Sunday, June 21, 2009

لشکر کشی از خرم آباد و ایلام به تهران

لطفا این خبر را منتشر کنید: روز 5 شنبه گذشته 80 اتوبوس و بیش از 30 سواری از خرم آباد نیرو به تهران بردند تا در نماز جمعه شرکت کنند و با پیش بینی حوادث روز شنبه در تهران بمانند تا در سرکوب مردم به کار گرفته شوند. از استان ایلام به همین تعداد و از استان کرمانشاه تعداد بیشتری بردند. اینها نیروهای سازمان داده شده وابسته به حکومت بودند، نه مردم منطقه، زیرا مردم منطقه خودشان از معترضان به نتیجه انتخابات اند.

رئوس بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب کودتای 22 خرداد با "مانور اقتدار" در تهران آغاز شد

بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، در کوران حضور مردم معترض به کودتای انتخاباتی در خیابان ها صادر شد. این بیانیه نتوانست در آن زمان بازتاب شایسته خود را داشته باشد. هنوز معلوم نیست رهبران این سازمان، در صورت تثبیت کودتاگران چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد. همچنان که سرنوشت دهها چهره سیاسی و مطبوعاتی که در روزهای اخیر دستگیر و به زندان کودتا برده شده اند معلوم نیست چه خواهد شد. به همین دلیل رئوس این بیانیه را برای ثبت در حوادث این روزها منتشر می کنیم تا در آرشیو پیک نت قابل دسترسی باشد.






- طی روزهای 21 و 22 خرداد سیستم ارتباطی پیام کوتاه در سراسر کشور قطع شد تا ناظران در روز رأی گیری قادر به مخابره تخلفات و تقلبات به ستاد نباشند.

- چهار صد خط تلفن ثابت کمیته صیانت از آراء که برای اطلاع به موقع از تخلفات و تقلبات احتمالی تدارک دیده شده بود در روز رأی گیری قطع شد تا ناظران ستاد موسوی در سراسر کشور حتی از طریق تلفن ثابت هم نتوانند تخلفات را به مرکز مخابره کنند.

- فرمانداری تهران از پذیرش و صدور کارت برای دویست و پنجاه ناظر ستاد مهندس موسوی برای حضور در صندوق های رأی به بهانه نقص پرونده خودداری و برخلاف گفته رئیس ستاد انتخابات به اقدام سریع ستاد در ارسال مدارک جدید پاسخ منفی داد..

- علاوه براین فرمانداری تهران برخلاف توافقات اولیه از توزیع ناظران در صندوق های رأی مناطق نزدیک به محل مسکونی ایشان خودداری و در نتیجه ستاد مهندس موسوی از نظارت بر حدود نیمی از صندوق های رأی تهران محروم ساخت

- مسئولان صندوق های رأی در صبح روز رأی گیری بر خلاف قانون با اخراج ناظران ستاد مهندس موسوی از شعب اخذ رأی اقدام به مهر و موم صندوق های رأی کردند تا این ابهام همچنان باقی بماند که صندوق های رأی در آعاز رأی گیری خالی بوده است یا خیر.

- در ساعات اولیه رأی گیری بسیاری از استان ها با کمبود تعرفه های مواجه شدند و مردم ساعت ها منتظر رسیدن برگه های رأی بودند و نهایتاً بسیاری از آنها قادر به دادن رأی نشدند.

- این درحالی است که بنا به اظهار مسئولان رسمی حدود 13میلیون برگه رأی اضافه چاپ شده بود و این غیر ازخبر چاپ 12میلیون برگه رأیی است که کمیته صیانت از آرا خواهان رسیدگی به آن شده است.

- در بسیار از شهرستان ها شعب اخذ رأی پیش از پایان ساعت رأی گیری تعطیل و از ورود مردم و دریافت رأی ایشان خودداری شد.

- مطابق آمار اعلام شده دستکم در 170 شهر تعداد آراء به صندوق ریخته شده بین 95 تا 140 درصد واجدان حق رأی بوده که آشکارا از تقلب گسترده به نفع نامزد حاکم حکایت دارد.

- پس از پایان رأی گیری و به هنگام شمارش و ثبت آراء در سایت های تجمیع آراء برخلاف قانون ناظران نامزدها را از محل اخراج کرده و تجمیع آراء در غیاب ناظران انجام شد.

- برخلاف رویه معمول که اعلام نتایج انتخابات از صبح روز بعد صورت می گرفت، ستاد انتخابات وزارت کشور بلافاصله پس از پایان رأی گیری با شتاب و عجله تعجب برانگیزی اقدام به اعلام نتایج آراء کرد. این درحالی بود که در برخی کشورها که حدود هشت ساعت با ایران اختلاف ساعت دارند هموطنان ما در صفوف طولانی در انتظار دادن رأی بودند و بسیاری از ایشان باشنیدن خبر نتایج آراء از دادن رأی منصرف شدند. گمان نمی کنیم چنین صحنه مضحکی را بتوان در انتخابات هیچ کشوری سراغ گرفت.

- اتفاقاتی نظیر کاهش یکصدهزار رأی یک کاندیدا در اعلام بعدی آراء حاکی از آن بود که مسئولان ستاد انتخابات کشور از فرط شتابزدگی قادر به پنهان کردن آثار و نشانه های مهندسی آراء نیستند.

- آنان در مهندسی آراء چنان عجولانه وشتابزده عمل کردند که تا اعلام نتایج شمارش 30 میلیون رأی به صرافت نیفتادند که این انتخابات باید آراء باطله و سفید نیز داشته باشد.

- آنان همچنین روز دوم بود و پس از اعلام نتایج 30 میلیون رأی بود که متوجه شدند نسبت ثابت آراء اعلام شده کاندیداها می تواند دلیل روشنی بر مهندسی آراء باشد. بنابراین در اواخر روز دوم که در اعلام نتایج هم درصدی برای آراء باطله و سفید در نظر گرفته شد و هم نسبت آراء اندکی تغییر کرد

- بدعت های انجام شده در این انتخابات محدود به موارد پیش گفته نیست. بلافاصله پس از پایان رأی گیری مردم تهران در بهت و حیرت شاهد مانور اقتدار نیروی انتظامی در سطح شهر بودند. وقتی مردم حیرت زده از اعلام نتایج اولیه در برابر ستاد موسوی با آرامش تمام تجمع کرده و با نگرانی از اتفاقات عجیبی که در حال وقوع است خواهان توضیح یا دریافت خبری اطمینان بخش از مسئولان ستاد بودند، مورد تهاجم نیروی انتظامی و پرتاب گاز اشک آور قرار گرفتند، هدف و موضوع مانور اقتدار برهمگان روشن شد.

- بلافاصله نیمه شب روزنامه کلمه سبز توقیف و روزنامه های وابسته با اصلاح طلبان با حضور مأموران در چاپخانه مورد سانسور شدید قرار گرفتند و موظف شدند از تخلفات انتخاباتی و اظهار نظر در باره نتایج آراء خودداری کنند به طوری که برخی از روزنامه ها روز بعد با ستون های سفید در صفحات مختلف خود منتشر شدند

آنچه گفته شد تنها بخشی از تخلفات و تقلبات و قانون شکنی هایی بود که در این انتخابات رخ داد. بر این فهرست می توان موارد متعدد سوء استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی در امر انتخابات، دخالت نهادهای اجماعی در انتخابات برخلاف منع صریح قانون، اعلام حمایت تعدادی از اعضای شوای نگهبان از احمدی نژاد و فعالیت تبلیغاتی تعدادی از اعضای این شورا به نفع وی و ... را افزود.

ملت شریف ایران

امروز که شما با حضور آرام و مسالمت آمیز خود خواهان رسیدگی به این همه تخلف و قانون شکنی آشکار هستید به قانون شکنی متهم می شوید. می گویند قانون داریم و هرگونه اعتراضی باید از مسیر قانونی و از طریق مراجع قانونی دنبال شود. ما هم معتقدیم که قانون داریم، اما مشکل ما قانون نیست. مشکل ما مجریان قانون هستند.

بیست سال است که هربار مردم حرفی زده اند و انتقادی داشته اند از طریق لباس شخصی ها به آنها پاسخ داده شده است.. در برابر چشم همگان و با حضور نیروی انتظامی، لباس شخصی های بی سیم به دست و مسلح به خوابگاه دانشجویان حمله می کنند و جنایت می کنند، و وزارت اطلاعاتی که مخوف ترین سازمان های تروریستی را متلاشی می کند و افتخارش این است که جاسوسان و توطئه گران را از کشورهای مختلف شناسایی و به ایران منتقل و تحویل قانون می دهد، حتی یک تن از ایشان را شناسایی نمی کند، آیا با این همه باز انتظار دارید که مردم به مراجع قانونی اعتماد کنند و برای مطالبه حق مشروع و به حق خود از حق قانونی اعتراض و راهپیمایی استفاده نکنند؟
اختلاف ده میلیونی رأی نه تنها شاهدی بر صحت انتخابات نیست بلکه اتفاقاً این میزان از اختلاف رأی خود بهترین دلیل بر وجود تقلب وسیع در انتخابات است. اگر تفاوت آراء اندک بود ادعای تقلب نمی توانست مسموع باشد و یا دستکم مردم به چنین ادعایی پاسخ مثبت نمی داند. اعتراض و مخالفت میلیونی مردم با نتایج اعلام شده بدین معناست که افکار عمومی جامعه اتفاقاً این میزان از اختلاف را نشانه آشکار تقلب تلقی کرده است.

اگر چنین اختلاف رأیی میان کاندیدای برکشیده شده و دیگران وجود داشت چه نیازی به تخلفاتی نظیر قطع سیستم پیام کوتاه وقطع خطوط تلفن ستادهای رقیب و سانسور روزنامه ها در شب رأی گیری و مانور اقتدار و ... بود. این اقدامات در شرایط کودتا صورت می گیرد و نه در انتخاباتی که کاندیدای مورد نظر اختلافی ده میلیونی با رقبای خود دارد.

مردم با مشارکت پرشور و حماسی 85 درصدی خود در انتخابات برای کشور و نظام آبرو خریدید و تحسین جهانیان را برانگیختید و زمینه هرگونه سوء استفاده و بهانه تبلیغ علیه کشور را از بیگانگان گرفتند اما با مهندسی آراء و تخلفات و تقلبات این فرصت عظیم را به یک تهدید تبدیل کردند.

این انتخابات دو چهره داشت، چهره سفید که مردم با مشارکت پرشور خود آنرا آفریدند و برای کشور آبرو خریدند و چهره سیاه که اقتدارگرایان آفریدند و برای کشور هزینه و خسارت به ارمغان آوردند. حرکت امروز مردم در واقع اعتراض و مخالفت با کسانی است که با مصادره رأی مردم این عظمت و حماسه را به نقطه ضعف نظام و کشور تبدیل کردند و افسردگی را جایگزین شادابی نمودند. امروز مردم که مدعی منافع و مصالح نظام و دفاع از سربلندی و عزت این کشور در برابر کسانی هستند که می خواهند تمام هویت و سرمایه نظام و انقلاب را به تاراج ببرند. بنابراین اگر کسی باید به عللی نظیر عدم رعایت منافع نظام در برابر بیگانگان و یا تلخ کردن شیرینی مشارکت عظیم ملی به کام همگان و ... مؤاخذه شود، اقتدارگرایان حاکم هستند ونه مردم.

ملت در این ماجرا نه در پی ساختار شکنی و عبور از مرزهای نظام است و نه در پی نفی ارزش ها و آرمانهایی که خود در جریان انقلاب بر آنها پای فشرده است و نه به باورهای دینی خود شک کرده است. در رأس این حرکت نیز یکی از خوشنام ترین و باسابقه ترین شخصیت های مبارز و خدمتگزار این مردم و انقلاب و نظام قرار دارد. مردم ما در این جنبش اجتماعی اعتراضی یک مطالبه روشن، صریح و ساده دارند و آن ابطال انتخاباتی است.

همه باید سالم به خانه بازگردند 18 توصیه ایمنی برای راهپیمائی ها واعتراضات

1- شما به جنگ نمی روید. شما برای مطالبه حقوق مدنی خود در یک گردهمایی حاضر می شوید.

2- سربازان وظیفه و افراد پلیس هم مردمان ایرانند . بجای تحریک و عصبانی کردن آنها از شعارهایی استفاده کنید که آنها را تشویق کنید به شما ملحق شوند.

3- از حمل هر گونه اسلحه گرم یا سرد خودداری کنید. مطمئن باشید با یک کارد آشپزخانه یا یک تفنگ بادی جز آسیب زدن به خودتان کاری از پیش نمی برید.

4- لباس و کفشی بپوشید که بتوانید به راحتی بدوید و فرار کنید. لباس آستین بلند و کمی کلفت، آسیب ضربه ها باتوم و زنجیر را تخفیف می دهد. لباسی بپوشید که جلب توجه نکند و به سادگی پاره نشود.

5- با خود یک کوله پشتی کوچک یا کیف کمری حاوی یک بطری بزرگ آب، پارچه تمیز برای زخم بندی ببرید. حتماً موبایل همراه داشته باشید و ترجیحاً شماره تلفن های ضروری را در ذهن حفظ کرده و از روی حافظه دستگاه پاک کنید که درصورت دستگیر شدن، شبکه شما علیه شما یا دوستانتان به کار گرفته نشود. از حمل کارت شناسایی یا دفترچه تلفن شخصی خودداری کنید، به همراه خود فقط یک یا دو شماره تلفن و نام (ترجیجاً فرد قابل اعتماد و مسن) داشته باشید که در صورت زخمی شدن دیگران بتوانند آن شماره را پیدا کرده به اعضای خانواده شما خبر دهند.

6- همیشه در گروه حرکت کنید. مدام یکدیگر را تحت نظر داشته باشید. اگر از گم شدن یکی خبر دار شدید فوری به دیگران خبر دهید. به صورت شخصی با گروه مهاجمان یا حتی یک مهاجم درگیر نشوید. ممکن است مسلح باشند. دیده شده که ورزشکاران و افرادی که مهارتهای رزمی یا اعتماد به نفس مبارزه دارند، بیشتر و شدیدتر آسیب می بینند.
قدرت ما مردم در جمع بودن ماست. حتی اگر کاملاً مطمئن هستید که توانایی دفاع از شخص خود را دارید از جدا شدن از جمع و اعمال قهرمانانه پرهیز کنید.

7- اگر فرد ناشناسی با اصرار از شما خواست که جمع را ترک کنید و مثلاً به بهانه کمک به کسی به کوچه خلوتی بروید، به احتمال تله فکر کنید. از چند نفر دیگر بخواهید که شما را همراهی کنند.

8- گروه لباس شخصی ها یا پلیس ها با تحریک کردن شما، مثل فحاشی، ترسو خطاب کردن، عصبانی کردن یا ... شما را تشویق می کنند که گروه را ترک کنید. تکنیک الوات و پلیس ضد شورش جدا کردن شما از جمع و کتک زدن یا دستگیری شماست. اگر شما را از جمع جدا کردند، با فریاد زدن کمک از دیگران بخواهید. سه نفر که با فریاد به سمت پلیس یا لباس شخصی می دوند و فریاد می زنند از هر اسلحه ای ترسناک تر است.

9- اگر دستگیر شدید یا در حلقه چندین مهاجم گیر افتادید و امید کمک رسیدن یا فرار کردن نداشتید، مبارزه فعال و تحریک کلامی با چند نفر آسیب بیشتری به شما می زند. سر و صورت خود را دست و بازوهایتان محافظت کنید. برای کمک فریاد بزنید و منتظر فرصت مقتضی برای فرار باشید.

