Thursday, July 14, 2011

در کشور عملا تک مذهبی، سرکوب معتقدان به مذاهب دیگر همچنان ادامه دارد

در کشور عملا تک مذهبی، سرکوب معتقدان به مذاهب دیگر همچنان ادامه دارد


11 شهروند بهایی دیگر بازداشت شدند



در تداوم برخورد دستگاه‌های امنیتی با شهروندان بهایی بیش از ده نفر در اصفهان و یک تن در بیرجند بازداشت شدند.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز سه شنبه ۲۱ تیرماه ماموران اداره اطلاعات اصفهان به یک جلسه مذهبی بهائیان تحت عنوان ضیافت که در منزل یک شهروند بهایی به نام نوید پروینی تشکیل شده بود،



مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل و ضبط کامپیو‌تر، کتب و جزوات مذهبی، نوید پروینی را به همراه همسرش نگار سبحانیان، کیوان دهقانی، فرشید بدخش و تعدادی دیگر از شهروندان حاضر در جلسه مذکور (حدود ۱۲ نفر) را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل نمودند.



هم چنین افسانه فردوسیان (همسر کیوان دهقانی) که با دو فرزند چهار ساله و نه ماهه در جلسه مذکور حضور داشته را به دلیل ناآرامی و گریه بچه‌ها با تاکسی به منزل می‌فرستند و از وی می‌خواهند که منتظر تماس آن‌ها باشند.

قابل ذکر است تا این زمان هیچ اطلاعی از بازداشت شدگان مزبور در دست نیست.



از سوی دیگر در همین روز ماموران اداره اطلاعات شهرستان بیرجند به منزل یک شهروند بهایی به نام سعید مختاری مراجعه نموده و پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسایل شخصی و مذهبی، نامبرده را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.



ماموران سپس به محل کسب (فروشگاه لوازم بهداشتی) وی رفته و پس از بازرسی محل و ضبط کامپیو‌تر و بعضی مدارک محل را ترک نمودند.

پگاه آهنگرانی در دست اطلاعات سپاه است

ندای آزادی : پگاه آهنگرانی بازیگر سینما شامگاه روز ۱۹ تیر ماه توسط ۵ نفر که احتمالا از حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بودند در منزل شخصی‌اش دستگیر شده و از ۲۲ تیرماه به اطلاعات سپاه تحویل داده شده است.




طبق آخرین اخبار رسیده به دویچه‌وله، یک ‌شنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۸ شب ۴ مرد و یک زن وارد خانه پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما و فیلمساز، شده و او را به همراه یک سری از وسایلش با خود می‌برند. این اتفاق زمانی افتاده که وی در منزلش تنها بوده است.



بنا برهمین اطلاعات، این بازیگر سینما تا شب گذشته، ۲۲ تیرماه در حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بوده و بعد از آن به اطلاعات سپاه تحویل داده شده است.



یک منبع آگاه به دویچه وله گفت که پگاه توانسته تماس کوتاهی با مادرش بگیرد و تنها به او گفته که نه می‌داند کجاست و نه می‌داند جرمش چیست.



پگاه آهنگرانی قرار بود از تاریخ ۴ تا ۱۲ جولای (۱۳ تا ۲۱ تیرماه) به دعوت دویچه وله به آلمان سفر کند. وی بنا بود مشاهدات خود را از بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان در وبلاگ دویچه وله منتشر کند.



یک روز قبل از سفر به آلمان، از طرف وزارت اطلاعات با خانم آهنگرانی تماس گرفته شده و به او گفته شده که به فرودگاه نرود وگرنه در همانجا دستگیر خواهد شد. به همین دلیل وی از سفر به آلمان منصرف شد.



آخرین تماسی که خانم آهنگرانی قبل از دستگیری‌اش با خانواده‌ داشته یک‌شنبه ۱۹ تیرماه حوالی ظهر بوده است. پس از آن دیگر هیچ خبری از او نشد و خانواد‌ه‌اش اعلام کردند که او ناپدید شده است.



