Thursday, July 1, 2010

ادعای تک رقمی شدن درست نیست

چهارشنبه ۹ تير ۱۳۸۹


ادعای تک رقمی شدن درست نیست

دولت دروغ می گوید؛ تورم دو رقمی ست

نازنین کامدار



پس از آنکه در هفته های اخیر ادعای بانک مرکزی مبنی بر تک رقمی شدن نرخ تورم، موجب تعجب فعالان اقتصادی، نمایندگان مجلس و البته شهروندانی شد که به طور مداوم شاهد افزیش بهای کالاها هستند، نشریه اقتصادی اکونومیست که همواره به عنوان مرجعی معتبر از سوی مقامات اقتصادی ایران مورد استناد قرار می گیرد، اعلام کرد که نرخ تورم نه تنها تک رقمی نشده، بلکه افزایش یافته و روند صعودی خود را در سال آینده نیز حفظ خواهد کرد.این نشریه اعلام کرده نرخ کنونی تورم در ایران 3/11 است و در سال آینده به 15 درصد می رسد.



انتشار ارزیابی نشریه اکونومیست از نرخ واقعی تورم در ایران در حالی منتشر می شود که علاوه بر گزارش رئیس بانک مرکزی، محمود احمدی نژاد نیز در مصاحبه مطبوعاتی اخیر خود از بهبود وضعیت معیشتی مردم و توان دولت در کاهش هر چه بیشتر نرخ تورم خبر داده بود.



گزارش اکونومیست روز گذشته بازتاب وسیعی در سطح رسانه های منتقد دولت داشت و حتی به سایت های محافظه کاران نیز راه یافت.



بنا به گزارش ایلنا، خبرگزاری مستقل کارگری ایران، در این گزارش آمده است: "نرخ تورم ايران طي دو سال گذشته کاهش زيادي داشته و از 25.5 درصد در سال 87 به 11.8 درصد در سال 89رسيده است. حال آنکه انتظار مي‌رود اين نرخ در سال آينده دوباره رونده صعودي به خود گرفته و به 15.1 درصد برسد که دليل اصلي آن حذف يارانه‌ها از نيمه دوم سال جاري خواهد بود".



برپایه این گزارش، اکونوميست انتظار دارد که در سال 1391 نرخ تورم ايران دوباره کاهش بیابد و به 14.4 درصد برسد، حال آنکه اين کاهش مقطعي بوده و دوباره شاهد افزايش نرخ تورم به 15 درصد در سال پس از آن يعني 1392 خواهيم بود. اکونوميست همچنین پيش‌بيني کرده در سال 1393 نرخ تورم 15.6 درصدي براي ايران به ثبت برسد.



گزارش واحد اطلاعات نشریه اکونومیست درحالی منتشر شده که محمود بهمنی، رئیس کنونی بانک مرکزی ایران، دو هفته قبل و پس از آنکه شایعاتی مبنی بر برکناری اش منتشر شد، در گفت و گو با خبرگزاری برنا، نرخ کنونی تورم در ایران را تک رقمی و معادل 9/9 درصد عنوان کرد. ادعایی که با واکنش های انتقادآمیز از سوی کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس همراه شد.



گفتنی است، محمود بهمنی که در اسفند ماه از "ناتوانی دولت در تک رقمی کردن نرخ تورم" سخن گفته بود، پس از آنکه سایت های هوادار دولت از "احتمال برکناری"او سخن گفتند، در چرخشی کامل ادعا کرد نه تنها دولت قادر به کاهش نرخ تورم است بلکه به زودی این نرخ را تک رقمی خواهد کرد.



به نظر می رسد که منظور وی از "به زودی"، اردیبهشت ماه بود، چرا که وی به برنانیوز گفته بود: "طبق محاسبات بانك مركزي نرخ تورم در پايان ارديبهشت ماه به 9 /9درصد رسيده است. نرخ تورم در دوازده ماهه منتهي به فروردين ماه سال جاري با 4/0 درصد كاهش نسبت به اسفندماه سال گذشته به 4/ 10 درصد رسيده بود. با توجه به اينكه نرخ تورم در اسفندماه گذشته برابر با 8 /10 درصد بوده، روند كاهشي نرخ تورم در ارديبهشت ماه امسال نيز ادامه يافته است".



در واکنش به ادعاهای بهمنی، داریوش قنبری، عضو فراکسیون اقلیت مجلس در تذکری آیین نامه ای اعلام کرد: "لطفا آقای بهمنی این شیوه بدیع محاسبه نرخ تورم را به ما هم یاد دهند".



به نوشته پارلمان نیوز، وی افزود: "اگر خبر تک رقمی شدن نرخ تورم صحت داشته باشد، ما هم خوشحال مي‌شويم، اما واقعيت‌هايي كه مشاهده مي‌كنيم تا حدودي ترديد ايجاد مي‌كند، در ارتباط با اينكه نرخ تورم به زير 10 درصد رسيده باشد. خواهش ما اين است كه از مسئولان مربوطه بخواهيد به مجلس بيايند و نحوه محاسبه نرخ تورم را براي نمايندگان توضيح دهند، تا ببينيم با چه مكانيزمي محاسبه‌اي به اين رقم رسيده‌اند".



اما روز گذشته و پس از انتشار گزارش اکونومیست، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز از ادعاهای بانک مرکزی و محمود احمدی نژاد به شدت انتقاد کرد.



به گزارش سایت خانه ملت، عبدالله کعبی گفت: "دولت باید نرخ واقعی تورم را به مردم اعلام کند تا بعدها با اجرای قانون هدفمندی، مردم دچار مشکل مضاعف نشوند.هنوز که یارانه حامل های انرژی را حذف نشده است، کالاها گران شده است و به این ترتیب به خاطر تاخیر در بالا بردن ظرفیت ناوگان حمل و نقل با اجرای قانون هدفمندی کمک های نقدی به مردم مفید نخواهد بود و مردم ما که عطش خرید دارند با دریافت این کمک های نقدی دچار مشکلات بیشتری خواهند شد".



در همین حال، قدرت الله علیخانی، دیگر نماینده منتقد دولت نیز در یادداشتی که در سایت پارلمان نیوز منتشر کرد، ادعاهای اقتصادی رئیس بانک مرکزی و محمود احمدی نژاد را دارای "ملاحظات سیاسی" دانست و نوشت: "ادعای كاهش نرخ تورم، بیش از آنكه بیانگر سطح رفاه اقتصادی جامعه و اوضاع سرمایه گذاری در كشور باشد؛ ناشی از ركودی است كه بخش‌های مختلف اقتصادی كشور را دچار خود كرده است كه نمونه‌ی آن، اوضاع بد معیشت مردم و تداوم افزوده شدن سالانه 800هزار جوان بیكاری است كه به خیل سه میلیونی بیكارانی می پیوندند كه به نظر نمی رسد برنامه موثری برای رفع مشكل آنان اندیشیده شده باشد".



این انتقادها باعث شد تا رسانه های حامی دولت دست به کار شوند و علاوه بر حمله به نمایندگان منتقد، گزارش هایی هم درباره بهبود وضعیت معیشتی مردم منتشر کنند.



در یکی از این گزارش ها، فارس به نقل از فردی به نام "هوشنگ شجری" که او را "اقتصاددان" معرفی کرده در واکنش به سیاسی دانسته شدن اعلام نرخ تک رقمی تورم نوشته است: "انتقادهايي به نحوه آمارگيري بانك مركزي در تعيين نرخ تورم مطرح مي شود كه از اين جمله، سيستم آمارگيري بانك مركزي از 66 شهر است. در اين ميان، مناطق ثابت بوده و كالاها نيز عمدتاً به نرخ دولتي محاسبه مي شوند."

وی افزوده است: "اين گونه انتقادها در خصوص دقيق نبودن آمار بانك مركزي همواره وارد بوده است و ربطي به دولت خاصي ندارد. به نظر من احتمال دخالت مسايل سياسي در آمار بانك مركزي كم است".

در همین حال خبرگزاری ایلنا که بارها به اتهام "سیاه نمایی" از وزارت ارشاد دولت محمود احمدی نژاد اخطاریه دریافت کرده، روز گذشته و به بهانه انتشار گزارش اکونومیست و تقابل آن با ادعاهای دولت محمود احمدی نژاد در گزارشی از "گرانی روز افزون در آستانه طرح هدفمندسازی" خبر داد و نسبت به تبعات بی اعتنایی دولت و اکتفاء آن به اعلام ارقام غیر واقعی انتقاد کرد.



ایلنا نوشت: "درحالی که تنها یک ماه و اندی به آغاز ماه رمضان و تقریبا دو ماه و اندی دیگر به اجرای هدفمندسازی‌یارانه‌ها مانده است، بازارهای موادغذایی به ویژه اقلام اساسی از جمله قیمت گوشت قرمز، مرغ و انواع میوه‌ها با آشفتگی مواجه شده است به گونه‌ای که این نابسامانی به حوزه‌های دیگر نیز سرایت کرده است. قيمت مرغ طي روزهاي گذشته تا سقف 3500 تومان در بازار افزايش داشته، نگراني‌ها نسبت به عرضه و قيمت افزايشي آن در ماه رمضان نيز افزايش يافته است. قیمت گوشت قرمز در حال حاضر در بازار تهران بین 16هزار تا 18هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت میوه‌ نیز با افزایش مواجه شده‌، بطوریکه که موجب مجادله صنف‌های عرضه کننده این محصولات شده است".



ایلنا افزوده است: "اين همه نوسانات در حالي رخ مي‌دهد كه تنها يك ماه مانده به ماه رمضان و نزديك به 60 روز مانده به اجراي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها، نگراني در بين صاحب‌نظران آنچنان افزايش يافته است كه آيا سفرهاي مردم در آینده نزدیک خالی تر خواهد بود؟".



گفتنی است محمود احمدی نژاد در دوران انتخابات ریاست جمهوری نیز آمار و ارقام کذبی درباره شاخص های توسعه اقتصادی ارائه کرد که واکنش میرحسین موسوی، مهدی کروبی و حتی محسن رضایی را در پی داشت. آمار سازی های وی همچنین موجب شد تا میرحسین موسوی او را "دروغ گو" بنامد و شعار "دروغ؛ نه!" به یکی از اصلی ترین شعارهای جنبش سبز تبدیل شود.

متهمان بی نام به اعدام محکوم شدند

پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۸۹


احکام دادگاه کهریزک به خانواده ها ابلاغ نشده

متهمان بی نام به اعدام محکوم شدند

فرشته قاضی

f.ghazi(at)roozonline.com



سازمان قضایی نیروهای مسلح دیروزحکم صادره درباره متهمان دادگاه کهریزک را اعلام و همزمان به نتیجه رسیدگی به پرونده کوی دانشگاه نیز اشاره کرد.این در حالیست که احکام دادگاه کهریزک، براساس گفته خانواده های امیر جوادی فر و محمد کامرانی به "روز"، به آنها و وکلایشان ابلاغ نشده واین خانواده هااز طریق رسانه های خبری در جریان حکم صادره، قرار گرفته اند.



روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد یک دادگاه نظامی درتهران، دو تن از متهمان پرونده کهریزک را به اتهام ضرب و جرح عمدی منجر به قتل، به "قصاص نفس" محکوم کرده است.



این سازمان، نامی از متهمان نبرده اما در اطلاعیه اش نوشته است که دو نفر از متهمان، به اتهام ايراد ضرب و جرح عمدي منتهي به قتل مرحومان امیر جوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی، علاوه بر حبس، انفصال موقت از خدمت، جزای نقدی، شلاق تعزیری و پرداخت دیه، به قصاص نفس محکوم شده اند.



براساس این اطلاعیه، يكي از متهمان به دليل احراز نشدن جرم، از اتهامات وارده تبرئه شده و نه متهم دیگر، حسب اتهامات منتسب به آنان به تحمل حبس، پرداخت دیه، جزای نقدی، انفصال موقت از خدمت و شلاق تعزیری محکوم شده اند.







حکم ابلاغ نشده



حکم صادره برای 12 متهم پرونده کهریزک که غیر قطعی و قابل تجدیدنظرخواهی اعلام شده، در حالی در رسانه های خبری منتشر شده که به خانواده های قربانیان و وکلای آنها ابلاغ نشده است.



بابک جوادی فر، برادر امیر جوادی فر در این زمینه به "روز" گفت: حکم هنوز به ما ابلاغ نشده و ما از طریق رسانه ها در جریان این حکم قرار گرفتیم و نمیدانیم ترکیب احکامی که صادر شده به چه صورتی بوده و نمی توانیم فعلا قضاوتی درباره حکم صادره داشته باشیم.



علی کامرانی، پدر محمد کامرانی نیز به "روز" گفت: ما هنوز از جزئیات حکم بی خبریم و خیلی کلی حکم را اعلام کرده اند لذا نمی توانیم درباره آن نظری بدهیم.



آقای کامرانی افزود: منتظریم قاضی پرونده از سفر حج برگردند و جزئیات حکم صادر شده را ببینیم و تا این جزئیات را نبینیم نمی توانیم اظهار نظری بکنیم.



حکم دادگاه کهریزک همچنین در حالی اعلام شده است که پیشتر، علی جوادی فر، پدر امیر جوادی فر به "روز" گفته بود خانواده های قربانیان، به قسمت هایی از کیفرخواست اعتراض کرده اند و این اعتراض موجب توقف روند برگزاری دادگاه شده است. اعتراضاتی که به گفته علی کامرانی، بخشی از آنها را قاضی دادگاه وارد دانسته، اما بخشی دیگر را رد کرده بود.



هنوز خبری از دادگاه و نحوه رسیدگی به پرونده ها منتشر نشده است و خانواده های قربانیان نیز به دلیل غیر علنی بودن دادگاه و منع انتشار مسائل مربوط به دادگاه، تاکنون سکوت اختیار کرده اند.







