Saturday, April 12, 2014

ده‌نمکی: تویوتای معمولی دارم خانه‌ام رهنی است؛ دیگر فیلم نمی‌سازم

ده‌نمکی: تویوتای معمولی دارم

خانه‌ام رهنی است؛ دیگر فیلم نمی‌سازم

ده‌نمکی که میلیاردها تومان از فروش فیلم‌هایش کسب کرده است، می‌گوید دخل و خرجش گاه با هم نمی‌خوانند. وی اظهار کرده از سینما رنجیده و دیگر فیلم نمی‌سازد.

مسعود ده‌نمکی یکی از اعضای فعال گروه فشار موسوم به انصار حزب‌اللهدر دهه هفتاد خورشیدی که در سال‌های اخیر به کارگردانی سینما روی آورده است، گفته درآمدهای میلیاردی وی از فیلم‌سازی در زندگی‌اش اثری نگذاشته و مدعی شد که خانه‌اش رهنی است و تنها یک میلیون تومان در ماه هزینه می‌کند.
وی در مصاحبه‌ای با رادیو جوان با بیان این که با استفاده از پول فروش فیلم‌هایش سطح زندگی خود را ارتقا نداده گفت: «بعضی‌ها نوشتند که من لکسوس سوار هستم؛ در صورتی که این‌طور نیست و یک ماشین تویوتای معمولی دارم».
به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، ده‌نمکی که سابقه مدیرمسوولی و سردبیری نشریه‌های تندروی شلمچه و جبهه را دارد، گفت که هر چه پول از سه‌گانه‌ اخراجی‌ها درآورده، خرج یک فرهنگ‌نامه ۸۰ جلدی درباره جنگ ایران و عراق کرده و خیلی از پول‌های فیلم‌سازی برای امرار معاش استفاده نمی‌کند.
وی اظهار کرد که خانه‌اش رهنی است، در ماه یک میلیون تومان هزینه خورد و خوراک می‌دهد و خیلی وقت‌ها شده که دخل و خرجش با هم جور در نیامده‌اند.
ده‌نمکی با اظهار این‌که نشریه شلمچه‌اش توسط اصلاح‌طلبان و نشریه جبهه توسط اصول‌گرایان توقیف شد، گفت که پس از آن تصمیم گرفته بود به کشاورزی روی بیاورد اما بعد فهمید که «آدم زندگی معمولی» نیست که بخواهد کشاورزی و مرغ‌داری کند.
وی که متهم است از رانت‌های خاصی برای ساخت، تبلیغ و فروش فیلم‌هایش استفاده می‌کند، بارها این انتقادها را بی‌انصافی خوانده است. برخی از هنرمندان سینما ده‌نمکی را کارگردان واقعی نمی‌دانند. داریوش ارجمند بهمن‌ماه گذشته درباره او گفته بود: «ده‌نمکی را درک نمی‌کنم. وی فیلم‌ساز نیست بلکه جوک‌ساز است».
رضا کیانیان نیز که اخیرا با اشاره به تبلیغات فیلم معراجی‌های ده‌نمکی،گفته بود صدا و سیما در تبلیغ فیلم‌ها از تلویزیون عدالت را رعایت نمی‌کند، مورد حمله ده‌نمکی قرار گرفت. کارگردان معراجی‌ها گفت: «به نظر من خود آقای کیانیان هم می‌داند که فیلم ها با پول بیت‌المال درست می‌شود و مثلا می‌دانند که تهیه‌کننده فیلم خط ویژه خودش یکی از بزرگان بخش تبلیغات در کشور است. پس از نفوذ خود استفاده کرده و حتی در تلویزیون‌های استانی هم روزی سی‌بار تبلیغ فیلمش پخش می‌شود».
در پایان، ده‌نمکی که تاکنون میلیاردها تومان درآمد از فروش فیلم‌هایش کسب کرده، اظهار کرد که از سینما رنجیده، کم آورده و دیگر نمی‌خواهد فیلم بسازد.

