Thursday, June 4, 2009

با مردم دشمنی داریم یا با جمهوری اسلامی؟


انتخابات و چند واقعیت:
1. جمهوری اسلامی امروز از هر زمان دیگر قوی تر است و حتی دشمنان خارجی اش نیز آشکارا از براندازی و تغییر رژیم صحبت نمی کنند و بر عکس می گویند که این قصد را ندارند.

2. نارضایتی فزاینده ی مردم از ج. ا. هیچگاه به شکلی سازمان یافته و رهبری شده حکومت را تهدید نکرده است و هیچ اپوزیسیون موثری تابحال ابراز وجود نکرده است.

3. تابحال تنها حرکت اجتماعی یی که فضای های بسته را تا حدی گشود، چهره ی جهانی ایران را بهتر کرد و مردم را به قدرت و حقوقشان تا حدی آشنا کرد انتخابات دوم خرداد 76 بود. گرچه سرمایه ی گران بهای آن عزم و شور و اعتماد اجتماعی-سیاسی تا حد زیادی تلف شد.

4. در دنیای اعراب بدون مجلس و انتخابات و مبارک مادام العمر که همه مورد حمایت غرب مدعی دمکراسی اند مشروعیت رای و دمکراسی یک ابزار سیاسی قابل معامله است. همچنین کم بودن تعداد شرکت کنندگان و یا رای پایین یک منتخب حتی در کشورهای غربی نیز معنای عدم مشروعیت نمی دهد. مثلا جورج بوش در دور اول با 12.5 درصد آرای آمریکایی ها رییس جمهور شد. یا در ایتالیا به خاطر لرزان بودن اکثریت پارلمانی عمر متوسط دولت های ایتالیا زیر دو سال است. توسل به تحریم به نیت از مشروعیت انداختن ج. ا. هم از این نگاه و هم به این دلیل که تا بحال هیچگاه تحریمی که سازمان یافته و موثر باشد شکل نگرفته و اغلب چیزی بیشتر از 50 درصد در رای گیری ها شرکت می کنند روش بیهوده و زیان آوری است.

5.بدون شک یک برنده ی اصلی انتخاباتی که در آن تعداد رای دهندگان زیاد باشد ج.ا. است. اما برنده ی دیگر آن مردم خواهند بود که شاید باز بتوانند به اندازه ی چند قدم قدرت پرستان متوهم را عقب برانند و چاقو را از دست زنگی مست در بیاورند. اما اگر مردم کم شرکت کنند تنها برنده ی انتخابات ج. ا. خواهد بود و احمدی نژاد چهار سال دیگر سرمایه های تاریخی ایران را به باد فنا خواهد داد

موضع انتخاباتی با شیوه ی ساده


یک قانون طلایی: ساده ترین راه بهترین راه است.

الف. دوست دارم بتوانم کاری بکنم که زندگی ایرانیان (داخل و خارج) بهتر شود و عزت و احترام ایرانی افزایش پیدا کند.

ب. جمهوری اسلامی فعلا ماندنی است و حتی کشورهای دشمن جمهوری اسلامی از براندازی نا امید شده اند.

پ. هیچ حرکت منسجم اجتماعی-سیاسی مخالفی که بتواند جمهوری اسلامی را تهدید کند و موثر بودنش را هم ثابت کرده باشد اعلام موجودیت نکرده است.

ت. تحریم انتخابات چون به صورت محدود صورت می گیرد هیچ تاثیر مدنی-سیاسی قابل اعتنایی بر مشروعیت جمهوری اسلامی ندارد.

ث. فعلا انتخابات تنها راه تاثیر گذاری بر روند اداره ی کشور است گرچه در هر حال یک سوی برنده ی شرکت مردم در انتخابات جمهوری اسلامی است. فرق این است که در صورت شرکت نکردن برنده ی مطلق قدرت طلبان ضد مردم خواهند بود و در صورت شرکت کردن مردم می توانند این ضد مردمان را چند قدم به عقب برانند و خود چند قدم به جلو حرکت کنند.

ج. بین تمام کاندیداها موسوی را انتخاب می کنم. گمانم دیگر احتیاجی نباشد تفسیر و توضیح بنویسم و یا با ناچاری بخواهم دنبال توجیهات غریب بگردم گرچه دلایل مفصل دیگری هم برای این انتخابم دارم ولی این شیوه را آسان تر دیدم.

نتیجه ی مناظره ی دیشب: خروج احمدی نژاد با وانت از قدرت


وقتی او اتوبوسی تمام مدیران و وزیران را عوض کرد و در نهایت بی ادبی و وقاحت دیگران را فوج فوج محکوم کرد تا خودش در قدرت بماند باید هم همراه وزیران و مشاوران و معاونانش با وانت از قدرت اخراج شود.

