Wednesday, June 23, 2010

آيت الله خامنه ای خواستار وحدت جناح های درون حاکميت شد

به دنبال افزايش اختلافات اصولگرايان در مجلس بر سر مصوبه تازه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد اسلامی، آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی جناح های درون حاکميت جمهوری اسلامی را به وحدت و پرهيز از اختلاف فراخواند.

آيت الله خامنه ای که روز چهارشنبه در ديدار با جمعی از اعضای بسيجی هیأت های علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر ايران صحبت می کرد، گفته است:«امروز مهمترين نياز کشور اتحاد و يکپارچگی است و هرگونه سخن، حرکت و نوشته ای که حتی با نيت صادقانه باشد ولی موجب شکاف و انشقاق در جامعه، و ظلم به افراد شود، برخلاف مصالح کشور و نظام اسلامی است».

آيت الله خامنه ای بدون اشاره مشخص به اختلافات چند روز اخير در بين جناح های درون حاکميت گفت:«حفظ وحدت، همدلی و انسجام در جامعه و پرهيز از هرگونه اختلاف و شکاف، نظر رهبری در اين برهه حساس است.»

آیت الله علی خامنه ای در اظهارات روز چهارشنبه خود در حالی جناح های درون حاکمیت را به وحدت فراخواند که به طور مشخص در بحران اخیر بر سر دانشگاه آزاد موضع گیری نکرد که به طور معمول طی سال های اخیر به عنوان داور نهایی در حل و فصل اختلافات بین جناح های دورن حاکمیت عمل کرده است.

تلاش دولت محمود احمدی نژاد برای کنترل دانشگاه آزاد از طريق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صف بندی و آرايش جديدی بين گروههای اصولگرا در درون حاکميت منجر شده است.

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اختيارات دولت در اداره دانشگاه آزاد اسلامی از طريق تعيين هيات امنا و مديريت جديد افزايش می يابد و دولت می تواند مانع از وقف اموال اين دانشگاه غير دولتی شود.

روز چهارشنبه نمايندگان مجلس به يک «فوريت» طرحی رای مثبت دادند که بر اساس آن، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد «معتبر» قلمداد خواهد شد. مصوبه روز چهارشنبه مرحله تازه ای از ماه ها اختلاف و درگيری بر سر اداره دانشگاه آزاد اسلامی بين شورای عالی انقلاب فرهنگی و هواداران دولت محمود احمدی نژاد با اعضای هيئت موسس بزرگترين دانشگاه غير دولتی در ايران است

«يک فوريت» طرح معتبر بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه آزاد با ١١٦ رای موافق در برابر ٥٦ رای مخالف و ١١ رای ممتنع به تصويب رسيده است

تصويب فوريت اين طرح که به مثابه بررسی مجدد مصوبه روز يکشنبه مجلس است، با تنش هايی در صحن علنی مجلس همراه بود.

مجلس روز يکشنبه طرح «حمايت از تاسيس و تقويت موسسات و مراکز آموزش عالی غير دولتی» را تصويب کرد که بر اساس آن اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در تغيير اساسنامه دانشگاه آزاد مجاز شناخته نشد.

جناح طرفدار محمود احمدی نژاد در مجلس می گويد: به دليل اظهارات آيت الله خامنه ای از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس حق ورود به نقض تصميم گيری های اين شورا را ندارد.

روح الله حسينيان، نماينده اصولگرای تهران، روز چهارشنبه به هنگام دفاع از «يک فوريت» طرح طرح معتبر بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه آزاد گفته است که «نص صريح سخنان» آيت الله خامنه ای اين است که «مصوبات شورا بايد اجرا شود».

روح الله حسينيان می گويد نمايندگانی که روز يکشنبه به طرح «حمايت از تاسيس و تقويت موسسات و مراکز آموزش عالی غير دولتی» رای دادند به « نص صريح» رهبر جمهوری اسلامی ی توجهی نداشتند و« قطعا از سر غفلت اين رای را دادند».

