Thursday, July 2, 2009

برخيز كه وقت اتحاد است (پوستر اعتصابات سراسرى ايران 15 تا 17 تير


پيرو دعوت رئيس جمهور منتخب مير حسين موسوى جهت اعتكاف سراسرى طى روزهاى 15 تا 17 تير ماه در سراسر ايران، و تأكيد ايشان بر اينكه "رسانه شمائيد"، و نيز جهت هميارى تظاهرات عظيم 18 تير ماه، پوسترى ‌است با همين مضمون در تقويت همبستگى ‌و اتحاد هموطنان. "اى نسيم پر تلاش، بوز؛ و اين تن فسرده و عصاى ‌موريانه خورده را فرو بپاش" (زنده ياد حميد مصدق)

ادعای خبرگزاری روسی:سپاه پاسداران خواستارمحاکمه موسوی شد


فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران محاکمه "میرحسین موسوی" رقیب اصلی "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران در انتخابات ریاست جمهوری که 22 خرداد ماه برگزار شده بود را مطالبه می کند.

به گزارش «ریا نووستی» از رادیو روسیه، سپاه پاسداران اتهامی شامل 9 بند بخاطر "تعرض به امنیت ملی" به نخست وزیر سابق کشور وارد کرده است. موسوی بعنوان سازمان دهنده اصلی اعتراضات در تهران محسوب می شود که منجر به کشته شدن 20 نفر شد.

دادخواست ساختارهای امنیتی که حامی "محمود احمدی نژاد" هستند، به دادستانی کل ارائه شده است. در صورت آغاز محاکمه، ممکن است موسوی 67 ساله دست کم به 10 سال حبس محکوم شود.

در خواست ۱۰۰ نماينده مجلس برای برخورد با «عوامل اغتشاشات» اخير


صد تن از نمايندگان مجلس در نامه ای به قوه قضائيه خواستار برخورد با «عوامل اغتشاشات» اخير شده اند و نماينده اروميه می گويد: مير حسين موسوی از متهمان اصلی اغتشاشات اخیر است.

حميد رسايی، نماينده تهران و حامی محمود احمدی نژاد، به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گفته است: يکصد نفر از نمايندگان مجلس در نامه ای به قوه قضائيه خواستار محاکمه «عوامل اغتشاشات اخير» و «جلوگيری از اعمال غير قانونی» آنان شدند.

آقای رسايی همچنين می گويد: برخی از «سرکردگان اين حوادث هنوز به حرف های غير قانونی خود ادامه می دهند.»

هرچند آقای رسايی اسامی اين «سرکردگان» را مشخص نکرده است، اما به دنبال تاييد نتيجه انتخابات توسط شورای نگهبان در روز دوشنبه، مير حسين موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، آيت الله سيد جلاالدين طاهری، جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دولت بر آمده از انتخابات ۲۲ خرداد ماه را «غير قانونی» اعلام کرده اند.

دو روز پس از تاييد انتخابات رياست جمهوری توسط شورای نگهبان، مير حسين موسوی در بيانيه ای جديد با غير مشروع دانستن دولت محمود احمدی نژاد اعلام کرد: مسئوليت تاريخی ماست که به اعتراض ادامه دهيم.

در همين زمينه، سيد سلمان ذاکر، نماينده اروميه و عضو کميسيون قضايی مجلس، از شکايت نمايندگان از ميرحسين موسوی خبر داده است.

آقای ذاکر، ميرحسين موسوی را به «اقدام عليه امنيت کشور، اخلال در نظم عمومی و تشويش اذهان عمومی» متهم کرده، و گفته است: مير حسين موسوی يکی از متهمان اصلی اغتشاشات اخير است.

در جريان اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوری، تهران و برخی شهرهای ايران شاهد راهپيمايی های مسالمت آميز معترضان بود. در بزرگترين راهپيمايی اعتراضی که روز دوشنبه، ۲۵ خرداد، با حضور صدها هزار نفر در تهران برگزار شد به دنبال تيراندازی نيروهای بسيج به سوی جمعيت دستکم هشت نفر کشته شدند.

فرمانده نيروی انتظامی ايران می گويد که در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات ۲۰ نفر کشته شده اند.

در همين حال، حميد رسايی از اظهارات برخی از نمايندگان مجلس عليه اقدامات نيروهای بسيجی در جريان اين اعتراضات، انتقاد کرد و گفت: « اين بچه ها فتنه را از سر نظام و مردم رد کردند و بايد قدردان آنها باشيم.»

اين در حالی است که سازمان های طرفدار حقوق بشر ضمن اعتراض نسبت به خشونت عليه تظاهرات مسالمت آميز معترضان خواستار تعقيب قضايی نيروهای بسيجی شده اند.

سارا لی ويتسون، مديرکل بخش خاورميانه و شمال افريقای سازمان ديده بان حقوق بشر روز سه شنبه در نيويورک گفت: «دبيرکل سازمان ملل متحد بايد بر سفر به ايران و همچنين انجام تحقيقات و تعقيب قضايی بسيجی هايی که خشونت مرتکب شده اند، پافشاری کند.»

لی ويتسون وضعيت حقوق بشر در ايران را «وخيم» توصيف کرده و گفته است: وضعيت حقوق بشر در ايران به مرحله ای از وخامت رسيده است که ديگر تنها به مردم ايران مرتبط نيست و به دنيا ارتباط دارد.

اینترپل: درخواستی برای تعقیب شاهد قتل «ندا» دریافت نکرده‌ایم


درحالی که فرمانده پلیس ایران گفته بود پزشک حاضر در صحنه قتل ندا آقاسلطان تحت تعقیب اینترپل قرار گرفته، پلیس بین‌الملل، اینترپل، می‌گوید تاکنون درخواستی از مقامات جمهوری اسلامی در این مورد دریافت نکرده است.
اسماعيل احمدى مقدم، فرمانده نيروى انتظامى ايران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، قتل «ندا آقا سلطان» را يک سناريوى از پيش تعيين شده دانست و گفت که «آرش حجازى، پزشکى که در صحنه قتل ندا آقاسلطان حضور داشته است، توسط نيروهاى وزارت اطلاعات و پليس اينترپل تحت تعقيب است».

