Saturday, May 21, 2011

احمد توکلی دلیل رای به احمدی نژاد را فاش کرد

احمد توکلی دلیل رای به احمدی نژاد را فاش کرد


میدانستم موسوی قدرت

بسیج مردم علیه رهبر را دارد







احمد توکلی اکنون نماینده مجلس است، اما در دهه اول جمهوری اسلامی از جمله وزرای جناح راست جمهوری اسلامی بود که به کابینه میرحسین موسوی تحمیل شد. کابینه ای که در تفاهم با علی خامنه ای که آن زمان رئیس جمهور بود باید شکل می گرفت. توکلی در راس وزرات کار، مبتکر تغییر قانون کار به سود کارفرمایان و علیه کارگران بود، گرچه تا موسوی نخست وزیر بود مانع این تغییر شد. او بتدریج به صف منتقدان احمدی نژاد در جناح راست جمهوری اسلامی (تحت نام اصولگرا) پیوست و اکنون تقریبا بطور کامل روبروی او ایستاده است. خبرگزاری فارس که حالا پرچمدان مقابله با "جریان انحرافی" در دولت احمدی نژاد شد، برای گفتگو سراغ توکلی رفته است. توکلی دراین مصاحبه، ضمن بیان چند باره نظراتش در باره قانون گریزی و خودسری احمدی نژاد، به نکته ای درباره میرحسین موسوی و انگیزه خویش برای دادن رای به احمدی نژاد اشاره می کند، که خواندنی است. او می گوید:







در انتخابات سال 84 ، من در دور دوم از احمدی نژاد در مقابل آقای هاشمی رفسنجانی حمایت كردم. اما در انتخابات سال 88 من به هیچ وجه از ایشان دفاع نكردم و به بزرگان كشور نیز اعلام كردم كه حمایت از ایشان را بر خودم حرام می دانم. در عین حال اعلام كردم كه اضطرارا به ایشان رای می دهم؛ علت این رای اضطراری را آن زمان اعلام نكردم اما الان برای اولین بار در شكل رسانه ای می گویم.



آن روزها به مسئولان ستادهای سابقم در استانها و دوستانم كه هنوز رابطه ای با هم داریم، گفتم كه آقای موسوی دارای پایگاه اجتماعی‌ای است كه ولو نخواهد، قدرت ایجاد تحریك اجتماعی در برابر رهبری را دارد و احمدی نژاد دارای پایگاه اجتماعی است كه ولو بخواهد، قدرت تحریك اجتماعی در برابر رهبری را ندارد. به همین دلیل گفتم كه چون رهبری را ركن ركین كشور می دانم و هم از نظر اعتقادی و هم از نظر سیاسی اعتقاد دارم كه باید از ایشان تبعیت كنیم و ایشان با قدرت جامعه را هدایت كنند، چون مقابله با رهبری را سم مهلكی برای جامعه می دانم، اضطرارا به كسی كه حتی اگر بخواهد نمی تواند كاری كند رای می دهم و به كسی كه می تواند این تحرك را ایجاد كند ولو نخواهد رای نمی دهم گرچه مزیتی برای احمدی نژاد بر موسوی قائل نیستم به همین دلیل اضطرارا به احمدی نژاد رای می دهم.



حوادث بعد از انتخابات و حوادث اطراف موضوع وزیر اطلاعات، صحت این عرض من را نشان داد كه متاسفانه اولی خواست و كرد ولی ناكام ماند و ظاهرا دومی هم خواست و چنان كه پیش‌بینی می شد بحمدالله، نشد. اخیرا هم انحرافات فكری در اطراف ایشان زیاد شده و من از این كه در سال 88 از ایشان حمایت نكردم، پشیمان نیستم