اتفاقی که تکرار می‌شود



ناپدیدشدن پگاه آهنگرانی اتفاقی است که چندی پیش‌تر برای مریم مجد عکاس ورزشی، نیز روی داد. او نیز قرار بود برای عکاسی از بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان به آلمان بیاید، اما شب قبل از سفرش در منزل خود دستگیر شد.



پگاه آهنگرانی در سال ۲۰۰۹ نیز مشاهدات خود از جشنواره فیلم برلیناله را در وبلاگ دویچه وله منتشر کرده بود. قبل از سفرش به آلمان نیز در همان زمان از سوی روزنامه کیهان تهدید شده و درباره او نوشته شده بود که مواظب باشد «وقتی به آلمان می‌رود وطن‌فروشی نکند».



پگاه آهنگرانی در کنار بازیگری فیلم‌های مستند نیز می‌سازد. عنوان آخرین اثر او "ده‌‌نمکی‌ها" است که به زندگی مسعود ده‌نمکی، از رهبران حزب‌الله که اخیرا به فیلم‌سازی روآورده، می‌پردازد. این فیلم چند هفته پیش در تلویزیون فارسی‌زبان بی‌بی‌سی پخش شد. پگاه آهنگرانی به چند تن از دوستانش گفته بود که به این دلیل توسط وزارت اطلاعات مورد بازخواست قرار گرفته است.

بورس نفت در تهران افتتاح شد

بورس نفت در تهران افتتاح شد


خدمت بزرگ به شرکت های نفتی

با زدن خنجر به پهلوی "اوپک"







رئیس بورس، در همین سخنرانی، از لغات عربی کمتر استفاده کرد و با بلغور کردن لغات و اصطلاحات انگلیسی، که آنطرفی ها بفهمند و مردم سر در نیآورند گفت:



«هدف ما از عرضه نفت خام در بورس ایجاد شفافیت و مدیریت ریسك در بازار است. امروز عرضه فیزیكی نفت خام انجام می‌شود و در مراحل بعدی معاملات سلف موازی، فیوچر و آپشن این كالا پس از انجام موفقیت در عرضه نقدی آن محقق خواهد شد.»



پشت این سخنرانی فارسی- عربی- انگلیسی، تحقق هدف دیرینه امریکا و شرکت های بزرگ نفتی برای منحل کردن "اوپک" خوابیده است. هدفی که از سال 1967 که اوپک لوله های نفت را در اعتراض به حمله نظامی ناگهانی اسرائیل به مصر و سوریه و بقیه سرزمین های فلسطینی به روی اروپا بست، رویای دیرینه امریکا و شرکت های بزرگ نفتی که صهیونیست ها سهامدار اصلی آن هستند شد.



دولت احمدی نژاد با علم کردن بورس نفت در تهران و فروش مستقل نفت و حتی دعوت از کشورهای دیگر نفتی منطقه برای حضور در این بورس، عملا نه تنها در جهت هدف استراتژیک امریکا و شرکت های نفتی گام برداشت، بلکه رفت به سمت زدن چوب حراج به نفت ایران. اگر تاکنون این اوپک بود که مانند یک اتحادیه میزان تولید و صادرات نفت را با رضایت اعضای آن تعیین می کرد و تسلیم بازی جهانی قیمت نفت نمی شد، اکنون احمدی نژاد با خنجری که از پشت به پهلوی اوپک زد، عملا قدرت مانور اوپک را گرفت و زمینه پایان عمر و نقش آن را فراهم ساخت.



