Wednesday, March 3, 2010

آمریکا: راهی جز تحریم بیشتر ایران نمانده؛ اتحادیه اروپا: آماده تحریم هستیم


در حالی که کمتر از یک ماه به بررسی پرونده ایران در شورای امنیت باقی مانده است، آمریکا و اتحادیه اروپا روز چهارشنبه یک‌صدا اعلام کردند که در نگرانی سازمان ملل از تلاش پنهانی ایران برای تولید تسلیحات اتمی شریکند و راهی جز تحریم بیشتر ایران نمانده است.

به نظر می‌رسد این موضع آمریکا و اتحادیه اروپا بیانگر تغییر لحن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت ریاست مدیرکل جدید این سازمان، یوکیا آمانو، باشد.

آقای آمانو در تازه‌ترین گزارش آژانس این احتمال را مطرح کرد که جمهوری اسلامی ممکن است در حال تلاش برای ساخت کلاهک اتمی باشد. تهران در مقابل مدیرکل آژانس انرژی اتیم را به جانب‌داری از کشورهای غربی متهم کرد.

اتحادیه اروپا در عین حال روز چهارشنبه اعلام کرد که برای حمایت از دور جدید تحریم‌ها علیه تهران بر سر برنامه هسته‌ای ایران آماده است.

این در حالی است که سفير گابن در سازمان ملل که کشورش در ماه مارس رياست شورای امنيت این سازمان را بر عهده دارد، روز سه‌شنبه اعلام کرد که شورای امنیت احتمالاً در ماه جاری پيش‌نويس کشورهای غربی برای چهارمين دور تحريم علیه ايران را بررسی خواهد کرد.


خبرگزاری رویترز اما به نقل از برخی از دیپلمات‌های غربی می‌گوید این پیش‌نویس تنها اقدامی نمادین در راه تشدید تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود و نه بیشتر.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که در جلسه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرائت شد گفت: «ناکامی مداوم ایران در برآوردن الزامات بین‌المللی نیازمند پاسخی آشکار [از سوی جامعه بین‌الملل] و اقدامات مناسب است.»

جمهوری اسلامی همواره با رد این اتهام که در پی تولید تسلیحات اتمی است از توقف غنی‌سازی اورانیوم در خاک خود سر باز زده و به همین دلیل توسط شورای امنیت سازمان ملل مشمول سه دور تحریم شده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا که خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را «شدیداللحن» خوانده همچنین آمده است که «در صورتی که عدم همکاری ایران با جامعه بین‌الملل در مورد برنامه هسته‌ای این کشور ادامه پیدا کند، اتحادیه اروپا بی‌گمان از اقدامات شورای امنیت حمایت خواهد کرد».

در عین حال این اتحادیه اعلام کرده است که هم‌چنان برای مشارکت و همکاری با ایران برای رسیدن به راه حلی مورد توافق طرفین آماده است، البته به شرط آن که «ایران در راه این هدف گام‌های عینی بردارد».

گلین دیویس، نماینده ایالات متحده در آژانس انرژی اتمی، هم در عین تاکید بر موجه بودن نگرانی آژانس از تلاش‌های پنهانی ایران ابراز امیدواری کرد که «ایران راه کنونی خود را تغییر دهد و به راه مذاکره قدم بگذارد».

به گفته آقای دیویس، در غیر این صورت «چاره‌ای جز تحریم بیشتر و عمیق‌تر ایران باقی نمی‌ماند».

بیانیه اتحادیه اروپا در حالی توسط نماینده کشور اسپانیا در جلسه ۳۵ کشور عضو آژانس انرژی اتمی قرائت شده است که کانادا نیز در همین روز رسماً اعلام کرد که از نفوذ خود به عنوان رئیس گروه هشت کشور صنعتی بزرگ دنیا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران استفاده خواهد کرد.

وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که «تحریم‌های بیشتر از سوی شورای امنیت سازمان ملل الزامی است».

در حالی که روسیه و چین، دو طرف تجاری اصلی جمهوری اسلامی، چندان به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران روی خوش نشان نمی‌دهند، کشورهای غربی و در رأس آنها ایالات متحده به دنبال تحریم بیشتر بر سر برنامه هسته‌ای ایران هستند.

اعتراض جشنواره برلین و حزب مردم اروپا به دستگیری جعفر پناهی


دفتر جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و حزب مردم اروپا که بزرگترین حزب پارلمان اتحادیه اروپاست، روز چهارشنبه در دو بیانیه جداگانه ضمن اعتراض به دستگیری جعفر پناهی، فیلمساز سرشناس ایرانی، خواستار آزادی فوری او شدند.

روز سه‌شنبه ساعاتی پس از آن که خبر بازداشت جعفر پناهی به همراه همسر و دختر و چند مهمانش در تهران منتشر شد، دادستان تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که دستگیری آقای پناهی دلایل سیاسی نداشته است.

اما ساعتی بعد سایت خبری «تابناک» که به محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران، نزدیک است به نقل از یک منبع آگاه علت بازداشت جعفر پناهی را «تهیه فیلمی علیه نظام» اعلام کرد.


وب‌سایت خبری «تابناک» به نقل از «منبع آگاه» خود نوشت: «جعفر پناهی به همراه دوستان و همکاران خود در حال تهیه فیلمی علیه نظام بوده‌اند که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و با عملیاتی به‌هنگام، پرده از اقدامات آنها برداشته شده و وی به همراه همکاران خود دستگیر می‌شود».

ژوزف دال، مدیر بزرگ‌ترین گروه در پارلمان اروپا با عنوان گروه «حزب مردم اروپا»، در بیانیه‌ای که این گروه امروز منتشر کرده است از جامعه بین‌الملل «خواستار حمایت از آزادی فوری و بی‌قید و شرط» جعفر پناهی شده است.

در همین حال دیتر کاسلیک، مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، هم در بیانیه این جشنواره از دستگیری آقای پناهی ابراز نگرانی کرده است.

آقای کاسلیک می‌گوید: «ما از این که کارگردانی که جوایز جهانی بسیار برده است به دلیل کارش به عنوان هنرمند دستگیر می‌شود احساس نومیدی و نگرانی می‌کنیم.»

