Saturday, May 18, 2013

از قالیباف خشن سابق و دغدغه‌دار امروز تا پیرمردی که باید از او نگهداری شود و نامزد شده


از قالیباف خشن سابق و دغدغه‌دار امروز تا پیرمردی که باید از او نگهداری شود و نامزد شده

رصد انتخابات ۹۲


سرکوبگر دانشجویان و وعده زندگی بهتر برای جوانان
محمد باقر قالیباف که طی روزهای گذشته به شدت درگیر حاشیه‌های جنجالی نوار منتشر شده از اظهاراتش درباره وقایع کوی دانشگاه بود امروز فرصت کرد تا به طرح دیدگاه‌های اقتصادی و اجتماعی خود بپردازد.
شهردار تهران در سخنانی برخی آمار های دولت در خصوص اشتغال و بیکاری را زیر سوال برد و آمار تخمینی خود درباره بیکاری جوانان تحصیل کرده را در حدود ۳۰ درصد اعلام کرد.
متهم سرکوب دانشجویان دختر و پسر در کوی دانشگاه تهران (۱۸ تیر ۷۸) در بخشی از سخنانش «زندگی خوب و مناسب را حق دختران و پسران» خواند و گفت: «اگر فعالیت خود را به عنوان رئیس جمهور آغاز کنم پیگیر حقوق ملت می‌شوم».
این فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه  درباره عملکرد خود در دوران تصدی شهرداری تهران تنها «دغدغه» خود را «دغدغه مردم» اعلام کرد و گفت «این دغدغه را با مشورت از بزرگان، نخبگان، دانشگاهیان و جوانان برطرف کردیم.»
زاکانی هم به نفع جلیلی کنار می‌کشد
گمانه زنی‌ها برای انصراف کاندیداهای اردوگاه اصول‌گرایان به نفع  سعید جلیلی برای مقابله با هاشمی رفسنجانی ادامه دارد و در تازه ترین تحرکات امروز مجتبی شاکری سخنگوی سیاسی جبهه موسوم به «حماسه سازان انقلاب اسلامی» در جمع خبرنگاران، گقت که «تحولات آینده را بررسی می‌کنیم، با حضور هاشمی در انتخابات، هریک از آقایان زاکانی و جلیلی که قابلیت پیروزی بر هاشمی را از خود نشان دهد نامزد نهایی این جبهه خواهند بود.»
شاکری با بیان این که «زاکانی و جلیلی در صحنه می‌مانند تا در هفته آخر وضعیت اقبال مردمی و توان مقابله شان با هاشمی معلوم شود.» گفته که «اگر هاشمی تا آخر بماند ۲۴ خرداد از بین زاکانی و جلیلی قطعا یک نفر خواهد ماند و این دو نفر با هم رقابت نخواهند کرد.»

پیرمردی که باید از او نگهداری شود می‌خواهد کشور را اداره کند!
در ادامه فشارها به شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی به دلیل کهولت سن، روز گذشته احمد علم‌الهدی امام جمعه تندروی مشهد با اشاره به این که «رئیس جمهور در برخی اوقات باید روزانه ۱۸ ساعت کار سنگین انجام دهد» از  شورای نگهبان خواست تا «در بررسی شرایط سنی نامزدهای انتخابات این مسئله برایش احراز شود که آیا نامزدهای این انتخابات از نظر سنی توانایی انجام این شرایط را دارند.»
اما در میان چهره های جوان تر اردوگاه اصول‌گرایان امروز علی اسلامی، دبیر طیف «جعلی» شیراز دفتر تحکیم وحدت در گفت‌و‌گو با فارس با کنایه به هاشمی رفسنجانی گفت: «در کشور جوانی مانند ایران به نظر نمی‌رسد کسی که در سنین پیری به‌سر می‌برد بتواند در رأس قوه اجرایی، کشور جوان ایران را اداره کند. بعضی از کاندیداها که بالای ۸۰ سال سن دارند در این شرایط نیاز است افرادی به نگهداری آنان بپردازند تا آنان به اداره کشور مشغول شوند.»