تمام این طرح ها، از جمله تحریف اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی به نفع شرکت های وابسته به سپاه، حذف یارانه ها، تغییر نام پول ملی و برداشتن 4 صفر از برابر آن که برداشتن کلاه از سر حقوق بگیران و مزدبگیران است و اکنون بورس نفت تهران، ... همه و همه برنامه هائی است که علی خامنه ای 30 سال در سر داشت و با آوردن احمدی نژاد بر سر کار و سرکوب منتقدان و گرفتن جلوی آزادی مطبوعات برای طرح مسائل با مردم، آنها را به اجرا گذاشت. او برای ادامه این طرح ها، دست به کودتای 22 خرداد زد تا احمدی نژاد را برای ادامه همین برنامه ها در کاخ ریاست جمهوری نگهدارد.

انتخابات آزاد

انتخابات آزاد


بدون بازگشت موسوی و کروبی

به صحنه سیاسی ممکن نیست!









هاشمی رفسنجانی، در آخرین دیداری که داشته و در همین شماره پیک نت خبر آن را می خوانید، گفته یگانه راه حل برای جلب مشارکت مردم در انتخابات، برگزاری یک انتخابات آزاد است. این که او با چه استدلال ها و راهکارهای دیگری مسئله جلب مشارکت مردم و به حاشیه راندن باصطلاح تندرو ها را با کاربدستان اصلی حکومت و از جمله رهبر جمهوری اسلامی در میان گذاشته معلوم نیست. فعلا تا این حد از آنچه که پشت صحنه می گذرد از دهان رفسنجانی بیرون آمده است.



اما، جدا از آنچه هاشمی گفته، در برخی محافل سیاسی و مطبوعاتی صحبت های دیگری نیز زمزمه می شود. از جمله گفته می شود، محمد خاتمی در دیدارهای خصوصی خود، با علم بر این که گفته هایش یا شنود می شود و یا توسط دیدارکنندگان دهان به دهان شده و به گوش بالاتری ها خواهد رسید گفته است: به هیچ وجه، این بار، به این آسانی ها در انتخابات شرکت نخواهیم کرد. ما از همان انتخابات مجلس هفتم باید جلوی این هرج و مرج انتخاباتی می ایستادیم. بدون آزادی زندانی ها و فعالیت دوباره سیاسی و حزبی آنها و بازگشت آقایان موسوی و کروبی به صحنه هیچ انتخاباتی پیش نخواهد رفت.



گفته می شود در خلال دیدارهائی که خاتمی داشته و اعلام نظراتی که کرده و همچنین دیدارهائی که در هفته های گذشته هاشمی رفسنجانی داشته، چند دیدار از سوی بزرگان جناح راست با خاتمی انجام شده که محور گفتگوها، انتخابات آینده بوده است. خاتمی در همین دیدارها نیز، با علم بر این که حرف ها به بیت رهبری منتقل خواهد شد، روی مواضع خود برای آزادی زندانیان و گشایش فضای سیاسی کشور و به صحنه بازگشتن موسوی و کروبی تاکید کرده است. بویژه این که با توجه به نفوذ کلام موسوی و کروبی در میان مردم، تنها دراین صورت است که مردم به صحنه سیاسی کشور بازخواهند گشت.

وزیر راه و شهرسازی: همه این کارها با اجازه رهبر است

وزیر راه و شهرسازی: همه این کارها با اجازه رهبر است


ساخت ویلاهای هزار متری

معطل تعیین محل آشپزخانه آنهاست!







روز گذشته، در حاشیه جلسه دولت، علاوه بر رئیس کل بانک مرکزی، وزیر راه و شهرسازی هم با خبرنگاران مصاحبه کرد و مژده داد که احمدی نژاد خیلی نگران ستاد کار خانم ها، یعنی آشپزخانه در خانه هاست و به همین دلیل طرح خانه های ویلائی در هزارمتر زمین را ایشان داده است. این طرح بازگشت به معماری اسلامی است.



بارها مراجع عظام از شهرسازی به شیوه امروز انتقاد کرده و تاکید داشتند که آشپزخانه منازلی که به سبک امروزی ساخته می‌شود مطابق با فرهنگ اسلامی و ایرانی نیست.