جعفر پناهی، کارگردان فیلم‌هایی چون بادکنک سفید، دایره و آفساید، تاکنون جوایز بسیاری از معتبرترین جشنواره‌های دنیا را از آن خود کرده است که از آن جمله است: جایزه شیر طلایی ونیز در سال ۲۰۰۰ برای فیلم دایره و جایزه خرس نقره‌ای برلین در سال ۲۰۰۶ برای فیلم آفساید.

دیتر کاسلیک در آخرین دوره از جشنواره فیلم برلین نیز از عدم حضور جعفر پناهی بسیار ابراز تاسف کرد. آقای پناهی قرار بود در جلسه‌ای با چند سینماگر دیگر ایرانی درباره سینمای ایران به گفت‌وگو بنشیند که در فرودگاه با ممانعت مقامات جمهوری اسلامی روبه‌رو شد و نتوانست به پایتخت آلمان سفر کند.

جعفر پناهی فیلم کوتاهی هم به نام «آکوردئون» دارد که قرار است در اواخر ماه مه، دو ماه دیگر، در شهر ریودوژانیروی برزیل نمایش داده شود.

این فیلم کوتاه قرار است در قالب اولین مجموعه از پنج فیلم کوتاه سومین «تریبون اتحاد تمدن‌های سازمان ملل» در ۲۷ ماه مه ۲۰۱۰ نمایش داده شود. از جمله ۱۴ فیلمساز دیگر که در کنار جعفر پناهی در این مجموعه فیلم دارند می‌توان به فنی آردان، سرگئی بودروف، و عبدالرحمان سیساکو اشاره کرد

"انتفاضه سبز بر پا خواهیم کرد"

ندای سبز آزادی : در سابقه هیچ یک از بی‌داد‌گاه‌های اسراییلی آن چه در حکم به اصطلاح دادگاه جمهوری اسلامی آمده هرگز مشاهده نشده است؛ هیچ‌گاه قضات اسراییل هیچ پیر و جوان فلسطینی را برای سنگ اندازی به اعدام محکوم نکردند. در تمام طول انتفاضه چنین چیزی سابقه ندارد. در هیچ دادگاه اسراییلی ارجاع به حکم متحجرترین خاخام‌های صهیونیست برای اعدام جوانان فلسطینی سنگ انداز به چشم نمی‌خورد؛ چنان که قاضی حکومت اسلامی به حکم کسی چون مکارم شیرازی برای اعدام محمد امین ولیان استناد کرده است. جمهوری اسلامی همه خطوط را می‌شکند تا در مقام شکنجه و اعدام و و بی عدالتی در جهان رتبه‌ای کسب کند که هیچ کس را در دنیای امروز یارای رقابت با او نیست؛ تبریک به رهبرانش!

این خون تشنگی بی استدلال، این سبوعیت بی منطق نظیر ندارد. زمانی که آرش رحمانی‌پور و محمد علی زمانی را بی‌گناه کشتند، گفتند که آن‌ها را به جرم دست داشتن در حوادث پس از انتخابات کشته‌اند. ادعایی که دروغ بودنش از روز بر همگان روشن‌تر بود. دیری نگذشت که جواد لاریجانی، در مقام نماینده قوه قضاییه به فرنگ رفت و آن‌جا به صراحت گفت که اعدام این دو تن ربطی به حوادث پس از انتخابات ندارد. معلوم شد مهم کشتن بوده است نه دلیل کشتن. معلوم شد کشتن این‌ها برای رفع عطش خون تشنگی رهبران متکبر بوده است و نه برای جلوگیری از این یا آن حادثه معلوم شد حکم به اصطلاح دادگاه برای خود آقایان هم مضحکه‌ای بیش نیست.

اگر امروز جمهوری اسلامی می‌خواهد با ما آن کند که اسراییل با فلسطینیان نکرد، پس باید منتظر باشد که ما هم با او چنان کنیم که فلسطینیان با اسراییلیان نکرده‌اند. برپا کردن انتتفاضه سبز و شکست سر هر مزدوری در هر جا که باشد نخستین پاسخ ما به اعدام احتمالی محمد امین ولیان خواهد بود. قسم خواهیم خورد که هم‌چون او فریاد مرگ بر دیکتاتور تا محو دیکتاتوری از زبان و قلم‌مان نیفتد. دیکتاتور شب آرام نخواهد داشت و روز خوش نخواهد دید اگر باز هم بیش از این دست در خون جوانان ما کند.

همه ما محمد امین ولیان هستیم. همه ما آرش رحمانی‌پور و محمد علی زمانی هستیم. همه ما ندا و سهراب و محس و رامین هستیم. ما همه یک تنیم در برابر پیکر معفن وپوسیده استبداد. سنگ‌های ما روزی نه چندان دور این مجسمه تعفن و دروغ را از هم خواهد پاشید. به امید آن روز.

انتقاد شدید اتحادیه اروپا از برنامه اتمی ایران

بی سی : اتحادیه اروپا نگرانی شدید خود از برنامه های هسته ای ایران را به آگاهی آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده و برای شرکت در تحریم این کشور ابراز آمادگی کرده است.

روز چهارشنبه، 12 اسفند (3 مارس)، نماینده اسپانیا در آژانس بین المللی انرژی اتمی به نمایندگی از سوی اتحادیه اروپا بیانیه ای را در اجلاس فصلی شورای حکام آژانس بین المللی قرائت کرد که در آن، ضمن ابراز نگرانی از برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی، از وضع تحریم های جدید بین المللی علیه ایران در صورت ادامه مخالفت دولت این کشور با مصوبات شورای امنیت سازمان ملل حمایت شده است.

در حالیکه شورای حکام بررسی مساله برنامه هسته ای ایران را آغاز کرده، اتحادیه اروپا در بیانیه خود از "احتمال وجود فعالیت های اعلام نشده در گذشته یا حال در ارتباط با ساخت کلاهک اتمی قابل حمل با موشک" ابراز نگرانی شدید شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که "در صورتی که ایران به حل و فصل موضوع هسته ای خود از راه مذاکره علاقمند باشد، اتحادیه اروپا همچنان برای تعامل با ایران در راستای دستیابی به چنین نتیجه ای آمادگی دارد."

