Monday, July 25, 2011

وعده محرمانه خامنه ای

وعده محرمانه خامنه ای


برای جدا کردن سپاه از دولت







در تهران گفته می شود که آقای خامنه ای، در یکی از آخرین دیدارها و مذاکرات خصوصی اش به صراحت و البته با عصبانیت، برای انکار نقش خویش در رئیس جمهور شدن و یا رئیس جمهور کردن احمدی نژاد گفته است: بنده غلط کردم!



او توضیح نداده است که این غلط کردم، پذیرش اشتباه تاریخی اش در ماجرای روی کار آوردن احمدی نژاد و کودتا برای نگهداری او بر سر این مسند بوده و یا با این جمله خواسته بگوید که نقشی دراین فاجعه نداشته است.



چه این باشد و چه آن، آنچه که اکنون درجریان است، تلاش آقای خامنه ای برای کشیدن دهانه یابوئی است که فرماندهان سپاه سوار آن می تازند و قطع پیوند ناف دولت از سپاه است. این وعده توام با تعهدی است که گفته می شود در آن دیدار مهم خصوصی بیان کرده است. شاید بخشی از انگیزه سفر وی به همراه فرماندهان سپاه و ارتش به هرمزگان و جلسات محرمانه ای که با ارشد ترین فرماندهان سپاه و ارتش در همین سفر داشته، فراهم ساختن زمین های بریدن این بند ناف باشد. او قطعا در این جلسات، مسئله خطر حمله به ایران را تشریح کرده و از فرماندهان سپاه خواسته از قوه مجریه کشور فاصله گرفته و به امورنظامی مشغول شوند و با قوی کردن ارتباط خود با بدنه سپاه و بسیج شائبه آلودگی فرماندهان به ثروت و قاچاق و تولید ثروت شخصی برطرف کنند!



گفته می شود توان کم، صدای ضعیف و صحبت های وصیت گونه خامنه ای در جمع فرماندهان سپاه و ارتش موجب تشدید برخی شایعات درباره آینده جسمی و حیات او شده است. هفته پاسخ به سئوالات که هاشمی رفسنجانی در تهران ترتیب داده نیز به شایعات بالا قوت بخشیده است. بویژه که باز گفته می شود، علی خامنه ای در همان دیدار مهم و محرمانه ای که به آن اشاره شد، گفته است: بنده مسئله جدائی سپاه از دولت را تا زمانی که هستم، حل خواهم کرد!





آخوند جنتی : اگر انسان در مورد ولایت پذیری مشکلی داشته باشد نماز و روزه اش هم مقبول خدا نخواهد بود/ برخی افراد و جریان ها می خواهند با افزایش رای مقابل ولایت صف‌آرایی کنند

آخوند جنتی : اگر انسان در مورد ولایت پذیری مشکلی داشته باشد نماز و روزه اش هم مقبول خدا نخواهد بود/ برخی افراد و جریان ها می خواهند با افزایش رای مقابل ولایت صف‌آرایی کنند








به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در همایش روسای هیات‌های نظارت و دفاتر استانی شورای نگهبان تصریح کرد: به عنوان یک وظیفه شرعی و امر به معروف، باید برای روشن کردن مسائل و افزایش بصیرت مردم تلاش کرد.



در ادامه سخنان دبیر شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات می آید:



•طی این 32 سال، شورای نگهبان اقداماتی انجام داده است که امیدواریم مورد رضایت خداوند متعال باشد و لازم است با بررسی عملکرد گذشته اگر اشتباهی صورت گرفته است، برای جبران آن بکوشیم. باید نسبت به آینده نیز هوشیار باشیم و اگر با وجود سعی و تلاش، لغزشی صورت گرفت و عمدی نبود، خداوند متعال با نظر عفو به آن می‌نگرد.

•با توجه به اهمیت انتخابات در نظام مقدس(؟!) جمهوری اسلامی و به خصوص اهمیت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی باید نقش خود را درست و دقیق انجام دهیم تا انتخابات بهتر از گذشته برگزار شود.

•این نظام برپایه شعائر الهی تشکیل شده است و باید با انجام درست وظایف خود، به تقویت نظام کمک کنیم تا انشاءالله رفتار ما مورد توجه خداوند و رضایت مردم و خانواده‌های شهدا واقع شود.

