Friday, March 11, 2011

این فتنه نیست، فریاد یک ملت است

این فتنه نیست، فریاد یک ملت است


این فیلم را به خبرگان

و نمایندگان مجلس نشان بدهید!

تحقیر روحانیت از سوی کودتاچی ها

این عکس را سایت های نزدیک به کودتا، با پوشاندن صورت امنیتی ها وسیعا پخش کرده اند و نوشته اند که این عکس از مراسم چهلم نخستین قربانیان کودتا در بهشت زهرا گرفته شده است. این عکس اگر از سوی مردم منتشر می شد، قطعا صورت امنیتی ها را نمی پوشاندند، بنابراین باید حدس زد سایت های دولتی و وابسته به کودتا با چه هدفی این عکس را منتشر کرده اند. بنظر ما، هدف تحقیر روحانیت و بی اهمیت جلوه دادن مخالفت آنها با کودتای 22 خرداد است. روحانی که درعکس دیده می شود حجت‌الاسلام دکتر عبدالرحیم سلیمانی اردستانی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه مفید است. دانشگاهی که آیت الله اردبیلی در قم بنیانگذاری کرده است. انتشار این عکس بمناسبت مرور تاریخ کودتای 22 خرداد(ابتدای ستون دست چپ پیک نت) است که اکنون رسیده ایم به روز 13 مرداد 1388

مجلس کمی پرده را از چهره لایجه بودجه سال 90 بالا زد

مجلس کمی پرده را از چهره لایجه بودجه سال 90 بالا زد


صدا و سیما بزرگ ترین

سازمان ورشکسته دولتی است







دولت قرار است لایحه بودجه سال 90 را از مجلس پس گرفته و ببرد در اتاق های دربسته بنشینند و راه حل دیگری برای گنجاندن حساب سازی ها در بودجه کرده و آن را دوباره به مجلس بدهند!



مجلس روی نکات مهمی از بودجه انگشت گذاشته، اما با مهارت سعی کرده پرده را از چهره مهیب ورشکستگی ها کنار نزند که مردم از دیدن آن وحشت نکنند.



از جمله این نکات مهم:



1- بودجه شركت های دولتی (از جمله دهها شرکتی که سپاه پاسداران بنیانگذار آنست) در لایحه سال 1390 نسبت به سال گذشته بیش از 43 درصد افزایش یافته و دو برابر بودجه عمومی دولت شده است.

2- بزرگترین ارقام در میان این شرکت ها، اختصاص به سازمان هدفمندسازی یارانه ها و صدا سیما دارد.


3- میزان كمك زیان به شركت های دولتی زیانده، بویژه سازمان صدا و سیما مشخص نیست.

پیام دریافتی از شهر یزد

پیام دریافتی از شهر یزد


در شهرستان ها، بر مردم

همان می رود که در تهران





سلام ـ چند روز پیش اخباری در باره تجمع کارگران فولاد میبد داشتید که مایه خرسندی است که به اخبار شهرستانها هم توجه می کنید. از این کار شما سپاسگزاریم. بیدادی که بر مردم در شهرهای کوچک می رود چند برابر تهران است اما در هیچ کجا منتشر نمی شود. مثلا آقای امامی مسئول تبلیغات میرحسین مدتهاست در زندان یزد است و حتی یک کلمه خبر در باره او منتشر نشده است. تعداد زیادی ازاستادان برجسته دانشگاه یزد در این مدت یا بازنشست اجبای شده اند یا بدون هیچ حقوقی اخراج شده اند که خبر آن در هیچ کجا منتشر نشده است. آخرین آنها دکتر فلاح بود که از استادان خوب ادبیات فارسی بود که با پرونده سازی باند مصباح یزدی و نماینده ولی فقیه و با همدستی رئیس دانشگاه که یک ساواکی زاده است و امروز از عوامل امنیتی سپاه، از کار اخراج شد و صدای مظلومیت آنها به جایی نرسید. این وضعیت در سراسر کشور جریان دارد که به دلیل کوچک بودن محیط و ترس از کنترل مردم، جایی انعکاس پیدا نمی کند. چه خوب است در صدی از گنجایش سایت خود را به اخبار شهرستانها اختصاص دهید



پیک نت- از شما و دیگران حرکت و خبر رسانی، ازما همت و انتشار آنها. ای گوی و این میدان!

گزارشی از کرمان

گزارشی از کرمان


کاهش سرعت اینترنت

موجب مراجعه مستقیم مردم به بانکها شده







با نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضای پول، مردم کرمان به دلیل خرابی سیستم عابر بانکها و سیستمهای الکترونیکی اصناف با کمبود نقدینگی مواجه شدند.



