Thursday, August 19, 2010

بیانيه سپاه : سپاه آماده هدف قراردادن منافع دشمن متجاوز در سراسر جهان است

مهر : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با فصل الخطاب خواندن رهنمودهای خامنه ای بر آمادگی همه جانبه برای رویارویی سخت با "حماقتهای احتمالی" آمریکا و اسرائيل و بهره گیری از ظرفیت بسیج جهان اسلام برای هدف قراردادن منافع دشمن در هر نقطه دلخواه تاکید کرد.




به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از این بیانیه آمده است : نگاه واقع‌بینانه و صحیح به روند وقایع و رخدادهای 32 سال گذشته نشان می دهد آنچه باعث سربلندی و حرکت موفق و رو به جلوی ملت ایران در پیگیری اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و ناکامی و شکست‌های پی در پی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی شده است همانا تمسک دائمی مسوولان و مردم به حبل‌المتین وحدت و همدلی حول محور ولایت فقیه بوده‌است.



این بیانیه در ادامه با اشاره به سخنان روز گذشته خامنه ای در دیدار با مسوولان نظام و تاکید ایشان بر روند رو به ضعف و تزلزل دشمنان ایران به ویژه آمریکا و اسرائيل خاطر نشان کرده است: ملت ایران راه خود را برگزیده است و حضور دائمی و هوشمندانه خود در صحنه‌های نیاز انقلاب و نظام را به عاملی قدرتمند برای شکستن تمامی سدها و موانع فراروی تبدیل کرده است و به فضل پروردگار همچنان می تواند با خنثی‌سازی تمامی نقشه ها و ترفند های جبهه ضد انقلاب و دشمنی با نظام و مهار و مقابله با تلاش های تفرقه انگیز داخلی ، در عمل با اطمینان به اهداف و افق‌های دور دست خود و نیل به جایگاه های ممتاز جهانی در تمامی عرصه های غرورآفرین بیاندیشد.



در پایان این بیانیه آمده است : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمسک به منویات و فرامین مقام رهبری و فرماندهی کل قوا و اطاعت محض از ولی فقیه و تکیه بر توانمندیهای قدرتمند دفاعی خود و اشراف اطلاعاتی کامل بر وضعیت پیرامونی کشور به درجه ای از آمادگی رسیده است که می تواند هر گونه تهدید عملی و حماقت احتمالی دشمنان بزرگ و کوچک را با پاسخ قاطع و جدی مواجه ساخته و با بهره گیری از ظرفیت بسیج جهان اسلام منافع آنان را در هر نقطه دلخواه مورد هدف قرار دهد و در نبردی سرنوشت ساز شکست قطعی را به دشمنان تحمیل کند.

اموال 40 شرکت ایرانی در سوییس بلوکه شد

فارس : شوراي فدرال سوئيس روز چهارشنبه حمايت خود را از تحريم‌هاي سازمان ملل متحد عليه ايران اعلام كرد. هم‌چنین اموال 40 شركت ايراني و يك فرد حقيقي در حساب‌هاي بانك‌هاي سوئيس بلوكه شدند.




به گزارش پايگاه خبري "صداي روسيه "، دولت سوئيس روز چهارشنبه حمايت خود را از اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران اعلام كرد.



شوراي امنيت سازمان ملل متحد 9 ژوئن قطعنامه جديدي را به تصويب رساند كه در آن تحريم‌ها عليه ايران را تشديد كرد. از جمله اين قطعنامه خواستار تحريم معاملات مالي ايران و همچنين افزايش فشارهاي سازمان ملل براي ممنوعيت ارسال سلاح به ايران شده است.



اين تصميم شوراي فدرال سوئيس سريع‌تر از حالت معمول اتخاذ شد، زيرا سوئيس قبلا نيز قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد را اجرا مي كرد. از پايان ژوئن 36 شهروند ايراني براي اخذ ويزاي سوئيس مراجعه كردند كه رد ويزا شدند.



همچنين اموال 40 شركت ايراني و يك فرد حقيقي در حساب‌هاي بانك‌هاي سوئيس بلوكه شدند.



تا اين لحظه، در رابطه با تحريم عليه ايران 1.5 ميليون فرانك در حساب‌هاي سوئيس بلوكه شده است. علاوه بر آن، اين كشور مدت‌ها است كه سلاح به ايران ارسال نمي‌كند.