دادگاه آمران



پیشتر سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرده بود متهمان پرونده از رده های مختلف نیروی انتظامی هستند. این در حالیست که خانواده های قربانیان این پرونده به "روز" گفته بودند خواهان برگزاری دادگاه آمران جنایت کهریزک هستند؛امری که تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته است.



علی کامرانی دیروز هم در پاسخ به سئوال "روز" درباره زمان و روند برگزاری دادگاه آمران کهریزک گفت:" هنوز خبری نداریم که دادگاه قضات و آمران کهریزک چه زمانی برگزار خواهد شد، اما ما خواهان برگزاری دادگاه آمران کهریزک هستیم و در این زمینه نیز پی گیری میکنیم و امیدواریم هر چه سریع تر این دادگاه برگزار شود."



بابک جوادی فر نیز با تاکید بر اینکه دادگاه آمران باید برگزار شود به "روز" گفت:" ما صد در صد این مساله را پی گیری میکنیم و منتظریم هر چه سریع تر، براساس گزارشی که مجلس منتشر کرد و گزارشات سازمان قضایی نیروهای مسلح و مسائلی که در دادگاه مطرح شد، دادگاه پرسنل قضایی که دستور انتقال بچه ها به کهریزک را دادند و سایر مسائلی که به وجود آمد برگزار شود."



اشاره آقای جوادی فر به گزارش کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی برای پیگیری حوادث پس از انتخابات است که در جلسه علنی مجلس ارائه شد. این کمیته، سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب وقت تهران را به عنوان صادر کننده دستور انتقال بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر به بازداشتگاه کهریزک معرفی کرده و گفته بود که او دلیل این کار را "فقدان ظرفیت زندان اوین" اعلام کرده است.







قربانیان کهریزک



امیر جوادی فر، محمد کامرانی و محسن روح الامینی، قربانیان بازداشتگاه کهریزک هستند که به دلیل ضرب و شتم و شکنجه های صورت گرفته در این بازداشتگاه که به گوانتاناموی ایران معروف شد، جان باختند.



جمهوری اسلامی کشته شدن این سه نفر را در بازداشتگاه کهریزک به رسمیت شناخت اما رامین آقازاده قهرمانی و عباس نجاتی کارگر، دو تن دیگر از قربانیان این بازداشتگاه هستند که مسئولین قضایی ـ امنیتی تاکنون از پذیرش مسئولیت قتل آنها، خودداری کرده اند.



این دو نفر پس از آزادی از کهریزک و به علت شکنجه های صورت گرفته در این بازداشتگاه جان باختند.



رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه، دیگر قربانی کهریزک است که مسئولان امر مرگ او را ابتدا، سکته قلبی، سپس خودکشی و بعدها مسمومیت اعلام کردند اما براساس اسنادی که "روز" منتشر کرد صورت جلسه اولین معاینه محل زمان کشف جسد در محل کار رامین دلالت دارد که این پزشک جوان را از ناحیه گردن خفه کرده اند.







دیگر قربانیان کهریزک



اما قربانیان این بازداشتگاه، تنها در جان باختگان خلاصه نمی شود.بنابر اعلام سازمان قضایی نیروهای مسلح، 98 نفر از بازداشت شدگان کهریزک از نحوه رفتار ماموران شکایت کرده بودند ولی "با تدبیر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و پرداخت خسارت و دلجویی از شاکیان، تعداد 51 نفر از آنان رضایت" دادند.



براین اساس، پرونده کهریزک به جز خانواده های سه جان باخته در این بازداشتگاه، 47 شاکی دیگر نیز دارد.



از سوی دیگر مهدی کروبی، یکی از رهبران معترضان به انتخابات مخدوش 22 خرداد سال گذشته، در نامه ای به هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری از تجاوز به بازداشت شدگان دختر و پسر در بازداشتگاه کهریزک سخن گفته بود. اما حکومت با انکار تجاوز ها و دروغ خواندن این موضوع، کسانی را که عنوان میکردند مورد تجاوز قرار گرفته اند، از حق دادرسی و شکایت محروم کرد.



بازداشتگاه کهریزک که در جریان پاکسازی منطقه خاک سفید تهرانپارس احداث و به گفته مسئولان نیروی انتظامی به محلی برای نگهداری "اراذل و اوباش" تبدیل شده بود، بعدها و در جریان اجرای طرح امنیت اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می گرفت. این بازداشتگاه در جریان درگیرهای بعد از انتخابات به محلی برای نگهداری بازداشت شدگان معترض به انتخابات مخدوش 22 خرداد سال گذشته تبدیل شد.



بازداشتگاهی که کمیته ویژه مجلس در توضیح شرایط آن به زندانی شدن ۱۴۷ نفر در يک مساحت کم، نبود تهويه، فقدان آب و غذای مناسب، شنيدن فحش‌های رکيک، کلاغ‌پر رفتن همراه با ضرب و شتم، ‌همجواری با اراذل و اوباش، تحقير شدن و بی‌توجهی مأموران و مسئولان بازداشتگاه به وضعيت جسمی بازداشت شدگان اشاره کرده است.







پرونده کوی دانشگاه



سازمان قضایی نیروهای مسلح در اطلاعیه ای که دیروز صادر کرد همچنین به پرونده کوی دانشگاه اشاره و اعلام کرد:" هم‌زمان با رسيدگی به پرونده کوی دانشگاه تهران، پرونده تخريب در مجتمع سبحان نيز مورد پيگيری و رسيدگی قرار گرفت و تعدادی از عوامل دخيل در اين حادثه نيز شناسايی و مورد تعقيب قرار می‌گيرند."



براساس این اطلاعیه، در مجموع بيش از 60 نفر تحت تعقيب قضايي واقع و در نهايت بر اساس اسناد، مدارك و شواهد موجود، دادسراي نظامي تهران 33 نفر از متهمان را مجرم شناخته و پرونده آنان را به دادگاه ارسال و در مورد ساير متهمان به دليل احراز نشدن جرم، قرار منع پيگرد صادر کرده است.



این اطلاعیه از ادامه تحقیقات درباره تعداد دیگری از "عوامل اغتشاش" خبر داده و در عین حال گفته است که "عده‌اي افراد متفرقه و غيرمسئول وارد كوي دانشگاه شده و با اغتشاشگران درگير و متأسفانه بعضي از آنان وارد خوابگاه‌هاي دانشجويي شده و تعدادي از دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و به اموال عمومی و خوابگاهی کوی و لوازم شخصی دانشجویان خسارت وارد می آورند."



سازمان قضایی نیروهای مسلح، کسانی راکه وارد کوی دانشگاه شدند و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند، افراد "متفرقه و غیر مسئول" خوانده و مدعی شده است که مأموران انتظامي، براي كنترل اوضاع و جلوگيري از اغتشاش و تخريب اموال عمومي و با رعايت مقررات وارد كوي دانشگاه تهران شده بودند.



این در حالیست که براساس فیلمی که از جریان حمله به کوی دانشگاه گرفته شده و در تلویزیون بی بی سی پخش شد، کسانی که وارد کوی شده و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند، نیروهای بسیجی به همراه نیروی انتظامی بودند.



حمله به کوی دانشگاه تهران دقیقا دو روز بعد از انتخابات مخدوش خرداد سال گذشته صورت گرفت و براساس اعلام کمیته پی گیری وضعیت آسیب دیدگان و جان باختگان که از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی تشکیل شده بود، 6 دانشجو به نام های مينا احترامی، ايمان نمازی، فاطمه براتی، محسن ايمانی، کامبيز شعاعی و کسری شرفی در جریان حمله به آن جان باختند.

دعا نویسی چاره شکست حکومت روحانیون

چهارشنبه ۹ تير ۱۳۸۹


گزارش واشنگتن پست از تهران

دعا نویسی چاره شکست حکومت روحانیون



در ایران اسلامي که روحانیون در آن حکومت مي کنند، "دعا فروشان" افرادی غیر رسمي هستند که ادعا دارند از طریق ارتباط با خدا مي توانند همه مشکلات زندگي را حل کنند. روحانیون که ناموفق ماندند این گروه موفقیت تجاري بزرگي کسب کرده اند.



دارندگان این شغل های غیررسمی را که راهنمایان معنوي مثل "یا علي" باشند مقامات دولتي آزاد گذاشته اند تا به ایرانیاني که احتیاج به کمک درگاه الهي دارند را ملاقات کنند.



یا علي، روي صندلي در یکي از کوچه‌هاي قدیمي شهر نشسته و مي‌گوید که بیشتر مردم به‌خصوص زنان جوان از دعانویس‌ها مي‌خواهند تا مشکلاتشان را حل کنند. او با ریش سفید خود از "دعاهاي مختلف برای حل مشکلات مختلف" مي‌گوید و با اشاره به این‌که هرکدام از آنان دستورالعملی دارد، مي‌افزاید "برخي از دعاها که روي کاغذ نوشته شده اند باید سوزانده شوند و برخي باید در ظرف آب گذاشته شوند."



در اسلام دعا مبدا الهي دارد و مي تواند یک رابطه معنوي بین خدا و بندگانش ایجاد کند. کساني که دانش مذهبي درستي دارند مي توانند دعاها را برای دیگران بنویسند تا آن‌ها بتوانند به نتایج بهتر دست یابند.



یکي از مشتریان دائمي "یا علي" ، ماهور مي گوید که "یا علي" به او کمک کرده است تا از شر مزاحمش راحت بشود. ماهور که یک پرستار 26 ساله است مي گوید: "او و دوستانش به یا علي مراجعه می‌کنند زیرا براین باورند که دعاهاي او باعث تغییر سرنوشت آن‌ها مي‌شود و از بروز وقایع بد جلوگیري می‌کند."



ماهرو مي گوید: "این بار آمده ام یک دعا بگیرم تا دوست پسرم با من ازدواج کند و زندگي جدیدي را با هم آغاز کنیم."







شیاد ها



نهادهای روحانیت ایران، دعاهای فاقد پایه دینی و خرافی را قبول ندارند.



آیت الله لطف الله صافي گلپایگاني درباره مشروعیت دعانویسي مي گوید: "نوشتن دعاهاي روایت‌شده از امامان معصوم شیعه و دریافت پول در قبال آن‌ هیچ منع قانوني ندارد اما دعاهاي نوشته شده از سوي افراد حقه باز بدون ذکر منبع معتبر ممنوع است و دریافت پول براي آن هم از نظر مذهبي منع مي‌‌شود."



او در سایت حوزه نوشته است: "دعانویسي پذیرفته شده، اما نوع حرفه‌اي آن و امرار معاش از آن طریق جایز دانسته نشده یا باطل و حرام اعلام شده بود."



هیچ یک از مشتري‌هاي دعانویس‌هایي مانند یا علي در باره پایه دانش دیني او سوالي نمي‌کنند اگرچه او خود ادعا مي‌کند که دعاها را از قران می‌گیرد.



مرجان دختر 24 ساله‌اي که از سخت‌ترشدن مراجعه به یاعلي به دلیل زیادي مشتري‌هایش شاکي است مي‌گویدکه دانش او برایش مهم نیست و فقط مي‌خواهد "مشکلاتش حل شود."



یافتن نویسندگان دعا در ایران دشوار نیست و به قول رویترز با سري به اینترنت مي‌توان شماره‌ تلفن‌هاي زیادي یافت.



مرجان فقدان حمایت دولت از زنان را عامل مراجعه آن ها به دعا نویس ها می داند.



او مي‌گوید: "باوجود گرانی قیمت‌ها ، من خیلي‌ها، به‌خصوص زنان را مي‌شناسم که هنوز هم به عنوان آخرین راه چاره به این افراد مراجعه مي‌کنند. حتي برخي زنان برای محکم‌تر شدن زندگي خانوادگي خود به این دعاها متوسل مي‌شوند."







http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/06/28/AR2010062801351.html واشنگتن پست ، 28 ژوئن

عماد بهاور در اوین ۳۳ ساله شد

پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۸۹


جشن تولد یک زندانی

عماد بهاور در اوین ۳۳ ساله شد



سالگرد تولد عماد بهاور، رییس زندانی شاخه جوانان نهضت آزادی، سه شنبه با حضور چهره های سیاسی ورسانه ای در منزلش برگزار شد.دکتر ابراهیم یزدی، مصطفی تاجزاده، محمد نعیمی پور، زهرا مجردی و فخری محتشمی پور به همراه تعداد کثیری از جوانان دو حزب مشارکت ونهضت آزادی در کنار خانواده عماد بهاور تولد 33 سالگی او را در غیاب اش جشن گرفتند. عماد بهاور، بنیانگذار انجمن جمهوری خواهان دانشگاه یزدو از اعضای فعال ستاد پویش دعوت از خاتمی بود. همین موضوع باعث شد او سال گذشته قبل از انتخابات هم به مدت 3روز بازداشت شود.



عماد بهاور بعد ازانتخابات نیز بازداشت شد و تا نیمه مرداد ماه در زندان بود.اما این پایان ماجرای دستگیری های عماد نبود واو در دو مقطع دیگر نیز بازداشت شد وهم اکنون نیز 112 روز است که دوران چهارم بازداشت خود را می گذراند.او در این 112 روز، هم انفرادی 209 و240 را از سرگذرانده، هم حضور در زندان رجایی شهرو اکنون نیز در بند 350 اوین است.در حالیکه بنا به گفته همسرش مریم شفیعی "هنوز اتهامات عماد روشن نیست فقط گفته شده است که در اخر تیرماه دادگاه عماد برگزار میشود".



مادر عماد نیز در دل نوشته ای برای فرزندش اشاره میکند که: "امروز هشتم تیر ماه روز تولدت است، امسال دومین سال است که روز تولدت را در بند می گذرانی، امشب در تنهایی بی اختیار سی و یک سال زندگیت را مرور می کردم... تولد تو سال انقلاب بود سال 57، از قبل از تولدت همراه من در شکل گیری انقلاب حضور داشتی، آن موقع نمی دانستم که چرا اسم تو را عماد گذاشتم ولی حالا می فهمم، احساس کرده بودم که آدمی استوار و قوی خواهی شد.هنوز خوب صحبت کردن را یاد نگرفته بودی که شعارهای انقلابی را بیان می کردی، به جای خمینی ای امام، خمینی ای عماد می گفتی و همه می خندیدند!"