اکنون دفتر مطبوعاتی دبیرخانه فرماندهی اینترپل در لیون فرانسه در پاسخ کتبی به پرسش رادیو فردا، می‌گوید که اینترپل «تا ساعت ۱۰:۳۰ پیش از ظهر روز پنجشنبه دوم ژوئیه (یازدهم تیر ماه) به وقت لیون، هیچگونه درخواستی از مقامات ایرانی، در خصوص پرونده مرگ ندا آقاسلطان دریافت نکرده است».
اکنون دفتر مطبوعاتی دبیرخانه فرماندهی اینترپل در لیون فرانسه در پاسخ کتبی به پرسش رادیو فردا، می‌گوید که اینترپل «تا ساعت ۱۰:۳۰ پیش از ظهر روز پنجشنبه دوم ژوئیه (یازدهم تیر ماه) به وقت لیون، هیچگونه درخواستی از مقامات ایرانی، در خصوص پرونده مرگ ندا آقاسلطان دریافت نکرده است».

آرش حجازی، نویسنده و پزشک، چند روز پس از قتل ندا آقاسطان در مصاحبه با شبکه جهانی بی.بی.سی اظهار کرد که در زمان قتل ندا آقاسطان در ایران حضور داشته و در صحنه قتل حاضر بوده است.

برخی از تصاویر ویئویی مخابره شده از صحنه مرگ ندا آقاسلطان صحت گفته‌های آقای حجازی را در مورد حضور در صحنه قتل این دختر ۲۷ ایرانی تأیید می‌کند.

آقای حجازی همچنین در بیان جزئیات قتل ندا عنوان کرد که او به به ضرب گلوله یک بسیجی به قتل رسیده است.

ندا آقا سلطان که مرگ وی به نماد اعتراض‌ها عليه نتايج انتخابات رياست جمهورى ايران در خارج تبديل شده، شنبه هفته گذشته و در جريان يکى از راهپيمايى‌های اعتراضی به ضرب گلوله به قتل رسید.

تصاویر ویدئویی از صحنه کشته شدن ندا آقاسلطان به سرعت در اينترنت و تلويزيون‌هاى مهم دنيا انتشار یافت و در بسيارى از اعتراض‌هاى خارج از کشور به سرکوب ها در ايران، عکس وى در دست معترضان دیده می‌شود.

با بالا گرفتن اعتراض‌ها به مرگ خانم آقا سلطان، باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا، در يک مصاحبه مطبوعاتى گفت که از ديدن تصاوير مرگ وى ناراحت شده و افزود: «من فکر مى‌کنم هر کسى که اين تصوير را مى‌بيند متوجه مى‌شود اساساً در اين زمينه بى‌عدالتى رخ داده است.»

با این حال رسانه‌هاى دولتى جمهورى اسلامى، بلافاصله مسئوليت مرگ «ندا» را متوجه عوامل خارجى کردند و حتى روزنامه «جوان» که به سپاه پاسداران نزديک است این موضوع را به خبرنگار اخراج شده تلويزيونى بى.بى.سى نسبت داد.

در تازه‌ترین واکنش‌ها به اظهارات رئیس پلیس ایران در مورد کشته شدن ندا، رابرت گيبس، سخنگوى كاخ سفيد آمريكا، این مقام انتظامی ايران مبنی بر اینکه قتل «ندا آقا سلطان» سناریو بوده است را «بهت آور» ارزیابی کرد.

هر شنبه در پارک ها جمع می شویم دعوت مادران عزادار از مردم

به دنبال دستگیری بیش از 20 نفر از زنان سیاه پوشی که چند روز پیش برای سوگواری در مرگ عزیزان خود در پارک لاله گردآمده بودند، "مادران عزا" با صدور فراخوانی از ادامه این عزاداری ها در روز شنبه هر هفته، بین ساعت 7 تا 8 در پارک های مختلف تهران خبر داد.

در اعلامیه گروه "مادران عزا" آمده است: "سوگواری خاموش و آرام مادران عزادار، عصر شنبه ششم تیرماه 88 در پارک لاله تهران، متاسفانه با هتک حرمت، ضرب و شتم و دستگیری تعدادی از مادران و زنان جوان توسط نیروهای انتظامی و نظامی روبرو شد. به رغم مما نعت نیروهای پلیس از ورود زنان به پارک لاله و متفرق کردن افراد در پارک، بالغ بر 500 تن از مادران توانستند در گوشه و کنار پارک بنشینند و سوگوار فرزندانی شوند که در راهپیمایی های مسالمت آمیز و اعتراضی پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده و شهید شده بودند. پیرو فراخوان اولیه مادران عزادار، ما تا پایان دادن به خشونت ها و آزادی کلیه زندانیانی که برای اعتراض به تقلب های انتخاباتی دستگیر شده اند و به ویژه مادران دستگیر شده در پارک لاله و مجازات قاتلان فرزندان مان شنبه های هر هفته از ساعت7 تا 8 بعدازظهر در پارک لاله و دیگر پارک ها به سوگ می نشینیم."

در ادامه این فراخوان می خوانیم: "مادران! حس مادری مان ما را به دادخواهی از خون فرزندانمان و خواست آزادی فرزندان دربندمان واداشته است. از همه شما دعوت می کنیم با حضورتان در گوشه و کنار پارک های مذکور به این حرکت خودجوش مادرانه بپیوندید. اعتراض تان را نسبت به مسئولان با سکوت؛ و همبستگی تان را با مادران عزادار و مردم حق طلب با آمدن تان نشان دهید.

برادران و پسران ما در نیروهای انتظامی و نظامی! ما مادران شما هستیم، با شما با احترام و مادرانه رفتار می کنیم، حرمت مادران را نگاه دارید و به مادران تان خشونت نکنید تا به آه مادران دردمند گرفتار نشوید."

گردهمایی بعدی "مادران عزا" شنبه 13 تیر ماه برگزار می شود. اسامی و آدرس پارک ها به این شرح است: پارک لاله – بلوار کشاورز؛ پارک اندیشه – شریعتی نرسیده به پل سیدخندان؛ پارک ملت – خیابان ولی عصر؛پارک گفتگو- گیشا.