اين در حالی است که علی مطهری، نماينده اصولگرای تهران، پس گرفتن مصوبه روز يکشنبه مجلس را موجب وهن آن دانست.

علی مطهری همچنين با اشاره به اظهارات روح الله حسينيان که گفته بود «اصولگرايان برای رفع مشکلاتشان» به «يک فوريت اين طرح » رای دهند خطاب به وی گفت: «اصولگرايان هيچ مشکلی جز امثال جنابعالی و دوستانتان که برنامه ديروز را اجرا کرديد ندارند، مثل آقای کوچک‌اف که ريشه روسی دارد و نام کوچک‌اف را به کوچک‌زاده تبديل کرد.»

درهمین زمینه هفته گذشته شعبه ۲۹ دادگاه عمومی حقوقی «مجتمع قضايی شهيد بهشتی تهران» دستور توقف اجرای اساسنامه تازه دانشگاه آزاد، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را صادر کرد. اما به دنبال در خواست غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور، صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه، دستور بررسی مجدد این پرونده را صادر کرده است.

به نظر می رسد فشارهای گروههای نزدیک به دولت محمود احمدی نژاد باعث شده است تا مجلس با تصویب «فوریت» طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه آزاد را تصویب کند و قوه قضاییه رد مصوبه «شورای عالی انقلاب فرهنگی» را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

تلاش برای کنترل دانشگاه آزاد

در ماه های اخير، رسانه های نزديک به دولت محمود احمدی نژاد تبليغات شديدی را عليه دانشگاه آزاد به راه انداخته بودند و خواستار تغيير مديريت عبدالله جاسبی پس از نزديک به سه دهه و همچنين جلوگيری از وقف اموال اين دانشگاه شده بودند.

همزمان با اين انتقادها، شورای عالی انقلاب فرهنگی که رياست آن با محمود احمدی نژاد است در روز ۲۴ فروردين ماه سال ۱۳۸۹ اساسنامه تازه ای را برای اين دانشگاه در ۲۵ ماده تصويب کرد که در آن ترکيب جديدی برای هيئت امنای اداره دانشگاه آزاد پيشنهاد شده و قادر بود که به مديريت آقای جاسبی پايان دهد.

اساسنامه جديد قرار بود جايگزين اساسنامه ای سال ۱۳۶۶ مصوب شورای انقلاب فرهنگی شود و کنترل دولت را بر دانشگاه آزاد افزايش می داد.

هيات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به تصويب اساسنامه جديد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ارديبهشت ماه به رياست اکبر هاشمی رفسنجانی تشکيل جلسه داد و مصوبه اين شورا را «غير قانونی» خواند.

در اساسنامه جديد شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقش دولت در تعيين روسای دانشگاه های آزاد افزايش يافته بود و نام ميرحسين موسوی، از رهبران معترضان در ايران، نيز از هيئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی حذف شده بود.

تغيير اين اساسنامه پس از آن صورت گرفت که هيئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی شهريور ماه سال گذشته اعلام کرد تمام اموال منقول و غيرمنقول اين دانشگاه وقف می شود.

اين اقدام خشم هواداران دولت محمود احمدی نژاد را برانگيخت و به گفته منتقدان سبب شد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی دست به تغيير اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی بزند.

مجید توکلی به همراه تنی چند از زندانیان سیاسی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شدند

مجید توکلی از اندرزگاه هفت زندان اوین به بند ۳۵۰ اطاق ۲ منتقل شد.
به گزارش دانشجونیوز، درپی قطع ارتباطات تلفنی زندانیان بند ۳۵۰ به بهانه تعمیرات ساختمانی، مجید توکلی به همراه تعداد نامعلومی از زندانیان بند هفت زندان اوین به بند ۳۵۰ منتقل شده اند.

لازم به ذکر است که این بند در حال حاضر تلفنش قطع و شرایط پزشکی و بهداشتی مناسبی ندارد و مدتی است که در آن ساخت ساز می شود که هنوز هم ادامه دارد.

به نظر می رسد انتقال این زندانیان با اهداف خاصی صورت پذیرفته باشد.