برنامه هفنگی غذایی:


طرح ابتکاری رئیس جمهور محبوب برای مقابله با تحریم اقتصادی:



قرار شده همه مردم مطابق بخشنامه صادره و بر اساس جدول هفتگی زیر غذا بخورند . مامان​های خانه دار موظف شدند یک نسخه از این جدول را تهیه و به روی درب یخچال آشپزخانه الصاق نمایند. با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

برنامه غذایی

شنبه: نان و پنير و سبزی
يکشنبه: نان و پنير و انگور
دوشنبه: نان و پنیر با نوشابه
سه شنبه: نان و پنیر با نان اضافه
چهار شنبه: نان (بدون پنیر)
پنجشنبه: پنير (بدون نان)
جمعه: تعطيل است

غذای مورد علاقه احمدی نژاد مشخص شد


«جمعي از دانشجويان مستقل دانشگاه هاي ايران» خاطراتي از محمود احمدي نژاد را گردآوري کردند. اين خاطرات که در 250 بند تنظيم شده، از سوي «رجانيوز» سايت حامي دولت با عنوان «فرزند ملت» منتشر شده است.
اين گزارش اين خاطرات طي گفت وگوي دانشجويان با وزرا، منشي و راننده احمدي نژاد در زمان شهرداري و معاونان و مسوولان دفتري احمدي نژاد گردآوري شده است. بخشي از اين روايات را در زير مي خوانيد.

احمدي نژاد شاعر
- از سفر استاني مشهد برمي گشتيم. وقت پياده شدن از هواپيما، دکتر احمدي نژاد چند ورق کاغذ به من داد تا نگه دارم. روي کاغذها دست خط دکتر بود. اشعار زيبايي سروده بود. برايم جالب بود که دکتر شعر هم مي گويد.

- در جشن کتاب سال آقاي حداد و دکتر با هم حضور داشتند. بعد از سخنراني آقاي حداد، دکتر بالاي سن رفت و مشغول سخنراني شد. آقاي حداد که خودش هم اديب است، با يک حالت تعجبي در گوشم گفت؛ آقاي احمدي نژاد خيلي خوب صحبت مي کند،

- در زمان تصدي شهرداري يک بار از راننده اش خواست يک بيل بخرد و بگذارد داخل ماشين. راننده با تصور اينکه دکتر مزاح کرده، قضيه را فراموش کرد. چند روز بعد دکتر از راننده پرسيد بيل را خريده يا نه. راننده بيل را تهيه کرده و پشت ماشين گذاشت، اما هنوز نمي دانسته بيل به چه کار دکتر مي آيد تا اينکه همان شب در گشت شبانه در سطح شهر، متوجه گرفتگي جوي آبي شدند. دکتر از راننده خواست ماشين را نگه دارد. بعد پياده شد و با آن بيل راه آب جوي را باز کرد. از آن به بعد اين کار بارها و بارها تکرار شد.

- دکتر گاهي تسبيح، انگشتر و حتي کاپشني را که مي پوشد، هديه مي دهد. يعني مردم نامه مي نويسند، از او مي خواهند، او هم از ما کارمندان دفتر مي خواهد به آدرس درخواست کننده پست کنيم.

- وقتي دکتر به رياست جمهوري انتخاب شد، مي خواست در همان منزل شخصي اش در نارمک سکونت کند. از لحاظ امنيتي به ايشان چنين اجازه يي داده نشد؛ براي همين مجبور شد به پاستور بيايد. آنجا هم يکي از خانه هاي قديمي را براي سکونت انتخاب کرد که گويا در سال هاي رياست جمهوري آيت الله خامنه يي خانواده ايشان هم آنجا سکونت داشتند. ما بچه هاي محافظ منتظر بوديم دکتر سفارش خريد وسايل زندگي نو را براي خانه جديد به نهاد رياست جمهوري بدهد، اما دکتر مختصري وسايل زندگي از منزل مادر خانمش که گويا بلااستفاده مانده بود، به خانه پاستور آورد. تنها خريدشان در اين خانه آن هم با هزينه شخصي، يک اجاق گاز ايراني بود. در جريان نامه دکتر به بوش رئيس جمهور امريکا يک بار آقا مدظله العالي با رضايتمندي از اين اقدام دکتر، درباره اين ابتکارش پرسيد. دکتر هم براي ايشان توضيح داد وقتي آقا آن سال را سال پيامبر اعظم اعلام کردند، دکتر ياد نامه هاي حضرت رسول صلي الله عليه و آله و سلم افتاده و با خودش گفته خوب است آقا هم چنين نامه هايي براي سران ابرقدرت هاي مستکبر بنويسد. اما با ملاحظه اينکه ممکن است نامه ها بي پاسخ بماند يا پاسخ نامه ها اهانت آميز باشد و شأن ولايت خدشه دار شود، خودش دست به نوشتن نامه زده.

- دکتر بين غذا ها قورمه سبزي و آش را خيلي دوست دارد. چون دستپخت خوبي دارد، خودش هم اين غذاها را آن موقع که فرصت داشت،درست مي کرد.