مادر بهاور در ادامه با یادآوری اینکه وی در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل علوم سیاسی پرداخت، برای فرزندش نوشت:" چقدر خوشحال شدی وقتی در این رشته برای کارشناسی ارشد قبول شدی، استادان دانشگاه مازندران واقعا به تو افتخار می کردند و تو را یک استاد می دانستند ولی چه شد زمانی که تمام وقت زندگی ات را صرف نوشتن پایان نامه کردی و پایان نامه ات را تحویل اساتید دانشگاه دادی بجای جلسه دفاع از پایان نامه در دانشگاه، باید نزد بازجویان از نوشته هایت دفاع می کردی که نوشته هایت فقط در جهت پیشرفت و شکوفایی مملکت بود ونه بر خلاف نظام. امروز وقتی پرینت اتهاماتت را که در زندان به دستت داده بودند برایم از پشت تلفن می خواندی خیلی تعجب کردم."



ودر ادامه: "خدای من! یکی از اتهاماتت اختلال در نظم و آسایش عمومی بود!؟؟ کاش مرا به دادگاهت راه می دادند و اجازه سخن گفتن داشتم تا فریاد بزنم و بگویم پسرمن در طول عمرش هرگز آزارش به یک مورچه هم نرسیده ! واقعاً به شهادت چه کسانی این اتهام به او وارد شده است؟ هرکس حتی اگر چند دقیقه با او صحبت کند می فهمد که او چه صاحب شخصیت آرام و با ادبی است، آنگاه نوشته هایش چطور در نظم و آسایش عمومی اختلال ایجاد کرده...؟! ساعت از نیمه شب هم گذشته، اشکهایم چندین بار کاغذها را خیس کرده... طاقت دوری ات برایم خیلی سخت شده ؛از خدا می خواهم به من صبر و تحمل دهد تا این زمان را سپری کنم. از خدا می خواهم به من قدرت دهد تا به جای نفرین، دعا کنم که زمان قضاوت در مورد تو خداوند را شاهد قرار دهند!"



در مراسم سه شنبه شب، ابراهیم یزدی ضمن گرامیداشت یاد عماد واینکه واقعا خانواده عماد بهاور باید به او افتخار کنند یاداور شد که: "تربیت ورشد جوانانی مثل عماد که حتی در داخل زندان و زیر بازجویی شدید میگوید که به بازجوی خود عشق میورزد وخواهان مبارزه مسالمت آمیز وغیر خشونت آمیز است نشان میدهد جنبش دمکراسی خواهی ایران به بالندگی کامل رسیده واین نسل بی تردید در پیشبرد این خواست ملی مصمم وخیلی دقیق گام بر میدارد."



وی عماد بهاور را نماد نسل جوان دانست که از آموخته های سیاسی گذشتگان بهره ها برده اند و مصدق وبازرگان را الگوی عملی خویش در سیاست ورزی قرار داده اند.

سناریویی به نام شهرام امیری

چهارشنبه ۹ تير ۱۳۸۹


فیلم سوم هم پخش شد

سناریویی به نام شهرام امیری

محمدرضا یزدان پناه

mryazdan(at)hotmail.com



همزمان با انتشار اخباری درباره تهدید به قتل فرزند شهرام امیری توسط نیروهای امنیتی در صورت باز نگشتن او به کشور، فیلمی از این پژوهشگر هسته ای ایران در سایت های اینترنتی منتشر شد که در آن با حالتی مضطرب می گوید: "با هیچ تهدید و تطمیعی از جانب دولت آمریکا حاضر نشده به کشورش خیانت کند" و "مسئولیت حفظ جانش بر عهده دولت ایالات متحده هست." در این فیلم که دیروز در سایت های اینترنتی مانند یوتیوب منتشر شد، امیری ادعا می کند لحظاتی پیش موفق شده است در ایالت ویرجینیای آمریکا از دست ماموران اطلاعاتی این کشور فرار کند، اکنون در یک جای امن است و به زودی به ایران باز می گردد.



شهرام امیری که داستان مفقود شدن و سپس پخش فیلم هایش، به فیلم های جاسوسی شبیه است، در این نوار همچنین به دو فیلمی که پیش از این از او منتشر شده اشاره می کند و می افزاید: "فیلمی که از من در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده کاملا صحت دارد ولی فیلم دوم که توسط دولت آمریکا تهیه شده و در آن گفته ام که آزاد هستم و برای ادامه تحصیل به آمریکا آمده ام صحت ندارد و کاملا کذب است."



امیری می افزاید: "من در اینجا آزاد نیستم و اجازه تماس با خانواده ام و دیگران را ندارم."



او سپس می گوید "در صورتی که هر مشکلی برای من به وجود آمد یا زنده به کشورم برنگشتم مسئولیت آن با دولت آمریکاست و هیچ نوشته و گفته ای از جانب من صحت نداشته و کذب محض است."



این پژوهشگر هسته ای ایران سپس از دولت ایران و نهادهای حقوق بشر درخواست می کند تا فعالیت های خود برای آزادی او را افزایش بدهند تا قبل از اینکه اتفاقی برای او بیفتد بتواند به کشور برگردد.



امیری در پایان این ویدئوی کوتاه خطاب به خانواده خود از آنها می خواهد که مقاوم و صبور باشند و می افزاید: "من با هیچ تهدید و تطمیعی از جانب دولت آمریکا حاضر نشدم به کشور خودم خیانت کنم و با افتخار در راه وطنم کشته شدم."







همه فیلم های شهرام امیری



کیفیت آخرین ویدئوی منتشر شده از فردی که خود را شهرام امیری معرفی می کند بسیار پایین است. او در این فیلم کوتاه به شدت مضطرب است، بریده حرف می زند و به جای آنکه به دوربین نگاه کند مرتب به نقطه ای بالای کامپیوتر خیره می شود.



امیری در این ویدئو همچنین توضیح نمی دهد که اگر جایش امن است چگونه ممکن است هر لحظه توسط ماموران امنیتی آمریکا مجددا دستگیر شود و اساسا چگونه توانسته چند بار از دست ماموران امنیتی آن کشور فرار کند، به سرعت به کامپیوتر، دوربین و اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کند و اقدام به تهیه و پخش گفته هایش در اینترنت نماید.



این فیلم به فاصله اندکی پس از آن پخش شد که شبکه ای بی سی آمریکا که تاکنون بیشترین اخبار و گزارش ها را درباره وضعیت امیری منتشر کرده، در گزارشی مدعی شد ماموران امنیتی جمهوری اسلامی این پژوهشگر هسته ای ایرانی را تهدید کرده اند که در صورت عدم بازگشت به ایران، فرزند او را به قتل می رسانند.



در یکی از فیلم هایی که پیش از این از آقای امیری در سایت های اینترنتی منتشر شده بود، او نام همسرش را "آذر" و نام فرزندش را "امیرحسین" بیان و آرزو می کند که به زودی آنها را ملاقات کند.



یکی دیگر از نکات جالب توجه در آخرین ویدئوی منتشر شده از شهرام امیری این است که او در ابتدای آن، تاریخ را دوشنبه 24 خرداد بیان می کند اما مشخص نیست چرا این فیلم دو هفته بعد در اینترنت منتشر شده است. این در حالی است که دقیقا یک هفته پیش، یعنی در روز دوم تیرماه فیلم دیگری از آقای امیری منتشر شده بود که او در آن می گوید این فیلم در همان روز تهیه شده است.



امیری در این ویدئو بر خلاف ویدئویی که می گوید روز 24 خرداد ضبط کرده، آرام و شمرده صحبت می کند و خطاب به خانواده اش می گوید حالش خوب است و نگران سلامتیش نباشند.



او همچنین وعده می دهد که تا چند روز آینده به ایران بازخواهد گشت و از خانواده اش می خواهد برای "بازگشت سالمش" دعا کنند.



امیری در انتهای این ویدئوی بسیار کوتاه می گوید: "مکروا ومکر الله والله خیرالماکرین"



در نخستین فیلمی که از آقای امیری در سایت های اینترنتی و سپس به سرعت در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، او خود را "کارشناس و محقق دانشگاه صنعتی مالک اشتر" معرفی می کند. دانشگاه صنعتی مالک اشتر وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است اما مدیریت و کادرهای آموزشی آن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.



این دانشگاه با هدف اجرای پروژه‎های تحقیقاتی خاص ملی و آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی کشور در سال ۱۳۶۵ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و آموزش عالی تأسیس گردید.



اکثر پرسنل بخش های صنایع نظامی و هسته ای ایران از دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.



امیری در نخستین ویدئوی خود که مدعی است سه شنبه 17 فروردین سال جاری ضبط کرده، می گوید در شهر توسان در ایالت آریزونای آمریکا به سر می برد.



او درباره چگونگی ناپدید شدن خود می گوید در تاریخ 13 خرداد 88 در یک عملیات مشترک توسط تیم های ترور و ربایش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و استخبارات کشور عربستان سعودی در شهر مدینه ربوده و سپس به آمریکا منتقل شده است.



امیری در این ویدئو می گوید در مدت هشت ماهی که در آمریکا به سر می برده توسط تیم های بازجویی این کشور مورد شدیدترین شکنجه ها قرار گرفته تا در مصاحبه با یک خبرگزاری آمریکایی بگوید یک فرد مهم در برنامه هسته ای ایران است و اسناد و مدارک مهمی درباره برنامه هسته ای نظامی ایران با خود دارد که به خواست خودش و برای پناهندگی در آمریکا آنها را از کشور خارج کرده است.



تلویزیون ایران پس از پخش این فیلم مدعی شد صحبت های این محقق با "روش های خاصی" به دست سازمان های اطلاعاتی ایران رسیده اما مطابق معمول توضیح نداد که اگر امیری توسط نیروهای امنیتی آمریکا ربوده شده و اکنون تحت اختیار سازمان اطلاعات مرکزی آن کشور است چگونه توانسته به راحتی و آزادانه اقدام به فیلمبرداری از خود و پخش آن در اینترنت بکند.



بلافاصله پس از نمایش این فیلم در سیمای جمهوری اسلامی، فیلم دیگری از شهرام امیری در سایت یوتیوب منتشر شد. این فیلم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود و امیری در آن به همه اطمینان می دهد که در آمریکا آزاد و در امان است و برای ادامه تحصیل در این کشور به سر می برد.



او در این فیلم هم می گوید هیچ اقدامی علیه کشورش انجام نداده است. امیری خود را یک فرد غیر سیاسی معرفی می کند و مدعی می شود علاقه ای به تحقیقات هسته ای ندارد و در این زمینه هیچ دانش و تجربه ای هم ندارد.



او اضافه می کند در آمریکا در حال تحصیل در مقطع دکترای رشته فیزیک بهداشت است و پس از پایان تحصیلاتش اگر امکان سفر "با امنیت" داشته باشد به ایران باز می گردد.







کسی که تاسیسات فوردو را لو داد



شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا اواخر ماه مارس سال جاری به نقل از منابع اطلاعاتی ایالات متحده که از آنها نامی برده نشده بود، گزارش دادکه آقای امیری به آمریکا پناهنده شده و اطلاعات ارزشمند خود از برنامه های اتمی ایران را در اختیار دولت این کشور قرار داده است.



بر اساس این گزارش، افشای برنامه ساخت یک مرکز جدید غنی سازی اورانیوم در نزدیکی قم یکی از نتایج همکاری شهرام امیری با سازمان های اطلاعاتی غرب بود. دولت آمریکا هنوز رسما این گزارش را تایید نکرده است.



خبر ناپدید شدن شهرام امیری نخستین بار توسط منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به صورت رسمی اعلام شد. او 15 مهر سال 88 یعنی چند ماه پس از ناپدید شدن امیری گفت دولت اسنادی در دست دارد که نشان می دهد آمریکایی ها مسئول بازداشت شهرام امیری، شهروند ایرانی که در عربستان دستگیر شده، هستند اما به ماهیت این اسناد اشاره ای نکرد.



مقامات جمهوری اسلامی می گویند این پژوهشگر برنامه هسته ای ایران طی سفر حج به عربستان سعودی ربوده شده است.



ایران مقررات بسیار سختگیرانه ای برای سفرهای خارجی ماموران امنیتی یا نظامی و بخصوص اشخاص فعال در برنامه هسته ای جمهوری اسلامی دارد.



روزنامه ساندی تلگراف چاپ لندن در گزارشی که روز یکشنبه 13 دسامبر 2009 منتشر کرد، مدعی شد که آقای امیری اطلاعات بسیار حساسی از برنامه هسته ای ایران را به غرب منتقل کرده است.



این گزارش به نقل از منابع اطلاعاتی دولت فرانسه حاکیست که شهرام امیری اخیرا بازرسان آژانس اتمی سازمان ملل را پیش از پرواز آنها به تهران، در یک جلسه مخفی در فرودگاه فرانکفورت در جریان این برنامه قرار داد.



بنابه این گزارش شهرام امیری که یک فیزیکدان با تخصص اتمی است در تاسیسات زیرزمینی فردو در نزدیکی قم کار کرده که اتحادیه اروپا سال گذشته از آن به عنوان بخشی از برنامه اتمی نظامی ایران نام برد.



آمریکا و متحدان اروپایی اش در ماه سپتامبر آژانس بین المللی انرژی اتمی را از وجود این مرکز غنی سازی اورانیوم در اطراف قم باخبر کردند. اما به نوشته ساندی تلگراف ملاقات ماه اکتبر با آقای امیری باعث دستیابی بازرسان به اطلاعات کلیدی یک فرد داخلی پیش از آن سفر حساس، شده است.



ساندی تلگراف می نویسد: "اما به گفته یک وبسایت تحلیل اطلاعات امنیتی با تماس های قوی در فرانسه، آقای امیری برخلاف ادعای ایران، پس از یک عملیات بین المللی تجسسی تحت هدایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، فراری شد."