اولین گردهمایی مادران عزا

آزاده حاجی زاده، گاولین گردهمایی مادران عزا در پارک لاله را برای سایت تغییر برای برابری چنین گزارش کرده بود: "درپی فراخوان جمعی از مادران عزادار که قصد داشتند ساعت 7 بعدازظهرشنبه در پارک لاله با سکوت، راهپیمایی آرامی به دور استخر یا آب نمای پارک داشته باشند به پارک لاله رفتم هر چند مادر نیستم ولی برای احترام به مادران عزیز دلم می خواست که تنهای شان نگذارم.این مادران در فراخوان شان نوشته بودند "ساعت 7 شنبه شب؛ همان ساعتی که به ندا آقاسلطان بیرحمانه شلیک شده و اینک سمبل مقاومت فرزندان ما لقب گرفته به یاد بقیه عزیزان کشته شده هم هر هفته ساعت 7 بعدازظهر در حوالی محل کشته شدن ندا خیابان امیرآباد – پارک لاله جمع می شویم و با سکوت خود بغض و غم مان را نشان می دهیم».چند نفر از مادرانی هم که فرزندان شان جزو گمشده ها هستند عکس پسران شان را آورده بودند که دستشان بگیرند. تعدادی از مادران هم با شمع های سیاه و روبان های سیاه آمده بودند که شاید بتوانند در محلی کنار آب نما نشانه ای از عزاداری درست کنند. ازسکوت و بغض شان هم پیدا بود که چه می خواهند؛ شاید سکوت شان گوش ماموران را کر می کرد که بی طاقت شده بودند و گردان گردان نیرو پیاده می کردند و نمایش می دادند. از ساعت 5 بعدازظهرنیروهای پلیس مانع از نشستن زنان روی نیمکت های اطراف استخر شدند و زنان را از پارک خارج می کردند. به برخی هم که اعتراض می کردند می گفتند همه بروند این خانم بماند تا خدمتش برسیم.زنی با چادر مشگی اعتراض می کرد که بگو حکومت نظامی است تا من بروم. ولی مامور چنان دشنام های رکیکی به زن داد که مادری دیگر طاقت نیاورد و گفت ما شما را با لباس شخصی ها فرق می گذاریم شما نباید اینطور صحبت کنید شما نیروی انتظامی هستید و باید قانونی صحبت کنید. اما در جواب، مامور نیروی انتظامی حرف زشت تری به آن مادر زد که همه حرکت کردند به سمت دیگر پارک".



ضرب و شتم مادران

در ادامه این گزارش می خوانیم: "برنامه نشستن و راه رفتن با سکوت را ساعت 7 بعدازظهر اعلام کرده بودند ولی از ساعت 5 بعدازظهر زنان که اغلب میانسال به بالا بودند همه نیمکت ها را، مخصوصا سری دوم یعنی پشت نیمکت های اول را اشغال کرده بودند. همین طور به جمعیت اضافه می شد که دیگر از ورود زنان، بخصوص زنان سیاهپوش به پارک جلوگیری کردند و اتوموبیل های پلیس را به داخل پارک آوردند. یک نفر از ماموران شروع به فیلمبرداری از چهره زنان کرد که همه یکصدا اعتراض کردند و ماموران همه را به یک فرعی هدایت کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند و عده ای را دستگیر و تجمع را متفرق کردند. تعداد زنان دستگیر شده که به بازداشتگاه موقت شاپور منتقل شده اند بیش از 20 نفر است البته شاید تعدادی را هم به بازداشتگاه وزرا منتقل کرده اند خبری از بازداشتگاههای دیگر نداریم. در بین بازداشت شدگان رهگذرانی که هیچ اطلاعی از این حرکت مادران نداشتند دیده می شدند".

گزارشگر سایت تغییر برای برابری سپس می افزاید: "بهر حال به نظر من حرکتی بود خودجوش که می تواند هر هفته تکرار شود به شرطی که نیروهای پلیس با عقلانیت بیشتری به موضوع نگاه کنند چرا که : نه راه بندانی ایجاد شد، نه شعاری داده شده نه اعلامیه ای پخش شد. هیچ! فقط تعدادی مادر نگران و داغدار با فاصله از هم نشسته بودند و می خواستند با سکوتشان فریاد بزنند.باورنکردنی است که در کشوری که رئیس جمهور آن می گوید در کشور ما آزادی نزدیک به مطلق وجود دارد ازحضور چند مادر، آن هم چند مادر داغدار و نگران، آقایان چنان به هراس می افتند که گویی خدای ناکرده آمریکا یا اسرائیل حمله کرده و طوری نیرو پیاده می کنند و نمایش های رزمی می دهند و پارک را محاصره می کنند که رعب و وحشت عجیبی در بین مردم هم ایجاد بشود تا مبادا دست از پا خطا کنند."

وی سپس از قول مادران می نویسد: "چرا از ما می ترسند؟ اشتباه می کنند باید بگذارند ما مراسم مان را انجام دهیم و کمی آرام بگیریم. اونقدر می آییم تا ذله شان کنیم مگر ما حقی نداریم؟ همه حق ها مال زورگویانه؟ بابا این تاج و تخت به کسی وفا نکرده به این ها هم وفا نخواهد کرد باید احترام خودشان را حفظ کنند. بچه های ما چه گناهی کرده اند که عدالت را باور کرده اند. تقصیر خود ماست سی سال پیش اگر نمی رفتیم تو خیانونها الان بچه هامون راحت تر بودند. پسرم کنکور داشت گفتند برای کنکور آزادش می کنن یک هفته دویدم ولی به قول شان عمل نکردند یکسال درس خونده بود برای کنکور ولی جا موند.صدا و سیما میگوید ندا را اغتشاشگران کشته اند؟ منظورش مردمه آخه کی باور می کنه؟ اگر اغتشاشگران کشته اند چرا اجازه مراسم ختم نمی دهند؟ از صدا و سیما نگویید که اصلا ملی نیست من یک نسخه فراخوان را برای صدا و سیما ایمیل کردم. اگر ملی بود امروز می آمد اینجا و یک گزارش خوب تهیه می کرد اونوقت می گن چرا به صداهای بیگانه گوش می دهید. پلیس های زن هم آورده اند. واقعن این مامور ها چی فکر می کنن. زندگی راحتی دارند؟ بدبختی ها را نمی بینند؟ جوانهای خودشون به این راهپیمایی ها نمی روند؟ چرا اینقدر سعی دارند سرکوب کنند. واقعن از سن و سال ما خجالت نمی کشند؟"





--------------------------------------------------------------------------------

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۸۸ وزارت اطلاعات، در پی آرش حجازی تلاش برای خاموش کردن شاهد قتل ندا


ماجرای قتل نداآقاسلطان، دخترجوانی که درجریان تجمات پس از انتخابات ریاست جمهوری دریکی از خیابان های حوالی میدان انقلاب کشته شد، با اظهارات فرمانده نیروی انتظامی در مورد تحت تعقیب قراردادن آرش حجازی شاهد قتل توسط وزارت اطلاعات، وارد مرحله جدیدی شد.