به گزارش خبرگزاری مهر، در کرمان، هر چند که استان کرمان به عنوان پایلوت دولت الکترونیک در کشور معرفی شده است و در این زمینه نیز صحبتهای فراوانی از سوی مسئولان انجام شد و برخی سیستمهای دولت الکترونیک نیز در کرمان راه اندازی شد اما متاسفانه طی روزهای اخیر با افزایش حجم مراجعه مردم به عابر بانکها و دستگاههای خرید الکترونیک مغازه ها این سیستمها با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.



خبرگزاری مهر روز گذشت از کرمان گزارش داد:



کمبود پول، خارج بودن دستگاه ها از شبکه خرید الکترونیک و وجود صفهای طولانی این روزها شاخصه اصلی عابر بانکهای کرمان است. صفهای طولانی در برخی مواقع به گیشه بانکها نیز سرایت کرده است. سیستم عابر بانکها و سیستم های الکترونیکی اصناف نقدینگی ندارند. بسیاری از آنها که در گیشه بانک ها به صف می ایستند کسانی اند که یارانه نقدی خود را می خواهند از بانک دریافت کنند، اما نقدینگی نیست که یارانه نقدی پرداخت شود!



دستگاههای دریافت الکترونیکی وجه از کارت های عضو شتاب نیز با اختلال مواجه هستند و مردم در مغازه ها نیز با مشکلاتی مواجه اند.



خبرگزاری مهر اضافه می کند: با نزدیک شدن روزهای پایانی سال و افزایش روز افزون تقاضای پول نقد و اختلال در سیستم ها تبادل پول فلج شده است.



البته بخشی از این مشکل ناشی از کاهش شدید سرعت اینترنت در کرمان است ( که باحتمال زیاد در تمام شهرهای بزرگ ایران نیز وضع همینگونه است). مسئولان مخابرات کرمان مکرر قول رفع کاهش سرعت اینترنت را داده اند اما این مشکل همچنان پا برجاست و باعث کاهش چشمگیر کاربران اینترنتی از یکسو و کمبود دامنه اینترنت از سوی دیگر در استان کرمان باعث مراجعه مستقیم مردم به بانک ها شده است.

محاصره استبداد مذهبی و غیرمذهبی

محاصره استبداد مذهبی و غیرمذهبی


مردم عربستان نیز

علیه سلطنت مطلقه به خیابان آمدند





قیام مردم در خاورمیانه و کشورهای خلیج فارس، سرانجام از یمن و بحرین به عربستان سعودی رسید و این در حالی است، خبرهای نگران کننده ای در باره احتمال دخالت نظامی ناتو و اتحادیه عرب در قیام مردم لیبی می رسد.



این دخالت قرار است با اعلام جلوگیری از پروازهای نظامی ارتش لیبی بر فراز این کشور، امکان بمباران شهرهائی که مردم اختیار آنها را در دست گرفته اند را از قذافی بگیرند.



درداخل لیبی یک شورای رهبری قیام مردم تشکیل شده اما قذافی تاکنون حاضر به مذاکره با این شورا و یافتن راه حلی برای مصالحه داخلی، پیش از دخالت نظامی در امور داخلی لیبی نشده و همچنان به مردمی که علیه رژیم او قیام کرده اند پاسخ نظامی می دهد. نه تنها از طریق زمین و با توپ و تانک، بلکه از طریق هوا و با بمباران شهرها و مردم.



در عربستان سعودی نیز، حرکت های خیابانی مردم معترض به حکومت و سلطنت مطلقه پادشاه این کشور آغاز شد. هیچکس برای اسلامی تر شدن جامعه و زندگی اجتماعی مردم در عربستان به خیابان نمی آید، زیرا باندازه کافی مردم زیر فشار اسلام ارتجاعی در این کشور هستند. بنابراین و برخلاف ادعاها و تبلیغات حکومتی در صدا و سیما و سایت ها و روزنامه های حکومتی، آنها که در عربستان به خیابان آمدند، برای آزادی و مخالفت با حکومت مطلقه بود.



پلیس عربستان سعودی نیز همانگونه با مردم روبرو شد که در یمن و بحرین و عمان و لیبی حکومت ها با مردم معترض روبرو شده اند و الگوی همه آنها مقابله ایست که جمهوری اسلامی با مردم معترض به کودتای انتخاباتی 22 خرداد سال 1388 کرده و می کند.