در ادامه این گزارش به نقل از وبسایت "اینتلیجنس آنلاین" آمده است: "سازمان CIA سال گذشته پس از سفر امیری به فرانکفورت در ارتباط با کارهای تحقیقاتی اش با او تماس گرفت. یک بازرگان آلمانی نقش واسطه را بازی کرد. تماس نهایی در وین برقرار شد زمانی که امیری برای کمک به نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی به اتریش سفر کرد. لختی پس از آن، این دانشمند به زیارت در مکه رفت و از آن زمان تاکنون دیده نشده است."



ساندی تلگراف می نویسد از زمان مفقود شدن آقای امیری اعضای سازمان ضدجاسوسی ایران سرگردان شده اند و منوچهر متکی این مورد را در یک ملاقات خصوصی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درمیان نهاده است.



این روزنامه می نویسد: "جمهوری اسلامی اکنون سرنوشت سه کوهنورد آمریکایی را که در ماه ژوئیه در مرز ایران و عراق دستگیر شدند به سرنوشت گروهی از شهروندان ایرانی از جمله آقای امیری که تهران مدعی است تحت بازداشت آمریکا هستند گره زده است و به نظر می رسد که نوعی معامله در این زمینه را با میانجیگری سوئیسی ها مطرح کرده است.



واکنش رسمی دولت آمریکا این است که هیچ اطلاعاتی از محل اقامت آقای امیری ندارد، اما به نوشته این روزنامه تصور می شود که شهرام امیری در یک عملیات تحت هدایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، هم اکنون در اروپا و تحت حفاظت یک سازمان اطلاعاتی غربی باشد. غربی ها که می خواهند مطمئن شوند ایران او را عمدا برای گمراه کردن غرب نفرستاده است، به شدت او را مورد سئوال قرار داده اند.



براساس این گزارش یک منبع نزدیک به دستگاه اطلاعات خارجی فرانسه (دی جی اس ای) به ساندی تلگراف گفته است اطلاعات آقای امیری درباره کارکردهای داخلی - بخصوص رویه های امنیتی مرکز قم - "بسیار مفید" بوده است.



این منبع گفته است: "امیری اطلاعات دسته اولی از این تاسیسات دارد و این موضوع اصلی مباحثات بوده است. آن ملاقات چنان محرمانه بود که بعید است بازرسانی که با امیری دیدار کردند نام او را می دانسته اند، چه رسد به سابقه اش. او فقط به عنوان یک نقطه تماس واقعی که از چگونگی کارکرد قم خبر دارد معرفی شد."



بنابه این گزارش ماموران فرانسوی که از جزئیات ملاقات فرانکفورت خبر دارند امیری را یکی از درخشان ترین دانشمندان اتمی ایران با تفکر غربی و تسلط خوب به زبان انگلیسی توصیف می کنند.



این گزارش حاکیست که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در سال 2005 یک برنامه مخفی تحت عنوان "تخلیه مغزها" را آغاز کرد که هدف آن تضعیف برنامه اتمی ایران از طریق ترغیب مقام های کلیدی آن کشور به فرار به غرب بود.







متکی: آمریکا دروغ می گوید



در آخرین اظهارنظر رسمی یک مقام بلند پایه جمهوری اسلامی درباره شهرام امیری، وزیر امور خارجه گفت مقامات آمریکایی حقیقت را درباره امیری کتمان می کنند.



به گزارش بی بی سی، آقای متکی، روز سه شنبه ۸ تیر(۲۹ ژوئن) در یک نشست خبری در تهران گفت اینکه مشخص شده است آقای امیری در آمریکا به سر می برد، نشانه "بارز بی صداقتی" آمریکاست.



وزیر امور خارجه افزود: "با توجه به اینکه آقای امیری در کشور عربستان سعودی ربوده شده است، ایران این موضوع را از طریق سفارت عربستان و دفتر حفظ منافع و دبیر کل سازمان ملل پیگیری می کند."



دولت عربستان سعودی هرگونه ایفای نقش در ماجرای ربوده شدن شهرام امیری را نفی می کند.



وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه نهم ژوئن (۱۹ خرداد) تایید کرد که ایران از طریق دولت سوئیس درباره شهرام امیری به ایالات متحده یادداشت دیپلماتیک فرستاده است.



خبرگزاری های ایران پیش از این خبر داده بودند وزارت امور خارجه ایران سفیر سوئیس در تهران راکه به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران عمل می کند، احضار و اعتراض جمهوری اسلامی را به وی ابلاغ کرده است.



وزارت امور خارجه آمریکا درباره محتوای نامه ایران اظهار نظر نکرده، اما اعلام کرده در حال بررسی آن است.



یک مقام امنیتی آمریکا که نخواست نامش برده شود این اتهام که شهرام امیری شکنجه شده را رد کرده و گفته است: "اینکه آمریکا در شکنجه افراد با هدف گرفتن اعترافات غیر واقعی پناهنده شدن درگیر است، ادعایی نادرست است. چنین اعمالی روش ما نیست. چنین ادعایی به هیچ وجه منطقی نیست."



ایران سازمان های اطلاعاتی غربی را، علاوه بر ربودن شهرام امیری، به ربودن علیرضا عسگری، معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی که در سفر به ترکیه ناپدید شد، متهم کرده و از سازمان های بین المللی برای رهایی آنان درخواست کمک کرده است.

فرانسه : در نامه های متکی به اعضای شورای امنیت منطق وجود ندارد

العربیه.نت : وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه 1-7-2010 اعلام کرد در نامه های منوچهر متکی در مورد اینکه ایران به برنامه هسته ای خود به رغم تحریم هایی که در شورای امنیت علیه این کشور شده ادامه خواهد داد، منطق وجود ندارد.




متکی در آخرین نامه به پانزده کشور عضو شورای امنیت که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز پنجشنبه آن را منعکس کرد، اعلام داشت، تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران مانع از آن نمی شود که این کشور برنامه هسته ای صلح آمیز خود را ادامه دهد.



به گزارش خبرگزاری فرانسه، برنار والرو سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به پرسش هایی در باره نامه های موزیر امور خارجه ایران گفت، پیام های شفاف به ایران داده شده است تا این کشور در نهایت بپذیرد در مورد فعالیت های هسته ای حساس خود وارد گفتگو شود. وی افزود نامه های دریافت شده از طرف متکی منطقی نیستند، آنچه ما از ایران انتظار داریم این است که به نگرانی های جامعه جهانی پاسخ هایی عینی دهد.

نظرات خوانندگان


نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 13:27:06 توسط مراغه اي

موسيو والرو ! كدام كار اين رژيم ضدبشرى بر مبناى منطق است كه نامه هاى وزير خارجه اشكولش؟ اما تعجب ما ايرانيها از رفتار مزورانه و دو گانه شما فرانسويها در قبال اين نظام شيطاني است٠از يكطرف امضاكننده هر تحريم و قطعنامه عليه اينها هستيد و از طرف ديگر با كوچكترين زورگويي ج٠ا تن به باج دهى به آنها ميدهيد(نمونه تازه اش آزادى قاتل زنده ياد بختيار)٠شما كه بهتر از هر كشور ديگري به ياغي بودن اين نظام وحشى آگاهى داريد پس چرا نقش محلل را در قضيه اتمى ايران بازي ميكنيد؟اگر همين امروز ج٠ا اعلام كرد كه چندين بمب اتم در اختيار دارد چه خواهيد كرد؟؟؟



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 11:40:38 توسط zede din

ما که ۳۰ ساله به شما‌ها میگیم که اینها منطق سرشون نمی‌شه. اینها فقط جنگ و دعوا و خشونت با زورگوی منتقشون هست. این البته منطق اسلام هم می‌باشد. تاریخه اسلامی رو ببینید، متوجه میشوید. فقط ازتون تقاضا دارم که در این کشور هم ۷۰ میلیون دیگر هم زندگی‌ میکنند که جونشون به لبشون رسیده. لطفا فقط فشار را بر روی حاکمان این مملکت وارد کنید، نه به ملت تحت فشارمون. نابود باد اسلام، درود بر آزادی که داره ازمون فاصله میگیره.



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 10:33:44 توسط كشكساب.محارب

اين عين خباثت و نانجيب بودن.دولت فرانسه كه از حاميان اصلى جانيان حاكم بر ايران است. ميباشد.بااينگونه اظهارات خواننده را فريب ميدهندكه: درگذشته اين جانوران اسلامى منطق داستندو بهمين علت ما بلندگو و امكانات به خمينى دروغگو داديم و اورا با تشريفات بر تهران سواركرديم. تا كاملا اسلامى.شكنجه كند.بكشد.غارت كندو با اتحاديه اروپا معامله نمايد.



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 10:17:38 توسط علی از یه جای دنج تو اروپا

متکی جانی که عددی نیست. وقتی رئیس بنجول ایران میگه ما قصد داریم شما را تنبیه (ادب) کنیم که طرز صحبت با ما را یاد بگیرید، غرب انتظار چه منطقی را از قوم چماقدار میتونه داشته باشه. تنها منطق قوم چماقدار اینه که یا باید چماق بخوری یا با چماق تنبیه بشی. خدایا شکرت ابر قدرت نشدیم!

حریق در کارخانه تولید

حریق در کارخانه تولید




موشک اس 300 روسی

خبرگزاری "ریانووستی" در یک خبر بسیار کوتاه از مسکو گزارش داد:




بزرگترین کارخانه تسلیحاتی تولید تسلیحات دفاع هوائی روسیه دچار حریق شد. در این کارخانه که در شمال مسکو قرار دارد، موشک بحث انگیز " اس- 300" تولید می شود که جمهوری اسلامی علیرغم انعقاد قرارداد آن و چندین بار وعده مقامات روسیه برای تحویل آن، هنوز دراختیار ایران قرار نگرفته است. این مدرن ترین و جدیدترین موشک هوائی است که امریکا و اسرائیل با انتقال آن به ایران مخالف اند.



درهمین کارخانه که "آلماز- آنتئی" نام دارد و مجتمع تولید نظامی دفاعی- صنعتی است، زیر نظر وزارت دفاع روسیه، موشک "تریومف" معروف به "اس- 400" نیز تولید می شود. حریق روز گذشته روی داد و هیچ خبری درباره دلیل آن اعلام نشده است.



در آخرین سالهای برقراری اتحاد شوروی، کارخانه اتمی "چرنوبیل" دچار انفجار شد که هنوز درباره دلیل آن گزارش رسمی منتشر نشده است. درحالیکه، در آستانه فروپاشی اتحاد شوروی و اندکی پس از این فروپاشی دادگاهی برای رسیدگی به این انفجار تشکیل شد و رئیس نظامی چرنوبیل که دراین دادگاه محاکمه می شد در یک جمله کوتاه که در مطبوعات وقت منتشر شد گفت: آن انفجار، آغاز جنگ ستارگان و هشداری بود از سوی امریکا به شوروی.

ایران در «اقتصاد دیجیتال» در میان ۷۰ کشور به مقام ۶۹ رسید

راديو فردا : بر اساس تازه‌ترین گزارش سالانه از وضعیت «اقتصاد دیجیتال» در بزرگ‌ترین کشورهای دنیا و کاربرد اینترنت در تجارت در این کشورها، جمهوری اسلامی ایران در میان ۷۰ کشور با یک درجه سقوط نسبت به سال گذشته در مقام ۶۹ قرار گرفته است.




سازمان «اکونومیست اینتلی‌جنس یونیت» در گزارشی با عنوان «رتبه‌بندی اقتصاد دیجیتال ۲۰۱۰» اشاره می‌کند که ایران با کسب امتیاز ۳/۲۴ از ۱۰ امتیاز در مقام ۶۹ قرار گرفته است.



رتبه‌بندی اقتصاد دیجیتال توانایی کشورها در جذب تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و استفاده از آنها در راه رسیدن به منافع اقتصادی و اجتماعی را نشان می‌دهد.



در گزارش سال ۲۰۰۹ این سازمان، ایران با امتیاز ۳/۴۳ از ۱۰ امتیاز در مقام ۶۸ قرار داشت که با این حساب ایران در سال ۲۰۱۰ یک پله سقوط کرده است.



در تازه‌ترین گزارش «اقتصاد دیجیتال» متعلق به سال ۲۰۱۰ تنها یک کشور است که پس از جمهوری اسلامی قرار دارد:‌ آذربایجان با کسب ۳ امتیاز در مقام ۷۰ جدول قرار دارد.



از جمله کشورهایی که در سال ۲۰۱۰ از نظر کاربرد اینترنت در اقتصاد مقامی بهتر از ایران کسب کرده‌اند می‌توان به الجزایر، قزاقستان،‌ پاکستان، سری‌لانکا، ترینیداد و توباگو، رومانی و بلغارستان اشاره کرد.



این گزارش حاکی از آن است که کشورهای پیشرو در زمینه استفاده از تکنولوژی ارتباطات در تجارت دو کشور سوئد و دانمارک هستند: سوئد با نزدیک به هشت و نیم امتیاز در مقام اول و دانمارک با زیر هشت و نیم امتیاز در مقام دوم قرار گرفته است.



به طور کلی، بر اساس تازه‌ترین گزارش از اقتصاد دیجیتال، کشورهای اسکاندیناوی از نظر استفاده از موبایل و اینترنت در تجارت و اقتصاد از بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا پیش افتاده‌اند: چهار کشور سوئد، دانمارک، فنلاند و نروژ در میان شش کشور اول دنیا قرار گرفته‌اند.



گروه تحلیل‌گران سازمان « اکونومیست اینتلی‌جنس یونیت» برای ارزیابی هر کشور حاضر در این جدول صد معیار مجزا و مشخص، کمی و کیفی، را در نظر گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به کیفیت پهنای باند اینترنتی و میزان در دسترس بودن تلفن موبایل در کشورها اشاره کرد.



