Friday, June 20, 2014

روایت شاهدان عینی از بازداشت زنان پشت درهای بسته آزادی / رفتار نیروی انتظامی واقعا غیر قابل انتظار بود، انگار اراذل و اوباش دستگیر می‌کردند

روایت شاهدان عینی از بازداشت زنان پشت درهای بسته آزادی / رفتار نیروی انتظامی واقعا غیر قابل انتظار بود، انگار اراذل و اوباش دستگیر می‌کردند

ایران وایر : امروز هم زنان زیادی عازم در غربی استادیوم آزادی شدند تا شاید بتوانند حق خود را بگیرند، در جایگاه تماشاچیان بنشینند و تیم ملی والیبال کشورشان را تشویق کنند. این سومین تلاش زنان ایرانی برای ورود به استادیوم و تشویق تیم ملی والیبال ایران  در دوهفته اخیر بود. امروز تیم ملی والیبال ایران، ایتالیا را با نتیجه سه بر صفر شکست داد اما آن طرف دیوارها تلاش رنان ایرانی برای ورود به استادیوم شکست خورد. این‌بار نیروی انتظامی تنها حضور بانوان را در پشت درهای بسته استادیوم تماشا نکرد. یکی از حاضران در صحنه به «ایران وا» می‌گوید: « ون‌های نیروی انتظامی و ماموران یگان ویژه از قبل آماده بودند. بعد از چند دقیقه یک گروه آمدند که از حاضران فیلم و عکس میگرفتند. بعد موتورهای نیروی انتظامی سر رسیدند، پلاک خودروها را می‌کندند.یک‌سری دستتگیر شدند و بقیه فرار کردند.» او درباره برخورد ماموران نیروی انتظامی می‌گوید: «رفتار نیروی انتظامی واقعا غیر قابل انتظار بود. انگار اراذل و اوباش دستگیر می‌کنند. با توهین و حرکات زشت عده‌ای را دستگیر و سوار ون‌ها کردند.» 

ژیلا بنی یعقوب روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان که برای سومین بار پشت درهای بسته آزادی حضور داشته، در صفحه فیس بوکش عکسی از نحوه بازداشت منتشر کرده و نوشته است : «امروز روزمسابقه تیم ملی والیبال ایران با تیم ملی ایتالیا بود.تعدادی از زنان علاقمند مثل دو بازی قبلی برای دیدن بازی به ورزشگاه آزادی امده بودند.این بار تعدادی از مردان نیز به عنوان حامیان ورود زنان به استادیوم در کنارشان بودند و حاضر نشدند که به تنهایی به ورزشگاه بروند .تمام راههای منتهی به ورزشگاه مملو از نیروهای ضدشورش و اتومبیل های پلیس بود، تعداد زیادی از پلیس ها نیز موتوار سوار بودند و مدام در راههای منتهی به استادیوم در حرکت بودن و مانع تجمع زنان می شدند این بار نسبت به بازی قبل برخوردشان با زنان و مردان حامی شان خشن تر بود. او با اشاره به حضور شهیندخت مولاوردی در میان زنان در بازی ایران – برزیل می‌نویسد: «بار قبل مشاور معاون رییس جمهور در امور زنان در صحنه حضور داشت و شاید همین باعث می شد پلیس ها مراعات زنان را بکنند.این بار به هیچ وجه اجازه نمی دادند که نزدیک استادیوم و حتی نزدیک خیابان منتهی به آن بشویم.راه را هم با قراردادن انواع اتومبیل های پلیس بسته بودند، و هم پلیس ها هرگوشه ای ایستاده بودند.این بار زنان حتی اجازه نداشتند به خیابان بزرگی که استادیوم آزادی در آن قرار داشت وارد شوند چه برسد به خود استادیوم.» هفته گذشته شهیندخت مولاوردی مشاوررئیس جمهور در امور زنان پس از حضور در پشت درهای بسته استادیوم کنار زنان در صفحه فیس بوکش از مطرح شدن این موضوع در جلسه هیات دولت خبر داده بود: «  در جلسه هیات دولت درباره ممنوعیت ورود زنان در مسابقات والبال توضیح دادم ومراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم، به ویژه آن که تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است. به نظر می‌رسد با اتخاذ تدبیر و ساز و کار لازم در این خصوص می‌توان به جوانه زدن بذر امید دل بست.» این چندمین بار است که وعده‌های دولت حسن روحانی عملی نمی‌شودو ارجحیت تصمیم نهادهای دیگر نسبت به دولت به وضوح دیده می‌شود. پیش از این روحانی از ایرانیان مقیم خارج از ایران خواست که به کشور برگردند اما بازگشت ‌ها منجر به دستگیری افراد مراجعه کننده به وطن شد. او از اساتید دانشگاه و صاحبنظران،درخواست کرد که انتقاد کنند و حالا صادق زیباکلام به عنوان یک منتقد به 18 ماه حبس محکوم شده است. مشاور رئیس جمهور از نظر مساعد روحانی برای حضور بانوان در استادیوم خبر داد و حالا زنانی که مقابل استادیوم تجمع کرده‌اند دستگیر می‌شود

