Monday, April 19, 2010

گفتگوی صدای آمريکا با محمد کریم ­بیگی، پدر مقتول روز عاشورا


اعضای خانواده مصطفی کریم ­بیگی از مسئولان جمهوری اسلامی می خواهند پاسخگوی کشته شدن فرزندشان باشند
مصطفی کریم ­بیگی، ۲۷ ساله، یکی دیگر از قربانيان رویدادهای ناآرام پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران است که روز عاشورا به ضرب گلوله کشته شد. در آن روز، بنابر آمار رسمی، هشت نفر جان سپردند.

اعضای خانواده مصطفی کریم ­بیگی از مسئولان جمهوری اسلامی می خواهند پاسخگوی کشته شدن فرزندشان باشند. آنها همچنين از مدافعان حقوق بشر جهانی خواسته اند پی گیر پرونده او باشند.

محمد کریم بیگی، پدر مصطفی، جزئیات بیشتری از چگونگی ماجرا را، طی گفت و گویی با ماهمنیر رحیمی، به صدای امریکا گفت.

محمد کریم بیگی می گوید مسئولان امنیتی از او خواسته اند دوستان پسرش را معرفی کند. طبق خبرهای قبلی، مقامات امنیتی به این شرط جسد او را به خانواده اش تحویل دادند که خاکسپاری، خارج از تهران، دور از محل سکونتش برگزار شود و فقط پدر، مادر و خواهرش در مراسم حاضر باشند، و نه کسی دیگر.

پیکر مصطفی، مدتها بعد از کشته شدنش، در شهریار به خاک سپرده شد. محمد کریم بیگی، پدر وی طی در قسمت دوم گفت و گویش با ماهمنیر رحیمی، بخش دیگری از برخورد مسئولان امنیتی را فاش ساخت.








مولن: پنتاگون برای حمله احتمالی به ایران طرح‌های آماده دارد

رادیو فردا : ژنرال مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز یکشنبه ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای حمله به ایران، اظهار داشت که پنتاگون، طرح‌های آماده نظامی برای حمله به ایران را در اختیار دارد.

مایک مولن در جلسه‌ای در دانشگاه کلمبیا در نیویورک گفت: «ما در پنتاگون، همیشه برای احتمالات برنامه‌ریزی می‌کنیم و قطعا گزینه‌هایی (برای حمله به ایران) موجود است.»

ژنرال مایک مولن همچنین اظهار داشت که «نگرانی» وی از رسیدن ایران به «ظرفیت» ساخت بمب از این است که دیگر کشورهای منطقه نیز به دنبال ساخت بمب خواهند رفت.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: «کسانی هستند که می‌گویند، مولن! قبول کن؛ آنها(به هرحال) به بمب می‌رسند.»

مایک مولن افزود: «قبول کردن این امر، پیامدهای ناخواسته‌ای دارد که من گمان نمی‌کنم همه ما به آن اندیشیده باشیم.»

وی افزود: «من نگرانم که دیگر کشورهای منطقه نیز به دنبال (ساخت بمب) بروند؛ در حقیقت، من می‌دانم که آنها نیز به دنبال سلاح هسته‌ای خواهند رفت؛ این مارپیچ از جای بسیاری بدی سردرخواهد آورد.»

رئیس ستاد مشترک آمریکا در ادامه تصریح کرد: «از سوی دیگر من درباره حمله به ایران نگرانم. من در این مورد خیلی علنی گفته‌ام؛ به خاطر پیامدهای ناخواسته آن.»

ژنرال مایک مولن درباره اهمیت دیپلماسی درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت: «دیپلماسی، توافق، تحریم، همه اینها، از دیدگاه من، باید درنظرگرفته شوند تا شاید ایران نظرش را درباره مسیری که می‌رود، تغییر دهد.»

«آمریکا طرح‌های حمله به ایران را روزآمد می‌کند»

در همین حال، شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام دولت باراک اوباما که نامی از وی نبرده است، گزارش داده است، که پنتاگون و ستاد مشترک آمریکا در حال روزآمد کردن طرح‌‌های حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران هستند.