خشم پلیس، تعیقب حجازی

سردار اسماعیل احمدی مقدم روز گذشته مدعی شد:" آرش حجازی كه در پرونده قتل ندا آقا سلطان به عنوان شاهد، جنجال سازی كرده تحت تعقیب پلیس بین‌الملل (ینترپل) ونیروهای اطلاعاتی است." وی افزود که قتل ندا آقا سلطان سناریو است و هیچ ربطی به اغتشاشهای تهران ندارد.

این سخنان دیروز در حالی بیان شد که با جستجو در قسمت افراد "تحت تعقیب" وب سایت پلیس بین الملل، هیچ نامی از آرش حجازی دیده نمی شود. بسیاری از وبلاگ نویسان ایرانی دیروز با استناد به همین واقعیت اظهارات احمدی مقدم را دروغ دانستند.

آرش حجازی چهره شناخته شده ای درمیان اهالی نشر و ترجمه درایران است متولد سال ۱۳۴۹ است و از سال ۱۳۷۶ انتشارات کارون را تاسیس کرد. پاولو کوییلو نویسنده نامدار برزیلی و خالق "کیمیاگر" حجازی را مترجم رسمی آثار خود به فارسی معرفی کرده است. او هم اکنون دانشجوی دانشگاهی در جنوب انگلیس است و درحالی که تنها پنچ روز پیش از حادثه یادشده به تهران آمده بود، یک روز پس از آن ایران را ترک کرد. او در گفت وگویی مفصل با شبکه بی بی سیبا تشریح لحظات پایانی زندگی ندا اعلام کرد که علیرغم خطراتی که چنین مصاحبه ای برای وی دارد آن را به دلیل مساپل اخلاقی انجام می دهد. او گفت که از زمانی که ندا درخیابان جان سپرد به مدت سه شب نتوانسته بخوابد. در این مصاحبه مفصل او تصریح کرد کسانی که به ندا شلیک کرده اند نیروهای لباس شخصی مسلح بوده اند.

حجازی در اظهار نظری دیگر تاکید کرد ابتدا گمان کرده که تیر اندازی از روی یک پشت بام انجام شده است. اما کمی بعد تظاهرات کنندگان را دیده است که مرد مسلح موتور سواری را گرفته اند: "مردم فریاد می زدند "گرفتیمش، گرفتیمش". او را خلع سلاح کردند و کارت شناسایی اش را که نشان می داد عضو بسیج است، گرفتند. مردم خیلی عصبانی بودند و او فریاد می زد: « نمی خواستم بکشمش.» مردم نمی دانستند با او باید چکاربکنند و گذاشتند که برود. اما کارت شناسایی اش را گرفتند. کسانی هستند که می دانند او کیست. چند نفر هم از او عکس گرفتند".

پوشش خبری مصاحبه آرش حجازی و اظهارات وی مبنی بر قتل نداآقاسلطان توسط نیروهای بسیجی خشم مقامات ایرانی را به شدت برانگیخت و شنیده ها حاکی از آن است که خانواده وی تحت فشارشدیدی هستند تا روایت رسمی مقامات ایرانی را تایید کنند.



احمدی نژاد، مردی که به موضوعات جهانی علاقه منداست

طی روزهای گذشته رسانه های طرفداردولت از صداوسیما گرفته تا خبرگزاری فارس وروزنامه جوان وکیهان دیگر ارگان های حامی دولت، با اظهاراتی ضدونقیض کشته شدن ندا آقا سلطان را توطئه نامیده اند. دو روز پیش محمود احمدی نژاد با نوشتن نامه ای به آیت الله شاهرودی از وی خواست در خصوص این قتل پیگیری لازم را به انجام رساند.

او درنامه خود نوشت: " با توجه به حاشیه سازی های فراوانی که در خصوص این حادثه دلخراش صورت گرفته و شانتاژ تبلیغاتی وسیع رسانه های بیگانه و قراین و شواهد فراوان دیگر، دخالت مخالفین و معاندین ملت ایران، برای بهره برداری های سوء سیاسی و مشوه نمون چهره پاک جمهوری اسلامی قطعی به نظر می رسد. لذا دستور فرمائید تا دستگاه قضایی با جدیت هرچه بیشتر به موضوع قتل آن مرحومه رسیدگی و عوامل جنایت را شناسایی و محاکمه و نتیجه را جهت اطلاع مردم شریف منتشر نماید."

اینکه رییس جمهور درمقابل دستگیری صدها نفر وکشته شدن نزدیک به بیست نفرسکوت کرده اما درمورد پرونده مرحوم نداآقاسلطان واکنش نشان داد اعتراض و انتقاد صریح پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس را به همراه داشت. این سایت دریادداشتی با به سخره گرفتن اظهارات محمود احمدی نژاد وانگیزه وی برای نوشتن چنین نامه ای نوشت: "نگاشتن این نامه خود این روزها موجب بحث‌های فراوان شده که چرا اگر احمدی‌نژاد می‌خواهد پرونده قتل قربانیان حوادث اخیر بررسی شود به سراغ نداآقا سلطان رفته است؟ پاسخی که اکثر تحلیل‌گران به این موضوع می‌دهند یکسان است: «چون نداآقا سلطان جهانی شد»، و اصولا احمدی‌نژاد با توجه به ویژگی‌های خاص خود علاقمند است در موضوعات جهانی وارد شود و به اصطلاح خود «صحنه را مدیریت کند»، کاری که چند سالی است از آن سخن می‌گوید اما در عمل چندان نتوانسته در موضوعاتی که برای مدیریت کردن آن در عرصه بین‌الملل وارد شده موفق باشد."



روایت های متناقض رسانه های طرفداردولت

روزنامه وطن امروز که به مدیرمسوولی مهردادبذرپاش متحد نزدیک محموداحمدی نژاد منتشر می شود کشته شدگان اخیر را قربانی "تک تیراندازهای منافقین نامید" و مدعی شد: " آنان با استقرار تک تیراندازهایی در برخی نقاط، مردم و به ویژه زنان را هدف قرار می دهند و با تصویربرداری از قربانیان خود، به جنجال تبلیغاتی علیه نظام می پردازند."

