنستان با هر گونه دسترسی شهروندان به اینترنت مخالفند.

گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز همزمان با روز جهانی مبارزه با سانسور اینترنتی منتشر می شود.

به گفته این سازمان ایران پس از چین و ویتنام سومین زندان بزرگ کاربران اینترنتی است.

گزارشگران بدون مرز تعداد وبلاگنویسان و کاربران اینترنتی را که بدلیل فعالیت های خود در دنیای مجازی به زندان افتاده اند حدود 120 نفر ذکر کرده است.

بسیاری از کشورها و سازمان های جهانی دسترسی به اینترنت را جزء حقوق اساسی شهروندان تعریف کرده اند.

برخی کشورها از جمله سوئد و بریتانیا بدنبال گسترش خطوط اینترنت برای کلیه شهروندان خود طی چند سال آینده هستند.

کشتي ...جزيره خصوصي!





امروز 21 اسفند سالروز در گذشت شاعر شهير ايراني ايرج ميرزا ست


ایرج میرزا (زادهٔ ۱۲۹۱ه. ق. / ۱۸۷۴ در شهر تبریز - درگذشتهٔ ۱۳۰۳ خورشیدی/ ۱۹۲۴) ملقب به «جلال‌الممالک» و فخرالشعرا، شاعر ایرانی اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی بود.

زندگی
او فرزند صدرالشعرا غلام‌حسین میرزا قاجار و از طریق پدر بزرگش ملک ایرج بن فتحعلی شاه، نتیجه فتحعلی شاه قاجار بود. در فارسی و عربی و فرانسوی مهارت داشت و روسی و ترکی نیز می‌دانست و خط را خوب می‌نوشت. تحصیلاتش در مدرسه دارالفنون تبریز صورت گرفت و در نوزده‌سالگی هنگام ولیعهدی مظفر الدین میرزای قاجار لقب «ایرج بن صدرالشعرا» یافت. لیکن بزودی از شاعری دربار کناره گرفت و به مشاغل دولتی مختلفی پرداخت که از میان آنان کار در وزارت فرهنگ (معارف آن‌زمان) بود.

شعر ایرج به خاطر طنز سنگین، و در برداشتن نکاتی که در عرف جامعه بعضاً غیراخلاقی تلقی می‌شود معروف است. سبک شعری او ساده و روان و دربرگیرنده واژگان و گفتارهای عامیانه‌ و رکیک است. شعر "داشت عباسقلی خان پسری..." از ایرج میرزا را نخستین شعر با ادبیات کودک در فارسی می‌دانند.[نیازمند منبع]

[ افکار و اشعار
وی پس از مدتی سبک قدیم را که در آن توانا بود رها کرد و خود سبکی ویژه پدید آورد. درین سبک اندیشه‌های نو و مضامینی که گاه از ادبیات خارجی اقتباس شده و گاه مخلوق اندیشه شاعر است و نیز مسایل گوناگون اجتماعی و هزلیات و شوخیهای نیش دار و ریشخندها و تمثیلاتی که شاعر از غالب آنها نتایج اجتماعی را در نظر دارد بزبانی بسیار ساده و گاه نزدیک بزبان مخاطب و همراه با الفاظ جنسی بیان شده‌است.



ایرج منتقد اوضاع جامعه سنتی و مذهب‌زده زمان خویش بود و به مانند میرزاده عشقی موضع سختی در برابر حجاب و برخی از روحانیون داشته‌است. این موضع را می‌توان به راحتی در قطعه کاروانسرا مشاهده نمود. این شاعر همچنین غزل معروفی در هجو شیخ فضل الله نوری دارد.




در سردر کاروانسرایی تصویر زنی به گچ کشیدند
ارباب عمایم این خبر را از مخبر صادقی شنیدند
گفتند که وا شریعتا، خلق روی زن بی نقاب دیدند
آسیمه سر از درون مسجد تا سردر آن سرا دویدند
ایمان و امان به سرعت برق می‌رفت که مومنین رسیدند
این آب آورد و آن یکی خاک یک پیچه ز گل بر او بریدند
ناموس به باد رفته‌ای را با یک دو سه مشت گل خریدند
چون شرع نبی از این خطر جست رفتند و به خانه آرمیدند
غفلت شده بود و خلق وحشی چون شیر درنده می‌جهیدند
بی پیچه زن گشاده رو را پاچین عفاف می دریدند
لبهای قشنگ خوشگلش را مانند نبات می مکیدند
بالجمله تمام مردم شهر در بحر گناه می تپیدند
درهای بهشت بسته می‌شد مردم همه می‌جهنمیدند
می گشت قیامت آشکارا یکباره به صور می دمیدند
طیر از وکرات و وحش از جحر انجم ز سپهرمی رمیدند
این است که پیش خالق و خلق طلاب علوم رو سفیدند
با این علما هنوز مردم از رونق ملک ناامیدند

