Thursday, June 18, 2009

كدخدائي: نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري براي حضور در جلسه آتي شوراي نگهبان دعوت مي‌شوند


به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان وي طي گفتگوئي با اشاره به جلسه امروز اعضاي شوراي نگهبان، افزود: امروز اولين جلسه عمومي اعضاي شوراي نگهبان، پس از انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

معاون اجرائي و امور انتخابات شوراي نگهبان افزود: در جلسه صبح، ابتدا طي گزارشي، روند برگزاري انتخابات و فرآيند نظارت بر اجراي انتخابات، خدمت اعضاي محترم شوراي نگهبان ارائه شد. در اين جلسه همچنين كارشناسان، گزارش‌هاي خود را از روند انتخابات ارائه دادند و سپس اعضاي شوراي نگهبان پرسش‌هائي را طرح كردند كه كارشناسان به اين پرسش‌ها پاسخ دادند.

وي اضافه كرد: در جلسه بعد از ظهر نيز گزارش هيات مركزي نظارت بر انتخابات همراه با گزارشي از اعتراض‌ها و شكايت‌هاي سه كانديداي محترم، ارائه شد.

كدخدائي با اشاره به جلسه ديروز نمايندگان نامزدها در شوراي نگهبان افزود: در جلسه بعد از ظهر امروز، گزارشي از جلسه ديروز با نمايندگان نامزدها، به اعضاي محترم شوراي نگهبان ارائه شد و در نهايت، دو تصميم اتخاذ شد تا در جلسات آتي شوراي نگهبان پيگيري شود.

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: تصميم اول اين بود كه از خود نامزدهاي محترم دعوت كنيم، اوايل هفته آينده در جلسه عمومي شوراي نگهبان كه با حضور تمامي اعضاي اين شورا تشكيل مي‌شود حضور داشته باشند و ضمن بيان مطالبشان، اگر سوال و نظري دارند در حضور خود اعضاي شوراي نگهبان مطرح كنند و در واقع در يك تعامل مستقيم، مسائل مورد نظر نامزدهاي گرامي و اعضاي محترم شوراي نگهبان مطرح شود.

كدخدائي افزود: بر اساس تصميم دوم، شوراي نگهبان از معاونت اجرائي خواست تا از طريق كارشناسان، موضوع شكايات كانديداها به طور دقيق‌تر بررسي شود و نتايج آن به جلسه آتي و عمومي شوراي نگهبان ارائه گردد.

No comments:

Post a Comment