ژیلا بنی یعقوب در بخشی از یادداشت فیس بوکی‌اش درباره برخورد نیروی انتظامی نوشته است: «بارها مردان حامی زنان مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفتند و چند نفرشان بازداشت شدند.تعدادی از زنان را نیز سوار ماشین های ون پلیس کردند و بردند...گفته می شود بیش از پانزده نفر امروز بازداشت شده اند.»

بازیکنان تیم ایتالیا قبل از ورود به ایران  در ویدئویی حمایت خود را ازحضور زنان ایرانی در استادیوم اعلام کرده‌اند. فدراسیون جهانی والیبال، والیبال را ورزش خانوادگی می‌داند و گفته می‌شود در صورت ادامه این روند و جلوگیری از ورود زنان به استادیوم تیم ملی والیبال ایران از مسابقات حذف می‌گردد. در همین زمینه پیش‌تر محمود افشار دوست دبیر فدراسیون والیبال ایران به خبرگزاری ایلنا گفته است: "عدم حضور بانوان در سالن برای فدراسیون والیبال ایران امتیاز منفی محسوب می شود و و بر اساس قوانین ما نباید از ورود خانمها جلوگیری کنیم به همین دلیل هم به تعدادی از کارمندان خانم فدراسیون اجازه ورود به ورزشگاه را می‌دهیم."

خبرهایی از فرستادن زوری مردم به بهشت: طرح ویژه امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان اجرا می شود/ شیوه جدید جمع آوری آنتن های ماهواره + عکس

خبرهایی از فرستادن زوری مردم به بهشت: طرح ویژه امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان اجرا می شود/ شیوه جدید جمع آوری آنتن های ماهواره + عکس

طرح ویژه ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ماه رمضان

 دبیر کل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور از اجرای طرح ویژه رمضانی این ستاد خبر داد.

به گزارش ایرنا، آخوندˈ سیداحمد زرگرˈ روز پنجشنبه در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر استان سمنان در شهمیرزاد گفت: به مناسبت آغاز ماه رمضان اطلاعیه مشترک دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور برای تاکید برحفظ شئون اسلامی در این ماه صادر می شود.

وی با اشاره به اجرای فعالیت تبلیغاتی در خصوص ضرورت توجه به حریم ماه رمضان گفت: در این ماه گروه های تذکر لسانی در قالب نیروهای پنج و 10 نفره برای پیشگیری از روزه خواری و هنجارشکنی آماده هستند.

وی سازماندهی نیروها، آموزش و نظارت همگانی در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و گفت: ضرورت اجرای احکام اسلامی در جامعه باید تبیین شود تا شبهه خشونت طلبی در احکام اسلامی، دستمایه تبلیغات دروغین مخالفان اسلام قرار نگیرد.

شیوه جدید جمع آوری آنتن های ماهواره

جمع آوری ماهواره ها بدون مزاحمت برای ساکنین با شیوه ای جدید صورت گرفت. طرح جمع آوری ماهواره با روش جدید در خیابان هاشمی مشهد با شیوه ای جدید انجام شد.(عکس از کلمه)


وضعیت وخیم جسمی محکومان به اعدام چهار زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد هنوز در سلول انفرادی هستند

وضعیت وخیم جسمی محکومان به اعدام

چهار زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد هنوز در سلول انفرادی هستند

چهار زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد که از روز شنبه ۲۴ خرداد، برای اجرای حکم اعدام به زندان قزلحصار منتقل شده‌اند، هنوز در سلول انفرادی و در لباس اعدام به‌سر می‌برند. وضعیت جسمی آنان وخیم گزارش شده است.

