Monday, January 4, 2010

بیانیه پنج روشنفکر دینی در تشریح خواست های جنبش سبز


دوشنبه ۱۴ دى ۱۳۸۸
بیانیه پنج روشنفکر دینی در تشریح خواست های جنبش سبز
مسئولیت ولی فقیه در بحران بزرگ
و تبعات سنگینش

عبدالعلی بازرگان، عبدالکریم سروش، محسن کدیور، عطالله مهاجرانی و اکبر گنجی پنج روشنفکر دینی در اعلامیه مشترکی با عنوان حداقل خواست های جنبش سبز ده خواست اساسی مردم ایران را در مرحله کنونی فورمول بندی کردند.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به استبداد دینی آمده است که حکومت مشروعیت خود را در خشونت و کشتار مردم در عاشورا از دست داده است.

امضا کنندگان بیانیه اظهار عقیده کرده اند که کینه و نفرتی که در سی سال گذشته در سطوح مختلف جامعه انباشته شده، بسیار عمیق و ریشه دار است و نتیجه گرفته اند که این کینه توان تخریبی عظیمی دارد که در صورت فوران، موج گسترده ای از خشونت را در سطوح مختلف جامعه ایران به بار خواهد آورد.

متن بیانیه

شش ماه پیش میلیون ها نفراز مردم ایران به خیابان ها آمدند تا حق پایمال شده خود در انتخابات خیانت آلود را مطالبه کنند و به تحقیر و توهین مستمر ملت توسط حکومت اعتراض نمایند. دستگاه های امنیتی و نظامی به این مطالبات آرام و مسالمت آمیز، با خشونت و قساوت پاسخ دادند و کوشیدند از حضورمردم در فضای عمومی جلوگیری کنند و جنبش سبز را مرتبط با کشورهای بیگانه و سیاست دولت های غربی معرفی کنند.

تمامیت طلبان تصور می کردند با سرکوب خونین این قیام قانونی، می توان حرکت اعتراضی مردم را همچون گذشته متوقف کرد، اما به رغم همه محاسبات، آتش آگاهی افروخته تر و آهنگ اصلاحات رساتر شد وجنبش را روز به روز بالنده تر و بارورتر ساخت.

درگذشت فقیه عالیقدر آیت الله منتظری که در پنج دهه گذشته، به خصوص شش ماهه اخیراز حقوق اساسی ملت دفاعی جانانه کرده بود و اینک در حساس ترین شرایط آنان را ترک می کرد، چون "رهبر معنوی جنبش" درخشید و جان تازه ای به جنبش بخشید و ظلم هائی که بر او رفته بود زبانه های خشم ملت را در آستانه ماه محرم، ماه حق طلبی و قیام علیه استبداد و ستم، بلندتر کرد. اعتراضات مردم، طبق سنت طولانی تاریخ در فرهنگ تشیع، در روز عاشورا به اوج خود رسید و ملت آگاه با درس گرفتن از پیام حسینی ظلم زمانه را نشانه گرفت.

استبداد دینی که مشروعیت خود را با خشونت و کشتار مردم در روز عاشورا پاک از دست داده بود، از ترفندی نخ نما شده برای تحریک احساسات دینی مردم استفاده کرد و به کمک صدا و سیمای دولتی و بسیج همه نیروهای تحت فرمان کوشید صحنه قیام را وارونه کرده جنبش سبز را متهم به توهین به مقدسات و انکار اعتقادات دینی نماید و با آماج حمله قرار دادن رهبران و چهره های شاخص جنبش سبز و دستگیری احتمالی آنان، این حرکت را به گمان خود به کلی خاموش سازد.

پوشیده نیست که بخشهای افراطی حاکمیت ایران به این دلیل به خونریزی و خشونت متوسل می شوند که خود را فاقد پایگاه وسیع اجتماعی و آینده امن می دانند. آنها می خواهند رویارویی نهایی و"روز واقعه "را تسریع کنند تا هم نیروهای مردد درون حاکمیت را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند، هم نیروی عظیم مردمی و خواستاران دموکراسی و حقوق مدنی و سیاسی را به شورشیانی خشونت ورز تقلیل دهند .

عملکرد این رژیم، اقشار بسیار متنوعی از جوانان، زنان، گروه های قومی و مذهبی، روشنفکران، روحانیون، دانشگاهیان، کارگران و فعالان سیاسی را به شدت آزرده کرده است. گفتمان "توطئه دشمن" که ولیّ جائر در طول 20 سال گذشته ترویج و از طریق آن دشمن سازی و ایجاد تفرقه میان ملت می کند (مثل: مطبوعات پایگاه دشمن اند، روشنفکران مزدوران دشمن اند، جنبش سبز توطئه رنگی دشمنان برای براندازی است)، بخش عظیمی از ملت را به جبهه ی دشمن تبدیل کرده که سازمان های سرکوب باید تکلیف آنان را یکسره کنند.

کینه و نفرتی که در سی سال گذشته در سطوح مختلف جامعه انباشته شده، بسیار عمیق و ریشه دار است. این نارضایتی ژرف توان تخریبی عظیمی دارد که در صورت فوران، موج گسترده ای از خشونت را در سطوح مختلف جامعه ایران دامن خواهد زد.

افراطیون حاکم بر دستگاه های سرکوب، تعلق خاطری به ایران ندارند و نگران ریخته شدن خون هزاران ایرانی هم نیستند. آن ها به اقلیت بسیار محدودی ازجامعه ی ایران اتکا دارند و تنها ضامن بقای شان اسلحه، شکنجه و ارعاب مردم است. تخصص آن ها خشونت است و خشونت را به مهمترین ابزار نزاع های سیاسی تبدیل کرده اند.

خشم وخشونتی که امروز شاهد آنیم، اگر به زبان اصلی سیاست در ایران تبدیل شود، عقلانیت و دموکراسی و تحقق آزادی های مدنی و سیاسی را به حاشیه خواهد راند. زمامداران خودکامه البته کوشش میکنند خشونت را به تظاهرات مسالمت آمیز و پرشکوه میلیون ها ایرانی آزادیخواه تزریق کنند تا چهره دموکراتیک جنبش مخدوش شود، ولی ملت نباید فریب خورده و وارد بازی سازمان های نظامی امنیتی شود.

جنبش سبز ایران در لحظه ی حساس کنونی به طرح مطالبات مشخص و مقدور، طولانی کردن فرآیند اعتراض و جلب مشارکت گسترده اقشار متنوع جامعه در تعیین سرنوشت خود نیاز دارد.

این جنبش به عنوان جریانی که نگران آینده ی کشور و سرنوشت آن است ، باید برتری اخلاقی خود را بر زورگویان و شکنجه گران، همان طور که تاکنون نشان داده، ادامه دهد. در این شرایط وظیفه ی مردم آگاه، جوانان فداکار و نیروهای سیاسی، ترسیم مسیر آینده ی جنبش و تدوین خواست های مشخص سیاسی است تا مدارا و مسالمت را جایگزین خشونت تحمیل شده از سوی سرکوبگران کند.

مخالف حمله و دخالت

جنبش سبز ایران مدافع تمامیت ارضی ایران، مخالف حمله ی نظامی به کشور، مخالف دخالت بیگانگان در تعیین سرنوشت مردم ایران و نگران تحریمهای اقتصادی زیانمند به حال ملت ایران است. این جنبش، مسالمت آمیز و ضد خشونت است. نزاع جنبش با اقتدارگرایان، نزاع بر سر رعایت حقوق بشر و گردن نهادن به خواست های دموکراتیک مردم، تحقق جامعه مدنی، مدارا دینی، به رسمیت شناختن تکثر و تنوع در فضای سیاسی کشور و بالاخره نفی ولایت جائر است.

ما به عنوان بخش کوچکی از جنبش سبز سراسری مردم ایران بر این باوریم که در مرحله ی کنونی مهمترین مطالبات جنبش را می توان به قرار زیر اعلام و بر مبنای آن تحرک آینده ی جنبش و مناسبات آن با حاکمیت را تنظیم کرد. بخشی از این خواسته ها را آقای میر حسین موسوی در بیانیه هفدهم خود آورده است که با توجه به تنگناهای سیاسی داخل کشور جنبه حد اقلی دارد. ما ضمن حمایت کامل از مواضع رهبران جنبش در داخل کشور (موسوی، کروبی و خاتمی) روایت خود را از خواسته های بهینه جنبش سبز مردم ایران در این مرحله به شرح ذیل اعلام می کنیم:

1- استعفای آقای محمود احمدی نژاد و برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری تحت نظارت نهادهای بی طرف، لغو نظارت استصوابی، تشکیل کمیسیون مستقل انتخابات با شرکت نمایندگان مخالفان و معترضان به منظور تدوین ضوابط برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه.

2- آزادی کلیه ی زندانیان سیاسی و عقیدتی و بررسی شکایات موارد مربوط به آزار، شکنجه و کشتار معترضان در ماه های اخیر در دادگاه های علنی با حضور هیأت منصفه و برخورداری از وکیل غیر تحمیلی؛ و جبران خسارات وارده به قربانیان سرکوب های اخیر و خانواده ی آنان.

3- آزادی کلیه رسانه ها اعم از مطبوعات و رسانه های صوتی تصویری و مجازی، رفع سانسور و توقیف از کلیه ی نشریات توقیف شده، گسترش کانالهای تلویزیونی غیردولتی و ماهواره ای، رفع فیلترینگ از اینترنت، امکان دسترسی آسان به رسانه های فوق الذکر، تصفیه رادیو وتلویزیون از دروغ پردازان و تشنج آفرینان.

4- به رسمیت شناختن حق فعالیت قانونی احزاب سیاسی، جنبش دانشجوئی و زنان،NGO ها و نهادهای مدنی، اتحادیه های مستقل کارگران و کارمندان، و حق تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز مطابق اصل 27 قانون اساسی.

5- استقلال دانشگاهها، سپردن امور دانشگاهها به شیوه دموکراتیک به دست دانشگاهیان، خروج نیروهای نظامی و شبه نظامی از دانشگاه ها و انحلال شورای غیرقانونی عالی انقلاب فرهنگی.

6.محاکمه عاجل شکنجه گران، قاتلان، آمران و عاملان جنایات گذشته بویژه چند ماه اخیر.

7.استقلال قوه قضائیه از طریق انتخابی کردن ریاست آن، انحلال دادگاههای ویژه غیرقانونی، تصفیه قوه قضائیه از قضات ناعادل و گوش بفرمان، برحذرداشتن مقامات قضائی از ایراد خطابه های سیاسی و اجرای منویات مقامات مافوق (دادگاههای فرمایشی) بجای اجرای بیطرفانه و عادلانه قانون.

8. خروج نیروهای نظامی انتظامی امنیتی از قلمرو سیاست و اقتصاد و فرهنگ، و اکتفا به وظایف حرفه ای.

9. رعایت استقلال اقتصادی و سیاسی حوزه های علمیه و دولتی نشدن روحانیت. استخدام نکردن تریبون نمازهای جمعه برای صدور احکام خلاف شرع و قانون (از قبیل محارب، مفسد فی الارض، مرتد و باغی).

10. انتخابی کردن، نقدپذیر و پاسخگو کردن همه متصدیان رده اول کشور ومحدود کردن دوره تصدی آنان.

نپذیرفتن این خواستهای بهینه جنبش سبز، و افزودن سرکوب و ارعاب نه تنها ما را از بحران عبور نخواهد داد، بلکه ایران را در بحران عمیق تری فرو خواهد برد، و تبعات سهمگینی از پی خواهد آورد، که مسئولیتش با "صاحب ولایت مطلقه" است.

ایرنا : جزئيات تازه از قتل ندا آقا سلطان،

ایرنا : جزئيات تازه از قتل ندا آقا سلطان، حتی خونی که روی صورت ندا ظاهر شد ساختگی بود/ ندا آقا سلطان در اين سناريو، خود همکاري مي‌کرده و پس از اينکه همراه با آرش حجازي وارد خودرو براي انتقال به بيمارستان شده، توسط يکي از همراهان کشته مي‌شود!


ايرنا : به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روزنامه وطن امروز، ندا آقا سلطان و قتل وي در جريان حوادث پس از انتخابات، سوژه‌اي براي حاميان داخلي موسوي و رسانه‌هاي خارجي حامي وي شد تا وي را به عنوان‌نماد مظلوم‌ نمايي خود قرار داده و با انتشار غير قابل برآورد آن در تمام رسانه‌هاي دنيا، اقدام به پيگيري اهداف خود کردند.
اين روز‌ها زواياي مختلفي از دروغ‌پردازي‌هاي سران جريان موسوم به سبز، از‌ حوادث پس از انتخابات تاکنون آشکار شده و همين موضوع نه‌ تنها موجب بي‌اعتباري‌ آنها که باعث خشم ملت نسبت به آنها و درخواست برخورد شديد دستگاه قضا با اين هتاکان و دروغگويان شده است.
اين روزها که عامل اصلي حوادث انتخابات يعني موسوي، خود به دروغ بودن محرک اصلي آشوب‌ها ـ يعني ادعاي تقلب ـ معترف شده و پروژه‌هاي مضحکي چون سعيده‌پور‌آقايي، ترانه موسوي، عاطفه امام و در راس آنها پروژه خنده‌دار «72 تن» تشت رسوايي اين جماعت شده؛ افشاي پشت پرده قتل ندا‌آقا سلطان مي‌تواند اوج نفاق و شيطان صفتي هدايت‌کنندگان آشوب‌هاي پس از انتخابات در تهران را هويدا کند.
طي چند هفته اخير فيلمي جديد و ارزيابي شده از صحنه معروف قتل ندا آقا سلطان در فضاي سايبر منتشر شده که بررسي آن نشان مي‌دهد، قتل ندا آقا سلطان، بسيار مشکوک و يک پروژه طراحي شده از سوي عوامل سرويس‌هاي امنيتي انگليس و آمريکا بوده است.
تناقضات اين فيلم و نيز اظهارات آرش حجازي به عنوان فرد حاضر در صحنه و متهم اصلي قتل ندا آقاسلطان از يک سناريوي از قبل طراحي شده براي اين موضوع خبر مي‌دهد.
براساس تحليل و بررسي‌هاي تهيه‌کنندگان اين فيلم مستند، آقا سلطان در اين صحنه کشته نشده و در جاي ديگري به قتل رسيده است.
انتشار اين فيلم جديد از قتل ندا آقاسلطان که بر فرضيه قوي صحنه‌سازي بودن اين ماجرا صحه مي‌گذارد، ابعاد فاجعه‌باري از تلاش سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب و همراهان داخلي آنها در حوادث اخير را آشکار مي‌کند.
در اين مستند، گفته مي‌شود که ندا آقاسلطان با همکاري عوامل بيگانه در لحظه فيلمبرداري از صحنه ساختگي قتل خود، با دستگاه يا کيسه‌اي مخصوص، خون را روي صورت خود جاري مي‌کند. همچنين تناقض‌هاي آشکار عکس معروف ندا آقا سلطان با فيلم پخش شده از وي نشان از زواياي پنهان اين توطئه دارد.
بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته روي اين فيلم، ندا آقا سلطان در اين سناريو، خود همکاري مي‌کرده و پس از اينکه همراه با آرش حجازي وارد خودرو براي انتقال به بيمارستان شده، توسط يکي از همراهان کشته مي‌شود.
گفتني است، از همان روزي که فيلم با کيفيت بالاي قتل ندا آقاسلطان براي اولين بار از CNN پخش و پيگيري آن به بي‌بي‌سي فارسي سپرده شد، با توجه به شواهد موجود، از جمله کيفيت فيلمبرداري، فاصله فيلمبرداري از محل درگيري، خلوت بودن خيابان، اسلحه به کار برده شده، زاويه اصابت گلوله و اصابت گلوله از فاصله نزديک(بر اساس گزارش پزشکي قانوني)، فرار آرش حجازي به انگليس در روز بعد از قتل، ارتباطات حجازي در انگليس و شواهد ديگر، اين فرضيه مطرح شد که آقاسلطان با طراحي سرويس‌هاي جاسوسي انگليس و آمريکا و عامليت بخشي از هواداران موسوي به قتل رسيده است.
طرح اين فرضيه توسط رسانه‌هاي انقلابي و شواهد ارائه شده براي آن در روزهاي پس از پخش فيلم در CNN و بي بي سي فارسي، خشم رسانه‌هاي بيگانه و همراهان داخلي آنها را برانگيخت به طوري که پس از آن به ورطه تناقض‌گويي و ‌فحاشي افتادند.
جزئيات اين قتل شيطاني در ابتداي صحنه فيلم معروف ندا آقا سلطان، آرش حجازي به همراه مربي موسيقي ندا آقاسلطان، وي را روي زمين نشانده و دراز مي‌کنند. نخستين موضوعي که بسيار جلب توجه مي‌کند، حجم خون فراواني است که روي زمين و زيرپاي ندا آقا سلطان ريخته شده است و اين در حالي است که اين حجم انبوه خون تناسبي با خون ريخته شده بر گلوي ندا آقا سلطان و دستان اين 2 نفر که به ادعاي خود مي‌خواستند مانع خونريزي شوند، ‌ندارد.
مورد قابل توجه ديگر رفتار عادي اطرافيان است. در همان ابتداي فيلم به خوبي مشخص است که عابران اندک خيابان در حال رفت و آمد عادي خود هستند. ولي اين آرش حجازي و مربي موسيقي ندا هستند که هيجان زده شده‌اند. اگر شليکي صورت گرفته بود، چرا عابران رفت و آمد عادي خود را داشتند. در اين فيلم به وضوح مشخص است که آرش حجازي در لحظه‌اي که ندا را روي زمين دراز مي‌کند به دوربين نگاه مي‌کند و در واقع کاملا مشهود است که وي به دنبال آن است که ببيند آيا دوربين صحنه را تعقيب مي‌کند و در واقع کليت صحنه را در نظر مي‌گيرد.
پس از دراز کردن ندا روي زمين، براي جلب توجه مردم، آرش حجازي فرياد مي‌زند[ندا] تير خورده! قطعاً اين موضوع هم براي جلب توجه مردم اطراف که در حال رفت و آمد عادي خود هستند، است و هم اينکه در حال گفتن ديالوگ مربوط به اين فيلم هستند. دوربين بلافاصله پس از تصويربرداري از پايين بدن ندا ـ براي به تصوير کشيدن خوني که روي زمين ريخته شده ـ به بالاي بدن وي مي‌رود. در اين لحظه به نظر مي‌رسد که ندا به دوربين نگاه مي‌کند و بلافاصله نگاه خود را از دوربين برمي‌گرداند.
در اين هنگام مربي ندا فرياد مي‌زند که «ندا بمون، ندا نرو، ندا مقاومت کن»، اين ديالوگ قطعا غلظت احساسي اين فيلم را افزايش مي‌دهد. آرش حجازي نيز به همراه مربي ندا، دست بر گلوي وي گذاشته‌اند و به اصطلاح مي‌خواهند مانع خونريزي شوند.
در ادامه فيلم، خون از دهان و بيني ندا خارج مي‌شود و فردي که بالاي سر ندا ايستاده داد مي‌زند که «مُرد آقا، مُرد». در ادامه همين شخص دوباره فرياد مي‌زند «مُرد» و اقدام به فرياد زدن و داد کشيدن مي‌کند! اين فرد همچنين با به زبان راندن برخي الفاظ رکيک ـ مخاطب وي مسؤولانند ـ سعي بر آن دارد که واکنش خود به ديدن اين صحنه دلخراش را با اين الفاظ رکيک انجام دهد تا به نوعي حس قضاوت اين صحنه را در بينندگان به وجود آورد.
آرش حجازي پس از خروج از کشور در گفت‌و‌گو با بي‌بي‌سي فارسي در توضيح اين اتفاق مي‌گويد: «سر و صدا را در خيابان شنيدم و تصميم گرفتم بيرون بيايم و ببينم که چه خبره. خيابان خسروي را تا انتها رفتم و رسيدم به خيابان کارگر تا اينکه رسيدم به جايي که مردم جمع شده بودند و 50‌متر پايين‌تر پليس ضد‌شورش با موتورهاشون ايستاده بودند و مردم را عقب مي‌راندند. در يک لحظه گاز اشک‌‌آور بين مردم پرتاب شد و مردم وحشت کردند. در همان زمان پليس به سمت مردم حرکت کرد با موتور و مردم در خيابان خسروي دويدند. ندا هم در ميان اون مردم بود (چطوري ندا را مي‌شناخت؟!) و مي‌ديدمش و مرتب در تمام اين مدت ما ايشون رو مي‌ديديم. ما همين‌طور دور شديم تا به تقاطع خيابان خسروي و خيابان صالحي رسيديم، جايي که مردم پراکنده شدن ديگه و چند نفري ايستاده بودند که ببينن چيکار بايد بکنن که در اون لحظه ما صداي تيري رو شنيديم. من از دوستي که کنارم ايستاده بود پرسيدم که اين چي بود؟ گلوله بود؟ و اون گفت که نه. مي‌گن که گلوله‌هاي پلاستيکي دارن. منتها در همان لحظه من برگشتم و ديدم خون از سينه خانم ندا که در يک متري من ايستاده بود داره فواره مي‌زنه! من به طرف ايشون رفتم و به کمک فردي که فکر مي‌کردم پدرشونه و بعدا شنيدم که معلم موسيقي شونه، روي زمين خوابانديم و سعي کردم که با فشار دستم جريان خون رو متوقف کنم ولي گلوله به آئورت ايشون خورده بود و ريه ايشون رو پاره کرده بود. گلوله از جلو وارد شده بود به سينه ايشون. متأسفانه نتوانستم کاري براي ايشون بکنم. متأسفانه هر چه فشار به سينه ايشون آوردم وقتي که آئورت ايشون پاره شده بود، خون در مدت 30ثانيه، 40 ثانيه از بدن خالي شد». حجازي اين گمانه که ممکن است شليک از سوي نيروي انتظامي نباشد را رد کرد و گفت: مردم نه سلاح سرد حمل مي‌کردند و نه سلاح گرم. تنها سلاحشون صداشون بود که اون هم چند روز قبل از اين اتفاق، مردم در سکوت راهپيمايي مي‌کردند و هيچ‌کس جلوي ايشون نبود. مردم کنار ايشون راهپيمايي مي‌کردند. موقعي که صداي گلوله شنيده مي‌شد و گلوله از جلو اومد. کوچه خالي بود موقعي که گلوله اومد.
نکات عجيب در صحبت‌هاي آرش حجازي
1- آرش حجازي در توضيح خود از حوادث قبل از صحنه به اصطلاح تير خوردن ندا، چندبار ندا آقاسلطان را ديده است: «ندا هم در ميان اون مردم بود. و مي‌ديديمش و مرتب در تمام اين مدت ما ايشون رو مي‌ديديم».
آرش حجازي سابقه آشنايي با ندا آقاسلطان نداشته و مدعي‌ شده در صحنه قتل وي را ديده است، با اين حال وي چگونه توانسته در ميان جمعيت حاضر در خيابان خسروي و کارگر ندا را از ديگران تشخيص دهد؟! به عبارت ديگر آرش حجازي در خيابان‌هاي خسروي و کارگر آيا به دنبال شخص خاصي ميان جمعيت بوده که پس از مشاهده به اصطلاح تير خوردن ندا در خيابان، وي را به ياد مي‌آورد؟ قطعا هر فردي که قصد خاصي نداشته باشد، وقتي اجتماعي را مي‌بيند، روي فرد خاصي تمرکز نمي‌کند. ولي چگونه حجازي ندا را قبل از آنکه حادثه رخ دهد در خيابان‌هاي اطراف به ياد مي‌آورد؟ مگر آنکه پروژه‌اي از قبل طراحي شده باشد که اجزاي آن به خوبي همديگر را بشناسند و در حال هماهنگي براي انجام آن باشند.
2- حجازي مدعي مي‌شود، تير به «آئورت» ندا آقاسلطان برخورد کرد. در حالي که اگر تير به «آئورت» وي اصابت مي‌کرد، حادثه ديده اصطلاحا دچار «confause» (گيج‌شدگي) مي‌شد. ولي در تصوير مشاهده مي‌شود که ندا آقاسلطان عملا يکي از دست‌هايش را تکان مي‌دهد و به‌نظر مي‌رسد در چند نوبت به دوربيني که با کيفيت بالا تصوير مي‌گرفت، نگاه مي‌کند.
از سوي ديگر اگر آنگونه که حجازي مدعي شده تير به آئورت ندا اصابت و خون فوران کرده، چرا روي لباس‌هاي وي آثار خون ديده نمي‌شود و فقط اين جلوي پاي نداست که حجم فراواني خون ديده مي‌شود! از سوي ديگر اگر گلوله به آئورت ندا برخورد کرده، قطعا خون فوران مي‌کند، ولي چرا ميزان خوني که دست‌هاي حجازي و مربي موسيقي به آن آغشته است هيچگونه تناسبي با آن حجم خون فوران شده ندارد؟
3- اين ادعا با يافته‌هاي پزشکي مطابقت ندارد که «آئورت» پاره ‌شود و 15 ثانيه بعد مصدوم آنچنان هوشيار باشد و به صداي اطرافيان عمل کند. همچنين اين موضوع غيرقابل پذيرش است که همزمان با اين رفتار بيماري که گلوله به آئورت وي اصابت کرده، خون از بيني مصدوم خارج شود.
خروج اين ميزان خون از بيني، مستلزم آن است که خون وارد ريه و مجاري تنفسي شود و آن را اشباع کند و از راه دهان و بيني خارج شود. در چنين وضعي مصدوم نمي‌تواند بلافاصله قبل از خروج اين حجم خون، هوشيار باشد!
اما اصل ماجرا!
شبکه خبري بي‌بي‌سي که عهده‌دار پروژه رسانه‌اي (قتل رسانه‌اي) ماجراي قتل ندا آقاسلطان بوده در اين‌باره چندين بار اقدام به پخش صحنه‌هايي از حضور ندا آقاسلطان در تجمعات مي‌کند! جالب‌تر آنکه در يکي از اين تصاوير، ندا آقاسلطان در وسط کادر و اصطلاحا در نقطه «طلايي» دوربين قرار مي‌گيرد.
در همين تصوير ندا به عقب برگشته، دوربين را نگاه مي‌کند! و سپس به همراه مربي موسيقي خود به سمت راست حرکت مي‌کند! جالب آنکه دوربين نيز در حالي که جمعيت حاضر در کادر، فراوانند، اقدام به تعقيب ندا آقاسلطان مي‌کند! چرا؟ در ميان اين همه سوژه چرا دوربين بر ندا آقاسلطان و مربي وي زوم کرده و آنها را تعقيب مي‌کند؟! بدون شک به علت ازدحام جمعيت، مکان براي انجام سناريو مناسب نبوده است.
اما در تصوير معروف، فضايي که صحنه قتل ندا در آن اتفاق افتاده، هيچگونه درگيري يا ازدحام جمعيتي را نشان نمي‌دهد. به عبارت ديگر اتفاق خاص و عجيبي در آن اطراف رخ نداده است. بنابراين اين موضوع نشان‌دهنده آن است که آشوب‌ها به مکان فيلمبرداري شده سرايت نکرده است! اما آنها مدعي هستند که ندا آقا سلطان در اين مکان مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد! جالب آنکه پس از آنکه آرش حجازي و مربي موسيقي ندا، وي را روي زمين مي‌خوابانند، اطراف تصوير حرکت عادي مردم را حکايت مي‌کند! آيا اگر در آن اطراف صداي شليک گلوله مي‌آمد، حرکت مردم اينگونه عادي بود؟! با نگاهي به فيلم سوال ديگري که پيش مي‌آيد اين‌است که چرا ندا پس از اصابت گلوله فرضي، نقش بر زمين نشده و توسط حجازي و استاد خود روي زمين خوابانده مي‌شود.
در حالي که اگر در آن صحنه گلوله‌اي به آئورت او خورده بود قطعا بايد خودش نقش بر زمين مي‌شد.
و نقش ندا در فيلم منتشر شده از فيلمي که ادعا مي‌شود صحنه به قتل رسيدن ندا را نشان مي‌دهد، در هنگامي که ندا آقاسلطان روي زمين مي‌نشيند، دست چپ وي خالي است؛ موقعي که آرش حجازي و مربي موسيقي، ندا را روي زمين مي‌خوابانند نيز دست چپ وي خالي است و حتي هنگامي که دوربين که کيفيت بسيار بالايي دارد، قصد پايان فيلمبرداري از پايين تنه ندا و اقدام به فيلم گرفتن از صورت وي را دارد، در دست چپ ندا هيچگونه شيئي ديده نمي‌شود. اما بلافاصله پس از آنکه دوربين از پشت سر مربي موسيقي عبور کرده و اقدام به فيلمبرداري از صورت ندا مي‌کند، در کمال حيرت در دست چپ ندا شيئي که شباهت زيادي به کيسه خون دارد يا دستگاهي شبيه به آن، ديده مي‌شود!! اما ماجرا به همين جا ختم نمي‌شود.
ندا آقاسلطان که از وي به عنوان نماد به اصطلاح جنبش سبز ياد مي‌شود، همزمان دست چپ خود را نزديک صورتش آورده و چند بار با انگشت شست خود شيئي در دست خود را فشار مي‌دهد.
در همين هنگام خون روي دهان و بيني ندا سرازير مي‌شود و در ادامه صحنه پايين رفتن دست چپ ندا به وضوح مشاهده مي‌شود!!
در کليپي که سايت mobarezclip.com از اين تصاوير منتشر کرده، حرکت دست ندا به وضوح به نمايش گذاشته شده و توضيحات قابل تاملي روي اين تصاوير داده شده است که از طراحي يک سناريوي کثيف در اين باره خبر مي‌دهد.
نکته جالب و در عين حال قابل تامل ديگر اينکه در صحنه‌اي از فيلم، مشاهده مي‌شود فردي اقدام به عکس گرفتن از ندا مي‌کند. همان عکسي که اين روزها معروف‌ترين عکس وي است. اما بررسي صورت ندا در هنگام گرفتن اين عکس و خود عکس منتشر شده، نشان مي‌دهد طراحان سناريوي قتل ندا، اقدام به دستکاري اين عکس کرده و بخش‌هايي از خون ريخته شده بر صورت وي را پاک کرده‌اند.
قطعا وقتي دختري جوان، زيبا و دانشجو براي اين سناريو انتخاب مي‌شود، مي‌بايست هنگام قتل ساختگي وي، جلوه‌هاي بصري صورتش نمايان باشد! اين مستند نشان مي‌دهد ندا آقاسلطان در فيلم قتل، به ايفاي نقش پرداخته، اما براستي وي چگونه کشته شد؟آنگونه که پزشکي قانوني گزارش داده، ندا آقاسلطان با شليک اسلحه و از پشت و از فاصله‌اي بسيار نزديک مورد اصابت قرار گرفته است.
پزشکي قانوني همچنين گزارش داد که ندا آقاسلطان با اسلحه‌اي با کاليبر و مدل کوچک به قتل رسيده است. اين گزارش پزشکي قانوني نشان مي‌دهد، ندا آقاسلطان در صحنه‌اي که فيلم آن هفته‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران پخش مي‌شد، کشته نشده است. اما ندا همان روز کشته شد، پس ماجرا چيست؟ کارشناسان قطعي‌ترين فرضيه براي قتل ندا را اينگونه مي‌دانند که وي در حين انتقال به بيمارستان کشته شده است. به احتمال قريب به يقين، ندا آقاسلطان در مسير بيمارستان توسط همان سناريست‌هاي ماجرا به قتل رسيده است.
ديگر ابهامات چرا آرش حجاري 24 ساعت پس از فيلمبرداري از صحنه مشکوک قتل ندا آقا‌سلطان، ايران را ترک مي‌کند؟ اين در حالي است که وي 48 ساعت قبل از ماجرا به ايران آمده بود. حجازي که در انگليس تحصيل مي‌کند، 2 روز پس از حضور در ايران، وارد اتفاقي بسيار مشکوک عليه جمهوري اسلامي ايران مي‌شود؛ يک روز بعد نيز وي از ايران خارج مي‌شود و براي اولين بار به عنوان شاهد ماجرا درگفت‌وگو با بي‌بي‌سي فارسي ـ اصلي‌ترين رسانه حامي موسوي و مخالفان جمهوري اسلامي ـ اقدام به تشريح ماجرا مي‌کند!اما نکته بسيار مشکوک ديگر را از زبان داريوش سجادي از عناصر نزديک به اپوزيسيون خارج از کشور در گفت‌وگو با سايت ضدانقلاب «گويانيوز» بشنويد.
سجادي در بخشي از اين گفت‌وگو، قتل آقاسلطان را سناريويي از پيش تعيين شده مي‌داند و مي‌گويد: «يک نکته ديگر هم هست که از آرش حجازي شاهد قتل ندا آقاسلطان مي‌پرسم. يا ايشان يا هر کس ديگري که مي‌خواهد جواب بدهد. ايشان 48 ساعت بعد از حادثه با ويزاي آماده در جيب(!) سر از بي‌بي‌سي درآوردند و گفتند ما قاتل ندا را گرفتيم. کارتش را درآورديم، او بسيجي بود و ... بنده سوالم اين است آقاي آرش و همه کساني که خبر را شنيديد، شما مي‌گوييد جنبش سبز يک جنبش نايس ملاطفت‌طلب است بعد هم توانستيد يک بسيجي آدم‌کش را که يک نفر را در مقابل چشم همه کشته خلع‌سلاح کنيد و کارت شناسايي‌اش را هم درآورده‌ايد، ايشان هم تمام مدت مثل ماست ايستاده و شما را نگاه کرده؟! از کي تا حالا جنبش سبز اينقدر دلاور شده که يک قاتل مسلح را خلع‌سلاح کند، بعد هم ولش کند؟! آيا روي پيشاني بنده و امثال بنده نوشته شده: ابله!»
قتل رسانه‌اي پروژه قتل آقاسلطان نمونه اي مثال‌زدني‌است که سرويس هاي اطلاعاتي با همراهي رسانه‌هاي هماهنگ با خود، يک پروژه‌قتل را کليد مي‌زنند در حالي که براي فيلمبرداري، رسانه اي‌کردن و انتساب آن به ديگران از قبل برنامه ريزي کرده اند؛ در واقع ما در ماجراهايي شبيه مرگ ندا آقاسلطان شاهد يک «قتل رسانه‌اي» هستيم.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 09:00:44 توسط الیار
من دانشجوی دکترای عمران در ترکیه هستم چند روز دیگه امتحاناته فینالمون شروع میشه داشتم تو کتابخونه درس میخوندم که خسته شدم خبرهارو نگاه کردم این خبر رو دیدم باور کنین هر کاری میکردم به این اندازه خستگیم در نمیشد فکر کنم نیم ساعتی می شه که دارم میخندم. دیگه نمیتونم درس بخونم هی خندم میگیره.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 08:31:20 توسط احسان
خوب از همون اول بگین 40 میلیون نفر bbc استخدام کرده فرستاده اینجا تا با این نظام مخالفت کنند و همدیگر و بکشن. چه کاریه آخه به مرور عوامل bbc را اینجا کشف می کنین.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 08:20:52 توسط فریدون ایران پرست
این فاشیستهای دینی در انجام دادن جنایات و بگردن دیگران انداختن ید طولایی دارند. آدم باید خیلی احمق باشه این اراجیف رو باور کنه. حتماً برای توجیح جنایات دیگرشون هم داستانهایی آماده تو کشو دارند. ما گول این کثافتها رو نمیخوریم. ننگ بر این رژیم فاشیستی. زنده باد ایران آزاد و ایرانی آزاده.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 08:16:04 توسط arash
و فراموش نكنيم كه اين رزيم جنايتكار اسلامي در اين ٣١ سال از اين دست بيماران روحي در پوشش خبرنگار٠٠٠زياد توليد كرده به عبارتي ادم فرصت طلب خودفروش ما زياد داريم٠ما نام انها و پيشينه كتيف انها را به خاطر مي سپاريم٠گيرم بعصي از سران اسلامي بتوانند فرار بكنند٠شما بدبختها كجا فرار مي كنيد٠وطيفه مبارزان است كه با تشكيل ارشيو اينترنتي نام همه انها را به خاطر بسپارند

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 07:50:26 توسط شهروند-اول
از مردم آگاه ايران كه ,بگذريم آيا تصور ميكنيدچرنداتى كه بافته ايد حتا براى سانديس خوران گرفتار قابل باور ميباشد٠

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 07:09:48 توسط رسول
گام به گام باید طرفند های این رزیم فاشیستی را افشا کرد. گو این که مقایسه این جنایت کاران با فاشیست های دیگر، توهین به آن هاست. دوستان عزیزی که برای این سایت بسیار مفید زحمت می کشید : من در برنامه ای در تلویزیون حام حم رژیم در چند روز قبل مصاحبه آخوند قرائتی را گوش میکردم که طی آن مردم تظاهر کننده را "ته سیگار " خواند که طوفان حزب اله آن ا را جارو خواهد کرد. آیا برای شما امکان دسترسی به این مصاحبه و گذاشتن این سخن او روی پیک ایران هست؟ با قدردانی از تلاشهاو زخمات تان.*************** پ ا : متاسفانه ما اين فيلم را نداريم.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:59:20 توسط نامي
كافر همه را به كيش خود پندارد!!!!! اين ابلهان جاني از نظر رياكاري و دروغ وجنايت فكر ميكنند كه خيلي باهوشند پس اين قتلهاي زنجيره اي را چه كسي انجام داده است، كشتار جوانان 6 ماهه اخير ، جنايات كهريزك را و هم چنين رد شده ماشين نيروهاي ضد بشري از روي دختر شجاع غيور ايراني را چه كسي انجام داده شايد هم از نظر شما جانيان ،مادرش اين كار راكرده است !!!!!!!!!!!!!! اي ننگ تاريخ بر شما حرامزاده ها

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:53:40 توسط بشیر
مگر ندا فقط کشته شد ؟؟ له کرن تظاهرکننده ها زیر ماشین پلیس هم ساختگی است ؟ ترور برادر زاده موسوی هم ساختگی است ؟ کشته شدن این همه شهید در عرض این چند ماه هم ساختگی است ؟ خاک بر سر خرتان کنند که سر خودتان شیره نمالید ما که می دانیم همه اش زیر سر شما هاست جانی های ادم کش به زودی سرنگون خواهید شد امسال سال خونه این رژیم سرنگونه

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:45:23 توسط دعايي سبز
در كودكي به خودم مي گفتم واقعا پستي و رذالت انسان تا چه حدي است؟ الان با نگاه به باغ وحش هاي مختلف در ايران «كيهان، فارس، ايرنا، وطن امروز، رسالت، رجا نيوز، ثانيه نيوز و.." پاسخ خود را گرفتم تا حدي كه پي بردم به خاطر اينكه اين محافل را به باغ وحش تعبير كردم از همه چهارپايان و حيوانات ديگر پوزش بطلبم، خداوند انشاء الله از تقصيرات من بگذرد و به همه كيهانيان و اذنابش درايتي در حد سگ اصحاب كهف عطا كند.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:35:33 توسط رامين
خدا را صد هزار مرتبه شکر که فهميديم بسيجيان قاتل و خونريز نيستند و اين بي بي سي و سي ان ان هستند که براحتي و بدور از چشم تيزبين ماموران قلچماق ولايت وقيح که ادعاهايشان گوش فلک را کر کرده و دائم در حال خط و نشان کشيدنند مي توانند ماموران و فيلمبرداران و سناريو سازان خود را به وسط خيابانهاي تهران بکشانند و چنين سناريوئي اجرا کنند خدا را شکر که معلوم شد در جنايتهاي اخير عده اي از خدا بي خبر لباس بسيج را دزديده بودند و ... خدا را شکر که معلوم شد آن وانت نيروي انتظامي دزديده شده بود وگرنه ماموران نيروي انتظامي کجا و جنايت؟ خدا را شکر که معلوم شد بعد از اينکه مردم فهميدند کسي که تير خورده خواهر زاده رئيس جمهور ميرحسين است او را از کينه اي که نسبت به او داشتند در گوشه اي رها کردند و اين بسيجيان بودند که او را خب البته دير به بيمارستان رساندند راستي شما بي انصافها به غير از مهرورزي چيزي ديگر از اين دولت ديده ايد؟ چرا مثل يک مشت گوساله بزغاله هر چي صدا و سيما مي گويد را باور نمي کنيد؟ الهم ملعن اول ظالم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علي ذالک الهم ملعنهم جميعا

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:31:56 توسط moody
رژيم جهل و جور جنايت پر است از دروغگوياني چون ايرنا ... وقتي که سردسته دروغگويان يعني احمدي نژاد با پررويي و وقاحت تمام رو به دوربين در روز روشن به هفتاد ميليون نفر دورغ مي گويد از بقيه اين جنايتکاران که اتفاقا در فارس نيوز و ايرنا هم کم تعداد نيستند چه توقعي داريم .... اين حکومت کثيف به روزهاي پايان خود نزديک است و چيزي تا برملا شدن تمام کثافتکاريهاي اين آخوندهاي جانی نمانده ...

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:23:05 توسط پيروان ولايت
فرق انسان و حيوان در تفكر و تعقل است و كسي كه اندكي قدرت تفكر داشته باشد ميفهمد كه لحظه لحظه اين سناريو ساختگي و از قبل طراحي شده بود.ما به داشتن چنين دشمن زيرك و باهوشي كه انگليس نام دارد افتخار ميكنيم چرا كه چنان در كفر خود تبحر دارد كه افرادي چون آقاي رفسنجاني و موسوي و كروبي و خاتمي و منتظري و صانعي و... را عامل خود كرده است.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:22:56 توسط پيروان ولايت
فرق انسان و حيوان در تفكر و تعقل است و كسي كه اندكي قدرت تفكر داشته باشد ميفهمد كه لحظه لحظه اين سناريو ساختگي و از قبل طراحي شده بود.ما به داشتن چنين دشمن زيرك و باهوشي كه انگليس نام دارد افتخار ميكنيم چرا كه چنان در كفر خود تبحر دارد كه افرادي چون آقاي رفسنجاني و موسوي و كروبي و خاتمي و منتظري و صانعي و... را عامل خود كرده است.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:14:52 توسط rad
خيانت و بيشرمي ٠ خودفروشي ومال پرستي٠ تهيه كننده و نويسنده اين مقاله را بايد شناسايي كرد٠ نبايد راحت زندگي كند٠ بايد در ترس و وحشت مردم خواب نداشته باشد٠ بايد بداند كه دادگاه نورنبرگ نويسندهها و فيلم سازان نازي را محكوم كرد٠ هر چند فكر نميكنم اين خاين از دست خشمگين مردم نجات پيدا كند و به مرحله دادگاه برسد٠ اين بيشرف اخوند پرست را بايد پيدا كرد٠

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:56:50 توسط حجت
این مزخرفات را برای والدین اراذل و اوباش و مغز شستگان احمقی که میتوانند آنرا باور کنند تهیه و پخش میکنند تا ریزشآنها کم شود. در حالیکه تعداد این احمق ها آنقدر زیاد نیست که اینگونه شخنان احمقانه را باور کنند و بیایند از اهریمن حفاظت و اورا از دست انتقام جنایتها و خیانتهایش نجات دهند. دست اندر کاران ایرنا بدانند که جنایتهای آنها کمتر از اراذل و شکنجه گران نیست و دست از این کار کثیف و بی ارزش و بی اثز بردارند. هرگس بجای آقای دکتر حجازی بود باید از دست شما جنایتکاران خود را نجات میداد و نمونه آ« نامزد بیچاره ندا بود که شما آنقدر اورا آزار دادید و شکنجه کردید تا بشاز شما برقصد. آیا کسی هست که ذره ای عقل داشته باشد وشمارا باور کند؟

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:53:54 توسط amin
دوستان با درود، و با تشکر از سایت پیک ایران و تلاش شبانه روزی آن. صادقانه سوالی داشتم ( از خوانندگان سايت). مرا در پاسخ یاری دهید. آیا از این جماعت حاکم بر ایران در طول ۳۰ سال گذشته، شما جریانی دیگر در تاریخ ایران ( و یا بشریت ) سراغ دارید که بی‌ شرم و حیاتر باشه؟ حالا تازه میفهمم که چرا مادربزرگ پدریم ( و این شوخی‌ نیست بلکه حقیقت هست ) برای شب های روضه خوانی، فقط اجازه ورود به ملایان و آخوندهای کور و نابینا میداد. چون معتقد بود که اینها همه بی‌ چشم و رو هستند. لعنت و ننگ و نفرین ابدی بر بنیانگذار این رژیم خون و جنون، خمینی وقیح و اعوان و انصارش. مسلسل، مسلسل، جواب ضد خلق است.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:52:49 توسط فرشاد
من این فیلم را که ادعا میکند مرگ ندا آقا سلطان ساختگی است در حدود یک ماه پیش دیدم. اولا کیفیت این قیلم بسیار پایین است و به آن نیمشود استناد کرد. در ضمن ندا تنها شهید بعد از انتخابات نبود. بقیه رو هم قاتل های رسانهای کشتند؟.....شهیدانی مثل سهراب، کیانوش، اشکان و دها تن دیگر.....اینها فقط خودشان را با سفسته گری و هوچی گری نگه داشته اند......