- يکي از وزرايي که در خيابان پاستور و در همسايگي دکتر زندگي مي کند، تعريف مي کرد؛ يکي از جمعه هاي ماه رمضان بود. دم افطار در زدند. آيفون را که برداشتم، ديدم دکتر پشت در است. رفتم دم در. يک کاسه آش دستش بود. گفت دستپخت خودش است. ظاهراً براي بقيه همسايه ها هم برده بود،

- به خاطر ارادت قلبي و خاصي که دکتر به آقا (مدظله) دارد، بهترين زماني که کارکنان دفتر مي خواهند حرفي يا خطاي کاري را که مرتکب شده اند، به دکتر منتقل کنند، زماني است که ايشان از پيش آقا برمي گردند. دکتر هر هفته يک روز خاص را با آقا ديدار خصوصي دارد. وقتي جلسه شان تمام مي شود و دکتر به نهاد برمي گردد، آنقدر شاد، پرانرژي و بانشاط است که کارمندان مطمئن هستند خطايشان را مي بخشد.

- دکتر عادت ندارد کارهاي شخصي اش را به کسي واگذار کند. خدماتي ها از خدايشان است که دکتر به آنها کار بسپارد. اما بارها شده وقتي مثلاً با تلفن کار دارد و گوشي دور از دسترسش هست، به منشي و خدماتي ها که آنجا براي انجام وظيفه ايستاده اند، نمي گويد گوشي را به من بده، خودش بلند شده، دور زده، گوشي را برمي دارد،

ارادت احمدي نژاد به امام زمان(عج)

- يک بار يکي از روحانيون با لحن طلبکارانه يي به دکتر اعتراض کرد؛ براي چه و به چه حقي اين همه در مورد امام زمان حرف مي زني؟ شما حق نداري، من اجازه نمي دهم.

دکتر فقط لبخندي زد و گفت؛ آقاي... مگر امام زمان را خريدي؟،

- وقتي ماهواره اميد با موفقيت در مدار قرار گرفت، دانشمندان ايراني که در کار ساخت و پرتاب ماهواره بودند، به دکتر گفتند؛ اگر اعتماد شما به ما، پيگيري هاي مداوم و دلسوزي هاي شما نبود، ما هنوز در ابتداي راه ساختن ماهواره بوديم. دکتر هم گفت؛ اشتباه نکنيد بچه ها، هر فيض الهي و خيري که در اين عالم مي رسد از جانب امام زمان حضرت مهدي(عج) است.

- بعد از فوت آيت الله دواني به دکتر گفتم؛ شنيديد مرحوم دواني در مورد فشارهاي سياسي و تخريب هاي رسانه يي که عليه شما مي شود، چه گفتند؟ گفتند؛ به احمدي نژاد بگوييد گمان نکند تنها و غريب است و... ديدم چشم هاي دکتر پر از اشک شد و در حالي که سرش را پايين انداخته بود، گفت؛ غربت و تنهايي ما کجا و هزار و... سال غربت مولا امام زمان حضرت مهدي (عج) کجا؟

خانواده احمدي نژاد

- پدر دکتر مثل مردم عادي زندگي مي کرد. نه محافظي، نه محل زندگي خاصي. دم در يک چارپايه مي گذاشت، مي نشست روي آن و با مردم محل خوش و بش مي کرد. انگار نه انگار که پدًر رئيس جمهور مملکت است.

- خط تلفن پسر دکتر اعتباري 0919 است.

- براي نماز عيد فطر رفته بودم مصلي. آن روز هوا ابري و باراني بود. حين صحبت هاي آقا (مدظله العالي)، باران شديدي گرفت. يکدفعه يکي از پشت زد روي شانه ام. برگشتم ديدم دکتر با دو پسرش هستند. رفتيم نشستيم يک گوشه که موکت پهن بود تا باران بند بيايد. پسر دکتر کفش هايش را درآورد بگذارد روي هم. ديدم کف کفشش سوراخ است. نگاهم سïر خورد به پايش. جورابش هم خيس خالي شده بود. تا دکتر ديد من متوجه پارگي کف کفش پسرش شده ام، سريع کفش را برگرداند. دکتر آن موقع شهردار تهران بود.

ساده زيستي رئيس دولت

ہ-براي کار به عنوان منشي دکتر رفته بودم نهاد رياست جمهوري. قبل ترها از پذيرايي هاي رياست جمهوري و بريزوبپاش هاي آنجا زياد شنيده بودم. اما در دوره رياست جمهوري دکتر احمدي نژاد پذيرايي چايي تلخ با قند بود. بشقاب بيسکويتي روي ميز بود که هر وقت مي رفتم داخل اتاق دکتر، آن را آنجا مي ديدم. يک بار دور از چشم دکتر روي پوشش نايلوني روي بيسکويت ها يواشکي با روان نويس يک ضربدر کوچک کشيدم، مي خواستم مطمئن شوم دکتر واقعاً به اندازه يک بشقاب بيسکويت هم از اموال رياست جمهوري استفاده نمي کند. اما هنوز که هنوز است، سه سال از رياست جمهوري ايشان مي گذرد و خدمتکارها هر ماه بشقاب بيسکويت دست نخورده را عوض مي کنند تا ماه بعد که دوباره بشقاب جديدي روي ميز بگذارند و بشقاب قبلي را دست نخورده ببرند.

- وقتي شهردار بود، در سفرهاي درون شهري اگر بچه ها بيسکويتي چيزي تعارفش مي کردند، اول مي پرسيد مال اداره است يا شخصي است؟ اگر مال اداره بود، نمي خورد. اما اگر شخصي بود، مي خورد و در اولين فرصت پولش را حساب مي کرد.