خامنه ای : در صورت حمله نظامی، ميدان مقابله محدود به ايران نخواهد بود

خامنه ای عصر روز چهارشنبه ٢۷ امرداد ماه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، ضمن تبیین سیاستهای جمهوری اسلامی در مسائل مهم داخل و خارجی، "دایره توبه و بازگشت" را در تمامی ابعاد فردی و جمعی گسترده خواند و هشدار داد: "همه کسانیکه به هر علت در حوزه های مختلف جامعه تاثیر گذارند باید کاملا مراقب خود، زیر مجموعه ها و حوزه های خود باشند چراکه خطاهای زیر مجموعه ها نیز اگر مستند و متکی به رفتار و گفتار آن مسئول باشد به پای او نوشته خواهد شد."




به گزازش جرس وی، با تأکید مجدد بر "جذب حداکثری و دفع حداقلی" به عنوان یک سیاست اصولی و اساسی نظام، اظهار عقیده کرد "باید کسانی را که جزو مجموعه بوده اند اما بر اثر اشتباه یا غفلت، کنار افتاده اند با نصیحت و دلالت به راه برگرداند."



فروپاشی اسراییل حتمی است

خامنه ای در ادامه اظهار عقیده کرد "مخالفت بنیانی در واقع مخالفت با موجودیت است و همانگونه که ما اسراییل را غاصب و جعلی و دچار فروپاشی حتمی و بدون تردید می دانیم، آن رژیم هم با موجودیت نظام اسلامی مخالف است."



رهبر جمهوری اسلامی در تشریح "مفهوم مخالفت بنیانی در رابطه ایران و امریکا" گفت "نگاه امریکا به ما، با وجود همه حرفهای امریکایی ها درباره لزوم تغییر رفتار جمهوری اسلامی، نگاهی مبتنی بر نفی موجودیت نظام اسلامی است ما نیز متقابلاً جنبه استکباری و ابرقدرتی امریکا را مردود می دانیم و نفی می کنیم."



ما اهل مذاکره هستیم اما نه با با امریکایی که خواستار گفتگو در سایه تهدید و تحریم و زورگویی است

خامنه ای اعلام آمادگی امریکا برای مذاکره را "تکراری" دانست و گفت "البته ما در دو مسئله یعنی درباره عراق و یک مسئله دیگر که آنها موضوع امنیتی مهم می خواندند با امریکایی ها مذاکره کردیم اما آن تجربیات نیز نشان می دهد که آنها هر وقت در پای میز مذاکره در مقابل استدلال و حرف حساب، کم بیاورند متوسل به زورگویی و قطع یک طرفه مذاکره می شوند."



وی تاکید کرد "ما با دلایل واضح، مذاکره با امریکا را رد کرده ایم و به همین علت، همچنان که مسئولان کشور گفته اند ما اهل مذاکره هستیم اما نه با امریکایی که خواستار گفتگو در سایه تهدید و تحریم و زورگویی است... البته اگر آنها از نردبان پوسیده ابرقدرتی پایین بیایند و تهدید و تحریم را کنار بگذارند و برای مذاکره، هدف و نهایت مورد نظر خودشان را ترسیم نکنند ما همانگونه که قبلاً گفته ایم آماده گفتگو هستیم اما آنها در واقع اهل مذاکره نیستند و می خواهند زور بگویند."



غنی سازی دوام خواهد داشت

علی خامنه ای در مسئله هسته ای نیز، بار دیگر چرخه تولید سوخت را حق طبیعی خواند و تأکید کرد: ایران از این حق کوتاه نمی آیند و انشاءالله با ایجاد نیروگاههای هسته ای و تولید سوخت آنها در داخل، این حق طبیعی خود را دنبال خواهند کرد.



خامنه ای تشویق شدن ایران برای تولید سوخت بیست درصد و "اثبات قابل اعتماد نبودن" امریکا و دیگر تولید کنندگان سوخت را، نتایج مشخص بازی غرب درباره سوخت بیست درصد خواند.



میدان مقابله فقط منطقه نخواهد بود

خامنه ای درباره تهدید نظامی آمریکا نیز تأکید کرد: "بعید است آنها این حماقت را انجام دهند اما همه بدانند اگر این تهدید عملی شود میدان مقابله، فقط منطقه ما نخواهد بود بلکه این مقابله، میدان گسترده تری خواهد داشت."



رهبر جمهوری اسلامی، تبلیغات منفی آمریکایی ها درباره نقض حقوق بشر در ایران را "مضحک" خواند و گفت: "آنها برای جان انسانها هیچ ارزشی قایل نیستند؛ اما با پررویی از نقض حقوق بشر در ایران سخن می گویند."