-10 پلیس ضد شورش مسلح به باتون، باتون برقی، بمب صوتی، اسپری فلفل، گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی، شات گان ساچمه ای و گلوله واقعی است. هر گاه به سمت جمعیت شلیک مستقیم کردند، روی زمین بخوابید. چندین عکس و ویدئو از کشته و زخمی های تظاهرات نشان می دهد که آنها از ناحیه صورت و گردن مورد اصابت قرار گرفته اند. گویا شلیک می کنند که بکشند.

11- بعد از شلیک یا پرتاب نارنجکهای گاز اشک آور، در چند ثانیه اول، اگه پوکه نارنجک نزدیک شماست می توانید آنرا با لگد از جمعیت دور کنید. دست زدن به پوکه می تواند باعث سوختگی های شیمیایی شدید شود. حتی زمانی که ابر دود اطراف پوکه خیلی غلیظ است نزدیک شدن به آن به قصد شوت کردن آن ممکن است باعث آسیب شدید به شما شود. در بعضی مراجع گفته شده که مایع کلراید (وایتکس) خنثی کننده گاز است. انداختن یک پارچه کلفت آغشته به وایتکس یا حتی ریختن یک سطل وایتکس روی پوکه می تواند یک پوکه فعال را خاموش کند. بعضی فلوراید موجود در خمیر دندان را در مقابله با گاز اشک آور موثر دانسته اند و توصیه کرده اند مالیدن کمی خمیردندان به گونه ها برای جلوگیری از سوزش چشم مفید است. (

12- بهترین مقابله با سوختگی چشم و گلو از گاز اشک آور و اسپری فلفل، فرار از ابر دود و شستن چشم و صورت با آب فراوان است. دستمال خیس کارایی کمتری دارد، چرا که مواد شیمیایی در رطوبت دستمال باقی می مانند و با مالیدن مکرر آن به چشمتان آسیب بیشتری به خود می زنید. از آنجا که بعضی از این مواد شیمیایی در حلالهای چربی حل شده اند، شستشو با آب اثر آنها را به سادگی خنتی نمی کند. استفاده از شیر پر چرب تو صیه شده است.

13- اگر زخمی شدید، یا متوجه خونریزی یا درد شدید در بدن خود در نتیجه درگیری شدید. قبل از آنکه ضایعه شما را از پای در بیاورد از اطرافیان کمک بخواهید. هر گونه خونریزی فعال را جدی بگیرید.

راهنمای کمک های اولیه در برخوردهای خیابانی

من داشتم ویدئوهای تظاهرات را نگاه می کردم. چند نکته خیلی اساسی کمک های اولیه به نظرم رسید که اینجا بنویسم. می دانم که این نکات خیلی ساده هستند و احتمالاً همه آنرا می دانند. همینطور می دانم که رعایت نکات ایمنی در آنچان صحنه ای بسیار سخت و بعضی مواقع ناممکن است. ولی حتی اگر کمکهای اولیه نمی دانید با بکار بستن چند نکته اصلی می توانید در ثانیه های اول مفید واقع شوید.

به محض برخورد با کسی که مجروح شده، یا به زمین افتاده خود را به مجروح برسانید و در راه رسیدن با فریاد دیگران را از مجروح شدن فرد مطلع کنید و کمک بخواهید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

1- تنفس: مطمئن شوید شخص مجروح می تواند نفس بکشد. اگر چیزی جلوی نفس کشیدن او را گرفته (مثلاً لخته خون در دهان یا ماسک پارچه ای) سریعاً آنرا از دهانش دور کنید.

2- اگر بعد از باز کردن راه هوایی، باز هم نفس نکشید، شخص به تنفس مصنوعی دهان به دهان احتیاج دارد. فریاد بزنید و از اطرفیان بخواهید کسی که کمک اولیه می داند جلو بیاید و کمک کند.

-3 خونریزی: فرد خونریزی کننده را روی زمین بخوابانید. با یک پارچه تمیز روی محل خونریزی فشار دهید. اگر مکان خونریزی از گردن فرد یا اطراف دهان فرد است، مطمئن شوید فشار روی محل خونریزی تنفس فرد را مختل نمی کند. مهمتر از هر چیز تنفس زخمی است. برای جلوگیری از خونریزی طوری گردن فرد را فشار ندهید که باعث خفگی اش شوید.

4- اگر فرد هوشیاری کامل ندارد، یا روی زمین دراز کشیده، آب به دهان فرد نریزید. آب در دهان فرد ناهوشیار باعث خفگی می شود. همچنین همواره سعی کنید مجروح را به پهلو بخوابانید. به این صورت ترشحات و مایعات دهان وی به مجرای هوایی راه پیدا نمی کند.

5- ضربه به سر، (خصوصاً به همراه خونریزی از گوش) باعث کاهش هوشیاری می شود. فرد جهت را تشخیص نمی دهد و هر لحظه احتمال سقوط یا گم شدن در جریان اتفاقات دارد. به این فرد کمک کنید که از صحنه درگیری خارج شود. و تا مطمئن نشدید جای امنی نشسته است او را رها نکنید.

6- حین حمل افراد مجروح، (خصوصاً افرادی که به کمر آنها آسیب خورده) نباید به کمر فرد مجروح فشار وارد شود. بهترین راه حمل مجروح گذاشتن وی روی پتو یا یک پارچه بزرگ مثل چادر خانمها و حمل او با گرفتن گوشه های پارچه است. احتمالاً پیدا کردن برانکارد یا پتو در جریان کارزار سخت است، پس در صورت امکان فرد را بغل کنید. ولی حمل مجروح در حالی که دست و پای فرد از دو طرف توسط مردم کشیده می شود می تواند صدمات شدید به نخاع فرد وارد کند.

7- اگر افراد مسلط به کمک اولیه و کسانی برای حمل مجروح بر بالین مجروح رسیدند، اطراف بیمار را خلوت کنید. کمک کنید که راه حمل کنندگان به سمت مکانهای امن باز شود.

8- پلیس ضد شورش مسلح به گاز اشک آور، اسپری فلفل و تانکرهای آب جوش و مایعات اسیدی است. مایعات تخصصی مختلفی برای مقابله با هر کدام وجود دارد که متاسفانه در این شرایط نمی توان به آنها دسترسی پیدا کرد. اما در اکثر موارد شستشوی عضو آسیب دیده، خصوصاً چشم ها با آب فراوان کمک می کند. در مورد خاص اسپری فلفل بخاطر حلال چربی در آن، به سادگی با آب شسته نمی شود. شستشو با شیر پرچرب کمک کننده است.

9- کمک بخواهید. در حالی که سعی می کنید مجروح را به بیمارستان برسانید فریاد بزنید "پزشک". احتمال اینکه کسی که کمکهای اولیه می داند در نزدیک شما باشد زیاد است.
اگر کمک اولیه می دانید، خودتان به همراه دوستانتان گروههای کوچک امداد تشکیل دهید و مردم را یاری دهید. یک گروه کوچک امداد متشکل از یک پرستار مجهز به وسایل کمکهای اولیه، چند جوان قوی برای حمل مجروحین به نواحی امن که پرستارها ایستاده اند و چند وسیله نقلیه (حتی موتور سوار) برای حمل مجروحین به بیمارستانهای امن می تواند جان ده ها نفر را به سادگی نجات دهند.

بادامچیان: برای تجمع به مدافعان کودتا اجازه میدهیم به مخالفان کودتا اجازه نمی دهیم

اسدالله بادامچیان، عضو ارشد رهبری موتلفه اسلامی و عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب روز گذشته با خبرگزاری ایلنا، پیرامون راهپیمائی های اعتراضی مردم مصاحبه جالبی کرد. او نیز مانند شیخ محمدی یزدی که اتفاقا مشترکا در بنیاد رسالت با هم متحداند، پریشان گوئی هائی دراین مصاحبه کرد که نشان دهنده بر هم ریختن روان و تعقل رهبران و مدافعان کودتای انتخاباتی است. او دراین مصاحبه گفت:

اعتراض به روند انتخابات باید از طریق مجاری قانون باشد و نه راهپیمایی‌های غیر مسالمت آمیز و بدون مجوز که زمینه ساز اغتشاش می‌شود. اما وزارت کشور طبق قانون نمی‌تواند به تجمع‌هایی که زمینه ساز اغتشاش است مجوز بدهد.(به زغم بادامچیان و وزارت کشور، در راهپیمائی اغتشاش می شود اما معلوم نیست چرا در آن دو هفته ای که کارزار انتخاباتی بود راهپیمائی ها منجر به اغتشاش نمی شد؟)

خبرنگار ایلنا از بادامچیان پرسیده است که چرا به حامیان احمدی‌نژاد اجازه برگزاری تجمعات داده می شود؟

بادامچیان پاسخ داده است: چون احساس کردیم که آنها آرامش را حفظ می‌کنند. (نیازی به توضیح بیشتر است؟)

برکناری مخالفان کودتا


گفته می شود سردار "علی‌ فضلی" یکی‌ از فرماندهان سپاه که اخیرا به فرماندهی سپاه سید الشهدا استان تهران برگمار شده بود، بدنبال سرپیچی از فرمان سرکوب مردم، بدستور ستاد کودتا از کار برکنار و به نقطه نامعلومی برده شده است. وی در گذشته معاون عملیات فرمانده کل سپاه پاسداران بوده است.


--------------------------------------------------------------------------------

از یک گزارش دریافتی جدال شبانه روزی اما هنوز آشکار نشده در قم


این روزها قم حال و هوای عجیبی دارد. در اداره ها بحث راجع به انتخابات و کودتای انجام شده در آن و حوادث و درگیری های به وقوع پیوسته ی بعد از آن به شدت در جریان است. در اداره ها اکثریت با موسوی است، اگرچه طرفداران احمدی نژاد هم هستند.

در برخی مناطق شهر قم نشانه های بهت و حیرت را می توان حس کرد. مثلا در خیابان ارم که حرم نیز در آن است و قرق آخوندها است و علی الظاهر باید اوضاع به نفع احمدی نژاد باشد هم وضع به همین گونه است. سوای جمعیت نسبتا شلوغی که همیشه در خیابان ارم هستند، به حرم که داخل می شوی دیگر از آن انبوه جمعیت خبری نیست. تعداد بسیار پائین است. برخی ها روی سکو نشسته اند و در فکر فرو رفته اند.

دیشب عده ای ارازل و اوباش که احتمالا از موسسه ی مصباح تغذیه و خط دهی شده بودند به داخل حرم ریختند و شعار دادند: "مرگ بر صانعی"، "مرگ بر منتظری"، "مرگ بر منافق"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه". مردم عادی با حیرت تمام این عده را نگاه می کردند. حتی عده ای اعتراض می کردند که اینها مراجع تقلید بسیاری از انسان ها هستند، شما حق ندارید به اینها توهین کنید. حتی اینها را که بعضی شان خانواده همراهشان بود، به نشانه ی اعتراض زیر مشت و لگد گرفتند و به آنها فحش های رکیک دادند.

به قدری فشار امنیتی و نظامی در استان قم بالاست و به قدری طرفداران چماق دار احمدی نژاد تعصب نشان می دهند و نیز به دلیل غلبه ی مذهب در اقشار مردم، هنوز هیچ کس جرات برگزاری تظاهرات در این استان را پیدا نکرده است. تنها تظاهراتی که انجام شده بود مربوط به چند شب پیش است که عده ای از جمعیت مجمع روحانیون مبارز در خیابان ارم معترض شده بودند و دسته ای از مردم عادی نیز به آنها پیوسته بودند. اما با برخورد به غایت شدید نیروی انتظامی و پلیس ضد شورش به سرعت پراکنده گشتند.



گزارش 2

رفسنجانی در قم آمد و شد کرده، اینطور که من با خبر شده ام اکثر مجلس خبرگان از لحاظ فکری با او در یک خط قرار گرفته اند، اما نمی خواهند با خامنه ای شاخ به شاخ بشوند. به عبارتی در یک دو راهی قرار گرفته اند: یا به وضع موجود تن در دهند و مواجب و مسائل مالی و همچنین سیاسی خود را در کنار خامنه ای حفظ کنند، یا اینکه به گرایشات ذهنی خود عمل کنند و با رفسنجانی یکصدا شوند. البته به نظر می رسد تعدادی از آنها برای خودشان پیش بینی مشابهی همچون رفسنجانی دارند که نهایتا به کنار زده شوند. باید دید آیا ترجیح می دهند کیسه های پولی که به آنها می رسد قطع نشود یا اینکه به رفسنجانی می پیوندند.

اعوان و انصار مجتهدی تهرانی، به رفسنجانی پیام داده اند که اگر به مخالفت ادامه دهد دار و دسته ها را با شعار "مرگ بر رفسنجانی" در شهرهای مذهبی (از جمله قم) راه می اندازند. مجتهدی تهرانی استاد هر چهار فرزند خامنه ای بوده است.

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با هیات شورای نگهبان درباره انتخابات و شورای نگهبان حرف هائی دارم اما اکنون صلاح نیست بگویم!

همزمان با مصاحبه شیخ محمد یزدی عضو شورای نگهبان و رئیس حوزه علمیه قم که در همین شماره پیک نت می خوانید، سخنگوی شورای نگهبان هم یک مصاحبه کرد. وی که کدخدایی نام دارد و ظاهرا در جریان مصاحبه شیخ محمد یزدی نبوده، دراین مصاحبه گفت: اعضای شورا با سه تن از مراجع عظام تقلید ملاقات کردند و به اطمینان دادند که شورای نگهبان در رسیدگی به شکایات و اعتراضات با رعایت بی‌طرفی کامل و دقت لازم اقدام و نتیجه را نیز برای عموم مردم منتشر کند!

(البته، نتیجه ای که هم رهبر و هم شیخ محمد یزدی آن را از حالا اعلام کرده اند)

شورای نگهبان تصمیم گرفت گزارشی را از روند نظارت بر انتخابات خدمت مراجع عظام تقلید ارائه کند که به همین منظور امروز بنده به همراه آیت‌الله مومن، آیت‌الله مدرس یزدی و آیت‌الله کعبی خدمت حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و جوادی آملی رسیدیم و گزارش نظارت بر انتخابات و اقدامات شورای نگهبان در این راستا برای این مراجع تبیین شد.