به این ترتیب هر چه میزان کیفیت پهنای باند اینترنت در کشورها بیشتر باشد و تلفن موبایل بیشتر در دسترس باشد، رتبه کشورها بهتر خواهد شد.



این در حالی است که شبکه‌های اینترنت و موبایل در ایران به‌ویژه در سال گذشته و به دنبال آغاز اعتراضات مردم به نتیجه انتخابات با قطعی یا محدودیت شدید مواجه بوده است.



آن طور که در این گزارش سالانه آمده است، «وقتی کشوری از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای انجام هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی خود بهره می‌گیرد، اقتصاد آن کشور شفاف‌تر و کاراتر می‌شود».



در گزارش « رتبه‌بندی اقتصاد دیجیتال ۲۰۱۰»، آمریکا رتبه سوم، کانادا یازدهم، بریتانیا چهاردهم، آلمان هجدهم و فرانسه بیستم را دارد.
نظرات خوانندگان


نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 11:48:20 توسط bahman

چرا فقط ٧٠ كشورو مقايسه كردن؟١١٠ تاي ديگه پس چي؟



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 10:33:32 توسط mammali

در عوض ایران آخوند زده از نظر ا اعدام ، شکنجه ، فساد اقتصادی ، سنگسار ، فقر ، ویرانی ، انزوای جهانی و ... رتبه اول جهانی را دارا ست.



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 10:17:59 توسط shaida

خوب يكدفعه بگو از آخر دوم شديم ٠٠٠٠ولي خودمونيم ديگه اينقدر به تمدن دوهزار وپانصد ساله نه نازيم بودم بودم گذشت هستم هستم شرط است و قابل توجه اقاي احمقي نژاد كه گفته ان زمان كه ماتمدن داشتيم شماكجا بوديد٠٠٠٠گيرم پدرتوبود فاضل ازفضل پدر تو را چه حاصل





ساير مطالب اين بخش

علیرغم یکماه نگهداری بهروز جاوید تهرانی در سلول انفرادی / قرار تمدید شد

"ا این شرایطی که صنعت نفت ایران دارد، رسیدن به جایگاه اول منطقه پیشکش، خدا کند از جرگه کشورهای نفت خیز خارج نشویم"

وال استريت جرنال : ایران برای گريز از حمله اسرائيل به تاسيسات اتمی اش به سوريه را دار ميدهد

فرانسه : در نامه های متکی به اعضای شورای امنیت منطق وجود ندارد

میانجیان مسئله هسته ای ایران در بروکسل دیدار می کنند

"ا این شرایطی که صنعت نفت ایران دارد، رسیدن به جایگاه اول منطقه پیشکش، خدا کند از جرگه کشورهای نفت خیز خارج نشویم"

فرارو : اخیراً اخباری درباره احتمال پیشی گرفتن عراق در تولید نفت از ایران منتشر شده است. سیدعماد حسینی معتقد است این امر اتفاق خواهد افتاد. وی چالش اصلی را در عدم سرمایه‌گذاری درحوزه نفت می‌داند و معتقد است در صورت قوت یافتن این مشکلات حتی تولید سهمیه اوپک و تامین نیازهای پالایشگاه‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.




به گزارش فرارو، سال‌ها پیش یک تحلیل‌گر جغرافیای سیاسی آمریکایی مدعی شده بود وضعیت تولید نفت ایران به گونه‌ای است که ایران تا سال ۲۰۱۵ اساساً قادر به تولید نفت نخواهد بود. اگرچه ادعاهای وی کمی بزرگ و دور از واقعیت می‌نمود، اما پیش‌بینی‌های او کمی تا قسمتی صحیح از آب در آمده اند.



بهمن‌ماه سال ۸۸ بود که هادی نژادحسینیان در مصاحبه با اعتماد گفت: «با این شرایطی که صنعت نفت ایران دارد، رسیدن به جایگاه اول منطقه پیشکش، خدا کند از جرگه کشورهای نفت خیز خارج نشویم.»



وی ادامه داده بود: «سه سال پیش مطالعاتی انجام شد که نشان داد اگر روال تولید و مصرف نفت و فرآورده های نفتی به همان منوال تداوم یابد حداکثر تا ۱۰ سال از آن باید زمان ما نفت خام برای صادرات خواهیم داشت و بعد از آن بایدکل نفت تولیدی به مصرف داخل برسد.»



چند روز پیش خبری منتشر شد که نشان می‌داد عراق در حال پیشی گرفتن از ایران در تولید نفت است و احتمالاً جایگاه ایران را اشغال خواهد نمود. به همین منظور به گفتگو با سیدعماد حسینی، نماینده مردم قروه و سخنگوی کمیسیون انرژی پرداختیم.



وی در این‌باره اعتقاد دارد با وضعیت فعلی عراق حتماً جایگاه ایران را اشغال خواهد نمود و این امر بر نفوذ و اقتدار ایران در اوپک تاثیر منفی خواهد گذاشت. حسینی به برداشت غیرصیانتی از مخازن نفتی انتقاد دارد و سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه نفت را ناکافی می‌داند.



نماینده مردم قروه درباره وضعیت تولید نفت و گاز و چشم‌انداز آن گفت: «وضعیت تولید نفت ما بستگی به شرایط خاصی دارد. ما نیازمند شرایطی هستیم که تولید نفت خود را در وضعیت پایداری نگاه داریم و برای این منظور باید توان تکنولوژیک خود را از لحاظ افزایش ضریب بازیافت، برداشت نفت به طریق ثانویه، تزریق گاز و سایر روش‌ها ارتقا دهیم. باید دید تا چه میزان توانسته‌ ایم از مخازن خود صیانت و نگاهداری کنیم.»



وی ادامه داد: «در حال حاضر متاسفانه برداشت‌هایی غیرصیانتی طی چند سال اخیر باعث کاهش عمر مخازن نفتی شده و این خود را در کاهش تولید نفت نشان می‌دهد. این معضل وقتی نمایان‌تر می‌شود که برداشت ما در حوزه‌های مشترک به نسبت کشورهای همسایه بسیار کمتر است. از این منظر ما در آینده دچار افت تولیدی بدی خواهیم شد. امیدواریم با اتخاذ روش‌ها و تکنیک‌های مناسب وضعیت فعلی را حفظ کنیم.»



حسینی با اشاره به برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه اظهار داشت: «برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ بعضی برنامه‌ها را در مدنظر داشتیم. در برنامه پنجم نیز پیشنهاد دادیم تا علاوه بر تولید فعلی ۱ میلیون بشکه نفت و هم‌چنین ۲۵۰میلیون متر مکعب گاز را به تولیدات خود اضافه کنیم. اما اگر مشکلات فعلی پابرجا باشد، نه تنها این برنامه‌ها محقق نخواهد شد که سالانه ۱۰درصد کاهش تولید خواهیم داشت.»



عضو کمیسیون انرژی درباره وضعیت تولید نفت عراق در مقایسه با ایران گفت: «در شرایط فعلی عراق جای ما را خواهد گرفت. من بارها گفتم مخزن ما با عراق و قطر مشترک نیست، با آمریکا و انگلیس مخزن مشترک داریم و توان برداشت آن‌ها بیشتر از کشور ما هست. باید توان برداشت را به طریقی موازنه کنیم و از این رهگذر بتوانیم خودی نشان دهیم.» وی افزود: «ادامه این روال نه تنها منجر به اشغال جای ما در اوپک توسط عراق خواهد شد، بلکه این کشور تولیدات خود را به سطحی خواهد رساند که از لحاظ عرضه نفت مشکل‌ساز خواهد شد.»



وی درباره اصلی‌ترین چالش‌های نفت و گاز به خصوص در حوزه تولید بیان داشت: «چالش اصلی ما نبود سرمایه‌گذاری‌های کلان است. یکی از این چالش‌ها عدم برداشت صیانتی است، که باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است. اگر اساسی‌ترین مشکل را بخواهم بگویم عدم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است که این هم به شیوه کاملا دولتی امکان ندارد.»



وی ادامه داد: «این سرمایه‌گذاری تکنیک‌های خاصی دارد. این امر به شرایط بین‌المللی هم بستگی دارد، که متاسفانه ما از مشارکت شرکت‌های بین‌المللی دور هستیم. مشارکت شرکت‌های معتبر بین‌المللی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ سرمایه‌ای ضروری است. اگر ما برای جذب این شرکت‌ها اقدام مناسبی انجام ندهیم؛ مشکلات خاصی به وجود خواهد آمد.»



این نماینده مردم کردستان در مجلس هشتم، درباره مشکلاتی که وجود دارد، گفت: «کشور قطر در برداشت از مخازن ۱۰ سال از ما جلوتر است، از طرفی شیب مخازن نیز به سمت آنان است که هرچه شیب مخازن بیشتر به سمت آنان باشد، برداشت را تسهیل می‌کند. برداشت سریع آنان باعث کاهش سطح مخازن خواهد شد و ممکن است سرمایه‌گذاری ما در پارس جنوبی زمانی به سرانجام برسد که گازی برای برداشت نباشد یا سرمایه‌گذاری‌ها در چاه‌های نفتی زمانی به انجام می‌رسد که دیگر نفتی در داخل مخازن نباشد یا برداشت آن صرفه اقتصادی نداشته باشد.»



عضو کمیسیون انرژی راجع به تامین سهمیه اوپک از سوی ایران گفت: «ما نسبت به تولید سهمیه مقرر در اوپک در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم. چندماه پیش با تولید به میزان سهمیه مشکل پیدا کردیم که برطرف شد. البته اگر مشکلات گفته شده قوت پیدا کند قادر به تامین سهمیه اوپک نخواهیم بود و برای پالایشگاه‌های داخلی نیز مشکلاتی پدید خواهد آمد.» وی البته این مشکلات را با توجه به توان وزارت نفت قابل حل و آن را منوط به استفاده درست از نیروهای داخلی می‌داند.



سیدعماد حسینی درباره تاثیرات پیشی گرفتن تولید نفت عراق از ایران بیان کرد: «چون در آینده نزدیک ایران ریاست دوره‌ای اوپک را بر عهده خواهد گرفت، این ریاست باید با اقتدار باشد و اقتدار خود را دست کم به لحاظ تولید نفت نشان دهیم. برای بهره بردن از ریاست دوره‌ای و تامین منافعمان نباید اجازه دهیم که عراق جای ما را بگیرد. کشوری که در سال‌های گذشته به لحاظ تولید نفت برای ما عددی نبود، امروزه عرض اندام می‌کند و اعتبار بین‌المللی ما را از میان ببرد.»



او حرف‌های خود را با این تصریح به پایان برد که «ما نیاز داریم تا مدیران توانمندمان در عرصه صنعت نفت و گاز، به این موضوع توجه اساسی داشته باشند که در شرایط فعلی باید تولید را باثبات و پایدار نماییم.»

وال استريت جرنال : ایران برای گريز از حمله اسرائيل به تاسيسات اتمی اش به سوريه را دار ميدهد

صدای آمريکا : وال استريت جرنال زيرعنوان "ايران سوريه را به رادار مسلح ميکند" می نويسد مقامات آمريکائی و اسرائيلی ميگويند ايران به سوريه يک سيستم پيچيده و حساس رادار فرستاده است که توانائی اسرائيل برای حمله ای غافلگيرانه عليه تاسيسات اتمی ايران را تهديد ميکند، و اتحادی را گسترش ميدهد که هدف آن تضعيف برتری نظامی اسرائيل درمنطقه است.




اين رادار می تواند قدرت دفاعی سوريه را از طريق ارائه اعلام خطرهای فوری در مورد حرکات نيروی هوائی اسرائيل تقويت کند. اين رادارهمچنين می تواند برای حزب الله مفيد واقع شود، که يک گروه ستيزه گر مورد حمايت ايران در لبنان است، و بسياری معتقدند از سوريه تسليحات ميگيرد.



هرگونه سهيم شدن حزب الله دراطلاعات راداری سوريه می تواند به افزايش دقت موشک های حزب الله و تقويت دفاع هوائی آن منجر شود. اين بنوبه خود بنيه دفاعی حزب الله را قوی ميکند، که به گفته مقامات آمريکائی و اسرائيلی بهينه سازی آن، از سال ۲۰۰۶ ببعد که اسرائيل آخرين بار با اين گروه مستقر در جنوب لبنان جنگيد، به گونه ای قابل توجه جريان داشته است.



ارتش اسرائيل روز چهارشنبه انتقال اواسط سال ۲۰۰۹ را که دو مقام اسرائيلی، دو مقام آمريکائی، و يک منبع اطلاعاتی غربی در ماههای اخيردر باره آن صحبت کرده بودند. تائيد کرد. آنها، و مقاماتی ديگر، گرچه از گيرنده نهائی در سوريه نام نبرده اند اما اين انتقال را بخشی از برنامه افزايشی چشمگير در انتقال های تسليحاتی و همماهنگی های نظامی ميان ايران، سوريه و حزب الله توصيف ميکنند.



ايران و سوريه هردو تکذيب ميکنند انتقالی انجام گرفته است.



افزايش حساس انتقال های تسليحاتی و همکاری نظامی ميان اين سه، معرف تشديد خطر مناقشه ای در مرز شمالی اسرائيل است. مقامات آمريکائی نگرانند هرگونه جنگی جديد به احتمال قوی سوريه را نيز در بر خواهد گرفت، که از سال ۱۹۷۴ ببعد مستقيما در هيچگونه جنگی با اسرائيل درگير نبوده است.



بعضی تحليلگران ميگويند اسرائيل معتقد است ايران خواستار تشديد تشنج در مرز شمالی اسرائيل با لبنان و سوريه است تا اذهان را از برنامه اتمی خود منحرف کند.

رییس دفتر احمدی نژاد : کسی که ریاضیات را درک نکند بهشت را نخواهد دید

رییس دفتر رییس جمهور گفت: انسان برای رسیدن به معرفت باید به طور صحیح علوم پایه خصوصا ریاضیات را درک کند.




