Friday, February 28, 2014

اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی و نخستین برنده جایزه اسکار در ایران، نشان عالی هنر و ادبیات کشور فرانسه را از آن خود کرد. به گزارش وب‌سایت وزرات فرهنگ و ارتباطات فرانسه، آقای فرهادی روز پنج‌شنبه، هشتم اسفندماه، این نشان عالی را از خانم اورلی فیلیپتی، وزیر فرهنگ این کشور، دریافت کرد. به گزارش شبکه «ون مینوت» [۲۰ دقیقه]، و آن‌ طور که عکس مدال آقای فرهادی نشان می‌دهد او برنده نشان افسری شده است. نشانی که همراه با یک گل پارچه‌ای تزئینی بر سینه چپ فرد برنده نصب می‌شود و هر ساله ۶۰ نفر برنده آن اعلام می‌شوند. نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه از سال ۱۹۵۷ هر ساله به کسانی اعطا می‌شود که مشارکتی چشمگیر در زمینه اعتلای فرهنگ، هنر و ادبیات داشته‌اند.


اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی و نخستین برنده جایزه اسکار در ایران، نشان عالی هنر و ادبیات کشور فرانسه را از آن خود کرد. به گزارش وب‌سایت وزرات فرهنگ و ارتباطات فرانسه، آقای فرهادی روز پنج‌شنبه، هشتم اسفندماه، این نشان عالی را از خانم اورلی فیلیپتی، وزیر فرهنگ این کشور، دریافت کرد.
به گزارش شبکه «ون مینوت» [۲۰ دقیقه]، و آن‌ طور که عکس مدال آقای فرهادی نشان می‌دهد او برنده نشان افسری شده است. نشانی که همراه با یک گل پارچه‌ای تزئینی بر سینه چپ فرد برنده نصب می‌شود و هر ساله ۶۰ نفر برنده آن اعلام می‌شوند. نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه از سال ۱۹۵۷ هر ساله به کسانی اعطا می‌شود که مشارکتی چشمگیر در زمینه اعتلای فرهنگ، هنر و ادبیات داشته‌اند.

No comments:

Post a Comment