برپایه این گزارش، از چندین هفته پیش، روزآمد کردن طرح‌های حمله احتمالی آغاز شده است.

روز شنبه روزنامه نیویورک تایمز، گزارش داد که رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، در ماه ژانویه، طی یادداشتی به کاخ سفید درباره سیاست آمریکا، درمورد برنامه هسته‌ای ایران، ابراز تردید کرده است.

یک روز پس از انتشار این گزارش، رابرت گیتس می‌گوید که وی در ماه ژانویه یادداشتی را به شورای امنیت ملی آمریکا فرستاده است، اما این یک یادداشت «بیدار باش» نبوده و تنها به « گام‌های بعدی» آمریکا در برابر ایران پرداخته است.

رابرت گیتس روز یکشنبه در این باره گفت: «این یادداشت، با محوریت سیاست فشار دولت آمریکا بر ایران، به گام‌های بعدی ما در فرآیند برنامه‌ریزی دفاعی پرداخته، چیزی که درموردش، بحث‌ و تصمیم‌های میا‌ن‌سازمانی بیشتری در ماه‌ها و هفته‌های آینده نیاز است.»

پیشتر نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی این یادداشت را نهیب «بیدار باش» به کاخ سفید توصیف کرده بود.



[تاريخ مطلب: سی ام فروردين ۱۳۸۹ برابر با نوزدهم آوريل ۲۰۱۰]
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی ام فروردين ۱۳۸۹ برابر با نوزدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 14:17:15 توسط وطن دوست
پنتاگون ایالات متحده با اینکه زیر نظر دولت آمریکا کار می کند ولی هموراه خود را جهت مقابله با دشمنانش آماده نگه میدارد و مطمئناً دارای طرحهای بسیار بیشتری از آن چیزی که اعلام میکند می باشد و در صورت شکست دمکراتها در کاخت سفید مطمئن هستم که جمهوری خواهان با پا گذاشن در صحنه سیاست به ایران حمله همه چانبه نظامی را خواهند نمود.در صورت چنین حمله ای تمامی اهداف نظامی و غیر نظامی ایران مورد حمله قرار خواهد گرفت که در این میان مردم ایران خواهند بود که ضرر خواهند نمود.در صورتیکه اپوزیسیون داخل حکومت نتواند کاری از پیش ببرد این حمله قریب الوقوع خواهد بود.و در صورتیکه دستکم نهادهایی از داخل حاکمیت احساس مسئولیت کنند و نتیجه این وقایع را متوجه باشند مجبور به برکناری باند خامنه ای خواهند شد.

نوشته شده در تاريخ سی ام فروردين ۱۳۸۹ برابر با نوزدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 10:09:58 توسط irani
خود امريكا وكشور هاي اروپايي رژيم شاه را برداشتند تا حكومت ملايان را جايگزين كنند ..چون چشم ديدن پيشرفت ايران را نداشتند از جيمي كارتر احمق بپرسيد همه داستان را مي داند

نوشته شده در تاريخ سی ام فروردين ۱۳۸۹ برابر با نوزدهم آوريل ۲۰۱۰ ، 05:53:27 توسط ALI2
غلط زيادي اي كثافتهاي دور از حقوق بشري شما لاشخورها فقط دم از انسانيت ميزنيد و كثيفترين راه ها را براي خود انتخاب ميكنيد شماي كه تا چند سال پيش با تبعيض نژادي وبرده گري كثيفترين راهاي تاريختان را طي كرده وبراي منافع سالهاي بعد خودتان برنامه ريزي كثيف ميكنيد شما كه با بمب اتمي هيروشيما وناكازاكي را ويران كرده ودر يك روز جان صدها هزار بي گناه وزن وبچه غير نظامي را گرفتيد واز اين راه به خواسته هايتان رسيده ودم از بشريت ميزنيدشما ولي سعي كنيد زيادي اشتباه نكنيد حتي براي جنگ رواني برايتان خيلي بيشتر از اني كه فكرش را ميكنيد گران تمام ميشود