[ مرگ
ایرج میرزا در پی یک سکته قلبی در منزل اسعدالملوک هرمزی (همسر حاج هرمزخان مترجم دکتر میلسپو) واقع در خیابان ایران (عین‌الدوله)، پهلوی بازارچه سقاباشی درگذشت.[۱] آرامگاه ایرج میرزا در گورستان ظهیرالدوله در دربند بین امامزاده قاسم و تجریش شمیران قرار دارد.

[ آثار
دیوان اشعار
مثنوی های زهره و منوچهر (ناتمام)
مثنوی عارف نامه
ادبیات ایرج
ترجمه «رومئو و ژولیت»
[ یادواره
بولواری در مشهد به نام ایرج میرزا نام‌گذاری شده‌بود که در سال ۱۳۸۸ به جلال آل احمد تغییر نام یافت. شهرداری مشهد با نصب تابلویی در این خیابان دلایل این تغییر نام را چنین ذکر کرد: «...ایرج میرزا دارای ادبیات مستهجن و پورنوگرافی بوده و لبه تیز اشعارش متوجه ارزش‌های دینی به خصوص نماز بوده و در جهت نازل کردن مقام روحانیت اقدام می‌کرده‌است...»[۲][۳]

[ منابع
تحقیق در احوال و افکار و آثار و اشعار ایرج میرزا و خاندان و نیاکان او، تالیف دکتر محمدجعفر محجوب، چاپ چهارم از شرکت افست گلشن، به سال ۲۵۳۶ شاهنشاهی.
معین، محمد، فرهنگ فارسی انتشارات امیرکبیر جلد پنج
از صبا تا نیما (جلد یکم)، یحیی آرین‌پور، تهران‌، انتشارات زوار، ۱۳۷۵.
داده‌های جعبهٔ زندگی‌نامه از: ایرج میرزا، فرانکفورت: نشر البرز، ۱۳۸۱/۲۰۰۲.
↑ ایرج میرزا، فرانکفورت: نشر البرز، ۱۳۸۱/۲۰۰۲.
↑ تصویر : دلیل تغییر نام بلوار ایرج میرزا در مشهد ! شفاف، ۱۲ شهریور ۱۳۸۸
↑ اعلام دلیل تغییر نام بلوار ایرج میرزا در مشهد خبر آنلاین، ۱۲ شهریور ۱۳۸۸
‎‎

همسایه ها را خبر کنید، تا آبرو داری کنند!


















این ابلاغیه ایست که برای استقبال از احمدی نژاد در بندرعباس صادر شده و برای پالایشگاه این بندر فرستاده اند و از آنجا هم برای تمام واحدها فرستاده شده است. همه را فرستاده اند دنبال نیرو جمع کردن برای کسی که رهبر می گوید با 25 میلیون رای و بدون هیچ تقلب و کودتائی برنده انتخابات شده و کسی هم حق اعتراض ندارد. برای هزار نفر معطل مانده اند و ابلاغیه صادر می کنند، آنوقت ادعای 25 میلیونی دارند

ناوشکن


ناوشکن
وارداتی از آب درآمد
عکس آن ناوشکنی است که بعنوان محصول توان مهندسی سپاه پاسداران، با حضور مقام معظم به آب انداخته شد و یک موشک سطح به سطح هم گویا از آن شلیک کرده اند. ترتیب دهندگان مراسم آب اندازی این ناو شکن آنقدر شتاب داشتند که یادشان رفته بود آرم "Krupp" را که یکی از معروف ترین مجموعه های صنعتی آلمان است که تجهیزات نظامی و دریائی نیز تولید می کند از بالای دکل ناوشکن بردارند و یا رویش یک پرده ای، پرچمی، کهنه ای، چیزی بیاندازند تا وزیر دفاع و فرمانده سپاه لاف زن و دروغگو شناخته نشوند. هیچ ایرادی ندارد که یک کشور ناوشکن از یک کشور دیگر بخرد و نیروی نظامی خود را به آن مجهز کند. عیب از آنجاست که به مردم به دروغ گفته می شود این ما خودمان ساخته ایم. آن هم مردمی که مو را از ماست بیرون می کشند و کوچکترین حرکت و حرف و عمل حاکمیت را زیر ذربین می برند. مثل همین عکس!

