Saturday, March 20, 2010

دعای داریوش کبیر در تخت جمشید


به نام اهورا مزدا، خدای یگانۀ هستی و گیتی،آفریننده انسان و انسانیت/ به نام پیام آور کردار نیک،گفتار نیک، پندار نیک، پیامبر راست گفتار حقیقت جو زرتشت جاویدان/ به نام تاج دنیا، ایران،سرزمین تمدن و مهد تاریخ گیتی،سرزمین خدای جاویدان/ به نام پرچم سه رنگ سرزمینم با نشان شیر و خورشید جاویدان/ به نام پدر تمدن و تاریخ میهنم ایران زمین، کوروش هخامنشی، شاه شاهان، بزرگ مرد مهرورزی وآزاد دینی/ به نام ملت ایران، فرزندان خاک مقدس اهورایی،که گیتی و هستی از ایرانیان شکل گرفت

-----------------------------------------------------------------------

من آريايي ام. خداي من ايران است. پيامبر من کورش بزرگ است. امامان من: داريوش بزرگ،خشايارشا، مازيار، انوشيروان عادل، يزدگرد. امام زمان من کاوه اهنگر است. روحانيون من فردوسي،مولوي ،حافظ،سعدي و ابن سينا. کتاب مقدس من شاهنامه است. اصول و فروع دين من لوح حقوق بشر کورش بزرگ است. عاشوراي من قادسيه است. شهداي من رستم فرخزاد و بابک خرمدين است. پرچم من درفش کاوياني است. بهشت من آزادي است. عيد من مهرگان و نوروز است. محراب من دل است. دين من عشق و دانش است. ايمان من خرد است

کاریکاتور : سال نو مبارک


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۰ ، 16:40:35 توسط صومعه سرایی
با آن نسیم که جان به تن خاک بخشید و خون در رگ گیاه دمید، شاد باش که نوروز رسید. نوروز را با آرزوی رسیدن نوروز آزادی مردم ایران،با همه دوستان ( دست اندر کاران پیک ایران و بخش کامنت) و آزدیخواهان و نیز هنرمند ارشمند آقای توفیق شاد باش می گویم

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۰ ، 15:55:06 توسط nasse az soed
بادرود و تبريك عيد نوروز وارزوي سلامتي براي تمامي مبارزان ضد ج ا .و پيك ايران شادباشيد

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۰ ، 15:54:19 توسط نداي پيروزي
سال نو بر هر ايراني خجسته وييروز باد دوستان پيك ايران شاد و كامروا باشيد

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۰ ، 15:37:15 توسط حجت
درود به ذوق کاریکاتوریست ماهر و درد آشنای ما. عید همگی مبارک بخصوص اسیران در بند ما و تبریک ب تیم پرتلاش پیک عزیزمان وتبریک به نازنین و گئومات عزیزم با آرزوی موفقیت آزادگان.



نوشته شده در تاريخ بيست و نهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۰ ، 12:58:30 توسط گئومات
عید نوروز باستانی و آغاز سال نو خورشیدی (1389) را به تمامی هموطنان گرامی به ویژه کاربران و کامنت گزاران عزیز این سایت دمکرات منش تبریک و تهنیت عرض کرده و برای همگان سالی سرشار از تندرستی، شادکامی و موفقیت آرزومندم. با امید به سرنگونی حکومت قرون وسطایی ملاها در سال در پیش رو/ گئومات

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۰ ، 04:53:14 توسط نوروز
به به قربان قدم عمو نوروز و حاجي فيروز... خوش آمديد شادي آورديد سال نو تان مبارك با خودتان گل آورديد ,عمو و حاجي عزيز ببخشيد اگر دست و پاي اسبهاي زيبايتان به خس و خاشاك گير كرد همين روزها يك نظافت كلي ميكنيم . عيد همه مبارك بويژه دست اندركاران عزيز پيك ايران

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۰ ، 04:52:26 توسط KEYVAN
اين يک کاریکاتور نيس يک واقعيته جمهوري اسلامي زير پاي نوروز زير پاي شادي آزادي له خواهد شد

نوشته شده در تاريخ بيست و نهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۰ ، 04:38:05 توسط Satarkhan
عید همگی‌ مبارک باد مخصوصاً عزیزان یهودی و مسیحی‌. به امید یزدان سال نو سال نابودی اهریمن در ایران خواهد بود.

دفاع خامنه ای و احمدی نژاد از نتیجه انتخابات در پیام نوروزی

بی بی سی : خامنه ای در پیام نوروزی خود گفت که مردم پس از انتخابات یک 'توطئه ای بزرگ' را شکست دادند و محمود احمدی نژاد هم 'رای قاطع' مردم به خود را ترسیم کننده 'مسیر روشن فردا' توصیف کرد.

رهبر ایران گفت که حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور "پر از عبرت و مایه سربلندی ملت ایران" بوده است.

او این حوادث را چنین تفسیر کرد: "دشمنان کشور و دشمنان نظام جمهوری اسلامی بعد از گذشت سی سال، همه تلاش خود و توان خود و نیروهای خود را متمرکز کرده اند برای اینکه بتوانند این انقلاب را از درون شکست بدهند؛ اما ملت در مقابل این توطئه بزرگ، این حرکت خصمانه با آگاهی و بصیرت و عزم و ایستادگی بی نظیری توانست دشمن را به شکست بکشاند".

خامنه ای سال ۱۳۸۹ را سال "همت و کار مضاعف" نامید و گفت که کشور ایران به این کار و همت مضاعف نیازمند است.

مخالفان دولت احمدی نژاد که مورد حمایت خامنه ای است، می گویند که دولت در انتخابات خردادماه به طور گسترده تقلب کرده است، اما دولت و رهبر ایران این اتهام را رد می کنند.

احمدی نژاد در پیام نوروزی خود گفت: "یک انتخابات عظیم با حضور بی نظیر و حماسی ملت آگاه که همه مناسبات یک سویه عالم را به چالش کشید و شکوه و عظمت و درستی راه ملت را در جهان تثبیت کرد، در سال ۸۸ به وقوع پیوست".

او افزود: "رای قاطع و بسیار روشن و بالای ملت به رئیس جمهور منتخب و خادم، مسیر روشن فردا را ترسیم کرد و آغاز جهانی شدن انقلاب را به نمایش گذاشت".

او وعده داد، در سال جدید اخبار "زیباتر و شادی آفرین تر" خواهد بود.

محمود احمدی نژاد گفت: "اجرای عدالت و استیفای حقوق ملت ایران از خودخواهان و گردن کشان با قاطعیت ادامه خواهد یافت و دولت مصمم است با حضور حکیمانه و مقتدرانه در مدیریت جهانی، جایگاه شایسته و بی بدیل ملت ایران را استیفا نماید".

کودتاچیان، خانواده اسیران را در آخرین لحظات سال نیز آسوده نگذاشتند

کلمه : تجمع خانواده های زندانیان سبز در برابر اوین در حالیکه کمتر از یک ساعت به تحویل سال جدید باقی مانده بود با حمله گارد ویژه و لباس شخصی ها به خشونت و درگیری کشیده شد.

به گزارش کلمه امشب ساعتی قبل از تحویل سال نو بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی ازجمله خانواده های عرب سرخی،نورانی نژاد،محمد نوری زاد،بهاره هدایت،شیوا نظر آهاری،و حتی خانواده های آزاد شدگان اخیر همچون خانواده دکتر میردامای و …که جمعی چند صد نفره بودند سفره های هفت سین خود را به پشت دیوارهای اوین بردند تا در کنار عزیزان در بند خود سال نو را تحویل کنند.اما حضور سبز این خانواده ها تحت تاثیر حضور گسترده گارد ویژه ،نیروهای انتظامی،لباس شخصی قرار گرفت.