به گزارش حبرنگار اجتماعی ایرنا ، اسفندیار رحیم مشایی در مراسم سالروز تاسیس خانه ریاضی که بعد از ظهر سه شنبه درسالن اجلاس سران برگزار شدافزود: ریاضی، فیزیک و شیمی سه عنصر مهم علوم پایه و ستون‌های اصلی نظام هستی هستند و هر ملتی که درک دقیقی از این سه علوم پایه داشته باشد در عرصه‌های مختلف رشد خواهد کرد.



وی با اشاره به اینکه فیزیک و شیمی بدون درک درست از ریاضی قابل فهم نیست اظهار داشت: برای درک درست از دو پایه اصلی شیمی و فیزیک باید علم ریاضی را به خوبی درک کرد.



رحیم مشایی با بیان اینکه ریاضیات از پایه‌های برتر است گفت: ریاضیات ابزار مهم و تعیین‌کننده ای است که راه شناخت صحیح جهان را برای هر انسان میسر می‌سازد.



وی با اشاره به اینکه معنویات نیز در فهم مدیون ریاضی است افزود: با ریاضیات فیزیک و شیمی مناسبات اجزایی عالم را می‌شود ارزیابی و تحلیل کرد و حقیقت را همانطور که هست و براساس علم پایه به دست آورد.



رحیم مشایی گفت: اگر ملتی می‌خواهد در تمام عرصه‌ها به درجات بالا و والا دست یابد، باید در زندگی روزمره خود حتما جایی برای فراگیری علوم‌های پایه خصوصا ریاضی اختصاص دهد.



وی با اشاره به اینکه تکریم انسان، طبیعت و خدا هر سه با یکدیگر مناسبت دارند،ادامه داد: معتقدم کسی که به عظمت انسان و جهان درک درستی نداشته باشد هیچگاه به عظمت خدا پی نخواهد برد و این امر فقط با فهم صحیح علوم های پایه در زندگی امکانپذیر خواهد بود.



وی با بیان اینکه کسی که ریاضیات را درک نکند بهشت را نیز نخواهد دید گفت : بدون درک علوم پایه خصوصا ریاضیات بهشت اهمیتی ندارد زیرا کسی که ریاضیات را درک نکند بهشت را از نظر کیفی و کمی درک و فهم نخواهد کرد.



رحیم مشایی با اشاره به اینکه فهم بهشت محتاج به فهم علوم پایه است، گفت:

دانش معنوی محتاج به درک علوم پایه است و از هر جهت که بخواهیم وارد عرصه‌های مختلف علم شویم باید درک و آگاهی کاملی از علوم پایه داشته باشیم.

نظرات خوانندگان


نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 06:32:23 توسط رزمجو از طايفه ( محترم ) كفار

اين حقير با توجه به اعتقادات قلبي خود, با قسمت دوم نظر اقاي مشنگي رياست محترم دفتر رئيس جمهور محبوب, موافق است. اختلاف سليقه تنها در مصرع اول ميباشد: کسی که در مذهب ايشان, الوده شده باشد!!! ...........ضمنا, كامنت شهروند-اول عزيز, مرا بياد خاطره اي انداخت. شبي جمعه, بغل سفره ئ صفاي قمر بني هاشم, رفيق شفيقم ميگفت: رزمجو جان تو نمي ترسي كه بابت اين همه كفر گوئيت, بالاخره سنگ بشي؟ جوابش را خيلي مختصر ( و شايد هم مفيد ) دادم كه: اونم عشقست!



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 05:54:47 توسط سمکو

أین هم چیز خوبی أست، دیگه‌ کسی نمی تواند به‌ بنده‌ بگوید چرا نمازت نمی خوانی یا چرا روزه‌ نمی گیری، چون أین بنده‌ تاکنون نمی دانم 7 بااضافه‌ 8 چقدر میشود. پس بحمدألله‌ ما أهل بهشت نیستیم، ققط یک خواهش أز برادران بسیجی وپاسداران ونیروهای مخصوص دارم که‌ بگزارند من بدبخت در أین دنیا یک بهشت کوچکی واسه‌ خودم بسازم.



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 04:28:36 توسط baba karl

مشاور جان´´اين دفعه جنه چي يادت داده´´شقو القمر كردي با ان رياصيات بهشتي´´بله ديگه روياي تصرف مريخ' سيد علي´´و ماشين پنچر حاجي محمود پايين تپه ٩٠ متري*´´يكي( رهبر حمامي) ميگه برو بالا فتح اش كن تواب داره´´ان يكي داد ميكشه بابا پنچر شدم !'تازه ماشين پنچري رو دنده عقب گرفته بدون اينه داره مي ره اما نمي دونه چند ساعته يا چند روزه يا چند ماه و ساله به بالا مي رسه (با ان رياصياتش) ´´*يكي ماشينش پنچره ´ان يكي نمي دونه بعد از تصاحب مريخ و رسيدن به ان با خدا و شيطان چه كنه?´ببره يا نبره ??با امام زمان چي كنه?? با خود حاجي 'رفت انجا باز خيال چاه زدن افتاد چي?? مشاور باكفتار ها و با حمام عمومي چه كنه?? با جن و پري?=كسي كه كلك زن و ريا كار و دروغگو باشه همين بلا ها سرش مياد´´بله روياي مريخ و ماشين پنچرو تپه ٩٠ متري´´ وبا ان رياصيات٠٠٠٠٠٠٠٠٠



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 04:00:02 توسط شهروند-اول

استغفرالله با اين حساب حضرت رسول (ص) كه بيسواد تشريف داشتند و بسيارى از امامان و علماى اسلام رنگ بهشت نخواهند ديد و در عوض بهشت پر خواهد شد از غير مسلمان و بى دينان ٠



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 02:52:06 توسط hamid

اين بيسواد عوام دركش از رياضيات فقط جدول ضرپه٠اين بيچاره نميفهمه كسي كه رياضيات را درك كنه متوجه ميشه كه بهشت و جهنم و ٠٠٠ همش دروغ و داستاني بيش نيست٠



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 02:44:33 توسط آزاده

حال که چنین است، چراآمارراوارونه اعلام می کنید؟ علم افتصاد که پایه اولیه اش روی جداول تنظیم شده است. واقعا" خواندن این اراجیف فقط اتلاف وقت است. نمی دانم باید خندیدیاگریه کرد.



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 01:47:21 توسط علی

رییس دفتر احمدی نژاد : کسی که ریاضیات را درک نکند بهشت را نخواهد دید.......................من که شخصا به این مزخرفات بهشت و جهنم اعتقادی ندارم .. و بحساب خودم همش بازیه منتها بفرض اینکه چنین باشد که این ازگل میگه اولین نفری که باید بره بهشت . اینشتن فیزیکدان و ریاضی دان کلیمی خواهد بود و جائی هم برای هیچ آخوندی از اولین بیسوادشان گرفته تا حالا (که بفرض سواد همش راجع به غسل جنابت است تا اخراج باد موقع رکوع............) در بهشتشان وجود نخواهد داشت ..................



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 01:41:25 توسط hamvatan

یکی از دوستان که پزشک حاذقی بود و چندی پیش چهره در نقاب خاک کشید را در خواب دیدم. سؤالش کردم که: خوب رفیق چه خبر؟از آن طرف بگو که چه میکنی؟نالان و گریان گفت که؟همینقدر بدان که اگر در دنیای خاکی یکبار مردم و چالم کردن،در اینجا روزی صد دفه میمیرم و زنده میشم. پرسیدمش آخر ژ چه رو؟تو که آدم خوبی بودی،آنهمه مریض های بی بضاعت را مجانی درمان کردی؛تمام نماز و روزه هارا هم که خواندی و گرفتی،حج هم که رفتی،از از فقیران و مستمندان هم که بسیار دسگیری کردی،ماه رمضان سفره افتارت برا همه پهن بود،محرم و صفر روضه خوانی داشتی و خرجی میدادی و ...... یعنی همه اینها را خدا به پشم گرفته؟خون گریست و گفت:ای کاش به عوض تمام آن کار ها و به جای پزشکی ریاضی خوانده بودم و الان در بهشت با حوریان محشور.



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 01:38:58 توسط Neda

آقای ا.ر،م دردنیایی که خداانسان راآزاد آفریده!انسان نماهایی چون تووولی وقیحت نمیتوانند بجای خدابرای آزادزیستن انسانها تصمیم بگیرند!سیستم ضدبشری حکومت شمادایما کاری برخلاف روندخلقت انجام میدهد(خداوندخلق میکندوشمااعدام،تیرباران وترور)ماهمواره خواهان برابری موجودیت انسان هاباهم هستیم.هرکه انسانی رابه دلایل واهی بکشددال برضغف وترس اوست!نه دلیل شجاعت وقدرتش!شمافقط ظاهرامسلمان هستیدودرواقع بویی ازانسانیت نبرده اید،اما درآمیزه های دینی که به دروغ دم ازآن میزنیدگفته شده که اگرکسی انسانی رابه قتل برسانیدگویی تمامی انسانهای کره زمین را کشته !حکومت ضد مردمی وددمنش شما درطی این سی وچند سال میلیونها ایرانی آزاده و پاک سرشت را کشته، زندانی،شکنجه،سربنیست،آواره کرده واموالشآن راغارت نموده وهم اکنون نیز دههانفر(ازجمله سکینه محمدی وزینب جلیلیان)درلیست سنگسارواعدام قرارداده اید!وهزاران انسان آزاداندیش از سراسردنیا درتلاش جهت جلوگیری ازاین اقدام ضدبشری هستند!!حال قضاوت کنید که دراین رژیم سفاک وجابرکسی بگوید:"هیچگاه به عظمت خداپی نخواهد برد"!!!خجل ازروی سلیمان زمان خواهی شد/بردل موری اگرظلم رواداشته ای!!!



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 01:37:35 توسط dana

مشائی مشنگ ما اگه از خیره بهشت جهنم بخام بگذریم کی رو باید ببینیم جهنم همین ج.ا است و بهشت هم روزی است که شما جانیان گور تون رو بکنید



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 01:15:48 توسط باران

قبلا ميگفتند كه كسي كه قرآن را بدون آنكه معنيش را بفهمد, نخوانده باشد, به بهشت نميرود!! حالا بيچاره رياضيدانان با جانيان پشمالو بايد در يك جا باشند! راستي بهشتي كه در آن جانيان حكومت اسلامي در آنجا خواهند بود, چه بهشت متعفني خواهد بود!!



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 01:02:52 توسط کیخسرو

البته حضرت امام خمینی یک ریاضی دان برجسته بود که اختراع انتگرال را به ایشان نسبت میدهند



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 00:49:33 توسط حامد

اين مردکه مارگير هندي (مشايي ) هم خودشو ميخواهد گرم کنه که بعد از گوربگور شدن رفيقش (ان) رياست جمهوري رو قاپ بزنه ولي فکر نميکنم عمر اين نظام ديگه کفاف اين تحفه رو بده !



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 00:37:49 توسط reza

خوب است که دست کم این را می‌فهمید. در پاسخ باید گفت، شما همهٔ نخبگان را یا در بند کشیدید یا از کشور فراری دادید.



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 00:22:55 توسط Neda

این اسفندیارهم داره رودسته ا.ن آقا دراراجیف بافی بلند میشه ها!کسی که تحصیلاتی درحده کلاس اول ودوم دبیرستان داره این حرفهای خیلی سطحی رابیان میکند!کردان که دیپلمه بود! دکترای قلابی بهش دادندواستاددانشگاهش کردند،حالااین مردک معلومه حتی سیکل هم نداره که میگه:"ریاضی، فیزیک وشیمی سه عنصر مهم علوم پایه وستون‌های اصلی نظام هستی هستندوهرملتی که درک دقیقی ازاین سه علوم پایه داشته باشد درعرصه‌های مختلف رشدخواهدکرد" آقای بیسواداین حرفا مربوط به۸۰-۷۰سال پیشه!امروزه دردنیای مدرن وپست مدرنیسم، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، کامپیوترساینس، هوافضا، ونجوم وپزشکی حرف اول رادرعلم روزجامعه میزنند.وصد البته در کنارآزادی اجتماعی ودموکراسی مدنی! دردولت دیکتاتوری حاکم که تویکی ازعوامل آن هستی وبا دزدیدن رای مردم و کشتن وبزندان افکندن وتجاوز بهزاران نفر و...برسر قدرت هستیدشما اهریمنان فقط درطول یک ماه۴۰شهروند بیگناه(فرزادکمانگر،شیرین،...)رااعدام کردید!حالاشماقاتلان جوانان وطن سخن از"درک درست عظمت انسان,جهان وخدا" میزنید!! لعنت برتوشیطان انسان نما که جزعوامفریبی،نیرنگ،ظلم وجنایت وغارتگری دروجود کثیفتان نیست! ادامه



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 22:30:14 توسط حيران

دوست عزيز اونکه از اول تو همه رساله آيت الله ها (دايناسورها) آمده :نوشته اند براي ورود به بيت الخلا بايد موقع ورود پاي چپ را اول گذاشت وموقع خروج پاي راست را اول بيرون گذاشت .بطور خلاصه تمام مذاهب بخصوص اسلام وعلي الخصوص اين شيعه من در اوردي (حالا مگه بقيه من در آوردي نيستند؟!)از بدو تولد تا مرگ به همه امور ادم مداخله (فضولي ) دارند.......



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 22:17:41 توسط fred

مشایی اصلا حالیت چه میگی ، شاید به مرض احمدی مشنگ و الباقی سرآن و بخیه کشان ج-ا خون و جنون مبتلآ شدی ! اگر یکخورده بیشتر ریاضیات خونده بودی شاید امروز امام زمانی و یا اصلآ ( الله ) میشدی . خداوند عاقبت ملت ایران را با این دری وری ها بخیر کــــن . تاآزادی ایران و ایرانی از چنگال دکانداران دین .



