Monday, October 29, 2012

یک پلنگ دیگر کشته شد : این پلنگ به رئیس محیط زیست دماوند حمله کرده بود داستان پلنگ عصبانی پس از حمله این حیوان به چند تن از محیط ‏بانان منطقه کوه‏سفید دماوند و مصدوم کردن آنها، با مرگش خاتمه یافت. به گزارش فارس، ساعتی قبل، اخباری منبی بر حمله گربه‏سانی وحشی به یک شهروند دماوندی مخابره شد. پیگیری این موضوع از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند و محیط‏بانان کوه سفید ادامه یافت تا در نهایت دقایقی قبل گونه این حیوان درنده، پلنگ اعلام شد. بر اساس اعلام محیط‏ بانان کوه‏سفید، مأموران محیط‏بانی اداره حفاظت محیط زیست دماوند برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شدند. در حین بررسی، پلنگ عصبانی به عباس میرزاکریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند و یکی دیگر از محیط‏بانان حمله و آنها را مصدوم کرد. در نهایت در این کش و قوس و درگیری محیط‏بانان با پلنگ، این حیوان کشته شد. در حال حاضر هر دو محیط ‏بان مصدوم به بیمارستان سوم شعبان دماوند اعزام شده‏اند و در اورژانس این بیمارستان بستری هستند.

یک پلنگ دیگر کشته شد : این پلنگ به رئیس محیط زیست دماوند حمله کرده بود

داستان پلنگ عصبانی پس از حمله این حیوان به چند تن از محیط ‏بانان منطقه کوه‏سفید دماوند و مصدوم کردن آنها، با مرگش خاتمه یافت.
به گزارش فارس، ساعتی قبل، اخباری منبی بر حمله گربه‏سانی وحشی به یک شهروند دماوندی مخابره شد.
پیگیری این موضوع از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند و محیط‏بانان کوه سفید ادامه یافت تا در نهایت دقایقی قبل گونه این حیوان درنده، پلنگ اعلام شد.
بر اساس اعلام محیط‏ بانان کوه‏سفید، مأموران محیط‏بانی اداره حفاظت محیط زیست دماوند برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شدند.
در حین بررسی، پلنگ عصبانی به عباس میرزاکریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند و یکی دیگر از محیط‏بانان حمله و آنها را مصدوم کرد.
در نهایت در این کش و قوس و درگیری محیط‏بانان با پلنگ، این حیوان کشته شد.
در حال حاضر هر دو محیط ‏بان مصدوم به بیمارستان سوم شعبان دماوند اعزام شده‏اند و در اورژانس این بیمارستان بستری هستند.

۱۴ سال بی خبری از سعید زینالی؛ دانشجوی بازداشتی در کوی دانشگاه After 14 years there is still no news about arrested student activist Saeed Zeinali. arrested during June 1999 student uprising! خبرگزاری هرانا - مادر سعید زینالی، دانشجویی که ۵ روز بعد از ۱۸ تیر ۷۸ بازداشت شد و از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وی در دست نیست، اعلام کرد که مسئولان دادستانی در تماسی تلفنی به او گفته‌اند سعید آزاد شده اما در مراجعه به دادستانی پاسخ داده‌اند اشتباهی صورت گرفته است. ... Continue Reading



۱۴ سال بی خبری از سعید زینالی؛ دانشجوی بازداشتی در کوی دانشگاه

After 14 years there is still no news about arrested student activist Saeed Zeinali. arrested during June 1999 student uprising!

خبرگزاری هرانا - مادر سعید زینالی، دانشجویی که ۵ روز بعد از ۱۸ تیر ۷۸ بازداشت شد و از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وی در دست نیست، اعلام کرد که مسئولان دادستانی در تماسی تلفنی به او گفته‌اند سعید آزاد شده اما در مراجعه به دادستانی پاسخ داده‌اند اشتباهی صورت گرفته است.
...
Continue Reading
۱۴ سال بی خبری از سعید زینالی؛ دانشجوی بازداشتی در کوی دانشگاه

After 14 years there is still no news about arrested student activist Saeed Zeinali. arrested during June 1999 student uprising! 

خبرگزاری هرانا - مادر سعید زینالی، دانشجویی که ۵ روز بعد از ۱۸ تیر ۷۸ بازداشت شد و از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وی در دست نیست، اعلام کرد که مسئولان دادستانی در تماسی تلفنی به او گفته‌اند سعید آزاد شده اما در مراجعه به دادستانی پاسخ داده‌اند اشتباهی صورت گرفته است.

بنا به گزارش تارنمای کلمه ، اکرم نقابی گفت که ۱۴ سال از روزی که سعید
را بازداشت کردند و بردند می‌گذرد و هیچ جواب درستی به من نمی‌دهند در ‌‌نهایت می‌گویند خودت را بگذار جای مادرانی که بچه‌شان در جبهه شهید شده و جنازه‌اش نیامده.

