Thursday, June 18, 2009

گزارش تصویری3/ بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت آمیز و تجمع سکوت در میدان امام خمینی با حضور میرحسین









گزارش تصویری3/ بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت آمیز و تجمع سکوت در میدان امام خمینی با حضور میرحسین

گزارش تصویری3/ بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت آمیز و تجمع سکوت در میدان امام خمینی با حضور میرحسین






گزارش تصویری3/ بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت آمیز و تجمع سکوت در میدان امام خمینی با حضور میرحسین

گزارش تصویری2/ بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت آمیز و تجمع سکوت در میدان امام خمینی با حضور میرحسین
















گزارش تصویری2/ بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت آمیز و تجمع سکوت در میدان امام خمینی با حضور میرحسین

گزارش تصویری1/ بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت آمیز و تجمع سکوت در میدان امام خمینی با حضور میرحسین








گزارش تصویری1/ بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت آمیز و تجمع سکوت در میدان امام خمینی با حضور میرحسین

تجمع سكوت و بزرگداشت شهداي وقايع اخير در ميدان امام خميني(ره) با حضور ميرحسين موسوي صدها هزارتن از مردم تهران بار دیگر اعتراض خود را در سکوت اعلام کرد

میرحسین موسوی و صدها هزار تن از مردم تهران در ادامه اعتراضات مدنی خود به روند نادرست انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر پنجشنبه با نشان‌های سوگواری و نمادهای سبزشان در میدان امام خمینی (ره) جمع شدند و یاد شهدای برخوردهای خشونت‌آمیز اخیر را گرامی داشتند.

، حدود ساعت 3 بعدازظهر میدان امام خمینی (ره) تهران شاهد حضور سبزپوشان سوگواری بود که از روز گذشته و در راهپیمایی هفت تیر تا انقلاب، قرارشان را برای حضور در میدان امام خمینی گذاشته بودند. میرحسین از آنها خواسته بود که برای سوگواری شهدای برخوردهای خشونت‌آمیز اخیر عصر پنجشنبه سوگواری کنند.

هر چه دقایق می‌گذشت بر جمعیت انبوه حاضر در میدان امام خمینی (ره) افزوده می‌شد. ایستگاه امام خمینی (ره) مترو امروز جمعیتی را میزبان بود که تاکنون به خود ندیده بود. ازدحام جمعیت از همان لحظه پیاده شدن از قطار چنان بود که حرکت به کندی صورت می‌گرفت. مردم حاضر از همان لحظه پیاده شدن دست‌هایشان را با روبان‌های سبز و سیاه بالا گرفتند و هر چه زمان بیشتری در ایستگاه مترو می‌گذراندند پلاکاردهای بیشتری را بالا می‌بردند که بیشتر آنها اعتراض به تخلفات انتخابات و درخواست ابطال انتخابات بود و بسیاری دیگر از دست نوشته‌های مردم که قشرهای مختلف در آنها دیده می‌شد، مربوط به کشتار مردم و حمله به کوی دانشگاه بود.

بیرون از ایستگاه مترو، جمعیت از چنان فشردگی برخوردار بود که حرکت به سختی صورت می‌گرفت. میدان امام خمینی (ره) مملو از جمعیتی بود که در سکوت، اعتراضشان را پی می‌گیرند و در سکوت، آزادی و عدالت را خواستارند.

تعداد پلاکاردها بسیار زیاد و متنوع بود که برخی از آنها عبارتند از: «ما ملتیم نه اوباش»، «ما خس و خاشاک نیستیم»، «فقط ابطال انتخابات»، «بازشماری معنا ندارد، فقط ابطال»، «به کدامین گناه کشته شدند؟»، «ما سوگواریم»، «برادر شهیدم رایتو پس می‌گیرم»، «رای ما رو پس بدید»، «رای ما سبز بود نه سیاه»، «رای من کجاست؟»، «دلیر بی‌باک منم مالک این خاک منم»، «راه شهدای سبزمان ادامه دارد»، «می‌جنگیم، می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم»، «خشونت چرا؟»، «آزادی مطبوعات، ابطال انتخابات»، «سکوتم از رضایت نیست»، «راهمان را ادامه می دهیم تا ابطال انتخابات» و...

برخی از پلاکاردها سخنان شب گذشته حدادعادل را مخاطب قرار داده بود و از مسوولان رعایت عدالت و انصاف را در گفتارشان خواستار بود.

بخشی از جمعیت حدود ساعت 5 عصر به سمت میدان فردوسی و بعد انقلاب حرکت کرد و انبوهی از حاضران در میدان ماندند و بی‌هیچ حرفی فقط با سکوت خود اعتراضشان را به نمایش گذاشتند.

در میان جمعیت انبوه حاضر که اگر میلیونی خوانده شود اغراق نشده است، از هر قشری دیده می‌شد، جوان، پیر، نوجوان، زن و مرد، دانشجو، کارگر، کارمند، کاسب، استاد، معلم و خلاصه آنکه نمونه‌ای از جامعه واقعی حضور داشتند و به همه توهین‌هایی که به آنها شده از تقلب در آرایشان تا توهین به خودشان و خاشاک خوانده شدن، اعتراض کردند.