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 21:18:16 توسط Mehrdad

وقتی مملکت در دست اوباش و اراذل باشه...مشایی هم میشه عالم علوم پایه و ریاضیات!!(بخصوص اینکه شناخت عرفانی رو هم به ریاضیات می چسبونه)...(((وقتی وقاحت معیار حقیقت و معرفت بشه...لاطائلات ایشان که پر از مغلطه و مزخرف هست...در یک جلسه افتتاحیه مثلا علمی ...میتونه ارائه بشه! گویا وزیر علوم و مدرک داران کودتایی داخل آدم حتی تو خودشون هم نیستند که نطق درستی ارائه کنند!!))). واقعا خاک برسر آنهایی که متخصص واقعی هستند و با این دولت و حکومت فاسد بالذات همکاری می کنند!



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 20:52:35 توسط amiz

Unfortunately there are lots of person konwing more than basic math, fisics and chimistry which are suffering from you and rest of your kind stupid traditore people ,what do you know and how do you know how is in paradise. It's hilariuos to hear such bull shit form somebody ,look aruond in this world even in the unknown country no one is telling such a stupidity to make you lough or the others except the comedians just for intertaining and you cost too much for us in these days.Really what's your speciallity coward? selling Iran by the ......?



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 20:28:57 توسط خوش خیال

آخه خدا را خوشش می‌‌آید که آدم عمری نماز بخواند ،روزه بگیرد،هر روز صلوات بفرستد و دست آخر چون ضرب در ضرب بلد نیست بفرستنش جهنم ، مگه خدا معلم ریاضیات است ؟



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 19:53:56 توسط Javan

به امید روزی که مردم ایران از هر رنگ و زبان و دین بجای خود پرستی و پول پرستی و بی تفا وتی از مردم اروپا و ا مریکا وطن پرستی و خدمت به وطن و مردم را یاد بگیرند. تا اوره این کشورها نشوند و ترک وطن و خانه نکنند. متاسفا نه در طول تاریخ کسانی بوده و هستند که وطن فروشی و قتل مردم بی گناه ایران خدمت به دشمنان مردم شریف ایران کرده و می کنند و شرم و نفرین بر انان باد.



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 19:45:15 توسط عباس

پس جای تو و اون رئیس جمهور احمق تو و اون در قعر جهنم است چون شماها چیزی که حالیتون نمی‌شه منطق و ریاضی‌ است. .



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 19:36:30 توسط Azadeh

ایشان دست ملا حسنی را از پشت بستند. یکی نسیت که جلوی اراجیف گفتن این اقا را بگیره البته آقای مشائی به تبعیت از استاد گرانمایهٌ خویش آقای احمدی نژاد نمیخواهد کلامی کم بیاورد سخنان بی مثال این کودتا چیان و اشغالگران حتی مرغ پخته را هم به خنده میندازه.



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 19:24:48 توسط علی

توالت خیله وقت هاست که مسائل مذهبی شده . مگه رساله امام را نخوندی



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 19:18:50 توسط ماني

اقاي رحيم مشايي توكه اين همه زيربنايي به مسايل برخورد مي كني ميترسم كمونيست شوي و بگويي جهان در اثر تكامل بوجود آمده ولي برايم خيلي عجيب است چرا مرتپ ميروي هند تا آن جادوگر هندي براي تو و فاميلت (احمقي نژاد) جادو و جنبل كند البته جمله هايي كه بكار برده اي نشان ميدهد سواد علمي نه خودت داري نه اون بدبختي كه متن را برايت نوشته بدبخت ها حداقل چند تا مستشار تحصيل كرده استخدام كنيد هرچند تحصيل كرده ها فرار مغزها رااز مملكت ترجيح مي دهند



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 18:57:37 توسط melina

من يكي عاشق جهنمم و بهشتي را كه محمود سبوراچيان و خامنه ا ي جلاد در ان باشند نميخوام .



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 18:39:07 توسط mozaffar m

درنظامی که احمدی نژاد ریس جمهورش باشد !پالان دوز را اهل بخیه بودن حق مسلم است. آقای مشایی علم را هر طور خواهی تفسیر کن نه هیچ به فضیلیتت افزون ونه ذره ای از نادانیتت کم نخواهد شد پس چنته ات را این خزعبلات خالی کن که خود حاکم و میدانداری وولایت در سیاهی باز بیشتر تفسیر کن که بیشترین معرفت همین چرندیات است.



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 18:09:41 توسط علی از یه جای دنج تو اروپا

کم مونده توالت رفتنمون را هم مذهبی و بهشت جهنمی کنند.

باراک اوباما مصوبه تحریم ایران را امضا می کند

بی بی سی : کاخ سفید اعلام کرده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مصوبه تحریم گسترده ایران که اخیرا در کنگره تصویب شد را پنجشنبه امضا خواهد کرد.




به این ترتیب، مصوبه تحریم های تازه کنگره علیه ایران از پنجشنبه عصر به وقت شرق آمریکا به قانونی لازم الاجراء تبدیل خواهد شد.



کاخ سفید می گوید، باراک اوباما برنامه دارد که این مصوبه را پنجشنبه (یکم ژوئیه) دهم تیرماه، حدود ساعت شش عصر به وقت واشنگتن، امضا کند.



کنگره هدف این مصوبه را تغییر خط مشی اتمی ایران و نیز مجازات "ناقضان حقوق بشر" در این کشور اعلام کرده است.



ایران اتهام نقض حقوق بشر را رد می کند و می گوید تحریم های بین المللی سیاست اتمی این کشور را تغییر نخواهد داد.



منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، اخیرا ضمن اعلام راه اندازی "ستاد تدابیر ویژه اقتصادی برای مقابله با تحریم" گفت "این ستاد در پنج سال گذشته با اتخاذ تدابیر هوشمندانه توانست تعاملات اقتصادی یکصد و هشتاد میلیارد دلاری کشور را ساماندهی کند."



دولت باراک اوباما تاکید دارد که بر اجرای کامل تحریم های جدید به نحوی که استراتژی مذاکره و فشار را برای تغییر موضع اتمی ایران پیش ببرد، متعهد است.



کنگره به دولت باراک اوباما اجازه داده است که در صورت صلاحدید، تحریم های تصویب شده علیه شرکت های متعلق به کشورهای "همکاری کننده علیه ایران" را، البته به شکل مورد به مورد، حداکثر تا دوازده ماه به اجرا نگذارد.

*تجمع اعتراضي کارگران سنندجی در مقابل اداره کار

تجمع اعتراضي کارگران سنندجی در مقابل اداره کار




به گزارش آژانس ايران خبر، جمعی از کارگران اخراجی خدمات کشاورزی روز سه شنبه هشتم تیر ماه مقابل اداره کار سنندج دست به تجمع اعتراضی زدند.

اين کارگران خدماتی هریک با 7 تا 25 سال سابقه کار، دو ماه است که از کار اخراج شده و پیمانکار مربوطه نیز هر ماه به تناوب ، 15 روز برای آنان بیمه پرداخت نموده و بیمه کامل یک ماه را برای آنان پرداخت نکرده است . این در حالی است که این کارگران با قرارداد سفید امضاء در طول ماه مشغول بکار بوده و همچنین به دلیل استفاده قبلی از بیمه بیکاری ، در حال حاضر مشمول بیمه بیکاری نمی باشند .

در پی اعتراض این کارگران در مقابل اداره کار ، متاسفانه تا به امروز کسی به شکایت این کارگران رسیدگی نکرده است.



كارگران ” كارخانه كاشي تبريز كف ” 4 ماه حقوق نگرفته اند



كارگران زحمتكش” كارخانه كاشي تبريز كف ” 4 ماه حقوق نگرفته اند و در مشكلات دست و پا ميزنند . به گزارش "ايران كارگر" بيش از 300 كارگر كارخانه كاشي تبريز كف كه در مرندواقع ميباشد ، 4 ماه دستمزد كارشان را دريافت نكرده اند , يكي از اين كارگران روز چهارشنبه 89.4.9 گفت . كارگران اين كا رخانه همه از قشر ضعيف و كم در آمد و محروم هستيم , همه هم عيالوار و با بچه هاي دانشجو و بعضا مستاجر ميباشيم . اما حقوق و دستمزد كارمان كه حق ما هست به ما داده نشده , اگرچه نبي اكرم فرمود تا عرق كارگر خشك نشده بايد حقوقش را به او داد و لي سياست فعلي حاكم به صورتي است كه فرياد و اعتراض كارگر به جايي نميرسد.

محمدشریف وکیل زندانیان سیاسی: برای پرونده ای که ۵ سال پیش حکم ۳ سال زندان می دانند الان حکم اعدام می دهند

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران : محمدشریف وکیل زندانیان سیاسی و از وکلای کانون مدافعان حقوق بشر درمصاحبه باکمپین بین المللی حقوق بشر در ایران به تفصیل در رابطه با پرونده زینب جلالیان فعال سیاسی کرد مطالبی را مطرح کرده است. او از منبع اخباری که طی روزهای گذشته در مورد اعدام قریب الوقوع خانم جلالیان مطرح شده اظهار بی اطلاعی کرد و تصریح کرد که معتبرترین منبع خبری برای تایید اجرای حکم وی، پدر، وکیل و یا روابط عمومی دادگستری می تواند باشد. تا کنون منابع یاد شده اطلاعات دقیقی در این خصوص منتشر نکرده اند. او همچنین به کمپین گفت که به دلیل عدم امکان دسترسی به پرونده وی قادر نیست به اظهار نظر ماهوی راجع به وضعیت آن بپردازد.




شریف در رابطه با جزییات پرونده زینب جلالیان گفت: « بعد از این که حکم اعدام در مراحل بدوی و تجدیدنظر صادر شد، پدر زینب، کشاورزی از اهالی ماکو، که زبان فارسی را هم به راحتی صحبت نمی­کند از ماکو به تهران آمد و از من خواست وکالت زینب را به عهده بگیرم؛ علی رغم مراجعه­ مکرر من و همکارم آقای امیرسالار داوودی برای به ثبت رساندن وکالت نامه، موفقیتی حاصل نشد و نهایتا وکالت را با یک لایحه به دفتر دادستان تهران، تسلیم کردیم.»



شریف افزود: « در مرحله‌­ای وارد پرونده­ زینب شدم‌ که حکم اعدام، قطعیت پیدا کرده بود و تلاش مان برای اخذ سند جدید که مثلا توبه نامه باشد که بتوانیم از طریق آن اعاده دادرسی کنیم، نیز قرین موفقیت قرار نگرفت. پرونده زینب در کرمانشاه مطرح بود آن جا حکم اعدام صادر و در دادگاه تجدید نظر تأیید و از طریق دایره نیابت به تهران ارجاع شده بود.از طریق دایره نیابت تلاش کردیم، ردی از پرونده پیدا کنیم که موفق نشدیم. بعد از ان همکارم اقای امیرسالار داوودی به دفتر دادستان تهران مراجعه کردند و با وکالت نامه­ی امضا شده و یک تقاضا به دفتر دادستان تهران، مراجعه کردند که این وکالت نامه به زندان برده شود و زینب جلالیان امضا کند و برگردانند تا ما به عنوان وکیل اقدام کنیم.»



وی با اشار به اقدامات اخیر خود در این زمینه گفت: « دیروز که همکارم مراجعه کرده بود،اعلام کردند، تقاضا به دلیل این که حکم به قطعیت رسیده رد شده است و مطرح کرده اند؛ حضور وکیل در پرونده، موضوعیت ندارد و این پاسخ از نظر من، توجیه حقوقی ندارد؛ چون در نظام حقوقی ما بعد از قطعیت حکم هم مراحلی وجود دارد، ولو شانس موفقیت دراین مراحل کمتر از ۵% باشد.»



این وکیل پرونده زندانیان سیاسی همچنین در مورد ملاقات با زینب جلالیان گفت: چون موفق به گرفتن وکالت از او نشدم امکان ملاقات میسر نشد ولی پدرش با او ملاقات داشته است.پدرش اطلاعات چندانی از اقدامات دخترش ندارد، فقط به شدت، نگران از دست دادن دخترش است.»



محمد شریف راجع به احکام صادره پس از انتخابات گفت: «پرونده ای که برای موکلم پنج سال پیش از این۳ سال حبس صادر می شد، الان بعضا در همان حد، حکم اعدام صادر می شود. خوش بین نیستم، اما برای نجات جان زینب، همه تلاشم را می کنم.»



در پایان شریف این قسم اعدام ها را برای جامعه، زیان آور دانست و گفت: « من روی این نوع پرونده ها زیاد کار کردم وکیل بسیاری از دختران کرد بودم که با پژاک همکاری داشتند، با بسیاری از این افراد و خانواده هاشان از نزدیک ارتباط داشتم و به خوبی می­دانم، از دست دادن این افراد، ضربه به جامعه می زند؛ چون انسان­های برجسته و کم یابی هستند. دختری بین سنین نوزده تا بیست و پنج سالگی چه احساسات و افکار و عواطفی دارد و چه انگیزه هایی می تواند داشته باشد! دختری در این سن و سال بهترین سال های عمرش را یا در کوه­ها سپری کند یا در زندان، این دلیل کافی هست برای حساسیت من روی این پرونده ها. هر وقت یکی از این افراد از دست می رود جامعه متضرر می شود.اصلی ترین ضررش این است که افراد دورو و چاپلوس، فاقد انگیزه های انسانی، جای گزین این انسان های مخلص می شوند. وقتی انسان هایی که در این درجه از اخلاص، گذشت و فداکاری هستند،از دست بروند؛ یک خون حیات بخش، از رگ یک ساختار حکومتی بیرون می رود.»