صرفه جويي در دولت

-دکتر معمولاً وقتي مطلبي مي خواهد بنويسد، حداکثر استفاده را از کاغذ دم دستش مي برد. پاکت هاي نامه را آرام و با احتياط باز مي کند که آسيبي نبيند و بعد از پشت آنها هم براي نوشتن استفاده مي کند و دور نمي اندازد. به کارمندها و منشي هاي دفترش هم سفارش کرده از پشت کاغذهاي باطله که سفيد و قابل استفاده است، استفاده کنند.

- بعد از بدرقه رسمي رئيس جمهور يکي از کشورها در باغ رياست جمهوري، به سمت دفتر برمي گشتيم. يکدفعه دکتر چند قدم عقب برگشت، خم شد از روي زمين چيزي برداشت، گرفت طرف من که مسوول تشريفات بودم. سنجاق کاغذ بود. سنجاق را گرفتم. گفت لازم مي شود، حيف است،

ناگفته هاي سفر کلمبيا

-زماني که دکتر براي سخنراني به دانشگاه کلمبياي امريکا رفته بود، رئيس دانشگاه و دانشجويان که گويا از قبل هماهنگ کرده بودند، شروع به اهانت به دکتر و جمهوري اسلامي کردند، اما دکتر صبور و آرام بدون هيچ واکنشي نشسته بود، فقط گاهي لبخند کمرنگي روي لب هايش ديده مي شد. بعد از اتمام مراسم همراهان از دکتر علت لبخندش را پرسيدند، گفت؛ آن لحظاتي که رئيس دانشگاه به جمهوري اسلامي اهانت مي کرد، با خودم فکر مي کردم امام زمان(عج) چطور مي خواهي حال اينها را بگيري؟، سفر دکتر به ايتاليا فقط 15 ساعت طول کشيد و به کشورهاي امريکاي جنوبي فقط 84 ساعت، که 44 ساعت آن را در هواپيما و در حال پرواز بودند. ما بچه هاي تشريفات به شوخي به هم مي گوييم؛ سفرهاي دکتر به کشورهاي خارجي آنقدر کوتاه مدت اما مفيد و ارزشمند است که بايد در کتاب رکوردهاي «گينس» ثبت شود. براي بار اول که رفته بود نيويورک، دو دست کت و شلوار بيشتر به همراه نداشت. کت و شلوار تيره که رنگ و رورفته بود و روشن. در پروتکل تشريفات و به خصوص امريکايي، رنگ لباس مقامات بايد تيره باشد و رنگ روشن نمي پوشند. دکتر با کت و شلوار رنگ روشن رفت در مجمع عمومي سازمان ملل و سخنراني تاريخي ايراد کرد و سازمان ملل را با اين سوال که اگر کشوري از يکي از اين پنج عضوي که در شوراي امنيت حق وتو دارند، شکايت داشته باشد، به کجا بايد مراجعه کند، به محاکمه کشيد. تحليل رسانه هاي امريکا اين بود که دکتر براي مقابله با سازمان ملل و به خاطر اينکه خلاف جريان آب شنا کند، برخلاف تمام روساي جمهور چنين پوششي داشته، سفر دکتر به امريکا در ماه رمضان بود. دکتر و چند نفر از وزرا و نمايندگان چون دائم السفر هستند، در طول سفر در هواپيما روزه بودند. چون زمين مي چرخد و شب و روز جا به جا مي شود، روزه شان 23 ساعت طول کشيد.

رئيس جمهور کومور و مصباح يزدي

-حافظه قوي دکتر با اينکه براي بچه هاي تشريفات دردسرساز است، گاهي به نفع شان تمام مي شود. رئيس جمهور کومور، مسلمان و شيعه است. در ايران درس خوانده و شاگرد آقاي مصباح يزدي بوده. مي خواست بيايد ايران، اما چون هواپيماي مناسبي براي آمدن به ايران در اختيار نداشت، دکتر دستور داد يک هواپيماي فالکون بفرستند تا او را بياورد. روز بعد روزنامه ها عکس او را در حالي که از يک هواپيماي ديگر پياده مي شد، انداختند. دکتر مسوول تشريفات را صدا کرد، عکس را نشانش داد و پرسيد مگر هواپيماي فالکون نفرستاده بوديد؟ اين فالکون نيست، مسوول تشريفات توضيح داد طبق دستور عمل کرده. بعد دنبال يک توضيح براي عکس روزنامه مي گشت که خود دکتر بعد از کمي مکث گفت؛ قبل از اينکه بيايد تهران رفته بود مشهد و با پرواز داخلي آمد تهران. احتمالاً عکاس روزنامه عکس را در حال پياده شدن از پرواز داخلي گرفته، منشي دکتر که در يکي از جلسات طرح تحول اقتصادي حضور داشته، تعريف مي کرد؛ مسوولان براي جمع و تفريق و ضرب و تقسيم عددهاي ميلياردي که به توان (ايکس) رسيده بود، از کاغذ و قلم و ماشين حساب استفاده مي کردند اما دکتر زودتر از ماشين حساب، ذهني حساب مي کرد و عدد را به آنها مي گفت.