با اینهمه، اتحادیه اروپا هشدار داده است که "در صورتی که ایران به عدم همکاری با جامعه بین المللی در مورد برنامه های اتمی خود ادامه دهد، اتحادیه اروپا از تصمیم شورای امنیت حمایت کامل به عمل می آورد و آماده است تا به اقدامات لازم در راستای اجرای موثر چنین تصمیمی دست بزند."

موضع اتحادیه اروپا در این بیانیه به منزله حمایت از رویکرد سختگیرانه تر آژانس بین المللی در مورد برنامه های اتمی ایران است که در گزارش یوکیا آمانو، مدیرکل جدید آژانس، به شورای حکام مشاهده می شود.

آقای آمانو در گزارشی که اوایل هفته جاری در میان سی و پنج عضو شورای حکام آژانس توزیع کرد هشدار داد که نمی تواند تایید کند که برنامه های اتمی ایران کاملا صلح آمیز است.

مدیرکل آژانس بین المللی گفت که همکاری ناکافی ایران با بازرسان آژانس بین المللی به آنان امکان نداده است تا بتوانند اطلاعات لازم و قانع کننده ای در مورد غیرنظامی بودن برنامه های هسته ای ایران کسب کنند

گزارش‌گران بدون مرز : برخی از روزنامه‌نگاران زندانی آزاد اما سرکوب مطبوعات در ایران ادامه دارد

گزارش‌گران بدون مرز : هم‌زمان با آزادی موقت تعدادی از روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران در روزهای اخیر، سرکوب مطبوعات و حرفه‌کاران رسانه‌ها ادامه دارد. در تاریخ ١٠ اسفند ماه از سوی هیات نظارت بر مطبوعات روزنامه اعتماد توقیف و مجوز انتشار هفته نامه ایران‌ دخت لغو شد. بسیاری از روزنامه‌نگاران که برخی از آنها به تازه‌گی از زندان آزاد شده‌ا‌ند، از سوی وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی رار گرفته‌اند.

همچنین برخی از روزنامه‌نگاران زندانی نیز برای درخواست بخشش از " رهبر جمهوری اسلامی" آیت‌الله علی خامنه‌ای تحت فشار قرار گرفته‌اند. هفته گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل جمهوری اسلامی یکی از شروط آزادی زندانیان را " توبه " اعلام کرده بود.

گزارش‌گران بدون مرز در این باره اعلام می‌کند " آزادی روزنامه‌نگاران همیشه خبری خوبی است. اما ما همچنان خواهان آزادی بدون قید و شرط همه روزنامه‌نگاران زندانی هستیم. آنها خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و در دادگاه‌های ناعادلانه محاکمه و به زندان محکوم شده اند. سوال ما این است که چرا روزنامه‌نگاران باید تقاضای پوزش کنند در حالی که کاری جر انجام وظیفه خود یعنی اطلاع رسانی انجام نداده‌اند؟ در هشت ماه گذشته بیش از ١١٠ روزنامه‌نگار بازداشت و زندانی شده‌اند و نزدیک به ٢٠ نشریه توقیف شده است. این رژیم جمهوری اسلامی ایران است که پس از آزاد کردن همه روزنامه‌نگاران باید از آنها تقاضای بخشش کند."

١٠ اسفند ماه روزنامه اعتماد از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد. این روزنامه در اخرین شماره‌ی خود نظرات نمایندگان فراکسیون اصلاح طلب مجلس را در باره فیلم حمله نیروهای انتظامی به خوابگاه دانشجویان در ٢٥ خرداد ماه منتشر کرده بود. این فیلم که از سوی مهاجمان تهیه شده بود و از تلویزیون فارسی بی بی سی پخش شد،صحنه های خشونت‌باری از حمله بسیجیان و نیروی انتظامی و ضرب و شتم دانشجویان را تصویر کرده بود. داریوش قنبری سخنگوی نمایندگان اصلاح‌طلب خواهان انتشار "گزارش هاي کميته حقيقت ياب در مورد حمله به کوی دانشگاه" شده بود. مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند این فیلم جعلی و مونتاژ شده است.

در همین روز مجوز انتشار هفته نامه ایران دخت از سوی هیات نظارت لغو شد. این تصمیم بر مبنای " تخلف از قانون مطبوعات" صورت گرفته است. این اتهام بهانه‌ای است برای تعطیل کردن نشریاتی که روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب و منتقد در آن بکار مشغول هستند. اکبر منتجبی یکی از روزنامه‌نگاران این نشریه همچنان در زندان بسر می‌برد.

گزارش‌گران بدون مرز از بازداشت سه روزنامه نگار نیز مطلع شده است.

هنگامه شهیدی در تاریخ ٦ اسفند به وزارت اطلاعات احضار و سپس روانه زندان اوین شده . یک روز پس از زندانی شدن این روزنامه‌نگار، وکیل وی اعلام کرد که حکم شش سال زندان و پنجاه هزار تومان جریمه نقدی این روزنامه نگار از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدید نظر تهران تائید شده است. هنگامه شهیدی از ٩ تیرماه تا ١٠ آبان را در زندان بسر برده بود و با سپردن ٩٠ میلیون تومان وثیقه آزاد شده بود،

علی انجام‌روز روزنامه نگار و وبلاگ نویس در تاریخ ٨ اسفند ماه در استان گیلان بازداشت شد. ماموران امنیتی این روزنامه نگار را در منزلش پس از بازرسی و ضبط وسائل شخصی به اداره اطلاعات استان منتقل کردند.

در تاریخ ١١ اسفند محبوبه کرمی روزنامه‌نگار بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز در منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.