اختلاف بین دولت و مجلس فاجعه نیست

خامنه ای پیرامون اختلافات بین دولت و مجلس گفت "اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف فاجعه نیست بلکه تبدیل این اختلاف سلایق به شکافهای غیرقابل اصلاح و زخمهای غیرقابل علاج، خطایی بزرگ است.



وی در همین زمینه افزود: از چندی قبل از شورای نگهبان خواسته ایم در مواردی که میان مجلس و دولت محل گفتگو و مناقشه است ورود کند تا با مشخص شدن حدود اختیارات و وظایف مسائل حل شود و تفکیک قوا که از اصول قانون اساسی است تحقق پیدا کند.



آمارها را زیر سوال نبریم

خامنه ای "زیر سؤال بردن بی دلیل آمارهای ارائه شده از سوی دستگاههای مسئول" را مورد انتقاد قرار داده و خاطرنشان کرد: باید از این گونه کارهایی که اعتماد مردم را تضعیف می کند خودداری کرد.

گزارش دریافتی درباره زمین گیر شدن فوتبال ایران

گزارش دریافتی درباره زمین گیر شدن فوتبال ایران

توپ دروغ در فدراسیون

گِرد تر از توپ فوتبال در زمین







اخراج علی كریمی از باشگاه استیل آذین در هفته گذشته سروصدای زیادی در محافل ورزشی و میان مردم و دوست داران علی كریمی بوجود آورد. سردار آجرلو مدیرعامل باشگاه استیل آذین دلیل این اخراج را روزه خواری كریمی عنوان كرده بود. اما همگان معتقدند گناه علی كریمی پیش از آنكه روزه خواری باشد حمایت از نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم و بستن دست بند سبز در مسابقات مقدماتی جام جهانی در كره شمالی در همبستگی با جنبش سبز مردم است.



علی كریمی هفته گذشته در مصاحبه ای اعلام كرد كه با مدیریت فعلی باشگاه استیل آذین یعنی سردار آجرلو، این تیم بختی برای پیروزی در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران نخواهد داشت. به گفته وی تنها با چیدن بازیكنان سرشناس نمی توان به قهرمانی رسید، بلكه مدیریت درست نیز لازم است كه در این باشگاه وجود ندارد. سردار آجرلو این انتقادها را تاب نیاورد و دستور اخراج علی كریمی را صادر كرد.



سردار آجرلو، در حالی كریمی را به بهانه روزه خواری اخراج كرد كه دو تن دیگر از بازیكنان این تیم یعنی معدنچی و محمد غلامی روز گذشته در مصاحبه ای اعلام كردند كه كلیه بازیكنان استیل آذین در روز مسابقه با استقلال ناهار صرف کردند!







اخراج علی كریمی و فضایی كه علیه وی ساخته اند اعتراض تند محمد دادكان رئیس سابق فدراسیون فوتبال را در پی داشت که در مصاحبه ای که با خبرگزاری ایسنا کرد، آن را به زبان آورد.



بدنبال مصاحبه دادكان با ایسنا و پاسخ سردار آجرلو به وی، یكی از دست اندركاران ورزش ایران كه محمد دادكان را از نزدیك می شناسد با تایید كامل سخنان دادكان گفت:



دادكان فردی صادق و رك گو است و برخلاف آقایان سرداران از انقلابیون و مسلمان پس از انقلاب نیست. وی از همان سالهای پیش از انقلاب كه در تیم پرسپولیس در دفاع راست بازی می كرد برخلاف جو باشگاه های آن زمان فردی مذهبی و نمازخوان بود و همیشه با همین شكل و قیافه ای بود كه امروز هست.



دادكان دانشجوی رشته ادبیات فارسی دانشكده ادبیات و زبان های خارجی بود و با آنكه سال 57 در سال آخر دانشكده بود جزو نخستین كسانی بود كه به اعتصابات دانشجویی پیوست. پس از انقلاب نیز دنبال مقام و موقعیت نرفت و با رفتارهای متعصبانه ای كه انجام می شد همیشه مخالف بود.



در زمان رییس جمهوری محمد خاتمی، دادكان رییس فدراسیون فوتبال شد و خود وی در برنامه 90 صریحا اعلام كرد كه "من در زندگی دو افتخار دارم. یكی گرفتن حكم ریاست فدراسیون از محمد خاتمی و دیگر گرفتن حكم اخراج از علی آبادی."











