Tuesday, June 18, 2013

ناطق نوری از روحانی خواست افراد با تجربه و فن سالار را برای نجات نظام فرابخوانید علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس پنجم و دبیر کل سابق جامعه روحانیت مبارز، که در انتخابات اخیر نقش مهمی در کنار هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی ایفاء کرد، در پیام تبریک خود به حسن روحانی، از وی خواست تا وی نیروهای با تجربه و فن سالار بر آمده از تجربه بزرگ انقلاب و نظام اسلامی را به خدمت فراخواند. ناطق نوری در بخشی از پیام خود به حسن روحانی که در مجلس پنجم نایب رئیس ناطق و این مجلس بود، درباره این نیروها نوشت: «آنها وفاداری خود را به آرمانهای انقلاب، بارها به اثبات رسانیده‌اند و آرزوی بزرگشان اعتلای نظام اسلامی است، همانگونه که مخوف‌ترین کابوسشان شکست این یادگار خمینی کبیر است.»


ناطق نوری از روحانی خواست
افراد با تجربه و فن سالار را برای نجات نظام فرابخوانید

علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس پنجم و دبیر کل سابق جامعه روحانیت مبارز، که در انتخابات اخیر نقش مهمی در کنار هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی ایفاء کرد، در پیام تبریک خود به حسن روحانی، از وی خواست تا وی نیروهای با تجربه و فن سالار بر آمده از تجربه بزرگ انقلاب و نظام اسلامی را به خدمت فراخواند. ناطق نوری در بخشی از پیام خود به حسن روحانی که در مجلس پنجم نایب رئیس ناطق و این مجلس بود، درباره این نیروها نوشت:
«آنها وفاداری خود را به آرمانهای انقلاب، بارها به اثبات رسانیده‌اند و آرزوی بزرگشان اعتلای نظام اسلامی است، همانگونه که مخوف‌ترین کابوسشان شکست این یادگار خمینی کبیر است.»


سه زن عضو شورای شهر تهران شدند شورای شهر تهران ترکیب ائتلافی پیدا کرد! نتایج انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران، پس از چند روز تاخیر سئوال برانگیز که نتایج اعلام شد حکایت از دلیل آن دارد (روزهای چانه زنی بر سر ترکیب این شورا) اعلام شد. حاصل این چانه زنی یک ترکیب ائتلافی مرکب از دو طیف راست و اصلاح طلب , و مستقل ها برای شورای شهر تهران است. این ترکیب نشان داد که کابینه روحانی نیز یک کابینه ائتلافی از دو طیف خواهد بود. انتخابات شورای شهر تهران همزمان با انتخابات ریاست جمهوری با ۱۷۳۲ داوطلب برگزار شد. شورای شهر تهران که اختیار عزل و نصب شهردار تهران را دارد، برای یک دوره چهار ساله انتخاب شد. از ۳۱ عضوی که به شورای شهر تهران راه یافتند افراد زیر در طیف اصلاح طلبان قرار دارند: احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد کابینه خاتمی پس از دکتر مهاجرانی، الهه راستگو، اسماعیل دوستی، احمد دنیامالی، محمد سالاری، محمد مهدی تندگویان، فاطمه دانشور، احمد حکیمی پور، محمد حقانی، ابوالحسن مختاباد، غلامرضا انصاری و محسن سرخو. علاوه بر دو زن از طیف اصلاح طلبان که به شورای شهر تهران راه یافتند، خانم معصومه آباد نیز به شورای شهر تهران راه یافت که مانند چند تن دیگر وابسته به طیف اصلاح طلبان و اصولگرایان نیست. به این ترتیب، اکثریت شورای شهر تهران در اختیار اصولگرایان نیست و اصلاح طلبان و مستقل ها اکثریت شورا را دارند.


سه زن عضو شورای شهر تهران شدند
شورای شهر تهران ترکیب ائتلافی پیدا کرد!