•همانگونه که از نماز و روزه انسان سوال خواهد شد در خصوص ولایت‌پذیری انسان هم سوال خواهد شد و اگر انسان در این خصوص مشکلی داشته باشد نماز و روزه انسان هم مقبول نخواهد بود.

•دشمن برای از بین بردن مسأله ولایت و یا ناکارآمد ساختن آن تلاش می‌کند. توطئه دیگر دشمن برخورد با روحانیت است و عوامل دشمن می کوشند روحانیت را منزوی سازند. دشمن با سپاه نیز دشمنی می‌کند چون سپاه را موجب تقویت نظام می‌داند.

•به عنوان یک وظیفه شرعی و امر به معروف، باید برای روشن کردن مسائل و افزایش بصیرت مردم تلاش کرد. البته بصیرت مردم را باید کسانی بالا ببرند که خود بصیرت دارند و راه را پیدا کرده‌اند.

•برای برخی افراد و جریان‌ها تنها رأی مهم است و می‌خواهند با افزایش رأی خود، برای صف‌ آرایی در برابر ولایت و روحانیت اقدام کنند.

•[با اشاره به وقایع صدر اسلام و امدادهای الهی به مسلمانان در جنگ بدر] باید با توکل به خداوند متعال و درخواست نصرت الهی تلاش کنیم و نتیجه امور را نیز به خداوند متعال تفویض کنیم.

•باید تلاش کنیم کار ما در امر نظارت بر انتخابات، وفق قانون و بدون اشتباه باشد و اگر دیگران هم دچار اشتباه می‌شوند با تذکر، آنها را به راه درست راهنمایی کنیم.

•تایید بی‌جای افراد فاقد صلاحیت و یا رد صلاحیت نابه‌جای افراد، گناه است و باید به عنوان وظیفه شرعی، پاسخگوی عمل خود باشیم.

•اگر امور را به خدا واگذار کنیم خداوند ما را از خطا حفظ می‌کند

خبرهای ضد و تقیض یک ترور

خبرهای ضد و تقیض یک ترور




میهن – محمد صادقی: صبح امروز مراسم تشییع پیکر داریوش رضایی نژاد در شهر ایلام در شرایطی برگزار شد که کماکان اخبار ضد و نقیضی از ارتباط ترور وی با فعالیت های هسته ای ایران منتشر می شود.



حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ترور داریوش رضایی نژاد را، «ترور کوری» نامیده است و می گوید: «ما در حال بررسی این موضوع هستیم و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ‌ایم و برایمان نقاط تاریک و مبهمی دارد».



مصلحی همچنین درباره «نقش سازمان ‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر» در این ترور نیز گفته است: «اقدام سرویس‌ های خارجی معمولاً علائمی دارد که ما تاکنون چنین علائمی در این ترور ندیده ‌ایم».



وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در شرایطی این سخنان را بیان می کند که علاوه بر تشکل ها و شخصیت های سیاسی و دولتی، ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس نیز این ترور را به آمریکا و اسرائیل نسبت داده اند.



نمایندگان مجلس روز گذشته با انتشار بیانیه ‌ای عاملان ترور داریوش رضائی‌ نژاد و و کشته شدگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در درگیری های اخیر با نیروهای حزب حیات کردستان (پژاک) را مرتبط دانسته و آمریکا و اسرائیل را مسئول این حوادث خواندند.



کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری دولت دهم نیز در پیام تسلیت خود به این‌ مناسبت درگذشت داریوش رضایی نژاد، «عوامل خودفروخته صهیونیسم جنایتکار و استکبار جهانی» را مسئول این اقدام خواند و آن را «نشانگر اوج زبونی عوامل استکبار و صهیونیسم جهانی در به بن بست رسیدن نفاق» دانست.



علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این سوء قصد را «اقدام تروریستی آمریکایی‌- صهیونیستی» نامید و آن را «نمونه دیگری از سطح دشمنی آمریکا با ایران» دانست.



جهاددانشگاهی کشور نیز با انتشار بیانیه ‌ای داریوش رضایی نژاد را از جمله «افسران جهاد علمی» نامید و ترور وی را حاکی از «استیصال و فرومایگی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی» دانست.