سردار اجرلو، درست به همان سبکی که احمدی نژاد در مناظره های تلویزیونی از آن میخواست برای مرعوب کردن موسوی استفاده کند، به دادكان پاسخ داده است:



برخي افراد كه سابقه توهين به جامعه خبرنگاران ورزشي را داشته‌اند و اهالي رسانه‌هاي ورزشي را متهم به دريافت پول و باج‌خواهي از اهالي ورزش مي‌كردند حالا وارد ميدان شده‌اند و مي‌خواهند مسائل شخصي خود را مطرح كنند.



سوال من از اين آقايان آن است، زماني كه جامعه رسانه‌اي ورزش را به باج‌خواهي متهم مي‌كرديد، اعتقادي به لزوم پوشاندن معايب ديگران و خودداري از تهمت زدن نداشتيد؟ من ترجيح مي‌دهم در مورد اين افراد سكوت كنم، اما در مجموع كساني كه مي‌خواهند از اين شرايط استفاده كنند و بازيكنان و جامعه فوتبال را عليه اين حكم تحريك كنند بايد از اصل موضوع آگاه شوند و به جاي اين‌كه مواضع شتابزده بگيرند شخص متخلف را محكوم كنند.(یعنی شتابزده محکوم کنند!)







اما دادکان در مصاحبه با ایسنا چه گفت:











امروزه افرادی فهمیده‌اند كه با دروغ پردازی، ریا و ظاهرسازی و استفاده از كارهای ریاكارانه می‌توانند به مقاصد خود كه همان اهداف مالی است، برسند.



محمد دادکان كه به شهادت بازیكنان هم‌نسلش یكی از بازیكنان با اخلاق فوتبال ایران بود و در تمام دوران بازی حتی یك كارت زرد هم دریافت نكرده اضافه کرد:



فوتبال بخشی از این جامعه است. متاسفانه در این روزها تظاهر و مردم فریبی حرف اول را در جامعه ما می‌زند و شرایط در باشگاه‌های ما هم بهتر نیست. كدام باشگاه می‌تواند ادعا كند كه به مسایل فرهنگی پرداخته و اگر باشگاهی را پیدا كردید كه مدعی فرهنگ سازی در فوتبال است بدانید كه او هم دروغ می‌گوید!



امروز آدم‌های ناتوان كه به دنبال آمال و آرزوهایشان هستند، به افراد برچسب منشوری بودن می‌زنند. نمی‌توان با چوب و تكفیر آداب و فرهنگ ایجاد كنیم. آقایان در خفا هزاران مشكل دارند و وقتی كسی در ظاهر اشتباهی می‌كند می‌خواهند آبروی او را ببرند. این عین بی‌دینی است. كسانی كه حرف از اخلاق و فرهنگ می‌زنند، خودشان از همه بدترند. بروید زندگی این افراد را ببینید كه چقدر خودشان ناپاك ترند. از ادب و فرهنگ حرف می‌زنند ولی خودشان سمبل بی‌ادبی و بی‌فرهنگی هستند.



رفتاری كه با علی كریمی و كریمی‌ها می‌شود دفعش بیشتر از جذب است. زمانی كه من رییس فدراسیون فوتبال بودم، بازیكنانی را می‌دیدم كه به خاطر شرایطی كه داشتند روزه‌خواری می‌كردند ولی من هیچ وقت آبروی این افراد را نبردم. برانكو 4 سال در فوتبال ایران بود. در این مدت در زمان ماه رمضان از خانه كه بیرون می‌آمد تا آخر شب مانند ما مسلمانان رفتار می‌كرد و این تنها به خاطر فضایی بود كه در فدراسیون فوتبال وجود داشت. ما چیزی را زور نمی‌كردیم و او هم احترام می‌گذاشت. اگر هم علی كریمی سهوا نوشیدنی را خورده شاید عذری داشته است. شاید مسافتی را طی كرده و دیگر روزه نبوده است. نباید همه چیز را با نیت سو نگاه كنیم.