توضیح> یکی از خوانندگان پیک نت که دارای اطلاعات قابل توجه نظامی است، درباره عکس بالا این توضیحات را دراختیار ما قرار داده است: این ناوشکن تماما وارداتی نیست، یعنی قطعاتی از آن برای مونتاژ وارد شده است. از جمله دکل آن که ساخت کروپ آلمان است. اجزاء درونی آن نیز از روی نقشه ناوشکن هائی که زمان شاه خریده داری شده بود و با انقلاب، امریکا آنها را تحویل نداد اما نقشه هایش قبلا داده شده بود، ساخته شده است. به همین دلیل نه تنها کل این نقشه و مدل قدیمی و تقریبا از دور خارج شده است، بلکه سیستم رادار آن بسیار ضعیف و یک بُعدی است و قابلیت مانور و رد یابی ندارد. آن تجهیزاتی که اخیرا در ایتالیا لُو رفت و قبل از رسیدن به ایران توقیف شد و تعدادی ایرانی نیز در همین ارتباط دستگیر شدند، قطعاتی بود برای رفع همین نواقص ناوشکن مورد بحث و به روز کردن رادار آن که ناکام ماند. بنابراین، نمی توان گفت که تمامی این ناوشکن وارداتی است، بلکه به نوعی مونتاژ شده درایران است با مشخصا و موقعیتی که در بالا برایتان توضیح دادم. موفق باشید.

مصاحبه تلویزیونی وزیر راه و ترابری

مصاحبه تلویزیونی وزیر راه و ترابری
در آسمان کدام کشور جهان
هواپیما لیز می خورد؟، جز ایران!



این مصاحبه که سه شنبه شب این هفته از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش شد را از وزیر راه بخوانید که خود سندی است در تائید عنوان اول پیک نت امروز. یعنی دروغگوئی!



در این مصاحبه از وزیر پرسیده شده: شنیده می شود تونل پردیس ریزش کرده است و 30 میلیارد تومان به باد رفته.

وزیر: باید بگویم این یک شیطنت از سوی یک خبرنگار است که یک اتفاق سه ماه قبل را امروز مطرح کرده است.

این تونل هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته و تونل در حال ساخت ریزش هم دارد.

از نظر من که راهساز هستم، ریزش تونل یک چیز طبیعی است.

من از این خبرنگار که این اطلاعات غلط را داده شکایت خواهم کرد.

جالب است که برخی دوربین برده و تصویر هم گرفته اند. من قطعا دنبال این کار را خواهم گرفت و علل اینکه چرا این موضوع را ساخته اند پیگیری خواهم کرد، چرا که من آدم خیلی پیگیری هستم و دست از سر اینها بر نمی دارم.

در همین مصاحبه از وزیر راه در باره فرود سئوال برانگیز یکی از هواپیماهای کیش ایر به جای شیراز در کیش پرسیده اند. پاسخ را بخوانید:

دلیلش این بوده که سرعت هواپیما زیاد بوده، فرودگاه شیراز را رد کرده و در کیش فرود آمده !

سه شنبه 18 اسفند 1388

می بینید وزیر مسلمان چگونه ریزش تونل و خسارت مالی را ماست مالی می کند و تازه طلبکار هم شده و خبرنگار را می خواهد بدهد بدست نیروی انتظامی و قوه قضائیه!

در مورد دوم نیز پاسخی می دهد که مرغ پخته خنده اش می گیرد. گوئی جاده هوائی لیز بوده و هواپیما لیز خورده و رفته در بوشهر زمین آمده!

دراین صورت است که چرا مردم نباید فکر کنند پشت همین فرود اضطراری پرواز شیراز در بوشهر یک ماجرای دیگر پنهان است و وزیر راه و ترابری دروغ می گوید. مثل ماجرای ریزش تونل که آن را هم دروغ می گوید و توجیه می کند.