اما خبرگزاری فارس که طی روزهای گذشته فعالیت های چشمگیری را برای عادی جلوه دادن نتیجه انتخابات وحمایت از محموداحمدی نژاد وپوشش کامل پروژه اعترافات اجباری داشته است نوشت: "تحقیقات به عمل آمده از طریق دوربین‌های حاضر در صحنه، اظهارات شهود، بررسی محل حادثه، شناسایی و بازجویی از افراد حاضر در صحنه و گزارش پزشكی قانونی، مشخص شده است فردی به وسیله یك اسلحه قاچاق به طرف تنی چند از حاضران در خیابان كارگر شمالی تیراندازی می‌كند كه یكی از این گلوله‌ها از پشت به ندا صالحی اصابت می‌كند."

اما درحالی که فارس در جای دیگر می نوشت که تحقیقات برای پیدا کردن قاتل ندا ادامه دارد ، روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران از "دستگیری قاتل" خبر می داد و بدون این که نامی از وی ببرد مدعی شد که عامل این جنایت یکی از "اراذل و اوباش" بوده که از خبرنگار بی بی سی پول گرفته است تا ندا را بکشد.

جوان نوشت: "خبرنگار بی‌بی‌سی، مستقر در تهران که اخیراً از ایران اخراج شده است در اقدامی غیرانسانی با اجیر کردن یکی از اراذل و اوباش و دادن مبلغی به وی، خواستار کشتن یک نفر برای تهیه فیلم مستند خود شد. به گفته منابع آگاه، فیلمی که اخیراً از اصابت گلوله و کشته شدن دختر جوانی به نام ندا آقا سلطان در شبکه‌های مختلف خبری دنیا و اینترنت منتشر شده است ثمره این اقدام غیرانسانی خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی در ایران است. گفتنی است پس از به قتل رسیدن این دختر و با توجه به اینکه هیچ اجازه‌ای برای استفاده نیروهای امنیتی و انتظامی از سلاح گرم علیه اغتشاشگران صادر نشده بود، نیروهای حاضر در صحنه این فرد را دستگیر كردند و پس از بازجویی پرده از این راز غیرانسانی برداشته شد."

سید احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران نیز "اغتشاشگران" را عامل این جنایت معرفی کرد و با اشاره به فیلم منتشر شده از لحظه هدف قرار گرفتن ندا گفت: هر عاقلی که این فیلم را ببیند می فهمد که کار، کار اغتشاشگران است و معلوم می شود که از پیش تنظیم شده بوده چرا که این خانم در یک کوچه خلوت حضور داشت و اگر نظام بخواهد برخورد کند در خیابان و نه کوچه خلوت برخورد می کند لذا خودشان این کار را کرده اند و معرکه علیه نظام به راه می اندازند.

در این بین صدا و سیما که معمولاً در این قبیل موارد، عملکردی کند و دیرهنگام دارد نیز وارد ماجرا شد و با پخش گزارشی کوتاه از این واقعه، با تاکید بر نکاتی مانند دور بودن محل حادثه از مکان درگیری ها و تصویربرداری از وی، ماجرا را دارای "ابهامات فراوان" نامید و البته مشخصاً از هیچ فرد، سازمان یا کشوری به عنوان عامل قتل یاد نکرد.



--------------------------------------------------------------------------------

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۸۸ اخرین موضع گیری های موسوی و خاتمی احمدی نژاد مشروعیت سیاسی ندارد


فرشته قاضي

دو روز پس از تایید انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، میرحسین موسوی که بارها بر ابطال انتخابات تاکید کرده است با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دولت احمدی نژاد فاقد مشروعیت سیاسی است و "بیم آن می‌رود که بر اثر ضعف‌های بی‌شمار ذاتی و عارضی‌اش در ورطه امتیاز دادن به بیگانگان بیفتد."

موسوی در این بیانیه با اشاره به اینکه شورای نگهبان از انبوه تقلب ها و تخلف های صورت گرفته چشم پوشی کرده، هشدار داده است که "با حمله به خوابگاه دانشجویان، با خون‌های ریخته شده، جوانان کتک خورده و مورد اهانت قرار گرفته، صدا و سیمای از انظار جامعه افتاده، قلم‌های شکسته، روزنامه‌های بسته، با فضای امنیتی کودتاگونه و بی‌اعتمادی تلخ و گستردة مردم نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات و دولت ناشی از آن. به زودی گرمای حادثه فرو می‌نشیند و دست‌اندرکاران این ماجرا با صورت‌حساب بلندبالای اشتباهات خود روبرو می‌شوند."

نخست وزیر زمان جنگ با یادآوری اینکه خطر در پیش است تاکید کرده "نظامی که به مدت سی‌سال به اعتماد مردم متکی بود نمی‌تواند یک شبه قوای امنیتی را جایگزین این نقطه اتکا کندو اگر انکار این واقعیت سودی می‌رساند، ما نیز با منکران آن هم‌صدا می‌شدیم."

موسوی سپس با بیان اینکه باید "به صداقت، قانون، خرد و مردم" بازگردیم این سوال را طرح کرده است که: "چگونه از مردم می‌خواهیم ایمان‌های مذهبی‌شان را سرمایه اعتماد به ما قرار دهند در حالی که صراحتا به آنان دروغ گفته می‌شود؟ و چرا هر گره سهلی را با دندان‌های امنیتی باز می‌کنیم؟" موسوی در بخش دیگری از بیانیه اش خطاب به مردم با تاکید بر اینکه "آرزوهای بلند و کوشش‌های خالصانۀ خود را نباخته ایم" نوشته است: "ما با هم آمدیم تا با تجسس در احوال شخصی مردم مخالفت کنیم و از نفرت‌پراکنی و پرونده‌سازی بیزاری بجوییم."



حفظ شعله های امید

موسوی امید به آینده را رساترین اعتراض خود و حامیانش دانسته و به هوادارانش توصیه کرده که شعله امید را در سینه های خود محافظت کنند. موسوی تاکید کرده است: "تمامی تلاش‌هایی که این روزها در مخالفت با شما صورت می‌گیرد برای آن است که از ثمربخش بودن اعتراضات قانونی خود ناامید شوید، زیرا تا ما ناامید نشویم این دولت از اعتبار واقعی برخوردار نخواهد شد."

او ادامه اعتراض و تلاش برای استیفای حقوق مردم را مسوولیت تاریخی خود دانسته و تصریح کرده است که "اجازه ندهیم حاصل خون صدها هزار شهید به یک دولت امنیتی مستهلک شود."