تجمع سکوت معترضان به تخلفات گسترده در انتخابات و حامیان میرحسین موسوی زمانی که حدود ساعت 6 با حضور میرحسین همراه شد، تاب تحمل سکوت نداشت و چون سوگوار بود با ذکر "الله اکبر" سکوت خود را شکست و یکصدا فریاد زد: "یا حسین میرحسین"، "موسوی موسوی حمایتت می‌کنیم"، "موسوی رای ما رو پس بگیر".

مهندس موسوی به ابراز احساسات جمعیت انبوه حاضر در میدان امام خمینی پاسخ داد و با یک بلندگوی دستی با آنها سخن گفت. بسیار کوتاه و مختصر که همان هم به دلیل امکانات ناچیز شنیده نشد و فقط ردیف نزدیک به اتومبیل او صدایش را شنیدند.

بسیاری از جمعیت حاضر در میدان که صدای میرحسین را نمی‌شنیدند، به اطرافیان خود جملاتی در ستایش شجاعت و همدلی او با مردم، می‌گفتند و حضور او را قوت قلب برای مردم که ان‌شاءالله اصلاح امور به نتیجه خواهد رسید.

حدود ساعت 7 جمعیت حاضر به تدریج در حال خالی کردن میدان بود و جمعیت زیادی به سمت میدان انقلاب حرکت کردند و دسته بزرگی از سوگواران سبز در خیابان انقلاب شکل گرفت که در سکوت اعتراض خود را اعلام کردند.

ابراز همدردی آیت الله صانعی با خانواده قربانیان فجایع اخیر


آیت الله صانعی ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان فجایع اخیر اظهار امیدواری کرد که اهداف و خواسته های دانشجویان از طرف مسوولان نظام، که باید حافظ جان و مال و ناموس مردم باشند، به عینیت رسیده و از مرحله خواستن به ظهور و تحقق نائل آید.

، متن بیانیه آیت الله صانعی به این شرح است:

"بسمه تعالی

« وَلَئِن مُتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لاَِلَى اللهِ تُحْشَرُونَ »

ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان فجایع اخیر و آرزوی سلامت و بهبودی برای مجروحان بالخصوص دانشجویان فرهیخته و گرانقدر دانشگاه تهران، شیراز، اصفهان و سایر شهرها که در جهت احقاق حق اعتراض کرده و خواهان رفع شبهه از انتخابات و آرای خود ـ که حق آنان است ـ می‌باشند «و ما للناس فللناس» تأسف و تأثر شدید و انزجار خود را از عاملین این حوادث اعلام نموده و امیدوارم اهداف و خواسته های آنان از طرف مسوولین نظام، که باید حافظ جان و مال و ناموس مردم باشند، به عینیت رسیده و از مرحله خواستن به ظهور و تحقق نائل آید.

یوسف صانعی"

كدخدائي: هيچكس نمي‌تواند پيروزي مردم در انتخابات را از آنان بگيرد


به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان وي ظهر امروز در نشستي با خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي تصريح كرد: انتخابات با شور و حرارت و حضور حداكثري مردم برگزار شد و حدود 40 ميليون راي به صندوق‌ها ريخته شد.
وي افزود: لازم است به دليل اين حضور گسترده در انتخابات از مردم شريف كشورمان تقدير و تشكر كنيم.
سخنگوي شوراي نگهبان يكي ديگر از ويژگي‌هاي انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري را تعداد اندك تخلفات گزارش شده در آن عنوان كرد و افزود: البته نتايج اعلام شده در مورد انتخابات، نتايج اوليه است و انتخابات بايد به تائيد شوراي نگهبان برسد.
كدخدائي تصريح كرد: نامزدهاي انتخابات تا سه روز پس از پايان راي‌گيري فرصت داشتند شكايات خود را در خصوص انتخابات به شوراي نگهبان تحويل دهند. تا روز گذشته سه نفر از نامزدها، شكايات خود را ارائه كرده‌اند.
وي افزود: طبق قانون، شوراي نگهبان هفت تا 10 روز فرصت دارد به اين شكايت‌ها رسيدگي كند.
معاون اجرائي و امور انتخابات شوراي نگهبان درباره فرآيند رسيدگي به شكايت‌ها نيز گفت: شوراي نگهبان پس از دريافت مستندات شكايت‌ها، از طريق هيات‌هاي نظارت و در صورت لزوم، اعزام بازرسان، موارد مد نظر شاكيان را بررسي مي‌كند.
وي يادآور شد: اگر لازم باشد با حضور نمايندگان نامزدها، آراي برخي از شعب اخذ راي به صورت اتفاقي يا صندوق‌هائي كه مورد نظر آنها باشد بازشماري مي‌شود.
سخنگوي شوراي نگهبان افزود: پس از بررسي اوليه نتايج گزارش‌ها و مستندات و دريافت نظر بازرسان، موضوع در جلسه عمومي شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.
كدخدائي با اشاره به جلسه امروز نمايندگان نامزدها در شوراي نگهبان، گفت: در اين جلسه نگراني‌هاي نامزدها را شنيديم و قطعا به اين نگراني‌ها رسيدگي خواهيم كرد. البته در حال حاضر برخي نامزدها فقط به روند برگزاري انتخابات و قبل از آن اعتراض دارند و معتقدند فضا به نفع يكي از كانديداها تغيير كرده بود.
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد: در جلسه امروز قرار شد مطالب نامزدها در جلسه عمومي شوراي نگهبان مطرح شود و قطعا اين اطمينان را مي‌دهيم كه در يك روند اعتمادسازي و جلب اعتماد كانديداها و طرفداران آنان حركت كنيم و اگر در جايي قرار شد بازرسي انجام شود آمادگي داريم با حضور نمايندگان داوطلبان اين كار صورت بگيرد.
وي در پاسخ به يكي از خبرنگاران كه آيا ممكن است ده ميليون راي جابه‌جا شود، گفت: با وجود ناظرين آموزش ديده شوراي نگهبان و نظارت بر كليه مراحل انتخابات به هيچ وجه امكان جابجايي ده ميليوني رأي وجود ندارد و در حال حاضر نيز هيچكس ادعاي اين موضوع را ندارد.
كدخدايي تاكيد كرد: مكانيزم نظارتي شوراي نگهبان جانبدارانه نيست و در نظارت‌هاي خود بي‌طرفي را رعايت مي‌كند.
يكي ديگر از خبرنگاران پرسيد: برخي نامزدها با تهمت زدن به دولت، مدعي تخلف در انتخابات هستند و اين ادعا زمينه اغتشا‌ش‌ها و ناآرامي‌هايي را فراهم كرده‌ است، اگر اين تهمت‌ها اثبات نشود با اين نامزدها چه برخوردي خواهد شد؟
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به تبصره‌هاي 1 تا 3 ماده 80 قانون انتخابات گفت: بر اساس تبصره (1)، شكايت‌ها بايد مستند باشد. تبصره (2) نيز مي‌گويد: شاكي بايد مشخصات خود را به طور كامل اعلام كند و بر اساس تبصره (3) اگر شكايت‌ها مصداق افترا باشد قابل پيگيري است.
وي در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص برخورد شوراي نگهبان با عوامل اغتشاش‌ها نيز گفت: تقاضاي ما از نامزدها اين است كه مسائل را در چهارچوب قانون پيگيري كنند.
وي افزود: تفكيك قوا و وظايف در قانون اساسي تصريح شده است. برخورد با اغتشاش‌ها با دستگاه‌هاي امنيتي و قضائي است.