دولت احمدی‌نژاد هم به صف دولت‌های قبلی پیوست
به نظر می‌رسد با پایان یافتن دولت احمدی‌نژاد، این دولت نیز به صف دولت‌های پیشین بنی‌صدر، خاتمی و هاشمی در ناکارآمدی و انحراف از آرمانهای انقلاب پیوسته و طی روزهای اخیر برخی چهره های اصولگرا هشدار داده اند که مبادا سرنوشت دولت آینده همچون سه دولت پیشین شود.
امروز مهدی بهشتی‌نژاد از اساتید اصول‌گرای دانشگاه در شیراز طی سخنانی به تبعات گفتمان سه دولت هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد پرداخته و گفته «این دولت‌ها بعد از جنگ با سه گفتمان جدید توسعه سیاسی اقتصادی، اصلاحات و عدالت‌محوری بر سر کار آمدند که هر کدام به نوبه خود نقایص فراوانی در گفتمان خود بر جای گذاشتند.»
وی افزوده که «امروزه کشور نیازمند به دولتی با تجربه‌های خوب، گفتمان قوی‌تر و پر انرژی و هماهنگ با دستگاه‌های نظام است که بتواند کشور را به دور از تنش رو به جلو هدایت کند.»
اعزام روحانی به سراسر کشور برای تبلیغ جلیلی
خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در حالی از انتشار نامه بیش از دوهزار نفر از طلاب و دانشجویان خطاب به مصباح یزدی به دلیل آن چه حمایت قاطع وی از باقری لنکرانی خوانده خبر داده است که امروز در قم ستادی تحت عنوان  «حیات طیبه» که در واقع ستاد حوزویان حامی سعید جلیلی محسوب می شود آغاز به کار کرد.
حامد معلمی سخنگوی این ستاد، با اعلام خبر تشکیل یکی از ستادهای حوزویان جلیلی از فعالیت واحد های مختلف این ستاد در زمینه های مختلف «جذب و ساماندهی مبلغین و اعزام به سراسر کشور، فعال سازی روحانیون شهرستان ها و در اختیار قراردادن محتوای لازم برای تبلیغ سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد.
همچنین ستاد دیگری با نام «خیزش مستضعفین» نیز با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری سعید جلیلی اعلام حمایت کرد.
در منشور انتخاباتی منتشر شده از سوی این ستاد که ارزیابی عمومی و کلی خود از دو دولت محمود احمدی نژاد را «مثبت» خوانده آمده است: «بر اساس ارزیابی کلی فوق، خواستار تداوم این رویکرد مثبت در کشور و احیای هر چه بیشتر روحیه انقلابی و جهادی در عرصه کشورداری و تمرکز بیشتر بر نقاط مثبت دوره اخیر هستیم و معتقدیم این خواسته، بیش از هر فرد دیگری، با حضور «سعید جلیلی» در راس سکان مدیریتی کشور اتفاق خواهد افتاد.»
ستاد خیزش مستضعفین در بیانیه خود جلیلی را دارای «اغلب خصوصیات مثبت» و فاقد «خصوصیات منفی» احمدی‌نژاد دانسته و برخی خصوصیات منفی احمدی‌نژاد را «باندگرایی یا به تعبیر بهتر گروه‌گرایی»، «وجود مسائل حاشیه‌ای در دولت» و «سستی در برخورد با مفاسد اقتصادی» ذکر کرده است.
در این بیانیه رقیب اصلی جلیلی «هاشمی رفسنجانی» اعلام وگفته شده که «جلیلی و هاشمی گرایش به دو پارادایم متنافر فکری دارند»
خاتمی بیشتر از هاشمی به حرف رهبر گوش می‌دهد
در ادامه حملات اصول‌گرایان به هاشمی رفسنجانی امروز علی‌محمد بزرگواری نماینده مجالس هشتم و نهم با بیان این‌که «هیچ‌گاه نمی‌توان آقای هاشمی مدل ۸۸ و ۹۲ را با هاشمی دهه ۵۰ و ۶۰ مقایسه کرد»، گفته: «آن هاشمی انقلابی بود و هاشمی امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با آن دوران نیست.»
وی هاشمی را دارای اشتباهاتی در دوره جنگ دانسته اما گفته که «آن‌ها را عامدانه نباید تلقی کرد ولی اشتباهات کنونی همه عامدانه بوده است» و بنابراین هاشمی در شرایط فعلی «نامحرم» برای نظام و انقلاب است.
نکته جالب در اظهارات این نماینده سابق مجلس در مقایسه خاتمی و هاشمی بوده که به اعتقاد وی «خاتمی نشان داده که بیش از هاشمی به سخن رهبری گوش می‌دهد و معتقدم اگر هاشمی می‌تواند رئیس جمهور شود خاتمی هم می‌توانست در انتخابات شرکت کند.»