جوی بوجود آمده كه یكی را روزه‌خوار بدانیم و دیگری را منشوری. این یك موج است. موجی كه می‌خواهیم رویش سوار شویم و سال بعد پول بیشتری بگیریم. خروجی این فوتبال كه سالانه 400 میلیارد تومان در آن هزینه می‌شود چیست؟ آیا می‌دانید كه خروجی این فوتبال صفر است؟ اگر می‌دانید كه گناهتان 10 برابر است و اگر نمی‌دانید چرا می‌خواهید با طبل بی‌صدا مردم را سرگرم كنید. من اگر در این فوتبال سمتی داشتم لیگ را تعطیل می‌كردم و می‌گفتم از این پول‌ها خبری نیست. بروید در همان خارج بازی كنید. چرا لژیونرهای ایرانی كه در اروپا و امارات بوده‌اند یكی یكی به ایران برمی‌گردند. دلیلش این است كه در اینجا پول بیشتری به آنها می‌دهند. من یك دفعه این مسئله را گفته‌ام و بار دیگر تكرار می‌كنم. چرا مربی كه در زمان ما 13 میلیون تومان پول می‌گرفت الان 400 میلیون تومان پول می‌گیرد. این بی درو پیكری فوتبال ایران نیست؟



مسوولان كمیته تربیت بدنی مجلس كه دنبال تحقیق و تفحص بودند تنها به دنبال این هستند كه عكس سه در چهارشان در روزنامه‌ها چاپ شود. نتیجه و خروجی كمیته ویژه رییس جمهور برای بررسی شكست ورزش ایران در المپیك چه شد؟ با دروغگویی به مردم می‌گویند كه كمیته تشكیل داده‌ایم. كدام كمیته؟ آنهایی كه می‌آیند شخصیت آدم‌ها را زیر سوال می‌برند خودشان از همه بدترند. آیا بازیكنی كه 700 میلیون تومان می‌گیرد مربی كه حداقل 500 میلیون تومان می‌گیرد و مدیری كه 300 میلیون تومان می‌گیرد آیا این دعواها را به خاطر اخلاق به راه می‌اندازد. بروید ببینید مدیران در این فوتبال چقدر می‌گیرند. ما الگوها را می‌زنیم كه این مدیران غیرورزشی به فوتبال بیایند و خروجی فوتبال همین می‌شود كه می‌بینید. امروزه شرایطی ایجاد شده كه آدم‌ها می‌آیند و دم از مسائل فرهنگی می‌زنند و می‌گویند كارهایشان به خاطر حفظ شئونات و نظام است اما در واقع آنها به دنبال مقاصد خود هستند.

دیدار میرحسین موسوی با شماری از اسرای

دیدار میرحسین موسوی با شماری از اسرای

ارتشی، بسیجی و سپاهی جنگ ایران و عراق

نه اسلام و نه ایران

کودتاچی ها را قبول نداریم





در این جنگ زرگری(میان رحیم مشائی و احمدی نژاد از یکطرف و سرلشگر فیروزآبادی و جنتی از طرف دیگر) گفته نمی شود که کدام ایران است که باید به جهان معرفی شود و یا کدام اسلام است که باید از آن دفاع شود. ایرانی با بالاترین آلودگی به اعتیاد، ایرانی با ۱۴٫۵درصد نرخ بیکاری و ۲۹درصد بیکاری در میان جوانان، ایرانی با زندان های پر از زندانیان سیاسی و دهان های دوخته و رسانه های خفه شده و حقوق بشر پایمال شده، ایرانی که به دلیل سیاست های خانمان برانداز فاصله اش با کشورهای همسایه رقیب بیشتر می شود. کسی در این جنگ زرگری نمی پرسد که کجا رفت سند چشم انداز بیست ساله برای ایران پیشرفته. وقتی در این دعوا اسلام هم مطرح می شود گفته نمی شود که با گسترش سلطه دروغ و ریا چه بر سر اسلام آمده است. آیا این اسلام، اسلام آن مرجع عالیقدری است که به دلیل حقگویی خانه اش ویران می شود، یا اسلام امام جمعه ای است که بدون خم به ابرو اوردن تهمت یک میلیارد دلار پول از بیگانه گرفتن و منتظر ۵۰میلیارد دلار دیگر ماندن را به رقبای سیاسی می زند. یا اسلامی که به بهانه آن توسط سران بالای امنیتی افسانه سرایی پر از تهمت و دروغ در جامعه پخش می شود و در آن بخاطر حفظ خانه تارعنکبوتی اقتدارگرایان 30 سال گذشته انقلاب به زیر سوال می رود. وقتی ۷چهره شاخص و با سابقه روشن ادعانامه ای بر علیه این افسانه سازی به قوه قضائیه تحویل می دهند خودشان به زندان اوین برگردانده می شوند. آیا در اسلامی که حضرت علی(ع) ان را معرفی می کنند امکان دارد به جای متهمان، شاکیان را زندانی کنند؟



نه ایرانی که اینها به دنبال آن هستند مورد شناسایی و قبول ماست و نه اسلامی که معرفی می کنند و آن را ابزاری برای رسیدن به مطامع و منافع خود قرار می دهند.