این نیروها که از ساعت ها قبل اطراف اوین را به محاصره در آورده بودند اجاز تجمع و حضور خانواده ها را نداده و با تهدید و ارعاب سعی در پراکنده کردن خانواده ها داشتند.

در این میان لباس شخصی ها و گارد ویژه با حمله به ماشین ها و تهدید پلاک برخی خودروها را کنده و سرنشینان را تهدید کردند.

موتور سواران لباس شخصی نیز اقدام به تعقیب خودروهایی که به منظور تجمع برای برگزاری سال نو در پشت زندان اوین امده بودند،می نمودند.در این میان با ضربات باتوم شیشه برخی از ماشین ها شکسته شد.

سفره های هفت سین در دست خانواده ها باقی مانده و ماموران اجازه دلخوشی حضور در کنار عزیزانشان در پشت دیوارهای اوین را هم به این خانواده ها ندادند.

در چنین شرایطی خانواده های زندانیان سیاسی همگی به منزل فیض الله عرب سرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین که با گذشت بیش از ۹ ماه همچنان در بند به سر می رود رفتند و سفره هفت سین خود را با یاد عزیزانشان در منزل عرب سرخی بر پا کردند.

همچین پویا خبرگزارش داده از ظهر امروز جمعی از سینماگران از جمله بهمن فرمان آرا، تهمینه میلانی، مجتبی میرطهماسب، شادمهر راستین و…همراه خانواده های خود در برابر زندان اوین اجتماع کرده و خواستار آزادی جعفر پناهی شدند.تلاش سینماگران جهت گفتگو با مسئولین زندان اوین بی نتیجه ماند.

از ساعت پانزده نیروهای انتظامی و پلیس ضدشورش در جلوی زندان اوین مستقر شدند و مانع از برپایی سفره های هفت سین خانواده های زندانیان سیاسی گردیدند.

سربازانی که بر حسب وظیفه با فرماندهانشان به آنجا امده¬ بودند، خود نمی دانستند برای چه آنجایند و وقتی که از مافوقشان می پرسیدند، می شنیدند که گویا خانواده¬ی زندانیان سیاسی قرار است سفره هفت سین¬شان را جلوی زندان پهن کنند و آنها دستور دارند که جلوگیری کنند. پلیس خانواده های زندانیان را متفرق کرده است. هم اکنون خانواده های زندانیان در چند متری زندان اوین به صورت پراکنده مشاهده می شوند.

اسامی برخی از زندانیان سیاسی دربند که سال نو خود را در زندان تحویل خواهند کرد به شرح زیر است:

احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، فیض ‌الله عرب‌سرخی،علیرضا بهشتی شیرازی،عرب ‌مازار،عیسی سحرخیز،داود سلیمانی،حسین نورانی نژاد،مهدی محمودیان،مجید دری،ضیاء نبوی عاطفه نبوی،شیوا نظرآهاری،بهاره هدایت،محمدصادق جوادی حصار،علی ملیحی،میلاد اسدی،کوهیار گودرزی،هنگامه شهیدی،امید منتظری،قربان بهزادیان نژاد،احسان محرابی، بدرالسادات مفیدی، محمد نوری‌زاد، اردشیر امیر ارجمند، میترا عالی،امیر اصلانی، مجید توکلی.

سینماگران با تجمع در مقابل زندان اوین خواستار آزادی جعفر پناهی شدند

به گزارش فرهنگسرای پویا خبر از ظهر امروز جمعی از سینماگران از جمله بهمن فرمان آرا، تهمینه میلانی، مجتبی میرطهماسب، شادمهر راستین و...همراه خانواده های خود در برابر زندان اوین اجتماع کرده و خواستار آزادی جعفر پناهی شدند.
تا کنون تلاش سینماگران جهت گفتگو با مسئولین زندان اوین بی نتیجه مانده است.
از ساعت پانزده نیروهای انتظامی و پلیس ضدشورش در جلوی زندان اوین مستقر شدند و مانع از برپایی سفره های هفت سین خانواده های زندانیان سیاسی گردیدند. سربازانی که بر حسب وظیفه با فرماندهانشان به آنجا امده¬ بودند، خود نمی دانستند برای چه آنجایند و وقتی که از مافوقشان می پرسیدند، می شنیدند که گویا خانواده¬ی زندانیان سیاسی قرار است سفره هفت سین¬شان را جلوی زندان پهن کنند و آنها دستور دارند که جلوگیری کنند. پلیس خانواده های زندانیان را متفرق کرده است. هم اکنون خانواده های زندانیان در چند متری زندان اوین به صورت پراکنده مشاهده می شوند

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و نهم اسفند ۱۳۸۸ برابر با بيستم مارس ۲۰۱۰ ، 17:03:16 توسط سید امیر
ننگ و شرم بر رژیم دین پناه و ستمگر ایران که به امید خدا در سال جدید مرگش را جشن خواهیم گرفت و بر گورش ایرانی آباد و آزاد از یوغ ظلم و ستم و پر از محبت و انسان دوستی را بنا خواهیم کرد.

صدا و سیما توهین های احمدی نژاد به مجلس را سانسور کرد

الف : بخش های خبری سیما روز شنبه 29 اسفندماه صحبت های احمدی نژاد در برنامه سفر بخیر را منعکس نکردند.

به گزارش الف, درحالیکه صحبت های احمدی نژاد درباره مسائل روز کشور معمولا در بخش های مختلف خبری بطور گسترده منعکس می شود, مسئولان واحد مرکزی خبر و پخش اخبار سیما تصمیم گرفتند صحبت های رئیس جمهور که حاوی توهین به رای نمایندگان و اقتصاددانان مجلس بود را پوشش ندهند.
--------------------------------------------
بخشی از سخنان احمدی نژاد خطاب به نمايندگان مجلس :

احمدی نژاد ادامه داد: نباید دولت را به انجام کاری که به ضرر مردم است مکلف کرد و دولت کاری را که به ضرر مردم باشد اجرا نمی کند.

احمدی نژاد ادامه داد: ما با استدلال و براساس قانون اساسی نتوانستیم حرف منطقی و علمی خود را به برخی دوستان (نمايندگان مجلس) منتقل کنیم و آنها را بباورانیم.

احمدی نژاد گفت: آنهایی که اجرای این لایحه را خطرناک و بحران افرین می خوانند یا به دلیل نبود شناخت و یا ترس آنهاست و یا اینکه نمی خواهند این قانون اجرا شود.

وی از برخی اقتصاددانان که مدعی شده اند با اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها قیمت ها پنج هزار درصد بالا می رود [اشاره به نطق حجت الاسلام مصباحی] انتقاد کرد و گفت: من نمی دانم که اینها کجا درس خوانده اند و چه کسی به انها مدرک داده است.

پیام نوروزی اوباما : پیشنهاد ما برای گفتگو با ایران پابرجاست + فیلم

بی بی سی : باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده در پیامی به مناسبت فرارسیدن نوروز این عید را خطاب به مردم ایران تبریک گفت.

آقای اوباما در پیام نوروزی خود گفت پیشنهاد آمریکا برای گفتگوی مستقیم با حکومت ایران همچنان پابرجاست و حکومت این کشور را در افزایش انزوای جهانی آن مقصر دانست.