از سوی در روزهای اخیر تعدادی از روزنامه نگاران از زندان با سپردن وثیقه و به شکل موقت آزاد شده اند. در تاریخ ٨ اسفند علی حکمت،عضو کمیته دفاع از آزادی مطبوعات در تاریخ ٩ اسفند ماه رضا تاجیک، روزنامه‌نگار فرهیختگان و مدافع حقوق بشر ، بهرنگ تنکابنی روزنامه‌نگار فرهنگ و آهنگ، روزبه کریمی روزنامه‌نگار شرق و کارگزاران، ماشااله شمس الواعظین سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران و کمیته دفاع از آزادی مطبوعات، در تاریخ ١0 اسفند محمد رضا مقیسه ای سردبیر مجله بیست ساله‌ها، مهسا جزینی روزنامه‌نگار ایران در اصفهان، فواد صادقی مدیر سایت آینده نیوز، و در تاریخ ١١ اسفند ماه کیوان مهرگان روزنامه نگار اعتماد، کیوان صمیمی بهبهانی سردبیر مجله توقیف شده نامه.

احضار و محاکمه 2 عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،آقای همایون جابری از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران روز گذشته به دادگاه انقلاب فراخوانده شد ومورد محاکمه قرار گرفت.
روز سه شنبه 11 اسفندماه آقای همایون جابری 33 ساله از اعضای سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه بدلیل اینکه قصد شرکت در گرامیداشت روز جهانی کارگر در سال جاری را داشت به شعبه 14 دادگاه انقلاب تهران فراخوانده شد. در احضاریه آقای جابری قید شده بود که می بایست راس ساعت 09:00 در دادگاه برای محاکمه حاضر شود .ولی بعد از 2:15 ساعت تاخیر ، دادگاه ساعت 11:15 تشکیل و تا ساعت 13:30 ادامه داشت. او توسط فردی بنام محمدی رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت. نماینده دادستان اتهاماتی مانند ،اقدام علیه امنیت ملی و اقدام علیه نظام را به او نسبت داد. آقای جابری و وکیلش آقای خورشید اتهامات فوق را رد کردند. محمدی به پرونده سازیهای سالهای گذشته که بسته شده پرداخت وبا لحن تهدید آمیزی خطاب به آقای جابری گفت:"جوری واصت رای میدهم که دنبال این کارها دیگه نری"و ادامه داد چه جوری که تا به حال به تو حکم ندادند. محمدی رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب همچنین مسئله آقای منصور اسالو را پیش کشید و اظهار تاسف کرد که چرا به او کم حکم داده است.
آقای همایون جابری 3 ساعت قبل از شروع مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر در خیابان توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان اوین منتقل شد و 3 هفته در بازداشت بسر برد. از این پرونده سازی 10 ماه می گذرد که آقای جابری به دادگاه فراخوانده می شود و به نظر می آید که هرچه به روز جهانی کارگر نزدیک می شویم پرونده های ساخته شده توسط وزارت اطلاعات بیشتر به جریان گذاشته می شود.
همچنین آقای غلامرضا خانی عضو دیگر سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه روز شنبه 10 اسفند ماه بدلیل گرامیداشت روز جهانی کارگر به دادگاه فراخوانده شد ولی جلسه دادگاه او برای زمان نامشخصی به تعویق افتاد.
لازم به یادآوری است آقای همایون جابری 10 ماه است که از کار در شرکت واحد اتوبوس رانی تهران معلق شده است و از حقوق و مزایا محروم می باشد.او طی شکایتی به اداره کار موفق به اخذ حکم بازگشت به کار شده است ولی حراست که از شعب وزارت اطلاعات در شرکت واحد اتوبوس رانی تهران می باشد از بازگشت به کار او ممانعت می کند.آقای جابری در سال 1384 در آستانه اعتصاب گسترده کارکنان شرکت واحد دستگیر و به بند 209 منتقل شد و مدتی را در بازداشت بسر برد. او همچنین در سال 1386 هنگامی که به منظور حمایت از آقای منصور اسالو به منزل آنها مراجعه کرده بود دستگیر و به مدت 31 روز در بازداشت بسر برد.
در حال حاضر منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد تهران و آقای ابراهیم مددی در بازدشت بسر می برند.

خودکشی آستره مولودی، دانشجوی دانشگاه تبریز پس از محرومیت وی از تحصیل

کمیته گزارشگران حقوق بشر - ساعت ۳:۳۰ نیمه‌شب روز چهارشنبه آستره مولودی، دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه تبریز پس از قطعی‌شدن حکم محرومیت از تحصیلش اقدام به خودکشی کرد.

او با شکستن شیشه خوابگاه رگ دست خود را زد اما با رساندن وی به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و از مرگ نجات یافت.

با خبردار شدن ساکنان خوابگاه، آستره پس از تعلل های مسئولان خوابگاه، به بیمارستان منتقل شد. او درحالیکه خون زیادی از دستش رفته بود، با تلاش پزشکان بیمارستان زنده ماند و صبح روز چهارشنبه تحت عمل جراحی قرار گرفت و از مرگ نجات یافت.

آستره مولودی به همراه حدود ۱۰ دانشجوی دیگر دانشگاه تبریز، به دنبال اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری تحصن در روز ۱۳ آبان، به یک ترم محرومیت از تحصیل به صورت معلق محکوم شد. در حالی‌که اجرای حکم محرومیت از تحصیل برای این دانشجویان به حالت معلق درآمده بود، طی یک هفته گذشته این احکام اجرایی شد.

بنا براین، مولودی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه، به یک ترم محرومیت از تحصیل قطعی، یک ترم محرومیت از تحصیل تعلیقی و همچنین پیشنهاد انتقال به دانشگاهی دیگر محکوم شد.

درحال حاضر مسئولان دانشگاه تبریز، دوستان نزدیک آستره را تهدید کرده اند که از انتشار خبر خودکشی وی خودداری کنند.

مسئولان دانشگاه دوستان این دانشجوی کرد زبان دانشگاه تبریز را تهدید کرده اند که حتی به خانواده اش هم در این رابطه فعلا اطلاعی ندهند.

گفته می شود دانشجویان دانشگاه تبریز تصمیم گرفته اند که در اعتراض به صدور احکام کمیته انضباطی و خودکشی این دانشجوی دختر هفته آینده دست به تحصن بزنند.