صحنه هائی از جنگ و گریز مردم بی سلاح با لباس پلنگی ها در روز شنبه





ما از شهرک غرب حرکت کردیم و از طرف خیابان 16 آذرتا نزدیکی میدان انقلاب رفتیم. به کمترازصدمتری میدان که رسیدیم به علت بسته بودن سایرراهها و ازدحام جمعیت تعداد کثیری ازعلاقمندان به شرکت در راهپیمایی اعتراضی، نیروی انتظامی آب جوش با فشاربسیارشدید را به روی مردم عادی، حتی یعنی کسانی که درنقش تماشاچی ایستاده بودند تا با وجودشان به تظاهرکنندگان دلگرمی بدهند، پیرمردها، پیرزنها و ساکنین محل بازکرد. یک دسته ازلباس پلنگی ها با باتوم های الکتریکی به جمعیت حمله کردند. میزدند و نامردانه به پیر و جوان رحم نمی کردند. دختری را دیدم که با ضربه باتوم الکتریکی غش کرد و پسرها و دخترهای جوانی که با شدت ضربات باتوم ها فریادشان به آسمان رفته بود. تمامی افرادی که ازگذرگاه های مختلف موفق به ورود به میدان انقلاب نشدند مثل ما به طرف بلوارحرکت کردیم. همه یک تصمیم داشتند بمانند که خیابان ازآدم ها خالی نشود . چند پسردانشجو جمعیتی را که از ضربات باتوم نیروهای نظامی فرارکرده بودند دربلوارکشاورز درلاینی که به سمت دانشگاه است به شکل منظمی سازماندهی کرده وبه یک راهپیمایی مسالمت آمیزدست زدیم. ماشین های آن سمت بلوار(سمت بیمارستان ساسان) به پشتیبانی ازبچه ها به شکل مداوم بوق می زدند و چراغهایشان را روشن کرده بودند. دراین فاصله به چند اکیپ ازنیروهای انتظامی با بلوزهای مغزپسته ای و شلوار یشمی رسیدیم که فقط نظاره گر بودند و مردم از متانت آنان به شکل گسترده ای سپاسگزاری می کردند و بعضی ازاین نظامی ها حتی با تاسف سرتکان میدادند. از بالاترین درجه شان تا پایین ترینشان. درهمین ضمن دوستم داروخانه ای را که نبش یکی ازخیابانهای فرعی بلوار باز بود دید و گفت می خواهد یک ماسک بخرد. رفتیم ماسک بخریم که دوباره به جمع ملحق شویم. ازداروخانه که بیرون آمدیم جمعیت کثیری هم درپیاده روها انگشت های پیروزی را به جمعی که راهپیمایی می کردند نشان می دادند و فیلم برداری می کردند (با موبالهایشان). تقریبا با فاصله یک مغازه قنادی ای داخل آن کوچه بود و دوستم که از ساعت 4 بعدازظهربا من زیرآفتاب بودیم برای خرید آب میوه بداخل قنادی رفت. بعد از بیرون آمدن از قنادی زنجیره نیروی انتظامی که می خواست مانع حرکت جمعیت به سمت ولی عصرشود به کناری رفته بود و مردم داشتند به راهشان ادامه می دادند. خوشحال به دوستم گفتم ببین فکرمی کنم اینها با ماهستند. منتظربودیم که موتورسواران خفن و مشکوک که داشتند ازجلوی پای ما رد می شدند بروند بعد ما هم به جمعیت بپیوندیم که ناگهان فریاد هوار آه سوز اشک فرار پیرمردها عینک هایشان و زنان روسری هایشان باتوم باتوم های الکتریکی گازاشک آور گلوله های مشقی. نفهمیدم قناد مهربان چطورما را به داخل قنادی برد و چه تعداد ازجوان هایی که قدرت فرارداشتند اما باتوم الکتریکی به کمر یا دستشان اصابت کرده بود و... کفشهایی که برسطح آسفالت هرکدام به سمتی افتاده بود نوارهای سبز، کلاههای آفتابگیرخانم ها روسری ها و... هیچ سخنی قادرنیست بگوید چه حس کردیم و پسرهای جوان که کپه کپه آتش کرده بودن و ظروف زباله را هم و همه سیگار روشن کرده بودند و توی چشم عابرین فوت می کردند. دختری را دیدم که صادقانه گفت ساعت 4 موسوی را با کفن درمیدان آزادی دیده و شنیده که او گفته که غسل شهادت کرده، پسری که از درد ضرباتی که به پایش زده بودند به زحمت راه می رفت، پیرزنی 70 ساله که خانه اش در میدان هفت تیر بود و نمی دانست درآن کارزار چه کند و البته برای شرکت در راهپیمایی آمده بود. تا آنجایی که من دیدم و می توانم برآن صحه بگذارم این تنها میدان آزادی نبود که روز شنبه درگیر بود. میدان انقلاب هم تنها نبود. بلوارکشاورز و میدان ولی عصر و خیابان کریمخان و هفت تیر و کارگر را خود به چشم دیدم و خیل کثیر نیروهای انتظامی و بسیجی و به خصوص لباس شخصی. اما آنهایی که زدند و ناکارکردند. آنچه من دیدم لباس پلنگی ها بودند که هم اسلحه گرم وهم اسلحه سرد و هم باتوم الکتریکی داشتند. نمیدانم چه پیش خواهد آمد اما درمحله ما که دراین یک هفته حتی یک نفرهم الله و اکبرنگفته بود دیشت نعره های خشمناکی شنیده میشد که به لباس الله و اکبرآراسته شده بود.

پشت صحنه امضای 40 مرجع در اختیار رفسنجانی است!

چند موضع گیری تند، از سوی دو عضو فقهای شورای نگهبان – احمد خاتمی و محمدیزدی- و همچنین خود داری مراجع قم از قبول احمدی نژاد بعنوان پیروز انتخابات اخیر، به آن اخبار و شایعاتی دامن می زند که بموجب آن گویا 40 تن از علما و اعضای مجلس خبرگان نامه ای را امضاء کرده اند که در آن خواهان ابطال نتیجه انتخابات شده اند. گفته می‌شود این نامه دراختیار هاشمی رفسنجانی است.

از سوی دیگر گفته می شود علی خامنه ای از محل مسکونی خود به نقطه دیگری منتقل شده است. یا بدلیل مسائل امنیتی و یا برای قرار دادن او تحت مداوا. حتی گفته می شود دستگیر دختر هاشمی رفسنجانی "فائزه" که در میان جمعیت تظاهر کنندگان روز شنبه شناسائی امنیتی شده بود، عمدتا با هدف زیر فشارقرار دادن هاشمی رفسنجانی بدلیل نقشی بوده است که در پشت صحنه و در مذاکرات با مراجع و علما و برخی اعضای مجلس خبرگان ایفاء می کند.

گفته می شود یکی از انگیزه های کودتای انتخاباتی اخیر، تشدید بیماری سرطان ریه رهبر است و فرزند او "مجتبی" سعی دارد با این کودتا قدرت را در بیت پدرش نگهدارد و سپس خود آن را قبضه کند و نگذارد رئیس جمهوری مستقل از بیت رهبری سکان را بدست بگیرد.

تمام تجربه بیت آیت الله خمینی و سرنوشت احمد خمینی در شکل گیری کودتای انتخاباتی اخیر نقش داشته است. یعنی تعیین جانشین رهبر، پیش از فوت رهبر! حدس زده می شود، بخشی از نامه میرحسین موسوی که در آن اشاره می کند "بحث نه بر سر ریاست جمهوری و انتخابات اخیر، بلکه بر سر نهادینه شدن یک روش حکومتی است!" می توان اشاره به همین مسئله باشد. یعنی تبدیل جمهوری به پادشاهی یا حکومت اسلامی که نوعی پادشاهی مذهبی است!

در یک خبر دیگر، سه آیت الله شناخته شده قم، یعنی جوادی آملی، امینی و استادی نماز جمعه قم را تحریم کردند. ظاهرا علت این تحریم اعزام دارودسته های وابسته به مصباح یزدی به نماز جمعه قم و شعار علیه مراحع است.

تاکنون اکثر مراجع تقلید، از جمله سه آیت الله مذکور درباره اعلام احمدی نژاد بعنوان پیروز انتخابات اخیر امتناع کرده اند و آیات موسوی اردبیلی و صانعی هم خواستار رسیدگی به حقوق مردم شده اند.

آیت الله جوادی آملی در باره حمله به کوی دانشگاه گفته است: هیچ مسلمانی هرگز حاضر نیست خانه و زندگی کسی را آتش بزند و این ها حتما بیگانه هستند.

هفته گذشته برخی طلاب وابسته به مصباح یزدی علیه نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به رهبر، علیه آیات جوادی آملی، علیه آیت الله صانعی و علیه شخص هاشمی رفسنجانی شعار داده بودند. این اخبار درکنار شنیده هائی که درباره کنار گذاشتن فرماندهان مخالف سرکوب مردم در سپاه و مخالف خوانی های نیروی انتظامی با سرکوب و حمایت از لباس شخصی ها، همگی در کنار هم حکایت از تحولاتی در دستگاه حاکمه دارد. حتی دو مصاحبه شیخ محمد یزدی و احمد خاتمی( دو عضو فقهای شورای نگهبان) نیز در همین ارتباط قابل بررسی است.

باراک اوباما و دیگر رهبران جهان خواستار توقف خشونت های دولتی علیه مردم در ایران شدند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، دولت ایران را به «توقف تمامی خشونت ها و اقدامات ناعادلانه علیه مردم خود» ترغیب کرد.

آقای اوباما در موضعگیری سرسختانه خود به نا آرامی های پس از انتخابات در ایران گفت دولت جمهوری اسلامی باید بداند که جهان نظاره گر ایران است. او از دولت ایران خواست از طریق جلب رضایت و نه جبر» حکومت کند.

آقای اوباما این اظهارات را روز شنبه پس از مخابره گزارش ها، تصاویر و ویدئوهای مربوط به درگیری ها میان نیروهای دولتی و مردم تظاهرکننده در تهران ایراد کرد.

از سوی دیگر در اورشلیم (بیت المقدس) شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل، تظاهرکنندگان طرفدار اصلاحات در ایران را ستود و اظهار امیدواری کرد که دوره حکومت دولت کنونی ایران پایان یابد.

صدها تن از معترضان به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران، روز شنبه۳۰ خرداد، در شهرهای نیویورک، واشنگتن و لس آنجلس در آمریکا به نشانه حمایت از مردم معترض در ایران، در خیابان ها گردهم آمدند.

در آلمان نیز در روز شنبه بیش از هزارنفر در خیابان های هامبورگ، و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات کردند. این افراد پلاکاردهایی در دست داشتند که از جمله بر آنها نوشته شده بود:«رأی من کجاست؟»

سازماندهندگان تظاهرات در حومه پاریس نیز گفتند دست کم ۸۰ هزار تن در راهپیمایی اعتراضی روز شنبه در فرانسه شرکت کرده بودند. این تظاهرات از سوی سازمان مجاهدین خلق سازماندهی شده بود که به تازگی از فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا خارج شده اما همچنان در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا است.

تظاهرات در تهران ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری‌های آلمان و رویترز، تظاهرات مردم با حضور چشمگیر نیروهای انتظامی و شخصی‌پوش، در ساعت ده و نیم امشب (۳۱ خرداد) همچنان در نقاط مختلف شهر ادامه دارد. شعارهای الله‌اکبر و مرگ بر دیکتاتور نیز شنیده می‌شود.

گزارش‌های تایید نشده دیگر از سرایت تظاهرات به جنوب تهران حکایت دارند.



خبرگزاری آلمان، ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه به وقت اروپای مرکزی (۱۰ و ۱۵ دقیقه به وقت تهران) خبر داد که در بسیاری از نقاط پایتخت تظاهرات با شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور ادامه دارد.



۱۵ دقیقه پس از آن، خبرگزاری رویترز از شنیده شدن صدای تیراندازی در زعفرانیه و نیاوران خبر داد. مردم در مناطق شمالی تهران نیز شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند.



تعداد زیادی از شاهدان عینی، در تماس با شبکه‌های خبری غرب ادعا کردند که تظاهرات امروز به مناطق جنوب شهر مثل سه راه آذری، میدان راه آهن و رباط کریم نیز سرایت کرده است.



گفته می‌شود که تظاهرات اعتراضی در شیراز و چند شهر دیگر نیز ادامه دارد.

پنج تن از اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی از جمله فائزه هاشمی بازداشت شدند

بنا به گزارش ها و اخبار از تهران، پنج تن از اعضای خانواده اکبرهاشمی رفسنجانی از جمله فائزه هاشمی بازداشت شدند.

بنا به اخبار و گزارش های رسیده خانم هاشمی روز گذشته در میان نا آرامی های روز شنبه در خیابان آزادی تهران بازداشت شده است. به گفته پرس تی وی وابسته به تلویزیون دولتی ایران، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی فائزه هاشمی را به اتهام دامن زدن به نا آرامی های اخیر در ایران دستگیر کرده اند.

فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر از میرحسین موسوی حمایت می کرد و در چند تجمع به نفع او سخنرانی کرد. فیلم حضور او در راهپیمایی مردم معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری که هفته گذشته از میدان ونک تا جام جم تهران را پیمودند نیز در شبکه یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهم ریاست جمهوری در رقابت با محمود احمدی نژاد از او شکست خورد و در چهار سال گذشته از منتقدان سرسخت عملکرد او بود.

محمود احمدی نژاد در مناظره های تلویزیونی اخیر خود حملاتی را متوجه خانواده هاشمی رفسنجانی ساخت.

فائزه هاشمی عروس آیت الله لاهوتی نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی و از فرمانده کمیته در دوران انقلاب است و از منتقدان سرسخت محمود احمدی نژاد به شمار می رود.

یکشنبه ۳۱م خرداد ۱۳۸۸ چهارمین روز تحصن و اعتصاب دانشجویان دانشگاه تهران









صدها دانشجوی معترض دانشگاه تهران، برای چهارمین روز متوالی تجمع و تحصن اعتراضی خود را در دانشگاه تهران ادامه دادند.



اعتراض به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، و اعتراض به سرکوب وحشیانه تجمعات اعتراضی دانشجویان و مردم ایران، و نیز تهاجم وحشیانه نیروهای انصار حزب الله به کوی دانشگاه تهران در در یکشنبه شب هفته گذشته محورهای اصلی اعتراضات دانشجویان دانشگاه تهران بود.



روز گذشته، شنبه، نیز دانشجویان از صبح با اجتماع در محل دانشکده هنرهای زیبا تجمع اعتراضی خود را آغاز کردند. این در حالی بود که دهها دانشجوی متحصن شب ها را نیز در محل تحصن بسر می برند. در ابتدای صبح دانشجویان دانشگاه با پیوستن به دانشجویان متحن در صحن دانشگاه حرکت کردند و به سر دادن شعار پرداختند.



به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دانشجویان هم چنین به اظهارات کذب فرهاد رهبر از بلندگوهای ضد ملی صدا و سیما اشاره می کردند. رهبر هنوز هم مدعی است که هیچ دانشجوئی تیر نخورده و هیچ دانشجوئی هم کشته نشده است. این در حالی است که دیروز پیکر یکی از دانشجویان کشته شده در واقعه کوی دانشگاه تهران تشییع شد. هم چنین به گفته دانشجویان در حالی فرهاد رهبر ادعا می کند که هیچ دانشجوئی در این واقع تیر نخورده که تنها در بیمارستان شریعتی نزدیک به صد دانشجو بستری هستند که تعداد قابل توجهی از آنان به ضرب گلوله نیروهای لباس شخصی و انصار حزب الله مجروح شده اند.



دانشجویان دیروز هم چنین با اجتماع در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه تهران، خواهان استعفای وی در مقابل این دروغگوئی های اشکار شدند.



در ساعات بعد از ظهر، دانشجویان با تجمع در مقابل سر در دانشگاه شعارهائی در حمایت از مردم معترضی که توسط نیروهای گارد ویژه بشدت سرکوب و مجروح می شدند سر دادند. حضور دانشجویان در سر در اصلی دانشگاه تهران در حالی بود که صدها تن از نیروهای گارد ویژه مسلح، درمقابل دانشجویان صف آرائی کرده بودند تا مانع ارتباط مردم و دانشجویان شوند.



هم چنین نزدیک به ده تن از افراد بسیجی لباس شخصی در پیاده رو محوطه سر در دانشگاه تهران و با حمایت نیروهای گارد ویژه خطاب به مردم پلاکاردهائی را در دست نگه داشته بودند که بر روی آن نوشته شده بود : “اراذل بی بی سی به خانه های خود باز گردید”.



این افراد با حمل این پلاکاردها کوشش داشتند اعتراضات و فریاد های بلند دانشجویان را از پشت درب های دانشگاه خنثی سازند چرا که شعارهای دانشجویان و تجمع آنها توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده بود. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، اعتراض مردم به لباس شخصی های حامل این پلاکاردها در خیابان انقلاب موجب شد گارد ویژه مردم را تهدید کرده و آنها را پراکنده سازد.



شعارها و فریادهای دانشجویان موجب حمایت مردم در ان سوی خیابان شده و مردم به نشانه حمایت از دانشجویان و نیز به نشانه اعتراض، دست ها خود را بالا گرفتند تا اینکه گارد ضد شورش با ماشین های اب پاش به مردم حمله ور شد.



نیروهای گارد ویژه برای مدتی سوار بر موتورها اقدام به شلیک تیر هوائی بطور متوالی کردند که این اقدام برای لحظاتی اوضاع را بسیار متشنج نمود.