كدخدائي: نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري براي حضور در جلسه آتي شوراي نگهبان دعوت مي‌شوند


به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان وي طي گفتگوئي با اشاره به جلسه امروز اعضاي شوراي نگهبان، افزود: امروز اولين جلسه عمومي اعضاي شوراي نگهبان، پس از انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

معاون اجرائي و امور انتخابات شوراي نگهبان افزود: در جلسه صبح، ابتدا طي گزارشي، روند برگزاري انتخابات و فرآيند نظارت بر اجراي انتخابات، خدمت اعضاي محترم شوراي نگهبان ارائه شد. در اين جلسه همچنين كارشناسان، گزارش‌هاي خود را از روند انتخابات ارائه دادند و سپس اعضاي شوراي نگهبان پرسش‌هائي را طرح كردند كه كارشناسان به اين پرسش‌ها پاسخ دادند.

وي اضافه كرد: در جلسه بعد از ظهر نيز گزارش هيات مركزي نظارت بر انتخابات همراه با گزارشي از اعتراض‌ها و شكايت‌هاي سه كانديداي محترم، ارائه شد.

كدخدائي با اشاره به جلسه ديروز نمايندگان نامزدها در شوراي نگهبان افزود: در جلسه بعد از ظهر امروز، گزارشي از جلسه ديروز با نمايندگان نامزدها، به اعضاي محترم شوراي نگهبان ارائه شد و در نهايت، دو تصميم اتخاذ شد تا در جلسات آتي شوراي نگهبان پيگيري شود.

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: تصميم اول اين بود كه از خود نامزدهاي محترم دعوت كنيم، اوايل هفته آينده در جلسه عمومي شوراي نگهبان كه با حضور تمامي اعضاي اين شورا تشكيل مي‌شود حضور داشته باشند و ضمن بيان مطالبشان، اگر سوال و نظري دارند در حضور خود اعضاي شوراي نگهبان مطرح كنند و در واقع در يك تعامل مستقيم، مسائل مورد نظر نامزدهاي گرامي و اعضاي محترم شوراي نگهبان مطرح شود.

كدخدائي افزود: بر اساس تصميم دوم، شوراي نگهبان از معاونت اجرائي خواست تا از طريق كارشناسان، موضوع شكايات كانديداها به طور دقيق‌تر بررسي شود و نتايج آن به جلسه آتي و عمومي شوراي نگهبان ارائه گردد.

چهارشنبه وزير كشور: 22 خرداد نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي بودصحت و سلامت اين دوره از انتخابات آنقدر روشن و مشخص است كه نياز به توضيح نيست.