در روزهای اخیر اخباری از شرایط بسیار نامناسب زندانیان این بند به خارج از زندان ارسال گردیده بود.

درگيري لفظي كوچك‌زاده با خبرنگاران پارلماني/ کوچک زاده خطاب به يک خبرنگار : من شما را مي‌شناسم شما يكي از خبرنگاراني هستيد كه از الطاف لاريجاني بهره‌مند شده‌ايد

ايلنا : جلسه علني امروز مجلس شاهد درگيري لفظي، مهدي كوچك زاده نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با تعدادي از خبرنگاران بود.
به گزارش خبرنگار ايلنا ، مهدي‌كوچك‌زاده پس از مشاجره لفظي با علي مطهري از صحن مجلس بيرون آمد و به ميان خبرنگاران آمد و گفت: روزي حيثيت مجلس مخدوش شد كه در بلندگوي مجلس سه بار اعلام كردند نمايندگان محترم جاسبي در ميز غذاخوري حضور دارد و نمايندگان را براي گرفتن حقوق به حقه و مسلم خودشان از جاسبي بر سر ميز غذاخوري كشاندند.

وي افزود: اين در حالي است كه جاسبي و بزرگتر از جاسبي نيز بايد دست نمايندگان مردم را ببوسند و تا خواسته آنها با عزت برآورده شود.

نماينده! مردم تهران ادامه داد: ما به اين اعتراض داريم كه اجازه دادند عده‌اي سرمايه‌دار به مجلس آمده و با يكي دو تا از نمايندگان بر سر مسائلي كه منافع ملت در آن نيست لابي كنند وحيثيت مجلس آن روز لكه‌دار شد.
وي با اشاره به تجمع روز گذشته در برابر مجلس گفت: زماني كه من و برخي از دوستانم در اين تجمع حاضر شديم و آقاي مطهري نيز آن توهين‌ها را به ما كرد و روح پدرش را نيز آزرده شد براي اينكه ما مي‌خواستيم حيثيت مجلس لكه‌دار نشود.

كوچك‌زاده خطاب به خبرنگاران گفت: حرف ما اين است اگر مي‌خواهيد منعكس كنيد و اگر مي‌خواهيد بگوييد كه ما مجلس را به هم ريختيم كه البته اين نيز مظلوميتي براي مظلوميت مضاعف ما خواهد بود، زيرا همه دنيا سخنان پسر شهيد مطهري را ديدند و من امروز در دلم نسبت به اين موضوع آنقدر غصه دارم كه روز شهادت شهيد مطهري غصه‌دار شدم.

خبرنگاري از كوچك‌زاده پرسيد كه شما در برابر آنچه توهين علي مطهري عنوان مي‌شود چيزي به سوي او پرتاب كرديد،گفت: برويد بررسي كنيد و ببينيد چه شد اما اگر شما منوياتي داريد كه مي‌خواهيد آنها را به كرسي بنشانيد و بين مجلسي‌ها اختلاف بياندازيد من پاسخگو نيستم.

وي با انتقاد از عملكرد رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: لاريجاني يكي از افرادي است كه مورد انتقاد برخي از نمايندگان و البته آحاد جامعه قرار دارد ، متاسفانه وي براي اينكه سپر دفاعي قوي درست كند انتقاد به خود را انتقاد به مجلس تلقي مي‌كند در حالي كه ما معتقديم مجلس در راس امور است و جايگاه مقدسي است و آدم‌هايي كه در اينجا هستند، نبايد هرگونه رابطه‌اي با هر فردي داشته باشند لاريجاني اعتراض ما را اعتراض به مجلس تعبير كرد، اما اين در حالي است كه ما اگر بتوانيم خود در دهان كسي مي‌زنيم كه بخواهد هر يك از اركان نظام از جمله مجلس را تضعيف كند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: ورود و تكيه زدن به كرسي مجلس توسط كساني كه با رانت‌خوارها و سرمايه‌داران تباني مي‌كنند توهين به ملت است و درخواست ملتمسانه نمايندگان از جاسبي توهين به مجلس است.

