Tuesday, July 5, 2011

۸۰ اسکله‌غیر مجاز زیر نظر «برادران قاچاقچی»

۸۰ اسکله‌غیر مجاز زیر نظر «برادران قاچاقچی»


دویچه وله : خبرگزاری‌ ایسنا، در گزارشی با عنوان "اسکله‌های دردسرساز"، نام ۸۰ اسکله غیرمجاز را در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و مازندران منتشر کرده است. استان هرمزگان با داشتن ۴۰ اسکله غیرمجاز بیشترین سهم این آمار را دارد.



محمود احمدی‌نژاد چند روز پیش گفته بود رقم قاچاق کالا "یه‌قرون، دوزار نیست". آقای احمدی‌نژاد با اشاره به ۲ هزار میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار در ایران گفته بود: « این رقم همه قاچاقچی های درجه يک دنيا را به طمع می اندازد، چه برسد به برادران قاچاقچی خودمان.»



علی آلفونه، پژوهشگر موسسه آمریکن اینترپرایز در واشنگتن و متخصص مسائل سپاه پاسداران، در گفت‌وگو با دویچه وله با اشاره به انتشار لیست اسامی اسکله‌های غیر مجاز، این اسکله‌ها را محلی برای واردات کالا و صادرات نفت توسط سپاه پاسداران برمی‌شمارد و می‌گوید: « مثلا از اسکله‌های کوچک برای قاچاق لوازم الکترونیک و مشروبات الکلی و از اسکله‌ها و بنادر بزرگ‌تر برای صادرات نفت سوبسید شده‌ی ایران به بازار جهانی ازجمله به پاکستان استفاده می‌کنند که این از منابع درآمد فوق‌العاده ‌بزرگ سپاه پاسداران است.»



با مطرح شدن بحث اسکله‌های غیرمجاز مصطفی مطور‌زاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ایران، ارزش مبادلات غیرقانونی در بنادر غیرمجاز را ۲۰ میلیارد دلار معادل یک‌سوم تجارت رسمی ایران خوانده بود. نماینده مجلس ایران این آمار را بر پایه ارقام اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرده بود.



نخستین‌بار بحث "اسکله‌های غیرقانونی"، در اواخر دهه ۷۰ در مجلس ایران مطرح شد. علی آلفونه نیز، با تاکید بر این‌که بحث اسکله‌های غیرمجاز بحثی قدیمی است، می‌گوید: «این درست است که در مجلس ششم نمایندگانی همچون آقایان حسین لقمانیان، محسن آرمین، علی قنبری و بعدها مهدی کروبی این اتهام را بر سپاه وارد کردند، ولی دخالت سپاه در قاچاق کالا به پایان دوره‌ی جنگ ایران و عراق و در دوران ریاست جمهوری آقای رفسنجانی برمی‌گردد.»



این کارشناس مسائل سپاه پاسداران درباره شروع تحرک اقتصادی سپاه پاسداران در بنادر غیرمجاز می‌گوید: « در دوره جنگ ایران و عراق، سپاه پاسداران دو شرکت کشتیرانی بزرگ «والفجر» را درست کرد و با کمک این شرکت‌‌ها شروع به واردات اجناس قاچاق به ایران کرد. همان زمان آقای رفسنجانی مناطق آزاد اقتصادی کیش و قشم را پایه‌گذاری کرده بود که هر ایرانی اجازه‌ی وارد کردن یک جنس بزرگ مصرفی، مثل فریزر، یخچال یا تلویزیون را از این جزایر بدون هزینه گمرک داشت.»



«سپاه، بزرگ‌ترین رقیب بخش خصوصی»



علی آلفونه درباره چگونگی تبدیل شدن سپاه پاسداران به "بزرگترین رقیب بخش خصوصی ایران" ادامه می‌دهد: «سپاه پاسداران شماره شناسنامه‌ی تمام اعضای خود و حتی شماره شناسنامه‌ی اعضای خانواده‌ی سپاهی‌ها را می‌گرفت و با استفاده از آن شماره شناسنامه‌ها شروع کرد به قاچاق قانونی یا شبه قانونی این اشیاء مصرفی بزرگ به ایران. زمانی که این اجناس مثل فریزر و یخچال در بازار سیاه به فروش می‌رسید، ۱۰درصد از درآمد آن را به شخصی می‌دادند که شماره شناسنامه‌ا‌ش را داده بود. باقی درآمد هم به بانک‌های سپاه پاسداران واریز می‌شد. ازجمله بانک انصار المجاهدین و غیره. الان هم هیچ نیرویی در جمهوری اسلامی ایران قدرت قاچاق منظم مثلا مشروبات الکلی و خیلی چیزهای دیگر را ندارد.»



