Tuesday, May 26, 2015

احمد زیدآبادی در تبعیدگاهش در گناباد وی هر روز صبح و عصر باید خود را به کلانتری گناباد معرفی کند. احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی که از سال ۱۳۸۸ زندانی بود، با پایان دوران حبسش برای گذراندن پنج سال تبعید راهی گناباد، در استان خراسان رضوی شد.

احمد زیدآبادی در تبعیدگاهش در گناباد

وی هر روز صبح و عصر باید خود را به کلانتری گناباد معرفی کند.
احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی که از سال ۱۳۸۸ زندانی بود، با پایان دوران حبسش برای گذراندن پنج سال تبعید راهی گناباد، در استان خراسان رضوی شد.
آقای زیدآبادی با همراهی پسرش و با ماشینی که خود کرایه کرده به گناباد رفته است.
هزینه اسکان آقای زیدآبادی در گناباد هم باید توسط خودش پرداخت شود.
خانواده او اجازه دارند که در دوران تبعید به او سر بزنند و یا حتی در کنارش زندگی کنند، اما اگر او بخواهد از گناباد خارج شود باید درخواست مرخصی بدهد.
احمد زیدآبادی روزنامه‌نگاری پرسابقه بوده و با روزنامه‌های مختلفی چون اطلاعات، همشهری و بسیاری از مطبوعات اصلاح‌طلب همکاری می‌کرده است. آقای زیدآبادی همچنین دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی بوده است.
او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران در مقطع دکترا است و مسائل فلسطین و اسرائیل حوزه تخصصی او به شمار می‌رود.
آقای زیدآبادی به دنبال انتخابات بحث‌برانگیز ۱۳۸۸ و در اولین موج دستگیری فعالان سیاسی و روشنفکران بازداشت شد. او در آن انتخابات از مهدی کروبی حمایت کرده بود.
دادگاه انقلاب احمد زیدآبادی را به شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هر گونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث محکوم کرد.
منبع: BBC Persian

جیسون رضائیان در ایستگاه «صلواتی» آغاز محاکمه خبرنگار واشینگتن پست در تهران

جیسون رضائیان در ایستگاه «صلواتی»

آغاز محاکمه خبرنگار واشینگتن پست در تهران

ساعاتی پیش، محاکمه جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه‌ی آمریکایی واشینگتن پست در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد. صلواتی به خاطر احکام ناقض حقوق بشرش، از سوی اتحادیه‌ی اروپا تحریم شده است.
جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی-آمریکایی واشینگتن پست ساعاتی پیش به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی منتقل شد. قاضی صلواتی به خاطر احکام اعدام و حبس طولانی شهرتی منفی دارد.
به گزارش ایسنا، صلواتی به اتهام‌های جیسون رضائیان، همسرش یگانه صالحی و دیگر متهم این پرونده رسیدگی می‌کند.
بر اساس این گزارش، جیسون رضائیان تیرماه سال ۹۳ به همراه همسر و دو نفر دیگر دستگیر شدند که پس از گذشت حدود یک ماه، یک نفر از این افراد آزاد شد.  کیفرخواست این پرونده در دی‌ماه ۹۳ صادر شد.
برخی ناظران امیدوارند که با دست‌یابی به توافق هسته‌ای آمریکا و جمهوری اسلامی، پرونده‌ی رضائیان نیز با دخالت رهبری نظام بسته شده و او بتواند به همراه همسرش به آمریکا بازگردد. انتشار مطالبی در خبرگزاری فارس که احتمالا بخش‌هایی از کیفرخواست او بوده، باعث نگرانی‌هایی میان دوستان و آشنایان رضائیان شد.