نتایج انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران، پس از چند روز تاخیر سئوال برانگیز که نتایج اعلام شد حکایت از دلیل آن دارد (روزهای چانه زنی بر سر ترکیب این شورا) اعلام شد. حاصل این چانه زنی یک ترکیب ائتلافی مرکب از دو طیف راست و اصلاح طلب , و مستقل ها برای شورای شهر تهران است. این ترکیب نشان داد که کابینه روحانی نیز یک کابینه ائتلافی از دو طیف خواهد بود.
انتخابات شورای شهر تهران همزمان با انتخابات ریاست جمهوری با ۱۷۳۲ داوطلب برگزار شد. شورای شهر تهران که اختیار عزل و نصب شهردار تهران را دارد، برای یک دوره چهار ساله انتخاب شد.
از ۳۱ عضوی که به شورای شهر تهران راه یافتند افراد زیر در طیف اصلاح طلبان قرار دارند:
احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد کابینه خاتمی پس از دکتر مهاجرانی، الهه راستگو، اسماعیل دوستی، احمد دنیامالی، محمد سالاری، محمد مهدی تندگویان، فاطمه دانشور، احمد حکیمی پور، محمد حقانی، ابوالحسن مختاباد، غلامرضا انصاری و محسن سرخو.
علاوه بر دو زن از طیف اصلاح طلبان که به شورای شهر تهران راه یافتند، خانم معصومه آباد نیز به شورای شهر تهران راه یافت که مانند چند تن دیگر وابسته به طیف اصلاح طلبان و اصولگرایان نیست. به این ترتیب، اکثریت شورای شهر تهران در اختیار اصولگرایان نیست و اصلاح طلبان و مستقل ها اکثریت شورا را دارند.


محسن هاشمی شهردار تهران می شود؟ سردار قالیباف به سپاه باز می گردد؟ در تهران شایع است که "محسن هاشمی" فرزند هاشمی رفسنجانی و مدیرعامل سابق متروی تهران که با فشار احمدی نژاد برکنار شد، قرار است از سوی شورای شهر تهران، بعنوان شهردار تهران و جانشین سردار قالیباف تعیین شود. مدیریت خوب او در متروی تهران دلیل اصلی این انتصاب احتمالی ذکر شده است. محسن هاشمی در این ارتباط با خبرگزاری مهر مصاحبه کرد و گفت: پیشنهاداتی به بنده شده، اما افرادی دیگری هم در این زمینه مطرح هستند. مطرح شدن نام بنده در شرایط فعلی بیشتر گمانه زنی است، چرا که هنوز شورای جدید مستقر نشده و باید برای دانستن نظر شورا تا 15 شهریور ماه منتظر ماند. نمی توانم با قطعیت صحبت کنم، اما برای قبول پیشنهاد در حال بررسی هستم. بزرگترین انتقادی که به سردار قالیباف شهردار تهران وارد است فروش تراکم و ویرانی خانه ها و بافت قدیمی شهر تهران است که ظاهرا شکایات زیادی در این زمینه طرح شده و در دست بررسی است.


محسن هاشمی شهردار تهران می شود؟
سردار قالیباف به سپاه باز می گردد؟

در تهران شایع است که "محسن هاشمی" فرزند هاشمی رفسنجانی و مدیرعامل سابق متروی تهران که با فشار احمدی نژاد برکنار شد، قرار است از سوی شورای شهر تهران، بعنوان شهردار تهران و جانشین سردار قالیباف تعیین شود. مدیریت خوب او در متروی تهران دلیل اصلی این انتصاب احتمالی ذکر شده است. محسن هاشمی در این ارتباط با خبرگزاری مهر مصاحبه کرد و گفت: پیشنهاداتی به بنده شده، اما افرادی دیگری هم در این زمینه مطرح هستند. مطرح شدن نام بنده در شرایط فعلی بیشتر گمانه زنی است، چرا که هنوز شورای جدید مستقر نشده و باید برای دانستن نظر شورا تا 15 شهریور ماه منتظر ماند. نمی توانم با قطعیت صحبت کنم، اما برای قبول پیشنهاد در حال بررسی هستم.
بزرگترین انتقادی که به سردار قالیباف شهردار تهران وارد است فروش تراکم و ویرانی خانه ها و بافت قدیمی شهر تهران است که ظاهرا شکایات زیادی در این زمینه طرح شده و در دست بررسی است.