یک‌روز پس از آن‌که محمود احمدی‌نژاد تاکید کرده بود، همه مرزهای غیر رسمی باید بسته شود، کالاهای نظامی و دفاعی هم از گمرک وارد شود و هیچ وزارتخانه‌ای نباید خارج از کنترل گمرک اسکله‌ای داشته باشد، فرمانده سپاه پاسداران بدون نام بردن از احمدی‌نژاد به این سخنان واکنش نشان داد. او گفت: «در این اسکله‌ها هیچ‌وقت تبادل کالا صورت نمی‌گیرد و این مسایل صحبت‌های انحرافی است که مطرح می‌کنند.»



محمود احمدی‌نژاد پس از آن به "برادران قاچاقچی" اشاره می‌کند که اواخر خرداد امسال حسین اسلامی سخنگوی کمیسیون اصل نود از ارتباط تشکیلات رحیم مشایی با پرونده قاچاق سیگار مارلبرو سخن گفته و از قوه قضاییه و وزارت اطلاعات خواسته بود، «پرونده سیگار مارلبرو را با قوت بیشتری پیگیری کنند.»



فرودگاه‌های غیرمجاز در کنار اسکله‌های غیرمجاز



پژوهشگر موسسه آمریکن اینترپرایز درباره ادعای فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر نبود "هیچ‌گونه مبادله کالا در این بنادر" می‌گوید: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئول حفاظت از بنادر و اسکله‌های تمامی مناطق جنوب ایران است. از اینرو حتی اگر ادعا کنند که هیچ داد و ستد اقتصادی و تجارتی در این بنادر انجام نشده است، باید جواب دهند پس این همه قاچاق چه طور انجام می‌شود؟»



علی آلفونه درباره اصطلاح "برادران قاچاقچی خودمان" نیز معتقد است:«این یک بازی سیاسی است. امروز آقای احمدی‌نژاد با سپاه مشکل پیدا کرده و از "برادران دیروز سپاهی" خود به‌عنوان «برادران قاچاقی خودمان» نام می‌برد. بعید می‌دانم آقای احمدی‌نژاد با این ترفند و شگرد موفق شود مقبولیت مردمی پیدا کند.



با این همه و به گفته این پژوهش‌گر، بنادر غیر مجاز تنها محل فعالیت‌های سپاه پاسداران نیستند.

فرودگاه پیام، فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی از جمله دیگر اماکن ترخیض کالا بدون پرداخت گمرگ توسط سپاه پاسداران ایران هستند.



حسین کرمانی

صاحبخانه، آقا را که دید مُرد

یکی از محافظان رهبر جمهوری اسلامی روایتی از "ضدحفاظت ترین" کار آیت الله خامنه ای بیان کرده که به گفته او در خیابان مجیدیه تهران رخ داده است.این محافظ که نامش مشخص نیست در خاطره خود که سایت مشرق (از سایت های نزدیک به سپاه پاسداران) آن را منتشر کرده، نوشته است که آیت الله خامنه ای یک بار در ورودی خانه ای در خیابان مجیدیه (از محلات شرق تهران) و در حالی که مردم او را می دیدند، برای دقایقی ایستاده است.




محله مجیدیه تهران از محلاتی است که ارامنه پایتخت از سال ها قبل در آن حضور پر تعدادی دارند.



او گفته که این کار "ضدحفاظت ترین شکل ممکن" است. آیت الله خامنه ای به ندرت در اماکن عمومی حاضر می شود و برابر گزارش ها، حضور هر از چند گاه او در اماکن عمومی با تمهیدات گسترده و دقیق امنیتی و حفاظتی از روزها قبل همراه است.



این عضو تیم حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی، روایت فوق را به عنوان بخشی از خاطره خود درباره دیدار سرزده رهبر جمهوری اسلامی از خانه یک خانواده ارمنی که فرزندشان در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق کشته شد، عنوان کرده است.