آقای اوباما گفت به رغم اختلاف ایالات متحده با حکومت ایران، آمریکا در پی آینده ای روشن برای مردم این کشور است تا بتوانند به حقوق خود دست پیدا کنند، به طور کامل در اقتصاد جهانی شریک شوند و به غنای جهان از طریق مبادلات فرهنگی و آموزشی کمک کنند.

این دومین پیام نوروزی باراک اوباما خطاب به مردم ایران است.

آقای اوباما سال گذشته برای نخستین بار در طول سه دهه در یک پیام ضبط شده ویدیویی رهبران و مردم ایران را به مناسبت فرارسیدن نوروز به طور مستقیم خطاب قرار داد.

با آغاز دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، دولت آمریکا با انجام تغییراتی در سیاست خود از آمادگی خود برای گفتگوی مستقیم با ایران خبر داد و معاون سیاسی وزارت خارجه این کشور به طور مستقیم با مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در نشست گروه 1+5 گفتگو کرد.

عدم موفقیت گفتگوهای هسته ای، اعتراض های گسترده داخلی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و افشای وجود تاسیسات دوم غنی سازی هسته ای در نزدیکی قم در ماه سپتامبر باعث شد سیاست کاخ سفید به سوی افزایش فشار بر تهران و تلاش برای تشدید تحریم های بین المللی آن تمایل پیدا کند.

آقای اوباما در پیام امسال خطاب به ایرانی ها گفت ایالات متحده در پی افزایش حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه های آمریکا و تسهیل دسترسی مردم این کشور به نرم افزار و فناوری اینترنت برای ارتباط با یکدیگر و جهانیان بدون واهمه از سانسور است.

آقای اوباما در پیام خود با اشاره به تنش در روابط ایران با جامعه جهانی بر سر برنامه اتمی این کشور گفت حق انتخاب با حکومت این کشور است تا بین عمل به تعهدات بین المللی یا پاسخگویی یک گزینه را انتخاب کند.

باراک اوباما گفت: "پیشنهاد ما برای برقراری ارتباطات جامع دیپلماتیک و گفتگو پابرجاست. در واقع، در طول سال گذشته این حکومت ایران بوده است که انزوا را برگزیده است."

آقای اوباما در ادامه گفت دولت ایران به جای تلاش برای دستیابی به آینده ای بهتر، توجه خود را بر گذشته متمرکز کرده است.


فیلم / تهران بعد از سال تحویل

مردم اردبيل در آخرين روز سال دماي منهاي 16 درجه را تجربه کردند

ایرنا : - ساکنان شهر اردبيل در حالي که ساعاتي به پايان سال 88 باقي مانده بود، با دماي منهاي 16 درجه سانتي گراد، جمعه شب بسيار سردي را سپري کردند .

به گزارش خبرنگار ايرنا ارتفاع برف در کوچه ها و خيابان هاي شهر اردبيل به لحاظ همراهي بارش برف با وزش باد و بروز پديده ي کولاک از 20 تا 40 سانتي متر متغير مي باشد و بر اثر يخبندان سحرگاهي تردد رهگذران پياده و وسايل نقليه به ويژه در کوچه ها ، خيابان هاي فرعي و محله هاي حاشيه ي شهر به کندي انجام مي شود .
باوجود سپري شدن ساعاتي از سپيده دم هرچند آفتاب کم سو از لابه لاي ابرها بر سطح زمين برف گرفته شهرستان اردبيل پرتوافشاني مي کند ولي سرماي شديدي بر منطقه حاکم بود و در زمان حاضر دماي هوا شش درجه سلسيوس زير صفر گزارش شد.
شدت سرما در اردبيل به اندازه اي بود که جمعه شب مردم به روشن کردن بخاري ها و لوازم گرمازا متوسل شدند.
در ايستگاه هواشناسي فرودگاه اردبيل کمترين دماي شب و روز گذشته با منهاي 17 درجه سلسيوس به ثبت رسيده است .

سناتور جان کری فرارسیدن نوروز را تبریک گفت

سناتور جان کری فرارسیدن نوروز را تبریک گفت

رادیو فردا : جان کِری، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور دمکرات با انتشار پیامی، نوروز را به ایرانیان و همه کسانیکه این عید را جشن می گیرند، تبریک گفت. سناتور کِری ابراز امیدواری کرد که سال نو برای همه با صلح و رفاه همراه باشد و افزود که «نوروز نماد زایش، تازه شدن و امید است و همه باید با فرارسیدن آن به انسانیتی که ما را به هم پیوند می‌دهد، بیاندیشیم.»
سناتور کری در پیام خود همچنین از «بیش از یک میلیون آمریکایی ایرانی‌تبار، که پیرو مذاهب گوناگون هستند و نوروز همه آنها را به هم پیوند می‌دهد»، تجلیل کرده است.

پیام نوروزی مهدی کروبی

پیام نوروزی مهدی کروبی

پاسخی است به پیام های وقیحانه خامنه ای و احمدی نژاد

نظام خلاصه شده در یک قایق

که سرنشینان آن مشتی قاتل و متقلب اند


حسین مرعشی، با استفاده از مرخصی نوروزی از زندان آزاد شد



دو روز پس از بازداشت حسین مرعشی، از بستگان نزدیک اکبر هاشمی رفسنجانی و عضو ارشد حزب کارگرازان سازندگی، دادستان تهران گفته است که تا پایان تعطیلات نوروزی به این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مرخصی اعطا شده است.

آقای مرعشی که پیشتر در دولت اصلاحات معاون محمد خاتمی و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود، روز پنج‌شنبه برای «اجرای حکم یک ساله‌اش» بازداشت و روانه زندان اوین شد.


اما او که از زمان رقابت‌های انتخاباتی سال ۸۴، همواره از منتقدان سرسخت و صریح‌اللهجه محمود احمدی‌نژاد بود، نخستین فرد نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی نیست که در ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ۸۸ بازداشت شده است.

پیش از آقای مرعشی، همسر و دختر و خواهر همسر او نیز به دلیل شرکت در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز پس از انتخابات، به همراه فائزه هاشمی، دختر آقای رفسنجانی، دستگیر شدند، اما بازداشت این افراد چندان به طول نینجامید.

با این حال روز پنجشنبه خبرگزاری فارس، از حامیان دولت محمود احمدی‌نژاد، بدون اشاره به جزئیات پرونده آقای مرعشی اعلام کرد که وی به زندان اوین فرستاده شده است تا حکم حبس یک ساله‌اش اجرا شود.

بر اساس همین گزارش آقای مرعشی علاوه بر یک سال زندان همچنین به شش سال «محرومیت از شرکت در هرگونه حزب و مؤسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد» محکوم شده است.

اکنون در شرایطی که تنها ساعاتی به پایان سال ۱۳۸۸ باقیمانده و کشور به تعطیلات دو هفته‌ای می‌رود، دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفت‌وگو با ایلنا گفته است که «بعد از قطعیت حکم محکومیت حسین مرعشی به یک سال حبس تعزیری، وی بازداشت و به زندان اوین معرفی شد، امروز (۲۹ اسفند) نیز با اخذ ضمانت تا پایان تعطیلات به مرخصی آمد».

عباس جعفری دولت‌آبادی ادامه داده است که «همان‌گونه که در این چند روز تعدادی از متهمان و محکومان حوادث بعد از انتخابات به مناسبت آغاز سال جدید تا پایان تعطیلات به مرخصی آمدند، حسین مرعشی نیز در این راستا از امروز تا 14 فروردین ماه به مرخصی آمد».