وزير كشور انتخابات 22 خرداد را نقطه عطف بزرگي در تاريخ انقلاب اخواند و گفت: صحت و سلامت اين دوره از انتخابات آنقدر روشن و مشخص است كه نياز به توضيح نيست. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور به نقل از واحد مركزي خبر، صادق محصولي وزير كشور ظهر امروز چهارشنبه پس از جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت تهران اظهار داشت: در حال حاضر در سطح تهران و كشور آرامش برقرار است و ما همانطور كه گفته‌ايم اگر قرار باشد از فردي انتظار قانونگرايي و قانونمداري داشته باشيم اول از كساني انتظار مي‌رود كه خود براي رئيس‌جمهور شدن ثبت نام كردند.
وي با بيان اينكه هيچ مجوزي براي تجمع و راهپيمايي در ميدان هفت تير صادر نشده است افزود: قانون مداري تنها در شعار نيست و طبق قانون، راهپيمايي و تجمع، قانون و التزامات خود را دارد كه بايد براي برگزاري آن درخواست و پس از بررسي مجوز صادر شود .
محصولي افزود: وقتي مجوز گرفته نمي شود يعني خلاف قانون انجام شده بنابراين شعار قانونمداري اينجا زير سوال رفته است كه آقايان عمل نكرده ا ند .
وي گفت: تمام توجه ما هم بر اين بوده كه به طور شفاف و روشن آن مقدار از اطلاعات را كه از اولين لحظات شمارش آرا در كامپيوتر حاصل شده است در اختيار مردم قرار دهيم .
محصولي گفت: ما حتي همانطوريكه قول داديم بعد از اعلام نتايج علاوه بر اعلام نتايج به تفكيك استانها ، به تفكيك شهرستانها را نيز بر روي سايت وزارت كشور قرار داديم و صدا و سيما نيز اين اطلاعات را زير نويس رفت .
وزير كشور تصريح كرد: انتخابات 22 خرداد آنقدر در صحت و سلامت برگزار شد كه جزء افتخارات بسيار بزرگ براي نظام است و البته طبيعي است دشمنان اسلام، نظام و ملت تحمل اين افتخار را نداشته باشند .
محصولي گفت: بنابراين دشمنان تحمل نمي كنند و دائما تلاش مي كنند تا اين انتخابات را كه نقطه عطف بسيار بزرگي در تاريخ انقلاب اسلامي است، زير سوال ببرند .
وي با بيان اينكه در انتخابات 22 خرداد در واقع 40 ميليون راي دهنده برنده شده اند نه 24 ميليون نفر تصريح كرد: اين 40 ميليون نفر نظرشان اين است وزارت كشور نبايد اجازه دهد رسانه هاي بيگانه بر طبل نفاق بكوبند و در اين باره بايد پاسخ داده شود.
وزير كشور گفت: ما در فرصت هاي مناسب براي رفع بعضي شبهاتي كه رسانه هاي خارجي مطرح كرده اند پاسخهاي مناسب و بيشتري خواهيم داد.
وي همچنين درباره اينكه آيا در كابينه دولت دهم نيز حضور خواهيد داشت گفت: بايد اين زمان بگذرد و نمي توانم از هم اكنون پيش بيني كنم زيرا اين موضوع دوطرفه است كه يك طرف آن بنده و در طرف ديگر شخص رئيس جمهور قرار دارد.
وزير كشور در پاسخ به سوال يكي ازخبرنگاران در خصوص انتشار يك نامه جعلي از سوي وزارت كشور به مقام معظم رهبري گفت: اين نامه به قدري ناشيانه است و از شيوه خطاب قرار دادن رهبري تا تمام جزئيات نامه مانند عدم وجود شماره نامه و همچنين مهر محرمانه مشخص است كه اين نامه كاملا جعلي است و در اين نامه امضاي شخصي است كه مشخص نيست چه فردي است .
محصولي افزود : در اين نامه ميزان آرا 43 ميليون اعلام شده در صورتي كه اگر جمع آرا شمارش شود 40 ميليون بيشتر نيست و تا اين حد اين نامه ناشيانه جعل شده است وخداوند مكر انسان‌هاي مكار را به آنها برمي‌گرداند .
وي اضافه كرد : دست اين افراد آنقدر خالي است كه به موارد و جعل نامه‌ها دست مي‌زنند و حتي قبل از اين نامه نيز نامه سپاه را هم جعل كرده بودند و خود سپاه نيز اعلام كرد كه اين نامه جعلي است.
محصولي افزود: اين افراد براي اينكه بسياري از واقعيت‌ها را كتمان كنند به راه‌هاي سطح پايين و رذيلانه متوسل مي شوند كه واقعا مفتضحانه وخارج از فرهنگ و اخلاق است و مردم نيز از اينگونه موارد مطلع هستند و فريب اين افراد را نمي‌خورند.

بیانیه جمعی از اهالی هنر و فرهنگ کشور از مراجع قانونی و مذهبی می‌خواهیم برای اعاده حقوق از دست رفته ملت اقدام کنن

جمعی از اهالی هنر و فرهنگ کشور با صدور بیانیه ای ضمن همراهی با موج سبز مردم، از تمامی مراجع قانونی و مذهبی درخواست کردند که نقش پناه مردم را در این شرایط خطیر ایفا کنند.

، متن بیانیه ارسالی هنرمندان به قلم به این شرح است:

به نام خدا

بیانیه جمعی از اهالی هنر و فرهنگ کشور

جمعه بیست و دوم خرداد روز با شکوهی بود. همه بودند. آنها که همیشه می آمدند و آنها که هرگز نیامده بودند. همه محترم بودند. هیچکس خس نبود، خاشاک نبود.

جمعه بیست و دوم خرداد روز نمایش اعتماد، آگاهی و عقلانیت ملت و درک صحیح مردم از ارادة در دست گرفتن سرنوشت خویش بود.