ادعای وزیرارتباطات درباره ارسال صداوتصویر امام زمان! مهر : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هم اکنون با ارتقای فیبر نوری لایه های مختلف جو برای انتقال دیتای صوتی و تصویری به کار گرفته می شود، گفت: صدا و تصویر آقا امام زمان از این لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد. محمدحسن نامی امروز در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فن آوری اطلاعات و پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه های اجرایی با اشاره به دستاوردهای ایران و حوزه فناوری و اطلاعات و ارتباطات به گزارش هفته گذشته اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی که با حضور 193 کشور در مقر سازمان ملل برگزار شد اشاره کرد و به تشریح دستاوردهای ایران و راهکارهای ارائه شده در این اجلاس جهانی پرداخت. وی از پیشنهاد ارائه اینترنت پاک در جهان به عنوان پیشنهاد ایران در این اجلاس جهانی نام برد و گفت: اینترنت در تمامی ابعاد زندگی بشر تاثیرگذار است و گفت باید جنبه های غیراخلاقی آن حذف شود این درخواستی است که یک درصد کشورهای حاکم بر اینترنت باید آن را بپذیرند. وی همچنین گفت: از آنجا که برخی از سازمان های بین المللی مانند سایت مجازی گوگل ارث تاثیر بسیاری در دنیای واقعی کشورهای در حال توسعه دارند، ایران پیشنهاد کرد که این قبیل سازمان ها باید برای جذب درآمد و کاربران کشورهای در حال توسعه مالیات پرداخت کنند.

ادعای وزیرارتباطات درباره ارسال صداوتصویر امام زمان!


مهر : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هم اکنون با ارتقای فیبر نوری لایه های مختلف جو برای انتقال دیتای صوتی و تصویری به کار گرفته می شود، گفت: صدا و تصویر آقا امام زمان از این لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد.
محمدحسن نامی امروز در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فن آوری اطلاعات و پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه های اجرایی با اشاره به دستاوردهای ایران و حوزه فناوری و اطلاعات و ارتباطات به گزارش هفته گذشته اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی که با حضور 193 کشور در مقر سازمان ملل برگزار شد اشاره کرد و به تشریح دستاوردهای ایران و راهکارهای ارائه شده در این اجلاس جهانی پرداخت.
وی از پیشنهاد ارائه اینترنت پاک در جهان به عنوان پیشنهاد ایران در این اجلاس جهانی نام برد و گفت: اینترنت در تمامی ابعاد زندگی بشر تاثیرگذار است و گفت باید جنبه های غیراخلاقی آن حذف شود این درخواستی است که یک درصد کشورهای حاکم بر اینترنت باید آن را بپذیرند.
وی همچنین گفت: از آنجا که برخی از سازمان های بین المللی مانند سایت مجازی گوگل ارث تاثیر بسیاری در دنیای واقعی کشورهای در حال توسعه دارند، ایران پیشنهاد کرد که این قبیل سازمان ها باید برای جذب درآمد و کاربران کشورهای در حال توسعه مالیات پرداخت کنند.

بدستور خامنه ای تیم کشتی ایران، شبانه از امریکا بازگردانده شد منابع نزدیک به تیم ملی کشتی ایران، در باره بازگشت ناگهانی این تیم، به تهران گفته اند: تنی چند از قهرمانان کشتی قصد داشتند بعد از مسابقه در لس انجلس، در اعتراض به وضع موجود در کشور، بویژه ساختار سازمان ورزش رژیم جمهوری اسلامی از بازگشت به ایران خودداری کرده و از دولت آمریکا تقاضای پناهندگی کنند. بدنبال مشاهده تماس برخی کشتی گیران با افراد ناشناس در حاشیه مسابقه در نیویورک، کادر سربرستی تیم با مقاماتی در تهران تماس گرفته و آنها را درجریان قرار داد و سپس در همآهنگی با آن مقامات به بهانه اینکه پلیس آمریکا حاضر به دادن تعهد برای برقراری امنیت مسابقه در لس انجلس نیست تیم را در نیمه مسابقات و شبانه به ایران برگرداند.