صدور یک سال حبس تعزیزی و ۷۴ ضربه شلاق برای پیمان عارف

صدور یک سال حبس تعزیزی و ۷۴ ضربه شلاق برای پیمان عارف

رهانا:‌ حکم پیمان عارف روزنامه نگار و فعال دانشجویی بازداشت شده در هفته نخست بعد از انتخابات توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شده است.
به گزارش رهانا، پیمان عارف شنبه هفته گذشته چهارم اسفند به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه های برانداز» به استناد عضویت در جبهه ملی ایران و «اهانت به رئیس جمهور» به استناد نامه سرگشاده ۵ خرداد وی به احمدی نژاد ، با حضور وکایش محمد علی دادخواه، سید محمد رضا فقیهی و محمد اولیایی فرد توسط قاضی پیر عباسی رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعابس محاکمه شده بود.
پیمان عارف ‌سه شنبه یازدهم اسفند جهت ابلاغ حکم از اوین با دادگاه آورده شد و در رای صادره وی با برائت از اتهام عضویت در گروههای بر انداز، به جهت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس تعزیری و به جهت اهانت به رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بازداشت دکتر حسام فیروزی و بازجویی از مادر علیرضا فیروزی

رهانا: حسام فیروزی، فعال حقوق بشر و پزشک تعدادی از زندانیان سیاسی شب گذشته با مراجعه‌ی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
به گزارش خبرنگار رهانا، دکتر حسام فیروزی شب گذشته در حالی که همسر و فرزندش در منزل خانواده‌ی علیرضا فیروزی حضور داشتند، پس از مراجعه به منزل خود توسط ۱۵ نفر از ماموران امنیتی بازداشت شد.
ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل حسام فیروزی به منزل یکی از همسایه‌های وی رفته و پس از تفتیش منزل آن‌ها، یکی از فرزندان آن‌ها را نیز به نام حماسه غفاری بازداشت کردند. حماسه غفاری یک شهروند عادی است تاکنون هیچ فعالیت سیاسی نداشته و فقط به خاطر همسایه بودن با دکتر فیروزی بازداشت شده است.
در حین بازرسی منزل مادر علیرضا فیروزی دانشجویی که از دو ماه پیش در بازداشت به سر می‌برد نیز به منزل دکتر حسام فیروزی مراجعه می‌کند که وی نیز در همان‌جا مورد بازجویی قرار می‌گیرد.
سپس ماموران به منزل علیرضا فیروزی (برادر زاده‌ی حسام فیروزی) ، فعال دانش‌جویی که از ۲ ماه پیش ناپدید شده و تا کنون خبری از وی در دست نیست، مراجعه کرده و به تفتیش منزل آن‌ها نیز پرداختند.
دکتر حسام فیروزی، اردیبهشت ماه سال جاری با به پایان رساندن محکومیت ۱۵ ماهه‌ی خود از زندان اوین آزاد شده بود. از دلیل بازداشت و محل نگهداری دکتر حسام فیروزی تاکنون خبری در دست نیست.

رهبری دستور دهند ناو هواپیمابر هم میسازیم

ناخدا " علی غلامزاده " فرمانده پروژه ساخت ناوشکن‌ جماران با اعلام اینکه توان مهندسان و متخصصان نیروی دریایی کشورمان در حد بالایی است ، گفت که در صورت دستور مقام معظم رهبری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توانایی ساخت ناو هواپیمابر را نیز دارد .

غلامزاده در گفتگویی با "جوان" به توضیح ابعاد مختلف پروژه ساخت ناوشکن جماران پرداخت و گفت : " سال 76 نمایشگاهی درمنطقه یکم دریایی برگزارشد و در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای نظامی و تحقیقاتی در حوزه دریا برای بازدید مقام معظم رهبری در سفر به جنوب بر پا شده بود، ایشان دربازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه با مشاهده ماکت یک ناوشکن جنگی از مسؤولان نمایشگاه سؤال می‌کنند که این ماکت مخصوص کدام ناوشکن است و مسؤولان هم در جواب مشخصاتی را از ماکت به ایشان ارائه می‌دهند، اما بعد از اتمام توضیحات مقام معظم رهبری در سخنانی از نیروی دریایی و فرماندهان می‌خواهند که یک ناوشکن با قابلیت حمل بالگرد و موشک بسازند که در حقیقت استارت اول برای ساخت ناوشکن جماران از همان نمایشگاه و فرمان فرمانده معظم کل قوا آغاز می‌شود.

ناخدا غلامزاده افزود : " نیروی دریایی امروز به مرحله‌ای رسیده است که نه تنها با استفاده از روش مهندسی معکوس بلکه قابلیت طراحی و ساخت ناوهای هواپیمابر را هم داریم و فقط کافی است که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمانی به نیروی دریایی اعلام کنند تا به وسیله نیروهای متخصص این نیرو کار طراحی و ساخت ناو هواپیمابر آغاز شود. "

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 09:04:58 توسط کلاغسیا
یعنی اینکه انقدر هواپیماهای ما وضعش خراب شده که باید با ناو هواپیما بر،انها را حمل کرد..خب ایشان دستور بدهند که تا مشهد با ناو هواپیمابر مسافرت کنیم که امنینتش بیشتر است..بخصوص با مهندسی معکوس!!البته دم خروس هوم زده بیرون! گویا منظور از دستور مقام معظم!! واریز کردن پول ملت به جیب مهندسان معکوس میباشد ...مگر میشود کشوری که میلیاردها دلار را خرج ترویج خرافات و تروریست پروری میکند. پیشرفت علمی و تکنولوژِی و فرهنگی و سیاسی داشته باشد! تاریخ نشان داده که هر کشور قدرتمند ملت قوی دارد نه سلاح کشنده..مگر هیتلر المانی مدرنترین سلاحا و قویترین ارتش را نداشت؟ چه شد که نابود شد؟ و ایا انگلیس که از لحاظ تکنولوژِ جزو کشورهای عقب افتاده ،پیشرفته صنعتیست.اما هنوز قدرتمند در سیاست است که در تمام کشورهای جهان نفوذ دارد.برای چیست؟ این جهان سرمایه داری خوب میداند که چگونه کشورهای خرافات زده اسلامی را تیغ بزند و پول نفت و نان ملت را را به تاراج ببرد. حتی یک کشور اسلامی وجود ندارد که دارای تکنولوژِی مادر باشد و همه انبار انواع سلاحای بنجل غربی وشرقی هستند و افتابه ساز..برو فکر نان کن که کمبزه اب است!!