دانشجویان در این تجمع اعتراضی شعارهای مختلفی از جمله “دولت کودتا استعفا استعفا”، بسیجی واقعی، همت بود و باکری”، خس و خاشاک توئی، دشمن این خاک توئی”، مرگ بر دیکتاتور”، “الله اکبر”، دریدند، دریدند کوی و به خون کشیدند”، “کشته ندادیم که سازش کنیم، صندوق دست خورده شمارش کنیم”. دانشجویان هم چنین خطاب به بسیجی های حامل پلاکارد فریاد می زدند: “بسیجی به هوش باش، دانشجوئیم نه اوباش”، “اگه اوباش منم، چماق دستان تو چیست؟”.

روحانیت به مردم پیوسته اند






یکشنبه دربرلین رهبر حزب سبزها در جمع ایرانیان معترض به کودتا!

در ادامه اعتراضات ایرانیان مقیم برلین، پایتخت آلمان علیه کودتای انتخاباتی در تهران و همچنین دگرگون جلوه دادن آراء ایرانیان آلمان در اخبار سیمای جمهوری اسلامی قرار است بار دیگر تظاهراتی روز یکشنبه 21 یونی ساعت 2 بعد ازظهر در میدان "اشتوتگارتر" برلین برپا شود.

قرار است "کلا دیو روت" از رهبران حزب سبزهای آلمان در این تظاهرات شرکت کرده و سخنرانی کند. یادآوری می کنیم که آراء ایرانیان آلمان بصورت وسیع به سود میرحسین موسوی بوده اما صدا و سیما مدعی شده احمدی نژاد بالاترین رای را در آلمان آورده است!

همچنین فیلمی از دومین تظاهرات اعتراضی ایرانیان مقیم آلمان در سیمای جمهوری اسلامی نشان داده شد که بکلی بیگانه با واقعیت آن تظاهرات بوده است. در این فیلم یک نفر که پرچم شیروخوشید سلطنتی را بالای سر خود گرفته و در حاشیه تظاهرات ایستاده به نمایش در آمده و سپس تظاهرات به حساب ضد انقلاب سلطنت طلب گذاشته شده است. این شگرد می تواند کار عوامل سفارت جمهوری اسلامی نیز بوده باشد و فیلم را هم با هدف ضد تبلیغ به تهران ارسال داشته اند.

بزرگترین همایش اعتراضی در بروکسل!

بزرگترین
همایش اعتراضی
در بروکسل!

بعداز ظهر دیروز(شنبه) چند هزار ایرانی دربرابر سفارت ایران در بلژیک در اعتراض به کودتای انتخاباتی تظاهرات کردند. این تظاهرات که بزرگترین تظاهرات دو دهه اخیر در بروکسل محسوب می شود با حضور جمع کثیری از ایرانیان و انبوهی از خبرنگاران و عکاسان و فیلمبرداران رادیو و تلویزیون ها و مطبوعات بلژیک برگزار شد. شماری از ایرانیان مقیم فرانسه نیز با شعار "مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه دکتر" و شعارهایی در دفاع از میرحسین موسوی و مهدی کروبی در این تظاهرات شرکت داشتند. از جمله شعارهای تظاهرکنندگان عبارت بود از: "برادر شهیدم رای تو را پس می گیرم"، "خس و خاشاک تویی، دشمن این خاک تویی"، "برادر بسیجی چرا برادرکشی".
یکی از نارسایی هایی که در این تظاهرات به چشم می خورد آن است که کسانی که انتخابات را تحریم کرده بودن اکنون برای موج سواری به جمع معترضان به کودتای انتخاباتی پیوسته اند و از آن خنده دار این که می خواهند رهبری این اعتراضات را از دست کسانی در آورند که در این انتخابات شرکت کرده و به موسوی رای داده اند!

خطاب به مفسران بی مسئولیت و بی اعتناء به سرنوشت مردم مردم را به دام ستاد جنگ روانی نیاندازید!

بدنبال اظهارات احساسی محسن مخملباف در مصاحبه مطبوعاتی حاشیه حضور در پارلمان اروپا که در آن بشدت از حمایت روسیه از کودتای 22 خرداد و احمدی نژاد انتقاد کرد، مفسران نان به نرخ روز خوری که در رادیوهای لس آنجلسی وقت پر می کنند و کوچکترین احساس مسئولیتی در برابر جان و مال و خون مردم ندارند، از دیروز ساز "روسیه" را چنان کوک کرده اند که اصل کودتا و ستاد کودتا در بیت رهبری و فرماندهان کودتا در سایه قرار گرفته و فرصت سنگر بندی برای آنها فراهم ساخته است. با صراحت باید به مردم ایران گفت: این که چه دولتی از کودتا حمایت کرده یا نکرده و یا حتی در آن نقش داشته یا نداشته، اساس و مرکز توجه مردم برای مقابله با کودتا نباید باشد. آدرس اشتباه نباید داد و ستاد جنگ روانی کودتا را نباید یاری رساند. این شیوه، یعنی پاس دادن تحولات داخل کشور به خارج از کشور، همان شیوه ایست که در تمام 30 سال گذشته، علیه هر نوع جنبش مردم ایران، حاکمیت بدان متوسل شده و پشت هر حادثه ای دست خارجی را معرفی کرده است. این ساز را اکنون نباید، به نوع دیگری کوک کرد، چرا که به نوع دیگری خدمت به کودتاچی هاست.

روسیه، امروز هیچ تفاوتی با آلمان و امریکا و فرانسه و هر کشور سرمایه داری دیگر جهان ندارد و به شوروی ستیزان حرفه ای باید گفت، عقده گشائی تاریخی خود را برای وقت دیگری ذخیره کنید و به جنبش ضد کودتا ضربه نزنید. با تمام قدرت و توجه باید علیه ستاد کودتا در سپاه پاسداران، دولت، بیت رهبری و صدا و سیمای جمهوری اسلامی بسیج شد و یک گام، حتی یک وجب از خیابان و پشت بام عقب ننشست. کودتاچی ها اگر فرصت پیدا کنند و بتوانند موقعیت خود را تثبیت کنند، با همه آنها که دستگیر شده اند و یا هنوز دستگیر نشده اند و با مردم بی پناه ایران، همان کاری را خواهند کرد که شاه و تیمور بختیار و سپهبد آزموده پس از تثبیت کودتای 28 مرداد کردند.

به هوش باشید! مردم ایران را گمراه نکنید! آدرس های گمراه کننده به مردم ندهید! فریب جنگ روانی ستاد کودتا را نخورید و اخباری را منتشر نکنید که هراس در دل مردم ایجاد می کند. ما با پوتین و مدویدف – نخست وزیر و رئیس جمهور روسیه- روبرو نیستیم، ما با ستاد کودتا در قلب فرماندهی سپاه و بیت رهبری روبرو هستیم.

در دام جنگ روانی کودتاچی ها نباید افتاد!

ستاد جنگ روانی کودتا، از همه راهها و امکانات برای مقابله با مردم و گمراه کردن، ترساندن و به بیراهه کشاندن آنها استفاده می کند. از جمله با پخش اخباری که دلهره در مردم و مقاماتی که می توانند اخبار پشت صحنه را فاش کنند ایجاد می کند. برای نمونه به خبر ترور فلان مقام وزارت کشور که لیست انتخابات را فاش کرده می توان اشاره کرد. و یا انتشار عکس های دلخراش از قربانیان کودتا و دهها نمونه دیگر. ما یکبار دیگر درباره این جنگ روانی هشدار می دهیم. به جای این اخبار، باید رفت به دنبال اخباری که به جنبش مردم یاری می رساند. به اخبار پشت صحنه باید دست یافت، آن اخباری را باید یافت و منتشر کرد که تشتت در صف نظامی ها و تزلزل در میان کودتاچی ها را نشان میدهد. از همه تجربه کودتای 28 مرداد باید یاری گرفت. از فیس بوک، بالاترین و دیگر سایت های مشابه دراین جهت استفاده کنید نه در جهت تضعیف روحیه مردم. ما یقین داریم که ستاد جنگ روانی – اینترنتی درکنار ساختمان مخابرات در این جنگ روانی دست دارد. مانند شبکه جنگ روانی "بدامن" در کودتای 28 مرداد.

اطلاعیه آیت الله منتظری: تسلیم مردم شوید مشروعیت نظام و منتخب آن زیر سئوال خواهد رفت

ملت شريف و مظلوم ايران

در روزهاى اخير شاهد تلاش و حضور پرشور و‏ ‏ايثارگرانه شما برادران و خواهران عزيز و بزرگوار، از زن و مرد، پير و جوان و‏ ‏تمامى اقشار در صحنه تبليغات انتخابات دوره دهم رياست جمهورى‏ ‏بودم .

‏در اين ايام قشر جوان با روحيه اميد و براى رسيدن به خواسته هاى به حق‏ ‏خود به صحنه آمدند و شب و روز براى روز موعود لحظه شمارى كردند، و‏ ‏اين فرصت بسيار مناسب و خوبى براى مسئولين نظام بود تا موقعيت را‏ ‏مغتنم شمرده و بتوانند بهترين رابطه دينى ، عاطفى و ملى را با قشر عظيم‏ ‏نيروى جوان و بقيه اقشار برقرار نمايند.

‏اما متأسفانه از اين بهترين فرصت بدترين استفاده شد. با اعلام نتايجى كه‏ ‏هيچ عقل سليمى آن را نمى پذيرد و بر اساس شواهد موثق تغييرات‏ ‏عمده اى در آراى مردم داده شده است و به دنبال آن در پى اعتراض برخى از‏ ‏اقشار مردم به اين نحو عملكرد، در جلوى چشم همين مردم كه بار سنگين‏ ‏پيروزى انقلاب و هشت سال جنگ تحميلى را بر دوش خود حمل نمودند و‏ ‏با دست خالى در برابر گلوله هاى رژيم شاهنشاهى و توپ و تانك دشمن‏ ‏مقاومت كردند، و در جلوى چشم جهانيان و در حضور دوربين هاى‏ ‏خبرنگاران داخلى و خارجى به جان فرزندان اين مردم و اين مملكت افتاده‏ ‏و با شدت و خشونت كامل با زنان و مردان بى دفاع و دانشجويان عزيز‏ ‏برخورد كرده و آنها را سركوب و مضروب و دستگير نمودند، و اينك به دنبال‏ ‏تسويه حسابهاى سياسى با فعالان و انديشمندان و روشنفكران بر آمده و‏ ‏عده كثيرى را كه بعضا از مسئولين بلند مرتبه نظام جمهورى اسلامى بوده اند‏ ‏بى جهت دستگير و بازداشت مى‎كنند.

‏‏اينك بر وظيفه دينى و ملى و بر اساس آيه شريفه (و ذكر فان الذكرى تنفع‏ ‏المومنين ) و نيز با هدف خيرخواهى و آرزوى اصلاح امور، چند نكته را تذكر‏ ‏مى‎دهم :

‏ويژگى يك حكومت مقتدر - چه اسلامى و يا غير اسلامى - آن است كه‏ ‏بتواند ديدگاههاى موافق و مخالف را مورد توجه قرار دهد و با شرح صدر كه‏ ‏شرط لازم حاكميت است همه اقشار حق مخالفين فكرى و سليقه اى خود را‏ ‏جذب و در امر حاكميت سهيم نمايد، نه اينكه آنان را به كلى طرد نموده و‏ ‏روز به روز بر تعداد آنان بيفزايد. من به خاطر مرسوم شدن حاكميت به‏ ‏حكومت دينى خوف آن دارم كه كارها و اعمال مسئولين در نهايت باعث‏ ‏ضربه به دين و موجب خدشه در اعتقادات مردم گردد.

در رابطه با اوضاع كنونى و مسائلى كه پس از انتخابات اخير به وجود‏ ‏آمده و بسيارى از مردم دچار تحير و بدبينى شده اند و بر اساس آموزه هاى‏ ‏دينى و اخلاقى ، از حاكمان و مسئولين مربوطه توقع دارند در چنين امر‏ ‏مهمى كه حفظ حقوق عامه مردم است و در آن نمى توان به اصالت برائت‏ ‏تمسك كرد بلكه بايستى از طريق معتبر و مرضى الطرفين و بى طرف،‏ ‏امانتدارى حاكميت و دست اندركاران آن احراز گردد. در چنين شرايطى‏ ‏انتظار آن است كه حاكميت پاسخى مقبول و معقول بدهد و با روشهاى‏ ‏صحيح، بدبينى و شك و شبهه مردم را برطرف نمايد; كه در غير اين صورت‏ ‏موجب بى اعتمادى بيش از پيش مردم به حاكميت شده و مشروعيت نظام و‏ ‏منتخب آن زير سوال رفته و اعتبار آن مخدوش خواهد شد. بارها تذكر داده ام‏ ‏كه آراء ملت امانتهاى مردمى و الهى هستند و حاكميتى كه بر اساس تصرف‏ ‏در آراء باشد هيچ نحو مشروعيت دينى و سياسى ندارد.

‏به همه مسئولان و دست اندركاران و همچنين به مأمورين نظامى و‏ ‏انتظامى توصيه مى‎كنم دين خود را حفظ و آن را به دنياى ديگران نفروشند و‏ ‏توجه كنند كه عبارت "المأمور معذور" در پيشگاه خداوند متعال به هيچ وجه‏ ‏پذيرفته نيست. جوانان معترض را فرزندان خود دانسته و از برخوردهاى‏ ‏خشن و غير انسانى دست برداشته و با عبرت از سرنوشت گذشتگان ، بدانند‏ ‏كه دير يا زود عاملين ظلم به مردم از كيفر و عقوبت دنيوى و اخروى مصون‏ ‏نخواهند بود. در اين زمان نمى توان با سانسور و قطع و محدود نمودن‏ ‏امكانات ارتباطى حقايق را از ديد مردم پنهان نمود.


‏26 خرداد 1388‏

‏حسينعلى منتظرى

نامه موسوی به آیت الله بیات و پاسخ وی مردم را می کوبند و مراجع هنوز ساکت اند!

مهندس موسوی تاکنون طی چند نامه به مراجع مذهبی در قم، از آنها خواسته است در برابر ظلمی که این روزها به مردم ایران می شود و همچنین اعتراض به تقلب در انتخابات مواضع خود را اعلام دارند. این دعوت از مراجع به این دلیل واجد اهمیت ویژه است که از دو شرط ادامه رهبری علی خامنه ای، یکی "عدالت" است و در جریان این انتخابات و حوادث سرکوبگرانه روزهای پس از کودتای 22 خرداد، این شرط ادامه رهبری او عملا نقض شده است. از جمله این نامه ها، نامه ایست که وی به آیت الله بیات نایب رئیس مجلس سوم نوشته است. هم نامه موسوی و هم پاسخ آیت الله بیات را در ادامه می خوانید:



محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی)



با اهدای سلام، اینجانب اطمینان دارم که روند حوادث انتخابات ریاست جمهوری دهم را با دقت پیگیری کرده‌اید. اگر چه توسل به دروغ و استفاده‌ی بی حساب از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات یک‌سویه به سود نامزد حاکم به خوبی نشان دهنده عزم این گروه خاص برای پیروزی به هر قیمت و از هر راه ممکن بود، اما تصور تقلب در آرای مردم تا این اندازه و برابر انظار شگفت‌زده جهانیان از حکومتی که تعهد به عدالت شرعیه از ارکان اساسی آن شمرده می‌شود، برای کسی ممکن نبود.

امروز که با حیرت تمام شاهد چنین تصورات جسورانه در امانت مردم هستیم و تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده، مواجه شدن مردم مظلوم با سکوت علما و مراجع که ملجا راسخ این ملت شمرده می‌شوند، خسارتی بیش از یک تغییر در آرا را به دنبال خواهد داشت.

