Thursday, June 18, 2009

چهارشنبه وزير كشور: 22 خرداد نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي بودصحت و سلامت اين دوره از انتخابات آنقدر روشن و مشخص است كه نياز به توضيح نيست.


وزير كشور انتخابات 22 خرداد را نقطه عطف بزرگي در تاريخ انقلاب اخواند و گفت: صحت و سلامت اين دوره از انتخابات آنقدر روشن و مشخص است كه نياز به توضيح نيست. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور به نقل از واحد مركزي خبر، صادق محصولي وزير كشور ظهر امروز چهارشنبه پس از جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت تهران اظهار داشت: در حال حاضر در سطح تهران و كشور آرامش برقرار است و ما همانطور كه گفته‌ايم اگر قرار باشد از فردي انتظار قانونگرايي و قانونمداري داشته باشيم اول از كساني انتظار مي‌رود كه خود براي رئيس‌جمهور شدن ثبت نام كردند.
وي با بيان اينكه هيچ مجوزي براي تجمع و راهپيمايي در ميدان هفت تير صادر نشده است افزود: قانون مداري تنها در شعار نيست و طبق قانون، راهپيمايي و تجمع، قانون و التزامات خود را دارد كه بايد براي برگزاري آن درخواست و پس از بررسي مجوز صادر شود .
محصولي افزود: وقتي مجوز گرفته نمي شود يعني خلاف قانون انجام شده بنابراين شعار قانونمداري اينجا زير سوال رفته است كه آقايان عمل نكرده ا ند .
وي گفت: تمام توجه ما هم بر اين بوده كه به طور شفاف و روشن آن مقدار از اطلاعات را كه از اولين لحظات شمارش آرا در كامپيوتر حاصل شده است در اختيار مردم قرار دهيم .
محصولي گفت: ما حتي همانطوريكه قول داديم بعد از اعلام نتايج علاوه بر اعلام نتايج به تفكيك استانها ، به تفكيك شهرستانها را نيز بر روي سايت وزارت كشور قرار داديم و صدا و سيما نيز اين اطلاعات را زير نويس رفت .
وزير كشور تصريح كرد: انتخابات 22 خرداد آنقدر در صحت و سلامت برگزار شد كه جزء افتخارات بسيار بزرگ براي نظام است و البته طبيعي است دشمنان اسلام، نظام و ملت تحمل اين افتخار را نداشته باشند .
محصولي گفت: بنابراين دشمنان تحمل نمي كنند و دائما تلاش مي كنند تا اين انتخابات را كه نقطه عطف بسيار بزرگي در تاريخ انقلاب اسلامي است، زير سوال ببرند .
وي با بيان اينكه در انتخابات 22 خرداد در واقع 40 ميليون راي دهنده برنده شده اند نه 24 ميليون نفر تصريح كرد: اين 40 ميليون نفر نظرشان اين است وزارت كشور نبايد اجازه دهد رسانه هاي بيگانه بر طبل نفاق بكوبند و در اين باره بايد پاسخ داده شود.
وزير كشور گفت: ما در فرصت هاي مناسب براي رفع بعضي شبهاتي كه رسانه هاي خارجي مطرح كرده اند پاسخهاي مناسب و بيشتري خواهيم داد.
وي همچنين درباره اينكه آيا در كابينه دولت دهم نيز حضور خواهيد داشت گفت: بايد اين زمان بگذرد و نمي توانم از هم اكنون پيش بيني كنم زيرا اين موضوع دوطرفه است كه يك طرف آن بنده و در طرف ديگر شخص رئيس جمهور قرار دارد.
وزير كشور در پاسخ به سوال يكي ازخبرنگاران در خصوص انتشار يك نامه جعلي از سوي وزارت كشور به مقام معظم رهبري گفت: اين نامه به قدري ناشيانه است و از شيوه خطاب قرار دادن رهبري تا تمام جزئيات نامه مانند عدم وجود شماره نامه و همچنين مهر محرمانه مشخص است كه اين نامه كاملا جعلي است و در اين نامه امضاي شخصي است كه مشخص نيست چه فردي است .
محصولي افزود : در اين نامه ميزان آرا 43 ميليون اعلام شده در صورتي كه اگر جمع آرا شمارش شود 40 ميليون بيشتر نيست و تا اين حد اين نامه ناشيانه جعل شده است وخداوند مكر انسان‌هاي مكار را به آنها برمي‌گرداند .
وي اضافه كرد : دست اين افراد آنقدر خالي است كه به موارد و جعل نامه‌ها دست مي‌زنند و حتي قبل از اين نامه نيز نامه سپاه را هم جعل كرده بودند و خود سپاه نيز اعلام كرد كه اين نامه جعلي است.
محصولي افزود: اين افراد براي اينكه بسياري از واقعيت‌ها را كتمان كنند به راه‌هاي سطح پايين و رذيلانه متوسل مي شوند كه واقعا مفتضحانه وخارج از فرهنگ و اخلاق است و مردم نيز از اينگونه موارد مطلع هستند و فريب اين افراد را نمي‌خورند.

No comments:

Post a Comment