Sunday, September 4, 2011

شنبه ها روز تظاهرات در تبریز و ارومیه خبرگزاری اسوشیتدپرس، روز گذشته، نخستین عکس ها از تظاهرات خونین هفته گذشته "ارومیه" را منتشر کرد. همزمان با انتشار این عکس ها، شب گذشته در یک تماس کوتاه از ارومیه به پیک نت اطلاع داده شد که روزگذشته (شنبه) نیز در این شهر مردم به خیابان آمدند و با نیروی انتظامی که قصد جلوگیری از راهپیمائی مردم را داشت درگیر شدند. گزارش های اولیه حاکیست که بیش از یکصد تن از تظاهر کنندگان دستگیر شدند. همچنین عده ای مجروح شدند که اخبار دقیق آن را در گزارش های بعدی باطلاع خواهم رساند. هم در تبریز و هم در ارومیه، مردم هر شنبه را روز تظاهرات اعلام کرده اند و روز گذشته دومین شنبه تظاهرات بود. با آنکه شنبه گذشته مردم در اعتراض به تصمیم مجلس درباره خشک شدن دریاچه ارومیه بیرون آمده بودند، اما روز گذشته عمدتا با شعارهائی علیه حکومت و خواست آزادی بازداشت شدگان بیرون آمدند.


شنبه هاروز تظاهرات در تبریز و ارومیه
خبرگزاری اسوشیتدپرس، روز گذشته، نخستین عکس ها از تظاهرات خونین هفته گذشته  "ارومیه" را منتشر کرد. همزمان با انتشار این عکس ها، شب گذشته در یک تماس کوتاه از ارومیه به پیک نت اطلاع داده شد که روزگذشته (شنبه) نیز در این شهر مردم به خیابان آمدند و با نیروی انتظامی که قصد جلوگیری از راهپیمائی مردم را داشت درگیر شدند. گزارش های اولیه حاکیست که بیش از یکصد تن از تظاهر کنندگان دستگیر شدند. همچنین عده ای مجروح شدند که اخبار دقیق آن را در گزارش های بعدی باطلاع خواهم رساند. هم در تبریز و هم در ارومیه، مردم هر شنبه را روز تظاهرات اعلام کرده اند و روز گذشته دومین شنبه تظاهرات بود. با آنکه شنبه گذشته مردم در اعتراض به تصمیم مجلس درباره خشک شدن دریاچه ارومیه بیرون آمده بودند، اما روز گذشته عمدتا با شعارهائی علیه حکومت و خواست آزادی بازداشت شدگان بیرون آمدند.

راهپیمائی اعتراضی مردم در خیابان های تبریز وحشت از شورش در تهران روز گذشته، از ساعت 3 بعد از ظهر به بعد، ناگهان خیابان های مرکزی تهران را نیروهای نظامی و انتظامی اشغال کردند. ابتدا یگان های ویژه ناجا با خودروهای ضد شورش در شهر مستقر شدند و سپس دهها موتور همراه با صدها نیروی ویژه مسلح به سپر و باطوم و دیگر تجهیزات سرکوب به سمت میدان انقلاب یورش برده و محدوده میدان انقلاب و دانشگاه تهران را محاصره کردند. علاوه بر دانشگاه تهران محدوده میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر وخیابانهای اطراف مملو از نیروهای یگان وِیژه بود و مردم متعجب و بی خبر از انگیزه این نمایش سرکوب در خیابان های مرکزی تهران از یکدیگر دلیل این نمایش را می پرسیدند. یگانه حادثه ای که گزارش شد، دود غلیظی بود که از محدوده خیابان انقلاب بر می خاست و اتومبیل های آتش نشانی با شتاب به آن سمت می رفتند. پس از چند ساعت، خبر تظاهرات در تبریز، به تهران رسید و معلوم شد آن یورش شتابزده به خیابان های مرکزی تهران ناشی از وحشتی بوده که حکومت از آگاهی مردم تهران از تظاهرات تبریز داشته و جلوجلو نیرو به خیابان فرستاده بود تا مبادا حریق تبریز در تهران نیز شعله ور شود. تا آنجا که به ما اطلاع رسیده مردم تبریز، دیروز (شنبه) به طرف استانداری حرکت کردند و سپس دامنه این حرکت به میدان ساعت و میدان "قونقا" رسید. برق منطقه آبرسان تبریز را قطع امنیتی کردند و این منطقه مهم تبریز در خاموشی فرو رفت. هنوز گزارش مشروح تری دریافت نشده است.


راهپیمائی اعتراضی مردم
در خیابان های تبریز
وحشت از شورش در تهران
 
 
 
 
روز گذشته، از ساعت  3 بعد از ظهر به بعد، ناگهان خیابان های مرکزی تهران را نیروهای نظامی و انتظامی اشغال کردند. ابتدا یگان های ویژه ناجا با خودروهای ضد شورش در شهر مستقر شدند و سپس دهها موتور همراه با صدها نیروی ویژه مسلح به سپر و باطوم و دیگر تجهیزات سرکوب به سمت میدان انقلاب یورش برده و محدوده میدان انقلاب و دانشگاه تهران را محاصره کردند. علاوه بر دانشگاه تهران محدوده میدان انقلاب  تا چهارراه ولیعصر وخیابانهای اطراف  مملو از نیروهای یگان وِیژه بود و مردم متعجب و بی خبر از انگیزه این نمایش سرکوب در خیابان های مرکزی تهران از یکدیگر دلیل این نمایش را می پرسیدند. یگانه حادثه ای که گزارش شد، دود غلیظی بود که از محدوده خیابان انقلاب بر می خاست و اتومبیل های آتش نشانی با شتاب به آن سمت می رفتند.
پس از چند ساعت، خبر تظاهرات در تبریز، به تهران رسید و معلوم شد آن یورش شتابزده به خیابان های مرکزی تهران ناشی از وحشتی بوده که حکومت از آگاهی مردم تهران از تظاهرات تبریز داشته و جلوجلو نیرو به خیابان فرستاده بود تا مبادا حریق تبریز در تهران نیز شعله ور شود.
تا آنجا که به ما اطلاع رسیده مردم تبریز، دیروز (شنبه) به طرف استانداری حرکت کردند و سپس دامنه این حرکت به میدان ساعت و میدان "قونقا" رسید. برق منطقه آبرسان تبریز را قطع امنیتی کردند و این منطقه مهم تبریز در خاموشی فرو رفت. هنوز گزارش مشروح تری دریافت نشده است.