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 07:42:10 توسط koorosh
In my opinion the can do. Because it was a maquette in small scale earlier and now they have made it in larger scale after 12 years. I am sure never ever it will work. All this news and comities are to deviate the people integration. In term of their leader command it will take 120 years and don’t forget that it would be only a maquette.

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 07:34:02 توسط احمد
یاد اون روزها بخیر. جنس خوب، زغال سینه کفتری، رفیق ناباب، مخدای نرم، چایی نبات و رطب آبدار. یادمه چه موشکهایی هوا میکردیم. یادش بخیر. نوش جونت ناخدا اما بزودی جواب این چرندیات را باید بدهی. زیاد طول نمیکشه. من جای تو بودم میرفتم شنا یاد میگرفتم، شاید بزودی مجبور شی شناکنان فرار کنی.

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 07:28:05 توسط غلام
كاربر عزيز زمستاني: احتمالا اربابان خارجي " آقا امام زمان " مثل سازمان سيا - موساد اسرائيل و MI6هنوز دستور ساخت ناو هواپيمابر را صادر نكرده اند

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 06:14:37 توسط فرامرز
با همان تكنيكى كه دختر دانش آموز ١٦ ساله با قابلامه در آشپزخانه منزلش رآكتور اتمى ساخته بود اين مردك هم ناو هواپيمابر ميسازد. خاك بر سر احمقتان كه ديگر آبرويى براى ايرانى بدبخت باقى نگذاشتيد.

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 06:06:08 توسط naser
حتما محل بلند شدن و نشستن هواپيما هم باند صبيه اين فرمانده است ٠ لطفا شماسردار تشتكي آ فتابه بسازيد وتمرين بفرماييد ناو پيشكشتان ٠چون دستتان روشده موشك هاتون را كره ميسازد ٠ هواپيما را پوتين جون كشتي وناو راچين وژست را شما يگيريد٠

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 05:40:35 توسط Satarkhan
این کثافتها بغیر از اراجیف و چرندیات پرانی هیچ چیز دیگری را بلد نیستند. خاک عالم بر سرتون. مردم از خنده.

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 05:32:34 توسط زمستاني
همه اينها درست, ولي رهبري چه مرضي دارد كه دستور اين كار را نمي دهد؟؟؟ مگر اقا امام زمان! با ناو هواپیمابر مخالف است؟

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 05:23:09 توسط رضا
این ناخدا غلامزاده با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری باید فرمان ساخت ناو هواپیمابر را بدهد تا ناو ساخته شود به گوسفتد بودن خود اعتراف کرده است. در هیچ کجای دنیا گوسفندان قادر به فکر کردن نیسنتد جه رسد به اینکه ناو هواپیمابر بسازند.

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 05:22:07 توسط زاگرس محارب
فرمود آنكسي نزد رهبر عزيزتر است كه دروغگو تر است (سوره انعام)

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 05:17:11 توسط doost
حالا گيريم كه اين ناو را هم ساختيد كو و كجاست هواپيماتان كه ناوتان ببردشان؟؟؟ درضمن رهبرتان حكم كارهايى را كه توانش را داريد ميدهد توان شماها فقط سركوب كشتار و تجاوز است!!

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 05:11:32 توسط كشكساب.محارب
چرا عصبانى ميشويد؟اين محصول.ببخشيد مسئول امور(ناودان)چهارپايان نظام اسلامى.ميگويد شران ببخشيدشرعان اجازه آغا لازم است چون امور استرررراتژيك مثل ساخت بمب اتم و موشكهاى دوربرد حامل آن.قاچاق مشروبات الكلى.قاچاق عطيقه.قاچاق دختران ايرانى پس از اجبار به فساد. قاچاق سيگار.قاچاق اسلحه و مهمترقاچاق انواع موادمخدر نابودكننده كه توسط همين(چهارپايان)نظام مقدس اسلامى انجام ميشود. هرگز بدون اجازه آغا نيست.البته دستور تجاوز به مخالفان در اسارتگاهها هم توسط خمينى دروغگو بودهم توسط خامنه اى دزد است.وگرنه از نظر فنى همه چيز آماده است.

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 04:58:23 توسط سامان
آخ چه زود جوگیر شده این بابا

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 04:51:56 توسط Ramin
دوستان شما چرا این چرندیات را که ناشی از فشاره بخاراته معده به مغز است ( البته در مورده امته اسلام تنها موجودی به جائی مغز ) جدی میگیرد این مردیکه این مزخرفات را برای گوسفندانه ذوب شده در طویله رهبری تعریف میکند . و آنها هم باور میکنند. همه انها از رهبرشان تا احمدی و.......برای مردمه ایران حرف نمیزنند بلکه برای همان امت.

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 04:37:18 توسط keyvan
يکي به اين بي سواد نيس بگه مگه ناو هواپیمابر بادبادکه که رهبر دستور ساختنش بده

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 04:14:18 توسط کاپیتان
مرتیکه دست از این خالی بندیها بردارید. اولا که این ناوچه جماران توسط چینیها ساخته شده ، و آقای رهبر باید مثل همیشه از چینیها تشکر کند. در ضمن جهت اطلاع ، ایران تمام کشتیهای خود را برای جزئی ترین تعمیرات به کشور چین یا کره و یا جاهای دیگر میفرستد، چطور میتواند ناو هواپیما بر بسازد. !!! این مردک احتمالا از سر منقل تازه بلند شده بوده .

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 04:08:56 توسط محمد
سائنا جان, نوشته ات بسیار بجا بود. زیاد مطلع نیستم, آیا منظور از مهندسی معکوس همانا خرید یک جنس, خرد کردن آن و احتمالا یافتن روش ساخت آن است؟ اگه درست فهمیدم مطمئنم که این اوباش فقط بلدند باتوم بخرند بعد چماق تحویل دهند خاک بر سرها عرضه درست کردن یک سوزن چرخ خیاطی را هم ندارنند. لاف زدن توسط امثال رئیس جمهور دهن دریده 2کتر (ان) کاریست بسی آسان.