شش سال زندان براى مصطفى تاج‌زاده، محسن میردامادى و داود سلیمانى


دادگاه انقلاب مصطفى تاج‌زاده، محسن میردامادى و داود سلیمانى، سه تن از اعضاى برجسته سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى و جبهه مشارکت را به شش سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزارى ایسنا، بر اساس راى صادره از سوى شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامى تهران، مصطفى تاج زاده، محسن میردامادى و داود سلیمانى هر کدام به اتهام «اجتماع و تبانى علیه امنیت ملى و فعالیت تبلیغى علیه نظام» به شش سال حبس تعزیرى و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌هاى سیاسى و مطبوعاتى محکوم شده‌اند.
‏بر اساس این گزارش این سه شخصیت اصلاح‌طلب با استناد به مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون ‏مجازات اسلامى به مجازات زندان و با استناد به ماده ۱۹ این قانون به محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شده‌اند.

بلافاصله پس از انتخابات ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۸، شمار زیادى از اعضاى بلندپایه دو حزب عمده اصلاح طلب ایران شامل جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى دستگیر شدند.این دو حزب در انتخابات ریاست جمهورى از میرحسین موسوى حمایت کرده بودند.

در اوج اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهورى در ایران، دستگاه قضایى جمهورى شمار زیادى از بازداشت‌شدگان و به ویژه شخصیت‌هاى برجسته اصلاح‌طلب را از سلول‌هاى انفرادى به دادگاه آورده و آنها را به محاکمه کشید.

در این میان مصطفى تاج‌زاده که یکى از اعضاى برجسته سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى و حزب مشارکت به شمار مى‌آید، و نیز محسن میردامادى، دبیر کل حزب مشارکت در تعطیلات نوروزى پس از تحمل ۹ ماه زندان به طور موقت آزاد شدند.

آقاى تاج‌زاده مدت زیادى از دوران بازداشت خود را در انفرداى و بندهاى متعلق به سپاه پاسداران گذرانده، و آن گونه که اعضاى خانواده وى خبر داده‌اند، براى انجام مصاحبه‌هاى تلویزیونى و اعتراف علیه اصلاح‌طلبان و نقد عملکرد سیاسى خود تحت فشار بوده، اما در نهایت تن به اعترافات اجبارى و شرکت در برنامه‌هاى تلویزیونى نداده است.

مصطفى تاج‌زاده، معاون سیاسى وزارت کشور دولت محمد خاتمى، که در نخستین روزهاى پس از انتخابات خرداد ماه بازداشت شده بود، در دو جلسه برگزار شده دادگاه، به منظور نشان دادن اعتراض خود به روند دادرسى و وقایع پس از انتخابات، دفاعى از خود نکرد و از وکلاى خود هم خواسته بود، از او دفاع نکنند.

وى روز دوشنبه ۱۹ بهمن خطاب به قاضى شعبه ۱۵ دادسراى عمومى و انقلاب تهران گفته بود، نیازى به برگزارى دادگاه‌هاى مکرر نیست و قاضى مى تواند حکم خود را صادر کند.

محسن میردامادى، دبیرکل حزب اصلاح‌طلب جبهه مشارکت نیز بلافاصله پس از انتخابات بازداشت شده و در دادگاه بازداشت‌شدگان پس از انتخابات که به صورت جمعى برگزار شد به «اقدام علیه امنیت ملى و فعالیت تبلیغى علیه نظام» متهم شده بود.

داود سلیمانى، یکى دیگر از اعضاى شوراى مرکزى جبهه مشارکت نیز در ۳۰ خرداد سال گذشته و به فاصله یک هفته پس از انتخابات بازداشت شده بود.

وى همچنین نماینده مجلس ششم و معاون دانشجویى دانشگاه تهران در دوره محمد خاتمی بود که بنا بر گزارش‌های منتشر شده،‌نقش مهمى در افشاى پشت پرده حمله لباس‌شخصى‌ها به کوى دانشگاه در سال ۱۳۷۸ ایفا کرده بود.

روز یکشنبه همچنین شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران، محکومیت سهیل محمدى، از دانشجویان بازداشت‌شده در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات را از چهار سال زندان به سه سال حبس تعزیرى کاهش داده است.

پيش بيني