Saturday, July 14, 2018

پدرِ عبدالله بزرگزاده بازداشت شد! عبدالله بزرگ‌زاده بیش از ۲۰ روز است که بازداشت شده است. علت بازداشت او اطلاع‌رسانی درباره‌ی ماجرای تجاوز گروهی به دختران بلوچ در ایرانشهر بوده است. پدر عبدالله که هر روز جلوی سپاه ایرانشهر تحصن می‌کرد تا خبری از پسرش بگیرد، بنا به گزارش کمپین بلوچ، امروز هنگام تحصن بازداشت شد! از طرفی سپاه پاسداران ویدئویی از اعترافات چند فعال بلوچ، از جمله عبدالله منتشر کرد و آنها را عامل اغتشاش معرفی نمود! اعترافاتی که در شرایط زندان از این افراد اخذ شده است. در این ویدئو پدر عبدالله بزرگزاده از بی‌خبری از فرزندش می‌گوید.این ویدئو مربوط به روزهای گذشته است


پدرِ عبدالله بزرگزاده بازداشت شد!
عبدالله بزرگ‌زاده بیش از ۲۰ روز است که بازداشت شده است.
علت بازداشت او اطلاع‌رسانی درباره‌ی ماجرای تجاوز گروهی به دختران بلوچ در ایرانشهر بوده است.
پدر عبدالله که هر روز جلوی سپاه ایرانشهر تحصن می‌کرد تا خبری از پسرش بگیرد، بنا به گزارش کمپین بلوچ، امروز هنگام تحصن بازداشت شد!
از طرفی سپاه پاسداران ویدئویی از اعترافات چند فعال بلوچ، از جمله عبدالله منتشر کرد و آنها را عامل اغتشاش معرفی نمود!
اعترافاتی که در شرایط زندان از این افراد اخذ شده است.
در این ویدئو پدر عبدالله بزرگزاده از بی‌خبری از فرزندش می‌گوید.این ویدئو مربوط به روزهای گذشته است.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی: جنازه مریم فرجی فعال مدنی توسط پلیس آگاهی کشف شد

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی: جنازه مریم فرجی فعال مدنی توسط پلیس آگاهی کشف شد


کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی- جسد سوخته شده‌ی مریم فرجی، فعال مدنی ۳۳ ساله و دانشجوی ارشد مدیریت بین الملل، که پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۹۷ از منزل خارج شده بود، توسط پلیس آگاهی کشف شد و پزشک قانونی با گرفتن DNA از پدر این فعال مدنی، هویت جسد را تایید کرد.

به گزارش جسد سوخته شده‌ی مریم فرجی، دانشجوی ۳۳ ساله رشته مدیریت بین الملل، در حالی توسط پلیس آگاهی کشف شد که پیگیری‌های خانواده این فعال مدنی برای یافتنش با وجود مراجعه مکرر به پلیس و ارگان‌های مرتبط راه به جایی نبرد.

یک منبع مطلع، شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷، به کمپین گفت: «جسد رها شده مریم و خودروی وی چند روز پیش توسط پلیس کشف شده بود، ولی پزشکی قانونی هنوز جنازه وی را به خانواده‌اش تحویل نداده‌اند.»

گفتنی است، پیش از این، محمد آقاسی، وکیل مدافع مریم فرجی، در تاریخ پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه ۹۷ در توئیتی، از احتمال قتل این فعال مدنی خبر داد و نوشت: «به نظر می‌رسد موکلم (خانم مریم فرجی) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به سه سال حبس و دو سال ممنوع الخروجی محکومیت یافته، به قتل رسیده باشد.»

احتمال قتل مریم فرجی

احتمال قتل مریم فرجی
مریم فرجی، ۳۳ ساله، دانشجوی ارشد مدیریت بین الملل و مدیر مالی یک شرکت در شهریار، روز پنج شنبه ۱۴ تیر ۹۷ از منزل خارج شده و دیگر دیده نشد.
اما اجزای خبر منحصر به این دو خط نیست!
مریم جوان در روز ۱۲ دی ماه در گرماگرم اعتراضات سراسری به اتهام «تجمع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شده بود و به مدت ۱۰ روز در زندان اوین محبوس و تحت بازجویی بود. در دادگاهی که نیز برای او برگزار شد، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم سه سال حبس و دو سال ممنوع الخروجی برای او صادر کرد.
آقای «محمدحسین آقاسی» - وکیل دادگستری - که اکثر پرونده های حقوق بشری را برعهده می گیرد، پرونده مریم را برعهده گرفت تا در دادگاه تجدیدنظر به او یاری برساند.
اما فاجعه آنجا رخ داد که مریم فرجی از روز ۱۴ تیرماه ناپدید شد. تلفن همراهش خاموش بود و خانواده وی تا چندین روز از او کاملا بی اطلاع بودند.
آقای آقاسی وکیل او در توییتی که در ۲۱ تیرماه در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت: «به نظر مي رسد موكلم ( خانم مريم فرجي) که در شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب به سه سال حبس و دوسال ممنوع الخروجي محكوم شده است ، به قتل رسيده باشد».
او در پاسخ به مخاطبان نیز از «احتمال قتل» گفت و تاکید که به علت همین عدم یقین، از «به نظر می رسد» استفاده کرده است. او همچنین تاکید کرد که اتهام قتل به هیچ روی متوجه نیروهای امنیتی و قضایی نیست.
در این میان یکی از کاربران توییتر به نام «کاوان» توییتی نوشت که احتمال قتل مریم فرجی را بسیار تقویت کرد. او از «جسد سوخته» مریم فرجی گفت: «تا این لحظه ماشین مریم فرجی پیدا شده. امروز جسد سوخته ی زنی پیدا شده و پدر و مادر مریم را برای شناسایی فراخوانده اند اما به دلایلی جسد را نشان خانواده نداده اند. از طرفی خانواده مریم فرجی تعهد داده اند که هیچ اطلاعاتی به جایی و یا شخصی ندهند».
همین کاربر نیز انتقادی را متوجه وکیل مریم فرجی کرد و گفت: « بايد از اين وكيل مدافع پرسيد كه چرا مريم از ۱۴ تیر يعني پنج شنبه گم شده است و شما در موردش هيچ حرفي نمي زنيد؟»
به هرحال مساله مریم فرجی هنوز کاملا روشن نیست و برای شفافیت بیشتر باید منتظر روزهای آتی و خبرهای تکمیلی تر ماند