جمعی از اسرای جنگ ایران و عراق که پس از پایان آن جنگ، بتدریج به ایران برگردانده شده و "آزادگان" لقب گرفتند، بمناسبت سالگرد آغاز بازگشت اسرای جنگی به ایران، با میرحسین موسوی نخست وزیر دوران جنگ دیدار کردند.



دراین دیدار که دکتر زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی نیز حضور داشت، اسرای به میهن بازگشته از مشکلات پس از رهائی از زندان های صدام حسین و بازگشت به ایران، بویژه مشکلات معیشتی خود سخن گفتند. آنها، همچنین نقطه نظرات خود را پیرامون اوضاع بحرانی کشور و رویدادهای پس از کودتای 22 خرداد مطرح کردند. در همین ارتباط، جنجال جدیدی که به جنگ حیدری – نعمتی میان رحیم مشائی رئیس دفتر احمدی نژاد و سرلشگر کودتاچی "فیروزآبادی" راه افتاده نیز مطرح شد. در همین دیدار، برخی اسرای به ایران بازگشته، از دوران زندان خود پس از انتخابات 22 خرداد، به جرم حمایت از جنبش سبز سخن گفتند.



میرحسین موسوی،در جمعبندی از گزارش هائی که به وی داده شد، ابتدا از نقش برجسته حجت الاسلام ابوترابی در بالا نگه داشتن روحیه اسرای جنگ ایران و عراق یاد کرد و گفت: ایشان که خود بعنوان مجاهدی آزاده، نقش مهمی در حفظ پایداری و وحدت اسرا در زندان های مخوف صدام داشت.



میرحسن موسوی در ادامه گفت:



این روزها در کنار این همه مشکلاتی که گریبانگیر کشور است، سر و صداهایی در مورد نسبت اسلام و ایران بلند شده است. البته کاملا مشهود است که سر و صدا برای اهداف خاص سیاسی است. عده ای همانطور که صدها میلیارد دلار درآمد نفتی کشور را در سال های گذشته به چاه ویل سرازیر کرده اند، امروز دنبال آن هستند به سرمایه های هویتی ملت را برای به دست آوردن منافع جناحی کوتاه مدت چوب حراج بزنند و گرنه همه ما می دانیم که برای رزمندگان ما در دفاع مقدس که از سرزمینمان دفاع می کردند بحثی به عنوان تقابل ایران و اسلام وجود نداشت.



در آن جنگ نابرابر طولانی یک سانتی متر از خاک میهن عزیزمان واگذار نشد، در عین حال جبهه ها بالاترین جایگاه تجربیات عرفانی بود. در آن جنگ، لحظه های عشق به میهن در مقابل عقاید مذهبی قرار نگرفت، بلکه آنچه ما شاهد آن بودیم آمیختگی اسلام و ایران در یک هویت واحد و فراگیر بود. اصولا هویت ملی اول انقلاب به نوعی تعریف شده بود که در راهپیمائی های منجر به پیروزی انقلاب، زرتشتیان و مسیحیان و کلیمیان در میان صفوف مسلمانان اعم از شیعه و سنی بودند و در جبهه ها هم کنار هم در کنار رزمندگان تکبیرگو رزمنده های اقلیت های دیگر نیز حضور داشتند و همیشه هم دارند.



در بحث های اخیر متاسفانه طرح یک جنگ زرگری تازه برای خط کشی های تازه دیده می شود و جالب است که امروز کسانی مدعی مکتب ایران شده اند که در کوتاه ترین زمان سازمان میراث فرهنگی کشور را متلاشی کردند. سازمانی که حافظ و نگهدارنده مظاهر هویت ملی ما باید باشد امروز شاهد آن هستیم که همان بلاهایی که بر سر سازمان برنامه آمد بر سر این سازمان نیز در حال فرود آمدن است. در این جنگ زرگری گفته نمیشود که کدام ایران است که باید به جهان معرفی شود و یا کدام اسلام است که باید ازآن دفاع شود.