او تاریخ دقیق این دیدار را عنوان نکرده اما نوشته حضور آیت الله خامنه ای در خانه این خانواده ارمنی، صبح یکی از "روزهای کریسمس" بوده است.







فیلم مان بود



محافظ رهبر جمهوری اسلامی به سایت مشرق گفته آیت الله خامنه ای به این دلیل در ورودی خانه فوق ایستاده بوده که از صاحبخانه اجازه نگرفته بود.



او گفته چون مادر خانواده پس از شنیدن اینکه قرار است رهبر جمهوری اسلامی به خانه آنها بیاید "غش" کرده بود و دخترانش نیز "لباس مناسب" به تن نداشتند، آیت الله خامنه ای مجبور شده دقایقی در ورودی خانه آنها بایستد تا صاحبخانه بیاید و به او اجازه ورود بدهد.



او همچنین اضافه کرده که عموی خانواده نیز پس از آنکه وارد منزل شد تا در غیاب مردان فامیل، با رهبر جمهوری اسلامی همصحبت بشود، "تا آقا را دید، مرد."



به نظر می آید این مامور حفاظتی، از این عبارت در توصیف حیرت زده شدن بیش از اندازه عموی خانواده ارمنی استفاده کرده است.



عضو تیم حفاظت از آیت الله خامنه ای گفته که در قالب "یک تیم حفاظتی" ساعت ها پیش از رسیدن رهبر جمهوری اسلامی به خانه این شهید ارامنه، به آنجا رفته بودند تا "اقدامات حفاظتی لازم" را، هم در خانه و هم در محله انجام بدهند.



او همچنین افزوده که چون نمی توانسته به این خانواده ارمنی، "کارت بسیج یا هیئت" نشان بدهد، ناچار شده با نشان دادن "کارت صدا و سیما" به آنها بگوید چون "امشب شب کریسمس که شب پاک شماهاست می‌خواهیم فیلمی از شماها بگیریم و روی آنتن بفرستیم."



محافظ رهبر جمهوری اسلامی درباره دقایق پیش از رسیدن او به محله مجیدیه، گفته است: "گفتیم اسکورت که حرکت کرد به ما ابلاغ می‌کنند، می‌رویم سر کارمان دیگر. اسکورت هم به هوای اینکه ما توی منطقه هستیم با بی‌سیم زیاد صحبت نکنند که مسیر لو نرود، روی شبکه بالاخره پخش می‌شود دیگر. چیزی نگفتند. یک آن مرکز من را صدا کرد با بی‌سیم گفتم به گوشم. موردمان را گفت که شخصیت سر پل سیدخندان است. سر پل سیدخندان تا مجیدیه کم‌تر از سه چهار دقیقه راه است. من سریع از ماشین پیاده شدم. در خانه را زدم. خانمی در را باز کرد. ما با یاالله یاالله خواستیم وارد شویم، دیدیم نمی‌فهمد که. بالاخره وارد شدیم. چون کار باید می‌کردیم. گفتیم نودال و اَمپِکس و چیزایی که شنیده بودیم، کارگردان و این‌ها بروند تو."



او تاکید کرده که محافظان آیت الله خامنه ای برای ورود به منزل کشته شده ارمنی مجبور بودند "فیلم" بازی کنند: "کارگردان رفت پشت‌بام پست بدهد، اَمپِکس رفت توی زیرزمین پست بدهد، آن رفت توی حیاط پست بدهد. پست بودند دیگر حالا. فیلم مان بود. یک ذره که نزدیک شد، بی‌سیم اعلام کرد که ما سر مجیدیه هستیم. من هم با فاصله‌ای که بود به این خانم چون احیا بشود، این‌جوری جلوی آقا نیاید، گفتم: ببخشید! الآن مقام معظم رهبری دارند مشرف می‌شوند منزل شما."







"بچه ها را مثل نردبان دور آقا چیدیم"



عضو تیم حفاظت رهبر جمهوری اسلامی گفته که زن صاحبخانه بعد از شنیدن این مسئله غش کرده است و چون پدر خانواده نیز در سال های قبل درگذشته بود، مجبور شده اند تا از دختران دانشجوی خانواده بخواهند تا لباس مناسب بپوشند و به استقبال آیت الله خامنه ای بروند تا او دیگر در خیابان منتظر نماند.