معامله و مصالحه نمی کنم

موسوی آنگاه بااشاره به شخصیت ها و گروه هایی که از خواسته بودند گذشت کند اعلام کرده« من از همان ابتدا از حق شخصی خودم گذشت کرده بودم اما نمی توانم بر سر حقوق و آرای پایمال شده مردم معامله یا مصالحه کنم.»

در بخش دیگر این بیانیه موسوی از تشکیل جمعیتی قانونی توسط گروهی از نخبگان برای صیانت از حقوق و آرای پایمال شده مردم خبر داده و گفته است او نیز بدانها خواهد پیوست.



کوتای مخملین علیه مردم و جمهوریت نظام

همزمان با صدور بیانیه میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران و حامی موسوی هم ضمن سخنانی انتخابات اخیر را "کودتایی مخملین علیه مردم و جمهوریت نظام" خواند وتاکید کرد "نظام جمهوری اسلامی باید حتی نسبت به ریختن یک قطره خون هم حساس باشد نه اینکه با ایجاد فضای تبلیغاتی مسموم حرکت آرام و هوشمندانه مردم را اغتشاشی که توسط چند نفر از بیرون نظام هدایت می شود بخواند."

خاتمی که در جمع خانواده های زندانیان سیاسی و مطبوعاتی که در پی کودتای انتخاباتی اخیر بازداشت شده اند، سخن می گفت، تصریح کرد: "این توهین به شعور و بلوغ سیاسی مردمی است که با رأی خود برای تغییر ساز و کارهای غلط به عرصه آمدند، نه برای تغییر نظام و اعتراضشان هم به این بود که سرنوشت رأیشان چه شده است؟"

خاتمی فلسفه انتخابات را روی کار آمدن نماینده مردم دانست و هشدار داد: "زمانی که ذهن جامعه از نتایج انتخابات اقناع نشده است فلسفه اصلی انتخابات زیر سؤال خواهد رفت و نظام شکست خواهد خورد."

وی در ادامه خطاب به خانواده های بازداشت شدگان گفت: "جرم شما این است که در ایران ماندید و برای تقویت نظام و تأمین حقوق مسلم مردم تلاش کردید و اینک باید مورد بی مهری و کم لطفی قرار گیرید."

خاتمی معترضان را "دلسوزان ایران و نظام " دانست و با انتقاد از عدم صدور مجوز از سوی وزارت کشور برای تجمعاتی که تشکل های رسمی و ریشه دار انقلاب درخواست کرده بودند و همچنین بستن تمام راههای ارتباطی بزرگان با مردم تصریح کرد: "پاسخ حکومت به این حرکت بزرگ مردمی چه بود؟! ریختن خون مردم، امنیتی کردن فضای جامعه و اتهام زنی به خیرخواهان نظام."



صدا و سیما کجاست کشته ها را نشان دهد؟

وی آنگاه موسوی را سرمایه نظام دانست و با طرح این سوال که "چند نفر مانند موسوی و کروبی داریم" از اتهامات و فضای مسموم صدا و سیما به شدت انتقاد کرد.

خاتمی گفت:"امکانات مخابراتی، اینترنت و مطبوعات را به شدت محدود کرده اند و در فضایی کاملا بسته و امنیتی که هر روز دهها نفر در کمال بی خبری دستگیر می شوند رسانه به اصطلاح ملی بارها و بارها صحنه های خاصی را نشان می دهد تا از آن برای تحریک احساسات بخشی از جامعه بهره برداری کند و آنگاه انگشت اتهام را به سوی مردم نشانه می گیرند که چرا برای دریافت اخبار و اطلاعات به منابع دیگر رجوع کرده اند!"

وی افزود: "میلیون ها نفر از مردمی که صدا و سیما مرتب از حماسه آنان دم می زند به نشانه اعتراض و در حالی که تمام راههای قانونی به روی آنها بسته شده به صحنه آمده اند، دهها نفر کشته شده اند و صدها نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند! کجاست صدا و سیما که این ها را به جامعه نشان دهد؟"



امنیتی کردن فضا

رئیس جمهور سابق ایران با مخاطب قرار دادن آیت الله شاهرودی، رئیس قوه قضائیه گفت: "وظیفه قانونی و شرعی شما بود که به عنوان رئیس قوه قضائیه از ابتدای بروز این حوادث با جدیت اعمال مسؤولیت می کردید و در مورد نحوه بازداشتها، اختیار وکیل، شرایط زندانیان و بازجوییها، قانون شکنان خشونت گرا را موظف به رعایت قانون و شرع می فرمودید. اگرچه تشکیل هیأتی برای رسیدگی به این موضوع پس از یک هفته جای امیدواری است ولی اعمال مسؤولیت شما یعنی آزادی این جمع کثیر، رسیدگی به تمام افتراهایی که به شخصیتها و سرمایه های نظام زده شده، توهین هایی که به مردم شده است."

وی تصریح کرد: "مگر هرکس می تواند به هر صورت خواست مردم را بازداشت کند، بعد آنها را بازجویی کند و بدون اینکه کسی اطلاع از نحوه برخوردها و فشارهای وارده به آنها داشته باشد تواب سازی و اعتراف گیری کند و پیش از اینکه در دادگاهی صالح این اعترافات بی اساس و بی ارزش به قضاوت گذاشته شود آنها را در سطح جامعه منتشر کند و دستگاه قضایی اظهار بی اطلاعی کند؟!"

وی در ادامه خواستار رعایت تمام حقوق شهروندی بازداشت شدگان شد و انتقاد کرد: "این شکل فله ای علاقمندان به نظام و ایران توسط عده ای که هیچ کس مسؤولیت کارشان را به عهده نمی گیرد دستگیر شده، تحت فشار قرار گیرند و دستگاه قضایی و اطلاعاتی کشور رسما اظهار بی اطلاعی کند؟"
عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه همه از فضای آرام صحبت می کنند پرسید: "فضا چگونه باید آرام شود؟ با ادامه این دستگیریها، با امنیتی کردن بیشتر فضا؟! آشتی ملی به این ترتیب؟"



پروژه نخ نمای اعتراف گیری

وی با این توضیح که "اگر خواهان آرامش در جامعه ایم، باید مسببین این خشونتها و دستگیریهای غیرقانونی به سرعت شناسایی و به مردم و مراجع قضایی معرفی شوند و این فضای زشت امنیتی برداشته شود" تاکید کرد: "کسانی که باید مدافع حقوق مردم باشند آن ها را تحقیر می کنند و با به کار بردن الفاظی سخیف و عجیب احساسات بخشی از جامعه را تحریک کرده اند و بزرگترین تهمت ها و اهانت ها را به چهره هایی که هر یک سرمایه نظام هستند روا داشته اند مجرم اند، نه عزیزان شما که جرمشان دفاع از حق مردم برای تعیین سرنوشت خود بوده و از آراء مردم دفاع کرده اند."