آخر بچه من که در جبهه شهید نشد خودشان از توی خانه خودم آمدند و بردند چطور خودم را بگذارم جای آن مادران؟

سعید زینالی، ۲۳ تیر ماه ۱۳۷۸ در مقابل چشم‌های مادرش بازداشت شد و از آن تاریخ تاکنون، جز یک تماس تلفنی کوتاه، هیچ خبری از این فارغ التحصیل کامپیو‌تر دانشگاه تهران در دست نیست.

خانواده آقای زینالی از ۱۴ سال پیش تاکنون برای گرفتن خبری از فرزندشان به همه مراکز امنیتی و قضایی مراجعه کرده اند اما هیچ پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

اکرم نقابی، مادر سعید زینالی به روز می گوید: “هیچ جواب قطعی نمیدهند یک ماه پیش از دادستانی به من زنگ زدند گفتند که سعید زینالی آزاد شده. نمیدانید چقدر خوشحال شدم چه حالی پیدا کردم. اما بعد انکار کردند. گفتند ما پرونده را دیدیم اشتباه شده. بعد گفتند نگران نباشید و ما پی گیر هستیم و خبرتان میکنیم.”

او می افزاید: “رفتیم دادستانی گفتند نماینده سپاه را خواسته ایم اینجا و با او جلسه می گذاریم و قضیه را روشن میکنیم. قرار بود ظرف ده روز جلسه را بگذارند اما اکنون ۲۵ روز گذشته و هیچ خبری نیست”.

می پرسم چه کسی تماس گرفت و خبر از آزادی سعید داد؟ می گوید: “آقای خدابخشیان، دادیار ناظر زندان اوین بود که به پدر سعید گفته هر موقع میخواهیم جای سعید را پیدا کنیم و به شما اطلاعات بدهیم جایش را عوض می کنند. اما توضیح نداده که چه کسی جای سعید را عوض میکند اصلا سعید دست چه کسی است؟ اصلا زنده است؟”

او می افزاید: “در نهایت هم گفتند پرونده سعید، دست حاجی یعنی آقای دولت آبادی است ایشان باید به شما جواب بدهند و وقت میدهیم با حاجی ملاقات کنید اما تا الان وقت نداده اند که بپرسیم چه بلایی سر بچه من آمده؟ اگر کشته شده بگویند زنده است بگویند ملاقات بدهند اصلا بگذارند فقط یک تلفن بکند. من یک مادرم، ۱۴ سال گذشت ۱۴ سال تمام مرا بازی داده اند انگار که بچه گیر آورده اند. هر روز می گویند بیا اینجا بنشین فردا فلان می کنیم پس فردا بهمان میکنیم و…همین طور سر می دوانند.”

خانم نقابی می گوید: “من هم که نمی روم خودشان زنگ میزنند می گویند فلان روز بیا فلان جا درباره سعید صحبت کنیم. می رویم باز ما را بازی میدهند. میگویند درخواست ملاقات بنویس. می نویسیم می گویند خبر میدهیم و دیگر باز خبری نمی شود. دیگر بریده ام، نمیدانم چه باید بکنم، به کدام عدالت و کدام قانون شکایت ببرم. خودشان زنگ میزنند می روم میگویند یک ماه صبر کن. دو ماه صبر کن ما خبر میدهیم و مساله امنیتی است و… آن روز در دادستانی دیگر داد و بیداد کردم، گفتم آقا ۱۴ سال صبر کردم باز هم باید صبر کنم؟ به من گفتند حال و روزت را بنویس و درخواست ملاقات بنویس. من بعد از آزادی از زندان به دلیل پارگی رگ های عصبی جراحی کردم و با عصا رفته بودم. نوشتم همه را و گفتند به حاجی میدهیم و خبر میدهیم. باز هم هیچ خبری نشد.”

مادر سعید زینالی که به شدت متاثر است و توان صحبت کردن ندارد می گوید:” من نمیدانم اگر رهبر صدای مرا می شنود دولت صدای مرا می شنود، هر کسی که می شنود، من یک مادرم خسته شده ام از این زندگی و این دربه دری. خسته شده ام از التماس کردن از این اداره واز این ارگان به آن ارگان رفتن و سئوال کردن و التماس کردن برای گرفتن یک خبر. به من میگویند خودت را بگذار جای مادرانی که بچه هایشان در جبهه ها شهید شده و جنازه هایشان نیامده. اما آخر بچه من که جبهه نرفت، شهید نشد، خود همین آقایان آمدند از خانه من بچه مرا بردند.یک روز نیست که من عکس و لباس سعید را بغل نکنم و زار نزنم. آخر خدا را خوش می آید؟ چرا با ما اینطور بازی میکنند. بگویند کشته شده من دیگر انتظار نکشم.”