وي ادامه داد: امروز جاسبي به شكل يك پادشاه به مجلس مي‌آيد و در بلندگوهاي مجلس بارها اعلام مي‌كنند كه جاسبي بر سر ميز غذاخوري است اين خود به لجن كشيدن حيثيت مجلس است، بنابراين اگر لاريجاني به فكر حيثيت مجلس است اين مسائل را درست كند . براي چه اينها (جاسبي و مسوولين دانشگاه آزاد) هر روز در مجلس هستند و نمايندگان را دور خود جمع مي‌كنند.

خبرنگار ديگري از كوچك‌زاده پرسيد كه آيا شما موضوع توهين امروز به مجلس را درست مي‌دانيد يا خير گفت: امروز لاريجاني به مجلس توهين كرد و با اجازه دادن به دلخوش براي آنطور صحبت كردن برنامه‌ريزي شده به مجلس توهين كرد.

وي خطاب به خبرنگاران گفت: اگر صداقت داريد همه صحبت‌هاي لاريجاني و صحبت‌هاي دلخوش را در رسانه‌هايتان منعكس كنيد مردم خود عقل دارند و مي‌بينند قضيه چه بود.

خبرنگار ديگري با اشاره به تجمع روز گذشته در برابر مجلس از كوچك‌زاده پرسيد كه آيا شما بوديد دانشجويان را تحريك كرديد كه وي خطاب به اين خبرنگار گفت: شما كسي را تحريك نكنيد، ما نياز به تحريك كسي نداريم.

كوچك‌زاده مجددا خطاب به اين خبرنگار گفت: من شما را مي‌شناسم شما يكي از خبرنگاراني هستيد كه از الطاف لاريجاني بهره‌مند شده‌ايد و الان وظيفه داريد كه اينگونه از من سوال كنيد.

وي در برابر اين گفته خبرنگار كه چرا به من توهين مي‌كنيد،گفت: من وظيفه‌اي در برابر تو ندارم الطاف لاريجاني به تو رسيده است و اين كارها دليل حريت تو نيست سوال بي‌ربط مي‌پرسي جوابش هم همان است كه شنيدي.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي خطاب به همين خبرنگار ادامه داد: لاريجاني اصلا براي همين به تو حقوق مي‌دهد تو بارها با من مصاحبه كرده‌اي و به دنبال اين بودي كه نكته‌اي از حرف‌هاي من عليه مجلس در بياوري، اما كور خوانده‌اي هيچ‌وقت سخني از زبان من عليه مجلس خارج نشده است.

خبرنگار ديگري كه قصد داشت به اين مشاجره لفظي پايان دهد به كوچك‌زاده گفت: شما هم‌اكنون عصباني هستيد اما كوچك‌زاده كلام او را قطع كرده و گفت: تو عصباني هستي من عصباني نيستم.

اين خبرنگار با بيان اينكه امروز بخشي از تاريخچه شما روشن شد و به خاطر آن عصباني هستيد به كوچك‌زاده اعتراض كرد كه كوچك‌زاده گفت: ببين اگر توهين كني حتما برخورد قضايي با شما خواهم كرد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در پايان خطاب به خبرنگار اول گفت: تو الان در خبرگزاري خانه ملت هستي و مواجب‌بگير لاريجاني.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 11:40:18 توسط رامین
هه هه هه. عجب حمالی این مرد . مردم از خنده.........

نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:34:25 توسط نگران
ماهی از سر گندیده است. به این کشمکش درونی میگویند, قروال شدن. اما طرفداران مردم هنوز اندر خم یک کوچه اند.

نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:04:38 توسط مهدي
من در تمام عمرم حقير تر و آشغال تر از اين كوچك زاده و رسايي و حسينيان نديده ام. اين دار و دسته به هي جا متوقف نخواهند شد تا همه مملكت را همقد خود نكنند دست بر نمي دارند. عرصه سياست در ايران چقدر پست و حقير شده است

نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:32:31 توسط تهمتن
جنگ ودعواي باندها ولي وقيح كه در حال حاضر و هر روزه گسترش پيدا كرده و ميكند; ادامه داشته و قطعا در آينده اي بسيار نزديك به برخورد نابودي فيزيكي(بم گذاري)از همديگر خواهد انجاميد.. اما آن چيزي كه توجه مرا جلب كرده و سواي شقه شدن مزدوران; تصوير اين نماينده قلابي در اين خبر بوده كه چه شباهت عجيبي به چهره ي كريه احمدي نژاد دارد!!

نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:09:37 توسط برده هرگز
یک مشت لات بی سر و پا ریختند تو خانه ملت و آنجا را کثیف می کنند. وای بر ایرانیانی که خواسته و یا نخواسته از این انگل صفتان حمایت می کنند زیرا باید حداقل از نظر اخلاقی جوابگو باشند.

مطهری : کوچک زاده ریشه روسی دارد

ايلنا : عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس پس گرفتن مصوبه روز یكشنبه مجلس را موجب وهن آن دانست.

به گزارش ایلنا، علی مطهری كه در مخالفت با طرح یك فوریتی اعتبار مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دانشگاه آزاد اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: این مورد كه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حكم قانون است كاملا مشخص است و اگر مجلس قانونی مخالف آنها تصویب كرد باید منتظر نظر شورای نگهبان باشیم تا ایرادات رفع شود، زیرا در غیر این صورت باید چنین طرحی را ارائه كنیم.

این عضو فراكسیون اصولگرایان در واكنش به این سخن حسینیان كه گفته بود اصولگرایان برای رفع مشكلاتشان به این طرح رای دهند خطاب به وی گفت: اصولگرایان هیچ مشكلی جز امثال جنابعالی و دوستانتان كه برنامه دیروز را اجرا كردید ندارند، مثل آقای كوچك‌اف كه ریشه روسی دارد و نام كوچك‌اف را به كوچك‌زاده تبدیل كرد.

كوچك‌زاده نماینده تهران در واكنش به این سخنان مطهری قصد حمله به وی و پرتاب كردن شی‌ء را داشت و خواستار تذكر بود، با ممانعت برخی نمایندگان دیگر از جمله حسینیان مواجه شد كه در واكنش به این رفتار كوچك‌زاده مطهری با آرامش خواستار سكوت وی شد.

همچنین یكی دیگر از نمایندگان مجلس از آن سوی صحن با القاب ناشایست( خفه شو، بتمرگ و...) علی مطهری را مورد خطاب قرار داد.

مطهری در پایان با بیان اینكه صبر می‌كنیم تا شورای نگهبان نظراتش را ارائه كند و اگر مشكلی باشد مجلس مشكل را رفع می‌كند، تاكید كرد: نیازی نیست كه مجلس بعد از سه روز بگوید اشتباه كردم و تحت فشار برخی آقایان مصوبه خود را پس بگیرد زیرا این موجب وهن مجلس است و مجلس باید از شخصیت خودش دفاع كند و نگذارد عده كمی آن را زیر سوال ببرند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 11:01:58 توسط امیر از تهران
مجلس وحشی ها ... فقط همین را می تونم بگم و متاسفم که ایران ما امروز به این روز گرفتار شده است .... این مجلس مردمی نیست ... مجلس زد و بند بازی است

نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:45:43 توسط shima
قاي كوچك زاده لطفا با احترام گداشتن به د يگران و خودتان از خودتان دفاع كنيد نه با توهين اگر روس نيستي كافي است در جلسه بعدي مجلس مدركي قابل قبول نشان دهي كه تغيير فاميل نداشته اي و اگر داشته اي بايد همراه با تغيير نام تغيير فرهنگ هم بدهي و همانند ايرانيان اصيل با متانت برخورد كني نه با پرخاشگري و احترام صاحپخانه را نگه داري

نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:37:55 توسط نازنین
اقای مطهری و یارانتان لازم نکرده زحمت کشیده حالا که تو روی هم ایستاده ائید افشاگری کنید ملت همه شما را در یک کلام اجنبی بودنتان از روس و از عراق ایمان پیدا کردند و به هویتتان پی بردند ومدارکش را هم دارند. وضع ایران و هموطنان خود نشانگر حاکمیت اجنبی بر این سرزمین است .و این هم اعتمادی بود که از نا اگاهیشان بدست شیادان افتاد....ولی ایران را ایرانیان از دست این جلادان پس خواهند گرفت مطمئن باشید.

نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:35:40 توسط poya
قيافه اين كوچك اف مثل سگ هاري است كه زنجيرش پاره شده باشد لعنت خدا نثار همه شما حيوانات انسان نما

نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:15:32 توسط sara
این محمود و دارو دستش عادت کردن دیگه هر چی رو که خلاف میلشون باشه با زور بگیرند ،بریزن تو خیابون و خیلی راحت شعار بدان کسی هم بهشون شلیک نکن در امنیت کامل.مجلس که همینجوری مسخره بود دیگه از این به بعد چی بشه

نوشته شده در تاريخ دوم تير ۱۳۸۹ برابر با بيست و سوم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:02:43 توسط بابک
مجلس اوباش و اراذل !!! تنها اسمی که می توان برای ان گذاشت

محمد خاتمی

محمد خاتمی
با تمکین به قانون اساسی
می توان از بحران بیرون آمد


محمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب جوانان اسلامی:

نسبت به تاثیرات منفیِ تداوم روش های فعلی حکومت هشدار میدهم. فضای سیاسی کشور باید باز شود، اجازه فعالیت به تشکل‌های سیاسی داده شود، زیرا وقتی آزادی نباشد گروههای مخفی و تروریستی پدید می‌آیند. وقتی در رسانه ملی دائما مسائلی نادرست یک طرفه مطرح می‌شود فاجعه است.

درباره لباس شخصی ها، من اینها را خودسر نمی‌دانم چون اینها با امنیت کامل هر کاری بخواهند خلاف ضوابط قانونی و شرعی انجام می‌دهند؛ با تجهیزات و لوازمی می‌آیند که در اختیار افراد عادی نیست و مصونیت هم دارند.

در١۴ خرداد امسال هم دیدیم چه حوادث تلخی بوجود آمد و معلوم شد که حتی به نام امام هم می‌شود با امام مخالفت کرد و به نام امام با میراث امام و نمادهای تداوم راه امام مخالفت و اعتراض و جفا کرد.

در25 خرداد سال گذشته، مردم با حضور باشکوه و ضد خشونت خود مطالباتشان را خواستند. این حضور که می‌توانست نشان دهنده ظرفیت نظام جمهوری اسلامی برای تداوم راه و حرمت نهادن به مردم باشد برخورد بدی شد، که هنوزهم آثار آن را با انبوه زندانیان و آسیب دیدگانی و حتی کسانیکه جانشان را در این عرصه از دست دادند مشاهده می‌کنیم و متاسفانه به جای همدردی با آن‌ها و جبران آن، نمک هم به زخم آنها پاشیده شد.

جمهوری اسلامی هم با دشمنی های خارجی روبرو است و هم با تنگ نظری نیروهایی که مدعی طرفدار انقلاب هستند.

ما کسانی هستیم که دلمان می‌خواست و می‌خواهد که نظام جمهوری اسلامی قوی، آبرومند و دارای اعتبار باشد. اما وضعیتی که الان جمهوری اسلامی از نظر مدیریت و موقعیتی که در جهان دارد وضعیت مطلوبی نیست.

امروز فحش، دروغ و تهمت به کسانیکه حتی قبل از اینکه امام راحل در عرصه بیایند از ارادتمندان امام بودند و بعد هم از پیروزی انقلاب هم از ارکان و چهره‌های انقلاب بودند رایج شده و متهم به انواع اتهامات می‌شوند و نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند.