خاتمی با بی اساس خواندن اتهامات مطروحه از طرح مباحثی چون براندازی و انقلاب مخملی به شدت انتقاد کرد و گفت: "در فضایی تبلیغاتی که مدام از آن سم به جامعه تزریق می شود حرکت مترقی و آرام مردم به اغتشاش و انقلاب رنگی با منشاء بیگانه تعبیر می شود و چهره هایی که همگی سابقه ای روشن دارند، با اعمال روشهای غیرقانونی و غیرشرعی دستگیر می شوند و هدف پروژه نخ نمای تواب سازی و گرفتن اعترافات بی اساس و نمایشهای تلویزیونی قرار می گیرند و شاهد رفتارهای زشتی هستیم که سالها پیش ریشه آن لااقل در وزارت اطلاعات کنده شد و آنگاه دم از آشتی ملی و فضای آرام می زنیم؟!"



اعتراض ادامه می یابد
خاتمی با اشاره به سلب اعتماد مردمی و قانع نشدن مردم از نتیجه اعلام شده انتخابات گفت :" اگر این فضای مسموم تبلیغاتی و امنیتی ادامه پیدا کند، با توجه به آنچه انجام گرفت و یک طرفه اعلام شد باید بگوییم کودتای مخملین علیه مردم و جمهوریت نظام صورت گرفته است."
خاتمی با بیان اینکه از هیچ کوششی فرو گذاری نخواهد کرد اظهار امیدواری کرد شاهرودی در ماههای آخر مسؤولیتش در قوه قضائیه با اعمال مسؤولیت سریع و قاطع زمینه آزادی بازداشت شدگان و جلوگیری از ادامه این خشونت ها را فراهم آورد.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد:"نباید تصور کرد که با سرکوب اعتراضات مردم اقناع می شوند، اعتراضی که سرکوب شود ادامه خواهد یافت اگرچه ممکن است شکل آن تغییر یابد. ابراز نظر و اعتراض حق مردم است و حکومت موظف است آن را پاس دار."

بیانیه موسوی و سخنان سید محمد خاتمی در حالی پخش شد که حامیان رئیس دولت نهم با متهم کردن میرحسین موسوی به کودتای رنگی و جو سازیهای شدید علیه او و حامیانش خبر از شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس علیه موسوی داده اند. امروز نیز یک تشکل بسیجی در نامه ای به دادستان کشور خواهان پیگرد قانونی موسوی شده است. علیرضا بهشتی، فرزند آیت الله بهشتی و عضو شورای راهبردی ستاد میرحسین موسوی درپاسخ به این اتهامات و اقدام برخی نمایندگان مجلس گفته است: "بخشی از نمایندگان مجلس که حامی دولت هستند، و خودشان در نتیجه یک نوع انتخابات «مهندسی شده» به مجلس راه پیدا کرده‌اند و هیچ کدام از این اتهامات مبنای حقوقی ندارد و مستدل به ادله محکمه پسند نیست و این حرکت را بیشتر یک حرکت سیاسی برای فشار بر آقای موسوی تلقی می‌کنم."



عدم کفایت احمدی نژاد

بهشتی که با رادیو فردا گفتگو میکرد با بیان اینکه "مردم از نمایندگان مجلس توقع دارند برای طرح عدم کفایت ریاست جمهور اقدام کنند، تا با خواسته‌های اکثریت مردم همسویی داشته باشد" تصریح کرد: "صدا و سیما، روزنامه‌ها، سایت‌ها و کسانی که در قالب نمایندگی مجلس یا مقام‌های دیگر به نفع دولت جو سازی تبلیغاتی می‌کنند تا آقای موسوی را اغتشاشگر معرفی کنند، باید بدانند این گونه تبلیغات در اذهان عمومی مردم جایگاهی ندارد و مردم این چیزها را به خوبی می‌فهمند."
بهشتی نیز همچون موسوی تایید انتخابات از سوی شورای نگهبان را غیر منتظره ندانست و گفت: "ما می‌دانستیم شمارش آرای برخی از صندوق‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد و فقط یک نوع مشروعیت بخشی برای تصمیم شورای نگهبان مبنی بر تایید انتخابات به شمار می‌رود."

وی آنگاه با بیان اینکه "میزان مقبولیت و مشروعیت دولت زیر سوال رفته و اکثریت مردم آن را قبول ندارند" افزود: "راه‌های قانونی برای اعتراض هم در دست دولت یا نهادهای طرفدار دولت قرار دارد، استیفای حقوق کار دشواری خواهد بود. اما راه‌های قضایی هنوز بسته نشده است و راه‌های دیگری برای نشان دادن اعتراض به صورت مسالمت آمیز و مستمر هم توسط خود مردم ابداع می‌شود."

بهشتی با تاکید بر اینکه موسوی به راه خود ادامه می دهد افزود: "تشکیل پرونده قضایی برای موسوی بیشتر برای ایجاد فشار بر آقای موسوی از طرف گروه‌های تندروی طرفدار دولت است ولی اگر به فرض هم چنین مسئله‌ای پیش بیاید، باید یک هزینه اجتماعی بسیار سنگینی پرداخته شود تا افرادی بتوانند وضعیت را به چنین جایی بکشانند."


تسویه حساب های دیرینه
بهشتی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به کسانی که می گویند برخی به ظاهر لباس بسیج را پوشیده و مردم را کتک زده اند گفت: "اگر این مطلب راست است که در این صورت، سؤالات بسیار مهم‌تری مطرح می‌شود. اگر به راحتی هر کسی می‌تواند وارد این سازمان شود یا این لباس را بپوشد، باید سوال کرد چطور مسایل مهمی مانند انتخابات را به سازمانی که این درجه از اطمینان متوجه آن است، واگذار شده؟ این خطایی بسیار بزرگ و نابخشودنی است. البته درست بودن یا نبودن مسئله جای شک و تردید است."
وی افزود: "بالفرض من خودم را به عنوان بسیجی جا بزنم. تجهیزات را از کجا می‌توانم بیاورم؟ تجهیزات ضد شورشی که دراختیار اینها قرار دارد، در فروشگاه‌ها که به فروش نمی‌رسد، پس اینها باید از یک جایی به من داده شود."
بهشتی همچنین درباره بازداشت شدگان اخیر گفت: "برخی می‌خواهند این فرصت را مغتنم بشمارند و به یکسری تسویه حساب‌های دیرینه بپردازند و این طرح را از ابتدای جریان انتخابات در ذهن داشتند و در محافل خود مطرح کردند اما واقعیت این است که همه چیز مطابق برنامه ریزی‌های محفلی پیش نمی‌رود و نیروهای دیگری هم در اجتماع وجود دارند که خیلی از این نقشه‌ها را ناکام می‌گذارند."