عواملی به بهانه‌های واهی با چوب و چماق و باطوم و شوک الکتریکی به جان اعضای ستادهای اینجانب و مراجعه کنندگان سرگردان و مبهوت از این وضعیت افتاده‌اند، در حالی که امیدی به کارایی قوه قضاییه محترم نمی‌رود زیرا جایی که دادستان کل کشور نتواند از سخن قانونی خود در پیشگیری از سخنرانی اضافی نامزد حاکم در سیما جلوگیری نماید، با چه ابزاری می‌تواند از این خشونت سیاه بازداری کند؟ به حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند عرض حالی تقدیم و یادآور می‌شوم که شاید تذکر به جای شما به مسوولان مفید واقع شود.



ایاک و الظلم لمن لیس له الا الدعا



برادر شما - میرحسین موسوی



اسخ مرجع عالیقدر به نامه مهندس موسوی



بسم‌اللّه الرّحمن الرّحیم

برادر دلسوز و انقلابی جناب آقای مهندس موسوی- ایّده الله تعالی

سلام علیکم؛

همانطور که در نامۀ خود مرقوم داشته‌اید ریز وقایع و صحنه‌آرایی انتخابات دهمین دورۀ ریاست جمهوری را در حدّ مقدور پی‌گیری کرده‌ام و با شما هم عقیده‌ام که در حقّ آراء ملّت و در حقّ شما به عنوان نمایندۀ فکری بخش عمده‌ای از این ملّت جفا شده است. اگر چه به عنوان شخصی که سالهای متمادی به امور اجرایی و تقنینی اهتمام داشته‌ام می‌دانم که گاه تخلّفاتی اندک، از ناحیۀ مجریان جزئی امور رخ می‌دهد، اما این بی‌اعتنایی اخیر و بی‌حرمتی کلان به آراء ملّت بی‌سابقه است. سالهاست که امام عزیز و همینطور سلوک و منش انقلابی او از میان ما رخت بربسته است ولی ظاهراً برخی، مدارا، مردم‌داری و وظیفه‌شناسی و هدایتهای انقلابی‌اش را در پی خودش به خاک سپرده‌اند. به هیچ وجه مدّعی نیستم که دوران پیش از سال 68 بری از نقص و خطا بوده است، اما مگر کسی می‌توانست در زمان حضور امام راحل اینچنین قانون را دور بزند و بعد هم شاکیان را به سخره گیرد و مردم را هم علیه آنان بفریبد. هنوز نسل اول انقلاب زنده‌اند، در حالی که ارزشهای انقلاب چنین تحریف می‌شود. هنوز بسیاری از تدوین‌کنندگان و نویسندگان و اعضای بازنگری قانون اساسی زنده‌اند و برخی به خود جرأت می‌دهند که آن را به نحو استصوابی تفسیر کنند. هنوز جملۀ امام که میزان را رأی ملّت می‌دانست در میان ما تکرار می‌شود.

اینجانب سالهاست که در سخنان و مواضع مختلف، فاصله گرفتن نظام از راه و اندیشۀ امام را متذکّر شده‌ام و نسبت به استقرار آرام اندیشه‌ای خمینی‌ستیز در کشور هشدار داده‌ام؛ اندیشه‌ای که نهایتاً ثمری جز تبدیل «جمهوری اسلامی» به «حکومت اسلامی» نخواهد داشت و نهایتاً دین و دنیای مردم را در خود هضم خواهد کرد. اکنون ضمن حمایت از جنابعالی و ستایش احساس تکلیف و دغدغۀ انقلابی‌تان نکاتی را به شرح زیر به محضر عموم یادآور می‌شوم:

1-کسانی که به شما رأی داده‌اند، در پی آن بوده‌اند که متقابلاً سوگند شما را در برابر خود و خدای خود بشنوند که از حقوق قانونی آنان پاسداری خواهید کرد و قانون کشورشان را حرمت خواهید گذاشت. همین امروز را روزی بدانید که این سوگند را بالقوه در برابر آنان یاد کرده‌اید و بر شماست که با توکّل به پروردگار توانا و درایت و استفادۀ کامل از وسایل قانونی کشور رأی مردم را به خودتان و همینطور به دیگران پاس بدارید؛ کما اینکه این تکلیف بر دوش دو نامزد بزرگوار دیگر برادر عزیز و ارزشمند و مظلومم جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی و برادر ارزشمندجناب آقای دکتر رضائی هم سنگینی می‌کند. اگر از ابتدا به صحنه نیامده بودید، تکلیف به گونه‌ای دیگر بود، اما اکنون زمانی است که باید در برابر قانون ستیزی و خودخواهی ایستاد و نگذاشت که بی حرمتی به قانون و خواست اکثریّت در این کشور رواج پیدا کند. اطمینان داشته باشید که شما و کسانی که با نیّت خالص خود، شما را همراهی می‌کنند، موفق خواهید بود ولی این اعتراضات و دفاع از حق خود را بگونه ای مطالبه کنید که راه سوء استفاده را از مخالفین شما بگیرد.

2-در چنین روزهائی نهی از مظالم و اعلام برائت از اعمال منکر گونه در چارچوبهای قانونی و عُقلایی بر همگان واجب است. مدیران و زعمای صالح حکومت هم باید در مخالفت با اینگونه اعمال بکوشند و گرنه در نزد افکار عمومی متّهم به نادیده گرفتن حقوق مردم خواهند شد. امروز دغدغه اصلی این است که عهد جمهوری اسلامی با مردم به طور یک جانبه مخدوش شده است و یاران برجستۀ امام را متهم به قدرت‌طلبی می‌کنند.

3-آحاد مردم به ویژه جوانان عزیزی که در پی احقاق حقّ قانونی خود هستند، این تلاش قانونی خود را نهی از منکری بدانند که باید شرایط شرعی و قانونی آن مراعات شود. در این نهی از منکر بزرگ باید تقوای الهی پیشه کنید و بدانید که عدّه‌ای به دنبال آنند که شما را لاابالی و آشوبگر معرفی کنند و به همین جهت، مراقب باشید که میان نهی از منکر و آشوب، خلطی بوجود نیاید. این موضوع قابل تاکید است که رقیب شما یک نامزد انتخاباتی خاص یا طرفدارن و هوادارن او نیستند؛ آنچه با شما و مصالح جامعۀ اسلامی به مبارزه برخاسته است، یک طرز فکر غلط و انحرافی است که معتقد است برای رسیدن به اهداف به ظاهر مقدّس، می‌توان به هر وسیلۀ نامقدّسی متوسّل شد. این اندیشه و طرز فکر را دشمن اصلی خود و دین خدا بدانید، سپس صاحبان این فکر غلط را محکوم سازید. همان طور که پیشتر هم بارها گفته‌ام شعار جوانان ما در موقعیت کنونی باید این باشد که برای رسیدن به اهداف مقدس نباید از وسایل نامشروع کمک گرفت.

4-مطالبات گستردۀ نامزدها و طرفداران آنها هشداری است در برابر دستگاه قضایی که باید جدّی گرفته شود. مسئول دستگاه قضایی کشور، پیش از هر چیز به عنوان یک فقیه شیعی باید خود را ملجأ مردم بداند. اگر روزی محکمه‌های قضایی یک کشور نتوانند عدالت را میان مردم برقرار سازند، طبیعی است که ستم‌دیدگان راههای دیگری برای احقاق حقوق خود جستجو خواهند کرد و خدای ناکرده مقصد چنین جامعه‌ای آشوب، ناامنی و هتک حرمت مقدّسات است.

در پایان امیدوارم همۀ دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی در رعایت مصالح دین خدا و مردم بکوشند و پاسدار اعتماد مردم باشند.



والسلام علی عبادالله الصالحین

قم، اسدالله بیات زنجانی

25 خرداد 1388 مصادف با 21 جمادی‌الثّانی 1430

پیام میرحسین موسوی به مردم بانیان قانون گریزی دیگران را قانون گریز می نامند!

آیا مردمی انقلابی که با مشابه همین اجتماعات ما و شما را از فراموشخانه های تاریخ ستم شاهی بیرون آوردند باید مورد ضرب و جرح قرار گیرند و تهدید به زورآزمایی شوند؟ از نیروهای نظامی و انتظامی انتظار دارم نگذارند خاطرات این ایام لطمه های جبران ناپذیر به روابط آنها و مردم بزند.



"بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر دلخراش شهادت گروهی دیگر از معترضان به وقوع تقلب گسترده در انتخابات اخیر، جامعه ما را در بهت و سوگ فروبرده است. تیراندازی به مردم، پادگانی شدن فضای شهر، ارعاب، تحریک و قدرت نمایی همگی فرزندان نامشروع قانون گریزی شدیدی است که در معرض آن قرار داریم و عجبا که بانیان چنین شرایطی دیگران را به این خطا متهم می کنند. به کسانی که مردم را به خاطراظهار نظر قانون شکن نامیده اند خبر می دهم که بی قانونی بزرگ عدم اعتنا و نقض صریح اصل 27 قانون اساسی از سوی دولت در عدم صدور مجوز برای اجتماعات مسالمت آمیز است. آیا مردمی انقلابی که با مشابه همین اجتماعات ما و شما را از فراموشخانه های تاریخ ستم شاهی بیرون آوردند باید مورد ضرب و جرح قرار گیرند و تهدید به زورآزمایی شوند؟

اینجانب به عنوان یک هم سوگ همچنان مردم عزیز را به خویشتنداری دعوت می کنم. کشور متعلق به شماست. انقلاب و نظام میراث شماست. اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست. به احقاق حقوق خود امیدوار باشید و اجازه ندهید کسانی که برای ناامیدی و ارعاب شما می کوشند خشمتان را برانگیزند. در اعتراضات خود همچنان به پرهیز از خشونت پایبند بمانید و چون پدران و مادرانی دل شکسته با رفتارهای نامتعارف فرزندانتان در قوای امنیتی برخورد کنید. در عین حال از نیروهای نظامی و انتظامی انتظار دارم نگذارند خاطرات این ایام لطمه های جبران ناپذیر به روابط آنها و مردم بزند. این که نام و نشان شهیدان، مجروحان و بازداشت شدگان به خانواده آنها اطلاع داده نشود و آنان در سرگردانی قرار گیرند هیچ سودی در برقراری آرامش ندارد و تنها احساسات را جریحه دار می کند. همچنین است دستگیری های فله ای که تنها موجب هتک پرهیزها و برداشته شدن رعایت ها میان فرزندان نظامی و انتظامی ملت و بدنه جامعه می شود.

از خداوند متعال برای این شهیدان عزیز رحمت و علو درجات مسئلت می کنم و برای خانواده های داغدیده شان صبر و اجر آرزو دارم.

میرحسین موسوی

31 خرداد 1388"

مصاحبه تلویزیونی غافلگیر کننده علی لاریجانی بخش عمده ای از مردم نتیجه انتخابات را قبول ندارند

علی لاریجانی، رئیس مجلس در برنامه زنده شبكه 2 سیما، زیر فشار حضور خیابانی میلیونها ایرانی که علیه کودتای انتخاباتی به میدان آمده اند، بخشی از بحث های پشت صحنه حکومتی و بویژه در بیوت مراجع مذهبی را بیان داشته و گفت:

بخش عمده‌ای از مردم تصورشان در باره نتیجه انتخابات با نتیجه رسمی متفاوت است. باید به این تصور احترام گذاشت و حساب این جمعیت زیاد را با گروهی اغتشاش‌گر مخلوط نكرد. مشاركت 85 درصدی مردم در انتخابات بی نظیر بود و راه قدردانی از آن «صیانت از آراء مردم است.»

اگرچه اعضای شورای نگهبان را افراد متدینی تشكیل می‌دهند، اما كاش برخی اعضای آن ها به نفع یك كاندیدای خاص وارد میدان نمی‌شدند. شورای نگهبان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده كند تا اعتماد مردم در رسیدگی به تخلفات جلب شود .

من در مقامی نیستم كه بتوانم در باره تخلف هائی که می گویند در انتخابات شده قضاوت جامعی داشته باشم اما ممكن است تخلفاتی نیز وجودداشته باشد. حساب اكثریت مردم از عده‌ای آشوب طلب جداست و به نیروی انتظامی و بسیج توصیه می کنم با مردم مهربان باشند. همچنین صدا و سیما نباید به گونه‌ای رفتاركند كه موجب تحریك احساسات مردم شود.

مسئولان باید فضایی را ایجاد كنند كه مردم احساس كنند می‌توانند حرفشان را بزنند. مسئولان باید فضایی غیر از خیابان‌ها را برای تجمع در اختیار معترضان قرار دهند و ضمنا صدا و سیما فرصت را به منتقدان هم بدهد.

من نمی گویم این موضوع را به خیابانها نكشانند اما این نیز دارای قواعدی است و در كشور ما تجمعات چنانچه براساس قانون باشد مانعی ندارد.

باید برای تجمعات مجوز بگیرند و در جایی برگزار كنند كه مخل كسب و كار مردم نشود.

از یک گزارش دریافتی نماز جمعه رهبر، به این دلائل از مصلا به دانشگاه منتقل شد!

به این نکات توجه کنید:

1- نماز جمعه قرار بود در مصلای تهران به امامت آقای خامنه ای خوانده شود، اما به وی اطلاع دادند که محل نماز را به دو دلیل ناچارند به دانشگاه تهران ببرند.

الف- بسیج جمعیتی که بتوان با آن مصلای تهران را پر کرد ممکن نیست، زیرا این احتمال هست که ناگهان از میان جمعیت یک عده با شعار علیه شما از جایشان بلند شوند.

ب- راه های ارتباطی شهرهای اطراف تهران شدیدا تحت کنترل است و انتقال جمعیت ممکن نیست، بویژه که معلوم نیست در میان افرادی که از شهرستان های اطراف مثل ورامین و گرمسار و شهریار و کرج به نماز منتقل می شوند، مخالفان هم وجود نداشته باشند.

پ- پر کردن مصلا با بسیج نیز ممکن نیست، زیرا آنها در سطح شهر پخش اند و معلوم نیست در میان آنها هم کسانی از مخالفان نباشند.

ت- با آنکه آقایان موسوی و کروبی گفته اند به نماز جمعه نمی آیند، این خطر وجود دارد که ناگهان مردم به سمت مصلای تهران راه بیفتند که کنترل آن ممکن نیست و مقابله با آنها نیز مفید به فایده نیست.

2- حداکثر نیروئی که توانستند برای نماز جمعه رهبر جمع کنند حدود 20 تا 30 هزار نفر بود و به همین دلیل دوربین های سیمای جمهوری اسلامی نیز این بار مانور زیادی روی کثرت جمعیت نتوانست بکند. البته دستچین شدگان بسیج و سپاه با لباس های غیر نظامی در محوطه جلو برای شعارها نشانده شده بودند.

ما دراینجا فکر می کنیم ریزش نیرو در بسیج و هواداران رهبر بسرعت آغاز شده است. اگر دقت کرده باشید در صف جلوی نماز، بر خلاف گذشته روحانیون و دولتمردان زیادی حضور نداشتند و آنها که آمده بودند عمدتا دولتی ها بودند، باضافه لاریجانی و شاهرودی.

حداکثر 20 تا 30 هزارتن در این نماز شرکت داشتند.