حالا هوشیاری مردم و رسوائی دروغگوئی مقامات را در پیام های مردم که در زیر همین خبر منتشر شده ببینید و بخوانید:





1- خلبانش خلبان نبوده یه معکوس میکشید وامیستاد. بابا کافیه یه 3 به 1 کنه سه سوت دور موتور میاد پایین. آقای وزیر بهتره خودتون رو سرکار بگذارید! سرعتش زیاد بوده شد حرف؟ همه درک و شعورشون مثل شما نیست ها به خدا!

مهدی سه شنبه 18 اسفند 1388 - 12:05:10

2- افای وزیر اینو جای دیگه نگی بهمون میخندند. هواپیما با دستگاه های ناوبری پرواز میکنه. قبل پرواز تایم رسیدن به خلبان میدند. سیستم پرواز کشکی نیست که تند بره فرودگاه و رد کنه هر جا دلش خواست بشینه واقعا هیچی از پرواز نمیدونید.

محمد سه شنبه 18 اسفند 1388 - 11:18:58

3- اشکال کار اینجاست که ما در آسمانمان تابلو راهنما و پلیس هوایی برای جلوگیری از سرعت غیر مجاز نداریم. مومن خدا سرعت اگه زیاد باشه تو رادار مرکز کنترل مشخص میشه و به هواپیما اخطار می دهند مردم که . . . نیستند

بدون نام سه شنبه 18 اسفند 1388 - 11:08:44

4- خوبه كیش رو هم رد نكرده بره تو دبی بشینه. پس ترمز ای بی اس به چه دردی میخوره؟

دروغگوترین حاکمیت جهان

دروغگوترین حاکمیت جهان
در ایران حکومت می کند!



ه جرات می توان گفت که مقامات هیچ دولت و حکومت غیر مذهبی در جهان باندازه مقامات و حاکمیت ایران دروغ نه گفته و نه می گوید. مگر در زمان جنگ دوم جهانی که دستگاه تبلیغاتی هیتلر به ماشین پخش دروغ و تبلیغ تبدیل شده بود. حتی فاشیسم هیتلری نیز حداقل در جزئی ترین مسائل جامعه و دولت دروغ نمی گفت. در جمهوری اسلام از صدر حاکمیت که علی خامنه ای باشد، تا کوچکترین مقام قضائی مثل مدیرکل دادگستری تهران و یا نمایندگان مجلس، حتی امام جمعه فلان شهر کوچک و یا سخنگویان چاق و لاغر وزارت خارجه با وقاحت کامل چشم در چشم مردم دوخته و دروغ می گویند. تفاوت نمی کند که در چه زمینه و درباره چه موضوع و یا فردی، درباره همه چیز دروغ می گویند. چه در باره مسائل داخلی و چه در مسائل خارجی. این وضع به گونه ایست که گاه انسان تعجب می کند که درباره فلان موضوع اگر راستش را بگویند که مردم راحت تر قبول می کنند و می پذیرند، بنابراین به چه دلیل حتی در این گونه موارد هم دروغ می گویند؟ پاسخ عامیانه اش جز این نیست که "ترک عادت موجب مرض است" و پاسخ علمی و روانشناسی اینست که حاکمیت کوچکترین اعتماد به نفسی به خود ندارد و به دلیل وحشت از آشکار شدن این ضعف، در همه عرصه ها دروغ می گوید. حتی دروغی که 48 ساعت بعد باید پس بگیرند. اما درس نگرفته و بعد از 48 ساعت درباره همان موضوع یک دروغ دیگر می گویند. به همین ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی نگاه کنیم. اگر از اول راستش را گفته بودند که او را با همکاری افغان ها و امریکائی ها تحویل گرفتند، مردم به راحتی می پذیرفتند و هیچ ایرادی هم نمی گرفتند. اما آنقدر دراین باره دروغ گفتند که حالا دیگر این ماجرا هم تبدیل به یک داستان مسخره در میان مردم تبدیل شده است.

علی خامنه ای می گوید روز 9 دیماه دهها میلیون ایرانی به نفع او و دولت احمدی نژاد تظاهرات کردند! و یا میلیون ها معترض را سرکوب خونین می کنند و سپس رهبر می گوید فریب خوردگان به راه راست آمدند! در کجا دنیا میلیون ها نفر و در پایتخت یک کشوری اکثریت مردم آن فریب خورده اند که در جمهوری اسلامی فریب بخورند. اما دروغ استخوان ندارد و گفته می شود.