مادح نظری-خودنویس: چهار زندانی اهل سنت کُرد(حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی) که به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی به اعدام محکوم شده‌اند، در حالی در سلول انفرادی به سر می‌برند که هنوز لباس مخصوص اجرای مراسم اعدام را به تن دارند و دچار خونریزی شدید معده هستند.
یک منبع مطلع در این باره گفت: با توجه به اعتصاب غذاهای طولانی و شرایط نامناسب غذایی و محیطی، این چهار زندانی دچار ناراحتی‌های کلیوی و خونریزی معده شده‌اند.
این زندانیان چهار ماه پیش نیز به دلیل اعتراض به احکام اعدامشان و همچنین درخواست محاکمه مجدد با وکیل تعیینی، به مدت ۷۳ روز دست به اعتصاب غذا زدند.
گفته شده تاکنون برای درمان این زندانیان هیچ اقدامی صورت نگرفته و کماکان در حالت انتظار برای اجرای حکم اعدام در سلول انفرادی زندان قزلحصار نگهداری می‌شوند.
برخی از هم‌بندان این چهار زندانی محکوم به اعدام گفته‌اند که آنها در وضعیت بسیار نامطلوبی هستند و نیز از سوی ماموران امنیتی با این زندانیان بدرفتاری می‌شود.
امروز نیز دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران برای نجات جان این چهار زندانی کُرد فراخوان داد و از ایرانیان داخل و خارج از کشور خواست تا با ارسال ایمیل، فکس و پیام کوتاه به نمایندگان مجلس در حوزه انتخابی استان کردستان، خواهان اعاده دادرسی آنها شوند.
انتشار خبر اجرای حکم اعدام این چهار زندانی اهل سنت، واکنش گسترده‌ای در میان فعالان حقوق بشری و سازمان‌های مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین‌الملل را در پی داشته است.
آنها از مقامات ایران خواسته‌اند که حکم اعدام این زندانیان را که به عقیده آنها پس از یک روند قضایی ناعادلانه و دادگاهی مغشوش صادر شده، فورا لغو کنند.
گفتنی است۸۰ تن از زندانیان اهل‌سنت سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج که در حمایت از حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد، دست به اعتصاب غذا زده‌اند، کماکان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
در ویدئویی که از مادر جمشید و جهانگیر دهقانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، عنوان شده است که یکی از فرزندان این زن مدت ده سال است که در زندان به‌سر می‌برد.
جهانگیر دهقانی برادر جمشید دهقانی در ویدیویی که برای نخستین بار در «خودنویس» منتشر شد، از زبان خود در جمعه شب ۲۳ خردادماه ۱۳۹۳، شرایطش را بازگو کرده است. وی به دلیل تحمل سلول‌های انفرادی چند ماهه، تحمل شکنجه‌های روحی و جسمی و... دچار اختلالات گفتاری و ذهنی شده است.

نارنجی‌ها به یک تا یازده سال حبس محکوم شدند

نارنجی‌ها به یک تا یازده سال حبس محکوم شدند

اعضا سایت نارنجی که بیش از شش ماه از دستگیری شان می‌گذرد به یک تا یازده سال زندان محکوم شدند.
آذر ماه سال گذشته خبر دادیم که بنا به دلایل نامعلوم بعضی از نویسندگان و اعضای فنی تیم نارنجی به نام های علی اصغر هنرمند عباس واحدی علی رضا وزیری، نسیم نیکمهر، ملیحه نخعی، محمدحسین موسی‌زاده، سارا سجادپور توسط سپاه دستگیر شدند.
 حالا پس از چند ماه بی‌خبری دادستان کرمان اعلام کرده که  مجازات گروه ۱۱ نفره‌ای که در طراحی سایت‌ها و وب‌سایت‌ها و تولید محتوا برای رسانه‌های معاند نظام، اقدام می‌کردند، تعیین شده است.
موحد اضافه کرد:«چهار نفر از متهمان این پرونده در حوزه مدیریتی کار می کردند و محوریت کار با آن ها بوده است و هفت نفر دیگر نیز تحت تاثیر القائات این افراد کار می کرده‌اند.»
وی همچنین گفته است که بسیاری از این متهمان به این فعالیت‌ها اقرار کرده‌اند و در دادگاه انقلاب محاکمه شده‌اند و در نهایت مجازات‌های قانونی به تناسب میزان تاثیر و مداخله آن‌ها تعیین شده‌است.
او این مجازات‌ها را از یک تا ۱۱ سال حبس اعلام کرد و اضافه کرد: « حکم صادره برای این افراد قطعی نیست و در حالی که تعدادی از متهمان اصلی در زندان هستند، حکم ۵ نفر از آنها معلق شده است.»