Friday, February 28, 2014

افزایش ۱۴ درصدی خودکشی در ایران ارزش ها و هنجارهای فرهنگی جامعه خرد شده است (امیر پارسی‌نژاد) بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی، میزان خودکشی در کشور ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است... ادامه >>>> https://khodnevis.org/article/55691 ‫#‏خودنویس‬ ‫#‏خودکشی‬ ‫#‏روانشناسی‬ ‫#‏روانپزشکی‬ ‫#‏روانی‬ ‫#‏هنجارفرهنگی‬ ‫#‏هنجارها‬ Khodnevis - خودنویس رسانه صداهای خاموش اشتراک = گسترش آگاهی افزایش 14 درصدی خودکشی در ایران

افزایش ۱۴ درصدی خودکشی در ایران
ارزش ها و هنجارهای فرهنگی جامعه خرد شده است
(امیر پارسی‌نژاد)

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی، میزان خودکشی در کشور ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است...

ادامه >>>>
https://khodnevis.org/article/55691

‫#‏خودنویس‬ ‫#‏خودکشی‬ ‫#‏روانشناسی‬ ‫#‏روانپزشکی‬ ‫#‏روانی‬ ‫#‏هنجارفرهنگی‬‫#‏هنجارها‬

Khodnevis - خودنویس
رسانه صداهای خاموش
اشتراک = گسترش آگاهی

رضا ضراب؛ متهم ردیف اول پرونده فساد مالی ترکیه آزاد شد روزنامه حریت چاپ ترکیه از آزادی رضا ضراب تاجر ایرانی و همسر ابرو گوندش خبر داد. به گزارش تیک، پسر وزرای سابق کشور و اقتصاد نیز به حکم دادگاه آزاد شدند. براساس این گزارش، دادگاه اعلام کرده است که امکان فرار از سوی این افراد وجود ندارد. با آزادی این افراد، دیگر هیچیک از مظنونین پرونده فساد مالی در بازداشت به سر نمی برند. رضا ضراب تاجر ایرانی که شهروند ترکیه نیز هست، متهم به پول شویی و تخلف در تجارت طلا و انتقال ارز شده است. رضا ضراب به همراه فرزندان سه تن از وزیران کابینه سابق اردوغان در عملیات پلیس استانبول در ۱۷ دسامبر گذشته مصادف با ۲۶ آذرماه گذشته به دستور قوه قضائیه در ترکیه دستگیر شده بودند. دولت آنکارا و به ویژه ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه این عملیات را به عنوان کودتا علیه دولت و ضربه زدن به اعتبار حزب حاکم عدالت و توسعه در آستانه انتخابات شهرداری ها ارزیابی و عنوان کرد و گفت که این عملیات بخشی از توطئه محافلی است که در صدد تشکیل دولت موازی در ترکیه می باشند.

رضا ضراب؛ متهم ردیف اول پرونده فساد مالی ترکیه آزاد شد
روزنامه حریت چاپ ترکیه از آزادی رضا ضراب تاجر ایرانی و همسر ابرو گوندش خبر داد.

به گزارش تیک، پسر وزرای سابق کشور و اقتصاد نیز به حکم دادگاه آزاد شدند. براساس این گزارش، دادگاه اعلام کرده است که امکان فرار از سوی این افراد وجود ندارد. با آزادی این افراد، دیگر هیچیک از مظنونین پرونده فساد مالی در بازداشت به سر نمی برند.

رضا ضراب تاجر ایرانی که شهروند ترکیه نیز هست، متهم به پول شویی و تخلف در تجارت طلا و انتقال ارز شده است. رضا ضراب به همراه فرزندان سه تن از وزیران کابینه سابق اردوغان در عملیات پلیس استانبول در ۱۷ دسامبر گذشته مصادف با ۲۶ آذرماه گذشته به دستور قوه قضائیه در ترکیه دستگیر شده بودند.