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 04:01:53 توسط shomali
از اسمش معلوم چکاره است غلامزاده . نوکر و نوکرزاده...

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 03:59:28 توسط Hamishe Neda
دوست عزیزم زیاد ناراحت نشو این حرفها نتیجه افیونه که در خدمت آقا مصرف میکنند

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 03:59:07 توسط mani
از اين همه سقوط هواپيما معلومه چقدر توان داريد٠ فكر كنم تمام كسانى كه تو رژيم پستى و مقامى دارند يك دوره دروغگوئى و خاليبندى را طى كردند٠

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 03:56:22 توسط احمد
ها ها ها خندیدم.

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 03:49:25 توسط bolbol
هر روز این رژیم فاسد ، جانی و بی‌ لیاقت بیشتر شبیه اواخر رژیم گذشته میشود .از مقدار تملق و چاپلوسی معلوم است که رژیم در حال جان کندن است. همه بگیم امین !!!!!

نوشته شده در تاريخ دوازدهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با سوم مارس ۲۰۱۰ ، 03:46:53 توسط سائنا
پس چرا دستور نمیدند؟ مهندسی معکوس یا reverse engineering را زمانی میشود انجام داد که نمونه ای از تکنولوژی مورد نظر در دسترس باشد. پس از آنجا که ما ناو هواپیما بری برای مهندسی معکوس نداریم به این نتیجه میرسین که آقا ناخدا "زر زیادی" میزنند. در ضمن اگر عرضه داشتید با دستور خ.ر کامپیوتر های نابود شده اف 14 هایمان را میساختید که میزان عملیاتیشان به جای 26 درصد لااقل کمی بیشتر باشد و یا موشک های فینیکس را میساختید! (خلبانان میدانند که در مورد چه چیزی صحبت میکنم). پس حالا که پالایشگاه نداریم لابد مقام مزخرف رهبری عنایت نفرموده اند! یعنی اینکه هر کمبودی که داریم تقصیر شخص خ.ر است که به دستور ساخت آنرا نداده اند؟ لابد اگر رهبر فرزانه اوباش دستور میداد الان داشتیم از پارس جنوبی نفت و گاز تولید میکردیم که بچه قورباغه ای به نام قطر واسه ما ابو عطا نخونه! اینها واسه آدمهای غیر مسلح خیلی گنده لاتن! ولی دیدیم که در روز عاشورا در برابر مردم مسلح به فقط پاره آجر های سنگفرشهای خیابان به چه زبونی رسیدن و چه رودستی خوردن. دیدیم که گوگل با یه عکس کوچیک چطور بی آبروشون کرد و اینهمه ساندیس به هدر رفت!

نقدینگی بانکها

نقدینگی بانکها
پشتوانه تاریخی ترین واردات


با سلام: واردات، بویژه مواد غذائی با حجمی تاریخی و باور نکردنی درحال انجام است. بازار همچنان بی ثبات و متزلزل است. کارهای درازمدت اصولا جایگاهی ندارد. روند خروج سرمایه ها از کشور همچنان ادامه دارد. کانون اصلی این واردات دوبی است. درحالیکه پروازهای ایرانی به کشورهای خلیج فارس و مخصوصا دوبی بسیار کم شده است. هیات دولت به بانک ها دستور داده تمام نقدینگی موجود خود را پشتوانه واردات کنند و به همین دلیل است که شاهدیم حتی وام های چند میلیونی هم دیگر به مردم و متقاضیان نمی دهند. کشتیرانی جمهورس اسلامی مدام در حال تغییر نام شرکت ها و کشتی هایش است تا از تحریم عبور کند و این حجم عظیم واردات را به ایران برساند .شما نمی توانید باور کنید چه حجمی از کندم، برنج و چای و عدس و دیگر حبوبات خریده و به ایران حمل می شود. فعلا بدستور دولت انبارها بسرعت پر می شود.

سه دلیل برای این واردات بی نظیر ذکر می کنند:

1- پیش بینی حمله نظامی و آغاز یک جنگ

2- پیش بینی تورم ناگهانی در آغاز سال جدید

3- وحشت از نتایج خشکسالی امسال

این بخش از واردات را به بازار و بازاری ها سپرده اند، زیرا سپاه وارد این نوع واردات نمی شود و آن را برای خود کوچک می داند. فقط بر آن نظارت دارد و البته از کنار آن هم می خورد.

3 هشدار و افشاگری هاشمی

خطر گرایش مردم به رژیم قبل از انقلاب
3 هشدار و افشاگری هاشمی
که در "ریگی گیت" گمُ شد !



یکی از سخنرانی های پر اشاره ماه های اخیر هاشمی رفسنجانی، سخنانی است که در مراسم تجدید بیعت اعضای مجلس خبرگان با حضور در آرامگاه آیت الله خمینی ایراد کرد. سخنانی که در امواج خبری مربوط به دستگیری عبدالمالک ریگی و شرفیاب شدن خبرگان به خدمت علی خامنه ای و تهدید وی به پیاده کردن امثال هاشمی و کروبی و بقیه از کشتی نظامی که ایشان در حال بنای آنست، به آن توجه نشد. یا اگر شد، عمدتا آن بخش آن مورد توجه قرار گرفت که وی با اشاره به کارهای احمدی نژاد گفته بود، با این کارها "رهبر" را دم چک می دهند.(نقل به مضمون)

اما آن نکاتی که در حضور اعضای مجلس خبرگان در این مراسم گفته شد و به آن توجه کافی نشد:

1- دشمنان خارجی خیلی حرفه‌ای عمل می‌كنند. بعضی حرف‌هایی كه می‌زنند نشان می‌دهد از كارشناسان كاركشته‌ای استفاده می‌كنند. کارشناسانی كه عمدتا از ایران به خارج رفته‌، یا فرار كرده اند و از تیپ‌های فرهنگی‏‌، سیاسی، ‌اطلاعاتی و نظامی بوده اند. آنها با ایران آشنایی و ارتباط دارند و مسائل را تحلیل می‌كنند.