در یک دیدار و رایزنی اعلام آمادگی علی اکبر ولایتی برای پیوستن به کابینه روحانی علی اکبر ولایتی، وزیر خارجه دولت میرحسین موسوی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی که در انتخابات 92 از جمله نامزدهای ریاست جمهوری بود، روز گذشته در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت نظام به دیدار حسن روحانی رفت و با وی مذاکره کرد. خبرگزاری های داخلی گزارش دادند، ولایتی که اکنون مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی در امور سیاست خارجی است در این دیدار آمادگی خود را برای همکاری با رئیس جمهور جدید اعلام کرد. این درحالی است که گفته می شود قرار است ولایتی به کابینه حسن روحانی بپیوندد. اما معلوم نیست به سمت وزیر خارجه و یا مذاکره کننده اتمی. ولایتی یگانه فرد بسیار نزدیک به علی خامنه ایست که با هاشمی رفسنجانی نیز مناسبات بسیار نزدیک و توام با احترام دارد.


در یک دیدار و رایزنی
اعلام آمادگی علی اکبر ولایتی
برای پیوستن به کابینه روحانی

علی اکبر ولایتی، وزیر خارجه دولت میرحسین موسوی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی که در انتخابات 92 از جمله نامزدهای ریاست جمهوری بود، روز گذشته در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت نظام به دیدار حسن روحانی رفت و با وی مذاکره کرد. خبرگزاری های داخلی گزارش دادند، ولایتی که اکنون مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی در امور سیاست خارجی است در این دیدار آمادگی خود را برای همکاری با رئیس جمهور جدید اعلام کرد. این درحالی است که گفته می شود قرار است ولایتی به کابینه حسن روحانی بپیوندد. اما معلوم نیست به سمت وزیر خارجه و یا مذاکره کننده اتمی. ولایتی یگانه فرد بسیار نزدیک به علی خامنه ایست که با هاشمی رفسنجانی نیز مناسبات بسیار نزدیک و توام با احترام دارد.


فواد صادقی، سردبیر سایت بازتاب آزاد شد کلمه : همزمان با جشن شادی مردم کشورمان در پیروزی تیم ملی و تنها سه روز از انتخابات ریاست جمهوری گذشته، فواد صادقی سردبیر سایت بازتاب آزاد شد. به گزارش کلمه، فواد صادقی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و در حالی که برای دعوت از هاشمی رفسنجانی و تشکیل ستاد اصولگرایان حامی هاشمی تلاش زیادی کرده بود، بازداشت شد. وی طی ماه های های گذشته علاوه بر افشاگری در مورد رانت خواران نفتی به پوشش خبری اخبار انتخاباتی سیدمحمد خاتمی پرداخته بود، برای چندمین بار بازداشت شد. آخرین بار وی در زمستان سال ۸۸ در حالی که از سوی نیروهای امنیتی برای گفت و گو دعوت شده بود، دستگیر و روانه زندان شد. فواد صادقی و سایت بازتاب بارها از سوی نیروهای افراطی مورد انتقاد قرار گرفته بود. روزنامه کیهان در یادداشت های خود بارها به سایت بازتاب حمله کرده و آنرا “سایت اجاره ای” و “قتنه گر” لقب داده بود. تایید حکم اعدام سه زندانی در زندان بندرعباس حکم اعدام سه زندانی محبوس در زندان مرکزی بندرعباس که به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر به اعدام محکوم شده بودند، در دیوان عالی کشور به تایید رسید. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دیوان عالی کشور بتازگی حکم اعدام سه زندانی محبوس در زندان مرکزی بندرعباس به نام‌های "نجات طهماسبی"، "سعید وکیلی" و "پیمان جعفرپور" را به تایید رسانده و ایشان در آستانه اجرای حکم قرار گرفته اند. نجات طهماسبی ۲۸ ساله، ۴ سال پیش بازداشت و به اتهام حمل و نگهداری ۱۶۰ گرم ماده محرک شیشه به اعدام محکوم شد. هم چنین سعید وکیلی ۴۴ ساله دارای زن و فرزند که از ۱۶ ماه پیش تاکنون در زندان به سر می برد، به اتهام حمل و نگهداری ۱۰۰ گرم شیشه به اعدام محکوم شده است. پیمان جعفرپور ۳۱ ساله نیز که ۱۴ ماه قبل دستگیر شد، به اتهام حمل و نگهداری ۱۸۵ گرم هروئین از سوی دستگاه قضایی به اعدام محکوم شده است.