مدیرکل دادگستری تهران دیروز می گوید برای فائزه هاشمی یک پرونده قضائی درست کرده است و هم او تاکید می کند که بالاخره باید در ایران معلوم شود که هیچ تبعیضی نیست و همه در برابر قانون یکسان اند. این که جرم فائزه هاشمی چیست؟ بر همگان معلوم است که ماجرا بر میگردد به موضع گیری خود او بنفع میرحسین موسوی و ضمنا فرزندی هاشمی رفسنجانی. از این آقای دروغگو باید پرسید اگر همه در برابر قانون برابراند چرا احمد جنتی محاکمه نمی شود و برایش پرونده ای تشکیل نمی شود. شاکی دولت و خصوصی هم که دارد. خوب راست و پوست کنده بگوئید فائزه هاشمی بدلیل نقش داشتن در انتخابات 22 خرداد قرار است محاکمه شود. و یا وزیر علوم دروغگو می گوید موسوی نمی تواند در دانشگاه تربیت معلم تدریس کند زیرا فوق لیسانس دارد. اگر فوق لیسانس نباید تدریس دانشگاهی کند، پس چرا تا حالا می کرده و ضمنا یک آدمی که یک دوره کوتاه وزیر خارجه و سپس 8 سال نخست وزیر یک کشور بوده برای تدریس نیازمند مدرک است؟

خوب راست و پوست کنده می شود گفت ایشان فعلا صلاح نیست تدریس کند زیرا اگر برود به دانشگاه تربیت مدرس کلاس ها تعطیل می شود و همه می خواهند در کلاس ایشان شرکت کنند و یا تردد او میان خانه و دانشگاه یکباره ممکن است به یک تظاهرات سبز تبدیل شود.

همه این احتمالات را پشت دروغ هائی که می گویند پنهان می کنند. البته خودشان پشت این دروغ ها پنهان می شوند، زیرا مردم بسیار دقیق و کامل می دانند واقعیات در پشت این دروغ ها چیست. اینها آخرین نمونه هاست، والا نه صدها که هزاران نمونه می توان دراین زمینه ارائه داد. در کدام کشور دنیا می توانید نمونه ای را پیدا کنید که یک دولت و حاکمیت آن رسما یک خبرگزاری ویژه برای دروغ پراکنی راه اندازی کرده باشند. خبرگزاری فارس این نقش را دارد و این تازه یک نمونه از دروغ پراکنی خبری در مطبوعات و رسانه های صوتی و تصویری است. والا سیما از کیهان گوی سبقت می رباید و ایرنا از رجانیوز و ....

دیدار با اولین رئیس دانشگاه تهران در ج. اسلامی

پیرترین زندانی کودتا
زیر فشار نگاه امنیتی بازجوها


محمد ملکی، از ملی مذهبی های ایران و نخستین رئیس دانشگاه تهران در جمهوری اسلامی نیز برای مدتی مرخصی از زندان آزاد شده است. او که اکنون سالمندترین زندانی سیاسی بعد از کودتای 22 خرداد است، یک دوره نیز در زمان لاجوردی، در دهه 60 زندانی اوین بود. حدود 6 سال. او نیز مانند امیرانتظام از افشاء کنندگان جنایاتی است که لاجوردی در اوین مرتکب شد. محمد ملکی، پس از آمدن به مرخصی، دیدار کوتاهی با شماری از سیاسیون و فعالان دانشجوئی داشت. او در این دیدار، درباره دستگیری خود و بازجوئی هائی که به بازجویان کودتای پس داده بسیار کوتاه گفت:

در دو ماه ابتدای بازداشت فشار بازجویی ها بشدت بالا بود و بازجوها سعی در وارد ساختن اتهامات بی اساس داشتند. من تمام اتهامات وارده را رد کردم و دلیل وارد ساختن این اتهامات را نگاه امنیتی آنها به مسائل سیاسی ذکر کردم.

در دوران بازداشت به علت کهولت سن و بیماری از نظر جسمی وضعیت مناسبی نداشتم ولی سعی می کردم از نظر روحی استوار باشم تا بتوانم روحیه سایر زندانیان سیاسی – عقیدتی را تقویت کنم.