Friday, June 19, 2015

عکس/ طرح برخورد پلیس با روزه خواران در تهران

عکس/ طرح برخورد پلیس با روزه خواران در تهران




















خامنه‌ای «جامعه الامام الصادق» را هم به صادق لاریجانی داد خامنه‌ای، لاریجانی را به ریاست هیات امنای یکی از بزرگ‌ترین و غیرشفاف‌ترین موسسات اقتصادی کشور منصوب کرد

خامنه‌ای «جامعه الامام الصادق» را هم به صادق لاریجانی داد

خامنه‌ای، لاریجانی را به ریاست هیات امنای یکی از بزرگ‌ترین و غیرشفاف‌ترین موسسات اقتصادی کشور منصوب کرد

خامنه‌ای «جامعه‌الامام‌الصادق» را هم به صادق لاریجانی داد
رهبر جمهوری اسلامی، یکی از برادران لاریجانی را به ریاست هیات امنای موسسه «جامعه‌الامام الصادق» منصوب کرد؛ اما هنوز تصمیمی برای ریاست دانشگاه امام صادق گرفته نشده است
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در حکمی با تمجید از محمدرضا مهدوی کنی، رئیس پیشین جامعه‌الامام الصادق و دانشگاه امام صادق، افراد زیر به ریاست این موسسه بزرگ اقتصادی، که دانشگاه امام صادق تنها یکی از بخش‌های آن است، منصوب کرد:
۱- محمدباقر (مهدی) باقری کنی (برادر بزرگ مهدوی کنی (متولد ۱۳۰۵ - ۸۹ ساله)، عضو مجلس خبرگان رهبری، پدر علی باقری (معاون سعید جلیلی) و مصباح‌الهدی باقری (داماد علی خامنه‌ای، همسر هدی خامنه‌ای)؛
۲- صادق آملی لاریجانی (رئیس قوه قضائیه و عضو مجلس خبرگان)؛
۳- سید احمد علم‌الهدی (امام جمعه مشهد، عضو مجلس خبرگان و معاون آموزشی سابق دانشگاه امام صادق)؛
۴- سعید مهدوی کنی (پسر مهدوی کنی)؛
۵- علیرضا امینی (معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه (صادق لاریجانی)؛
۶- احمد واعظی (معاون پیشین آموزش و تحقیقات قوه قضائیه (صادق لاریجانی) و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)؛
۸- سید مصطفی میرلوحی (داماد  مهدوی کنی)؛
۹- سیدعلاءالدین میرمحمدصادقی (معروف به حاج‌آقا علاء، میلیاردر ایرانی، از موسسین و اعضای هیات‌های موتلفه اسلامی و رئیس هیات امنای سازمان اقتصاد اسلامی؛ او از پشتیبانان مالی انقلاب اسلامی بود و اولین بار با حکم خمینی و به عنوان نماینده او به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران راه یافت. میرمحمدصادقی از اعضای هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز هست که به تازگی به همراه محسن رفیق‌دوست، در این پست ابقاء گردید)؛
رهبر جمهوری اسلامی با انتصاب این افراد به عنوان هیئت امناء مؤسسه جامعة‌الامام‌الصادق، از آنها خواسته «در اولین فرصت با بهره‌گیری از میراث و تجربیات گذشته و با رعایت راهبردهای ابلاغی که به پیوست خواهد آمد، به تنظیم و تصویب اساسنامه‌ی جدیدی مبادرت ورزند تا بر آن اساس و با تلاش‌های جدّی خود نصاب این تشکیلات علمی را به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های اعتلای معارف اسلامی و تحول علوم انسانی در کشور ارتقاء بخشند.»
در بخش دیگری از این حکم، آمده «حضور جناب آقای آملی لاریجانی در صدر این هیئت امناء فرصتی برای دستیابی هر چه زودتر به اهداف مذکور خواهد بود انشاءالله.»
با وجود انتصاب هیات امنای جامعه‌الامام‌الصادق، اما هنوز تصمیمی برای ریاست دانشگاه امام صادق گرفته نشده است. در همین زمینه، مصطفی میرلوحی، در گفتگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه برنامه اعضای جدید هیات امنای دانشگاه امام صادق ادامه مسیر وحدت حوزه و دانشگاه است،  پیرامون برگزاری جلسه هیات امنای دانشگاه امام صادق برای تعیین رئیس این دانشگاه گفت: آنچه که مهم است ادامه مسیری است که آیت‌الله مهدوی کنی در راه وحدت حوزه و دانشگاه پیموده است. هنوز تصمیمی برای برگزاری جلسه هیات امنا گرفته نشده و بعید است این جلسه در روزهای آینده با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان برگزار شود.