1- جامعة هنری ایران همپای این جریان تاریخی، پیشگام حرکت سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری دهم شد و در بستر سازی این اعتماد عمومی، به سهم خود تلاش کرد.

2- متاسفانه در هنگامة تجلی این ارادة ملی، جریان های شناخته شده ای با سوءاستفاده از امکانات ملی و دولتی به کارگردانی آرا و مدیریت آن پرداختند و در یک اقدام ویرانگر تاریخی، ضربه مهلکی به حقوق مدنی مردم وارد کردند و عملاً بخش گسترده ای از جامعه ایران را در آستانه خروج از دایرة اعتماد به نظام قرار دادند.

3- در شرایطی که بسیاری از نخبگان سیاسی و فرهنگی کشور به همراه بخش عظیمی از ملت ، در صحت انتخابات دچار تشکیک شده اند ، متاسفانه رسانه ملی ایران به جای بستر سازی برای رفع نگرانی ها و اعتراضات و تلاش جهت شفاف سازی واقعیت ها ، همچنان از مواضع و ادبیاتی دور از شان این ملت بزرگ استفاده می کند.

جامعه هنری و فرهنگی ایران همگام با خواست و ارادة عمومی ملت که در راهپیمایی میلیونی آنها تجلی یافته و در اظهارات نامزدهای معترض نیز منعکس شده است، از تمامی مراجع قانونی و مذهبی درخواست می کند، نقش پناه مردم را در این شرایط خطیر ایفا کنند و برای اعاده حقوق از دست رفتة ملت و بازسازی بنای ویران شده عدالت اجتماعی ، اقدام کنند.

این جامعة هنری و فرهنگی همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی درخواست می کند با خویشتن داری و پرهیز از خشونت ، تصویری جوانمردانه تر از رفتار و فرهنگ ملت ایران را به نمایش گذارند .

عزت‌الله‌ انتظامی، صابر ابر، محمد آلادپوش، امیر اثباتی، پگاه آهنگرانی، محمد احمدی، حمید اسکندری، محمدرضا اعلامی، حمید امجد، ژیلا ایپکچی، اهورا ایمان، بابک اطمینان، ساعد باقری، مرضیه برومند، مهدی بزرگمهر، رخشان بنی‌اعتماد، بیتا بهشتیان، شهرزاد بهشتیان، امیرحسین بیاتی، کامبوزیا پرتوی، کیومرث پور‌احمد، حمید‌ پور‌آذری، فرهاد توحیدی، هدیه تهرانی، شاپور حاتمی، امیر راد، حیب‌اله صادقی، مهرداد صدیقی، هاجر صمدی، فرشته طائر‌پور، طناز طباطبایی، امیر عابدی، قدرت‌ا... عاقلی، ساقی عطائی، افشین علاء، حسین علیزاده، فریدون عموزاده خلیلی، کیانوش عیاری، حمید فرخ‌نژاد، شبنم فرشاد‌جو، محمد فرشته‌نژاد، اصغر فرهادی، فرشاد فزونی، فرهاد فزونی، عبدالجبار کاکانی، مهدی کرم‌پور، باران کوثری، احمدرضا گرشاسبی، نعمت‌ لاله‌ای، نیلوفر لاری‌پور، محمدحسین لطیفی، مهسا محب‌علی، غلامحسین نامی، لیلا حاتمی، حمدعلی حسین‌نژاد، محمدحسین حقیقی، منیژه حکمت، حسین خسرو‌جردی، فردین خلعتبری، سیف‌ا... داد، ابوالحسن داوودی، احمدرضا درویش، بهمن دهقانی، علیرضا رئیسیان، شادمهر راستین، فاطمه راکعی، محمد رحمانیان، داوود رشیدی، لیلی رشیدی، محمد رضایی‌راد، حسین زمان، جمال ساداتیان، حسام‌الدین سراج، سعید سهیلی، علی‌اصغر سید‌آبادی، مرتضی شایسته، پرویز شهبازی، سهیل محمودی، محسن مخملباف، آزاده مدنی، سهراب مدنی، علی مصفا، فاطمه معتمد‌آریا، حسن معجونی، کسری معظمی، محمدرضا مویینی، نازنین مفخم، تورج منصوری، داریوش مهرجویی، مازیار میری، محمدعلی نجفی، مهتاب نصیر‌پور، نشاط نوذری، ضیاء هاشمی، افشین هاشمی‌، کارن همایون‌نفر، محمدرضا درویشی، مریلا زارعی، محبوبه هنریان، اشکان خطیبی، مرضیه محبوب، سعید شهرام، نادر رضایی، سعید پور‌اسماعیلی، آتوسا قلمفرسایی، مصطفی احمدی، احمد وکیلی، مریم نراقی، علیرضا سمیع‌آذر، طاهره ایبد، بیوک ملکی، افسانه گیریان، فریبا نباتی، شهرام اقبال‌زاده، پرویز تناولی، منوچهر معتبر، حمیدرضا قلیچ‌خانی، داریوش فرهنگ، امیر توده‌روستا، خسرو خسروی، احمد مرشد‌لو، شهاب فتوحی، رضا بهار‌انگیز، بهذرنگ صمد‌زادگان، شهرام مکری، رضا نامی، بهرام عظیم‌پور، طوفان نهان‌قدرتی، کوروش شیشه‌گران، حامد صحیحی، سمیرا اسکندر‌فر، پیروز کلانتری، فرح اصولی، واحد خاکدان، لیلا نقد‌پری، مجید برزگر، پریوش نظریه، سعید شهلا‌پور، امین نورانی، محمدمهدی طباطبایی، معصومه بختیاری، ابراهیم حقیقی، بیتا فیاضی، ژینوس تقی‌زاده، حامد رشتیان، امیر‌حسین بیرجندی، پیمان نهان‌قدرتی، علی واجد‌سمیعی، بهمن کیارستمی، محمدرضا مقدسیان، ایمان افسریان، معصومه مظفری، میترا کاویان، گلناز فتحی، رعنا فرنود، محمدحسین ماهر، رزیتا شرف‌جهان، پویا آریان‌پور، منیز صحی، مصطفی دره‌باغی، مرتضی دره‌باغی، محسن صادقیان، رعنا جوادی، بهمن جلالی، تورج کیانی، پروین صفری، منصوره حسینی، پرویز آبنار، باربد گلشیری، ثمیلا امیر‌ابراهیمی، علی‌اکبر صادقی، لیلی گلستان، توکا نیستانی، شیده تامی، وحید حکیم، احمد میراحسان، علاء محسنی، مانی پتگر، ماجد نیسی، منوچهر مشیری، میترا کارآگاه، پژمان حبیبیان، هوشنگ آزادی‌ور، محمد نصیری، مجید عاشقی، سحر سلحشور، مهوش شیخ‌الاسلامی، فرهاد مهرانفر، رضا کاظمی، ارد زند، کیوان کیانی، مهدی شکیب، رضا بهرامی‌نژاد، محمد حدادی، علی حدادی، اکبر حدادی، عمید راشدی، جلال متولی، هاله باستانی، محمدحسین مهدوی‌سعیدی، علی اسدی، سید‌رضا یکرنگیان، ماکان محمدی، سعید صدیق، سعید حدادی، محمد عاشقی، غزل شاکری، مهدی قربانپور، مجتبی میرطهماسب، تبسم هاشمی، ایمان وزیری، اریکا ابراهیمی‌قاجار، نیلوفر قادری‌نژاد، فرشته یمینی شریف، مهشید رحیم‌ تبریزی، یعقوب عمامه پیچ، جعفر پناهی، پرویز آبنار، منوچهر محمدی، رایکا میلانیان، آرزو نیکپور، محمدعلی سعیدی، شیما طباطبایی، فرزاد موتمن، سمیرا علیخان‌زاده، مهرداد میرکیانی ، شالیزه عارف پور ، مونا زندی ، علیرضا شمس ، منوچهر سفر زاده ، فیروزه امینی ، هایده دیلمغانی ، مجید اخوان ، محمد هادی قمیشی ، مسعود صادقیان ، خزر معصومی ، شادی افشار ، معصومه عبیری.

جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران خطاب به ميرحسين موسوي موضوع تخلفات انتخاباتی را تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم پیگیری کنید

جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در بیانه‌ای از میرحسین موسوی خواسته اند تا موضوع تخلفات انتخاباتی را تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم پیگیری کند.

، در بیانیه ارسالی جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران که مهندس موسوی را منتخب مردم در حماسه تاریخی 22 خرداد 88 خوانده، خطاب به میرحسین آمده است: انتخابات 22 خرداد، که به‌حق حماسه بزرگ خوانده شده است، نام خود را از حضور صادقانه و بی‌شائبه مردمی دارد، که همه امید خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای ایجاد تغییر در چارچوب جمهوری اسلامی به میدان آوردند. شکرانه این نعمت عظیم سپاسگزاری از مردم و سر فرود آوردن در مقابل بزرگواری آنان است. این نعمت، اگر قدر دانسته شده و با فرصت‌طلبی، خودخواهی، و خیانت ضایع نمی‌گردید، می‌توانست علاوه بر تقویت پایه‌های مشروعیت مردمی نظام و ترمیم شکاف عمیق ایجاد شده بین حکومت با مردم، و به‌خصوص نخبگان، موقعیت جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی ارتقا داده و مجدداً پس از چند سال سقوط به جایگاه درخور ایرانیان بازگرداند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه متأسفانه فرصت طلایی که با انتخابات 22 خرداد در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته بود، با برنامه‌ریزی سازمان‌یافته و از پیش طراحی شده مجریان انتخابات، در حال تبدیل شدن به یک تهدید بزرگ است عنوان شده است: نتایج باور نکردنی اعلام شده از طرف ستاد انتخابات و سرکوب تبلیغاتی شدید برای جا انداختن این نتیجه، ضربه بزرگی بود که به مردم، به‌ویژه جوانان و امید آنان وارد شد. اعتراضات گسترده و خودجوش و در عین حال آرام مردم نشان از نارضایتی شدید آنان از نتایج اعلام شده و اراده آنان برای بازگرداندن حق به موضع اصلی خود دارد. مشارکت حدود 85 درصدی مردم در انتخابات، که بعد از اولین همه‌پرسی جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین 58 بی‌سابقه است، و افزایش قریب 10 میلیون نفری به جامعه رأی‌دهندگان دوره‌های گذشته نشان از نارضایتی عمومی از وضع موجود اداره کشور و عزم قاطبه مردم برای ایجاد تغییر در این روند با روش آرام و از طریق مجاری قانونی دارد. اعلام این‌که قریب 65 درصد از رأی‌دهندگان یعنی 24 میلیون نفر از ایرانیان بالغ و عاقل از رییس جمهور فعلی حمایت کرده‌اند، بزرگ‌ترین توهینی است که می‌توان در حق توده مردم و نخبگان، و شعور و درک آنان روا داشت.