الله اکبر دیشب و لشکرکشی خیابان امروز حکومت پایان مرحله "فصل الخطاب" و آغاز مرحله نوین در ایران

آنچه دیشب و امروز در ایران اتفاق افتاد و در اخبار بدست آمده از لشکرکشی خیابانی امروز - در مسیر میدان انقلاب و میدان آزادی- و همچنین بانگ بلند "الله اکبر" دیشب مردم بر بام خانه ها بازتاب یافت، حامل مهم ترین پیام برای حاکمیت جمهوری اسلامی بود. این پیام جز این نیست که دیگر در جمهوری اسلامی سخنان رهبر "فصل الخطاب" در هیچ بحث و حادثه ای در کشور نیست و وی از مشروعیت ساقط است. سخنان رهبر در نماز جمعه، در ستیز با مردم و در برابر واقعیات جاری در کشور بود، و به همین دلیل مردم دیشب با بانگ الله اکبر و امروز با حرکت خودجوش و زیر باران گازاشک آور به سمت خیابان انقلاب به او پاسخ دادند. بدین ترتیب و از دیشب، شخص وی تبدیل به آماج اصلی جنبش عمومی مردم ایران تبدیل شد. امری که اگر تاکنون با شک و تردیدهائی همراه بود، اکنون به یقین ملی تبدیل شده است. نه تهدیدهای دیروز رهبر، نه بغض و گریه در گلو گیر کرده وی و نه اشاره او به علیل بودنش،- با هدف ایجاد ترس و ایجاد جلب ترحم در مردم- هیچکدام، نه تنها نتوانست در اعتراض های مردم ایجاد شک و تردید کند، بلکه به یقین بیشتر مردم در شناخت خودسری و یکه تازی وی، و نقش او در تمام حوادث و رویدادها و سیاست های جاری کشور افزود. بزرگترین پیروزی مردم در جریان مقابله با کودتائی که علیه نتیجه واقعی انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت، همین آگاهی دهها میلیونی مردم است. سرانجام جنبش کنونی و مقاومتی که در برابر کودتای انتخاباتی انجام می شود را همین آگاهی رقم خواهد زد. ما در آینده اشکال نوینی از آن مقاومت ملی مردم ایران را با اتکاء به همین آگاهی شاهد خواهیم بود. در واقع، آنچه سالها در پشت پرده انجام می شد، با سخنرانی روز گذشته رهبر به روی صحنه آمد و مقابله با آن نیز از همان دیشب بربام خانه ها و امروز در خیابان های مرکزی تهران به نمایش در آمد.

مردم به چشم خویش دیدند که او بعنوان فرمانده کل قوا فرمان یورش به مردم را صادر کرد،

مردم به چشم خویش دیدند و با گوش خود شنیدند که مدافع کودتای انتخاباتی شخص اوست و طراح نیز خود اوست،

مردم عمیقا متوجه شدند که او از پیش نقشه کشیده بود انتخابات را تبدیل به نمایشی از تائید مردم نسبت به سیاست نظامی حاکم و دولت نظامی خود کند،

مردم متوجه شدند که او همان بازی را می خواهد با مردم بکند که شاه می کرد،

مردم دیدند که او رئیس جمهوری را تبدیل به نخست وزیری کرده و مانند شاه فرمان نخست وزیری برای احمدی نژاد صادر کرده،

حافظه مردم به یاد آورد که او از ماهها پیش گفته بود احمدی نژاد را می خواهد 4 سال دیگر بر سر کار نگهدارد،

مردم فهمیدن که او نیز مانند احمدی نژاد به آسانی دروغ می گوید که یک رای دارد، زیرا دیدند که علیه رای مردم کودتا کرد،

مردم به گوش خود شنیدند که او علیرغم تمام مهره چینی هائی که در ارگان های انتصابی مانند شورای نگهبان و قوه قضائیه، دولت و نیروهای نظامی کرده، حتی از فراز اختیارات همین ارگان های تحت سلطه خویش نیز دست به عمل زد.

(دو نمونه تاریخی آن؛ تائید نتیجه کودتائی انتخابات پیش از تائید مراجع مسئول و فرمان سرکوب مردم در نماز جمعه دیروز بود. )

ما اعتقاد داریم جنبش ملی مردم ایران، تنها در عرض چند هفته توانست یک گام بلند و تاریخی به جلو بردارد. با شناخت عمیقی که مردم از ساختار حاکمیت کنونی جمهوری اسلامی و ماهیت دولت و سیاست نظامی حاکم پیدا کردند، ما اطمینان داریم، مرحله نوینی در جنبش عمومی مردم ایران برای تحولات آغاز شده است. ما آن مرحله ای را پشت سرگذاشتم که "فصل الخطاب" سخن رهبر است. این را بربام خانه ها و کف خیابان ها دیدیم. به این دلیل است که معتقدیم جنبش مردم وارد مرحله ای نوین شده است. در این مرحله فصل الخطاب دیگر خطبه های نماز جمعه رهبر نیست، بلکه تحمیل آن فصل الخطاب به ضرب چاقو، تفنگ، چماق، گاز اشک آور و شلیک به روی مردمی است که دیگر آن فصل الخطاب را قبول ندارند و مقابل این فصل الخطاب نیز خواهند ایستاد.

اطلاعیه جدید میرحسین موسوی آغاز مسیر خطرناک اعتراضات برعهده آن کسانی است که جلوی اعتراضات مسالمت آمیز را می گیرند

خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۲۰

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یامركم ان تؤدوا الامانات الی اهلها و اذا حكمتم بین الناس ان تحكموا بالعدل

مردم شریف و هوشمند ایران

این روزها و شب‌ها نقطه عطفی در تاریخ ملت ما در حال شکل گرفتن است. مردم از یکدیگر و درمیان جمعشان از اینجانب سوال می‌کنند که چه باید کرد و به چه سو باید رفت. بر عهده خویشتن می‌بینم که آنچه را باور دارم با شما در میان بگذارم، با شما بگویم و از شما بیاموزم، باشد كه رسالت تاریخی‌مان را از یاد نبریم و شانه از بار مسئولیتی که سرنوشت نسل‌ها و عصرها بر دوش ما گذاشته است خالی نکنیم.

سی سال پیش از این در کشورما انقلابی به نام اسلام به پیروزی رسید؛ انقلابی برای آزادی، انقلابی برای احیای کرامت انسان‌ها، انقلابی برای راستی و درستی. در این مدت و به خصوص در زمان حیات امام روشن ضمیر ما سرمایه‌های عظیمی از جان و مال و آبرو در پای تحکیم این بنای مبارک گذارده شد و دست‌آوردهای ارزشمندی حاصل آمد. نورانیتی که تا پیش از آن تجربه نکرده بودیم جامعه ما را فراگرفت و مردم ما به حیاتی نو رسیدند که به‌رغم سخت‌ترین شداید برایشان شیرین بود. آنچه مردم به دست آورده بودند کرامت و آزادی و طلیعه‌هایی از حیات طیبه بود. اطمینان دارم کسانی که آن روزها را دیده‌اند به چیزی كمتر از آن راضی نمی‌شوند.

آیا ما مردم شایستگی‌هایی را از دست داده بودیم که دیگر آن فضای روح انگیز را تجربه نمی‌كردیم؟ من آمده بودم بگویم چنین نیست؛ هنوز دیر نیست و هنوز راهمان تا آن فضای نورانی دور نیست. آمده بودم تا نشان دهم می‌توان معنوی زندگی کرد و در عین حال در امروز زیست. آمده بودم تا هشدارهای اماممان را درباره تحجر بازگو کنم. آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می‌انجامد؛ تا به یاد آورم كه اعتنا به کرامت انسان‌ها پایه‌های نظام را تضعیف نمی‌كند، بلكه استحكام می‌بخشد. آمده بودم تا بگویم مردم از خدمتگزارانشان راستی و درستی می‌خواهند و بسیاری از گرفتاری‌های ما از دروغ برخاسته است. آمده بودم تا بگویم عقب‌ماندگی، فقر، فساد و بی‌عدالتی سرنوشت ما نیست. آمده بودم تا بار دیگر به انقلاب اسلامی آن گونه که بود و جمهوری اسلامی آن گونه که باید باشد، دعوت كنم.

من در این دعوت بلیغ نبودم، ولی پیام اصیل انقلاب حتی از بیان نارسای من آنچنان دلنشین بود که نسل جوان را، نسلی که آن روزگاران را ندیده بود و میان خود و این میراث بزرگ احساس فاصله می‌کرد، به هیجان آورد و صحنه‌هایی را که تنها در ایام نهضت و دفاع مقدس دیده بودیم بازسازی کرد. حرکت خودجوش مردم رنگ سبز را به عنوان نماد خویش برگزید. اینجانب اعتراف می‌کنم که در این امر پیرو آنان بودم. و نسلی که به دوری از مبانی دینی متهم می‌شد در شعارهای خود به تکبیر رسید و به «نصر من الله و فتح قریب» و «یاحسین» و نام خمینی تکیه کرد تا ثابت کند این شجره طیبه هرگاه که به بار می‌نشیند میوه‌هایش شبیه به هم است. این شعارها را کسی جز آموزگار فطرت به آنان نیاموخته بود. چقدر بی‌انصافند کسانی که منافع كوچكشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ‌ساخته و پرداخته بیگانگان و «انقلاب مخملین» بنامند.

اما آن چنان که می‌دانید همگی ما در راه این تجدید حیات ملی و تحقق آرمان‌هایی که در دل و جان پیر و جوان ما ریشه دارند با دروغ وتقلب روبرو شدیم و آن چیزی كه از عواقب قانون‌گریزی پیش‌بینی كرده بودیم به صریح‌ترین شكل ممكن و در نزدیك‌ترین زمان تحقق یافت.
استقبال عظیم از انتخابات اخیر در درجه نخست مرهون تلاش‌هایی بود كه برای ایجاد امید و اعتماد در مردم صورت گرفت تا برای بحران‌های مدیریتی موجود و نارضایتی‌های گسترده‌اجتماعی، كه انباشت‌شان می‌تواند كیان انقلاب و نظام را نشانه برود، پاسخی شایسته فراهم شود. اگر این حسن‌ظن و اعتماد مردم از طریق صیانت از آرای آنها پاسخ داده نشود و یا آنها نتوانند برای دفاع از حقوقشان به نحوی مدنی و آرام واكنش نشان دهند مسیرهای خطرناكی در پیش خواهد بود كه مسئولیت قرار گرفتن در آنها بر عهده كسانی است كه رفتارهای مسالمت‌آمیز را تحمل نمی‌كنند.

اگر حجم عظیم تقلب و جابه‌جایی آرا، كه آتش به خرمن اعتماد مردم زده است، خود دلیل و شاهد فقدان تقلب معرفی شود، جمهوریت نظام به مسلخ كشیده خواهد شد و عملا ایده ناسازگاری اسلام و جمهوریت به اثبات می‌رسد. این سرنوشت دو گروه را خوشحال خواهد كرد؛ یك دسته آنان كه از ابتدای انقلاب در مقابل امام صف‌آرایی كردند و حكومت اسلامی را همان استبداد صالحان ‌دانستند و به گمان باطل خود می‌خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند و دسته دیگر كه با ادعای دفاع از حقوق مردم اساسا دیانت و اسلام را مانع تحقق جمهوریت می‌دانند. هنر شگرف امام باطل كردن سحر این دوگانه‌‌انگاری‌ها بود. من آمده بودم تا با تكیه بر راه امام تلاش ساحرانی را كه دوباره جان گرفته‌اند خنثی كنم.

اكنون مقامات كشور با صحه گذاشتن بر آنچه در انتخابات گذشت مسئولیت آن را پذیرفته‌اند و برای نتایج هرگونه تحقیق و رسیدگی بعدی حد تعیین کرده‌اند، به صورتی که این رسیدگی‌ها موجب ابطال انتخابات نشود و نتایج آن را تغییر ندهد، حتی اگر در بیش از 170 حوزه انتخاباتی تعداد آرای به صندوق ریخته شده بیشتر از تعداد واجدین شرایط باشد.

از ما خواسته می‌شود كه در این شرایط شكایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری كنیم، حال آن كه این شورا در عملكرد خود چه قبل، چه حین و چه بعد از انتخابات عدم بی‌طرفی خود را به اثبات رسانده است و نخستین اصل در هر داوری رعایت بی‌طرفی است.

اینجانب همچنان قویا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجدید آن حقی مسلم است كه باید به صورتی بی‌طرفانه از طریق یك هیئت مورد اعتماد ملی مورد بررسی قرار گیرد، نه آن كه پیشاپیش امكان ثمربخش بودن آن منتفی اعلام شود، یا با طرح احتمال خونریزی، مردم از هرگونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته ‌شوند، یا شورای امنیت كشور به جای پاسخگویی به سوالات مشروع در خصوص نقش لباس‌شخصی‌ها در حمله به افراد و اموال عمومی و ایجاد التهاب در حركت‌های مردمی به فرافكنی بپردازد و مسئولیت فجایع به وجود آمده را بر عهده دیگران بگذارد.
اینجانب چون به صحنه می‌نگرم آن را پرداخته شده برای اهدافی فراتر از تحمیل یک دولت ناخواسته به ملت، که تحمیل نوع جدیدی از زندگی سیاسی بر کشور می‌بینم. من به عنوان یك همراه که زیبایی‌های موج سبز حضور شما را دیده است هرگز به خود اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی درمعرض خطر قرار گیرد. در عین حال بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می فشارم و علیرغم توانایی‌های اندكی كه در اختیار دارم براین باورم كه انگیزه و خلاقیت شما مردم همچنان می‌تواند حقوق مشروع تان را در چهره‌های مدنی جدید مورد پیگیری قرار دهد و محقق كند. مطمئن باشید كه اینجانب همواره در كنار شما خواهم ماند. آنچه این برادر شما در در یافتن این راه‌حل‌های جدید، خصوصا به جوانان عزیز توصیه می كند این است که نگذارید دروغگویان و متقلبان پرچم دفاع از نظام اسلامی را از شما بربایند و نا اهلان و نامحرمان، میراث گرانقدر انقلاب اسلامی را که اندوخته از خون پدارن راستگویتان است از شما مصادره کنند. با توكل به خداوند و امید به آینده و تكیه بر توانمندی‌هایتان حركات اجتماعی خود را پس از این نیز براساس آزادی‌های مصرح در قانون اساسی و اصل امتناع از خشونت پیگیری كنید. ما در این راه با بسیجی روبرو نیستیم؛ بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی روبرو نیستیم؛ سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش روبرو نیستیم؛ ارتش حافظ مرزهای ماست. ما با نظام مقدس خود و ساختارهای قانونی آن روبرو نیستیم. این ساختار حافظ استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی ماست. ما با كجروی ها و دروغ گویی ها روبرو هستیم و در پی اصلاح آنیم؛ ا صلاحی با برگشت به اصول ناب انقلاب اسلامی .

ما به دست اندركاران توصیه می كنیم برای برقراری آرامش در خیابان ها مطابق اصل 27 قانون اساسی امكان تجمع های مسالمت آمیز را نه تنها فراهم كنند، بلكه چنین گردهم آیی هایی را تشویق كنند وصدا و سیما را از قید بدگویی ها و یك طرفه عمل كردن ها رها سازند. بگذارند صداها قبل از آن كه به فریاد تبدیل شود به صورت استدلال و مجادله احسن در این رسانه جاری، تصحیح و تعدیل گردد. بگذارند جراید نقد كنند، خبرها را آنچنان كه هست بنویسند و در یك كلام فضایی آزاد برای مردم جهت ابراز موافقت ها و مخالفت های خود آماده سازند. بگذاریم آنهایی كه علاقه دارند تكبیر بگویند و آن را مخالفت با خود تلقی نكنیم. كاملا مشخص است كه در این صورت احتیاجی به حضور نیروهای نظامی و انتظامی در خیابان ها نخواهد بود و با صحنه هایی كه دیدن آنها و شنیدن خبر آنها دل هر علاقمند به انقلاب و كشور را به درد می آورد، روبرو نخواهیم بود.

برادر و همراه شما - میرحسین موسوی

بازهم بگو دروغه! فیلم دوم مستند تقلب در انتخابات

بازهم بگو دروغه!

فیلم دوم مستند تقلب در انتخابات

http://www.youtube.com/watch?v=kX7GkkSRvvs

تظاهرات دیروز در رشت ایران سراسر همان شده که تهران شده!