بدستور خامنه ایتیم کشتی ایران، شبانه
از امریکا بازگردانده شد
 
 
 
 
منابع نزدیک به تیم ملی کشتی ایران، در باره بازگشت ناگهانی این تیم، به تهران گفته اند:
تنی چند از قهرمانان کشتی قصد داشتند بعد از مسابقه در لس انجلس، دراعتراض به وضع موجود در کشور، بویژه ساختار سازمان ورزش رژیم جمهوری اسلامی از بازگشت به ایران خودداری کرده و از دولت آمریکا تقاضای پناهندگی کنند.
بدنبال مشاهده تماس برخی کشتی گیران با افراد ناشناس در حاشیه مسابقه در نیویورک، کادر سربرستی تیم با مقاماتی در تهران تماس گرفته و آنها را درجریان قرار داد و سپس در همآهنگی با آن مقامات به بهانه اینکه پلیس آمریکا حاضر به دادن تعهد برای برقراری امنیت مسابقه در لس انجلس نیست تیم را در نیمه مسابقات و شبانه به ایران برگرداند.

بدستور خامنه ای تیم کشتی ایران، شبانه از امریکا بازگردانده شد منابع نزدیک به تیم ملی کشتی ایران، در باره بازگشت ناگهانی این تیم، به تهران گفته اند: تنی چند از قهرمانان کشتی قصد داشتند بعد از مسابقه در لس انجلس، در اعتراض به وضع موجود در کشور، بویژه ساختار سازمان ورزش رژیم جمهوری اسلامی از بازگشت به ایران خودداری کرده و از دولت آمریکا تقاضای پناهندگی کنند. بدنبال مشاهده تماس برخی کشتی گیران با افراد ناشناس در حاشیه مسابقه در نیویورک، کادر سربرستی تیم با مقاماتی در تهران تماس گرفته و آنها را درجریان قرار داد و سپس در همآهنگی با آن مقامات به بهانه اینکه پلیس آمریکا حاضر به دادن تعهد برای برقراری امنیت مسابقه در لس انجلس نیست تیم را در نیمه مسابقات و شبانه به ایران برگرداند.

بدستور خامنه ایتیم کشتی ایران، شبانه
از امریکا بازگردانده شد
 
 
 
 
منابع نزدیک به تیم ملی کشتی ایران، در باره بازگشت ناگهانی این تیم، به تهران گفته اند:
تنی چند از قهرمانان کشتی قصد داشتند بعد از مسابقه در لس انجلس، دراعتراض به وضع موجود در کشور، بویژه ساختار سازمان ورزش رژیم جمهوری اسلامی از بازگشت به ایران خودداری کرده و از دولت آمریکا تقاضای پناهندگی کنند.
بدنبال مشاهده تماس برخی کشتی گیران با افراد ناشناس در حاشیه مسابقه در نیویورک، کادر سربرستی تیم با مقاماتی در تهران تماس گرفته و آنها را درجریان قرار داد و سپس در همآهنگی با آن مقامات به بهانه اینکه پلیس آمریکا حاضر به دادن تعهد برای برقراری امنیت مسابقه در لس انجلس نیست تیم را در نیمه مسابقات و شبانه به ایران برگرداند.

شایعه واکنش به رد صلاحیت مشائی لغو اعتراضی سفر احمدی نژاد به لرستان از جمله دلائلی که برای رد صلاحیت رحیم مشائی به آن اشاره می کنند، لغو اعتراضی سفر احمدی نژاد به استان لرستان است که قرار بود با مشائی به این سفر برود. این سفر بصورت ناگهانی لغو و به زمان دیگری موکول شد. روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری دلیل لغو سفر احمدی نژاد به لرستان را شرایط نامساعد جوی و پرهیز از ایجاد مشکل برای مردم عنوان کرد. این درحالی است که هواشناسی لرستان، اعلام کرد «از بعد ازظهر [روز 25 اردیبهشت] بارش پراکنده باران در مناطق شمالی و شرقی لرستان آغاز می‎شود اما از صبح همین روز میزان گرد و غبار کاهش چشم‎گیری دارد.