فواد صادقی، سردبیر سایت بازتاب آزاد شد
کلمه  : همزمان با جشن شادی مردم کشورمان در پیروزی تیم ملی و تنها سه روز از انتخابات ریاست جمهوری گذشته، فواد صادقی سردبیر سایت بازتاب آزاد شد.
به گزارش کلمه، فواد صادقی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و در حالی که برای دعوت از هاشمی رفسنجانی و تشکیل ستاد اصولگرایان حامی هاشمی تلاش زیادی کرده بود، بازداشت شد.
وی طی ماه های های گذشته علاوه بر افشاگری در مورد رانت خواران نفتی به پوشش خبری اخبار انتخاباتی سیدمحمد خاتمی پرداخته بود، برای چندمین بار بازداشت شد. آخرین بار وی در زمستان سال ۸۸ در حالی که از سوی نیروهای امنیتی برای گفت و گو دعوت شده بود، دستگیر و روانه زندان شد.
فواد صادقی و سایت بازتاب بارها از سوی نیروهای افراطی مورد انتقاد قرار گرفته بود. روزنامه کیهان در یادداشت های خود بارها به سایت بازتاب حمله کرده و آنرا “سایت اجاره ای” و “قتنه گر” لقب داده بود.
تایید حکم اعدام سه زندانی در زندان بندرعباس
حکم اعدام سه زندانی محبوس در زندان مرکزی بندرعباس که به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر به اعدام محکوم شده بودند، در دیوان عالی کشور به تایید رسید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دیوان عالی کشور بتازگی حکم اعدام سه زندانی محبوس در زندان مرکزی بندرعباس به نام‌های "نجات طهماسبی"، "سعید وکیلی" و "پیمان جعفرپور" را به تایید رسانده و ایشان در آستانه اجرای حکم قرار گرفته اند.
نجات طهماسبی ۲۸ ساله، ۴ سال پیش بازداشت و به اتهام حمل و نگهداری ۱۶۰ گرم ماده محرک شیشه به اعدام محکوم شد.
هم چنین سعید وکیلی ۴۴ ساله دارای زن و فرزند که از ۱۶ ماه پیش تاکنون در زندان به سر می برد، به اتهام حمل و نگهداری ۱۰۰ گرم شیشه به اعدام محکوم شده است.
پیمان جعفرپور ۳۱ ساله نیز که ۱۴ ماه قبل دستگیر شد، به اتهام حمل و نگهداری ۱۸۵ گرم هروئین از سوی دستگاه قضایی به اعدام محکوم شده است.
 

نه از حب موسوی که از بغض باخت رسانه های داخل کشور فاش کردند، فردی که در پایان مصاحبه خبری حسن روحانی فریاد کشیده بود "موسوی یادت نره" از اعضای ستاد انتخاباتی "جلیلی" بوده است. وی، خود را خبرنگار یک مجله پتروشیمی معرفی کرده بود. همچنین فاش شده که وی در جریان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی نیز از سینه چاکان رحیم مشائی در وزارت کشور بوده است.