ایران یکپارچه اعتراض است. آقای خامنه ای با این تصور که می توان مردم را فریب داد و یک نمایش انتخاباتی درست کرد، فضای انتخاباتی را باز کرد، اما برخلاف همه انتظارش و با تمام چراغ سبزهائی که به احمدی نژاد برای ولخرجی انتخاباتی و افشاگری تلویزیونی داد، او از صندوق بیرون نیآمد. محاسبه ها به هم ریخت. به جای احمدی نژاد کسی از صندوق رای بیرون آمد که اختلاف 30 ساله با ایشان دارد. نه بر سر مال و ثروت، بلکه بر سر خط و خطوط سیاسی. کودتا کرد، با این تصور که مردم سرشان را زیر انداخته و حکم حکومتی ایشان را تمکین می کنند. چنین نشد و برعکس، آن شد که شاهدیم. نه تنها در تهران، بلکه در تمام شهرهای ایران و اتفاقا در شهرهای دیگر بسیار خشن تر و بی رحمانه تر. حزب پادگانی احمد جنتی در تمام شهرها مستقر است. آنها ناظران انتخاباتی ایشان‌اند که حالا چماق بدست و قمه در کف به جان مردمی افتاده اند که نمی خواهد زیر بار یک کودتای انتخاباتی بروند. دیروز همزمان با تهران، در شهرهای دیگری مانند کرمانشاه، تبریز، رشت و مشهد نیز مردم به خیابان ها آمدند تا به رهبر بگویند: دوران فصل الخطابی شما به پایان رسیده است و احکام خیابانی جانشین احکام حکومتی شده است. این فیلم را هم از تظاهرات دیروز در رشت از اینجا ببینید!
http://www.youtube.com/watch?v=mVzSm6ecB84&feature=popular

آقای خامنه ای سرانجام گام آخر خود را برداشت عطاالله مهاجرانی

دوستی زنگ زد. صدایش می لرزید. بغضش ترکید. نتوانست رسا حرف بزند. اصرار داشت در یک جمله بگویم در ایران، در وطنمان چه اتفاقی افتاده است؟. گفتم، رهبری معظم تصمیم گرفتند حکومت اسلامی را جایگزین جمهوری اسلامی کنند. همه ما باید در این جشن فرخنده شرکت کنیم و از ژرفای دل و دیده شادمان باشیم..

این جوانانی که در خیابان های تهران و شهرستان ها کتک می خورند. با چهره های خونین بهت زده نگاه می کنند. آقای موسوی و کروبی و روحانیون مبارز که بیانیه می دهند ، گمان می کنند، می شود از جمهوریت نظام و رای ملت حمایت کرد. برای من مثل روز روشن است که ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ چهار ماه پس از سی سالگی انقلاب، عصر جمهوری در کشور ما به پایان رسید و آقای احمدی نژاد با تنفیذ ولایت مطلقه امر، آراء لازم را احراز کرد و پیروز شد. این پیروزی مبارک باد... البته هیچ جشنی بدون قربانی نمی شود و هر چقدر جشن بزرگتر باشد
قربانیان هم بزرگتر خواهند بود...

۲۲ بهمن آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بود و ۲۲ خرداد ابتدای حکومت اسلامی...
سی سال عد د تامل انگیزی است. هم در تاریخ اسلام و هم در تاریخ انقلاب ، امام خمینی هم به سی سال اشاره کرده اند...

در عصر حکومت اسلامی که با مانور اقتدار پلیس و نیروهای امنیتی آغاز شد؛ رای و صندوق رای با صندوق کاغذ باطله چه تفاوتی دارد...

دوستم صدای گریه اش بلند شد. تلخ گریست.

گزارش از تهران جعل خبر و دروغ گوئی هیچ اعتباری برای سیما باقی نگذاشته

امشب (شنبه شب) سیمای جمهوری اسلامی چند نفر را آورد به تلویزیون و گفت اینها منافقین خلق اند و آنها هم اعتراف کردند که با تلفن همراه به هم خبر میدادند که دست به تخریب بزنند!

کاملا مشهود است که کودتاچی ها سرگیجه گرفته اند و خود را به در و دیوار می زنند تا بلکه یک راه فراری پیدا کنند. از جمله متوسل شدن به سوژه های کهنه ای که 20 سال است از عمر آنها گذشته و دیگر کسی به آنها اهمیت نمی دهد و باور نمی کند. سیما هنوز نفهمیده کار از این حرف ها و نمایش ها گذشته است.

مثل جعل خبر که واقعا خجالت آور است. تلویزیون یک نظام تبدیل شده به دستگاه جعل خبر و دروغ پراکنی. مثلا امروز از صبح، از قول افراد و سازمان های مختلف اعلامیه ضد راهپیمائی پخش کرد و شاهکار آخر شبش این بود که یک بیانیه هم از قول مجلس خبرگان در تائید سخنان رهبر در نماز جمعه خواند. البته زیر سیبلی خواند که زیاد جلب توجه نکند. زیرا ترسیدند سر و صدای روحانیون هم در بیآید. فکر کرده اند مردم عقلشان نمی رسد که بپرسند: مجلس خبرگان کی و کجا تشکیل شده که تا حالا خبرش را اعلام نکرده بودید و حالا بیانیه حمایت از رهبرش را منتشر می کنید.

یک سایت خبری نزدیک به حوزه علمیه قم نوشت تشکیل شورای رهبری میان خبرگان مورد بحث است

این خبر درحالی انتشار می یابد که گفته می شود یکی از انگیزه های کودتای انتخاباتی اخیر، تشدید بیماری سرطان ریه رهبر است و فرزند او "مجتبی" سعی داشته با این کودتا قدرت را در بیت پدرش نگهدارد و سپس خود آن را قبضه کند و نگذارد رئیس جمهوری مستقل از بیت رهبری سکان را بدست بگیرد.

تمام تجربه بیت آیت الله خمینی و سرنوشت احمد خمینی در شکل گیری کودتای انتخاباتی اخیر نقش داشته است. یعنی تعیین جانشین رهبر، پیش از فوت رهبر! حدس زده می شود، بخشی از نامه میرحسین موسوی که در آن اشاره می کند "بحث نه بر سر ریاست جمهوری و انتخابات اخیر، بلکه بر سر نهادینه شدن یک روش حکومتی است!" می توان اشاره به همین مسئله باشد. یعنی تبدیل جمهوری به پادشاهی یا حکومت اسلامی که نوعی پادشاهی مذهبی است!






سایت خبری "رویه" که اخبار مراکز مذهبی و از حمله حوزه علمیه قم را منتشر می کند، در تازه ترین خبر خود مدعی شد:

علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری با بعضی از مراجع تقلید قم و نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کرده است. او در دیدار با مراجع تقلید، با نقل خاطراتی از اوایل انقلاب از شیوه حل معضلات توسط آیت الله خمینی رهبر انقلاب، گفته است. همین سایت به نقل از منبعی که این خبر را در اختیار "رویه" گذاشته، اضافه کرده که به نظر میرسد نیمی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تمایل به تشکیل "شورای رهبری" دارند.

همین منبع افزوده: آنچه میشود بعنوان چکیده این جلسات عنوان کرد این است که راه حل معقول در شرایط فعلی استعفای محمود احمدی نژاد است. رهبر انقلاب پدر و رهبر تمام مردم است و نه یک عده ی خاص. منتهی بنظر میرسد ایشان (علی خامنه ای) تمایل دارند پدر و رهبر عده‌ای خاص باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رویه که آیا جلسه ی مجلس خبرگان رهبری در قم تشکیل میگردد یا خیر، گفت: " اجازه بفرمایید در شرایط کنونی از پاسخ به این سوال معاف گردم . مطمئن باشید که بزودی خبر تشکیل جلسه یا عدم آن به اطلاع میرسد".

اصل خبر را روی سایت "رویه" می توانید از اینجا ببینید!

این خبر درحالی انتشار می یابد که گفته می شود یکی از انگیزه های کودتای انتخاباتی تشدید بیماری سرطان ریه رهبر است و فرزند او "مجتبی" سعی داشته با این کودتا قدرت را در بیت پدرش نگهدارد و نگذارد رئیس جمهوری مستقل از بیت رهبری سکان را بدست بگیرد.

تمام تجربه بیت آیت الله خمینی و سرنوشت احمد خمینی در شکل گیری کودتای انتخاباتی نقش داشته است. یعنی تعیین جانشین رهبر، پیش از فوت رهبر!

حدس زده می شود، بخشی از نامه میرحسین موسوی که در آن اشاره می‌کند بحث نه بر سر ریاست جمهوری و انتخابات اخیر، بلکه بر سر نهادینه شدن یک روش حکومتی است! که می توان استنباط کردن نظر تبدیل جمهوری به پادشاهی یا حکومت اسلامی باشد که نوعی پادشاهی مذهبی است!

نوبت دستگیری ها، به خانواده شخصیت های نظام رسید شب گذشته در بسیار از محلات تهران مردم روی دیوارها نوشتند

رهبر ما قاتله- ولایتش باطل!

موج دستگیری های بعد از کودتای انتخاباتی، از دایره فعالان احزاب اصلاح طلب، ملی مذهبی ها و روزنامه نگاران به دستگیری اعضای خانواده شخصیت های سیاسی مخالف کودتا رسید. بدنبال بازداشت چند روزنامه نگار دیگر که روز گذشته راهی زندان ستاد کودتا در اوین شدند، گفته می شود شب گذشته فائزه هاشمی دختر هاشمی رفسنجانی و همچنین، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران، دختر حسین مرعشی و خواهر زن وی نیز دستگیر شدند. ستاد کودتا همچنان دراین توهم بسر می برد که قیام مردم ناشی از تحرکات و تحریکات بازداشت شدگان است! این درحالی است که اکثریت نزدیک به مطلق مردم نه حزب کارگزاران می شناسند و نه نام این افراد به گوششان رسیده است. مردم احمدی نژاد را می شناسند و رهبر جمهوری اسلامی که از شب گذشته در محلات و کوچه های تهران این شعار را خطاب به او نوشته اند: رهبر ما قاتله- ولایتش باطله

گزارش دریافتی گزارش لحظه به لحظه از آنچه دیروز در تهران گذشت

مردم گروه گروه به طرف میدان انقلاب در حرکت بودند. نیروهای بسیج که جلیقه های متحدالشکلی داشتند در تمام مسیرهای به طرف انقلاب ایستاده و مانع مردم میشدند. افراد با کلک های خاصی از آنها عبور می کردند (میدان هفت تیر، پل کریمخان، چهار راه امیر آباد، سر ویلا، میدان ولی عصر، فلسطین، سر وصال، سر 16 آذر و سر کارگر) مرتبا به مردم که گروه گروه در پیاده روها و یا ماشین های در حال عبور بودند حمله می کردند. معمولا مردم با کمی بحث با ماموران راه را عوض کرده و گروهی هم درحین درگیری انان عبور کرد و در پست بعدی گرفتار می شدند.

من با ماشین بالاخره از کارگر وارد کریمخان شدم و از طریق وصال تا تقاطع انقلاب پیش رفتم. (با خانواده بودم، ریش دارم و خانواده ام چادری هستند(. از وصال که وارد انفلاب شدیم جمعیت در پیاده روهای دوطرف به طرف دانشگاه و میدان در حرکت بودند.

نیروهای پلیس در دو گروه، افسران با لباس فرم و تعدادی سربازان یا لباس استتار و کاسکت و باتوم و سپر کنار خیابان و پیاده رو صف کشیده ولی آرام بودند.

تا ضلع غربی دانشکاه خیابان قدس جمعیت در سکوت و بسرعت جلو آمد. سر خیابان قدس ناگهان کماندوهای نیروی انتظامی با لباس های مشکی و سپر درحالی که با باتوم ها مرتب به سپرهاشان میزدند به مردم هجوم آورده مردم کمی عقب رفتند ولی الله اکبر گویان ایستادند. مامورین کمی جا خورده وعقب رفتند. مردم به خیابان هجوم آورده و به سمت پیاده روهای جنوبی که مملو از جمعیت بود رفتند. نیروهای مستقر در خیابان با وحشت عقب رفته و تلاششان برای جلوگیری از حرکت مردم موثر نیفتاد. مردم از روی نرده های بی ارتی مثل فرفره می پریدند. زن ومرد پیر و جوان.

ناگهان نیروها به آن طرف یورش آورده و باقی مردم ضلع شمالی خیابان از خیابان قدس عبور کرده به دیوار دانشگاه رسیده وادامه مسیر دادند .اینطرف هم ما با الله اکبر جلو رفته و صف نیروی انتظامی شکافته شده و عبور کردیم .مقابل درب دانشگاه هشت ردیف نیروهای مخصوص با تجهیزات کامل ایستاده و جمعیت آنطرف را به خیابان راندند. از داخل دانشگاه و پشت نرده ها درست پشت سر مامورین دانشجویان درحال خواندن سرود بودند. سه نفر بسیجی با مقوای سفید که نوشته شده "آشوبگر حیاکن و.." داخل صف نیروهای مخصوص ایستاده بودند. در حواشی خیابان ولابلای مردم پاسداران در حال کنترل افراد بودند و کسانی را که با موبایل عکس می گیرفتند نشانه کرده و در زمانی که نیروهایشان یورش می آورند دستگیر می کردند. البته چند مورد هم باتوجه به التهاب جمعیت با تذکر وپاک کردن عکسهای گرفته شده ازاد کردند. در خیابان های جنوبی سپاهی ها (عموما از قرارگاه ویژه ثارالله) با خودروهای شخصی و لباس عادی نظاره گر بوده و نکاتی را گاها به عوامل لباس شخصی ابلاغ می کردند. مردم بی مهابا الله اکبر گویان می گذشتند و گاهی به آنان پوزخندی تحویل می دادند که گاها باعث درگیری می شد. ناگهان درگیری از میدان انقلاب شروع شده و با پرتاب انبوه گاز اشک آور و آبپاش مخصوصی که به ماشین های اسرائیلی ها شبیه است(از نزدیک که انرا دیدم بسیار ناشیانه از همان ماشین های اسرائیلی کپی برداری شده بود و اشکالات بسیاری داشت که باعث خنده بود. مثلا پشت سرش را پوشش نمیداد و در موقعی که مامورین غفلت کرده و پشت آن خالی بود گروهی از مردم دقایقی را پشت سر آن رفته وشعار می دادند) به مردم حمله می شد. مردم اول شروع به دویدن کردند ولی عده ای داد می زدند نترسید و مردم آرام شده و با روشن کردن اتش، الله اکبرگویان می ایستادند. فشار مامورین زیاد شد و مردم به خیابان 16 آذر و مقابل آن رفته و با عبور ماشین آب پاش دوباره می آمدند. ماشین اب پاش تا مقابل دانشکاه می رفت. یکی از ماموران یگان ویژه آهسته در گوش کسی گفت: "آب تمام شد، حالا وقتشه" با جلوداری آن فرد مردم الله اکبرگویان به جلو دانشگاه هجوم بردند. ناگهان از تمام جهات نیروهای ویژه به سمت دانشکاه آمده تا سد جلو درب شکسته نشود. فشار روی میدان کم شده ومردم از انجا سر بر می آورند. تا ساعت هفت ونیم این جنگ وگریز ادامه داشت. دیگر مامورین عاصی شده وسردر گم بودند. خصوصا الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور آنها را کلافه کرده بود. نیروهای کمکی رسیدند. از سمت چهارراه ولی عصر نزدیک بیست ماشین وانت تویوتا لندکروز نیروهای سپاهی وارد شدند. گروهان های بسیجی (بامزه و تپل مپل که برای دویدن مشکل داشتند ) در حال نواختن باتوم به سپرهایشان از کامیون ها واتوبوس هایی در چهار راه ولی عصر پیاده شده وبه سمت میدان آمدند. فضا بسیار سنگین بود و مردم حلقه گریز را بیشتر کردند.

