Tuesday, March 18, 2014

۹ دی نیز توقیف شد رسایی: ۹ دی به دلیل انتشار عکس بوسیده‌شدن دست رفسنجانی بسته شد

۹ دی نیز توقیف شد

رسایی: ۹ دی به دلیل انتشار عکس بوسیده‌شدن دست رفسنجانی بسته شد

هفته‌نامه ۹ دی با حکم هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد بسته و پرونده آن به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شد. رسایی دلیل اصلی این توقیف را انتشار عکس بوسیدن دست رفسنجانی دانسته است.
روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند خبرگزاری‌های ایران از توقیف هفته‌نامه ۹ دی، یکی از نشریه‌های اصول‌گرای منتقد دولت روحانی به مدیر مسوولی حمید رسایی خبر دادند.
خبرگزاری دولتی ایرنا در این‌باره نوشت: «دبیرخانه هیات نظارت برمطبوعات اعلام کرد مطالب نشریه ۹ دی تخلف از ماده ۶ قانون مطبوعات تشخیص داده شده است و با توجه به موثر نبودن تذکرات این هیات به آن نشریه در یکسال اخیر، نشریه مذکور توقیف و پرونده تخلفات آن به استناد تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شد».
حمید رسایی در سایت شخصی‌اش نوشت: «مهم‌ترین دلایل توقیف این هفته‌نامه انتشار یادداشت‌های در انتقاد از اخراج دانشمندان هسته‌ای، نقد توافق‌نامه ژنو، جابه‌جایی‌های زیاد در دولت با عنوان «مردی که با کلید انبار داس آمد» و از همه مهم‌تر انتشار عکسی از هاشمی رفسنجانی بود که رییس یکی از مناطق دانشگاه آزاد تا کمر خم شده و در حال بوسیدن دست‌های رفسنجانی است و او با افتخار دست خود را دراز کرده است».
رسایی کپی نامه دبیر هیات نظارت بر مطبوعات را منتشر کرده و روی آن با دستخط خود نوشته است: «جهت اطلاع آقایان هاشمی رفسنجانی حامی اصلی دولت، روحانی رییس جمهور محترم و جنتی وزیر محترم ارشاد».
وی هم‌چنین در ذیل حکم توقیف نشریه خود، در کنار جمله‌ی «دومین سند آزادی بیان در دولت یازدهم»، سه نقل قول از نامبردگان به شرح زیر نوشته است:
هاشمی رفسنجانی: کسانی که از آزادی بیان و بیان حقایق می‌ترسند، از سانسور در رسانه‌ها استفاده می‌کنند.
حسن روحانی: بگذاریم میدان قلم و میدان بیان باز باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود.
علی جنتی: نباید برای دیگران خوراک تهیه کنیم تا بگویند در ایران رسانه‌ها آزادی بیان ندارند.

هفت سین ننه گوهر، طرح از احسان گنجی