نه از حب موسوی که از بغض باخت
رسانه های داخل کشور فاش کردند، فردی که در پایان مصاحبه خبری حسن روحانی فریاد کشیده بود "موسوی یادت نره" از اعضای ستاد انتخاباتی "جلیلی" بوده است. وی، خود را خبرنگار یک مجله پتروشیمی معرفی کرده بود. همچنین فاش شده که وی در جریان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی نیز از سینه چاکان رحیم مشائی در وزارت کشور بوده است.


ذوالنور: اگر بنای تقلب داشتیم انتخابات را به مرحله دوم می‌کشاندیم

ذوالنور: اگر بنای تقلب داشتیم انتخابات را به مرحله دوم می‌کشاندیم


مجتبی ذوالنور٬ مشاور نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه گفته است که اگر جمهوری اسلامی بنای تقلب داشت٬ ۲۶۰ هزار رای حسن روحانی را نمی‌خواند و انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شد. جعفر شجونی هم با بیان اینکه «خاتمی عددی نیست» گفته علت پیروزی حسن روحانی این بود که مردم به‌دنبال آخوند بودند.

تلاش محافظه‌کاران برای تبرئه‌ی انتخابات جنجالی ۸۸ ادامه دارد و در تازه‌ترین اظهارات مجتبی ذوالنور، نماینده رهبری امروز گفت: «اگر نظام بنای تقلب داشت در هر صندوق دو تا چهار رای روحانی را نمی‌خواند»به گزارش خبرگزاری فارس آقای ذوالنور افزوده است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری «پاسخ خوبی برای کسانی بود که معتقد بودند رای مردم در این دوره از انتخابات خوانده نخواهد شد.»وی همچنین ادعا کرده است: «نتیجه انتخابات سال ۹۲ دروغ تقلب ۱۱ میلیونی را که به ناحق مطرح می‌شد را آشکار کرد.»شجونی: خاتمی عددی نیست، هاشمی خائن استدر رویدادی دیگر جعفر شجونی٬ عضو جامعه روحانیت مبارز هم امروز گفته است که آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این که آرای مردم حق‌الناس است در رای‌دهندگان اطمینانی ایجاد کرد که تقلب نخواهد شد.به گزارش «فرارو» آقای شجونی گفت: در خارج از کشور و در لس آنجلس هم بودند کسانی که به اسلام اعتقاد نداشتند و بدون حجاب پای صندوق رای آمدند که این مساله به خاطر ایران و توصیه‌های رهبری بود.وی در بخش دیگری از سخنان خود هم علت پیروزی اعتدال‌گراها را این‌گونه ذکر کرده است: «متاسفانه چون اصولگراها شیفته خدمت بودند و حاضر نشدند به نفع دیگران کنار بروند، مردم را عصبانی کرد و این ناراحتی را با رای دادن به روحانی نشان دادند.شجونی در دلیل دیگری نیز گفته است: «عده زیادی از مردم هم چون از دست غیر روحانی‌ها خسته شده بودند و ناراضی از عملکردشان بودند ترجیح دادند که این دور از انتخابات بازهم یک رییس جمهور روحانی انتخاب کنند. من خودم شاهد بودم که مردم می‌گفتند که خدا رو شکر که یک آخوند در این دوره از انتخابات حاضر شده است که بتوانند رایشان را به او بدهند.»این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان هم گفته است: «خاتمی عددی نیست در این کشور، او خائن است، خواص بی بصیرت است، هاشمی هم همینطور. این دو نفر هیچ نقشی در پیروزی روحانی نداشته‌اند البته یکی از ایرادهای که روحانی دارد هم همین است که به این دو نفر خائن بها می‌دهد.»

عکس / شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی

عکس / شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی