Thursday, September 2, 2010

نامه جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به کارلا برونی، همسر نیکلا سارکوزی

به گزارش "کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی" جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج، در نامه ای به کارلا برونی، همسر نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، با ابراز انزجار از اقدام غیراخلاقی و اهانت آمیز روزنامه حکومتی کیهان، و یادآوری سوابق ننگین این روزنامه در اتهام پراکنی، از این روزنامه به عنوان ابزاری در دست ولی فقیه جمهوری اسلامی برای اهانت، فحاشی و تهمت زنی بر علیه دگر اندیشان، آزادی خواهان و طرفداران دموکراسی و حقوق بشر نام برد.




بخشهایی از این نامه:



با شگفتی و شرمساری بسیار، آگاه شدیم روزنامه ای متعلق به حاکمیت در ایران به نام «روزنامه ی کیهان»، با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی متعارف در جامعه های بشری، مطالبی تحریف شده و اهانت آمیز در مورد بانوی اول کشور متمدن فرانسه، منتشر و ضمن خدشه دار نمودن احساسات انسانی و میهن دوستانه ی ملت دوست فرانسه، موجبات رنجش خاطر رئیس جمهوری فرانسه، بانوی اول و سایر مقامات آن کشور انسان دوست را فراهم آورده است.



ملت بزرگ ایران که شاهد همدردی شما با یک زن ستم دیده ی ایرانی، که محکوم به مرگ از طریق سنگسار شده می باشد، عمیقا از این حس نوع دوستانه، ابراز رضایت نموده و آن را ستوده اند. اگرچه سانسور و سرکوب شدید اجازه ی بروز این احساس را نمی دهد. دولت و ملت فرانسه در تاریخ معاصر، همواره پیشگام دفاع از آزادی، عدالت، حقوق بشر و دموکراسی بوده و در مقطع حساس کنونی نیز، از حقوق بشر در ایران پشتیبانی کرده و بی گمان هتاکی های روزنامه ی حکومتی کیهان به دلیل همین رویکرد انسانی دولت فرانسه و شخص رییس جمهوری و بانوی اول فرانسه است.

گاهی اندیشه ی بد است که الهام بخش اندیشه های خوب می شود و شاید کژاندیشی های امروزی حکام ایران موجب همدردی و همبستگی بیشتر جامعه های دیگر با انسان هایی شود که قربانی این کژاندیشی و بدرفتاری ها شده اند.

به امید روزی که کلیه ی انسان ها در جامعه های گوناگون، در صلح، عدالت، آزادی و با رعایت اصول اخلاقی نسبت به یکدیگر و در زیستی مسالمت آمیز به سر ببرند و طبق سنت دیرینه ی ما ایرانیان، هیچگاه شاهد اهانت به مقام بانوان در انظار عمومی نباشیم.

زندان رجایی شهر / شهریور ماه / 1389 خورشیدی

منصور اسانلو (فعال کارگری)، رسول بداقی (فعال صنفی معلمان)، مجید توکلی (فعال دانشجوی)، رضا رفیعی فروشان (فعال روزنامه نگاری)، حشمت اله طبرزدی (فعال سیاسی و روزنامه نگار

محسن بیک وند از قربانیان شکنجه در زندان به قتل رسید

خبرگزاری هرانا - محسن بیک وند، یکی از زندانیان عادی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، سه شنبه شب، مورخ نهم شهریورماه، در زندان به قتل رسید.




بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محسن بیک وند که بارها توسط ماموران زندان مورد شکنجه های سخت قرار گرفته بود، در بند 6، سالن 16 زندان رجایی شهر کرج به قتل رسیده است.



محسن بیک وند، اواسط خردادماه سال جاری به سلول انفرادی بند یک زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.



گفتنی است زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر معتقدند که دستور قتل این زندانی توسط مسئولین زندان صادر شده است و قتل زندانیان معترض توسط زندانیان دیگر به صورت سازمان یافته و از سوی مسئولین زندان هدایت می شود.



خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در خردادماه سال جاری اقدام به پخش فیلمی از شکجه ی این زندانی از درون زندان نموده بود که بر اساس این سند، مسئولان به دلیل شکنجه های سخت هردو پای این زندانی را شکسته، دستانش را به طور موقت از کار انداخته و بدنش را سوزانده بودند.



تصاویر مستند زیر اسنادی است که در خرداد ماه سالجاری از سوی خبرگزاری هرانا منتشر شد که در آن محسن بیک وند و سایر زندانیان از وجود ضرب و شتم و شکنجه و بدرفتاری زندانبانان در زندان شکایت می کنند.


فیلم / حمله روز چهارشنبه به منزل مهدی کروبی



کنگره اسلامی آمریکا جایزه “وکلای پشت میله های زندان” را به شیوا نظرآهاری اهدا کرد

کنگره اسلامی آمریکا جایزه “وکلای پشت میله های زندان” را به فعال حقوق بشر شجاع ایرانی شیوا نظرآهاری اهدا کرد.شیوا شنبه در شعبه ۲۶ دادگاه اتقلاب محاکمه خواهد شد.




به گزارش کلمه ، دبیر کنگره اسلامی آمریکا که امروز جایزه ارزشمند وکلای “پشت میله های زندان “خود را به شیوا نظر آهاری فعال حقوق بشر زندانی در ایران تقدیم کرده است ، گفت :«شیوا نمونه ای از یک وکیل شجاع برای حقوق بشر و زنی نمونه در منطقه خاورمیانه است.

او که تنها بیست و شش سال دارد به کودکان خیابانی و کودکان پناهنده افغانی خواندن و نوشتن یاد می داد و از کمپین یک میلیون امضا برای حقوق برابر زنان حمایت می کرد و در تظاهرات همدردی با قربانیان تروریسم از جمله آمریکایی ها شرکت داشت .همچنین دولت ایران فعالیتهای او را مخالف منافع خود می داند و وی را از ادامه تحصیل محروم کردند .»



زینب السواجی افزود: «در حالی ما به سالگرد یازدهم سپتامبر نزدیک می شویم، از زنی قدردانی می کنیم که هراس حملات یازده سپتامبر را با انسان دوستی و همبستگی پاسخ گفت. شیوا نمایانگر شجاعت و پویایی بسیاری از ایرانیانی است که سرکوب می شوند. مقامات حکومت ایران باید شیوا را بلافاصله آزاد کنند و او را از همه اتهاماتش مبرا سازند»



جایزه وکیل پشت میله های زندان به فعالان مدنی برجسته ای اهدا می شود که قدرت رهبری فوق العاده ای داشته و تاثیری شگرف بر جامعه گذاشته اند و اکنون ناعادلانه در زندان هستند



کنگره اسلامی آمریکا یک سازمان حقوق مدنی است که شعار اصلی آن” شور برای میانه روی ” است این سازمان که در راستای توسعه تسامح و تبادل آرا در میان مسلمانان و سایر مردم فعالیت می کند دفاتری در واشنگتن، بوستون، قاهره و بصره دارد



زینب السواجی عراقی الاصل است و پس از یازدهم سپتامبر یکی از دو پایه گذار کنگره اسلامی آمریکا بود و مقالاتی در نیویورک تایمز وال استریت ژورنال و یو اس تو دی نوشته است.

عکس / عکس بزرگ سکینه محمدی آشتيانی بر ساختمان "وزارت فرصتهای برابر" ايتالیا

عکس بزرگ سکینه محمدی آشتیانی بر ورودی ساختمانی در مرکز شهر رم / دولت ايتاليا عکس بزرگی از سکينه محمدی از ساختمان "وزارت فرصتهای برابر" آويزان کرده است. دولت ايتاليا با این عمل بر لغو حکم سنگسار و اعدام سکينه محمدی اصرار دارد.


فیلم / حضور گسترده نيروهای انتظامی و امنیتی در تهران - 11 شهریور، 2 سپتامبر

درگیری درب منزل مهدی کروبی/ تیراندازی و حمله با ککتول ملوتوف

سحام نیوز: از دقایقی پیش به منزل مهدی کروبی حمله شد. نیروهای بسیج با استفاده از سلاح گرم اقدام به حمله به منزل مهدی کروبی نمودند.


آنها پس از شکستن درب منزل اقدام به ورود به ساختمان کردند. نیروهای محافظ به مجبور به تیراندازی هوایی شدند.

این افراد در شب قدر با هدف ایجاد رعب و وحشت اقدام به این کار کردند.

متاسفانه نیروهای انتظامی علی رغم حضور در صحنه تاکنون اقدامی نکردند.



اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام میشود.