World War II? No this is Aleppo, Syria




World War II? No this is Aleppo, Syria
World War II? No this is Aleppo, Syria
جنگ جهانی دوم؟ نه اینجا حلب ِ سوریه است

این از معدود عکس های مجتبی خامنه ای، چهره مرموز بیت رهبری است که دستش در همه حوادث و رویدادهای سالهای اخیر آلوده است. احکام زندانیان سیاسی را تعیین می کند، نتیجه بازجوئی ها را از اوین خدمتش می برند، شورای فرماندهان سپاه درحضورش تشکیل جلسه می دهند، کودتای 22 خرداد را شخصا و با کمک فرماندهان سپاه و موافقت خامنه ای ترتیب داد، در آستانه انتخابات مجلس نهم به دیدار موسوی در حبس خانگی رفت اما موسوی حاضر به گفتگو با او نشد و پیام داد: من تنها با پدر شما، در محلی که در آن شنود و دوربین نباشد گفتگو می کنم و همه حرف هایم را می زنم!، احمدی نژاد محصول توطئه او در انتخابات سال 1384 بود و حالا بچه بزرگ شده، دندان در آورده و سینه مادرش را می خواهد گاز بگیرد و آقا مجتبی نگران است! غیر از او، از بقیه پسرهای خامنه ای عکس هائی وجود دارد اما ظاهرا به وی توصیه شده کمتر آفتابی بشود و زیر ذربین مردم نرود تا شاید در آینده بتوان از آستین رهبر بیرونش آورده و جا نشین پدر کنند و ولایت مانند سلطنت موروثی شود! بویژه از بعد از مقاومت خیابانی که مردم داغدیده و رای از دست داده در کودتای انتخاباتی 22 خرداد فریاد زدند "مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی!" همان زمان در کنار بسیاری از خبرهای کودتای 22 خرداد این خبر نیز در پیک نت منتشر شد که خامنه ای گفته بود از بازجوها بخواهید که ریشه این شعار مردم ( مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی" را پیدا کنند و بفهمند که از کجا این مسئله (نقش پشت صحنه مجتبی خامنه ای) به بیرون درز کرد! مظلوم تاج زاده که باید بازجوئی پس می داد.



این از معدود عکس های مجتبی خامنه ای، چهره مرموز بیت رهبری است که دستش در همه حوادث و رویدادهای سالهای اخیر آلوده است. احکام زندانیان سیاسی را تعیین می کند، نتیجه بازجوئی ها را از اوین خدمتش می برند، شورای فرماندهان سپاه درحضورش تشکیل جلسه می دهند، کودتای 22 خرداد را شخصا و با کمک فرماندهان سپاه و موافقت خامنه ای ترتیب داد، در آستانه انتخابات مجلس نهم به دیدار موسوی در حبس خانگی رفت اما موسوی حاضر به گفتگو با او نشد و پیام داد: من تنها با پدر شما، در محلی که در آن شنود و دوربین نباشد گفتگو می کنم و همه حرف هایم را می زنم!، احمدی نژاد محصول توطئه او در انتخابات سال 1384 بود و حالا بچه بزرگ شده، دندان در آورده و سینه مادرش را می خواهد گاز بگیرد و آقا مجتبی نگران است! غیر از او، از بقیه پسرهای خامنه ای عکس هائی وجود دارد اما ظاهرا به وی توصیه شده کمتر آفتابی بشود و زیر ذربین مردم نرود تا شاید در آینده بتوان از آستین رهبر بیرونش آورده و جا نشین پدر کنند و ولایت مانند سلطنت موروثی شود! بویژه از بعد از مقاومت خیابانی که مردم داغدیده و رای از دست داده در کودتای انتخاباتی 22 خرداد فریاد زدند "مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی!"
همان زمان در کنار بسیاری از خبرهای کودتای 22 خرداد این خبر نیز در پیک نت منتشر شد که خامنه ای گفته بود از بازجوها بخواهید که ریشه این شعار مردم ( مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی" را پیدا کنند و بفهمند که از کجا این مسئله (نقش پشت صحنه مجتبی خامنه ای) به بیرون درز کرد! مظلوم تاج زاده که باید بازجوئی پس می داد.
http://www.pyknet.net/index.htm
چهره مرموز پشت صحنه، در بیت رهبری
این از معدود عکس های مجتبی خامنه ای، چهره مرموز بیت رهبری است که دستش در همه حوادث و رویدادهای سالهای اخیر آلوده است. احکام زندانیان سیاسی را تعیین می کند، نتیجه بازجوئی ها را از اوین خدمتش می برند، شورای فرماندهان سپاه درحضورش تشکیل جلسه می دهند، کودتای 22 خرداد را شخصا و با کمک فرماندهان سپاه و موافقت خامنه ای ترتیب داد، در آستانه انتخابات مجلس نهم به دیدار موسوی در حبس خانگی رفت اما موسوی حاضر به گفتگو با او نشد و پیام داد: من تنها با پدر شما، در محلی که در آن شنود و دوربین نباشد گفتگو می کنم و همه حرف هایم را می زنم!، احمدی نژاد محصول توطئه او در انتخابات سال 1384 بود و حالا بچه بزرگ شده، دندان در آورده و سینه مادرش را می خواهد گاز بگیرد و آقا مجتبی نگران است! غیر از او، از بقیه پسرهای خامنه ای عکس هائی وجود دارد اما ظاهرا به وی توصیه شده کمتر آفتابی بشود و زیر ذربین مردم نرود تا شاید در آینده بتوان از آستین رهبر بیرونش آورده و جا نشین پدر کنند و ولایت مانند سلطنت موروثی شود! بویژه از بعد از مقاومت خیابانی که مردم داغدیده و رای از دست داده در کودتای انتخاباتی 22 خرداد فریاد زدند "مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی!"
همان زمان در کنار بسیاری از خبرهای کودتای 22 خرداد این خبر نیز در پیک نت منتشر شد که خامنه ای گفته بود از بازجوها بخواهید که ریشه این شعار مردم ( مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی" را پیدا کنند و بفهمند که از کجا این مسئله (نقش پشت صحنه مجتبی خامنه ای) به بیرون درز کرد! مظلوم تاج زاده که باید بازجوئی پس می داد.