دادستان تهران همچنین دخالت «دست‌های پیدا و ناپیدا» در آزادی حسین مرعشی را رد کرده و گفته است که «مگر هنگام اجرای حکم محکومیت مرعشی دست‌های پنهانی بود که هنگام اعطای مرخصی آن دست‌ها فعال شده باشند؟ دستور بازداشت این شخص برای تحمل محکومیت با دادستان بوده و برای اعطای مرخصی نیز دادستان چنین دستوری صادرکرده است».

آقای جعفری ادامه داده است که «هیچ منعی برای اعطای مرخصی وجود ندارد، اعطای مرخصی روالی دارد که اگر طی شود هر فردی می‌تواند از این امکان بهره‌مند شود».

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در ایام تعطیلات نیز افرادی به مرخصی خواهند آمد؟ گفته است که کار دادستان تعطیلی ندارد و اگر شرایط اعطای مرخصی به فردی فراهم شود، قطعاً این کار حتی در ایام تعطیلات نیز صورت خواهد پذیرفت.

در روزهای منتهی به نوروز، برخی از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگارانی که در ارتباط با اعتراض‌های شکل گرفته به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم بازداشت شده بودند، به تدریج و با تأمین وثیقه به مرخصی رفتند که از مشهورترین این چهره‌ها می‌توان به مصطفی تاجزاده و محسن میردامادی، دو فعال سیاسی اصلاح‌طلب اشاره کرد.

علاوه بر این رئیس قوه قضائیه ایران نیز در دستورالعملی به دادسراهای کل کشور، شرایطی را برای اعطای مرخصی به زندانیان عادی برشمرد اما تا کنون آماری از زندانیانی که در اجرای این دستورالعمل به مرخصی رفته‌اند، منتشر نشده است.
چاپ کنید برای دوستان خود بفرستید

کروبی: با نظامی که جمع کوچکی را در خود جای دهد مخالفم


مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، در پیامی به مناسب فرارسیدن نوروز، با انتقاد صریح از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در مورد «تشبیه نظام جمهوری اسلامی به کشتی نجات»، گفته است که با نظامی که جمع کوچکی را درون خود جا دهد، مخالف است.


آقای کروبی در این پیام که بخشی از آن در وب سایت سحام‌نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی انتشار یافته است، همچنین گفته است که «وقتی روحانیان وشخصیت‌های نظام به [احمد] جنتی، احمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد منحصر شود، دیگر نمی‌توان شعار داد کشتی نظام و باید گفت، قایق نظام».

پیشتر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، با تشبیه نظام اسلامی به کشتی نجات گفته بود که کسانی حاضر نیستند قانون و اکثریت را قبول کنند، کسانی که آن «انتخابات عظیم چهل میلیونی مایه افتخار» را زیر سؤال می‌برند و می‌خواهند یک نقطه قوت نظام را به یک نقطه ضعف تبدیل کنند، خودشان خود را از این کشتی نظام بیرون می‌اندازند والا هیچکس نمی‌خواهد کسی را از کسی نجات بیرون بیندازد.

در روال هر ساله استقبال از نوروز و بهار در ایران، همواره رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جمهور در پیام‌هایی ضمن شادباش فرارسیدن بهار، به بررسی وضعیت کشور در سالی که گذشت و سال پیش رو می‌پردازند اما این نخستین بار است که رهبران مخالفان دولت در اقدامی پیش‌دستانه به انتشار پیام‌های نوروزی دست می‌زنند.

پیش از این میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز در پیام‌های جداگانه‌ای به مناسبت فرارسیدن سال جدید بار دیگر بر پافشاری بر مطالبات و خواسته‌های مردم، و ایستادگی بر آرمان‌هایی که جنبش سبز برای آنها هزینه سنگین پرداخته است، تأکید کرده بودند.

میرحسین موسوی سال جدید را سال صبر و استقامت بر آرمان‌های جنبش سبز نامگذاری کرده و گفته بود که «حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با مطالبات [مردم] را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم».

آقای موسوی همچنین با مرور وقایع سال ۸۸ به ویژه حوادث خشونت‌بار پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افزوده بود که «جنایات کهریزک، مسئله خوابگاه‌های دانشجویی، کشتار ۳۰ خرداد و حتی ۲۵ خرداد و حوادث بعدی از جمله روز عاشورا، مورد انتظار مردم کشور ما نبود. اگر مسئله سیاسی بود باید به شیوه سیاسی حل می‌شد و مردم باید اقناع می‌شدند و به مردم توضیح می‌دادند. اما اینگونه نشد و پاسخ‌ها درخورشان نبود».

در همین زمینه مهدی کروبی نیز در بخشی از پیام نوروزی خود که بر یوتیوب انتشار یافته و صحت آن توسط سحام‌نیوز تأیید شده، آورده است که به جای آنکه به خواسته‌های مردم رسیدگی شود، با مردم برخورد شد که جمعی از آنها به شهادت رسیدند و جمعی زیر شکنجه کشته شدند و به شکل بی‌سابقه هزاران نفر از جمله مسئولان جمهوری اسلامی در سطوح مختلف زندانی شدند و مطبوعات تعطیل شد و خبرنگاران به شکل بی‌سابقه از کثرت زندانی‌هاشان متأثر شدند و به خواسته‌ها عمل نشد.

گرچه سایت سحام نیوز وعده داده است که پیام کامل آقای کروبی را به شکل نوشتاری و تصویری منتشر خواهد کرد اما تا بعد از ظهر روز شنبه ۲۹ اسفند به وقت تهران، تنها قسمت‌هایی از این پیام انتشار یافته و متن کامل آن منتشر نشده است.

اوباما در پیام نوروزی: به آینده‌ای امیدوارانه‌تر برای مردم ایران پایبندیم


باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در پیامی با تقدیم بهترین آرزوهای خود به همه آنها که نوروز را در سراسر جهان جشن می‌گیرند، بار دیگر مردم و رهبران ایران را مورد خطاب قرار داد و تأکید کرد که پيشنهادهایی که سال پيش در ارتباط با ایران از جانب وی مطرح شد، همچنان به قوت خود باقی است.

آقای اوباما در این پيام ويدئويی خود که کاخ سفيد، ترجمه آن را نیز منتشر کرده، با اشاره به پیام نوروزی سال ۸۸ خود بار دیگر تأکید کرده است که «انتخاب برای آینده‌ای بهتر» در دست رهبران ایران است و ایالات متحده همراه با جامعه جهانی، حق ایران را در استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای به رسمیت می‌شناسد، و تنها خواستار پایندی ایران به مسئولیت‌هایی است که برای دیگر کشورها نیز وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا با یادآوری این نکته که ایران و آمریکا بر سر بسیاری از مسائل با یکدیگر اختلافات جدی دارند و اینکه رهبران ایران، از راه خصومت با آمریکا سعی در ایجاد مشروعیت برای خود دارند، افزوده است که «ما از شکایت‌های گذشته شما آگاهیم و خود نیز شکایت‌هایی داریم، ولی برای حرکت به سوی جلو آماده‌ایم».