این محافظ بی نام که اشاره کرده برای چند سال "مسئول تنظیم ملاقات خانواده شهدا" در دفتر رهبر جمهوری اسلامی بوده، روایت خود را از دقایقی که آیت الله خامنه ای در ورودی خانه در خیابان ایستاده بود، اینگونه ادامه داده است: "آقا از ماشین پیاده شد تا وارد خانه بشود. آمد توی در خانه نگاه کرد و گفت: سلام علیکم.



گفتم: بفرمایید.



گفت: شما؟



نه اینکه ما را نمی‌شناخت، گفتند، تو چه کاره‌ای یعنی؟ گفتیم: صاحب‌خانه غش کرده.



گفت: کس دیگری نیست؟



یاد آن افتادیم که دو تا دخترها هم می‌توانند به آقا بگویند بفرمایید. گفتیم آقا شما بفرمایید داخل.



گفت: من بدون اذن صاحب‌خانه به داخل نمی‌آیم."



او در ادامه روایت خود افزوده است: "معنی و مفهوم حفاظت، خودش را این‌جا از دست نمی‌دهد. مهم‌تر از حفاظت این است. بدون اذن وارد خانه کسی نمی‌شود. رهبر نظام است باشد، ارمنی است باشد، ضدحفاظت‌ترین شکل ممکن این است که مقام معظم رهبری توی خیابان اصلی توی چهارراه، با لباس روحانیت با آن عظمت رهبری خودشان بایستند، همه مردم هم ایشان را ببینند و ایشان بدون اذن وارد خانه کسی نشوند."



این محافظ رهبر افزوده که در این دقایق مجبور شده اند تا از "محافظانی که قد بلندی" داشتند برای حفاظت از آیت الله خامنه ای در خیابان استفاده کنند و آنها را "مثل نردبان" دور او بچینند.



او سپس گفته است که "راه دیگری نداشتیم."







انتقاد خامنه ای از "کار احمقانه" محافظانش



مامور حفاظتی رهبر جمهوری اسلامی افزوده که آیت الله خامنه ای چهل دقیقه در خانه این شهید ارامنه بوده و پس از خوردن شیرینی و آب میوه، خانه را ترک کرده است.



او در عین حال گفته که رهبر جمهوری اسلامی پس از ترک خانه برخی از محافظانش را به دلیل آنکه از غذاهای خانه ارامنه استفاده نکرده اند، توبیخ کرده است.



به گفته این محافظ، آیت الله خامنه ای خاب به تیم حفاظتی اش گفته است: "این کار احمقانه چه بود که شما کردید؟ ما مهمان این خانواده بودیم. وقتی خانه‌شان رفتیم چرا غذایشان را نخوردید؟ این اهانت به این‌ها محسوب می‌شود. نمی‌خواستید داخل نمی‌آمدید."



محافظ افزوده است که "آقا در خانه ارامنه آب، چایی، شربت، شیرینی و میوه‌شان را خورد. بعضی از دوست‌های ما نخوردند. کاتولیک‌تر از پاپ هم داریم دیگر. رهبر نظام رفته خورده، پاسدار، من نوعی، نخوردم. حزب‌اللهی‌تر از آقا هستم دیگر."







سپاه حفاظت از ولی امر



مسئولیت حفاظت از آیت الله خامنه ای به عهده واحد ویژه ای از سپاه پاسداران به نام "سپاه حفاظت ولی امر" است. این واحد، نیروی نظامی و امنیتی ویژه ای است که تک تک اعضای آن با معرفی حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گزینش و تایید واحد امنیتی دفتر رهبر جمهوری اسلامی که زیرنظر حجت الاسلام اصغر حجازی قرار دارد، انتخاب می شوند.



حکم فرماندهی نیروهای سپاه حفاظت ولی امر توسط شخص آیت الله خامنه ای و پس از طی موفقیت آمیز تمام مراحل و بررسی های امنیتی صادر می شود.اطلاعات رسما تایید شده ای درباره تعداد نیروهای حفاظتی این واحد ویژه سپاه وجود ندارد اما برخی منابع خبری تعداد محافظان آقای خامنه ای در سپاه ولی امر را تا 12000 نفر عنوان می کنند.به گفته این منابع، مقر اصلی سپاه حفاظت ولی امر، ابتدا در خیابان استاد نجات اللهی (ویلا) قرار داشته اما در سال 1386 به مجموعه حفاظتی شهید مطهری واقع در میدان پاستور منتقل شده است.