اما حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران در خصوص جایگاه علمی رضایی نژاد با تاکید بر این که «رضائی نژاد شخصیت هسته ای نبود و نباید بی جهت فضارا خاص جلوه داد» افزوده است: « ایشان یک دانشجو با ویژگی‌ های خاص خود بوده و به شهادت رسیده است و هنوز معلوم نیست که سرویسی پشت قضیه ترور ایشان باشد».



گفتنی است داریوش رضایی نژاد در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز شنبه، اول مردادماه ۹۰، در خیابان بنی‌ هاشم تهران توسط دو موتورسوار، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.



منابع خبری دولتی در ابتدا داریوش رضائی نژاد را ۳۵ ساله و دارای مدرک تحصیلی دکترای فیزیک، استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه محقق اردبیلی و از متخصصان سازمان انرژی‌ اتمی ایران اعلام نمودند اما خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) ساعاتی بعد با تغییر خبر خود وی را از «نخبگان برجسته و علمی کشور در زمینه برق و الکترونیک» معرفی کرد.



خبرگزاری فارس نیز در گزارشی از سابقه داریوش رضائی‌ نژاد وی را از «همکاران وزارت دفاع» معرفی کرد اما محمد مهدی‌ نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم، «ارتباط سازمان‌یافته» وی با وزارت دفاع را رد کرد.

خاکسپاری پنج عضو کشته شده سپاه پاسداران در 'درگیری اشنویه'

خاکسپاری پنج عضو کشته شده سپاه پاسداران در 'درگیری اشنویه'


* آخوند علم‌الهدی: دكترين ولايت فقيه در دنيا مطرح است





خاکسپاری پنج عضو کشته شده سپاه پاسداران در 'درگیری اشنویه'



خبرگزاری فارس گزارش کرده است مراسم خاکسپاری پنج تن از افراد سپاه پاسداران که اخیرا در "درگیری اشنویه" کشته شده‌اند، امروز در شهرهای سنندج و قروه برگزار شده‌است.

ابه گزارش بی بی سی، اسامی این عده در گزارش خبرگزاری فارس منتشر شده، اما به زمان و جزئیات بیشتری در باره "درگیری اشنویه" اشاره‌ای نشده است.

اشنویه یکی از شهرهای کردنشین غرب استان آذربایجان غربی است که اکثر ساکنان آن سنی هستند.

محسن حیدریان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفته است که "عوامل دشمن به نام دفاع از ملت کرد، جوانان این مرز و بوم را از ما می‌گیرند."

خبر تشییع جنازه این پنج عضو سپاه پاسداران در حالی انتشار می یابد که گزارش‌ها از ادامه درگیری ‌مسلحانه بین افراد مسلح گروه پژاک و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در ناطق مرزی ایران با کردستان عراق حکایت دارد.

مقام‌های ایرانی تاکنون کشته شدن تعدادی از نفرات سپاه پاسداران از جمله چند تن از افسران ارشد این نیرو را در زدوخورد با گروه پژاک تایید کرده‌اند، اما گفته‌اند که پژاک نیز متحمل تلفات سنگینی شده‌است.



آخوند علم‌الهدی: دكترين ولايت فقيه در دنيا مطرح است



فارس: امام جمعه مشهد اظهار کرد: دكترين ولايت فقيه به‌دليل عامل اطمينان‌بخش در راستاي كنترل حاكميت در عرصه سياست امروز دنيا به‌عنوان برجسته‌ترين شيوه مطرح شده است.

احمد علم‌الهدي ظهر امروز در كارگاه آموزشي، فرهنگي انديشه‌هاي آسماني با اشاره به اينكه تمام جريان‌ها و انديشه‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه با هيچ مقرراتي نمي‌توانند اين اطمينان را به دست آورند كه حاكم در رأس قدرت فاسد نباشد، اظهار داشت: در نظام اجتماعي، سياسي ايران در طول 30 سال مشاهده كرده‌ايم كه عناصر و افرادي با ادعاهاي ارزشي آمده‌اند و زماني كه در عرصه قدرت قرار گرفته‌اند، دستشان را در دست استكبار مشاهده كرده‌ايم و بنابر اين دكترين ولايت فقيه امروز در عرصه سياست دنيا به عنوان يك شيوه برجسته مطرح است.