آقای اوباما در ادامه خطاب به رهبران ایران می‌گوید که «ما می‌دانیم که شما با چه چیزی مخالفید؛ اکنون بگویید با چه چیزی موافقت دارید» و تصریح کرده است که رهبران ایران به دلایلی که تنها خودشان می‌دانند، از پاسخ دادن به این پرسش ناتوان مانده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا افزوده است که رهبران ایران «پیشنهادهای مبتنی بر حسن نیت جامعه بین‌المللی را رد کرده‌اند و به راهی که برای ایرانیان فرصت‌های بیشتری به ارمغان می‌آورد، و به یک تمدن بزرگ امکان می‌دهد تا جای شایسته خود را در خانواده ملل باز یابد، پشت کرده‌اند و در برابر دستی که به سوی آنها دراز شده، تنها مشت گره کرده خود را نشان داده‌اند».

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از پیام نوروزی خود گفته است که جهان در سال گذشته ایرانیانی را که خواستار برخورداری از حقوق جهانی خود برای شنیدن شدن صدایشان بودند، با تحسین نظاره کرد اما با نهایت اندوه ، آرمان‌های مردم ایران نیز با مشت گره کرده روبه‌رو شد.

آقای اوباما تصریح کرده است که ایالات متحده در امور داخلی ایران مداخله نمی‌کند اما افزوده است که «تعهد و مسئولیت ما این است که به خاطر حقوقی که برای همه انسان‌ها باید جهانی باشد، به‌پا خیزیم».

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ادامه داده است که کشورش به آینده‌ای معتقد است که در آن «ایرانیان بتوانند حقوق خود را به کار بندند، به طور کامل در اقتصاد جهانی مشارکت داشته باشند و از طریق مبادلات آموزشی و فرهنگی، در فراسوی مرزهای ایران، به غنای جهان کمک کنند».

آقای اوباما در ادامه افزوده است که «به همین سبب ما حتی در حالی که همچنان با دولت ایران اختلاف داریم، به تعهد خود نسبت به آینده امیدوارانه‌تر برای مردم ایران پایبند می‌مانیم» و از مواردی چون افزایش فرصت‌ها برای مبادلات آموزشی و اطمینان از امکان دستیابی ایرانیان به نرم‌افزارها و فن‌آوری اینترنت به عنوان نمونه‌هایی از این پایبندی یاد کرده است.

وی در پایان تصریح کرده است که به منظور پاسخگو کردن دولت ایران و به این دلیل که آنها از عمل به مسئولیت‌های خود سر باز می‌زنند، «با جامعه بین‌المللی در حال همکاری هستیم»، اما افزوده است که پیشنهاد دولتش در زمینه تماس‌های فراگیر دیپلماتیک و برقرار گفت و شنود به قوت خود باقی است.

باند احمدی نژاد

از یک نامه دریافتی
باند احمدی نژاد
گزینه مطلوب رهبران امریکاست!



پیک نت عزیز- مطلب بسیار پر محتوای"دو تاکتیک، برای رسیدن به یک استراتژی ، بازی بزرگ امریکا با اروپا برای تحمیل حمله به ایران" را در پیک نت ( 25-12-88) بسیار جالب بود. نمی دانم مقاله از کیست، بهر حال بسیار با ارزش بود. مهم نیست از کیست. اگر از دستتان بر می آید، این نظر را ترجمه کرده و دراختیار پارلمان اروپا بگذارید. باید جلوی حمله به ایران را گرفت.

در همین رابطه مطلب روزنامه آلمانی هندلس بلات (اوراق تجاری) با عنوان "سود تحریم ایران به جیب فرماندهان سپاه می رود" هم بسیار جالب بود. در این روزهای پایان سال 88 با این دو مطلب گل کاشتید.

تحلیل فوق نشان می دهد که تناسب نیروها در سطح جهان به نفع امریکا نیست و امریکا دیگر مانند اواخر دهه 90 قرن بیستم و دهه اول قرن 21 نمی تواند هر کاری که می خواهد بکند، به همین دلیل به خدعه و نیرنگ متوسل شده تا اروپا را به کام سیاست جنگی خود بکشاند. به نظر می رسد، با توجه به مطالب، پشتیبانی ضمنی امریکا از حاکمیت احمدی نژاد بی دلیل هم نیست. امریکا چون دیگر نمی تواند مانند سابق سوار گُرده مردم ایران شود، گزینه احمدی نژاد را برای از هم پاچیدن ایران تقویت می کند.

دو خبر از داخل، درکنار اخبار خارج کشور

دو خبر از داخل، درکنار اخبار خارج کشور
نشانه های داخلی و خارجی
فاجعه حمله نظامی به ایران


با آنکه ترجیح می دادیم در این آخرین روز سال 88، از انتشار اخبار دلهره آور و نگران کننده پرهیز کنیم، اما نتوانستیم از خبرهای مهمی که در ارتباط با تدارک حمله نظامی به ایران بی وقفه از سوی خبرگزاری ها و تلویزیون های مهم جهان پخش می شود خودداری کنیم. اگر موج بزرگ اخبار مربوط به حمله به ایران، تنها از سوی چند شبکه معروف تلویزیونی پخش می شد، هنوز جای این امید بود که جنگ روانی تشدید شده است. اما شبکه انگلیسی زبان تلویزیون مسکو نیز از روز گذشته پخش سلسله اخبار و تفسیرهائی را آغاز کرده که رویکرد مخالفت با حمله را دارد، اما همین که مخالفت، خود به معنای آگاهی از اخبار مهم و به نوعی تائید آنهاست. نمونه ای از این سلسله برنامه های انگلیسی تلویزیون مسکو را از اینجا ببینید!

و باز، اگر دو خبر دریافتی شب گذشته، ما را موظف به اطلاع رسانی بموقع نمی کرد، از پخش اخبار حمله به ایران می توانستیم صرفنظر کنیم.

1- اصفهان در آماده باش قرمز است و تمام تجهیزات پدافند هوائی در اطراف نطنز نیز به حالت آماده باش جنگی در آمده اند. (با توجه به شرایط حاکم بر کشور، کسب اطلاع و دریافت جزئیات بیشترممکن نشد!)

2- در لبنان کابینه این کشور روز گذشته یک جلسه فوق العاده تشکیل داد. در این جلسه سعد حریری، نخست وزیر با ابراز نگرانی از خطر حمله به ایران و کشیده شدن پای لبنان به جنگی تازه گزارش محرمانه ای را قرائت کرد که هیچیک از حاضران درجلسه درباره جزئیات این گزارش اطلاعاتی را فاش نساخته اند. آنها درباره این جلسه کابینه تنها اشاره به کلیاتی کردند که در بالا آمد.

سرود یاردبستانی،مچ بندهای سبز و تصاویر میرحسین در بند ۳۵۰

زندانیان سیاسی بند 350 با تشکیل گروه فوتبال و بازی در برابر تیم زندانیان مالی به پیروزی دست یافتند که با پایان بازی ، وقتی تعدادی از بازیکنان تیم زندانیان سیاسی پیراهن های خود رابه نشانه شادمانی بالا زدند ، تصاویر میرحسین موسوی در زیر پیراهن هایشان آشکار شد که موجب تشویق و شادمانی شدید زندانیان شد.به گفته زندانیان تصاویر میرحسین موسوی توسط هنرمندان زندانی روی کاغذها نقاشی شده بود.


کلمه: پنج زندانی سیاسی از بند ۳۵۰ اوین به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده اند.احمد کریمی ،ناصر عبدالحسینی و حسام ترمسی از جمله این زندانیان هستند که به دستور بزرگ نیا ،رییس بند ۳۰ به انفرادی منتقل شده اند.