اکبر گنجی: جانشین‌سازی خامنه‌ای و کنترل بیشتر دانشگاه

اکبر گنجی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با انتشار نوشتاری در «رادیوزمانه»، با اشاره به حکم انتصاب هیات امنای جدید موسسه جامعه‌الامام‌الصادق، این انتصاب را در راستای جانشین‌سازی برای رهبر جمهوری اسلامی و کنترل بیش‌تر فضای فرهنگی و دانشگاهی کشور دانسته و نوشته است:
«خنده‌دارتر از همه این مدعای آیت‌الله خامنه‌ای است که «تحول علوم انسانی» با ریاست صادق لاریجانی بر هیأت امنای دانشگاه امام صادق سرعت می‌یابد. صادق لاریجانی در قلمرو علوم تجربی انسانی تاکنون چه کرده است؟ آیا حتی یک مقاله در یکی از نشریات تخصصی معتبر جهانی منتشر کرده است؟ در مقاله «آینده رهبری جمهوری اسلامی پس از مرگ آیت‌الله خامنه‌ای» نشان داده‌ایم که صادق لاریجانی یکی از نامزدهای جانشینی احتمالی آیت‌الله خامنه‌ای است. رشد وی در دوران آیت‌الله خامنه‌ای توسط سلطان را در همان مقاله توضیح داده‌ایم. صادق لاریجانی اینک رئیس قوه قضائیه، عضو شورای عالی امنیت ملی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای عالی مجازی، و…است. علاوه بر این همه مناصب حکومتی، اینک با بر عهده گرفتن ریاست هیأت امنای دانشگاه امام صادق وظیفه دارد تا تحول علوم انسانی را سرعت بخشد. چنین خواستی، با آن همه شغل، تکلیف عبث بوده و هست...».

یکی از فارغ‌التحصیلان: دانشگاه امام صادق و ملحقات آن؛ ارثیه‌ای که به میراث‌خوران رسید

عباس خسروی فارسانی، یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق که به علت فعالیت‌های سیاسی، ناچار به خروج از کشور شده، پیش‌تر با انتشار نوشتاری در «خودنویس» و نیز در گفتگویی تلویزیونی با برنامه «صفحه آخر» صدای آمریکا، «جامعه‌الامام‌الصادق» و ملحقات آن، از جمله دانشگاه امام صادق را، ارثیه و سلطنت مالی خاندان مهدوی کنی نامیده بود.
فارسانی، در نوشته‌ای دیگر با توصیف برخی ویژگی‌های دانشگاه امام صادق و فارغ‌التحصیلان آن، نوشته است:
«... شرایط تنگ‌نظرانه‌ای بر این دانشگاه حاکم شده است که گویا ریا و تزویرورزی و تزویراندیشی را جزء جدایی‌ناپذیر و اجتناب‌ناپذیر زندگی دانشجویان کرده است. هرچند علی‌رغم روبنای ظاهری، در واقعیت زیربنایی، بسیاری از این دانشجویان، ذهن و ضمیر خود را از این فضا، جدا و مجزا می‌سازند و سرشت و طینت تابناک خود را تباه و تاریک نمی‌سازند و در این شرایط، بسیاری از این دانشجویان، علی‌رغم تصور بیرونی از این دانشگاه، در جهت اهداف از پیش طراحی‌شده حرکت نمی‌کنند و با دیدن واقعیات دردآور، یا سعی در نجات خود و دوستان و دانشگاه از این شرایط می‌کنند یا از سر اضطرار و ناچاری، سکوتی زجرآور پیشه می‌کنند و البته، برخی نیز این شرایط را می‌پذیرند و در راستای منافعشان، با جریان حاکم، همراه می‌شوند که نمونه بارز و شاخص چنین افرادی را در سپهر سیاسی و اجتماعی امروز می‌توان سعید جلیلی، کاندیدای ریاست جمهوری دانست...».