راهپيمايي احمدي نژاد در عراق

-قرار بود دکتر به عراق سفر کند. اطرافيان و دوستان دکتر گفتند اوضاع آنجا ناآرام است. ممکن است از طرف امريکا خطري شما را تهديد کند. دکتر هم خنديد و گفت؛ ما در زمان صدام رفتيم. آنجا راهپيمايي هم راه انداختيم. کسي نتوانست کاري بکند، چه رسد به حالا. بعد خاطره را براي آنها تعريف کرد؛ در زمان صدام، وقتي امکان سفرهاي زيارتي براي ايراني ها فراهم شد، به همراه پدر و مادرم رفتيم عراق براي زيارت عتبات عاليات. آنجا در فرودگاه رفتار بدي با زائران ايراني داشتند و اصلاً رسيدگي نمي کردند. ايراني ها را جمع کرديم. در شرايطي که کسي از ترس صدام جرات نمي کرد صدايش دربيايد، شروع کرديم به الله اکبر گفتن. مسوولان فرودگاه آمدند. سريع رسيدگي کردند. دکتر حساسيت خاصي به پرداخت خمس دارايي اش دارد و براي خودش سال خمسي دارد. هر سال، يک روز جمعه، دکتر و همسرش از صبح تا شب مي نشينند و خمس آن سال را حساب- کتاب مي کنند. حتي اگر يک کيلو برنج اضافي هم باشد، آن را هم حساب مي کنند. بعد مبلغ خمس را مي فرستند دفتر مقام معظم رهبري. دکتر علاوه بر پرهيز از مال و لقمه حرام، از مال شبهه ناک هم پرهيز مي کند. در مهماني هاي رسمي داخل و خارج از کشور طوري با غذا و سالاد بازي مي کند که اطرافيان متوجه نشده و ناراحت نشوند. دکتر بچه هايش را طوري بار آورده که وقتي براي ديدن پدرشان به دفتر رئيس جمهور مي آيند، ما کارمند هاي دفتر، حتي يک فنجان چاي نمي توانيم به آنها بخورانيم. چند بار هم ديدم وقتي از تلويزيون آهنگ هاي خاصي پخش مي شود سريع خاموشش مي کنند. نسبت به صحبت هايي هم که مي کنند فوق العاده مراقبند.

عکس تلاش بي نتيجه يك دختر حامی احمدی نژاد در پاره کردن پوستر میرحسین


عکس تلاش بي نتيجه يك دختر حامی احمدی نژاد در پاره کردن پوستر میرحسین
عکس تلاش بي نتيجه يك دختر حامی احمدی نژاد در پاره کردن پوستر میرحسین مناسب چاپ
تلاش بي نتيجه يك دختر حامی احمدی نژاد براي پاره كردن عكس در ميدان وليعصر