هم اکنون سردار ابراهیم جباری، فرماندهی سپاه حفاظت از ولی امر را بر عهده دارد. او پیش از بر عهده گرفتن این مسئولیت، فرماندهی سپاه علی ابن ابی اطالب در استان قم را بر عهده داشت.



او همچنین در دوران ناآرامی ها و اعتراضات خیابانی گسترده به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، معاون و قائم مقام حسین طائب در نیروی مقاومت بسیج بود و برخی معترضان او و نیروهایش را به سرکوب خشونت بار تظاهرات اعتراضی متهم می کنند.



سردار جباری در جریان سفر پاییز 1389 رهبر جمهوری اسلامی به قم، مسئولیت آماده سازى فضاى امنیتی و حفاظتى این شهر براى سفر ۱۰ روزه او را بر عهده داشت.


عکس/ نظامی که یک کشور را با بیکاری، نابودی اقتصاد آن و سرکوب ابتدائی ترین آزادی ها به خاک سیاه نشانده، نظامی که در آن شادی و تفریج جرم است و تحت "امر به معروف و نهی از منکر" (فضولی در زندگی مردم) لباس زیر مردم را هم کنترل و تعیین میکند، با صورت های پوشیده قربانیان نظام خود را تحت عنوان "اراذل و اوباش" این چنین تحقیر و به سلاخ خانه روان میکند

عکس/ نظامی که یک کشور را با بیکاری، نابودی اقتصاد آن و سرکوب ابتدائی ترین آزادی ها به خاک سیاه نشانده، نظامی که در آن شادی و تفریج جرم است و تحت "امر به معروف و نهی از منکر" (فضولی در زندگی مردم) لباس زیر مردم را هم کنترل و تعیین میکند، با صورت های پوشیده قربانیان نظام خود را تحت عنوان "اراذل و اوباش" این چنین تحقیر و به سلاخ خانه روان میکند















متن کامل سوال نمایندگان از احمدی نژاد

متن کامل سوال نمایندگان از احمدی نژاد


بالاخره تعداد نمایندگان خواهان طرح سئوال به بیش از یک سوم نمایندگان رسید



سرانجام پس از کش و قوس های فراوان درباره طرح سوال از احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی، این طرح با امضای بیش از یک سوم نمایندگان تهیه شد و جهت اعلام وصول، در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفت و قرار است در پایان تعطیلات دو هفته ای مجلس، این طرح در هیئت رئیسه بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شود.



به گزارش «تابناک»، تاکنون بنابر برخی ملاحظات اسامی نمایندگان امضا کننده این طرح اعلام نشده و به جز نمایندگان مذکور و محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که مسئولیت پیگیری آن را در هیئت رئیسه دارد کسی از هویت امضاکنندگان اطلاعی ندارد، ضمن اینکه بر اساس رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب بهتر آن است که دولت و مجلس در تعامل بیشتر و سازنده تر با یکدیگر، بدون تسری تنش به جامعه و در کمال متانت و رعایت موازین اخلاقی که در شأن کارگزاران جمهوری اسلامی ایران است، بتوانند ابهامات موجود را برطرف کرده و جامعه را در مسیر اهداف اصلی و عالیه نظام رهنمون شوند.



بنابر این گزارش، متن کامل سوال ازاحمدی نژاد که در اختیار «تابناک» قرار گرفته به شرح زیر می باشد:



بسم الله الرحمن الرحيم



هيئت رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي



با اهداء سلام، به استناد اصل هشتاد و هشتم قانون اساسي و ماده 196 و 197 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، ضمن تقدير از خدمات فراوان دولت در حوزه هاي مختلف، بدين وسيله سئوالات زير از رئيس جمهور محترم با يكصد امضا جهت طي مراحل قانوني و روشن شدن اذهان نمايندگان محترم و رفع سوء تفاهمات و به منظور تقويت نظام جمهوري اسلامي ارائه مي گردد:



1 ـ چرا قانون تسهيلات ارزي براي متروي تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومي ساير شهرها، علي رغم نياز مبرم اين شهرها به روان سازي ترافيك، خصوصا با آغاز هدفمند شدن يارانه حامل هاي انرژي، ابلاغ و اجرا نشد؟



2 ـ وزير ورزش و جوانان پس از پنج ماه از ابلاغ قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان با نامه اي غير معمول به مجلس معرفي شد، آيا اين امر نوعي تلاش براي گريز از اجراي قانون نيست؟



3 ـ طبق آمار رسمي نرخ رشد اقتصادي كشور در سال 89 زير 1% بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوي صندوق بين المللي پول را بپذيريم حدود 3% بوده است در حالي كه طبق برنامه بايد حداقل 8% باشد. آيا اين امر حاكي از ضعف مديريت اقتصادي كشور نيست؟ همچنين با اين نرخ رشد آيا ممكن است يك ميليون و ششصد هزار شغل در كشور ايجاد شده باشد؟



4 ـ مبلغ 1500 ميليارد تومان بودجه ارتقاء شاخص هاي فرهنگي كشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزينه شده است؟



5 ـ قانون هدفمند كردن يارانه ها پنج ساله بوده است در حالي كه ميزان افزايش بهاي برخي حامل هاي انرژي نشان مي دهد كه دولت مدت اجراي آن را كمتر از 3 سال در نظر گرفته است. در نتيجه مردم بايد فشار غير لازمي را در پرداخت بهاي مثلا گاز مصرفي تحمل نمايند. همچنين سهم بخش توليد صنعتي و كشاورزي تاكنون به درستي پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزينه توليد كالا و محصول گرديده است. چرا دولت مقيد به اجراي قانون مجلس نيست؟



6 ـ مقاومت يازده روزه جناب عالي در مقابل حكم حكومتي رهبر انقلاب اسلامي مبني بر ابقاي حجت الاسلام مصلحي وزير محترم اطلاعات چه توجيهي دارد؟



7 ـ چه ضرورتي وجود داشت كه آقاي منوچهر متكي وزير سابق امور خارجه در زمان ماموريت خود به سنگال عزل شود به طوري كه علاوه بر تحقير شخصيت ايشان، نظام جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان آسيب ببيند؟



8 ـ اين سخن جناب عالي كه مجلس در راس امور نيست، چه هدفي را دنبال مي كند؟



9 ـ چرا جناب عالي با علم به اينكه انتقاد از برخی مجریان «قانون عفاف و حجاب» در رسانه ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامي در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلويزيوني ضمن متهم کردن برخی مجریان اين قانون، بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعمال قانون است، با اعلام این مطلب که راه حل این مسئله منحصر به کار فرهنگی است، از دولت سلب مسئولیت نمودید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقليد، ائمه جمعه، علماي بلاد و نمايندگان مجلس با سخنان شما، در مصاحبه زنده تلويزيوني بعدي اعلام كرديد كه سخن من همان است كه گفتم. اين رفتار شما چگونه توجيه مي شود؟



10 ـ چرا نظريه «ترويج مكتب ايران به جاي مكتب اسلام» را كه توسط رئيس دفتر شما بيان شد علي رغم ضديت با مباني انقلاب اسلامي و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقليد و علماي بزرگ و دلسوزان نظام، تاييد و بر آن تاکید نموده باعث تنزل جايگاه انقلاب اسلامي و زنده شدن تعصبات قومي در ميان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامي گرديديد؟ اصولا چرا از گروه موسوم به «جريان انحرافي» علي رغم هشدار و اعلام خطر علماي بزرگ اعلام برائت نمي كنيد بلكه از اين افراد دفاع مي نماييد؟

واکنش ها به «خط قرمز بودن برخورد با کابينه» احمدی نژاد ادامه دارد

واکنش ها به «خط قرمز بودن برخورد با کابينه» احمدی نژاد ادامه دارد




رادیو فردا : در واکنش به اظهارات محمود احمدی نژاد در خصوص «خط قرمز بودن برخورد با کابينه» دولت، دو مقام بلندپايه قضايی جمهوری اسلامی تعيين چنين «خط قرمزی» را رد کرده اند و احمدی توکلی نيز گفته است، قانون در اين خصوص قوه قضاييه را بالاتر از اعضای کابينه قرار داده است.