البته ما بدون اذن مقام معظم رهبری هیچ اقدامی در زمینه طرح باغ ویلا نخواهیم داشت.







دیدار بی نتیجه

دیدار بی نتیجه


صالحی و مدیرکل آژانس اتمی





وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی برای دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر کرد. در پایان این دیدار بیانیه ای منتشر شد که نتیجه شکست این دیدار و مذاکره بود. در این بیانیه تاکید شد:



دولت ایران همچنان به تعهدات اتمی بین المللی خود عمل نمی کند. این درحالی است که ایران از سال 2007 در چارچوب یک برنامه عمل، متحد به پاسخگوئی به برخ ابهامات در برنامه اتمی اش شده است. اما اکنون وزیر خارجه ایران می گوید سازمان انرژی اتمی ایران قادر به عمل به "برنامه عمل" مذکور نیست.





مصاحبه خبری وزیر خارجه ج. اسلامی در وین

مصاحبه خبری وزیر خارجه ج. اسلامی در وین


مصمم به رعایت حقوق بشر هستیم!





علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه دولت احمدی نژاد برای مذاکرات اتمی به وین سفر کرد. این سفر و مذاکراتی که در باره فعالیت های اتمی ایران شد نتیجه معکوس داشت. یعنی یکبار دیگر جمهوری اسلامی متهم به پنهان کاری های اتمی با رویکرد نظامی شد. از سوی دیگر وزیر خارجه کشور اطریش در ملاقات با صالحی پرونده نقض حقوق بشر در ایران را گشود و انتقادهای مجامع جهانی را در این مورد با وی در میان گذاشت. صالحی که نمی توانست مستندات ارائه شده را رد کند، در مصاحبه خبری پس از این دیدار گفت:



ما نمی گوئیم در زمینه حقوق بشر شائبه‌هایی نداریم! اما مصمم هستیم وضعیت حقوق بشر را بهتر کنیم. هیچ کشوری در جهان نیست که بتواند مدعی شود پرونده حقوق بشری آن پاک است. ما نیز مدعی نیستیم که همه چیز در کشورمان کامل است. ما برای رعایت حقوق بشر، مصمم هستیم.



همزمان با همین مصاحبه و همین اظهارات وزیر خارجه، در تهران پگاه آهنگرانی برای یک سناریوی جدید امنیتی بازداشت شد!





ملاقات در اوین

ملاقات در اوین


پگاه آهنگرانی به مریم مجد پیوست






وزارت اطلاعات و سازمان امنیت سپاه سرگرم تهیه یک سناریوی جدید رنگی اند، که اگر سنگی سر راه قرار نگیرد، آن را بزودی به قول رایج شده درجمهوری اسلامی "نمایشی" می شود!



ابتدا خبرنگار عکاس ایرانی "مریم مجد" در آستانه سفر به آلمان برای تهیه گزارش تصویری از مسابقه جهانی فوتبال زنان غیب شد و حالا معلوم شده در بازداشت است و اکنون پگاه آهنگرانی غیب شده. یعنی همانگونه بازداشت شده که مریم مجد شده بود. ظاهرا بدنبال سناریوئی تصویری – عکاسی و سینمائی- اند و می خواهند این دو را در آن سناریو به تلویزیون بیآورند. البته به معاملات و زدوبندهای پشت پرده با آلمان هم شاید مربوط شود. یعنی اگر زود به تفاهم برسند این سناریو به تلویزیون نخواهد آمد و اگر آلمان ها کوتاه نیآیند، آن را کلید خواهند زد.



پگاه آهنگرانی که شاید برجسته ترین و با استعدادترین هنرپیشه زن سه دهه اخیر ایران باشد، چهار روز پیش ناپدید شد و سپس خانواده وی اطلاع دادند که بازداشت شده است.



او دختر منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی دو کارگردان ایرانی است.