--------------------------------------------------------------------------------

در پایان کنگره و با صدور یک قطعنامه حزب چپ آلمان تقلب در انتخابات و همچنین سرکوب مردم ایران را محکوم کرد

حزب چپ آلمان در کنگره خود که در روزهای 20 و 21 ژوئن در برلین پایتخت آلمان بر پا شد، قطعنامه ای را در حمایت از مبارزات مردم ایران تصویب کرد.

در این قطعنامه آمده است:

حزب چپ آلمان با جنبش اعتراضی مردم ایران علیه تقلب انتخاباتی اعلام همبستگی می کند.

حزب چپ از جنبش دموکراتیک مردم ایران پشتیبانی میکند.

جنبش دموکراتیک ایران سالهاست که با سیاست حاکم بر کشور در مبارزه است.

حزب چپ از دولت ایران می خواهد که به خشونت علیه زنان و مردان معترض پایان دهد، به حق مردم برای تظاهرات احترام بگذارد و معترضین دستگیر شده را فورا آزاد سازد، آزادی مطبوعات را تامین کند و به محدودیت دسترسی به اینترنت و دیگر رسانه ها پایان بخشیده و فورا مسئله تقلب در انتخابات را روشن سازد.

حزب چپ مخالف تهدید ایران به جنگ و محاصره اقتصادی ایران است و این نوع اقدامات را عملیاتی تخریبی می داند که فشار ناشی از آن به مردم وارد می آید . این حق مردم ایران است که خود در باره سرنوشت خود تصمیم بگیرند .

اشپیگل ان لاین- اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم های بیشتری علیه ایران است. از جمله خارج کردن موقت سفرای خود از ایران و همچنین متوقف کردن صدورویزا به شهروندان ایرانی

از طرفی وزارت خارجه ایران نیز در حال بررسی چگونگی روابط دیپلماتیک خود با آلمان، فرانسه، انگلستان و ایتالیا می باشد. با این حساب تا اینجا جنگ کلامی بین ایران و اتحادیه اروپا برقرار بوده است.” فدریک راینفلد” نخست وزیر سوئد که در روز چهار شنبه به ریاست دوره ای اتحادیه اروپا برگزیده شد، در ارتباط با رویدادهای ایران گفت:

باید همبستگی خود را با مردم ایران نشان دهیم و همچنین جبهه غیر قابل نفوذی در برابر ایران در اتحادیه اروپا داشته باشیم. در این میان آلمان و ایتالیا دو کشوری هستند که هنوز نسبت به خروج دیپلمات های اروپایی از ایران تردید دارند. همچنان که اتحادیه اروپا در مورد متوقف کردن صدور ویزا برای شهروندان ایرانی تردید، زیرا این تصمیم می تواند به ضرر گروه های اپوزوسیون رژیم که احتمالا قصد خروج از ایران را دارند تمام شود. بویژه کسانی که خطر دستگیری آنها را تهدید می کند. در مورد شیوه های دیگری برای تحریم دولت ایران هنوز نمایندگان اتحادیه اروپا به نتیجه مشترک و قابل قبولی نرسیده اند و حتی در مورد خروج سفرا هم جمعی ابراز نگرانی کردند که شاید این دیپلمات ها اجازه ورود دوباره به ایران را نیابند.

پاک ترین یا آلوده ترین؟ بهمن پاینده

آیت الله محمد یزدی عضو فقهای شورای نگهبان با چه اطلاعات یا استدلالی معتقد است که انتخابات اخیر "پاک ترین" انتخابات در این سی ساله بوده است؟ قرائن نشان می دهد که ایشان از عناصر اصلی بخش حوزوی کودتای اخیراست. ازآن جا که اگر عنصر اصلی و بدخیم این بخش – آیت اله مصباح یزدی – این سخن را برزبان می راند، به ضد خودش تبدیل می شد، ماموریت این "پاک" نمایی به یزدی دوم سپرده شده است. باید خوش حال بود که اغلب مراجع بزرگ قم، خودشان را آلوده این کودتا نکردند و این را باید ناشی از نامه به موقع و هوشمندانه آقای میرحسین موسوی به آن ها دانست.

در محفل نمایندگان مجلس کنایه های خنده دار به اعلام پیروزی احمدی نژاد

مجلس رفت برای مرخصی تابستانی، اما در روزهای اخیر، بحث مراسم تحلیف احمدی نژاد به سوژه ای خنده دار برای محفل های چند نفره نمایندگان تبدیل شده بود. حتی نمایندگان اصولگرا هم رئیس جمهور ماندن احمدی نژاد را مسخره می کنند. مثلا سر ناهار، یک ازنمایندگان با صدای بلند که بقیه هم بشنوند، به دیگری می گفت: "سیب زمینی امروز، از آن سیب زمینی ها نیست."، که همه زدند زیر خنده، زیرا توضیح بیشتری لازم نبود تا ماجرای پخش مجانی سیب زمینی را در آستانه انتخابات به ذهن ها بیآورد.

در همین محفل ها، با صراحت می گویند که نزدیک بود سر احمدی نژاد برود زیر آب که مقام رهبری به دادش رسید و بیرونش کشید!

ضمنا استانداران را به تهران فراخوانده اند و گفته اند با دولت باید همکاری کنید و در غیر اینصورت خداحافظ!

وحشت از کم کاری در ادارات و موسسات و اعتصاب در واحدهای مهم تولیدی مثل نفت و گاز و پتروشیمی و ماشین سازی ها، به کابوس شبانه روزی حکومت تبدیل شده است و از استانداران که برخی از آنها فرماندهان سپاه اند خواسته شده بشدت مراقب باشند که یکباره از یک جائی اعتصاب شروع نشود.

شناسائی کارمندان فعال به نفع موسوی در ادارات دولتی و کارخانه ها و حتی آنها که به موسوی رای داده اند، بصورت امنیتی جریان دارد.