Tuesday, August 23, 2011

عکس / مقر قذافی بعد از تسخیر توسط مخالفان رژیم




بسته های پستی مشکوک باز می شود

بسته های پستی مشکوک باز می شود
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری پانا ، نمایندگان در جلسه علنی امروز -سه‌شنبه ۱ شهریورماه – مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزئیات لایحه امور گمرکی ماده ۸۷ این لایحه را با ۱۲۳ رای موافق، یک رای مخالف و ۸ رای ممتنع به تصویب رساندند.
 
بر اساس این مصوبه مجلس، در صورتی که مرسوله‌ای از نظر گمرک مشکوک باشد می‌تواند از مأمور پست بخواهد که آن را باز نماید. در این مورد فرم مخصوص حاکی از باز شدن و تعیین مشخصات کالا طبق نمونه تعیین شده از ناحیه گمرک ایران، به بسته مزبور الصاق می‌شود.
به موجب تبصره ۱ این ماده مصوب، چنانچه نامه یا مرسوله‌ای که اداره پست مجاز به باز کردن آن نیست به نظر گمرک مشکوک باشد طبق ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرائی موافقت‌نامه امانات پستی عمل می‌شود. این رویه در مورد مرسولات به مقصد خارج از کشور نیز لازمالاجراء است.
همچنین براساس تبصره ۲ این ماده مصوب، ترخیص محمولات و مرسولاتی که جنبه تجاری دارند تابع تشریفات و مقررات عمومی هستند.

خبرهای کوتاه از آخرین تحولات لیبی :

خبرهای کوتاه از آخرین تحولات لیبی :
نیروهای مخالفان وارد خانه معمر قذافی در باب العزیزه شده‌اند


منبع : بی بی سی ، رادیو فردا

جنگ شدید میان مخالفان مسلح قذافی و نیروهای وفادار به او در نزدیکی فرودگاه طرابلس، پایتخت لیبی، ادامه دارد. نیروهای دولتی با سلاح های سنگین و زرهپوش به جنگ مخالفان رفته اند، همزمان حملات هوایی ناتو از سرگرفته شده است. مخالفان می گویند در بخش دیگری از شهر، بسوی مجموعه دولتی «باب العزیزیه» پیشروی می کنند. گفته می شود معمر قذافی احتمالا در آنجا مخفی شده است. گزارش ها حاکی است که هزاران نفر از طرابلس می گریزند.

منابع خبری الجزیره می‌گویند که نیروهای مخالفان وارد خانه معمر قذافی در باب العزیزه شده‌اند. 16:32 رویترز خبر داد که نیروهای وفادار به قذافی از مقابله با نیروهای مخالفان دست کشیدند.

یکی از سخنگویان صلیب سرخ جهانی گفت که به علت شرایط امنیتی ویژه، برخی از اعضای تیم‌های پزشکی قادر به حضور در بیمارستان‌ها نیستند. یکی از سخنگویان صلیب سرخ جهانی گفت که به علت شرایط امنیتی ویژه، برخی از اعضای تیم‌های پزشکی قادر به حضور در بیمارستان‌ها نیستند.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اروپا هم اکنون یک گزارش مطبوعاتی دارد و درباره لیبی با خبرنگاران صحبت می‌کند. وی گفت : شورای ملی انتقالی خواستار حمایت جامعه جهانی شده تا بتوانند برای انتخابات آماده شوند. رهبران مخالفان به من گفتند که کنترل هشتاد در صد از طرابلس را در دست دارند.

اینترفکس به نقل از این مقام روسی، سخنان قذافی را چنین گزارش کرده است: "زنده و سلامت هستم. در طرابلس هستم و برنامه‌ای برای خروج از لیبی ندارم. گزارش‌های تلویزیون‌های دروغگوی غربی را باور نکنید."

یک مقام روس به رویترز گفته که امروز تلفنی با معمر قذافی صحبت کرده و به نقل از او گفته که قذافی همچنان در طرابلس است و می‌خواهد "تا آخر بجنگد."اینترفکس، گزارش داده که آن مقام روسی، رئیس فدراسیون جهانی شطرنج است که دو ماه پیش عکسی از او و سرهنگ قذافی در حال شطرنج بازی کردن منتشر شده بود.