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:50:02 توسط امير
دوست سناريو پرداز در ايرنا: قوه تخيلت خوب کار مي کنه اما متاسفانه سوژه هاي خوبي انتخاب نمي کني.يک اصل مهم در کار حرفه اي در زمينه فيلمنامه نويسي اين است که روي موضوعات منزجر کننده و تحريک کننده افکار عمومي ،طنز پردازي نکني. ضمنا به مقدار زيادي در کارت از طنز پردازان ضعيف الهام گرفته اي که شايد ناشي از خواندن مطالب دور بسته سبزي (کيهان) باشد.اميدوارم نااميد نشي و به کارت ادامه بدي که هر شکست تو را پخته تر مي کند.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:44:50 توسط zahra
آره ابراهيم شريفي هم ازهاليود آمده بوده سهراب هم مامور سي اي ا است اشكان احسان همه ي جان باختگان و شكنجه شده ها فيلم بازي مي كنند ٠٠٠ بي حيايي حكومت باور نكردنيست اما كودن هاي حكومتي مرگتان نزديك است٠

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:39:53 توسط دوستی
واقعا مضحک و مسخره است . حیا هم چیز خوبیست که این رژیم کثیف ولایی ندارد.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:38:37 توسط ardeshir
ملت ايران انتقام خون ندا و ديگر کشته شدگان راه ازادی را از اين شيادان مسلمان اجنبی صفت خواهد گرفت

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:21:43 توسط اهورا
جانی تر از اینها با مرامشان(اخوندها و ماله کشانشان) در دنیا وجود ندارد. جاوید ایران

با امضای36نماینده حامی دولت

پارلمان‌نیوز: 36نماینده حامی دولت با ارائه طرح دوفوریتی، خواستار تقلیل زمان اجرای حکم محارب از بیست روز به پنج روز شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس«پارلمان‌نیوز»، این نمایندگان طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 236 آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری را در نامه‌ای به شرح زیر به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کردند:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما طرح ذیل که به امضاء 36نفر از نمایندگان رسیده است جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌گردد.

مقدمه(دلایل توجیهی):

با توجه به حوادث اخیر(بعد از انتخابات دهم) و ضرورت رسیدگی فوری به اتهامات آشوبگران و مجازات مجرمین و بازدارندگی آن از اهمیت خاصی برخوردار است، طرح دو فوریتی ذیل تقدیم می‌گردد:

طرح الحاق یک تبصره به ماده 236 آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری

ماده واحده-تبصره ذیل به ماده 236 آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری الحاق می‌گردد.

تبصره-در جرائم مربوط به اخلال در نظم عمومی چنانچه متهم محارب شناخته شود، مهلت مذکور بیست روز به پنج روز تقلیل یابد.

امضا کنندگان: احمد بیغش-غضنفرآبادی-روح‌الله حسینیان-اخوان بیطرف-ثروتی-ونایی-بشیری-آلیا-بهمن محمدی-افشاری-سلیمی-رضارحمانی-لطفی-علیزاده-حسین فدایی-حیاتی- حمید رسایی- کوهکن-کوثری-محمد محمدی-ابطحی- هدایت‌خواه- کامران- طاهری- نادران- زارعی- نوروزی- حسنی نائینی- گروسی- سودانی-آقازاده-حسینی دولت‌آبادی-قاضی زاده-بزرگواری-امیری کهنوج-فرهنگی
به گزارش پارلمان‌نیوز، طراح اصلی این طرح روح‌الله حسینیان است

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 09:34:27 توسط سهراب
با اين کار فقط زمان نابودى حکومت ولايت فقيه فاشيستى را نزديگ ميکنند .

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 09:32:12 توسط اميد
اعدام ٠شكنجه ٠تجاوز٠ ديگر اثر ندارد و مشگل رژيم اينجاست٠در اين صورت افسار پاره ميكند و راهي ندارد جز سرنگوني

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 09:28:23 توسط سهراب
آن روز نزديگ است که نمايندها ( سگهاى ) خامنه اى که در دم تگان دادن براى ولايت فقيه مهارت خاصى دارند را به سزايى اعمالشان برسانيم . بايد نام کسانى که در پى گشتار مردم ايران هستند خوب بياد بسپاريم .

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 09:22:32 توسط م ث ت
جای بسی تا سف دار که نما یندگان مردم بدنبال کشتن رای دهندگان خود هستن شاید دیگر به رای ما نیازی نیس و نمایندگی هم مادا العمری شده

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 09:15:01 توسط عبدالله
چند روز پیش با یک ایرانی متولد دوران انقلاب صحبت می کردم. او می گفت که ایرانی دیگر نمی ترسد. این ایرانی گویای شرایط فعلی است. جالب اینجا است که عده ای دست به ترساندن بیشتر می کنند. حکومت گران به خوبی می دانند که در صورت از بین رفتن ترس حکومت نیز رفتنی است.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 08:59:28 توسط kavos
روح الله حسينيان حودش باديد هزاران بار اعدام شود بخاطر مسايل حوزه علميه٠ او عقده هاى آنزمان را خالى ميكند

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 08:54:31 توسط arash
نمايندگان مزدور و رهبر ترياكى شان هر غلطى ميخواهند بكنند مردم از اين چرنديات اسلامى خيلى شنيده اند٠نا بود باد دين اهريمنى محمد عجججج

فیلم : زنی که توسط خودرو رژیم اسلامی جان باخت - ۶ دی ، 27 دسامبر ( شديدا هشدار ميدهيم + 18)