این شیوه با توجه به اینکه امواج اطلاع ‌رسانی قابل مهار نیست سبب خواهد شد که در طرف مقابل، کار به دست کسانی بیافتد که اصل نظام و انقلاب را قبول ندارند و در این میان این نظام و مردم هستند که لطمه می‌بینند.

طبق قانون اساسی برگزاری راهپیمایی بدون حمل سلاح نیاز به مجوز ندارد، اگر خلاف قانون عمل شد طبق قانون با آنها رفتار شود. امروز بعد از هزینه‌های زیادی که دراین یکسال همه و بخصوص نظام ما داد باید به این نتیجه رسیده باشیم که هیاهویی که شد و هنوزهم می شود تا جریانات دلسوز درون نظام را که پشتوانه مردمی بزرگی هم دارند براندازمعرفی شوند هیاهو برای هیچ و از اساس باطل است.

کسانیکه خواستار اجرای کل قانون اساسی هستند دوست جامعه هستند. باید بسیاری از نیروهای خوب که یا بازداشت و یا تحت تعقیب هستند به صحنه بیایند، احزاب و گروه‌ها فعالیت قانونی خود را از سر بگیرند؛ ما هیچ‌گاه نمی‌خواهیم در مقابل نظام قرار بگیریم گرچه با کمال بی‌انصافی متهم به همه اتهامات می‌شویم و کسانی این اتهامات را می‌زنند که خود بیشترین ضربه را به نظام وارد می‌کنند.

اصلاحات یعنی ما نظام، انقلاب و قانون اساسی را قبول داریم، ولی اشکالاتی در سیاست‌ها و روش‌ها هست که باید با همین معیارها اصلاح شود. آیا درست است اصلاحات را طوری جلوه دهند که پدیده براندازی در کشور بوده است؟ خیر انهایی که نظام را بد تعریف می کنند چهره امام را بد نشان می دهند قانون اساسی را به سادگی زیر پا می‌گذارند یا بصورت ناقص بر بخش هایی از آن تکیه و سخن‌های دیگر را فراموش می‌کنند آنها لطمه به نظام می زنند. همه باید در ذهنیت و دیدگاه غلطی که مبتنی بر یک سلسله توهمات و سندسازی است تامل کنیم و بگوییم که نادرست است، باید روندها را اصلاح کرد. اگر چنین شد اساس شکل‌دهنده بحران از بین خواهد رفت، از فضای امنیتی خارج خواهیم شد و فضا آزاد خواهد شد، باید کاستی ها و جفاهای گذشته را جبران کرد درعین حال معتقدم مردم بزرگوارند و واقع‌بین که حتی اگر بنا باشد این فضا در آینده ادامه پیدا نکند از حق خودشان می‌گذرند.

براندازی یعنی دست بردن به سلاح و ایجاد سازماندهی برای سرنگون کردن نظام. خلاف اینها ساختگی است.

در حالی که امروز از یکسو گروه‌های به اصطلاح خودسر آزادی و امنیت دارند، احزاب و تشکل‌های قانونی خدمتگزار محدود و ممنوع می‌شوند. تغییراین فضا به نفع همه است.

آیند‌‌ه‌ای مد نظر است که در آن انتخابات که محوری‌ترین پایه مردم سالاری است آزاد و سالم باشد با شرائطی که در آن حق مردم ضایع نشود. می‌توان شرایط و خصوصیات یک انتخابات آزاد و سالم را بیان کرد و به توافق رسید. آن وقت همه می توانیم از تلخی های گذشته عبور کنیم و به آینده در کنار هم بنگریم؛ به شرط اینکه زمینه تلخی‌های موجود از میان برداشته شود.