حاشيه هاي مناظره موسوي و احمدي‌نژاد


مناظره تلويزيوني محمود احمدي نژاد و ميرحسين موسوي نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با حاشيه هايي همراه بود
زنگنه ، شمقدري و شمار ديگري از اعضاي ستاد انتخاباتي دو نامزد در حضور ضرغامي قرعه كشي كردند كه كدام نامزد اول صحبت كند كه نوبت اول به احمدي نژاد افتاد.
ساعت حدود 10 شب آقايان موسوي و احمدي نژاد وارد ساختمان توليد صدا وسيما شدند و حدود 7 دقيقه به آغاز مناظره ، ابتدا موسوي و بعد احمدي نژاد وارد استوديو شدند و در مقابل يكديگر نشستند .
موسوي قبل از مناظره در حالي كه شماري از اعضاي ستاد وي را همراهي مي كردند در پاسخ به پرسش خبرگاران اعلام كرد پيش از مناظره مصاحبه نخواهد كرد .
چند نفر از كارشناسان وهمراهان دو نامزد كه با دقت در اتاق رژي مصاحبه را پيگيري مي كردند هنگام صحبت هاي نامزدهاي مورد نظر خود در جاهايي ابراز رضايت ودر برخي مواقع نيزاظهارنارضايتي مي كردند .
همراهان دو نامزد با تلفنهاي همراه خود به شدت با افراد ديگري در خارج از صدا وسيما گفتگو مي كردند و از آنها مشورت مي گرفتند به گونه اي كه در برخي دقايق بعضي همراهان ،همزمان با دو تلفن همراه حرف مي زدند .
در پايان مناظره ميرحسين موسوي پيش از احمدي نژاد استوديو ضبط مناظره را ترك كرد و در مصاحبه با خبرنگاران مناظره را خوب توصيف كرد و گفت : اين روند را ادامه خواهد داد .
موسوي نحوه اجرا ورعايت وقت را مطلوب دانست و افزود : اما در كل برنامه هاي انتخاباتي صدا وسيما معتقدم عدالت رعايت نمي شود .
وي در پاسخ به پرسشي درباره ساير برنامه هاي خود گفت : در مناظره هاي آينده در اين باره صحبت خواهم كرد .
موسوي هنگاميكه وارد محوطه خروجي استوديوها شد شماري از اعضاي ستاد ش او را تشويق كردند .
مجيد مجيدي ، عرب مازار ، بهزاديان ، حيدريان ، بهشتي ، ‌فتاح ، ‌زنگنه از جمله همراهان ميرحسين موسوي بودند ، ‌طهماسب مظاهري رئيس كل پيشين بانك مركزي نيز در اين سالن حضور داشت .
زاهدي وفا ، كلهر ، بهمني ،‌محرابيان ، رحيم مشاعي از جمله همراهان احمدي نژاد بودند .
به گزارش واحد مركزي خبر، هنگاميكه احمدي نژاد از استوديو براي سوار شدن به خودرو بيرون آمد به ابراز احساسات جمعيتي كه به سود وي شعار مي دادند پاسخ گفت .
احمدي نژاد نيز ازمناظره ابراز رضايت كرد واداره ان را عادلانه خواند.
دقايقي بعددو نامزد سوار بر ماشينهاي خود ساختمان توليد صدا وسيما را ترك كردند در حاليكه حدود 200 نفر از خبرنگاران ، عكاسان ، تصوير برداران و شماري از اعضاي ستاد دو طرف در محوطه حضور داشتند .
اين در حالي است كه طرفداران دو نامزد در مقابل مسجد بلال صدا وسيما تجمع كرده به سود نامزد خود و ضد نامزد مقابل شعار مي دادند .
در اين ميان طرفداران احمدي نژاد كه جمعيت آنها در اين تجمع بيشتر بود در حالي كه نامزد خود را پيروز مناظره مي دانستند در مقابل درب مسجدبلال منتظر احمدي نژاد بودند .
به آنها گفته شد احمدي نژاد ا زدرب ديگر سازمان صدا وسيما خارج شده است اما نپذيرفتند وبا متراكم كردن تجمع خودخواستار حضور و سخنراني احمدي نژاد شدند .
نيروي انتظامي نيزباچند زنجيره انساني مقابل درب بلال ايستاده بود .
دقايقي بعد اعلام شد احمدي نژاد قصد حضور در جمع هوادارانش رادارد جمعيت با شنيدن اين خبرمتراكم تر شد .
هنگامي كه احمدي نژاد از بالاي يك وانت در مقابل درب بلال صدا وسيما حضور يافت طرفدارانش كه احساساتشان به اوج رسيده بود به سمت وي هجوم آوردند اما ماموران نيروي انتظامي با زحمت فراوان تلاش كردند از هجوم انان جلوگيري كنند .
احمدي نژاد كه به علت تراكم جمعيت وخود روها نمي توانست به ميان جمعيت برود ازآنان خواست آرام و بي سرو صدا به تجمع خود پايان دهند و بعد از درب ديگر سازمان خارج شد .
در اين حال جمعيت هوادار دو نامزد در دو طرف خيابان وليعصر حد فاصل درب جام جم تا چهار راه پارك وي بصورت پياده و يابا موتور و ماشين به طرفداري از نامزدهاي خودشعار مي دادند اين تجمع تا ساعت حدود 4 بامداد ادامه يافت .در مناطق ديگر تهران نيز نظير چنين اجتماعي بر پا بود وطرفداران دو نامزد با برداشتهاي متفاوت از نتيجه مناظره موسوي واحمدي نژادبه نفع نامزد خود شعار مي دادند .
با وجود فشردگي فراوان اجتماع طرفداران دو نامزد ، نوعي رشدوتحمل فكري نيزدر آنها ديده مي شد به گونه اي كه در حدود شش ساعت ميتينگ غير رسمي طرفداران دو نامزد در خيابانهاي تهران ، هيچ حادثه خاصي روي نداد .

بیانیه میرحسین خطاب به ملت: ادب مرد به ز دولت اوست


مناظره میرحسین موسوی و محسن رضایی در حالی آغاز شد که رضایی مناظره شب گذشته موسوی با احمدی‌نژاد را یک مناقشه خواند و میرحسین نیز در این باره مسایلی را با مردم در میان گذاشت

میرحسین موسوی در وقت اول سخنانش در مناظره با رضایی، درباره مناظره شب قبل با محمود احمدی‌نژاد، خطاب به ملت با دو بار تاکید بر اینکه «ادب مرد به ز دولت اوست» بیان کرد: مردم شریف ایران من به تمنای قدرت نیامده‌ام؛ من سکوت بیست ساله خود را نشکسته‌ام که به هر ترتیب و با هر روشی رییس‌جمهور بشوم؛ من احساس خطر کردم که کشور دچار بی‌اخلاقی شده، دچار فقر اخلاقی و مادی شده، دچار مدیریت غیرعقلانی شده است.

من برای حفظ کرامت انسان و رعایت ارزش‌های اخلاقی در حکمرانی، توقف رشد خرافات و ارائه آمار کذب، شفافیت فعالیت‌های حکمران‌ها و خلاصه پیشرقت و توسعه پا به این عرصه دشوار نهادم.

برای من، رییس‌جمهور شدن، کسب و حفظ قدرت هدفی نیست که هر وسیله‌ای را توجیه کند؛ من متاسفم که مناظره دیشب فرصت داد تا اصول اخلاقی نادیده گرفته شود و به افرادی که در جلسه حاضر نبودند و امکان هیچ دفاعی از خود را نداشتند، به بدترین وجهی اتهاماتی وارد شود و به جای پاسخگویی، مظلوم‌نمایی شود.

