Thursday, January 29, 2015

در اینستاگرام احمدی نژاد چه خبر است

در اینستاگرام احمدی نژاد چه خبر است

در صفحه اینستاگرام و گوگل پلاس محمود احمدی‌نژاد از روز گذشته، پوستری منتشر شده که روی آن نوشته شده: «خبری در راه است» و یکی از کاربران در پاسخ به او نوشته: ‌«احتمالا خبر یه دزدی دیگه هست»
در تصویر منتشر شده در این صفحه، این جمله در زیر عنوان دوازدهم بهمن آمده و مُهر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران هم در پایین آن است. 
اما شاید جالب‌تر از این جمله خبری، واکنش‌های کاربران به این جمله باشد. 
یکی از آن‌ها در پاسخ به او نوشته: «احتمالا خبر یه دزدی دیگه هست» و کاربر دیگری گفته: «برو بابا… این ادا‌ها رو هم برو برا بابا جونت دربیار». 
یکی دیگر از کاربران هم خطاب به احمدی‌نژاد نوشته: «چیه؟ قرار دزدی دیگری رو بشه؟»

دواتگری : در رابطه با نامه رحیمی تحقیق و تفحص می‌کنیم! / در این نامه آمده که قوه قضائیه و دولت در انتخابات دخالت داشته اند

دواتگری : در رابطه با نامه رحیمی تحقیق و تفحص می‌کنیم! / در این نامه آمده که قوه قضائیه و دولت در انتخابات دخالت داشته اند

در روزهای اخیر، محمد‌رضا رحیمی، معاون اول دولت دهم، نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد نوشت و از بیانیه وی که مطالبی در جهت برائت خود و دولت‌های نهم و دهم از اقدامات رحیمی بیان کرده بود، گلایه کرد؛ اما برخی ‌مطالب این نامه حاوی مطالبی است که باعث واکنش برخی ‌افراد دیگر شده است.

به گزارش «تابناک»، مهدی دواتگری، نماینده اصولگرای مجلس  در‌باره این نامه ‌گفت: در نامه‌ای که دیروز نوشته شده، چند نکته قابل توجه وجود دارد و اعتقاد بر این است که ابعاد این قضیه باید برای عموم روشن شود، وی برخی مطالب را عنوان کرده ‌و باید در این باره توضیح داده شود که منظورش چه بوده است.

وی افزود: در جایی که گفته شده کمیته‌هایی برای هماهنگی انتخابات تشکیل می‌شود، نشان می‌دهد، ‌دولت در انتخابات دخالت داشته است؛ این یعنی دخالت دولت‌ها در انتخابات‌ها تأیید شده است. البته دولت به معنای حاکمیت مد نظر من است، یا در جایی که عنوان شده که مقامات اجرای و قضایی و یا نمایندگان مجلس، شخصی را به وی برای دریافت کمک معرفی کرده‌اند.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: اکنون پرسش ‌ما این است که آقای رحیمی به عنوان رئیس دیوان محاسبات چه ارتباطی داشته که مدیریت و مهندسی انتخابات مجلس هشتم را داشته باشد، در حالی که حق ندارد این کار را ‌از جایگاه ریاست دیوان انجام دهد.

دواتگری همچنین ادامه داد: در اینجا چند فاز وجود دارد؛ نخست اینکه رئیس دیوان محاسبات باید مواظب باشد تا از محل بیت‌المال برای انتخابات هزینه نشود، در حالی که عملا وارد شده و مهندسی انتخابات را انجام می‌دهد. اکنون موضوع این است که این نمایندگان مجلس چه کسانی بودند و در چه سطحی هستند، که فرد مورد نظر را به وی معرفی کرده‌اند و چه ارتباطی با این فرد دارند؟

وی در این باره خاطرنشان کرد: همچنین وی در‌باره دستگاه قضایی هم نکاتی گفته است، اگر این حرف درست باشد، یعنی در اینجا هم تخلف روی داده است. کسی نمی‌تواند از دستگاه قضا در انتخابات ورود کند؛ این افراد چه کسانی هستند و یا مقامات اجرایی اشاره شده چه کسانی هستند و چه سمت‌هایی داشتند؟

آیا مدیر بودند، استاندار ‌و یا از فرمانداران مد نظر بوده‌اند، اینها جزو ابهاماتی است که با این نامه فاش شده است، حال آنکه شاید این مطالب کذب باشد که در اینجا باید دادستان وارد شود و از وی بازخواست کند، چون ارکان حاکمیتی زیر سؤال رفته است.