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در ادامه بیانیه خود آورده اند: به‌نظر ما وضعیت پیش‌آمده بسیار فراتر از تخلفات متعارف انتخاباتی و جابه‌جایی ساده در آرای صندوق‌هاست. اگرچه ابطال انتخابات توسط شورای نگهبان، به‌عنوان حداقل مطالبه امضاکنندگان، که توسط جنابعالی نیز درخواست شده است، می‌تواند ظاهر مشکل را حل کرده، و وضعیت را به شرایط قابل‌قبول بازگرداند، ولی مهم‌تر از آن جبران تحقیرهای رواداشته شده در حق مردم، عذرخواهی مجریان از اعمال انجام شده، و معرفی آمران و عاملان وارونه کردن آرا به مراجع ذیربط قضایی است.

در این بیانیه آمده است: مطالبه اصلی ما از جنابعالی پی‌گیری موضوع تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم است. انتظار داریم که شما این مساله را نه حق خود بلکه حق مردمی بدانید که به‌شما اعتماد کرده و با تمام فشارها و هزینه‌ها به‌صورت علنی پا به‌میدان نهاده‌اند. چه‌بسا ناظرین یا سایر مراجع ذی‌نفوذ بخواهند با اتلاف وقت موضوع را مشمول مرور زمان کرده، یا با رسیدگی صوری به شکایت و احتمالاً تغییرات جزئی در ارقام آرا، صورت مساله اصلی را تغییر داده و به خیال خود موضوع را فیصله دهند.

امضا کنندگان این بیانیه در ادامه هرگونه کوتاه آمدن در مقابل حقوق مردم را خیانت به امید مردم تلقی کرده و نسبت به عواقب اجتماعی و روانی، و چه‌بسا امنیتی، ناشی از نومیدی مردم نسبت به احقاق حقوق در چارچوب قوانین موضوعه جمهوری اسلامی اعلام خطر کرده و آورده‌اند: متأسفانه در این انتخابات دو تن دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری یعنی جناب آقای کروبی و جناب آقای رضایی مورد تحقیر مجریان انتخابات قرار گرفته‌اند و در حق آن‌ها نیز ظلم شده است. انتظار ما پیگیری حق همه مظلومین است، که طبعا این پیگیری با همکاری آن عزیزان اثربخش‌تر خواهد بود. در پایان ضمن تأکید بر پشتیبانی از جنابعالی در پیگیری مطالبات قانونی ملت، برای ایران استقلال، آزادی، آبادانی و توسعه، برای ایرانیان رفاه، آرامش، نشاط و رشد، و برای رهبران و مدیران کشور صداقت، خردورزی، تسلیم در مقابل خواست مردم و توفیق خدمت افزون‌تر آرزو می‌کنیم.

آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی: مسوولان ذیربط انتخابات، جلب رضایت مردم را بنماید

آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی با صدور بیانیه‌یی با ابراز همدردی با تمامی کسانی که در حوادث اخیر آسیبی به آن‌ها رسیده است، تصریح کرد: عده‌ی قلیلی در پی آنند که با انتساب این گونه اغتشاشات به ملت به اهداف ناپاک خود برسند و مردم باید با هوشیاری کامل حساب خود را از آنان جدا نمایند.

به گزارش قلم نیوز، در این بیانیه آمده است:

با عرض تبریک میلاد خجسته بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی مومنین و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، در پی حوادث پیش آمده مطالبی را به محضر شریف مردم ایران می‌رسانم.

حضور شکوهمند و افتخار آفرین مردم غیور ایران در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری برگ زرینی از افتخارات این ملت بزرگ بود که می‌توانست نیروی عظیمی جهت پیشرفت آینده کشور فراهم کند اما سیر اتفاقات رخ داده در پس آن در مسیری قرار گرفت که شیرینی انتخابات را زایل کرد.

اینجانب ضمن احترام به آراء آحاد ملت شریف ایران از تمامی عزیزانی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارند، می‌خواهم که اعتراضات خود را با رعایت موازین شرعی ابراز نمایند و از دست زدن به آشوب و تخریب اموال عمومی احتراز کنند. البته واضح است که این گونه اعمال از جانب مردم صورت نمی‌پذیرد و عده‌ی قلیلی در پی آنند که با انتساب این گونه اغتشاشات به ملت به اهداف ناپاک خود برسند و مردم باید با هوشیاری کامل حساب خود را از آنان جدا نمایند.

از تمامی مسوولان انتظامی و امنیتی نیز می‌خواهم که در برخورد با معترضان با رافت و ملایمت و حفظ حدود شرع و قانون رفتار کنند و از دست زدن به اعمال تحریک آمیز اجتناب کنند. حمله کردن به مراکز علمی و فرهنگی و بر هم زدن آسایش مردم در اماکن خصوصی خود با هیچ میزان شرعی و قانونی سازگار نیست.