امام جمعه مشهد ضرورت مديريت جامعه اسلامي را به‌عهده ولي فقيه دانست و افزود: ولي فقيه انساني است كه تخصصش نه در اقتصاد و نه سياست بلكه فقه است كه از اقتصاد و سياست به مراتب بالاتر است زيرا يك مدير در زمان غيبت امام عصر عجّل الله تعالي فرجه الشريف بايد جامعه ديني را هماهنگ با نظرات معصوم عليه السّلام اداره كند و كسي كه با اين نظرات آشنايي دارد فقيه است.





اژه ای : قاضی مرتضوی تبرئه نشده ، ،پرونده این قضات در حال رسیدگی است!

اژه ای : قاضی مرتضوی تبرئه نشده ، ،پرونده این قضات در حال رسیدگی است!


این در حالی استکه در عرض چند روز پرونده قاتل دادشی رسیدگی شده و به دادگاه ارسال شد



خبر آنلاین : محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز اعلام کردمرتضوی و سایرقضات کهریزک هنوز معلق هستند وتبرئه نشدند،پرونده این قضات در حال رسیدگی در دادسرای عمومی و دادسرای انتظامی قضات است .



اژه ای در حالی این موضوع را عنوان می کند که دیروز روزنامه جمهوری اسلامی در بخش هایی ازسرمقاله خود با عنوان«برای اقتدار قوه قضائیه» نوشت:



*دو سال است که همزمان با سالگرد برملا شدن فاجعه بازداشتگاه کهریزک، درباره محاکمه و تعیین تکلیف متهمان این فاجعه مطالب ضد و نقیض به رسانه‌ها راه می‌یابد و کسی نیست که به سؤالها و ابهامات افکار عمومی در این زمینه پاسخ روشنی بدهد.



در تازه‌ترین ادعا، اخیراً دادستان سابق تهران که یکی از متهمان اصلی فاجعه بازداشتگاه کهریزک است اعلام کرده: "دادسرای کارکنان دولت بیش از یک سال است که به موضوع شکایت خانواده‌های مذکور علیه سه نفر از قضات ویژه رسیدگی کرده و با استعلام از مبادی ذی ربط و انجام تحقیقات لازم و مکفی، سرانجام طی 43 صفحه، قرار منع تعقیب قضات را صادر و صریحاً در این رسیدگی اعلام شده که قضات دادسرای تهران در این حادثه هیچ گونه مدخلیتی نداشته و کوچک‌ترین قصور یا اتهامی متوجه آنان نیست. تصمیم بازپرس دادسرا توسط قاضی اظهار نظر دادسرای کارکنان دولت تأیید و قرار صادره به طرفین ابلاغ شده است".



*در مقابل، خانواده‌های سه تن از مقتولان فاجعه بازداشتگاه کهریزک می‌گویند شکایات آنها در شعبه‌های 3 و 13 دادسرای کارکنان دولت در تهران مطرح است و اصولاً هنوز متهم مورد بازجوئی قرار نگرفته چه رسد به اینکه قرار منع تعقیب صادر شده باشد. در یکی از این پرونده‌ها نیز قرار منع تعقیبی که صادر شده بود با اعتراض شاکی، توسط قاضی دیگر لغو شده است.

در پی اوج گرفتن اختلافات میان قوا

در پی اوج گرفتن اختلافات میان قوا


علی خامنه ای، آیت الله شاهرودی را بعنوان رئیس هیئت عالی حل اختلاف منصوب کرد



سید خامنه ای در حکمی آیت الله محمود هاشمی شاهرودی را به ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه منصوب کرد.



به گزارش واحد مرکزی خبر، " هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه" در اجرای بند 7 اصل 110 قانون اساسی تشکیل شده است.



متن حکم به این شرح است:



بسم الله الرحمن الرحیم



آیت الله جناب آقای سید محمود هاشمی شاهرودی دامت برکاته



در اجرای بند 7 اصل 110 قانون اساسی، هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه به منظور بررسی و ارائه نظرات مشورتی در موارد حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه تشکیل می گردد و جنابعالی و آقایان: حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی، سید مرتضی نبوی، عباسعلی کد خدائی و سید صمد موسوی خوشدل به عنوان اعضای آن هیئت عالی برای یک دوره ی پنج ساله انتخاب می شوید. ریاست هیئت مذکور برعهده ی جنابعالی خواهد بود.



لازم است مسئولان عالی نظام خود در تعامل با یکدیگر، روابط قوا را به نحو مطلوب تنظیم و اختلافات احتمالی را رفع کنند و کمال همکاری را با هیئت مذکور به عمل آورند.



