Tuesday, May 26, 2009

نتایج یک نظر سنجی برتری موسوی بر احمدی نژاد در تهران به 45 به 41 رسید طرح مسئله پیشی گرفتن موسوی از دیگر کاندیداها در مجلس


فراکسیون خط امام مجلس هفتم، روز گذشته اعلام داشت که بزودی اطلاعیه حمایت انتخاباتی خود را صادر خواهد کرد.

به موجب ارزیابی که این فراکسیون از موقعیت کاندیداها ارائه داده، گزینه آنها برای حمایت، فرد دیگری جز موسوی نمی تواند باشد.

روز گذشته "داریوش قنبری" نماینده ایلام در باره مباحث درونی فراکسیون خط امام گفت:

« در مورد صدور بیانیه انتخاباتی و حمایت از کاندیدای مشخص رای گیری صورت گرفت که نتیجه آن طی یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد. اعضای فراکسیون گزارشی از وضعیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه‌های انتخابیه خود ارائه کردند که بر اساس آن مشخص شد آرای آقای موسوی به صورت چشم گیری در حال افزایش و پیشی گرفتن از سایر کاندیداها است. ارزیابی اعضای فراکسیون این بود که 22 خرداد به دوم خردادی دیگر تبدیل خواهد شد.

این فراکسیون از ادامه ریاست لاریجانی در مجلس حمایت می‌کند

همچنین، روز گذشته سایت خبری جمهوریت نیز اعلام داشت:

براساس نظرسنجی‌ که از سوی یک موسسه پژوهشی نزدیک به حامیان احمدی‌نژاد روز سوم خرداد در سطح شهر تهران انجام شده میرحسین موسوی از احمدی‌نژاد پیشی گرفته است.
٤٥ درصد تهرانی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی‌ به میرحسین موسوی رأی داده اند و ٤١ درصد به احمدی‌نژاد.

فیلم تاریخی داوری آقای خمینی میان خامنه ای، موسوی و عسگراولادی


کنگره موتلفه اسلامی با صدور قطعنامه ای که سراپا حمایت از احمدی نژاد و ستایش از سیاست های اقتصادی و اجتماعی او بود پایان یافت. در این قطعنامه تمام انتقاداتی که به دولت 4 ساله احمدی نژاد شده پوچ و نادرست اعلام شد. بسیاری از مسائل امروز، ریشه در گذشته دارد. از جمله مخالفت موتلفه اسلامی با میرحسین موسوی و یا حمایت رهبر از احمدی نژاد در برابر میرحسین موسوی. به همین دلیل تا آنجا که می توان باید در همین اندک فرصت باقی مانده تا انتخابات، گذشته را مرور کرد. با همین هدف، فیلمی را روی شبکه یوتیوب پیدا کرده ایم که اوج اختلاف جناح راست و بویژه موتلفه اسلامی با میرحسین موسوی در زمان ریاست جمهوری رهبر کنونی است. عسگراولادی که وزارت بازرگانی را در کابینه میرحسین موسوی در دست داشته به همراه 4 وزیر دیگر استعفا می دهند تا بلکه دولت سقوط کند. رئیس جمهور – علی خامنه ای- به جای حمایت از نخست وزیر و ترمیم کابینه، موسوی را نزد آیت الله خمینی می برد تا او تکلیف کابینه را مشخص کند. یعنی یا موسوی کنار برود و یا برنامه های اقتصادی اش را مطابق میل رئیس جمهور و موتلفه اسلامی تنظیم کند. و ای بسا، آن 5 وزیر با حمایت رئیس جمهور و با امید به حمایت آیت الله خمینی از آنها، از کابینه بیرون رفته بودند. بقیه اش را در فیلم و از زبان آیت الله خمینی – از اینجا- ببینید!
http://www.youtube.com/watch?v=XL1M-km2s3Y

یکی از فیلم‌های اقتصادی - انتخاباتی اصلاح‌طلبانه منتشرشده در شبکه اجتماعی فیس‌بوک. نکته مهم در این فیلم جدا از موضع انتخاباتی آن، نشان‌دهنده ح

یکی از فیلم‌های اقتصادی - انتخاباتی اصلاح‌طلبانه منتشرشده در شبکه اجتماعی فیس‌بوک.
نکته مهم در این فیلم جدا از موضع انتخاباتی آن، نشان‌دهنده حرفه‌ای شدن مبارزات انتخاباتی در ایران است.