دولت آنکارا و به ویژه ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه این عملیات را به عنوان کودتا علیه دولت و ضربه زدن به اعتبار حزب حاکم عدالت و توسعه در آستانه انتخابات شهرداری ها ارزیابی و عنوان کرد و گفت که این عملیات بخشی از توطئه محافلی است که در صدد تشکیل دولت موازی در ترکیه می باشند. 

اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی و نخستین برنده جایزه اسکار در ایران، نشان عالی هنر و ادبیات کشور فرانسه را از آن خود کرد. به گزارش وب‌سایت وزرات فرهنگ و ارتباطات فرانسه، آقای فرهادی روز پنج‌شنبه، هشتم اسفندماه، این نشان عالی را از خانم اورلی فیلیپتی، وزیر فرهنگ این کشور، دریافت کرد. به گزارش شبکه «ون مینوت» [۲۰ دقیقه]، و آن‌ طور که عکس مدال آقای فرهادی نشان می‌دهد او برنده نشان افسری شده است. نشانی که همراه با یک گل پارچه‌ای تزئینی بر سینه چپ فرد برنده نصب می‌شود و هر ساله ۶۰ نفر برنده آن اعلام می‌شوند. نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه از سال ۱۹۵۷ هر ساله به کسانی اعطا می‌شود که مشارکتی چشمگیر در زمینه اعتلای فرهنگ، هنر و ادبیات داشته‌اند.


اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی و نخستین برنده جایزه اسکار در ایران، نشان عالی هنر و ادبیات کشور فرانسه را از آن خود کرد. به گزارش وب‌سایت وزرات فرهنگ و ارتباطات فرانسه، آقای فرهادی روز پنج‌شنبه، هشتم اسفندماه، این نشان عالی را از خانم اورلی فیلیپتی، وزیر فرهنگ این کشور، دریافت کرد.
به گزارش شبکه «ون مینوت» [۲۰ دقیقه]، و آن‌ طور که عکس مدال آقای فرهادی نشان می‌دهد او برنده نشان افسری شده است. نشانی که همراه با یک گل پارچه‌ای تزئینی بر سینه چپ فرد برنده نصب می‌شود و هر ساله ۶۰ نفر برنده آن اعلام می‌شوند. نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه از سال ۱۹۵۷ هر ساله به کسانی اعطا می‌شود که مشارکتی چشمگیر در زمینه اعتلای فرهنگ، هنر و ادبیات داشته‌اند.

سکینه محمدی آشتیانی دست به خودکشی زد اما از مرگ نجات یافت" به گزارش کمیته بین المللی علیه سنگسار جمهوری اسلامی، درخواست بررسی مجدد پرونده سکینه محمدی آشتیانی را مردود اعلام کرده و دیوانعالی حکومت اسلامی در حقیقت با این اقدام حکم سنگسار سکینه را تائید کرده و پرونده را به تبریز فرستاده است. سکینه با شنیدن این خبر و بعد از سالها فشارهای طاقت فرسای روحی و روانی در زندان جمهوری اسلامی و بویژه فشارهای چند ماه اخیر برای اعتراف علیه خود در تلویزیون، زندانی شدن سجاد پسر او و دستگیری وکیل او، با بریدن رگ دست بوسیله شیشه شکسته، دست به خودکشی میزند اما ماموران او را به بیمارستان میرسانند و او از خودکشی نجات پیدا میکند. سکینه در وضعیت روحی بسیار بدی به سر میبرد و امکان دست زدن به خودکشی مجدد کماکان بسیار زیاد است. سکینه محمدی آشتیانی متهم به زنای محصنه و محکوم به اعدام شده است. جان هوتن کیان وکیل سکینه محمدی آشتیانی در خطر است همزمان به گزارش کمیته بین المللی علیه سنگسار جمهوری اسلامی هوتن کیان را زیر شدیدترین فشارها قرار داده و برای وی پرونده سنگینی تهیه کرده است و او را به چهار بار اعدام محکوم کرده است. ظاهرا سه حکم اعدام او را لغو و یکی از این احکام را تایید کرده اند. بنا بر خبری بطور شفاهی به هوتن گفته اند که بزودی او را اعدام میکنند. هوتن از روز ١٠ اکتبر ٢٠١٠که به همراه دو خبرنگار آلمانی و سجاد قادرزاده فرزند سکینه محمدی آشتیانی دستگیر شد، مورد شکنجه و اذیت و آزار فراوان قرار گرفت و طبق خبرها بر روی بدنش جای شکنجه و خاموش کردن سیگار و کتک زدن کاملا مشهود است. هوتن را در زندان های تبریز و سپس در بند ٢٠٩ زندان اوین مورد شدیدترین آزارها قرار دادند و اکنون در زندان تبریز برای قتل او زمینه چینی میکنند. مادر هوتن که ساکن امریکا بود٬ به محض ورود به ایران برای کمک به هوتن، ممنوع المصاحبه و ممنوع الخروج شد. پدر هوتن نیز توسط حکومت اسلامی در سال ١٣۵٩ اعدام شد.