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 07:55:32 توسط ضد آخوند
فقط يک کلمه.اين رژيم ضد بشری در حال نابودی است.آخرين لحظات خامنه ائی فرا رسيده و فرزند ان اين ضحاک تاريخ سرنوشتی چون فرزندان صدام خواهند داشت. پيش بسوی آزادی کامل ايران زمين و پاک کردن سرزمينمان از دست اين زالوسفتان و مرتجعين.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 07:32:14 توسط تشنه
با همه این جنایات که آخوند متخصص اسلام انجام میده هنوز عده ای هموطن نمیخوان قبول کنند که بابا این دین آخرش همینه و از ابتداش هم همین بوده با قتل و تجاوز گسترش پیدا کرده.آقایان و خانمهای ایرانی(؟هنوز هستند که با تحصیلات عالی از صبح تا شب الله الله میکنند و یا حسین و یا ابوالفضل شون گوش آدم و کر میکنه.شماها که از این جانوران متخصص اسلام که عمری رو در حوزه صرف این دین کردن که بهتر اسلام رو نمیشناسین چرا خودتون رو گول میزنید؟متاسفانه باید گفت تا توی جوامعی مانند ما و کشوهای گرسنه و اسلام زده همسایه اینطور افراد هستند بازار آخوند هم داغه و نتیجه اش هم اینه که ملاحضه میکنیم. شرو آور است واقعا!اگه کسی یه کشور اسلامی درست و حسابی میشناسه لطفا معرفی کنه تا ما هم از ظلمت در بیایم.***************** پ ا : توجه داشته باشيد بيش از 5 کامنت در روز منتشر نميشود.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:29:05 توسط امجد
ایا در عصر حاضر حکومتی ضد بشری تر از حکومت هار وفاشیست اسلامی ایران سراغ دارید /واقعا انان که هنوز بعد از این همه جنایت حرف از مقدسات به میان آورند شرم نمی کنند /حکومتی که بنای آن بر خون وخون ریزی /اعدام تجاوز شکنجه است فقط و فقط با غرش اسلحه از بین خواهد رفت زیرا این جانوران با کسی شوخی ندارند ونباید دیگر مردم بیدفاع را طعمه این سگان هار بار گاه خلیفه کرد.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:27:04 توسط تهمتن
انتقام خون جانباختگان را ازشما خواهيم گرفت; درهمان روز سرنگوني; در همان خيابانهاي تهران وشهرها; با همان طنابها; بر درختان و تيرهاي برق در هر محله;مطمئن باشيد كه براي هرجانباخته; ده هانفر ازشما مزدوران در آن روز از درختان و تيرهاي برق آويزان خواهيدشد. فرقي هم نمي كند كه بسيجي هستيد و يا لباس شخصي و يا از مزدوران شناخته شده انتظامي كه درسركوب مردم دست داشته اند. همه شما مزدوران در هر محله براي مردم محل شناخته شده هستيد..

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:22:34 توسط فرزان
خامنه اي بدان! وقتی نهادِ حدودا سه هزار ساله‌ی سلطنت به خاطر رفتار غیر عقلانی و نا کارآمدی حکومت پهلوی فرو می‌پاشد، نهاد سه دهه‌ای ولایت فقیه نمی‌تواند در برابر مطالبات دمکراتیک و شهروندی مردم ایستادگی کند و فرو نریزد.

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:22:05 توسط اهورا
امشب در مخالفت با حکومت انیران به گزینه اخر مسابقه اس ام اس نود رای دهیم تا این بیسوادان تاریخ بفهمند ملیون یعنی چه...... جاوید ایران

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 06:17:21 توسط ساسان
وای بر ما ایرانیان اگر انتقام خون این خواهر و برادرانمان را که برای آزادی وطن جان دادند را نگیریم. خامنه ای ببین! احمدی نژاد ببین ! ببینید که دیکتاتوری شماها چه کارها که نمکند. ایرانیان شما نالایقان خائن را بحال خود نخواند گذاشت!

نوشته شده در تاريخ چهاردهم دی ۱۳۸۸ برابر با چهارم ژانويه ۲۰۱۰ ، 05:56:15 توسط MajidA
پیکر به خون خفتهٔ یک زن ایرانی‌ دیگر. انگار سالها مردسالاری و زن ستیزی کافی‌ نبود تا به خود بیاییم از این رژیم خون و جنون و از این دین ضد زن بیزار شویم. یکبار دیگر شاهد حمل به زنانمان بودیم پس یاران درنگ نکنید که این رژیم حتی اگر یکروز هم بیشتر بماند زیاد است و باز بهای آنرا پرداخت خواهیم کرد. بشنوید‌ای سبزها سخن مرا که میگویم مسالمت کافی‌ است گلوله دهید این ضد خلق را. آنان که باد میکرند طوفان درو خواهند کرد.

5 شایعه خبری مهم

حکومت نگران 22 بهمن
5 شایعه خبری مهم
از میان موج شایعات در ایران



کشتی حکومتی در ایران، در روزهای اخیر روی موج انواع شایعاتی پیش می رود، که بدرستی نمی توان تشخیص داد چه شماری از این شایعات به واقعیت نزدیک است و چه تعداد تخیلات و یا آرزوهای مردم است. نمی توان از کنار برخی از این شایعات به آسانی عبور کرد و چشم بر آنها بست، زیرا این امکان که بسرعت واقعی بودن آن آشکار شود وجود دارد. ما از این میان این شایعات به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1- بیت رهبری در روزهای اخیر مرکز دیدارها و ملاقات هائی است که در ماه های گذشته سابقه نداشته است. تام این ملاقات ها و رایزنی ها، بر محور یافتن راه حلی برای بحران کنونی، تا پیش از فرا رسیدن سالگرد 22 بهمن است. اطرافیان نظامی و روحانی آقای خامنه ای که در ماه های اخیر تاثیر گذارترین افراد در تصمیم گیری های او بوده اند، از این ملاقات ها چنان ناراضی اند که تهدید به استعفا کرده اند.

2- علی خامنه ای در یکی از جلساتی که معلوم نیست با منتقدان بوده و یا با اطرافیان نزدیک خویش در ماه های اخیر، تهدید به استعفا و کناره گیری کرده است. با آنکه گفته می شود این تهدید او، در پاسخ به کسانی بوده که به وی برای اعلام حمایت دوباره از احمدی نژاد فشار می آورند و یا کسانی که تشکیل مجمع حل بحران را پیشنهاد کرده اند.

3- احمدی نژاد در ضعیف ترین موقعیت حکومتی قرار گرفته است. وی پس از چندبار تهدید به افشاگری در سخنرانی هایش از روی سر "آقا" که شنود آن را برای علی خامنه ای برده اند، تحت حفاظت و کنترل چند تن از فرماندهان نظامی قرار گرفته و حتی دفتر کارش به یکی از پادگان های نظامی سپاه منتقل شده است. حتی گفته می شود که غیر مستقیم به او پیام فرستاده اند، که تحت هر عنوانی که خود انتخاب می کند، آمادگی اش برای کناره گیری از مقام ریاست جمهوری را اعلام کند.

4- حمله به حسینیه جماران، هنگام سخنرانی محمدخاتمی واکنشی سنگین را در مجموعه نظام و حتی در درون حاکمیت بوجود آورده است. بویژه که گفته می شود، خانواده آیت الله خمینی در اقدامی جمعی قصد مهاجرت از ایران به نجف در عراق را دارند و حتی پیشاپیش، اسناد مهمی را از آیت الله خمینی به خارج از کشور منتقل کرده اند.

5- بیشترین مشورت های نظامی علی خامنه ای در روزهای گذشته با سرلشگر رحیم صفوی فرمانده اسبق سپاه پاسداران بوده است که اکنون فرمانده سیستم موشکی و در واقع اتاق فرمان است. با آنکه گفته می شود این ملاقات ها در ارتباط با خطر خارجی بوده، اما حدس و گمانی که به واقعیت نزدیک تر است، سپرده شدن سکان ریاست ستاد کل نیروهای مسلح به وی است. درحال حاضر سرلشگر فیروزآبادی این مقام را دارد. درعین حال، این شایعه نیز در محافل سیاسی جریان دارد که علی خامنه ای تمایل دارد رحیم صفوی را جانشین احمدی نژاد کند.

اینها رئوس مهم ترین شایعاتی است که این روزها در محافل بالای سیاسی کشور جریان دارد و پیش بینی می شود که هر روز که به 22 بهمن نزدیک تر می شویم، این شایعات و شنیده ها بیشتر می شوند. شایعات و شنیده هائی که از پهلوی ملاقات ها و رایزنی ها پیاپی در عالی ترین سطوح حکومتی بیرون می آیند!