مراسم دیروز در ورزشگاه آزادی تهران دوم خرداد پس از 14 سال



--------------------------------------------------------------------------------

در این فیلم می بینید
حمایت بی سابقه خاتمی از موسوی


مراسم دیروز در ورزشگاه آزادی تهران

دوم خرداد پس از 14 سال
http://www.youtube.com/watch?v=klOemZfe79k

اگر ایران، اصفهان شود، موسوی رئیس جمهور می شود! اصفهان نصف جهان بود 22 خرداد، همه ایران میشود؟


تمام سایت های خبری و حتی روزنامه های غیر وابسته به دولت، روز گذشته سفر موسوی به اصفهان و استقبال مردم و بویژه جوانان از وی را، مهم ترین و تاثیر گذار ترین سفر بر نتیجه انتخابات آینده تفسیر کردند. میرحسین موسوی در سخنرانی خود برای دانشجویان اصفهان، تقریبا به همان نکاتی اشاره کرد که در اولین سخنرانی تبلیغات انتخاباتی درسیمای جمهوری اسلامی روی آن ها تاکید کرده بود. بویژه مسئله تورم 25 درصدی، بیکاری و گرانی و ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان و البته در کنار دیگر انتقاداتی که طی هفته های اخیر نسبت به دولت احمدی نژاد کرده است.

نکته جالب و جدید در سفر اصفهان و سخنرانی در جمع گسترده جوانان و دانشجویان، که آن را تا 30 هزار تن اعلام داشته اند، فرصت دادن به جوانان برای سخن گفتن بود. به همین دلیل ما نکاتی را که جوانان با استفاده از این فرصت طرح کرده اند را برگزیده ایم که می خوانید:



یک دانشجو: ما هم میدانیم که اگر جوانان در صحنه حضور داشته باشند هیچ دولتی از ملت جدا نمی شود و دولت آنقدر شفاف می شود که دیگر نتواند آنقدر دروغ بگوید، گدا پروری کند، تفتیش عقیده و تجاوز به حریم خصوصی مردم بکند

یک دانشجو: شما عقلانیت را به ساختار تصمیم گیری کشور باز گردانید. برنامه شما برای حاکمیت قانون و آزادی ها و حقوقی که در قانون اساسی به آن اشاره شده چیست؟ چه تضمینی دارید و چگونه عمل خواهید کرد؟

موسوی: پدیده جدیدی که در چند سال اخیر شاهد بودیم یک طیف وسیعی از قانون گریزی بود. چیزی که به ذهن ما خطور هم نمی کرد. مثل زمان قاجار یک تنه تصمیم می گیرند. اقتصاد صدقه یی ایجاد کردند و با برداشت های غیر قانونی پول مدیریت ضعیف خود را بپوشاندند. در زمان پهلوی نیز قانون بی مقدار شد و نتیجه را دیدیم.

یک دانشجو: مشکل ما نه اقتصاد، نه فرهنگ و نه بی قانونی است، بلکه مشکل ما دروغ گویی و دورویی است.. سوال من این است ما در دولت گذشته ٣٠٠ میلیارد دلار را از دست دادیم و شما باید مشخص کنید این پول کجا رفته است؟ کسانی که می گفتند اسامی مفسدان اقتصادی در جیب ماست در این چهار سال چه کرده اند؟ و سرنوشت این پول ها چه شده است؟

موسوی: جز اسرار نظامی و امنیتی دولت هیچ رازی نباید داشته باشد که از مردم پنهان کند. یکی از راهها ی موثر مبارزه با فساد همین است. یعنی اینکه تمام هزینه ها باید علنی و روشن بیان شوند و من این کار را می کنم. ما به دانشگاه آزاد و مستقل نیاز داریم. دانشجو نباید احساس ترس از ستاره دار شدن و محروم شدن و اخراج شدن را داشته باشد.