من اینجا باید عرض کنم کسانی که می‌خواهند رییس‌جمهور شوند، باید حافظ جان و مال و ناموس مردم باشند؛ من نمی‌توانم برای دفاع از خودم اسرار کشور را افشا کنم، نام مردم را ببرم و با آبروی مردم بازی کنم.

من با برنامه پا به عرصه انتخابات گذاشتم و سعی می‌کنم شعاری که برای تحقق آن برنامه ندارم، ندهم؛ به همین جهت با توجه به اینکه در دنیای کنونی، تحقق هر برنامه‌ای نیازمند یک برنامه حقوقی است، برنامه حقوقی تهیه کردم و قانون‌گرایی یکی از اهداف اصلی من است.

بدون قانون‌گرایی، عدالت و آزادی تحقق نمی‌یابد. آزادی تبدیل به هرج و مرج و عدالت، تبدیل به استبداد و فساد می‌شود.

قانون‌گرایی به اصلاحات حقوقی نیاز دارد و اصلاحات حقوقی را نمی‌توان یک شبه انجام داد.

بعضی از امور را فورا می‌توانم انجام دهم؛ مثلا توقف ستاره‌دار شدن دانشجویان و استیفای حقوق آنها، لغو سهمیه‌بندی دانشجویان دختر، پایان دادن به خویشاوندسالاری در نظام اداری و برخی اصلاحات دیگر، نیازمند هماهنگی و تعامل با سایر قواست.

ما نیاز به اصلاح برخی قوانین در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی سیاسی و حقوق شهروندی داریم.

این قوانین باید تسهیل کننده روابط اجتماعی باشد؛ باید موجب شفاف شدن روابط اقتصادی و غیره شود. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم دیگر مقامات نمی‌توانند آمار دروغ و اشتباه بدهند و هرکس دچار فساد شود، در زمان خود و با رعایت تمام موازین قانونی از جمله رعایت حقوق او در مراجع ذیربط، پاسخگو خواهد بود نه اینکه یک دولت در مدت 4 سال حکومت خود ساکت باشد و در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، یک‌باره افراد را با اتهامات سنگین اقتصادی مواجه کند.

ما برای اجرای این اصلاحات نیاز به نهادهای کارآمد و پیاده شدن قوانین داریم.

باید ضمن تقویت نهادهای موجود برخی نهادهای جدید را ایجاد کنیم مثل معاونت حقوق بشر و شهروندی تا با وضع معیارهای دقیق بتوانیم ارزیابی کنیم که نهادهای دولتی چقدر درست کار می‌کنند و حقوق مردم را رعایت می‌کنند و بین افراد تبعیض قایل نمی‌شوند؛ همچنین کسی را شهروند درجه دو یا درجه یک تلقی نمی‌کنند و واقعا حقوق روستاییان را به خود آنها واگذار می‌کنند و برای آنهایی که نیاز به بهداشت، تحصیل و مسکن دارند، با رعایت کامل کرامت و شخصیت آنها به عنوان حق آنها و نه به عنوان صدقه به آنها، خدمت می‌کنند.

چهره ۲ رقیب پس از مناظره




از چهره کاندیداها پس مناظره میتوان حدس زد برنده این کارزار که بوده است
موسوی پس از اتمام جلسه در محاصره خبرنگاران با بشاشیت و خبرنگاران خندان
و سر انجام آقای احمدی نژاد که قافیه را باخته است .

شب گذشته تعقل ٬ تفکر٬نجابت و شعور خودش را به رخ حماقت ٬بی حیایی و دیکتاتوری کشید
اطرافیان احمدی نژاد که با غوغا سالاری سعی در عوض کردن فضا به نفع احمدی نژاد بود

در حاشيه مراسم امروز در حرم امام هاشمي رفسنجاني با احمدي‌نژاد گفتگو كرد


رئيس مجمع در حاشيه مراسم سالگرد خميني با احمدي نژاد گفتگو كرد
در حاشيه مراسم سالگرد خميني در حرم، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس‌ مجمع پس از سخنان رهبر ، به كنار محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور رفت و در حاليكه دست وي را گرفته بود براي لحظاتي با يكديگر به گفتگو پرداختند.
اين گفتگو كه افرادي همچون لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي،‌ آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان و مهدوي كني نيز در حاشيه آن حضور داشتند،‌ با خوش و بش مسئولان عالي‌رتبه با يكديگر پايان يافت.