در این جنگ زرگری گفته نمی شود که کدام ایران است که باید به جهان معرفی شود و یا کدام اسلام است که باید از آن دفاع شود. ایرانی با بالاترین آلودگی به اعتیاد، ایرانی با ۱۴٫۵درصد نرخ بیکاری و ۲۹درصد بیکاری در میان جوانان، ایرانی با زندان های پر از زندانیان سیاسی و دهان های دوخته و رسانه های خفه شده و حقوق بشر پایمال شده، ایرانی که به دلیل سیاست های خانمان برانداز فاصله اش با کشورهای همسایه رقیب بیشتر می شود. کسی در این جنگ زرگری نمی پرسد که کجا رفت سند چشم انداز بیست ساله برای ایران پیشرفته. وقتی در این دعوا اسلام هم مطرح می شود گفته نمی شود که با گسترش سلطه دروغ و ریا چه بر سر اسلام آمده است. آیا این اسلام، اسلام آن مرجع عالیقدری است که به دلیل حقگویی خانه اش ویران می شود، یا اسلام امام جمعه ای است که بدون خم به ابرو اوردن تهمت یک میلیارد دلار پول از بیگانه گرفتن و منتظر ۵۰میلیارد دلار دیگر ماندن را به رقبای سیاسی می زند. یا اسلامی که به بهانه آن توسط سران بالای امنیتی افسانه سرایی پر از تهمت و دروغ در جامعه پخش می شود و در آن بخاطر حفظ خانه تارعنکبوتی اقتدارگرایان 30 سال گذشته انقلاب به زیر سوال می رود. وقتی ۷چهره شاخص و با سابقه روشن ادعانامه ای بر علیه این افسانه سازی به قوه قضائیه تحویل می دهند خودشان به زندان اوین برگردانده می شوند. آیا در اسلامی که حضرت علی(ع) ان را معرفی می کنند امکان دارد به جای متهمان، شاکیان را زندانی کنند؟



نه ایرانی که اینها به دنبال آن هستند مورد شناسایی و قبول ماست و نه اسلامی که معرفی می کنند و آن را ابزاری برای رسیدن به مطامع و منافع خود قرار می دهند.



امروز که کشور با مسائل و بحران های مختلفی در سطح خارجی و داخلی روبروست. یکی از راه های برون رفت از این بحران ها برچیدن دروغ از جامعه و متوقف کردن این موج سازی های کاذب است. به جای این جریان سازی ها و افسانه سرایی های بیهوده امنیتی باید با ملت صادق بود و به جای طرح جنگ اسلامی-ایرانی باید به مردم گفته شود ایا حکومت حق ملت را در قانون اساسی قبول دارد یا نه و اگر قبول دارد چرا نه تنها ان اصول رعایت نمی شود، بلکه خلاف آن در جامعه عمل می شود. به گونه ای که قانون گریزی نقض حقوق بنیادین و اصول اولیه عدالت نهادینه می شود. گفتن اینکه ایران آزادترین در جهان است در حالی که زندان های ما پر از زندانیان سیاسی است مشکل را حل نمیکند .انکار مشکلات اقتصادی نیز در حالی که مردم آثار آن را هر روز با پوست و گوشت خود حس میکنند چیزی را حل نمی کند.



بنده به اقتدارگرایان می گویم: از انحصار گری، سرکوب و تخریب دست بردارید. به مردم و داوری ملت اعتماد کنید. صلح اجتماعی ایجاد کنید. مشکلات به پشتوانه همت این ملت سر فراز حل می شود و بحران ها پشت سر گذاشته می شود. مشکل موقعی حل می شود که زمینه انتخابات آزاد غیرگزینشی را فراهم آوریم و قوه قضائیه نشان دهد که از بازجوهای امنیتی فرمان نمی گیرد و مستقل است. بنده یقین دارم تشکیل یک دادگاه منصف و مستقل و علنی برای رسیدگی به همین شکایتی که هفت نفر از چهره های شناخته شده کشور تسلیم قوه قضائیه کرده اند بیش از توپ و تفنگ و موشک هایمان در برگرداندن امنیت به کشور می تواند موثر باشد.



همه باید بدانیم دفع خطرهای امنیتی برون مرزی، جلب قلب های مردم از طریق احقاق حقوق آنهاست. شما به مردم بازگردید انگاه خواهید دید به سرعت دانه های این بحران جمع خواهد شد و نیاز به معاملات و مراودات غیر شفاف که لاجرم تامین کننده ی منافع ملی نیست و یا تحمیل درد و رنج بیهوده قابل اجتناب به مردم نخواهید داشت.



البته برگشت به مردم مشکلاتی هم دارد که شاید سخت ترین انها تن دادن به آرای مردم به جای آرای دولتیان است.



در خاتمه همین جلسه از آزادگان برجسته ای چون مرحوم لشکری و شهید تندگویان نیز تقدیر شد.