سکینه محمدی آشتیانی دست به خودکشی زد اما از مرگ نجات یافت" 
به گزارش کمیته بین المللی علیه سنگسار جمهوری اسلامی،  درخواست بررسی مجدد پرونده سکینه محمدی آشتیانی را مردود اعلام کرده و دیوانعالی حکومت اسلامی در حقیقت با این اقدام حکم سنگسار سکینه را تائید کرده و پرونده را به تبریز فرستاده است.
سکینه با شنیدن این خبر و  بعد از سالها فشارهای طاقت فرسای روحی و روانی در زندان جمهوری اسلامی و بویژه فشارهای چند ماه اخیر برای اعتراف علیه خود در تلویزیون، زندانی شدن سجاد پسر او و دستگیری وکیل او، با بریدن رگ دست بوسیله شیشه شکسته، دست به خودکشی میزند اما ماموران او را به بیمارستان میرسانند و او از خودکشی نجات پیدا میکند. سکینه در وضعیت روحی بسیار بدی به سر میبرد و امکان دست زدن به خودکشی مجدد کماکان بسیار زیاد است.
 سکینه محمدی آشتیانی متهم به زنای محصنه و محکوم به اعدام شده است.
جان هوتن کیان وکیل سکینه محمدی آشتیانی در خطر  است
 همزمان  به گزارش کمیته بین المللی علیه سنگسار جمهوری اسلامی هوتن کیان را زیر شدیدترین فشارها قرار داده و برای وی پرونده سنگینی تهیه کرده است و او را به چهار بار اعدام محکوم  کرده است. ظاهرا سه حکم اعدام او را لغو و یکی از این احکام را تایید کرده اند. بنا بر خبری  بطور شفاهی به هوتن گفته اند که بزودی او را اعدام میکنند.
هوتن از روز ١٠ اکتبر ٢٠١٠که به همراه دو خبرنگار آلمانی و سجاد قادرزاده فرزند سکینه محمدی آشتیانی دستگیر شد، مورد شکنجه و اذیت و آزار فراوان قرار گرفت و طبق خبرها بر روی بدنش جای شکنجه و خاموش کردن سیگار و کتک زدن کاملا مشهود است. هوتن را در زندان های تبریز و سپس در بند ٢٠٩ زندان اوین مورد شدیدترین آزارها قرار دادند و اکنون در زندان تبریز برای قتل او زمینه چینی میکنند.

مادر هوتن که ساکن امریکا بود٬ به محض ورود به ایران برای کمک به هوتن، ممنوع المصاحبه و ممنوع الخروج شد. پدر هوتن نیز توسط حکومت اسلامی در سال ١٣۵٩ اعدام شد.