هر بند این نامه قابل تأمل است و مشخص نیست با چه نیتی نوشته شده است، یا این فرد خواسته تیر خلاص ‌بزند و یا خواسته با دروغ پراکنی خود را در ذهن عموم سفید کند، به هر حال من به عنوان نماینده در خصوص این موضوع تقاضای تحقیق و تفحص خواهم کرد تا ابعاد این پرونده روشن شود.

البته شاید این را بگویند که مجلس نمی‌تواند در پرونده قضایی تحقیق و تفحص کند، ولی این پرونده دو بعد دارد و ما می‌خواهیم بدانیم مقامات قضایی و اجرایی یا نمایندگان که در اینجا وجود دارند چه کسانی‌اند‌؛ این باید برای عموم مشخص شود.

«گوش الاغی»، جدیدترین عمل زیبایی در ایران

«گوش الاغی»، جدیدترین عمل زیبایی در ایران

عمل زیبایی جدیدی موسوم به عمل «گوش الاغی» در میان جوانان مرفه ایران رواج یافته است. در عمل زیبایی موسوم به «گوش الاغی» با برش قسمت بالایی گوش و سپس بخیه زدن، فرم گوش را تیز می‌کنند.
به گزارش رسانه‌ها در میان جراحی‌های زیبایی جراحی گوش پدیده‌ای نو است که در سال‌های اخیر، ایرانیان از آن استقبال کرده‌اند.
در عمل زیبایی موسوم به «گوش الاغی» با برش قسمت بالایی گوش و سپس بخیه زدن، فرم گوش را تیز می‌کنند.
عملی که در نتیجه‌ی آن و با تغییر فرم طبیعی گوش، بازگشت به حالت اولیه ناممکن می‌شود.
خیابان‌های تجریش، جردن، فرمانیه، قیطریه، زعفرانیه، نیاوران، ولنجک، سعادت آباد، شهرک غرب و گاندی را که بالا و پایین کنی می‌توانی از میان هر ۱۰ نفر جوان دختر و پسر حداقل ۵ نفر را بیابی که یا چسبی بر دماغشان دارند و یا دماغشان را سربالا کرده‌اند تا زیبا‌تر شوند اما جراحی گوش برای زیبایی امر نسبتاً تازه‌ای محسوب می‌شود.
اگرچه عمل زیبایی گوش در ایران در ماه‌های اخیر رواج یافته است، اما رسانه‌ها در سال ۲۰۱۱، از این عمل با نام «گوش‌های جنی» یاد کرده و آن را جدیدترین عمل زیبایی نامیده بودند.
گفته می‌شود که میل به داشتن گوش‌های مثلثی، در آغاز نوعی الگوبرداری شمایلی از شخصیت‌های جادویی فیلم «ارباب حلقه‌ها» بوده است.
گفتنی است ایران یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان جراحی‌های زیبایی در آن انجام می‌شود.
گروهی از کارشناسان بر این باورند که افزایش اغراق‌آمیز جراحی‌های زیبایی در ایران، از منظر آسیب‌شناختی، می‌تواند ناشی از اقتصاد ناسالم و افزایش شدید شکاف طبقاتی در جامعه‌ی ایران باشد. گروهی دیگر نیز عواملی نظیر فقدان نظارت از سوی وزارت بهداشت بر حوزه‌ی درمان را در این زمینه دخیل دانسته‌اند.

صادق زیباکلام: متهم ردیف اول پرونده رحیمی، اصولگریانی هستندکه این پولها را گرفتند/ پولهای رحیمی خرج احمدی نژاد شده است/ ابعاد گسترده فساد در آن 8 سال در طول تاریخ مدرن ایران بی سابقه است

صادق زیباکلام: متهم ردیف اول پرونده رحیمی، اصولگریانی هستندکه این پولها را گرفتند/ پولهای رحیمی خرج احمدی نژاد شده است/  ابعاد گسترده فساد در آن 8 سال در طول تاریخ مدرن ایران بی سابقه است


 ایسکانیوز:  "یکی از کاستی های بزرگ نظام ما فقدان مسئولیت پذیری و پاسخگویی است. به این معنا که در سال 1384 یک انتخاب عمومی برگزار می شود و یک جریانی که ما آن جریان را به نام اصولگرا می شناسیم قدرت را در دست می گیرد. برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب نه تنها قوه مجریه در دست یک جناح است بلکه مجلس و قوه قضاییه نیز در دست یک جناح است. به عبارت دیگر تمام ارکان قدرت از سال 84 به بعد در دست یک جناح قرار می گیرد که ما آن جناح را به نام اصولگرایان می شناسیم."

صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص اعلام برائت اصولگرایان از احمدی نژاد و محمدرضا رحیمی ضمن بیان این مطلب گفت: در آن 8 سال سیاست هایی توسط اصولگرایان اجرا می شود که در عرصه بین الملل، هسته ای، بسیاری از مسائل اقتصادی و همانطور که شاهد هستیم در عرصه فساد نتایجی را به بار می آورد.

وی ادامه داد: ابعاد گسترده شدن فساد در آن 8 سال در طول تاریخ مدرن ایران بی سابقه بوده، اما نکته جالب این است که اصولگرایان به گونه ای رفتار می کنند که اصلا گویا آنها نبودند که قدرت را در آن 8 سال در دست داشتند و در بین اصولگرایان ذره ای احساس مسئولیت و پاسخگویی وجود ندارد. تنها چیزی که شاهدیم این است که آنها روی خود را برگرداندند و ادعا می کنند که این جریان به ما مربوط نمی شود.

زیبا کلام در ادامه گفت: آنها می گویند احمدی نژاد به ما مربوط نیست. همچنین احمدی نژاد ارتباطش را با رحیمی رد می کند و جالب این است که ذره ای احساس مسولیت و پاسخگویی در آنها وجود ندارد. چه در اصولگرایان درون مجلس و چه خارج از مجلس، متفکرین اصولگرا،  میانه رو و تند رو .

وی افزود: تنها واکنش اصولگرایان این بود که گفتند رحیمی را هاشمی رفسنجانی وارد قوه مجریه کرده، احمدی نژاد نیز می گوید خطاهای رحیمی به قبل از اینکه او معاون اول دولت شود مربوط است. جالب آن که عبدالرضا داوری دست راست محمود احمدی نژاد می گوید:  "ما از اول هم با رحیمی مشکل داشتیم!" و این نهایت بی مسئولیتی است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر من بخواهم نظام مردم سالاری دینی را جمع بندی کنم، باید بگویم نظام مردم سالاری دینی یعنی نظامی که در آن ذره ای احساس مسئولیت و پاسخگویی وجود ندارد.

زیباکلام ضمن تاکید بر این مطلب که رحیمی برای کمک به اصولگرایان پول بیت المال را برداشته است، گفت: وقتی رحیمی با برخورد قضایی مواجه می شود، همه کسانی که تا قبل از این قضایا از او حمایت می کردند پشتش را خالی کردند. حالا این سوال به وجود می آید که این میلیاردها و 100 ها میلیون تومانی که رحیمی از حساب بیت المال برداشته کرده چه کرده و کجا خرج شده؟ آیا با این پول برای خانواده اش ویلا خریده یا در سویس  خانه خریده است؟ قطعا پاسخ این سوال منفی خواهد بود.

وی ادامه داد: رحیمی هرچه قدر پول برداشت کرده برای اینکه حمایت اصولگرایان داخل مجلس و بیرون مجلس را برای احمدی نژاد بخرد خرج کرده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: به نظر من متهم ردیف اول این پرونده اصولگریان هستند، اصولگرایانی که این پولها را گرفتند. متهم ردیف دوم احمدی نژاد است، چرا که این پولها به نفع او خرج شده ومتهم ردیف سوم رحیمی است که نقش مباشر و واسطه را دارد و لذا من فکر می کنم که آنچه رحیمی می گوید درست است که من این پولها را برای خودم برداشت نکردم و خرج خانواده ام نکردم، اموال من قبل و بعد از اینکه وارد دولت احمدی نژاد بشوم مشخص است و من یک ریال از این پول را وارد زندگی خود نکرده ام، درست است که خطا کردم ولی این پول ها را خرج اصولگرایان کردم که مجلس از احمدی نژاد حمایت کند، در واقع خرج احمدی نژاد شده است.