خلیج فارس تبدیل به میدان جنگ می شود؟

خلیج فارس تبدیل به میدان جنگ می شود؟








روزنامه "دی ولت" آلمان نوشت: مقابله با برنامه اتمی ایران به مرحله نهائی رسیده و منطقه برای یک موقعیت جدی آماده می‌شود. یا ایالات متحده و به احتمال بیشتر اسرائيل به مراکز هسته‌ای ایران حمله خواهند کرد و یا جامعه جهانی، مسلح شدن ایران به سلاح اتمی را تحمل خواهد کرد. اکنون مسئله توازن قدرت در خلیج فارس مطرح است.



آمریکا و اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که ایران حاضر به معامله بر سر برنامه اتمی خود نیست. در امریکا هیچکس نمی‌داند که اوباما در لحظه آخر چه تصمیمی خواهد گرفت: حمله یا پذیرش یک ایران اتمی. و در صورت حمله، آیا باید آمریکا خود وارد عمل شود یا اسرائیل را برای حمله آزاد خواهد گذاشت؟



امریکا 15 جنگنده اف 15 به عربستان سعودی و 209 موشک "پاتریوت" به کویت فروخته است. فروش جت‌های جنگی به عربستان و تقویت سیستم دفاع موشکی کویت، نشان میدهد که آمریکا خود را برای پی‌گیری دو استراتژی آماده می‌کند: جلوگیری از حمله متقابل ایران به پایگاه‌های آمریکا و متحدانش، در صورت حمله، و حفظ توازن قوای منطقه، در صورت تجهیز ایران به سلاح اتمی.

در روزهای آینده

در روزهای آینده

نیروگاه اتمی بوشهر

افتتاح می شود یا بمباران؟





در 48 ساعت گذشته، اخبار مربوط به احتمال به کار افتادن نیروگاه اتمی بوشهر، در راس اخبار و تفسیرهای رسانه های بین المللی قرار گرفته است. این اخبار از چند زاویه و دیدگاه انتشار یافته است.



خبرگزاری "ریانووستی" از مسکو گزارش داده است که نیروگاه بوشهر تا 30 مرداد کار خود را آغاز خواهد کرد. همین خبرگزاری از قول معاون سخنگوی وزارتخارجه روسیه "مارت تونر" نوشته است که با راه افتادن نیروگاه بوشهر دیگر ایران به غنی سازی اورانیوم نیازمند نیست زیرا ثابت می شود که انرژی اتمی در ایران بی نیازبه غنی سازی اورانیوم تولید می شود و این مسئله همسوئی دارد با خواست 1+5!



با این تفسیر که نظر مقامات روسیه برای خنثی سازی مخالفت غربی‌ها در آن لحاظ شده، عملا افتتاح نیروهای اتمی بوشهر درگرو تعطیل غنی سازی در ایران مطرح شده است!



بدنبال انتشار این خبر، وزير خارجه اسبق آمريکا "ایگلبرگر" در تلویزیون فاکس نیوز ظاهر شد و گفت:



من زمانى را بخاطر میآورم که صبح بيدار شديم و گفتند جنگ جهانى دوم آغاز شده است. در آن زمان دست روى دست گذاشتيم و اهميت نداديم تا جنگ شروع شد و الان هم دوباره داريم همان کار را مى کنيم.



زمانى فراخواهد رسيد که مردم بگويند چطور شد که ما اجازه داديم بحران اتمی رژيم تهران تا اين حد به درازا بکشد. اگر این رژيم به بمب دست پيدا کند، آنوقت يک فاجعه رخ خواهد داد. اگر ما اجازه اين کار را بدهيم، خیلی زود از کار خود پشيمان خواهيم شد. منظورم تنها آمريکا نيست، بلکه جهان متمدن و حتى خود روسيه که در همسايگى ايران است نيز با اين مشکل روبرو خواهد بود. ایران اتمی جهان را با خود به يک جنگ خواهد کشيد. شايد من آن روز نباشم، ولى شک نکنيد که فراخواهد رسيد.



مايكل مولن رئيس ستاد مشترک ارتش آمريكا نیز در همین ارتباط طی سخنانی در مجمع امنیتی "آسپن" امریکا گفت: ايران در حال توسعه برنامه تسلیحات اتمی است. هيچ دليلي وجود ندارد تا به ادعای آن ها مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای شان اعتماد كنیم.

آنها حتی با تحريم‌های بيشتر نیز به برنامه هسته‌ای خود ادامه می ‌دهند.