به گزارش خبرنگار کلمه به نقل از خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ حاکی است که زندانیان این بند روزهای شنبه و یکشنبه این هفته در اعتراض به شرایط نامناسب بند دست به اعتصاب غذا زده و در همین روزها با خواندن سرودهای انقلابی از جمله یار دبستانی من و ای ایران مرزپرگهر ، اصرار خود را برای استفاده از حداقل حقوق شهروندی خود به نمایش گذاشتند.تعدادی از زندانیان این بند دیروز در ملاقات روز دوشنبه به خانواده های خود گفته اند که در این اعتراض ها با مچ بند سبز حضور داشته و سرود خوانده اند.

به گفته خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ تعدادی از این زندانیان نیز روز دو شنبه در حالی که مچ بند سبز بر دست های خود بسته بودند ،به سالن ملاقات آمدند و در برابر فشار ماموران زندان برای بازکردن مچ بند سبز مقاومت کردند.

براساس همین گزارش ،زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ با تشکیل گروه فوتبال و بازی در برابر تیم زندانیان مالی به پیروزی دست یافتند که با پایان بازی ، وقتی تعدادی از بازیکنان تیم زندانیان سیاسی پیراهن های خود رابه نشانه شادمانی بالا زدند ، تصاویر میرحسین موسوی در زیر پیراهن هایشان آشکار شد که موجب تشویق و شادمانی شدید زندانیان شد.به گفته زندانیان تصاویر میرحسین موسوی توسط هنرمندان زندانی روی کاغذها نقاشی شده بود.

بزرگ نیا ،رییس بند ۳۵۰در واکنش تلافی جویانه نسبت به زندانیان در روزهای گذشته رفتارهای سخت گیرانه ای را برای تنبیه آنها انجام داده است .از جمله این اقدامات تنبیهی قطع امکان تماس تلفنی زندانیان ،تعطیل کردن فروشگاه بند ،محبوس کردن زندانیان برای ساعتهای متمادی در هواخوری بوده است.

زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اعلام کرده اند در صورتی که دوستان شان از انفرادی بازگردانده نشوند ،روز اول فروردین دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.

در این بند بیش از یکصد و پنجاه نفر از زندانیان حوادث پس از انتخابات نگه داری می شوند.

احمدی نژاد از اجرای طرح هدفمند سازی شانه خالی کرد


امروز احمدی نژاد که مصوبه قانونی مجلس را در مقابل خود می بیند، در شرایطی پیشنهاد نظر خواهی از مردم را می دهد که فضای جامعه عمومی مخالف اجرای این طرح است و مردم با توجه به هشدارهای اقتصاددانان در تورم تحمیلی اجرای این طرح اعتماد لازم به اجرای این طرح توسط او و تیم اقتصادیش را ندارند.به نظر می رسد نتیجه همه پرسی در باره اجرای طرح هدفمند سازی از هم اکنون مشخص باشد .احمدی نژاد که طبق قانون موظف به اجرای مصوبه مجلس است و نمی تواند از آن استنکاف کند پای ملت را به میان کشیده تا راه را برای خود باز کند.و شاید این سخن توکلی منطقی تر باشد که با عدم اجرای طرح آزاد سازی قیمت ها ،توسط تیمی که بنا بر توانایی ها و صلاحیت های خود در سمت هایشان مستقر نیستند،هزینه سنگین تری بر مردم و کشور تحمیل نگردد.


کلمه:آقای احمدی نژاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی با انتقاد شدیداللحن از برخی نمایندگان مجلس پشنهاد مراجعه به آرای عمومی برای تعیین تکلیف طرح هدفمند کردن یارانه ها را داد!

به گزارش خبرنگار “کلمه” محمود احمدی نژاد در حالی خواستار برگزاری رفراندوم برای تعیین تکلیف بحث یارانه هاشده است که در دو سال گذشته کارشناسان و چهره های اقتصادی کشور و نمایندگان مجلس زمان بسیاری را صرف بررسی طرح تحول و هدفمند سازی یارانه ها داشتند و مشخص نیست خوب یا بد بودن طرحی با چنین پبچیدگی اکنون!چگونه با رای گیری می تواند توجیه پذیر باشد.

نظرات کارشناسی منتقدان البته هیچ گاه مورد توجه احمدی نژاد و تیم اقتصادی او نبود و این موضوع اختلافات گسترده ای را ایجاد کرد.اختلافاتی که در یک سو احمدی نژاد با اصرار بر اجرای ضربتی طرح، ظرف کمتر از سه سال خواستار آزاد سازی قیمت ها و حذف یارانه ها بود و از سوی دیگر مجلسیان بر اجرای طرح در مدت زمان بیشتر از سه سال و به صورت متناوب تاکید داشتند.

نمایندگان معتقد بودند آزاد سازی قیمت ها بر اساس پیشنهاداتی که احمدی نژاد مطرح می کند بار تورمی را بر کشور تحمیل خواهد کرد که علاوه بر خرد شدن طبقه متوسط و دهک های پایین جامعه ،اقتصاد کشور نیز ضربه غیر قابل جبرانی خواهد خورد.رهبران اقتصادی مجلس نرخ تورم در صورت اجرایی شدن خواسته احمدی نژاد را ۵۰ درصد پیش بینی کردند.

رییس دولت حاضر اما با حضور در برنامه تلویزیونی سفر به خیر شبکه سوم سیما با انتقاد شدیداللحن از برخی نمایندگان مجلس پشنهاد مراجعه به آرای عمومی برای تعیین تکلیف طرح هدفمند کردن یارانه ها را طبق قانون اساسی داد.

این اظهارات احمدی نژاد از یکسو واکنش به نمایندگان مجلس بود که زیر بار تقاضای غیر کارشناسی دولت برای پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان جهت آزاد سازی قیمت ها نرفتند و از سوی دیگر عقب نشینی احمدی نژاد از اجرای طرحی بود که همواره او بعنوان نقطه شجاعت ! دولت خود در اجرای تصمیات بزرگ یاد کرده بود. محمود احمدی نژاد و حامیانش بارها در پاسخ به انتقادات کارشناسان اقتصادی در مورد عوارض اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها عنوان می کردند:دولت های پیشین شجاعت و توانایی اجرای این طرح را نداشته اند و این دولت حاضر است علی رغم همه مشکلات آن را اجرا کند.این شعاری بود که بارها از سوی احمدی نژاد در مناظره های انتخاباتی بر آن مانور داده شد.

رییس دولت حاضر که ید طولانی در پاس دادن مشکلات به دیگران دارد،یک بار دیگر با انداختن توپ در زمین مجلسیان مصوبه نمایندگان در زمینه اجرای هدفمند سازی یارانه ها را غیر قابل اجرا عنوان کرد و اعلام نمود در این خصوص بهترین راه حل مراجعه به آرای عمومی است.

وی در این برنامه تلویزیونی با زیرسوال بردن نظرات برخی نمایندگان مجلس گفت: “معلوم نیست این افراد کجا درس خوانده اند و چه کسی به آنها مدرک داده است؟” به نظر می رسد خطاب احمدی نژاد در این حملات احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس بود که در ماه پایانی سال به دلیل گزارشات انتقادی از عملکرد اقتصادی دولت و طرح هدفمند سازی پیکان حملات حامیان دولت به سمت او نشانه رفت.

همه این انتقادات صریح و حمله به نمایندگان مجلس به دلیل مخالفت آنها با پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای هدفمند سازی و تنها دادن ۲۰ هزار میلیارد تومان به دولت حاضر است.نمایندگان معتقد بودند پرداخت بیش از این میزان بودجه به دولت بار تورمی شدیدی را به کشور تحمیل خواهد کرد.