جمهوری اسلامی سعید صدیقی (سمت چپ ایستاده ) را با تهمت دروغ مواد فروشی اعدام کرده اگر چه او هیچگاه با وجود شکنجه های جسمی و روانی حاضر به چنین اعترافی نشده . این ترفند جدیدیست برای بی سر و صدا اعدام کردن جوانان بیگناه ، هموطن اگر ساکت بنشینی فردا نوبت فرزندان من و شماست



جمهوری اسلامی سعید صدیقی (سمت چپ ایستاده ) را با تهمت دروغ مواد فروشی اعدام کرده اگر چه او هیچگاه با وجود شکنجه های جسمی و روانی حاضر به چنین اعترافی نشده . این ترفند جدیدیست برای بی سر و صدا اعدام کردن جوانان بیگناه ، هموطن اگر ساکت بنشینی فردا نوبت فرزندان من و شماست
جمهوری اسلامی سعید صدیقی (سمت چپ ایستاده ) را با تهمت دروغ مواد فروشی اعدام کرده اگر چه او هیچگاه با وجود شکنجه های جسمی و روانی حاضر به چنین اعترافی نشده . این ترفند جدیدیست برای بی سر و صدا اعدام کردن جوانان بیگناه ، هموطن اگر ساکت بنشینی فردا نوبت فرزندان من و شماست

به گفته‌ی طراح اصلی سؤال از رئیس جمهوری اسلامی در مجلس، تلاش حامیان دولت برای منتفی‌شدن این طرح ناکام مانده است. ظاهرا محمود احمدی‌نژاد تهدید کرده صحن علنی مجلس را "فرصتی برای بیان حرف‌های نگفته می‌داند". طرح سؤال از محمود احمدی‌نژاد ۱۹ مهرماه با ۱۰۲ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، و دو روز بعد برای رسیدگی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد. از آن زمان نزدیکان دولت و فراکسیون اصولگرایان مجلس تلاش فراوانی کردند تا با منصرف‌کردن برخی از امضا کنندگان تعداد امضاها را از حد نصاب کمتر کنند. ... Continue Reading




به گفته‌ی طراح اصلی سؤال از رئیس جمهوری اسلامی در مجلس، تلاش حامیان دولت برای منتفی‌شدن این طرح ناکام مانده است. ظاهرا محمود احمدی‌نژاد تهدید کرده صحن علنی مجلس را "فرصتی برای بیان حرف‌های نگفته می‌داند".

طرح سؤال از محمود احمدی‌نژاد ۱۹ مهرماه با ۱۰۲ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، و دو روز بعد برای رسیدگی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد. از آن زمان نزدیکان دولت و فراکسیون اصولگرایان مجلس تلاش فراوانی کردند تا با منصرف‌کردن برخی از امضا کنندگان تعداد امضاها را از حد نصاب کمتر کنند.
...
Continue Reading
تهدید تلویحی احمدی‌نژاد به افشای "ناگفته‌ها" در مجلس 

 به گفته‌ی طراح اصلی سؤال از رئیس جمهوری اسلامی در مجلس، تلاش حامیان دولت برای منتفی‌شدن این طرح ناکام مانده است. ظاهرا محمود احمدی‌نژاد تهدید کرده صحن علنی مجلس را "فرصتی برای بیان حرف‌های نگفته می‌داند".

طرح سؤال از محمود احمدی‌نژاد ۱۹ مهرماه با ۱۰۲ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، و دو روز بعد برای رسیدگی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد. از آن زمان نزدیکان دولت و فراکسیون اصولگرایان مجلس تلاش فراوانی کردند تا با منصرف‌کردن برخی از امضا کنندگان تعداد امضاها را از حد نصاب کمتر کنند.

لطف‌الله فروزنده دهکردی، معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد، و شماری از اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان ادعا کرده‌اند که حدود ۴۰ نماینده امضاهای خود را پس گرفته‌اند و به این ترتیب این طرح از حد نصاب لازم که ۷۴ امضاست برخوردار نیست.