افشاگری رهبری علیه تیم احمدی‌نژاد مفسده دارد زیرا رسانه های بیگانه از آن سو استفاده میکنند"

افشاگری رهبری علیه تیم احمدی‌نژاد مفسده دارد زیرا رسانه های بیگانه از آن سو استفاده میکنند"



دیگربان  : سایت «برهان» نوشت «مفاسد افشاگری» و «روشنگری» علی خامنه‌ای علیه تیم احمدی‌نژاد از «مصالح» آن بیشتر است و به همین دلیل وی در برابر اقدامات این تیم «سکوت» کرده است.
سایت «برهان» روز سه‌شنبه (اول شهریور) «سوء استفاده رسانه­‌های بیگانه، تضعیف شدن روحیه‌ مردم و جسارت یافتن بیشتر جریان انحرافی در ساختارشکنی و عبور از خطوط قرمز نظام» را از «مفاسد» این روشنگری عنوان کرده است.
«خارج شدن جامعه و دولت از مسیر جهاد اقتصادی و افکنده شدن به ورطه‌ آشوب سیاسی»، «صدمه خوردن انقلاب­‌های کشورهای اسلامی» و «روشن نشدن ماهیّت حقیقی جریان انحرافی» از دیگر «مفاسدی» است که سایت «برهان» به آن اشاره کرده است.
«مسدود نکردن پل­‌های پشت سر احمدی­‌نژاد با توجه به وجود احتمال بازگشت وی» یکی دیگر از دلایل «سکوت» خامنه‌ای در برابر تیم احمدی‌نژاد به روایت این سایت محافظه‌کار است.
رابطه محمود احمدی‌نژاد با علی خامنه‌ای از فروردین ماه امسال بر سر ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات تیره شده است.
حامیان خامنه‌ای در ماه‌های اخیر حملات گسترده‌ای به تیم احمدی‌نژاد داشته و در این مدت نیز برخی نزدیکان وی دستگیر شده‌اند.
رهبر جمهوری اسلامی طی این مدت حاضر نشده است به صورت علنی انتقاد‌های صریحی علیه تیم احمدی‌نژاد مطرح کند.
حامیان رهبر جمهوری اسلامی هم می‌گویند تیم احمدی‌نژاد تلاش می‌کند با وارد کردن علی خامنه‌ای در مجادلات سیاسی به جایگاه وی ضربه بزند.

کاریکاتور : کاریکاتورهایی که شامل همه دیکتاتورها از جمله سید علی خامنه ای نیز میشوند





دو راهی‌ بشار اسد: مسیر قذافی یا راه مبارک؟

دو راهی‌ بشار اسد: مسیر قذافی یا راه مبارک؟

ابراز نگرانی آمریکا از انتقال سانتریفوژها به تاسیسات «فردو»

ابراز نگرانی آمریکا از انتقال سانتریفوژها به تاسیسات «فردو»

رادیو فردا : ایالات متحده آمریکا نسبت به خبر انتقال سانتریفوژهای غنی‌سازی اورانیوم به تأسیسات زیرزمینی فردو که در کوه‌های نزدیک قم ساخته شده‌است ابراز نگرانی کرد.

فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، روز دوشنبه از انتقال تعداد نامشخصی سانتریفوژ از تاسیسات غنی‌سازی نطنز به تاسیسات جدید غنی‌سازی اورانیوم در فردو خبر داده و از انتقال این دستگاه‌ها به عنوان بخشی از روند آماده‌سازی تاسیسات غنی‌سازی فردو یاد کرده‌است.

ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه در واکنش به این خبر گفت که «این گزارش‌ها نگران‌کننده‌است» و افزود که «برنامه هسته‌ای ایران هیچ دلیل معقولی برای عملیات غنی‌سازی اورانیوم تا نزدیک به ۲۰ درصد که هم‌اینک در حال انجام آن است ارائه نمی‌دهد.»

خانم نولند به خبرنگاران گفت که برنامه هسته‌ای ایران «هیچ دلیل معقولی هم برای افزایش تولید این نوع از غنی‌سازی و انتقال سانتریفوژها به زیر زمین ارائه نمی‌دهد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: «قصور ایران در انجام تعهداتش درخصوص تعلیق فعالیت‌های غنی‌سازی تا ۳٫۵ درصد و در حدود ۲۰ درصد دلیلی شده‌است تا همه ما در جامعه بین‌الملل به نیات ایران شک کنیم.»

تاسیسات غنی‌سازی فردو به صورت مخفی و در درون کوهی در حدود ۱۵۰ کیلومتری جنوب تهران ساخته شده و افشای ساخت آن در اواخر تابستان ۸۸، وقفه تازه‌ای را در مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در پی داشت.

ماه گذشته روزنامه «ديلی تلگراف» از قول کارشناسان نوشت که انتقال بخش مهم و حساس غنی‌سازی اورانيوم به اين تاسيسات مستحکم و کوهستانی امکان و احتمال موفقيت ايران برای رسيدن به مرز توليد سلاح هسته ای را افزايش خواهد داد.

به رغم صدور چهار قعطنامه تحریمی سازمان ملل علیه ایران برای متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم، مقام‌های دولت تهران همچنان به برنامه اتمی خود ادامه داده‌اند.