شیعیان تنها 15 درصد جمعیت عربستان سعودی اند و بنابراین، به خیابان آمدن مردم عربستان را جمهوری اسلامی نمی تواند قیام شیعیان معرفی کند. همچنان که خبرگزاری های جهان تعبیر به خیابان آمدن طرفداران دموكراسی را از به خیابان آمدن و گسترش اعتراضات و تظاهرات در پایتخت عربستان "ریاض" را به کار برده اند.



هرگونه تظاهرات و راهپیمائی غیر حکومتی- مانند جمهوری اسلامی- در عربستان سعودی ممنوع است و خبرگزاری ها از نگرانی دولت های غربی از بالا گرفتن تنش ها در عربستان و شکل گیری یک لیبی شورش زده دوم در قلب نفت در خلیج فارس خبر داده اند.

افزایش قیمت نفت

افزایش قیمت نفت


فشار اقتصادی به ایران را افزایش میدهد





در ادامه سونامی بزرگ اقتصادی که به طرف ایران در حرکت است، افزایش قیمت نفت به جای آن که گشایشی در کار فروبسته دولت وابسته به واردات بکند، نگرانی را تشدید کرده است. با افزایش قیمت نفت که متاثر از قیام مردم در کشورهای خاورمیانه و بویژه کشورهای نفت خیز همچنان ادامه دارد، قیمت بیمه های جهانی، حمل و نقل جهانی و همچنین قیمت اجناس و مایحتاج خوراکی جلوتر از قیمت نفت در حال حرکت است.



قیمت هر بشكه نفت سبك آمریكا در بازار نیویورك برای تحویل در ماه آوریل تا روز گذشته 9 سنت افزایش یافته و به بیش از 102.79 دلار رسیده بود. هر بشكه نفت برنت دریای شمال نیز با 7 سنت افزایش به 115.50 دلار رسید ه است

اخطارهای پی در پی پلیس هراسیده و نگران:

اخطارهای پی در پی پلیس هراسیده و نگران:


خانواده‌ها در چهارشنبه‌سوری باید در کنار فرزندان‌شان باشند

ایسنا: فرمانده انتظامی استان تهران و البرز با تاکید بر این مطلب که پلیس مخالف شادی مردم نیست، گفت: مردم در چهارشنبه آخرسال از موادمحترقه استاندارد استفاده کنند.



سردار علیرضا اکبرشاهی روز پنجشنبه در حاشیه همایش کلانتری‌ها و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی استان تهران و البرز، افزود: همایش یک روزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را با حضور استاندار استان البرز و سایر مسئولان برگزار کردیم.



وی در مورد هدف از برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش مروری بر عملکرد یک ساله کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و برنامه‌ریزی‌ برای سال آینده است.



فرمانده انتظامی استان تهران و البرز با اشاره به آغاز طرح نوروزی تصریح کرد: ماموران انتظامی این دو استان ماموریت فوق‌العاده‌ای را در پی دارند که باید در حوزه اجرایی این برنامه‌ریزی‌ها را به آنان ابلاغ کنیم.



به گفته اکبر شاهی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به دلیل حجم بالای مراجعه مردم پرکارترین قسمت انتظامی فرماندهی هستند و سرانگشتان عملیاتی پلیس بشمار می‌آیند.



وی با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خاکریز اولیه نیروی انتظامی محسوب می‌شوند یادآور شد: برای امنیت و موفقیت کلانتری‌ها باید برنامه‌ریزی‌ ویژه‌ای در نظر گرفته شود.



وی در مورد چهارشنبه آخر سال نیز با تاکید بر اینکه رویکرد پلیس اجتماعی است ادامه داد: پلیس به هیچ عنوان با شادی مردم مخالفتی ندارد، اما به صورت کاملا جدی با بر هم‌زنندگان نظم‌عمومی برخورد خواهد کرد.



فرمانده انتظامی استان تهران و البرز افزود: با توجه به هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضایی صورت گرفته است، با بر هم‌زنندگان آسایش و آرامش مردم برخورد قانونی خواهد شد و با توجه به سیر مراحل قضایی و اداری پرونده‌ این افراد ممکن است بر هم‌زنندگان امنیت‌عمومی در چهارشنبه آخرسال تا پایان تعطیلات میهمان ما باشند.



اکبرشاهی افزود: خانواده‌ها در چهارشنبه آخرسال باید در کنار فرزندان خود باشند و از وسایل محترقه‌ای که زیر نظر وزارت دفاع تولید شده و در بازار موجود است، استفاده کنند.