«سؤال از احمدی‌نژاد دوباره به جریان افتاده»

علی مطهری، از طراحان اصلی سؤال از رئیس دولت دهم، روز دوشنبه (۲۹ اکتبر/ ۸ آبان) اعلام کرد که این طرح مجددا با ۸۳ امضا به هیات رئیسه تحویل داده شده و امضاها قابل پس گرفتن نیستند.

خبرگزاری مهر به نقل از مطهری گزارش داد که پس از بررسی سؤال‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه و قانع‌نشدن سؤال‌کنندگان از پاسخ نمایندگان رئیس دولت، این طرح بار دیگر از سوی عده‌ای امضا و عصر یکشنبه در اختیار ریاست مجلس قرار گرفت.

به گفته‌ی مطهری، پس از طی این مرحله «قاعدتا باید این طرح در اولین جلسه علنی مجلس قرائت و به رئیس جمهور ابلاغ شود.» مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با ابلاغ رسمی طرح سؤال به دولت، محمود احمدی‌نژاد حداکثر یک ماه فرصت دارد به مجلس بیاید و در جلسه علنی به پرسش‌های مطرح‌شده از سوی نمایندگان پاسخ دهد.

رایزنی حدادعادل و فراکسیون اصولگرایان

محور اصلی سؤال از محمود احمدی‌نژاد وضعیت بحرانی اقتصاد ایران و تعلل دولت در تنظیم بازار ارز است که به اعتقاد امضا‌کنندگان طرح «باعث افزایش شاخص تورم توام با رکود اقتصادی شده و فعالان اقتصادی را از برنامه‌ریزی برای کار خود بازداشته است».

فراکسیون اصولگرایان که ریاست آن را غلامعلی حدادعادل، از نزدیکان و معتمدان رهبر جمهوری اسلامی – علی خامنه‌ای – بر عهده دارد، در یک نشست فوق‌العاده که ۲۳ مهرماه برگزار شد، رسما مخالفت خود با سؤال از رئیس دولت دهم را اعلام کرد و از نمایندگان خواست امضاهای خود را پس بگیرند.

خبرگزاری مهر هشتم آبان از قول حسین علی حاجی دلیگانی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان نوشت، با رایزنی‌های حدادعادل و اعضای فراکسیون «۴۰ نفر از امضاکنندگان سؤال، امضای خود را پس گرفتند و از رای خود برگشتند».

«فرصت بیان ناگفته‌ها در مجلس»

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان همچنین سخنانی از محمود احمدی‌نژاد نقل می‌کند که می‌تواند به "تهدید به افشاگری در صحن علنی مجلس" تعبیر شود. او با اشاره به دیدار هفته‌ی گذشته‌ی اعضای این شورا با رئیس دولت دهم می‌گوید: «احمدی‌نژاد به هیچ عنوان از طرح سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی نگران و ناراحت نبود و اعلام کرد که من سؤال از رئیس جمهور را فرصت می‌دانم که حرف‌های نگفته را در مجلس بیان کنم».

رهبر جمهوری اسلامی در سفر اخیر خود به استان خراسان شمالی به مسئولان تذکر داده بود «آرامش سیاسی کشور را حفظ کنند تا فضای سیاسی کشور جنجالی نشود.» به گفته‌ی او «گاهی یک حرف و اقدام نابجا موجب تلاطم در محیط سیاسی می‌شود».

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از اظهاراتش بدون اشاره به فرد خاصی گفت: «صحبت من با کسانی است که می‌خواهند قدرنشناسی کنند و با اعمال نادرست و کج‌تازی‌های خود سعی می‌کنند این ثبات را در کشور به هم بزنند».

هشدار در مورد طرح مسائل جدید توسط احمدی‌نژاد

حسین علی حاجی دلیگانی هشدار داده است: «در صورت طرح سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، احمدی‌نژاد مسائل جدیدی را در فضای سیاسی کشور مطرح خواهد کرد و نمایندگان پاسخ خواهند داد و این فضا با فضای مورد نظر رهبر انقلاب مبنی بر تعامل و همدلی تطابق ندارد».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فاطمه آلیا، از اعضای ارشد فراکسیون اصولگرایان نیز ۲۳ مهرماه گفته است: «اگر چه در داخل اشکالاتی وجود دارد اما دشمنان هم سعی می‌کنند سوار بر این موج شوند و فشار اقتصادی و آشفتگی سیاسی ایجاد کنند. همچنین پروژه‌ی ایجاد اختلاف بین مسئولین جزء برنامه‌های اولویت‌دار دشمنان است».

احمد سالک، یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان می‌گوید دیدار با محمود احمدی‌نژاد در جهت تحقق توصیه‌های خامنه‌ای و به منظور "ایجاد همدلی بیشتر میان مجلس و دولت" انجام شد.

مجلس در انتظار اشاره‌ی خامنه‌ای

رئیس جمهوری اسلامی سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی برای پاسخ‌گویی به پرسش تعدادی از نمایندگان در مجلس حضور یافت. بسیاری از نمایندگان رفتار محمود احمدی‌نژاد در این نشست را توهین و استهزاء مجلس تلقی می‌کنند و تکرار این وضعیت را بی‌ثمر می‌دانند.