از خداوند متعال توفیق همگان را خواستارم.



سید علی خامنه ای



3 مرداد ماه 1390



پگاه آهنگرانی آزاد شد

پگاه آهنگرانی آزاد شد




پگاه آهنگرانی بازیگر و مستندساز بعد از ۱۵ روز از زندان آزاد شد.



به گزارش کلمه، این بازیگر سینما که روز گذشته جشن تولد ۲۷ سالگی اش بود امروز با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.



پگاه آهنگرانی بازیگر وفرزند منیژه حکمت از کارگردانان کشور و جمشید آهنگرانی کارگردان فیلم های ” جوانمرد ” و ” شبیخون ” است. او در دوره انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش در ستاد میرحسین موسوی فعال بوده است.



پگاه آهنگرانی در روزهای پس از انتخابات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود. پیش از این اعلام شده بود پگاه آهنگرانی قصد دارد جام جهانی فوتبال زنان را برای شبکه خبری دویچه وله آلمان پوشش دهد. آهنگرانی پیش از این جشنواره فیلم برلین را برای این شبکه پوشش داده بود.



آهنگرانی کارگردان مستند ده نمکی ها نیز هست.



بعد از واکنش ها نسبت به بازداشت این هنرمند، محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور امروز در نشست خبری هفتگی به عنوان سخنگوی قوه قضاییه خبر از آزادی قریب الوقوع پگاه آهنگرانی داد. وی همچنین مطرح نمود که پگاه آهنگرانی به درخواست یک نهاد امنیتی بازداشت شده است.

10 هزار تومان امروز = 18 تومان سال 1352

10 هزار تومان امروز = 18 تومان سال 1352




مدیر کل اقتصادی بانک مرکزی گفت : قیمت ها در چهار دهه اخیر 570 برابر افزایش داشته و هم اکنون قدرت خرید بزرگترین اسکناس ما یعنی 10 هزار تومانی نسبت به سال 1352 ،هیجده تومان است.



به گزارش باشگاه خبرنگاران ابوالفضل اکرمی در مصاحبه با رادیو گفتگو افزود: زمان مناسب حذف صفرها رسیده است ، چون افزایش نرخ تورم ، نظام پرداخت ها را با چالش مواجه کرده و بررسی و تبیین ضرورت آن بر عهده بانک مرکزی است.



وی خاطر نشان کرد : حذف صفرها از سال 80 مطرح بود و این معضل به طور موقت با چاپ اسکناس های درشت تر حل شد اما در سال 86 به طور جدی تری حذف صفرها دوباره مطرح شد.



مدیر کل اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: در چهار دهه گذشته قیمت ها 570 برابر شده و رشد نقدینگی هم خیلی زیاد شده که ضرورت اصلاح نظام پولی را ایجاب می کرد.



وی اظهار داشت : حجم نقدینگی ما رشد نامطلوبی داشته و ارزش پول را به شدت کاهش داده است و چون مبادلات اقتصادی با اسکناس های 5و10 هزار تومانی امکان پذیر نبود، بانک ها به چاپ ایران چک هایی برای رفع این معضل روی آوردند.



اکرمی با اشاره به این تصور که اقتصاد هایی که با ابر تورم ها مواجه هستند باید اقدام به حذف صفرها کنند ، گفت: ما دچار ابر تورم نشده ایم و متوسط تورم در کشور ما در چهار دهه گذشته 19 در صد در سال بوده است اما این دلیل نمی شود که حذف چهار صفر صرفا برای مهار تورم باشد بلکه این اقدام به لحاظ هماهنگی با هدفمند سازی ضروری است.



وی افزود : حذف صفر چیزی معادل جراحی زیبایی نیست و بسیار موثر است ، در حالی که فرایند حذف چهار صفر حدود یک سال و نیم طول می کشد و در دوره ای نیز اسکناس قدیم و جدید هم زیستی خواهد داشت.



اکرمی با اشاره به معضلات زیاد بودن صفرها گفت: حفظ کردن اعداد و ارقام در حسابداری و آمارها و مباحث کارشناسی مشکلات جدی به وجود آورده و حتی تعداد صفرها برای مردم عادی نیز مشکل ایجاد کرده است ضمن اینکه واحد پول ما که یک ریال است که در عمل وجود ندارد.