کاسترو:

کاسترو:
رویدادهای خطرناکی
درحال شکل گیری است


فیدل کاسترو رهبر کوبا، که امور اجرائی این کشور را به برادر خویش واگذار کرده و خود به مطالعه و نوشتن مشغول شده، از مدتی پیش سلسله مقالاتی را شروع کرده با عنوان "ضربه ای که باید منتظر آن بود." او در این مقالات از آینده جهان و حوادثی می نویسد که امریکا و اسرائیل روی دست بشریت خواهند گذاشت. بخشی از نگاه کاسترو دراین سلسله مقالات، اختصاص به خطرات ناشی از حمله امریکا و اسرائیل به ایران دارد. از جمله در چهارمین مقاله خود دراین ارتباط نوشته است:

در آنسوی جهان رویدادهای خطرناکی در حال شکل گیری است. اسرائیل از سلاح های اتمی که آمریکا در اختیارش گذاشته استفاده خواهد کرد. اگر جز این فکر کنیم واقعیت را نادیده گرفته ایم.

سازمان ملل متحد هم امکان آنرا ندارد که سیر حوادث را تغییر دهد. اسرائیل سعی خواهد کرد مراکز اتمی ایران را نابودسازد. ایران پاسخ خواهد داد.

تحریکات ایالات متحده آمریکا می تواند به فاجعه بیانجامد و گریبان همه ساکنان کره زمین را بگیرد. عواقبی بسیار نیرومند تر از تمام بحران های اقتصادی.

هاشمی رفسنجانی:

هاشمی رفسنجانی:
سرانجام خواهند فهمید
من حق داشتم !


در پایان ماه پر خبر خرداد، هاشمی رفسنجانی با جمعی از مدیران و نویسندگان مطبوعات دیدار کرد. او دراین دیدار گفت:

با دروغ‌ نمی توان ادعای حمایت از انقلاب و ولایت فقیه داشت. مگر انقلاب اسلامی در جذب حمایت مردمی ضعف دارد که گروهی به بهانه حمایت از انقلاب و ولایت فقیه خود را مجاز به دروغ و تهمت می‌دانند؟

من بی‌بی‌سی را گاهی اوقات می‌بینیم برای نیل به اهداف خود، حرفه‌ای عمل می‌کند. خبرنگاران و گوینده‌های ورزیده‌ای دارند و از لحاظ جامعه‌شناسی و روابط عمومی مطلعند. در خیلی از جاها خبرنگار دارند و با سیاستی که خودشان دارند، خبرها را انتخاب می‌کنند و از لحن و شیوه‌هایی که تجربه شده استفاده می‌کنند. حرف‌ها را فشرده می‌زنند و سعی میکنند اهداف خود را القا کنند.

این سیاستی است که مستمع جذب می‌کند و دولت‌ها گوش می‌دهند. راه مقابله، امروزه یک علم است که باید آن را داشته باشیم و به جوانان خود تعلیم بدهیم… باید اولاً واقعیت محیط و مخاطب را بشناسیم. ثانیاً حرف‌هایی که مخاطب را فراری بدهد، نگوییم و حرف‌هایی بزنیم که وجدان طرف را قانع کند. البته اگر کسی خودش عقیده‌ای دارد، حرف‌های خودش را هم در آن قالب می‌تواند در بیاورد. ما توقع نداریم بی‌بی‌سی بیاید سیاست کشور خودش را فراموش کند. ما باید با دانش روانشناسی، جامعه‌شناسی و پیش‌بینی آینده آشنا باشیم. الان خیلی چیزها در اطلاع‌رسانی شرط است.

باید به برخی کانال‌های ماهواره که مطلب می‌گویند، گوش داد. بالاخره اینها هستند و دیگران گوش می‌دهند. اگر بخواهیم جلوگیری کنیم هم نمی‌توانیم.

من شخصا از اینترنت استفاده می‌کنم و بیش‌تر سایت‌های خبری را می‌بینم. الان دشمنان ما، آمریکایی‌ها و دیگران هزینه زیادی انجام می‌دهند تا فیلترشکن‌هایی درست کنند که اصلاً نشود سانسور کنیم و به آنجا می‌رسند که جلوی سانسور را بگیرند.

«الانسان حریص علی ما منع»؛ وقتی چیزی ممنوع شود، آدم‌های کنجکاو بیشتر دنبال آنها می‌روند تا ببینند آن چه بود؟ می‌گویند این کار- حرف ها- سیاسی است. آخر هم می‌بینند ما حق داشتیم.