برخی از امضاکنندگان می‌گویند این بار با رئیس دولت برخوردی قاطع و جدی خواهند کرد و در صورت قانع‌کننده نبودن پاسخ‌های او ممکن است طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور نیز مطرح شود. ناظران معتقدند کشاندن احتمالی محمود احمدی‌نژاد به مجلس و تحت فشار قراردادن او توسط نمایندگان بدون موافقت و خواست علی خامنه‌ای ممکن نیست.

موسی‌الرضا ثروتی، یکی از نمایندگان پیگیر سؤال از احمدی‌نژاد، هفدهم مهر به سایت "خبر آنلاین" گفت: «به هر حال ما وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم. اگر رهبری بفرمایند صلاح نیست، متوقفش می‌کنیم. اگر هم ایشان تذکری ندادند، جلو می‌رویم».

«دولت عامل اصلی اختلال در اقتصاد»

شماری از نمایندگان احمدی‌نژاد را متهم می‌کنند که عمدا و آگاهانه تصمیم‌هایی گرفته است که به بالا رفتن بهای ارزهای خارجی در بازار آزاد و سقوط شدید ارزش پول ملی ایران منجر شده است. از جمله‌ی این اقدام‌ها، توقف عرضه ارز به بازار از ابتدای شهریور ماه عنوان می‌شود

غلامرضا تاجگردون، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، هشتم آبان در جمع اصناف و بازاریان تهران دولت را متهم کرد، «در زمانی که بازار نیاز به ارز داشت از واریز ارز به بازار جلوگیری کرد و باعث شد قیمت ارز در بازار لحظه‌ای افزایش یابد».

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاجگردون ناشفاف‌بودن سیاست‌های اقتصادی دولت را عامل اصلی رشد نقدینگی و افزایش تورم و بیکاری و بروز یک "فاجعه بزرگ" عنوان می‌کند. او می‌گوید: «دولت عامل اصلی اخلال در اقتصاد کشور است».

محمود احمدی‌نژاد یازدهم مهر ماه در یک کنفرانس خبری صریحا و تلویحا قوه قضائیه، نظامیان، مجلس، رادیو و تلویزیون و بسیاری از رسانه‌ها را به تخریب دولت و بحران آفرینی متهم کرد.

برخی از ناظران معتقدند کشاندن احتمالی احمدی‌نژاد به مجلس و تهدیدهای متقابل می‌تواند آخرین پرده از اختلاف‌هایی باشد که از بهار سال ۱۳۹۰ بر سر برکناری و ابقای وزیر اطلاعات میان او و علی خامنه‌ای آغاز شد

رادیو آلمان

" با افتخار از پرونده تک‌تک موکلانم دفاع می‌کنم " نسرين ستوده، وکيل زندانی در ايران که يکی از سه کانديدای جايزه حقوق بشری بنياد "مارتين انالز" بود با ارسال پيامی به مراسم اهدای جايزه اين بنياد به‌عنوان وکيل شماری از متهمان سياسی و حقوق بشری، بار ديگر تأکيد کرد: "با افتخار از تک‌تک پرونده‌هايی که وکالت آن‌ها را به عهده داشته‌ام، دفاع می‌کنم و البته از اين‌که در کنار موکلان بی‌گناهم تحمل حبس می‌نمايم، راضی و خرسندم." بنياد "مارتين انالز" روز سه‌شنبه دوم اکتبر ۲۰۱۲ با برگزاری مراسمی در ژنو، جايزه حقوق بشر اين بنياد را از ميان سه نامزد از ايران، کامبوج و بحرين، به آقای لون سوات از کشور کامبوج اهدا کرد. مهناز پراکند، وکيل دادگستری و فعال حقوق بشر به نمايندگی از نسرين ستوده در اين مراسم حاضر بود و متن پيام همکار دربند خود را خواند. نسرين ستوده در پيام خود که از زندان اوين ارسال شده است از "شرايط فوق امنيتی"، "ممنوعيت تلفن برای کليه زندانيان سياسی" و "عدم دسترسی به اطلاعات کامل" در بند زنان زندان اوين خبر داده و گفته است با وجود اين شرايط اما همواره به دنبال فرصتی است تا از وضعيت حقوق بشر در ايران سخن بگويد. اين وکيل زندانی در پيام خود خطاب به رياست بنياد "مارتين انالز" و حاضران در مراسم از مشکلات و محدوديت‌های حرفه وکالت در ايران سخن گفته و با اشاره به اقدام اخير قوه قضائيه ايران در لغو "قانون مجازات اعدام افراد زير ۱۸ سال" آن را حاصل تلاش‌های "گروه کثيری از وکلا و فعالان حقوق بشر" ايرانی در طی "ساليان متمادی" دانسته و گفته است: "به خاطر دارم اين فعاليت‌ها که به حبس برخی وکلا نيز منجر شد، به دغدغه هر روزه بسياری و از جمله من تبديل شده بود. گاه در نااميدی کامل احاطه می‌شديم و گاه دوباره برمی‌خاستيم و فعاليت خود را از سر می‌گرفتيم." ستوده در ادامه پيام خود با اشاره به رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ که منجر به بازداشت گسترده مردم و فعالان سياسی و حقوق بشری شد از تلاش‌های خود و ديگر وکلای دادگستری در دفاع از حقوق موکلان خود نوشته و گفته است شماری از اين وکلا مدتی پس از دفاع از متهمان وقايع انتخابات ۸۸ "خود نيز راهی محبس شدند تا به همراه موکلان خود تحمل حبس نمايند." نسرين ستوده در پيام ارسالی خود از درون زندان اوين می‌گويد: "با همه دشواری‌ها، به‌عنوان يک وکيل همچنان خرسند و اميدوار، بر اين باورم که گريزی جز انجام وظيفه صادقانه در قبال کودکان، زنان و متهمانی که حقوق‌شان ناديده گرفته شده بود، نداشتيم." به باور او دفاع از مفاهيمی چون "عدالت"، "قانون"، "حقوق بشر"، "آزادی بيان و انديشه" و "حقوق اقليت‌ها" و همه مفاهيمی که در اعلاميه جهانی حقوق بشر به‌عنوان ميراث مشترک بشريت، تصريح شده است، "زندگی را برای بشر قابل زيست می‌کند و به فعالان حقوق بشر امکان می‌دهد تا مرعوب فشارها و تهديدهای بازجويان نشوند." ستوده در پايان ضمن تشکر از بنياد "مارتين انالز" و شماری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر نوشته است: "به‌راستی در دنيای امروز، هيچ‌کس حتی در سلول انفرادی‌اش نيز تنها نيست."