احمدی نژاد اما همه تلاش خود را برای دریافت این بودجه و اجرای طرح هدفمند سازی به شیوه مد نظر خود به کار گرفت.یک روز قبل از بررسی و تصویب نهایی این طرح در نامه ای به رهبری خواسته های خود و اعتراضاتش به مجلسیان را مطرح کرد که این نامه علی لاریجانی را راهی دیدار با رهبری و دفاع از نظرات مجلس نمود.

درنهایت نتیجه این گلایه گذاری ها و دیدارها به حضور احمدی نژاد در صحن علنی و طرح دفاعیاتش برای دریافت بودجه بیشتر و تصمیم نمایندگان بر اساس این اظهارات شد که علی رغم سخنان احمدی نژاد و تلاش فراوان حامیان او در صحن علنی خواسته رییس دولت حاضر اجابت نشد و مجلس تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح هدفمند سازی موافقت کرد.

رییس دولت که در طول دو سال گذشته از یکسو بر اجرای طرح آزاد سازی قیمت ها علی رغم همه انتقادات کارشناسان اصرار داشت و از سوی دیگر هر بار تصمیمات مجلسیان را بر خلاف منویات مد نظر خود می دانست> تهدید به پس گرفتن طرح از مجلس و عدم اجرای آن می کرد ،اکنون راه دمکرات تری!! پیشنهاد کرده است.طرح هدفمند سازی یارانه ها را به رفراندم بگذارید.

احمدی نژاد دیگر شعار شجاعت برای اجرای این طرح را نمی دهد بلکه می گوید: آقایانی که اسم خودشان را اقتصاددان گذاشته اند بیایند ما به آنها تفویض اختیار می کنیم، جای ما این طرح را اجرا کنند.

پیشنهاد برگزاری همه پرسی درحالی از سوی او مطرح شده که پیش از آغاز بررسی طرح در سال ۸۶ در مجلس غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون اقتصادی وقت مجلس خواستار نظرخواهی از مردم درباره اجرای این طرح شد .او با نگارش نامه به رییس دولت دلایل خود را مطرح کرد اما این تقاضا و پیشنهاد که موافقت برخی دیگر از چهره های اقتصادی مجلس و کارشناسان خبره را نیز با خود داشت بدون پاسخ ماند.در عوض دولت احمدی نژاد با هزینه کردن بیش از ۴۰ میلیارد تومان اقدام به جمع آوری اطلاعات خانوار کرد که بعد ها اعلام شد هزینه بدون نتیجه ای بوده واین جمع اوری اطلاعات برای تعیین دهک های جامعه قابل استناد نیست.

طرح هدفمند سازی که امروز دولت خود را ناتوان از اجرای آن می بیند و خواستار نظر خواهی!! از مردم برای اجرا شده از وعده های انتخاباتی احمدی نژاد به مردم برای پرداخت پول نقد به آنها بود. که بارها رقم پرداخت میزان ماهانه این پول به مردم از ۷۰ هزارتومان به صورت ماهانه سهم هر ایرانی تا این اواخر به میزان ۱۸ هزار تومان از سوی دولت مطرح شد.

امروز احمدی نژاد که مصوبه قانونی مجلس را در مقابل خود می بیند، در شرایطی پیشنهاد نظر خواهی از مردم را می دهد که فضای جامعه عمومی مخالف اجرای این طرح است و مردم با توجه به هشدارهای اقتصاددانان در تورم تحمیلی اجرای این طرح اعتماد لازم به اجرای این طرح توسط او و تیم اقتصادیش را ندارند.به نظر می رسد نتیجه همه پرسی در باره اجرای طرح هدفمند سازی از هم اکنون مشخص باشد .احمدی نژاد که طبق قانون موظف به اجرای مصوبه مجلس است و نمی تواند از آن استنکاف کند پای ملت را به میان کشیده تا راه را برای خود باز کند.

البته مراجعه به آرای عمومی جدا از اشکالات اساسی که به علت تخصصی بودن این مساله دارد از زاویه دیگری نیز قابل توجه است و آن تخصص متولیان دولت اقای احمدی نژاد در برگزار کردن انتخابات است آنگونه که در انتخابات گذشته هم شاهد آن بودیم!

محمود احمدی نژاد همانطور که بسیاری از نمایندگان اقتصادی مجلس و از جمله جمشید انصاری دبیرکمیته سیاسی فراکسیون اصلاح طلبان مجلس اعلام کرد توانایی اجرای طرح هدفمند سازی را ندارد و در صورتی که اجرای طرح را آغاز کند، نیمه کار رها خواهد کرد.در همین رابطه احمد توکلی نیز با نگارشی خطاب به معاون پارلمانی و حقوقی احمدی نژاد از بهانه جویی های دولت برای اجرای این طرح سخن گفت و تاکید کرد:مدعی شده‌اید که «دولت برای مقابله با این تورم احتمالی، اولاً بسته‌های سیاستی مختلفی در عرصه‌های صنعت و… تدارک دیده است» برای آگاهی مردم این بسته‌های سیاستی را منتشر کنید. لااقل طبق وظیفه قانونی در اختیار نمایندگان مردم بگذارید.

توکلی که میرتاج الدینی را مانند سایر اعضای دولت صرفا تایید کننده نظرات رییس خود و نه صاحبنظر دانسته تاکید کرده “با این تصلب رئیس دولت و این همکاران حرف شنو که هرچه رئیس اراده کند آنها برایش دلیل می‌تراشندهمچنین در شرایطی که بسیاری از کارگزاران اصلی دولت از نظر علم و تجربه، تناسبی با مسئولیت خطیر خود ندارند، و اصرار تعجب برانگیز دولت در نفی تصمیمات مجلس، فکر می‌کنم قانون هدفمندسازی اجرا نشود کم ضررتر باشد. شاید هم این حدس درست باشد که این‌ها همه بهانه جویی برای اجرا نکردن طرح است.”

طرح هدفمند سازی یارانه ها و حذف یارانه ها گویا همانطور که مخالفان اعلام می کردند تنها راه در آمد جدیدی برای هزینه های دولت بود که در انتخابات هم بعنوان یک وعده انتخاباتی به مردم برای پرداخت پول نقد استفاده شد اما اکنون با توجه به بودجه ای که از سوی مجلس اختصاص داده شد ،احمدی نژاد ترجیح می دهد در لباس شیک دمکراسی(نظر خواهی از مردم)از اجرای آن پا پس بکشد. یا مسوولیت آن را از روی دولت بردارد پیشسنهادی که به هر حال تعبیری جز جا زدن دولت از اجرای این طرح نمی تواند داشته باشد.

طرح هدفمند سازی یارانه ها سنگ بزرگ دولت و شعاری مانند سایر ادعاهای او بود که تاکنون توسط دولت مستقر مطرح شده و جامعه واقعیت برتن نکرده است. سنگ هایی که دولت احمدی نژاد نتوانست آنرا بلند کند چه برسد که آن را پرتاب کند. و شاید این سخن توکلی منطقی تر باشد که با عدم اجرای طرح آزاد سازی قیمت ها ،توسط تیمی که بنا بر توانایی ها و صلاحیت های خود در سمت هایشان مستقر نیستند،هزینه سنگین تری بر مردم و کشور تحمیل نگردد.