 شایعه واکنش به رد صلاحیت مشائیلغو اعتراضی
سفر احمدی نژاد به لرستان
 
 
 
 
از جمله دلائلی که برای رد صلاحیت رحیم مشائی به آن اشاره می کنند، لغو اعتراضی سفر احمدی نژاد به استان لرستان است که قرار بود با مشائی به این سفر برود. این سفر بصورت ناگهانی لغو و به زمان دیگری موکول شد. روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری دلیل لغو سفر احمدی نژاد به لرستان را شرایط نامساعد جوی و پرهیز از ایجاد مشکل برای مردم عنوان کرد.
این درحالی است که هواشناسی لرستان، اعلام کرد «از بعد ازظهر [روز 25 اردیبهشت] بارش پراکنده باران در مناطق شمالی و شرقی لرستان آغاز میشود اما از صبح همین روز میزان گرد و غبار کاهش چشمگیری دارد.

در تهران شایع است لیست 7 نفره نامزدهای تائید صلاحیت شده مهلت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات 92 تمام شد و نتیجه کار باید تا یکی دو روز دیگر اعلام شود. در ایران شایع است که شورای نگهبان صلاحیت 7 نامزد انتخاباتی را تائید کرده که عبارتند از هاشمی رفسنجانی، ولایتی، قالیباف، حداد عادل، محسن رضائی، عارف و جلیلی. اگر این لیست صحت داشته باشد، شورای نگبهان سعی کرده یک لیست مهندسی شده را تائید کند. در این لیست مهندسی شده عارف برای شکستن رای اصلاح طلبان تائید شده، حسن روحانی برای کنار نرفتن به سود هاشمی تائید نشده و سه قلوها – عادل، ولایتی، قالیباف- تائید شده اند که هر کدام در تبلیغات انتخاباتی به نوعی به هاشمی حمله کنند و رای جمع کنند و سرانجام گردن به حجت شرعی مقام رهبری سپرده و به سود جلیلی و یا ولایتی کنار بروند. دراین مهندسی محسن رضائی هم روبروی هاشمی قرار داده شده است. بدین ترتیب، شورای نگهبان امیدوار است از این لیست مهندسی شده یکی از سه نامزد مقام رهبری، یعنی جلیلی، ولایتی و یا قالیباف سر از صندوق رای در آورند و دفتر انتخابات 92 هم بسته شود. نامی از رحیم مشائی هم در لیست 7 نفره نیست تا رای جناح راست بی خود و بی جهت نشکند و تقسیم نشود! تبلیغات انتخاباتی که عملا 6 ماه است جریان دارد، بصورت رسمی از سوم خرداد به مدت 20 روز شروع خواهد شد.

در تهران شایع است لیست 7 نفره
نامزدهای تائید صلاحیت شده
 
 
 
 
مهلت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات 92 تمام شد و نتیجه کار باید تا یکی دو روز دیگر اعلام شود. در ایران شایع است  که شورای نگهبان صلاحیت 7 نامزد انتخاباتی را تائید کرده که عبارتند از هاشمی رفسنجانی، ولایتی، قالیباف، حداد عادل، محسن رضائی، عارف و جلیلی.
اگر این لیست صحت داشته باشد، شورای نگبهان سعی کرده یک لیست مهندسی شده را تائید کند. در این لیست مهندسی شده عارف برای شکستن رای اصلاح طلبان تائید شده، حسن روحانی برای کنار نرفتن به سود هاشمی تائید نشده و سه قلوها – عادل، ولایتی، قالیباف- تائید شده اند که هر کدام در تبلیغات انتخاباتی به نوعی به هاشمی حمله کنند و رای جمع کنند و سرانجام گردن به حجت شرعی مقام رهبری سپرده و به سود جلیلی و یا ولایتی کنار بروند. دراین مهندسی محسن رضائی هم روبروی هاشمی قرار داده شده است. بدین ترتیب، شورای نگهبان امیدوار است از این لیست مهندسی شده یکی از سه نامزد مقام رهبری، یعنی جلیلی، ولایتی و یا قالیباف سر از صندوق رای در آورند و دفتر انتخابات 92 هم بسته شود. نامی از رحیم مشائی هم در لیست 7 نفره نیست تا رای جناح راست بی خود و بی جهت نشکند و تقسیم نشود!
تبلیغات انتخاباتی که عملا 6 ماه است جریان دارد، بصورت رسمی از سوم خرداد به مدت 20 روز شروع خواهد شد.

