Sunday, January 3, 2016

واکنش‌ها به اعدام شیخ نمر: تهدید سپاه وحمله به سفارت عربستان در تهران

واکنش‌ها به اعدام شیخ نمر: تهدید سپاه وحمله به سفارت عربستان در تهران

Sobhan Hassanvand
در ساعات اولیه نیمه شب تهران، گروهی از لباس شخصی‌ها به ساختمان سفارت عربستان در تهران حمله کردند. سپاه پاسداران نیز در روز شنبه، اعلام کرد که «بزودی انتقام سختی گرفته می‌شود».
بر اساس گزارش‌های شبکه اجتماعی و همچنین خبرنگاران از تهران، سفارت عربستان امشب شاهد حمله گروه‌های مختلف در واکنش به اعدام شیخ نمر بود.
بر پایه ویدئوهایی که امشب بارها و بارها توسط اعضای توئیتر به اشتراک گذاشته شد، تظاهر کنندگان وارد سفارت عربستان شده و همچنین پرتاب کوکتل مولوتوف‌های مشتعل، منتهی به آتش‌سوزی در بخش‌هایی از سفارت سعودی در تهران شده است.
پرتاب بمب‌های آتش‌زا به کنسول‌گری عربستان در مشهد نیز گزارش شده است.
سپاه پاسداران روز گذشته در بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر، دولت سعودی را به واکنشی شدید تهدید کرد: «تردیدی نیست خون پاک این شهید والامقام ، وحدت امت اسلامی را تقویت خواهد کرد و با طنین انداز شدن پیام راستین و آگاهی بخش شیخ نمر در جای جای سرزمین حجاز، پرچم مقاومت و مبارزه آن روحانی جلیل القدر به دست آحاد ملت مسلمان عربستان به ویژه جوانان غیور حجازی برافراشته نگه داشته شده و در آینده ای نه چندان دور انتقام سختی از جنایتکاران آل سعود گرفته و سقوط و فروپاشی پایه های این رژیم تروریست پرور، منفور و ضد اسلام را رقم خواهد زد.»