Tuesday, July 10, 2012

عکس / نابسامانی صنعت چای در گیلان : چایکاران دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند ایسنا : چین دوم چای در مزارع گیلان در حالی آغاز شده که چایکاران دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارد. گویا قیمت 700 تومانی چای درجه یک و 390 تومانی چای درجه دو برای هر کیلو برگ سبز چای جوابگوی هزینه‌های اولیه چای کار هم نیست. رئیس اتحادیه چایکاران کشور نتیجه این قیمت‌گذاری را تبدیل نیمی از چایکاران به کارگران روزمزد می‌داند و معتقد است قیمت مناسب برای هرکیلوگرم چای درجه یک 1500 تومان و برای هرکیلو چای درجه دو 1000 تومان است. این روزها اغلب کشاورزان هنگام مراجعه به کارخانه‌های چای با درهای بسته مواجه می‌شوند. کارخانه‌داران نیز به انبارهای پر از چای خشک اشاره می‌کنند و این در حالیست که هنوز قرارداد خرید چای تضمینی با کارخانه‌دار بسته نشده. چایکار و کارخانه‌دار هردو بلاتکلیف‌اند. یک کارخانه‌دار با سابقه که پیشتر در صنعت ابریشم فعال بوده با لبخندی تلخ می‌گوید این روزها خیلی برایش آشناست. این روزها چای ایرانی خیلی شبیه روزهای آخر ابریشم ایرانیست؛ صنعتی که این روزها خاطره روزهای پر رونقش فقط در حافظه گیلانی‌ها جای دارد. صنعت چای در ایران با توجه به مصرف 120هزار تنی کشور صنعت فقیر و بی بهره‌ای نیست بلکه واردات سالانه 140 هزار تن چای خارجی با وجود 40هزار تن تولید داخل مطلب عجیب و قابل توجه است. عجیب‌تر این که چای تولید داخل به عقیده اغلب کارشناسان بسیار با کیفیت‌تر و استاندارد‌تر از چای خارجی است با این وجود هرساله برندهای مختلف چای خارجی بیش از پیش وارد و عرضه می‌شوند.

عکس / نابسامانی صنعت چای در گیلان : چایکاران دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند

ایسنا : چین دوم چای در مزارع گیلان در حالی آغاز شده که چایکاران دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارد. گویا قیمت 700 تومانی چای درجه یک و 390 تومانی چای درجه دو برای هر کیلو برگ سبز چای جوابگوی هزینه‌های اولیه چای کار هم نیست. رئیس اتحادیه چایکاران کشور نتیجه این قیمت‌گذاری را تبدیل نیمی از چایکاران به کارگران روزمزد می‌داند و معتقد است قیمت مناسب برای هرکیلوگرم چای درجه یک 1500 تومان و برای هرکیلو چای درجه دو 1000 تومان است. این روزها اغلب کشاورزان هنگام مراجعه به کارخانه‌های چای با درهای بسته مواجه می‌شوند. کارخانه‌داران نیز به انبارهای پر از چای خشک اشاره می‌کنند و این در حالیست که هنوز قرارداد خرید چای تضمینی با کارخانه‌دار بسته نشده. چایکار و کارخانه‌دار هردو بلاتکلیف‌اند. یک کارخانه‌دار با سابقه که پیشتر در صنعت ابریشم فعال بوده با لبخندی تلخ می‌گوید این روزها خیلی برایش آشناست. این روزها چای ایرانی خیلی شبیه روزهای آخر ابریشم ایرانیست؛ صنعتی که این روزها خاطره روزهای پر رونقش فقط در حافظه گیلانی‌ها جای دارد. صنعت چای در ایران با توجه به مصرف 120هزار تنی کشور صنعت فقیر و بی بهره‌ای نیست بلکه واردات سالانه 140 هزار تن چای خارجی با وجود 40هزار تن تولید داخل مطلب عجیب و قابل توجه است. عجیب‌تر این که چای تولید داخل به عقیده اغلب کارشناسان بسیار با کیفیت‌تر و استاندارد‌تر از چای خارجی است با این وجود هرساله برندهای مختلف چای خارجی بیش از پیش وارد و عرضه می‌شوند.

























عکس : تجمع اعتراضی "سازمان گزارشگران بدون مرز" نسبت به وضعیت روزنامه نگاران ایرانی گزارش از رادیو فرانسه، عکسها از اسوشیتدپرس : امروز ده‌ها تن از فعالان گزارش‌گران بدون مرز و روزنامه‌نگاران تبعیدی ایران در برابر دفتر شرکت دولتی "ایران ایر" در خیابان شانزه لیزه در پاریس، تجمعی را در اعتراض به بازداشت خودسرانه و شکنجه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران در ایران برگزار کردند. در این حرکت اعتراضی، پنج نفر از اعضای گزارش‌گران بدون مرز همچون زندانی با بدنی زخمی از شلاق و آثار شکنجه، چشم‌بند زده و با زنجیر بر دست و پا، در برابر نمادهای رسانه‌ای (دوربین فیلم برداری، قلم و کاغد، رادیو و روزنامه) وضعیت امروز روزنامه‌نگاران ایران را تصویر کردند. معترضان پلاکاردهایی را با شعارهای «آزادی برای روزنامه‌نگاران ایران»، «نه به شکنجه و انفرادی» و «در ایران ٣٣ روزنامه‌نگار ١٩ وب‌نگار زندانی هستند»، در دست داشتند. زهرا (زیبا) کاظمی در پی شکنجه اعمال شده از سوی مسئولان قضایی در زندان اوین جان خود را از دست داد. گزارش‌گران بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرده است:«مصونیت از مجازات در ایران و بی‌رحمی دستگاه قضایی علیه روزنامه‌نگاران زندانی را محکوم می‌کند و خواهان توجه بیشتر جامعه جهانی به وضعیت زندانیان در ایران است.» گزارش‌گران بدون مرز هشدار می‌دهد که در شرایط کنونی زندانیان دیگری نیز ممکن است به فهرست قربانیان کشته شده از سوی شکنجه‌گران اضافه شوند.

عکس : تجمع اعتراضی "سازمان گزارشگران بدون مرز" نسبت به وضعیت روزنامه نگاران ایرانی

گزارش از رادیو فرانسه، عکسها از اسوشیتدپرس  : امروز ده‌ها تن از فعالان گزارش‌گران بدون مرز و روزنامه‌نگاران تبعیدی ایران در برابر دفتر شرکت دولتی "ایران ایر" در خیابان شانزه لیزه در پاریس، تجمعی را در اعتراض به بازداشت خودسرانه و شکنجه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران در ایران برگزار کردند.
در این حرکت اعتراضی، پنج نفر از اعضای گزارش‌گران بدون مرز همچون زندانی با بدنی زخمی از شلاق و آثار شکنجه، چشم‌بند زده و با زنجیر بر دست و پا، در برابر نمادهای رسانه‌ای (دوربین فیلم برداری، قلم و کاغد، رادیو و روزنامه) وضعیت امروز روزنامه‌نگاران ایران را تصویر کردند.

معترضان پلاکاردهایی را با شعارهای «آزادی برای روزنامه‌نگاران ایران»، «نه به شکنجه و انفرادی» و «در ایران ٣٣ روزنامه‌نگار ١٩ وب‌نگار زندانی هستند»، در دست داشتند.

زهرا (زیبا) کاظمی در پی شکنجه اعمال شده از سوی مسئولان قضایی در زندان اوین جان خود را از دست داد. گزارش‌گران بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرده است:«مصونیت از مجازات در ایران و بی‌رحمی دستگاه قضایی علیه روزنامه‌نگاران زندانی را محکوم می‌کند و خواهان توجه بیشتر جامعه جهانی به وضعیت زندانیان در ایران است.»

گزارش‌گران بدون مرز هشدار می‌دهد که در شرایط کنونی زندانیان دیگری نیز ممکن است به فهرست قربانیان کشته شده از سوی شکنجه‌گران اضافه شوند.















زمینه سازی شورش برای نان 470 هزار تن گندم پنهانی، از خوزستان خارج شده ستاد خشکسالی استان خوزستان تشکیل جلسه داد تا جلوگیری از خروج گندم این استان به مناطق دیگر کشور را بررسی کند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در این نشست گفت: در سال جاری مهم ترین مشکلی که با آن مواجه هستیم خروج گندم استان خوزستان برای سایر استانها ست. استاندار خوزستان در همین نشست مدعی شد که گندم های برداشتی استان در سیلوهای استان است و به خارج از استان فرستاده نشده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: چطور در سیلوهاست؟ هم اکنون 470 هزار تن گندم استان گم شده و سر از استان های فارس و البرز در آورده است. چرا مسئله را امنیتی می کنید و می خواهید جنبه محرمانه به آن بدهید؟ برداشت گندم استان در سال جاری یک میلیون و 600 هزار تن بوده است. وضعیت بخاطر خشکسالی از یک طرف و بارندگی شدید در زمان نامناسب بحرانی است و در این وضعیت، گندم استان را می برند به استان های دیگر! خطر امنیتی اینجاست! این که مردم بی نان بمانند و شورش کنند.

زمینه سازی شورش برای نان
470 هزار تن گندم
پنهانی، از خوزستان خارج شده

ستاد خشکسالی استان خوزستان تشکیل جلسه داد تا جلوگیری از خروج گندم این استان به مناطق دیگر کشور را بررسی کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در این نشست گفت: در سال جاری مهم ترین مشکلی که با آن مواجه هستیم خروج گندم استان خوزستان برای سایر استانها ست. استاندار خوزستان در همین نشست مدعی شد که گندم های برداشتی استان در سیلوهای استان است و به خارج از استان فرستاده نشده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: چطور در سیلوهاست؟ هم اکنون 470 هزار تن گندم استان گم شده و سر از استان های فارس و البرز در آورده است. چرا مسئله را امنیتی می کنید و می خواهید جنبه محرمانه به آن بدهید؟ برداشت گندم استان در سال جاری یک میلیون و 600 هزار تن بوده است. وضعیت بخاطر خشکسالی از یک طرف و بارندگی شدید در زمان نامناسب بحرانی است و در این وضعیت، گندم استان را می برند به استان های دیگر! خطر امنیتی اینجاست! این که مردم بی نان بمانند و شورش کنند.