" با افتخار از پرونده تک‌تک موکلانم دفاع می‌کنم "

نسرين ستوده، وکيل زندانی در ايران که يکی از سه کانديدای جايزه حقوق بشری بنياد "مارتين انالز" بود با ارسال پيامی به مراسم اهدای جايزه اين بنياد به‌عنوان وکيل شماری از متهمان سياسی و حقوق بشری، بار ديگر تأکيد کرد: "با افتخار از تک‌تک پرونده‌هايی که وکالت آن‌ها را به عهده داشته‌ام، دفاع می‌کنم و البته از اين‌که در کنار موکلان بی‌گناهم تحمل حبس می‌نمايم، راضی و خرسندم."

بنياد "مارتين انالز" روز سه‌شنبه دوم اکتبر ۲۰۱۲ با برگزاری مراسمی در ژنو، جايزه حقوق بشر اين بنياد را از ميان سه نامزد از ايران، کامبوج و بحرين، به آقای لون سوات از کشور کامبوج اهدا کرد.

مهناز پراکند، وکيل دادگستری و فعال حقوق بشر به نمايندگی از نسرين ستوده در اين مراسم حاضر بود و متن پيام همکار دربند خود را خواند.

نسرين ستوده در پيام خود که از زندان اوين ارسال شده است از "شرايط فوق امنيتی"، "ممنوعيت تلفن برای کليه زندانيان سياسی" و "عدم دسترسی به اطلاعات کامل" در بند زنان زندان اوين خبر داده و گفته است با وجود اين شرايط اما همواره به دنبال فرصتی است تا از وضعيت حقوق بشر در ايران سخن بگويد.

اين وکيل زندانی در پيام خود خطاب به رياست بنياد "مارتين انالز" و حاضران در مراسم از مشکلات و محدوديت‌های حرفه وکالت در ايران سخن گفته و با اشاره به اقدام اخير قوه قضائيه ايران در لغو "قانون مجازات اعدام افراد زير ۱۸ سال" آن را حاصل تلاش‌های "گروه کثيری از وکلا و فعالان حقوق بشر" ايرانی در طی "ساليان متمادی" دانسته و گفته است: "به خاطر دارم اين فعاليت‌ها که به حبس برخی وکلا نيز منجر شد، به دغدغه هر روزه بسياری و از جمله من تبديل شده بود. گاه در نااميدی کامل احاطه می‌شديم و گاه دوباره برمی‌خاستيم و فعاليت خود را از سر می‌گرفتيم."

ستوده در ادامه پيام خود با اشاره به رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ که منجر به بازداشت گسترده مردم و فعالان سياسی و حقوق بشری شد از تلاش‌های خود و ديگر وکلای دادگستری در دفاع از حقوق موکلان خود نوشته و گفته است شماری از اين وکلا مدتی پس از دفاع از متهمان وقايع انتخابات ۸۸ "خود نيز راهی محبس شدند تا به همراه موکلان خود تحمل حبس نمايند."

نسرين ستوده در پيام ارسالی خود از درون زندان اوين می‌گويد: "با همه دشواری‌ها، به‌عنوان يک وکيل همچنان خرسند و اميدوار، بر اين باورم که گريزی جز انجام وظيفه صادقانه در قبال کودکان، زنان و متهمانی که حقوق‌شان ناديده گرفته شده بود، نداشتيم."