( این اشاره ای مستقیم است به فرماندهان و مقامات اطلاعاتی جمهوری اسلامی که طی سالهای اخیر یا در ترکیه و عراق و عربستان ربوده شده و به امریکا برده شده اند و یا خود گریخته و پناهنده شده اند و اکنون در خدمت امریکا کار می کنند. حتی کارشناسان اتمی در عالی ترین سطوح که در راس آنها رئیس سایت اتمی قم است.)



2- فتنه بزرگی شروع شده كه نمی‌خواهد یك ذره هم كوتاه بیاید. ضعف‌های سیاسی و اقتصادی داخلی هم به یاری آنها می‌آید تا آنها را به گذشته مربوط كند.

(این بخش از سخنان هاشمی هشداری است نسبت به خاتمه امیدهای مردم به اپوزیسیون داخل جمهوری اسلامی و بازگشت نظر مردم به رژیم شاهنشاهی قبل از انقلاب.)



3- باید مراقب باشیم. افرادی نو رسیده‌ كاری جدید را شكل ندهند كه از عهده آن بر نمی‌آیند، زیرا ممكن است با حسن نیت، بنای تازه‌ای را روی بنایی كه تخریب كرده‌اند، بخواهند بسازند كه البته اشتباه می‌كنند.



(این بخش از سخنان هاشمی نیز عمدتا شامل تصمیمات اقتصادی و سیاسی می شود که در 5 سال گذشته احمدی نژاد آن را با هدایت علی خامنه ای پیش می برد. از جمله انتقال بخش دولتی اقتصاد کشور به شرکت ها و نهادها و پایگاه های اقتصادی سپاه پاسداران و بنای شکل نوینی از سرمایه داری که نظامی است و او می گوید که این طرح شکست خواهد خورد.)

جعفر پناهی




احمدی نژاد ممکن است
دست به کارهای خطرناک تری بزند!
جعفر پناهی، فیلم ساز ایرانی برای چندمین بار در طول 9 ماه گذشته بازداشت شد. تیم های امنیتی به خانه وی یورش برده و به همراه پناهی، چند تن دیگر از اهل سینما را که مهمان وی بودند را نیز با خود بردند.

جرم واقعی او حمایت از جنبش سبز و بویژه اظهار نظری است که در واکنش به کودتای 22 خرداد نسبت به امروز و آینده احمدی نژاد کرده است.

او گفته بود: "احمدی نژاد مردم را بیشتر تحقیر خواهد کرد. چهره‌ای که من از او، پس از رای‌گیری دیدیم دقیقا حالت چهره یک بازنده بود. او بیشتر دروغ خواهد گفت و در نهایت هم امکان دارد کارهای خطرناکی از وی سربزند"

از یک گزارش دریافتی

حکومت نگران لبنان است
مردم نگران جنگ در ایران



ترس از جنگی تازه تقریبا در ایران نهادینه شده است. رفت و آمدهای هفته گذشته از ایران به لبنان و از لبنان و غزه به تهران بیش از آن که توجه مردم را نسبت به خطر حمله اسرائیل به لبنان و فلسطین جلب کند، افکار عمومی را نگران رفتن ایران به کام یک جنگ تازه کرده است. من پنجشنبه در یک مهمانی خیلی معمولی بودم، با افرادی ساده و معمولی. حتی دراین مهمانی ساده نیز حرف بر سر این بود که دولت دارد ایران را آماده جنگی می کند نتیجه آن تجزیه کشور است.

تک سرفه ها در مجلس مسلول ج. اسلامی

حاجی نوروز که برود
غول گرانی با عمو نوروز می آید


رئیس فراكسیون كارگری مجلس در گفتگو با خبرگزاری ایلنا:

در لایحه بودجه 89 در تطبیق با هدفمند کردن یارانه ها، درآمد كارمندان 5/8 تا 10 درصد افزایش یافته است، که حتی به اندازه تورم هم افزایش نیافته است. با توجه به نرخ تورم درسال آینده، می‌توان گفت كه حقوق آنها اصلا اضافه نشده است.

تورم ناشی از افزایش هزینه‌های دولت و حجم بودجه سال بعد نزدیك 27 تا 28 درصد ارزیابی شده است که این رقم به جز تورم جاری است. به عبارت دیگر علاوه بر اینكه افزایش حجم بودجه تورم ‌زا است، بخشی از تورم نیز به دلیل دامن‌گیر شدن تولید و ركورد، ‌مخفی می‌ماند و میزان آن آشكار نمی‌شود. كسی به نرخ تورم آشكار افتخار نكند. لازم است كه برای سنجش نرخ تورم، علاوه بر تورم آشكار، تورم مخفی را هم در نظر بگیرند. تا پیش از این، هر پنج سال یكبار و از این پس هر سه سال یكبار حجم بودجه كشور 2 برابر می‌شود و این عارضه نشان‌دهنده افزایش هزینه‌های دولت وكاهش درآمد مردم است. به همین دلیل لوایح بودجه به جهت انبساط حجم هزینه‌های دولت، انبساطی هستند اما زندگی مردم به دلیل كاهش درآمدها و هزینه‌هایشان، انقباضی است.

نوبت به آقا زاده خامنه ای هم خواهد رسید؟

نوبت به آقا زاده خامنه ای هم خواهد رسید؟


به دنبال دیدار و عیادت فرزندان هاشمی با علی کروبی درپی بازداشت و ضرب و شتم او در راهپیمایی ۲۲ بهمن، علی کروبی به دیدار آقای هاشمی رفسنجانی در منزل وی رفت.

در این دیدار ، علی کروبی وقایعی را که روز ۲۲ بهمن در مسجد و در اتوبوس و نیز پایگاه یگان ویژه بر او گذشته بود برای هاشمی رفسنجانی بازگو کرد. این گزارش چنان متاثر کننده بود، که گفته می شود هاشمی و همسرش که دراین دیدار حضور داشته در طول بازجوئی شرح وقایع 22 بهمن از زبان علی کروبی گریستند.