Monday, July 25, 2011

اژه ای : قاضی مرتضوی تبرئه نشده ، ،پرونده این قضات در حال رسیدگی است!

اژه ای : قاضی مرتضوی تبرئه نشده ، ،پرونده این قضات در حال رسیدگی است!


این در حالی استکه در عرض چند روز پرونده قاتل دادشی رسیدگی شده و به دادگاه ارسال شد



خبر آنلاین : محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز اعلام کردمرتضوی و سایرقضات کهریزک هنوز معلق هستند وتبرئه نشدند،پرونده این قضات در حال رسیدگی در دادسرای عمومی و دادسرای انتظامی قضات است .



اژه ای در حالی این موضوع را عنوان می کند که دیروز روزنامه جمهوری اسلامی در بخش هایی ازسرمقاله خود با عنوان«برای اقتدار قوه قضائیه» نوشت:



*دو سال است که همزمان با سالگرد برملا شدن فاجعه بازداشتگاه کهریزک، درباره محاکمه و تعیین تکلیف متهمان این فاجعه مطالب ضد و نقیض به رسانه‌ها راه می‌یابد و کسی نیست که به سؤالها و ابهامات افکار عمومی در این زمینه پاسخ روشنی بدهد.



در تازه‌ترین ادعا، اخیراً دادستان سابق تهران که یکی از متهمان اصلی فاجعه بازداشتگاه کهریزک است اعلام کرده: "دادسرای کارکنان دولت بیش از یک سال است که به موضوع شکایت خانواده‌های مذکور علیه سه نفر از قضات ویژه رسیدگی کرده و با استعلام از مبادی ذی ربط و انجام تحقیقات لازم و مکفی، سرانجام طی 43 صفحه، قرار منع تعقیب قضات را صادر و صریحاً در این رسیدگی اعلام شده که قضات دادسرای تهران در این حادثه هیچ گونه مدخلیتی نداشته و کوچک‌ترین قصور یا اتهامی متوجه آنان نیست. تصمیم بازپرس دادسرا توسط قاضی اظهار نظر دادسرای کارکنان دولت تأیید و قرار صادره به طرفین ابلاغ شده است".



*در مقابل، خانواده‌های سه تن از مقتولان فاجعه بازداشتگاه کهریزک می‌گویند شکایات آنها در شعبه‌های 3 و 13 دادسرای کارکنان دولت در تهران مطرح است و اصولاً هنوز متهم مورد بازجوئی قرار نگرفته چه رسد به اینکه قرار منع تعقیب صادر شده باشد. در یکی از این پرونده‌ها نیز قرار منع تعقیبی که صادر شده بود با اعتراض شاکی، توسط قاضی دیگر لغو شده است.

No comments:

Post a Comment