در تهران شایع است لیست 7 نفره نامزدهای تائید صلاحیت شده مهلت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات 92 تمام شد و نتیجه کار باید تا یکی دو روز دیگر اعلام شود. در ایران شایع است که شورای نگهبان صلاحیت 7 نامزد انتخاباتی را تائید کرده که عبارتند از هاشمی رفسنجانی، ولایتی، قالیباف، حداد عادل، محسن رضائی، عارف و جلیلی. اگر این لیست صحت داشته باشد، شورای نگبهان سعی کرده یک لیست مهندسی شده را تائید کند. در این لیست مهندسی شده عارف برای شکستن رای اصلاح طلبان تائید شده، حسن روحانی برای کنار نرفتن به سود هاشمی تائید نشده و سه قلوها – عادل، ولایتی، قالیباف- تائید شده اند که هر کدام در تبلیغات انتخاباتی به نوعی به هاشمی حمله کنند و رای جمع کنند و سرانجام گردن به حجت شرعی مقام رهبری سپرده و به سود جلیلی و یا ولایتی کنار بروند. دراین مهندسی محسن رضائی هم روبروی هاشمی قرار داده شده است. بدین ترتیب، شورای نگهبان امیدوار است از این لیست مهندسی شده یکی از سه نامزد مقام رهبری، یعنی جلیلی، ولایتی و یا قالیباف سر از صندوق رای در آورند و دفتر انتخابات 92 هم بسته شود. نامی از رحیم مشائی هم در لیست 7 نفره نیست تا رای جناح راست بی خود و بی جهت نشکند و تقسیم نشود! تبلیغات انتخاباتی که عملا 6 ماه است جریان دارد، بصورت رسمی از سوم خرداد به مدت 20 روز شروع خواهد شد.

در تهران شایع است لیست 7 نفره
نامزدهای تائید صلاحیت شده
 
 
 
 
مهلت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات 92 تمام شد و نتیجه کار باید تا یکی دو روز دیگر اعلام شود. در ایران شایع است  که شورای نگهبان صلاحیت 7 نامزد انتخاباتی را تائید کرده که عبارتند از هاشمی رفسنجانی، ولایتی، قالیباف، حداد عادل، محسن رضائی، عارف و جلیلی.
اگر این لیست صحت داشته باشد، شورای نگبهان سعی کرده یک لیست مهندسی شده را تائید کند. در این لیست مهندسی شده عارف برای شکستن رای اصلاح طلبان تائید شده، حسن روحانی برای کنار نرفتن به سود هاشمی تائید نشده و سه قلوها – عادل، ولایتی، قالیباف- تائید شده اند که هر کدام در تبلیغات انتخاباتی به نوعی به هاشمی حمله کنند و رای جمع کنند و سرانجام گردن به حجت شرعی مقام رهبری سپرده و به سود جلیلی و یا ولایتی کنار بروند. دراین مهندسی محسن رضائی هم روبروی هاشمی قرار داده شده است. بدین ترتیب، شورای نگهبان امیدوار است از این لیست مهندسی شده یکی از سه نامزد مقام رهبری، یعنی جلیلی، ولایتی و یا قالیباف سر از صندوق رای در آورند و دفتر انتخابات 92 هم بسته شود. نامی از رحیم مشائی هم در لیست 7 نفره نیست تا رای جناح راست بی خود و بی جهت نشکند و تقسیم نشود!
تبلیغات انتخاباتی که عملا 6 ماه است جریان دارد، بصورت رسمی از سوم خرداد به مدت 20 روز شروع خواهد شد.