مردم ادای دین کردند دیگر رهبران بایستی پیگیر باشند. مردم در گوشه و کنار مسیر برگشتمان با مامورین که عمدتا نیروهای بسجی عادی بودند سر به سرکرده و هر ازگاهی درگیری وپرتاب گاز و شعار ادامه داشت.

چند نکته:

نیروهای انتظامی دوگروه بودند. طیفی افسران و درجه داران پاسگاهها و عواملی که روزمره با مردم سروکار دارند بسیار خوب و محترمانه برخورد می کردند، اما نیروهای ویژه، خصوصا کماندوهایی که لباس مشکی و ضربه گیر داشته و گروهی از همان ها موتورهای تریل داشتند بسیار نامرد بودند. بی رحمی و شرارت از چشمانشان می بارید.( قبلا می گفتند نیروهای ویژه ایرانی نیستند و یا از میان اوباش انتخاب شده و تعلیم دیده اند. بنظرم همینطور است.)

نیروهای بسیج وسپاه هم دو طیف داشتند، اگرچه هردو گروه بسیار خشن بودند ولی ناهماهنگ و آموزش ندیده بودند و لذا باتوم ها را برسر و صورت افراد حواله کرده و بسیارخطرناک عمل می کردند، اما تا الله اکبر مردم بلند می شد دستپاچه شده و بهم می ریختند. اما گروهی موتور سوار لباس شخصی بودند که چهره هاشان نشان میداد از اراذل اوباش وسابقه دارها و تیپ لات ها وهمان هایی اند که معمولا کیف قاپی می کنند. اینها زنجیر وقمه داشتند. فرد مسنی ( حدودا 45-50ساله) بیسم داشت و آنها را هماهنگ می کرد. انها فقط در مسیر وسط خیابان (مسیر بی آرتی) مانور داده وعربده می کشیدند. مثل اینکه بقول یکی از بچه ها، انها از ذخایر این نهضت کودتا اند تا در موقع خاصی استفاده شوند .
جوانها، خصوصا خانم های جوان که تجربه این مسائل را نداشتند ابتدا بسیار می ترسیدند. اما با دیدن دیگران روحیه گرفته و وظایف شان را به نحو احسن انجام دادند. بنازم به این شیرزنان. مثلا نمی دانستند با گاز اشک آور چگونه مقابله کنند، اما پس از توضیحاتی که مثلا آب به صورت نزنید و آتش روشن کنید تا دود گاز برطرف شود، آنها هم کارتن و روزنامه جمع کرده و مقابله می کردند. با هجوم های اولیه جا می خوردند ولی اواخر به بقیه هم روحیه می دادند که نترسید هیچ غلطی نمی کنند.

ضمنا با توجه به شناخت بنده از چند فرمانده عالیرتبه سپاه و صحبت هایی که داشته ام، بدنه اصلی سپاه بسیار مسئله دار و شکننده است. با توجیهات عقیدتی و مثلا فرمان ولی فقیه و... انها را به سکوت واداشته اند.

ومن نصر من عندالله العزیز الحکیم

شنبه 30خرداد ساعت 20:40



گزارش دوم

دستگیری دکتر خزعلی

از خیابان جمالزاده به خیابان نصرت امده بودیم که دیدم جمعیتی از دور
نزدیک میشود. در حالیکه صدای صلوات مردم هم به گوش می رسید. پسر ایت الله
خزعلی تسبیح به دست جلوی تعدادی حرکت می کرد. مردم با این فکر که اگر
ایشان جلو باشد به آنها حمله نمی شود پشت سر ایشان به راه افتادند. درکمتر از چند دقیقه جمعیتی چند صد نفری پشت ایشان جمع شده بود ولی باشلیک گاز اشک آور مردم متفرق شده و در این گیرو دار دیدم که از طرف گارد ویژه ضربه ای به کمر آقای خزعلی وارد شد و به زمین افتاده و سپس دستگیر شد. متاسفانه به علت شلیک گاز اشک آور نتوانستم برگردم ببینم چه بلایی سر ایشان آمد.

گزارش سوم

ساعت 5/9 شب است، در خیابان انقلاب و آزادی و ولیعصر و آریاشهر و ستارخان غوغاست. در خیابان آزادی حد فاصل میدان آزادی و انقلاب صدای شلیک گلوله به هوا برخاست. احتمالا کشته هایی هم برجای مانده است.

هزاران نفر در خیابانها مورد ضرب و شتم نیروهای لباس شخصی زنجیر و چماق بدست مورد حمله واقع شده اند.

تعداد زیادی زخمی، تعداد زیادی دستگیر شده اند و بسیاری بخون آغشته و در مجموع اوضاع بسیار آشفته است. اس ام اس ها قطع و مکالمات تلفنی موبایل در مناطق اصلی شهر غیر فعال و در سایر مناطق نیز دچار اختلال و اینترنت نیز دچار مسئله است. تهران همچنان غوغا و فریاد الله اکیر و مرگ بر دیکتاتور شهر را فرا گرفته است. موتور سواران لباس شخصی در خیابانها و کوچه ها به مردم حمله کردند و تجمع بیش از دو نفر ممنوع و افراد دستگیر میشوند. گوئی تهران، بوسیله ارتش بیگانه اشغال شده است. به مردم جهان اطلاع دهید که ایران را بخاک و خون کشیده اند.

گزارش چهارم

جمعیت از ساعت سه و سی دقیقه بعد از ظهر بتدریج مردم در حال جمع شدن در میدان انقلاب بودند.محدود خیابان آزادی تا میدان آزادی به شعاع 2 تا 5 کیلومتر در بالا و پائین ( شمال و جنوب) نیروهای نظامی- نیروهای انتظامی، نیروهای یکان ویژه مقداد، نیروهای بسیجی ، موتور سواران دو ترکه به تعداد زیادی و....- مستقر بودند. به تجمع های نسبتا کوچک مردم هجوم می آوردند و آنها را پراکنده می کردند.

بر اثر فشار نیرو های انتظامی مردم وارد کوچه ها و خیابان های بالا و پائین خیابان آزادی می شدند و با تعقیب و گریز و با مانع بر گشت بیشتر آنها به خیابان آزادی در حقیقت در محدود زیادی از شهر پراکنده شدند.

وقتی که در یک هجوم جمع ما را پراکنده کردند من به چند نفر از بسیجی ها و پاسدار ها گفتم " اگر می گذاشتید ما در خیابان آزادی تجمع و راهپیمایی کنیم آنقدر در شهر پراکنده نمی شدیم. حالا تمام شهر و منطقه وسیعی از شهر شده محل تظاهرات مردم و در حقیقت خودتان دارید به تظاهرات دامن می زنید و آن را به تمام شهر گسترش می دهد." با تکان دادن سر حرف های مرا تائید کردند.

از میدان انقلاب تا میدان آزادی بیشن از 20 بار به ما حمله کردند و بیشتر با گاز اشک آور مردم را پراکنده می کرد. بر اثر درگیری ها در بعضی از مناطق مردم با سنگ به نیروهای انتظامی حمله می کردند و گاهی پلیس ها نیز با بر گردندن سنگها بطرف مردم سنگ پرتاب می کردند.

این فیلم شب گذشته از شبکه های تلویزیونی جهان پخش شد مسئول مستقیم کشتار دیروز شخص رهبر و فرمانده کل قواست!




بموجب گزارش های تائید نشده، در یورش سازمان یافته دیروز به مردمی که می خواستند در مسیر میدان انقلاب- میدان آزادی راهپیمائی کنند، چند تن کشته شده اند. فیلم کشته شدن یک دختر جوان بر اثر شلیک گلوله افراد حزب پادگانی شب گذشته از شبکه های تلویزیونی جهان پخش شد. به پیک نت اطلاع داده شد که این تیراندازی در امیر آباد شمالی اتفاق افتاد. یکی از اعضای حزب پادگانی از بالای یک خانه در حوالی تقاطع خیابان خسروی و شهید صالحی این دختر را که ندا نام دارد و همراه پدر خود به راهپیمائی آمده بود هدف گرفته و به سوی او شلیک کرد.

سی ان ان درباره شمار قربانیان لشکرکشی نیروی انتظامی و بسیج و حزب پادگانی به خیابان های مرکزی تهران و شهرستان ها از رقم چند ده تن سخن گفته است. مسئول مستقیم آنچه دیروز در تهران و شهرستان ها اتفاق افتاد و به کشته شدن مردم بی سلاح انجامید، شخص رهبر جمهوری اسلامی که در نماز جمعه روز گذشته وعده این کشتار را بعنوان فرمانده کل قوا داده بود. نطفه های خشونتی در خیابان ها در حال شکل گیری است که سرانجام آن سنگر بندی مردم و نیروهای نظامی در برابر هم است. او هنوز نفهمیده چه خبر است، در میان فرماندهان سپاه و روحانیون معترض نیز هنوز نفهمیده اند علی خامنه ای کشور را به کجا می برد؟
فیلم را از اینجا ببینید!
http://www.youtube.com/verify_age?&next_url=/watch%3Fv%3DmzZGirbLiUo

"الله اکبر" دیشب تهران فریادی بود از جنس دیگری! دیشب برای نخستین بار مردم با استفاده از تاریکی شب و بیم ماموران انتظامی و لباس شخصی ها برای ورود به م

"الله اکبر" دیشب تهران
فریادی بود از جنس دیگری!

دیشب برای نخستین بار مردم با استفاده از تاریکی شب و بیم ماموران انتظامی و لباس شخصی ها برای ورود به محلات، هم روی بام الله اکبر می گفتند و هم در کوچه ها!






تهران زیر رگبار هوائی و بی وقفه "الله اکبر". از تهران خبر می رسد که گسترده تر از هر شب دیگر و در همه محلات تهران مردم فریاد می زنند "الله اکبر". ما گزارش هائی دریافت کرده ایم که می خوانید:

همین الان در خیابان اشرفی اصفهانی و اطراف میدان صادقیه مردم فریاد الله اکبر را سر داده اند و برخلاف شب های گذشته از خانه های خود هم بیرون آمده و در خیابان فریاد می زنند.

مردم با استفاده از یک فرصت به خیابان آمده اند. یعنی چون بیشتر نیروهای نظامی و انتظامی را به مرکز شهر برده بودند، در محلات این نیروها کم بودند و مردم از این فرصت برای بیرون آمدن از خانه هایشان استفاده کردند. امروز را شاید اینطور بتوان توصیف کرد که راهپیمائی خیابان انقلاب تا میدان آزادی، از غروب امشب در تمام شهر و محلات پخش شد. هنوز از مرکز شهر دود زیادی دیده می شود.

اینجا غرب تهران است. یعنی اشرفی اصفهانی، سعادت آباد و صادقیه یعنی آریاشهر سابق. من و خانواده ام بر بالای پشت بام هستیم. انبوه جمعیت در خیابان هستند. امشب مردم از روی بام فریاد می زنند الله اکبر و از خیابان عده ای دیگر پاسخ آنها را با الله اکبر می دهند.

یک گزارش خنده دار هم "جام جم ان لاین" پخش کرد که دانستنی است. یعنی از قول پلیس گفته شد که به این دلیل نیروی انتظامی مرکز تهران را اشغال کرد که مردم بهتر بتوانند تردد کنند.

در محلاتی که از آنها نام بردم، از صبح لباس شخصی ها با موتور سیکلت در کوچه ها مانور داده و مردم را تهدید می کردند که اگر شب بیایند بیرون و یا روی بام "الله اکبر" بگویند به آنها حمله خواهند کرد.

امروز از ساعت 4 بعد از تهران تعطیل شد و مغازه ها بستند.

بیانیه مهم محمد خاتمی که ساعتی پیش منتشر شد فرصت ها از دست می رود مقابله نظامی با مردم نکنید!

صبح امروز- یکشنبه- بیانیه مهم محمد خاتمی درباره حوادث اخیر کشور منتشر شد. دراین بیانیه آمده است:

حضور مردم در صحنه از دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که باید آن را پاس داشت و راههای آن را گشاده تر کرد. این حضور شکوهمند از همه بخش ها و گروههای سنی و صنفی در ایران یک پیام روشن دارد که مردم صاحب کشور و انقلاب اند. این پیام را امروز نیز باید دریافت؛ سکوت اعتراضی و رفتار مدنی مردم در راهپیمایی ها هم نشانه رشد و بیداری و مسؤولیت پذیری مردم است و هم حکایتگر این واقعیت انکار ناپذیر است که مردم دارای حقوق اساسی و مشخص هستند که هر نظامی موظف به رعایت آنهاست.

تبلیغات تحریک کننده و اهانت آمیز نسبت به مردم که همواره مستقل عمل کرده اند و انتساب حرکت سالم آنان به بیگانگان خود جلوه ای از اعمال سیاست های نادرست است که سبب دورتر شدن مردم از حکومت می شود.

در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه حضور را آفریدند نتیجه اعلام شده را باور ندارند و به آن معترض اند. اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راههای خطرناکی است که خدا می داند به کدام سرانجام برسد.

باید حق مردم را پاس داشت و در عین تدبیر در برابر هرگونه تشنج و تشنج آفرینی و ناامنی (که از ساحت مردم به دور است) باید از شیوه های پرهزینه و زیانبار برای نظام و مردم از جمله مقابله نظامی و خشونت فاصله گرفت و همگان در جهت ترمیم اعتماد عمومی که پشتوانه اصلی نظام و کشور است برآییم و حرکت کنیم.

ضرب و جرح و ارعاب که نمونه تأسف آور آن را در روز شنبه(دیروز) شاهد بودیم و موجی از دستگیری از زنان و مردان و نخبگان سیاسی و فرهنگی کشور از اولین ساعات اعلام نتایج انتخابات تاکنون و ممانعت از اجتماعات آرام و باوقار مردم که از نشانه های فرهنگ بالای هموطنان است، مشکلات را افزون می کند.

فرصت ها به سرعت می گذرد و به تهدید تبدیل می شود، در حالی که بر این باورم که هنوز راه رهایی از این وضعیت آشفته بسته نیست و نیازی به امنیتی کردن و نظامی کردن فضا ندارد.

ارجاع امر به مرجع یا مراجعی که باید حافظ حقوق مردم و مجری انتخابات سالم و آزاد و ناظر بر آن باشند، ولی خود مورد انتقاد و شکایت اند راه حل مسأله نیست.

در بازگشایی این گره چرا نگاهی به روش و سیرت حضرت امام (ره) نداریم که در موارد مشابه بوده است و می تواند و باید مورد تأسی و اهتمام قرار گیرد.

تعیین هیأتی عادل، کاردان، بیطرف و شجاع که به ویژه مورد اعتماد معترضان هم باشد و پذیرش داوری منصفانه آن هیأت راهی برای عبور از این مرحله و گامی مثبت در جهت تقویت نظام و بازسازی اعتماد عمومی و نیز نشانه تصمیم گیری خطیر و گره گشا در هنگامه های حساس به نفع مردم و در جهت آرمانهای انقلاب است.

آزادی سریع دستگیر شدگان و زندانیهایی که موجب نگرانی عمیق خانواده های آنان و بسیاری از مردم شده است و نیز بازکردن راههای ارتباطی و اطلاع رسانی که متأسفانه همه را بسته اند می تواند فضای جامعه را تلطیف کند.

از سوی دیگر اعتراض و انتقاد به شیوه مدنی و به دور از هرگونه ناآرامی را که حق مسلم مردم است باید همگان پاس داریم.

نفی خشونت و تغییر فضاسازی کین توزانه و دشمن آفرین و مبتنی بر تهمت و افترا به فضای جدید مبتنی بر حقیقت، به محبت و دوستی و تعامل با یکدیگر نیز باید سرلوحه عمل قرار گیرد.

در این صورت است که هر هزینه ای که پرداخت شود نظام با همه ارزشهایش مصون و محفوظ خواهد ماند.

مردم حضور دارند و همچنان در انتظارند، این حضور را باید محترم شمرد.
ان ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله * علیه توکلت و الیه انیب

سید محمد خاتمی31 خرداد 1388