سابقه خبر:



زینب جلالیان، متولد ۱۳۶۱ در سال ۱۳۸۶ در کرمانشاه دستگیر و به اتهام محاربه از طریق عضویت در گروه پژاک، در آذرماه ۱۳۸۸ حکم اعدام­اش صادر و در دیوان عالی کشور تأیید شد.‌ نزدیکان وی می‌گویند:” جلالیان اتهاماتش را نپذیرفته است. با صدور حکم اعدام، برای این فعال سیاسی کرد، شمار فعالانی که‌ طی دوسال گذشته‌ محکوم به‌ اعدام شده‌اند به‌ ۱۳ تن رسیده‌ که‌ اسامی آنان به‌ قرار زیر است:

۱- رمضان احمد، ۲- فرهاد چالش، ۳- شیرکو معارفی، ۴- رستم ارکیا، ۵- فرزاد کمانگر، ۶- علی حیدریان، ۷- فرهاد وکیلی، ۸- هیوا بوتیمار، ۹- انور حسین پناهی، ۱۰- ارسلان اولیایی، ۱۱- حبیب الله‌ لطیفی،۱۲- فصیح یاسمنی، ۱۳- زینب جلالیان

تکذیب خبر رد مصوبه مجلس در شورای نگهبان

سخنگوي شوراي نگهبان گفت:‌ مصوبه مجلس مبني بر وقف اموال دانشگاه آزاد هنوز در دست بررسي است و نتيجه نهايي در اوايل هفته آينده اعلام خواهد شد.




به گزارش ایلنا، عباسعلي كدخدايي، در خصوص انتشار خبري مبني براينكه شوراي نگهبان با استناد به اصل 57 قانون اساسي مصوبه مجلس مبني بر وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي را مغاير با قانون اساسي دانسته‌است، گفت‌: ابعاد اين مصوبه همچنان در دست بررسي است و تاكنون نظر نهايي در اين خصوص اعلام نشده است.



سخنگوي شوراي نگهبان گفت: نتيجه اين مصوبه در اوايل هفته آينده نهائي و اعلام مي‌شود.



گفتني است ؛سايت‌ الف در خبري اعلام كرده بود كه شوراي نگهبان به اتفاق آرا مصوبه مجلس درباره وقف دانشگاه آزاد را مغاير اصل 57 قانون اساسي دانسته است.
نظرات خوانندگان


نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 06:40:45 توسط پيمان

دانشگاه آزاد يکی از پول ساز ترين نهاده عای فرهنگی است و توسط رفسنجانی بنيانگذاری شده حالا احمدی نژاد ميخواهد آنرا از دست رفسنجانی در بياورد. رفسنجانی برای اينگه مانع اين کار شود آنرا وقفی کرده است يعنی يک بنياد خيريه تا بدين ترتيب شامل قوانين و کنترل دولت نباشد. هواداران رفسنجانی طرح او را در مجلس تصويب کردند که منجر به حمله بسيجی های احمدی نژاد به مجلس شد. بهر جهت اين همان مصوبه است که شورای نگهبان در حال بررسی است.



نوشته شده در تاريخ دهم تير ۱۳۸۹ برابر با يکم ژوئيه ۲۰۱۰ ، 05:39:46 توسط shomali

کسی میتواند این خبر را برای من (زبان نفهم ) توضیح دهد که دانشگاه را وقف چه کرده اند و اثرات این کار چیست. قانون گذاری این مجلس هم مانند دین مبین اسلام پر از مبهمات و سفسطه بازیست که ساعتها حرف میزنند و در آخر متوجه میشوید هیچ چیزی نگفته اند.

دستگيري عوامل صدور قبض جريمه بدحجابي

ایلنا : اين قبوض با شماره ملي غيرمعتبر و شماره حساب نامعلوم چاپ شده بود که برخي از متهمان آن شناسايي شدند و به زودي تحويل مقامات قضايي خواهند شد.


جانشين فرمانده نيروي انتظامي از دستگيري عوامل صدور قبوض جعلي جريمه بدحجابي خبر داد.به گزارش واحد مرکزي خبر، سردار رادان در جمع خبرنگاران در بيرجند با بيان اينکه به تازگي در برخي از مناطق کشور افرادي قصد داشتند قبض‌هاي جعلي را به عنوان مبارزه با بدحجابي توزيع کنند افزود: «اين قبوض با شماره ملي غيرمعتبر و شماره حساب نامعلوم چاپ شده بود که برخي از متهمان آن شناسايي شدند و به زودي تحويل مقامات قضايي خواهند شد.»وي افزود: «توقيف اين قبوض دليل بر متوقف کردن طرح مقابله با بدحجابي نيست بلکه رويکرد نيروي انتظامي براي اجراي طرح عفاف وحجاب افزون بر برخورد قانوني، فرهنگ سازي در جامعه است.»جانشين فرمانده نيروي انتظامي همچنين افزايش جريمه‌هاي راهنمايي و رانندگي را گامي موثر براي اصلاح وضع ترافيکي دانست و افزود: «اين اقدام براي دفاع از حقوق 90 درصد از شهروندان و برخورد با 10 درصد از متخلفان قوانين رانندگي است.»سردار رادان گفت: «تبديل گواهينامه‌هاي فعلي به هوشمند به صورت آزمايشي در استان‌هاي تهران، اصفهان، فارس، آذربايجان غربي و شرقي اجرا مي‌شود و تا پايان شهريور در کشور اجرا خواهد شد.»وي افزود: «در اين گواهينامه‌ها تمام جرائم و تخلفات رانندگي به نام فرد متخلف ثبت خواهد شد.»

نظرات خوانندگان


نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 21:12:33 توسط Amiz

What happend to the killer of Prof Alimohammdi,have you find'em that one too?



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 19:54:50 توسط Javan

به امید روزی که مردم ایران از هر رنگ و زبان و دین بجای خود پرستی و پول پرستی و بی تفا وتی از مردم اروپا و ا مریکا وطن پرستی و خدمت به وطن و مردم را یاد بگیرند. تا اوره این کشورها نشوند و ترک وطن و خانه نکنند. متاسفا نه در طول تاریخ کسانی بوده و هستند که وطن فروشی و قتل مردم بی گناه ایران خدمت به دشمنان مردم شریف ایران کرده و می کنند و شرم و نفرین بر انان باد

اعتراض هنگامه شهیدی به 'بدرفتاری وزارت اطلاعات'

بی بی سی : هنگامه شهیدی، روزنامه نگار اصلاح طلب زندانی، بازجویان وزارت اطلاعات را به اعمال نفوذ بر قوه قضاییه و بدرفتاری با زندانیان متهم کرد.




خانم شهیدی به مناسبت اولین سالگرد بازداشتش در نامه ای خطاب به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، گلایه کرده است که بازجوی او، آقای صالحی، تهدید کرده بود که دو سال به محکومیت حبس شش ساله این حامی مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ایران، اضافه خواهد کرد.



خانم شهیدی در این نامه که سایتهای مخالفان دولت در روز چهارشنبه ۹ تیر (۳۰ ژوئن) منتشر کرده اند، آورده است: "گویا بحث استقلال قوا، مخصوصا در قوه قضاییه، هنوز در مرحله حرف می گنجد و به مرحله عملی در نیامده است و گویا فشار وزارت اطلاعات بر قوه قضاییه بیشتر است."



یک سال پیش هنگامه شهیدی، عضو حزب اعتماد ملی و مشاور امور زنان ستاد انتخاباتی آقای کروبی، در جریان اعتراض به نتایج انتخابات دستگیر و به حکم دادگاه انقلاب به شش سال و ۹۱ روز زندان محکوم شد.



"اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق حضور در اغتشاشات"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق مصاحبه با شبکه ضد انقلاب بی بی سی"، "امضاء بیانیه های برخوردار از جنبه تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران" و "توهین به ریاست جمهوری ایران" از جمله اتهامهای هنگامه شهیدی بوده است.



کمیته عفو مشروط



خانم شهیدی در نامه اش از اینکه امکان ملاقات حضوری با دادستان و استفاده از مرخصی برای معالجات پزشکی را ندارد، شکایت کرده است و دلیل این محدودیتها را فشار وزارت اطلاعات بر دستگاه قضایی عنوان می کند.



این روزنامه نگار زندانی در ادامه فاش کرده است که وزارت اطلاعات کمیته ای برای عفو مشروط زندانیان سیاسی دارد، ولی بازجوی خانم شهیدی تهدید کرده که جلوی عفو او را خواهد گرفت.



خانم شهیدی در ادامه این نامه همچنین فاش می کند که دادستان تهران پیغام داده بود که اگر کسی او را در زندان کتک می زند، جنجال به راه نیاندازد که "ایها الناس مرا کتک زده اند."



این روزنامه نگار به آقای جعفری دولت آبادی می گوید بخاطر کتکهایی که از یک زندانی زن خورده، تا چند روز بدنش درد می کرده است. خان شهیدی می پرسد: "ممکن بود بجای ضربات مشت و لگدی که از سوی این بیمار روانی نصیب بنده گردید، ضربات چاقو یا سرنگ آلوده به ویروس ایدز می بود. در آنصورت هم باز شما شکایت داشتید که چرا این خبر به بیرون درز کرده است؟"



پدر معنوی



در این نامه او به شرط دادستان تهران مبنی بر "عدم تماس تلفنی با آقای کروبی" اشاره کرده و نوشته است: "آقای کروبی پدر معنوی من است و من نیز دختر ایشان هستم در مرحله بعد فراموش نکنید که اینجانب هنوز عضو حزب اعتماد ملی هستم و مشاور دبیر کل حزب یعنی آقای کروبی و تا کنون از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فعالیت این حزب غیر قانونی اعلام نشده است."



او علت تماس تلفنی با آقای کروبی را نگرانی از بابت جان او در مقابل مخاطراتی که برایش پیش می آید، عنوان کرده و نوشته است که با این که شرط ملاقات حضوری با آقای جعفری دولت آبادی، تماس نداشتن با آقای کروبی عنوان شده است، اما او این شرط را نمی پذیرد.



او در بخش دیگری از نامه اش خواسته است که اسامی زندانیانی که مشمول عفو قرار گرفته اند منتشر شود، "چرا که این شبهه وجود دارد که اصولا کسی مشمول عفو قرار نگرفته است و لااقل از ۲۴ نفر از زنان زندانی سیاسی بند عمومی هیچ زنی آزاد نشده است."



او در پایان نامه اش آورده است که اگر قرار است تهدید های بازجویش به طور کامل عملی شود او را به بازداشتگاه موقت ۲۰۹ منتقل کنند.



او نوشته است که در جایی که حق نوشتن خاطراتش روزانه خود را ندارد و مواد خام تهیه کتابش به وسیله یکی از مسئولان زندان ضبط می شود، "دیگر چه فرقی میان بند عمومی و بازداشتگاه موقت ۲۰۹ است؟"



خانم شهیدی آبان ماه سال گذشته خورشیدی به قید وثیقه ای صد میلیون تومانی موقتا از زندان اوین آزاد شده بود.



او پیش از آزادی موقت دست به اعتصاب دارو و غذا زده بود که نهایتا به دلیل ضعف شدید جسمانی به بهداری زندان اوین منتقل شد.

نامه زندانی سیاسی مهدی اقبال : از مرگ بر روسیه تا مرگ بر روسیه

خبرگزاری هرانا - مهدی اقبال کریمیان، عضو حزب مشارکت که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اقدام تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش و توهین به رهبری به چهار سال زندان محکوم شده است در نامه ای نسبت به تغییر موضع حاکمیت در قبال روابط خود با دولت روسیه و عدم تغییر رفتار نسبت به زندانیانی که در اعتراض به سیاست های دولت روسیه بازداشت و محاکمه شده اند اعتراض نموده است.




در این رابطه لازم به توضیح است، یکی از مصداقهایی که دادگاه به آن در خصوص اتهامات منتسبه به ایشان استناد نموده بود شعار نویسی آقای اقبال بر روی دیوار سفارت روسیه بوده است، بطوریکه قاضی صلواتی در زمان دفاع آقای اقبال از خود در خصوص نوشتن شعار مرگ بر روسیه بر دیوار این سفارت به وی اعلام داشت که "شما به روسیه بعنوان شریک استراتژیک ما توهین کرده اید و این جرمی مشخص و دارای مجازات است".



متن نامه آقای اقبال کریمیان با عنوان "از مرگ بر روسیه تا مرگ بر روسیه" که به خبرگزاری حقوق بشر ایران (هرانا) ارسال شده است به قرار زیر است:



از حدود یکی، دو ماه قبل که یک روحانی در تلویزیون شعار مرگ بر روسیه را حق دانست تا یکی، دو روز پیش که شنیدم وزارت اطلاعات خواستار کاهش یا قطع روابط با روسیه شده است مدام به این فکر میکردم که آیا بازجو و قاضی پرونده ام نیز در جریان این موضع گیری ها هستند یا خیر ؟



آخر فقط چند ماه زودتر از آنان همانطور مقام رهبری اخیراْ اظهار داشته اند که گاهی توده های عادی مردم بهتر از خواص مسائل را میفهمند من هم به عنوان بخشی از این توده مردم هستم که این روسیه را شناختم و روی دیوار سفارت آن نوشتم "مرگ بر روسیه" آن وقت فکر میکردم من نیز به اندازه آنان که بدون مجوز و به طور خودجوش جلوی سفارت خانه ها جمع میشوند و شعار میدهند و سنگ و بطری به سفارت پرت میکنند، حق دارم علیه یک سفارت متعلق به کشوری با سابقه سرشار از تجاوز و خیانت به کشورم اقدام کنم و روی دیوارش بنویسم "مرگ بر روسیه"



حال آنکه سهم آن برادرانم در حمله به آن سفارت خانه ها، تجلیل و کیک و ساندیس بود و سهم من انفرادی و بازجویی و حبس شده است و حالا سوال اینجاست که آیا مقامات مسئولی که اخیرا به شناختی مشابه از من عامی به روسیه رسیده اند به این بخش از عناوین اتهامی من نگاه جدید خواهند افکند ؟. تا کنون که بخاطر روسیه با من شهروند ایرانی مسلمان جمهوری اسلامی سیاست کاهش رابطه و تنبیه را انتخاب کردند آیا به اندازه رابطه گذشته شان با روسیه به فکر ترمیم ارتباطشان با من ایرانی مسلمان هستند ؟



مهدی اقبال کریمیان/ زندان اوین بند امنیتی ۳۵۰