به باور او دفاع از مفاهيمی چون "عدالت"، "قانون"، "حقوق بشر"، "آزادی بيان و انديشه" و "حقوق اقليت‌ها" و همه مفاهيمی که در اعلاميه جهانی حقوق بشر به‌عنوان ميراث مشترک بشريت، تصريح شده است، "زندگی را برای بشر قابل زيست می‌کند و به فعالان حقوق بشر امکان می‌دهد تا مرعوب فشارها و تهديدهای بازجويان نشوند."

ستوده در پايان ضمن تشکر از بنياد "مارتين انالز" و شماری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر نوشته است: "به‌راستی در دنيای امروز، هيچ‌کس حتی در سلول انفرادی‌اش نيز تنها نيست."
پیام نسرین ستوده از زندان به بنیاد مارتین انالز
" با افتخار از پرونده تک‌تک موکلانم دفاع می‌کنم "

نسرين ستوده، وکيل زندانی در ايران که يکی از سه کانديدای جايزه حقوق بشری بنياد "مارتين انالز" بود با ارسال پيامی به مراسم اهدای جايزه اين بنياد به‌عنوان وکيل شماری از متهمان سياسی و حقوق بشری، بار ديگر تأکيد کرد: "با افتخار از تک‌تک پرونده‌هايی که وکالت آن‌ها را به عهده داشته‌ام، دفاع می‌کنم و البته از اين‌که در کنار موکلان بی‌گناهم تحمل حبس می‌نمايم، راضی و خرسندم."

بنياد "مارتين انالز" روز سه‌شنبه دوم اکتبر ۲۰۱۲ با برگزاری مراسمی در ژنو، جايزه حقوق بشر اين بنياد را از ميان سه نامزد از ايران، کامبوج و بحرين، به آقای لون سوات از کشور کامبوج اهدا کرد.

مهناز پراکند، وکيل دادگستری و فعال حقوق بشر به نمايندگی از نسرين ستوده در اين مراسم حاضر بود و متن پيام همکار دربند خود را خواند.

نسرين ستوده در پيام خود که از زندان اوين ارسال شده است از "شرايط فوق امنيتی"، "ممنوعيت تلفن برای کليه زندانيان سياسی" و "عدم دسترسی به اطلاعات کامل" در بند زنان زندان اوين خبر داده و گفته است با وجود اين شرايط اما همواره به دنبال فرصتی است تا از وضعيت حقوق بشر در ايران سخن بگويد.

اين وکيل زندانی در پيام خود خطاب به رياست بنياد "مارتين انالز" و حاضران در مراسم از مشکلات و محدوديت‌های حرفه وکالت در ايران سخن گفته و با اشاره به اقدام اخير قوه قضائيه ايران در لغو "قانون مجازات اعدام افراد زير ۱۸ سال" آن را حاصل تلاش‌های "گروه کثيری از وکلا و فعالان حقوق بشر" ايرانی در طی "ساليان متمادی" دانسته و گفته است: "به خاطر دارم اين فعاليت‌ها که به حبس برخی وکلا نيز منجر شد، به دغدغه هر روزه بسياری و از جمله من تبديل شده بود. گاه در نااميدی کامل احاطه می‌شديم و گاه دوباره برمی‌خاستيم و فعاليت خود را از سر می‌گرفتيم."

ستوده در ادامه پيام خود با اشاره به رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ که منجر به بازداشت گسترده مردم و فعالان سياسی و حقوق بشری شد از تلاش‌های خود و ديگر وکلای دادگستری در دفاع از حقوق موکلان خود نوشته و گفته است شماری از اين وکلا مدتی پس از دفاع از متهمان وقايع انتخابات ۸۸ "خود نيز راهی محبس شدند تا به همراه موکلان خود تحمل حبس نمايند."

نسرين ستوده در پيام ارسالی خود از درون زندان اوين می‌گويد: "با همه دشواری‌ها، به‌عنوان يک وکيل همچنان خرسند و اميدوار، بر اين باورم که گريزی جز انجام وظيفه صادقانه در قبال کودکان، زنان و متهمانی که حقوق‌شان ناديده گرفته شده بود، نداشتيم."

به باور او دفاع از مفاهيمی چون "عدالت"، "قانون"، "حقوق بشر"، "آزادی بيان و انديشه" و "حقوق اقليت‌ها" و همه مفاهيمی که در اعلاميه جهانی حقوق بشر به‌عنوان ميراث مشترک بشريت، تصريح شده است، "زندگی را برای بشر قابل زيست می‌کند و به فعالان حقوق بشر امکان می‌دهد تا مرعوب فشارها و تهديدهای بازجويان نشوند."

ستوده در پايان ضمن تشکر از بنياد "مارتين انالز" و شماری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر نوشته است: "به‌راستی در دنيای امروز، هيچ‌کس حتی در سلول انفرادی‌اش نيز تنها نيست."

World War II? No this is Aleppo, Syria



World War II? No this is Aleppo, Syria
World War II? No this is Aleppo, Syria جنگ جهانی دوم؟ نه اینجا حلب ِ سوریه است