دفتر هاشمی خواستار فرصت برای پاسخگویی وشفاف سازی شد


پیرو ادعای نسبت داده شده از سوی دکتر محمود احمدی نژاد به رییس مجلس خبرگان ورییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه ای به صدا وسیما خواستار تعیین فرصت در اسرع وقت برای پاسخ گویی وشفاف سازی گردید.
جناب آقای مهندس عزت الله ضرغامی
رئیس محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی
با سلام و احترام
در پی مناظره شب گذشته مورخ 13/3/888 در شبکه سه سیما، میان جناب آقای محمود احمدی نژاد و جناب آقای میرحسین موسوی و نسبت دادن دروغ ها و تهمت های مکرر به شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندان ایشان و ایجاد شبهه در فضای انتخاباتی توسط آقای احمدی نژاد که فرصت دفاع و پاسخگویی نیز وجود نداشت، خواهشمند است دستور فرمایید قبل از اتمام مهلت، در اسرع وقت فرصتی مناسب در همان شبکه، جهت پاسخگویی و شفاف سازی در خصوص موارد کذب ادعا شده فراهم گردد.

آهنگ ایران سبز در حمایت از میرحسین موسوی


آهنگ ایران سبز در حمایت از میرحسین موسوی

احمدی‌نژاد با هلی‌کوپتر



در حالی که قوانین رسمی هرگونه استفاده از امکانات عمومی و دولتی در راستای تبلیغات انتخاباتی را به صراحت «غیر قانونی» و «جرم» دانسته و این قانون هم‌اکنون درباره سه کاندیدا یعنی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محسن رضایی با سخت‌گیرانه‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود؛ محمود احمدی‌نژاد برای سفر انتخاباتی به پاکدشت از هلی‌کوپتر استفاده کرد.
احمدی‌نژاد در حالی امروز دوشنبه با هلی‌کوپتر عازم پاکدشت شد و تمام سخنرانی تند و تیز خود را به حمله علیه دولت‌های سابق و اصطلاحاً «افشاگری» اختصاص داد که سه رقیب وی یعنی میرحسین، کروبی و رضایی برای سفرهای استانی و انتخاباتی خود از اتوبوس استفاده می‌کنند.

نکته مهم و عبرت‌آموز این است که قانون منع استفاده از امکانات عمومی برای سه نامزد دیگر با سخت‌گیرانه‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود. این نامزدها نه تنها از امکان هلی‌‌کوپتر، پخش تراول چک و پول‌های نفتی، پخش غذا و سیب‌زمینی، صدور بخشنامه‌های دولتی و... محرومند؛ که حتی سالن‌ها و استادیوم‌های دولتی نیز به آن‌ها اجاره داده نمی‌شود و ساده‌ترین خدمات دستگاه‌های عمومی و دولتی از آن‌ها دریغ می‌گردد.

در این میان سئوال اصلی این است که دستگاه‌های نظارتی و کسانی که طبق قانون «موظف» هستند از تخلفات انتخاباتی جلوگیری کنند، کجا هستند و چه می‌کنند؟!

واکنشهای خیابانی هواداران پس از یک مناظره

خیابان ولی عصر تهران تنها دقایقی پس از اتمام مناظره تلویزیونی میان محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی شاهد حضور پر حرارت حامیان این دو کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

حاميان محمود احمدي نژاد که بیشتر با موتور سیکلت و پرچم ایران به دست هستند به خیابان ولی عصر آمده و با شعار الله اکبر حمایت خود را از احمدي نژاد اعلام می کنند.

حاميان میرحسین موسوي نيز که با عکسها و پارچه های سبز رنگ متمایز هستند، شعارهايي را در حمايت از نامزد مورد نظر خود سر مي دهند.

بنابر این گزارش بسياري از خيابانها و ميادين شهر تهران هم اکنون شاهد رجزخوانی حاميان این دو کاندیداست.

شعارهای رد و بدل شده از دو طرف با این مضامین است:

مناظره به پا شد، موسوی کله پا شد
مناظره به پا شد، احمدی کله پا شد
دولت سیب زمینی، نمی خوایم، نمی خوایم
احمدي احمدي حمايتت مي‌كنيم
ريشه كن ظلم و فساد، محمود احمدي‌نژاد
و ...

گفتنی است این رجزخوانی خیابانی به شهرهای دیگر هم سرایت کرده و بنابر اخبار رسیده به "تابناک" هم اکنون در میدان صفاییه قم به سبب درگیری میان هواداران این دو نامزد، پلیس ضد شورش وارد عمل شده است.

در شهرک شهید محلاتی سپاه برخی پاسداران به خیابانها و پشت بام ها ریخته اند

در حین مناظره موقعی که احمدی نژاد بحث خانواده هاشمی را مطرح کرد برخی به پشت بام ها آمده و الله اکبر می گفتند.البته جمعیت شهرک بسیار زیاد است و تعداد افرادی که در پشت بامها تکبیر گفتند حتی به نیمی از جمعیت شهرک هم نمی رسد. از سویی هوادارن اصلاح طلبان تحت فشار و کنترل حفاظت طلاعات سپاه هستند و نمی توانند ابراز وجود کنند. این وضع تا حدود 5 دقیقه ادامه یافت.اما ظاهرا سخنان آخر موسوی کمی بهتر از سایر بخش ها بود و تا حدودی محمود را رسوا کرد. پس از پایان عده کمتری به خیابانها آمدند که بیشتر جوان بودند اما در محوطه شهرک نماندند و بلافاصله با موتور خارج شدند. حدس می زنم مقصدشان اطراف پارک ملت و درگیری با حامیان موسوی باشد. .