پگاه آهنگرانی قصد داشت جام جهانی فوتبال زنان را برای شبکه خبری دویچه وله آلمان پوشش دهد. همانگونه که مریم مجد قرار بود گزارش تصویری این مسابقه را تهیه کند.





مژده تازه رئیس کل بانک مرکزی

مژده تازه رئیس کل بانک مرکزی


ریال و تومان

بزودی به تاریخ خواهند پیوست!







رئیس کل بانک مرکزی، پس از مژده حذف 4 صفر از پول ملی، روز گذشته اعلام کرد که دولت تصمیم دارد اسم پول ملی را هم عوض کند. یعنی ریال و تومان جایش را به اسامی جدیدی بدهد که از حالا آقایان آن را تعیین کرده اند، اما رئیس کل بانک مرکزی مدعی شد که انتخاب ین نام به نظر خواهی مردم گذاشته می شود.



رئیس کل بانک مرکزی با چهره ای دمکرات و تابع نظر اکثریت مردم گفت: اکثریت هر نامی را پیشنهاد کنند همان را انتخاب می‌کنیم.



این چهره دمکرات نگفت که نام پول ملی را به چه دلیل و با چه انگیزه ای می خواهند تغییر بدهند؟ چرا درباره این تغییراز مردم نظر نخواسته اند؟


هادی خامنه ای:


هادی خامنه ای:

مدیریت کلان ج. اسلامی

بجای عقل، بازوهایش کار می کند!







هادی خامنه‌ای برادر بزرگ علی خامنه ایست. آنها با دو اندیشه در دو تشکیلات بودند و هستند. هادی خامنه ای با طرفداران آیت الله خمینی از جامعه روحانیت جدا شد و در مجمع روحانیون عضو شورای رهبری شد. علی خامنه ای در جامعه روحانیت ماند و حالا هم که رهبر است.



هادی خامنه ای که صاحب امتیاز دو روزنامه توقیف شده جهان اسلام و حیات نو است، با اعضای شورای مرکزی انجمن فرهنگ وسیاست دانشگاه شیراز – پیش و یا پس از دیدار آنها با هاشمی رفسنجانی- دیدار کرده و طی سخنانی گفت:







اصلاحات در متن مردم وجود دارد و با تبلیغات سوء و منحرف کننده از بین نمی‌رود. تمامی تریبون‌های عمومی که در اختیار مخالفان اصلاحات است، آزادانه از جوسازی و دروغ پراکنی علیه اصلاحات استفاده می کنند. از تمام فرصت‌ها، در تمام محافل، حتی اجتماعات ورزشی و تفریحی نیز برای تخریب اصلاحات استفاده می کنند، اما نتوانسته‌اند به نتیجه دلخواه برسند و اینهمه هزینه مادی و معنوی کارساز نبوده است. مخالفان به خوبی می‌دانند که در صورت برداشتن محدودیت‌ها و تهدید‌ها، مقبولیت و مشروعیت این جریان علنی می‌شود.



در دو دهه گذشته بطور عموم و در این دو سال اخیر بطور اخص به میزان چندین هزار ساعت علیه اصلاحات سخن پراکنی شده و تهمت‌های شگفت‌انگیزی به اصلاح‌طلبان و منتقدان زده شده ولی هیچ گاه مجال پاسخ گویی به آنها ایجاد نشده است. با این حال چگونه می‌توان انتظار داشت که در انتخابات شرکت کنند؟ اگر جریان رقیب معتقد به برگزاری یک انتخاب عادلانه است باید خیلی پیش از این فرصت را برای برگزاری یک انتخاب آزاد آماده می‌کرد. درحالیکه امروز هیچ نشانه‌ای از این خواست و اراده مشاهده نمی‌شود.