پدر قربانی اعتراضات ۸۸: حکم دیه را نمی‌پذیریم اصغر عبادی، پدر میثم عبادی، یکی از قربانیان حوادث پس از انتخابات ۸۸، می‌گوید که از حکم دادگاه درباره پرداخت دیه برای پسرش خبر نداشته و از طریق رسانه‌ها از آن مطلع شده است. به گزارش بی بی سی، آقای عبادی می‌گوید که حاضر نیست دیه بگیرد. خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا (۲۲ فروردین) گزارش داد که به دلیل شناسایی نشدن قاتل آقای عبادی، خانواده وی و نماینده دادستان از دادگاه تقاضای پرداخت دیه از بیت المال کرده بودند. اصغر عبادی، در گفتگو با مسیح علینژاد، خبرنگار مقیم بریتانیا اعلام کرد که تقاضای دیه نکرده و حاضر هم نیست چنین تقاضایی بکند. روز گذشته، مصفطی ترک همدانی، وکیل دادگستری به خبرگزاری ایرنا گفت که دادگاه حکم کرده است که برای آقای عبادی از محل بیت المال دیه پرداخت شود. میثم عبادی به گفته خانواده‌اش روز ٢٣ خرداد و در حالی که قصد کمک به دختری را داشته که بسیجی‌ها کتکش می‌زده‌اند، به ضرب گلوله کشته شد. به گفته پدر میثم عبادی یک بسیجی هم در این باره بازداشت شده بود، اما بدون اینکه در دادگاه حاضر شود آزاد شد. اصغر عبادی به خانم علینژاد، که وضعیت زندانیان و قربانیان اعتراضات ٨٨ را پیگیری می‌کند، گفت در دادگاه بحث دیه مطرح شد اما او دادگاه را ترک کرد. او گفت در دادگاه از او پرسیدند که چرا به فرزندش اجازه داده است که در ناآرامی‌ها حضور پیدا کند. معترضان می‌گویند ده‌ها نفر در جریان سرکوب این اعتراضات کشته شده‌اند و مسئولیت آن را عمدتا به سپاه پاسداران و نیروهای شبه‌نظامی بسیجی نسبت می‌دهند. اما مقام‌های رسمی در اکثر موارد مسئولیت نیروهای حکومتی در کشته شدن معترضان را رد کرده و آن را به "بخش‌هایی افراطی" از خود معترضان نسبت می‌دهند. اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران آبان سال گذشته با اشاره به حضور نیروهای "لباس شخصی" آنها را کسانی توصیف کرده بود که "احساس تکلیف" کرده‌اند و چون احساس می‌کردند که "حکومت در حال مسامحه است، با این تصور که حکومت نیاز به کمک دارد، به صحنه آمده و البته کار را خراب می‌کنند".

پدر قربانی اعتراضات ۸۸: حکم دیه را نمی‌پذیریم
اصغر عبادی، پدر میثم عبادی، یکی از قربانیان حوادث پس از انتخابات ۸۸، می‌گوید که از حکم دادگاه درباره پرداخت دیه برای پسرش خبر نداشته و از طریق رسانه‌ها از آن مطلع شده است.

به گزارش بی بی سی، آقای عبادی می‌گوید که حاضر نیست دیه بگیرد. خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا (۲۲ فروردین) گزارش داد که به دلیل شناسایی نشدن قاتل آقای عبادی، خانواده وی و نماینده دادستان از دادگاه تقاضای پرداخت دیه از بیت المال کرده بودند.

اصغر عبادی، در گفتگو با مسیح علینژاد، خبرنگار مقیم بریتانیا اعلام کرد که تقاضای دیه نکرده و حاضر هم نیست چنین تقاضایی بکند.

روز گذشته، مصفطی ترک همدانی، وکیل دادگستری به خبرگزاری ایرنا گفت که دادگاه حکم کرده است که برای آقای عبادی از محل بیت المال دیه پرداخت شود.

میثم عبادی به گفته خانواده‌اش روز ٢٣ خرداد و در حالی که قصد کمک به دختری را داشته که بسیجی‌ها کتکش می‌زده‌اند، به ضرب گلوله کشته شد.

به گفته پدر میثم عبادی یک بسیجی هم در این باره بازداشت شده بود، اما بدون اینکه در دادگاه حاضر شود آزاد شد.

اصغر عبادی به خانم علینژاد، که وضعیت زندانیان و قربانیان اعتراضات ٨٨ را پیگیری می‌کند، گفت در دادگاه بحث دیه مطرح شد اما او دادگاه را ترک کرد.

او گفت در دادگاه از او پرسیدند که چرا به فرزندش اجازه داده است که در ناآرامی‌ها حضور پیدا کند.

معترضان می‌گویند ده‌ها نفر در جریان سرکوب این اعتراضات کشته شده‌اند و مسئولیت آن را عمدتا به سپاه پاسداران و نیروهای شبه‌نظامی بسیجی نسبت می‌دهند.

اما مقام‌های رسمی در اکثر موارد مسئولیت نیروهای حکومتی در کشته شدن معترضان را رد کرده و آن را به "بخش‌هایی افراطی" از خود معترضان نسبت می‌دهند.

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران آبان سال گذشته با اشاره به حضور نیروهای "لباس شخصی" آنها را کسانی توصیف کرده بود که "احساس تکلیف" کرده‌اند و چون احساس می‌کردند که "حکومت در حال مسامحه است، با این تصور که حکومت نیاز به کمک دارد، به صحنه آمده و البته کار را خراب می‌کنند".