از مسوولان ذیربط انتخابات نیز می‌خواهم که با رعایت دقت و سرعت و حفظ بی‌طرفی به شکایات واصله رسیدگی نمایند و در مورد آن‌ها به نحوی که جلب رضایت مردم را بنماید و آنان را قانع سازد اطلاع‌رسانی کنند، زیرا همان گونه که امام راحل (رحمه الله علیه) فرمود: "میزان رای ملت است" و صاحبان اصلی نظام اسلامی آنانند و این حق مردم است که از سرنوشت آراء خود مطلع شوند.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با تمامی کسانی که در این حوادث آسیبی به آن‌ها رسیده است مخصوصا خانواده جان باختگان و محکوم نمودن اعمال خشونت از جانب هر کسی که صورت پذیرد، اکنون که در شهر مقدس مکه مکرمه و در جوار حرم امن الهی می‌باشم، خاضعانه از درگاه ذات اقدس ربوبی می‌خواهم که این ملت بزرگ را همواره سربلند نماید و کشور ایران و نظام اسلامی آن را تحت سایه الطاف خود حفظ فرماید.

عبدالکریم موسوی اردبیلی

چهارشنبه 23 جمادی الثانی 1430

مکه مکرمه

بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت طلبانه اخیر، امروز در میدان امام خمینی(ره)

راهپیمایی باشکوه، آرام و خودجوش صدها هزارتن از هواداران میرحسین موسوی در اعتراض به تخلفات صورت گرفته در فرآیند انتخابات عصر چهارشنبه برگزار شد.
، عصر چهارشنبه، صدها هزار تن از حامیان میرحسین موسوی در یک راهپیمایی باشکوه، آرام و خودجوش از میدان هفت تیر در اعتراض به تخلفات صورت گرفته در فرآیند انتخابات شرکت کردند. آنها که در سکوت کامل و بدون هرگونه شعاری و با در دست داشتن پلاکاردهایی مسیر میدان هفت تیر تا انقلاب را راهپیمایی می کردند، خواستار ابطال انتخابات پر از تخلف بودند.

در این راهپیمایی، پلاکاردهایی مبنی بر دعوت از مردم برای حضور در تجمع امروز (پنج شنبه) ساعت 4 بعد از ظهر در میدان امام خمینی (ره) برای بزرگداشت شهدای برخوردهای خشونت طلبانه اخیر به چشم می خورد.

بیانیه مجمع روحانیون مبارز درباره نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری

مجمع روحانیون مبارز درباره نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری بیانیه صادر کرد.



بسم الله الرحمن الرحیم

مجمع روحانیون مبارز ضمن سپاس از حضور شاداب ملت و به خصوص جوانان عزیز در عرصه انتخابات دهم ریاست جمهوری که بارفتار مدنی ،سرزندگی ومتانت خود خاطرات دوران پرشکوه انقلاب را تجدید کردند و ضمن پوزش از اینکه نتوانستیم از آرای مردم صیانت به عمل آوریم ،به استحضار مردم شریف می رساند که در این انتخابات صرف نظر از نتیجه ای که معلوم شد آنچه موجب تاسف و نگرانی بیشتراست اعمال نوعی مهندسی آرای گسترده دراین دوره است.
این امراگر به صورت رویه درآید،به جمهوریت نظام لطمه غیر قابل جبران می زندواعتماد مردم را که بزرگترین پشتوانه نظام است.خدشه دار می کند.دلایل و شواهد کافی وجود داردکه نتیجه اعلام شده مورد قبول واقع نشود.
مجمع روحانیون مبارز در جلسه ای فوق العاده به این نتیجه رسید که برای دفاع از جمهوریت اسلامی نظام وبازگرداندن اعتماد عمومی و نگاهبانی از موج آشتی ملی با صندوق های رای ،ابطال این انتخابات و تجدید آن در فضایی عادلانه تر و منطقی تر راهکار مناسب است یا دست کم تعیین هیاتی بی طرق و کاردان وشجاع برای حقیقت یابی و اعلام نظر نهایی به ملت و رهبری تصمیمی درست در جهت آرمان های والای انقلاب و اندیشه های حضرت امام و تقویت اعتماد ملی است.
ما و هواداران پر شور و باشعور جناب میرحسین موسوی ضمن حفظ هوشیاری و پرهیز از هر عملی که به تشنج بیانجامد و به سرکوب گران بهانه دهد مهندس موسوی عزیز را تنها نخواهیم گذاشت.

بانگ "الـلـه اکــبر" در پشت بام ها اطمینان بخش قلب های ملت ایران

عقربه های ساعت که به 10 می رسد، مردم معترض به تقلب در انتخابات در قراری نانوشته، باز هم غریو "الله اکبر" سر دادند و برای آنکه ذکر مبارک "الله اکبر"شان را هم به یغما نبرند، "یاحسین، میرحسین" را تکرار کردند.

، حامیان میرحسین موسوی و معترضان به تقلب آشکار و بی سابقه در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در نقاط مختلف کشور در قراری نانوشته با هم راس ساعت 10 هر شب برای نشان دادن اعتراضشان ذکر مبارک "الله اکبر" را در پشت بام های خود تکرار می کنند و از خدای یکتا مدد می جویند.

مردم معترض در سراسر کشور امشب برای آنکه ذکر مبارک "الله اکبر"شان را هم به یغما نبرند و قلب معنا نکنند، در میان "الله اکبر"هایشان، شعار "یا حسین، میرحسین" سر دادند.