پیام های نوروزی موسوی و رهنورد

بسوی آشتی ملی و پیوند ایرانیان خارج و داخل کشور



دو پیام نوروزی مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد، به سنت رسمی و حکومتی پیام های تشریفاتی رهبر و رئیس جمهور و سران دو قوه دیگر به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی در جمهوری اسلامی خاتمه بخشید. این دو برای مردم سخن گفتند، گرچه صدا و تصویرشان امکان انتشار در تمام ایران و برای همه مردم را نداشت. همه امکانات دراختیار حکومتی است که به زور سرنیزه و کشتار بر سر کار است و همه محرومیت ها از آن مردم و رهبرانی است که مردم آنها را انتخاب کرده اند. پیام موسوی و رهنورد از جنس تهدید مردم، دروغگوئی و لاف زدن، وعده های پوچ و عوامفریبی نبود، و راز بر دل نشستن آنها نیز همین بود.

در پیام خانم رهنورد، پس از 30 سال، گرچه در گنُج خانه و محروم از صدا و سیمای سراسری، از حقوق برابر زنان و محرومیت و سرکوبی که بر آنها رفته است گفته شد و از همه شهدای 30 سال اخیر ایران یاد شد. شهدائی که تنها شامل قربانیان جنگ با عراق و دوران انقلاب نمی شود، بلکه فراتر از آن را شامل می شود. همه آنها که با انقلاب بودند اما ترور شدند، همه آنها که با انقلاب بودند اما اعدام شدند و...

ما این دو نکته را در پیام خانم رهنورد، نکات مهم و بلکه بدعت هائی می دانیم که چون جوانه های بهاری تازه سبز شده اند و باید در ایران به جنگل تبدیل شوند.

در پیام نوروزی مهندس موسوی نیز علاوه بر اشاراتی که به مستندات کودتای 22 خرداد شد، صادقانه از بحران اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشور سخن گفته شد. بحرانی که در پشت وعده های پوچ پنهان نشد. آنچه را مردم خود از فقر و بی عدالتی، بیکاری و اعتیاد، دروغگوئی و لاف زنی حاکمیت شاهدند در کلام موسوی، بعنوان دردهای مردم جاری دیدند. در پیام نوروز موسوی برای نخستین بار از شمار عظیم ایرانیان خارج از کشور یاد شد. از رویش سبز در مهاجرت و پیوند آن با همین رویش در داخل کشور، و سرانجام، از بهم گره خوردن دو سبزه ای که بخت پیروزی را باز می کند. او بدرستی اشاره به خیزش بلند نسل سوم و چهارم ایران کرد که یا درخارج کشور بدنیا آمده و یا برای تحصیل در تمام کشورهای جهان پراکنده اند. نسلی که 20 تا 25 ساله است و در 10 ماه گذشته، همان را گفته و کرده که هم سن و سال های او در ایران گفته و کرده اند و حتی به پای آن جان داده اند و قربانی کودتای 22 خرداد شده اند.

این دو پیام را می توانید روی سایت کلمه – اینجا و اینجا - ببینید و بشنوید.

چه کسی چنین حوادثی را حدس می زد؟



دبیرکل جبهه مشارکت"محسن میردامادی" که پس از کودتای 22 خرداد بازداشت شده بود، سرانجام پس از 9 ماه و اندی از زندان اوین مرخص شد. از روزهائی که او رهبری دانشجویان خط امام را برعهده داشت و از دیوار سفارت امریکا بالا رفت تا روزهائی که نماینده مجلس ششم و دبیر کمیسیون امنیت و سیاست خارجی این مجلس شد(سمتی که اکنون علاء الدین بروجردی دارد) و تا آستانه سال 89 که از زندان کودتا بیرون آمده، سه دهه پرحادثه را ایران پشت سر گذاشته است. از روزهائی که شورای رهبری دانشجویان خط امام، احمدی نژاد را به دلیل مخالفت با تصرف سفارت امریکا و پیشنهاد تصرف سفارت شوروی وقت ( تز و برنامه همیشگی حجتیه برای مقابله با شوروی و کمونیست ها به جای مقابله و مبارزه با رژیم شاه و امریکا) به جای سفارت امریکا کنار گذاشتند، تا روزهائی که احمدی نژاد با کمک فرماندهان سپاه و تائید علی خامنه ای علیه میرحسین موسوی دست به کودتا زد، مردم ایران چه حوادثی را که ندیدند! سیب حادثه هنوز تا رسیدن به زمین، در آسمان ایران چه چرخ ها خواهد خورد!(عکس ها از گزارش تصویری سایت کلمه)

2 دستآورد بزرگ 88






2 دستآورد بزرگ 88
حوادث 89 را رقم خواهد زد!



خیزش سبز مردم ایران در سال 88، با دو دستآورد مهم سال 89 را آغاز می کند. همه دستآوردهای دیگر این خیزش در سال 88 پس از این دو دستآورد قرار دارد.

1- از پرده بیرون افتادن نقش و شخصیت واقعی علی خامنه ای و آگاهی دهها میلیونی مردم ایران از نقشی که او در تمام حوادث دو دهه گذشته و بویژه در 5 سال گذشته داشته است. این شناخت و آگاهی از فردای 22 خرداد تا فردای نماز جمعه 29 خرداد سیر تدریجی را پیمود و از شنبه 30 خرداد چنان شتابی به خود گرفت که نه او و اطرافیانش و نه هیچیک از مقامات سابق و کنونی جمهوری اسلامی حتی نمی توانستند آن را حدس بزنند. شناختی که مردم، خود با تجربه خویش پیدا می کنند، باندازه دهها کتاب و برنامه تلویزیونی عمق و اعتبار دارد. شعار "رهبر ما قاتله- ولایتش باطله" حاصل این تجربه و درک و شناخت بود. حتی شعار نویسی علیه او نیز با همان ادبیات و باورهای دینی مردم شکل گرفت، که نمونه ای از آن را می بینید. در جریان چهارشنبه سوری امسال، همان اوباشی که به مردم با چماق و قمه و نارنجک حمله کردند و در کهریزک تاریخی ترین جنایات را مرتکب شدند، به امید تهی کردن بار سیاسی جنبش سبز و مقابله با همین شعارهای مردمی علیه خامنه ای، دستور گرفته شعارهای آلوده به فحش های رکیک علیه خامنه ای بدهند. در تاریکی دور یک کپه آتش جمع شده و پس از سردادن شعارهای لمُپنی و اوباشی فورا فیلم و صدا تهیه کرده و به روی شبکه یوتیوب منتقل کردند. این ادبیات، خاص اوباش حکومتی است، ادبیات مردم همان است که در خیابان و زیر رگبار گاز اشک آور و گلوله ساچمه ای و جنگی سردادند: رهبر ما قاتله، ولایتش باطله! و این خود سیاسی ترین شعار مردمی علیه خامنه ای بود.

2- سهم پذیری تاریخ زنان در مقاومت 10 ماهه اخیر، از آن جهت اهمیت ویژه داشت که به سه دهه سیاست حکومتی خودی و ناخودی کردن مردم و تقسیم زنان به چادری و غیر چادری، با ریش و بی ریش، حجابی و غیر حجابی و ... را خاتمه بخشید. زنان محجبه، چادر به کمر بستند و درکنار زنانی که حکومت آنها را غیر محجبه و حتی بی حجاب می نامد، به مقابله با کودتاچی ها رفتند. درد مشترک، چادری و غیر چادی نمی شناسد. همسران سردار همت و سردار باکری های ها، در کنار وکلای زن، دانشجویان دختر، پرستاران، پزشکان زن و .... قرار گرفتند. ما در سال 89 بازتاب های تکاندهنده این دو دستآورد را در سراسر ایران شاهد خواهیم بود.