رفع محدودیت و حصر و بندها از ابتدایی ترین لوازم برای برگزاری انتخابات سالم و آزادانه است و این حق ما است و نه شرط ما. اگر آقایان با این مقدمات مخالف‌اند صراحتاً و شجاعانه بیان کنند که جبهه اصلاحات و خط امام حق شرکت در انتخابات را ندارند.



آقایان موسوی و کروبی از چهره‌های مورد احترام امام، ملت ایران و اصلاح طلبان بوده و هستند و هدف از حصر آنها جلوگیری از تأثیر گذاری آنها در جامعه است. اگر دلسوزی در میان است و صلاح دین و کشور را می‌خواهیم باید بدانیم که حصر این آقایان چاره کار نیست.



اول باید با ملت آشتی کنیم و حقوق مردم را محترم بشماریم و بعد آنها را به رعایت قانون توصیه کنیم. اگر خود یک طرفه قانون شکنی کنیم و به حریم ها تجاوز کنیم و حرمت و کرامت افراد جامعه را رعایت نکنیم چگونه انتظار عمل به قانون را از شهروندان انتظار داریم.



با طرح برخی برنامه‌ها مثل جداسازی جنسیتی و سپس رد آن و دستور الغای آن بدنبال یافتن جایگاه در بین مردم اند و این اشتباه است. از این نمونه اقدام‌ها در این چند سال رخ داده و نتیجه گرفته نشده، پس چرا دوباره این روش را تکرار می کنند؟ چرا فکر می کنند با یک بازی تبلیغاتی بازار را می توانند گرم کنند و افکار را منحرف. قطعاً این روش شکست می خورد. مدیریت کلان کشور باید در دست عقلا باشد نه به دست کسانی که عقل و مغزشان تعطیل و فقط بازوانشان فعال است.

حمله به سفارتخانه ها راه حل نیست

حمله به سفارتخانه ها راه حل نیست


دمشق، تهران نیست

آقای خامنه ای این را درک نمی کند!







در ادامه رهنمودها و حتی اقدامات عملی وابستگان به سپاه قدس در سوریه، عده ای به سبک رایج در جمهوری اسلامی مقابل دو سفارتخانه امریکا و فرانسه در سوریه جمع شدند و با تکرار همان شعارهائی که درتهران هر از چندگاهی در مقابل این و یا آن سفارتخانه سر داده می شود، خساراتی به این دو سفارتخانه وارد آوردند.



پیش از آن در یک ماجراجوئی دیگر عده ای را به سمت بلندی های جولان که در اشغال اسرائیل است راه انداختند که منجر به کشته شدن چند تن شد. هر دو این اقدامات که به ظاهر با هدف جلب افکار مردم سوریه به سمت جبهه خارجی – اسرائیل و امریکا و فرانسه- و توجیه سرکوب خشن مردم معترض صورت گرفته، جز تشدید تنش خارجی در کنار تنش های داخلی برای دولت سوریه حاصلی نداشته است. به همین دلیل باید در پی آن دست هائی بود که از درون سپاه قدس، سناریوهائی را در سوریه به اجرا می گذارند که نتیجه واقعی آن به سود امریکا و اسرائیل است.



جمع شدن در برابر سفارت امریکا و فرانسه در دمشق و حتی حمله به خانه سفیر امریکا در دمشق نتوانست افکارعمومی سوریه را متوجه جبهه خارجی کند، اما توانست بهانه لازم را به کاخ سفید بدهد. این سخنان اوباما که در ارتباط با تجمع دربرابر سفارت امریکا در سوریه ایراد شد جز این نیست که در بالا خواندید:







باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون سی بی اس گفت: :"ما به دولت سوریه پیام دادیم که آمریکا برای حفاظت از سفارتش در سوریه دست به هر اقدامی خواهد زد. بشار اسد به طور فزاینده ای در میان مردم سوریه مشروعیت خود را از دست داده است."



شورای امنیت سازمان ملل نیز، از سوی دیگر وارد میدان شده و حمله به دو سفارتخانه امریکا و سوریه را محکوم کرد.