در پی بازداشت تعدادی از مديران دولتی نزديک به هيات دولت، محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، روز چهارشنبه هفته گذشته گفته بود:«کابينه، خط قرمزی است که اگر بخواهند به آن دست‌اندازی کنند، ديگر من بايد وظيفه‌ قانونی خود را انجام دهم و اين حتما به کشور آسيب می‌زند.»



محمود احمدی نژاد اضافه کرده بود:«برای ما روشن است که اين يک حرکت سياسی است و برای فشار به دولت انجام می‌شود. ..اگر بخواهند ادامه بدهند و به بهانه‌های گوناگون همکاران ما را در کابينه متهم کنند، وظيفه‌ اخلاقی، قانونی و ملی دارم که بايستم و از همکاران خودم در کابينه دفاع کنم.»



به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، احمد محسنی گرگانی، رييس ديوان صبح روز سه شنبه گفته است:« مرزبندی در اجرای قانون بی معناست، قانون را نمی‌توان درجه بندی کرد و برای ضعفا اجراکرد و برای قدرتمندان و اقويا مسامحه کنيم و از جرم آنان چشم پوشی کنيم.»



وی اضافه کرده است:«اين که ما بياييم برای بعضی خط قرمز درست کنيم تا قانون و عدالت جاری نشود اصلاً پذيرفته نيست.»



در همين زمينه، محمد جعفر منتظری، رييس ديوان عدالت اداری، نیز روز دوشنبه گفت: قوه قضاييه «برای برخورد قضايی با متخلف هيچ خط قرمزی جز قانون ندارد و اينکه گفته می‌شود فلان مقام يا نهاد خط قرمز ماست، بی‌معناست. »



محمد جعفر منتظری همچنين با رد «سياسی کاری» در قوه قضاييه گفت:« شايد منظورشان اين است که با وجود دلايل و مدارک دائر بر تخلف، قوه قضاييه بايد پرونده آنان را صرفا به دليل داشتن مقام و موقعيت، ‌ناديده بگيرد و به تخلفشان رسيدگی نکند.»



در همين حال، احمد توکلی، رييس مرکز پژوهش های مجلس نيز در يادداشتی از اظهارات محمود احمدی نژاد انتقاد کرده است.



به گزارش خبرگزاری مهر، احمد توکلی، نماينده اصولگرای مجلس، در يادداشتی نوشته است:«در واقع نه تنها خط قرمزی برای رسيدگی به اتهام رئيس جمهور، و وزرا و اعضای ديگر کابينه مانند معاون اول، معاون اجرايی و رئيس دفتر رئيس جمهور وجود ندارد، بلکه قانون اساسی قوه قضائيه، يعنی قاضی را بالاتر از اين مقامات نشانده است.»



احمد توکلی همچنين گفته است: در رسيدگی به اتهامات افراد « خط قرمزی برای قوه قضائيه کشيده نشده» و رئيس جمهور نيز « در اين باره هيچ وظيفه قانونی، اخلاقی و ملی ندارد.»



احمد توکلی در اين يادداشت به محمود احمدی نژاد پيشنهاد کرده است در صورتی که معتقد است این بازداشت ها «سياسی» است می بايست برای حل اختلاف با قوه قضاييه به رهبر جمهوری اسلامی مراجعه کند، « نه آنکه تهديد کند به مردم روی خواهد آورد و « کارها و مسائل را با مردم» در ميان خواهد گذارد.»



اين نماينده مجلس می گويد:« تهديد کردن قوه قضائيه و متهم کردنش به چيزی شبيه توطئه عليه دولت، غير اخلاقی، ناقض وظائف قانونی وی و حرکتی غير ملی است.»



اين اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخيرا محمد شريف ملک‌زاده، معاون مستعفی وزير امور خارجه، عليرضا مقيمی، مديرعامل منطقه آزاد ارس، و علی اصغر پرهيزگار، مديرعامل مناطق آزاد اروند بازداشت شده اند. يک مقام مسئول نيز در آذربايجان شرقی، دليل اين بازداشت‌ها را وابستگی افراد ياد شده به جريان موسوم به «انحرافی» و نيز «تخلفات مالی» اعلام کرده است.



«جريان انحرافی» عبارتی است که هواداران رهبر جمهوری اسلامی و رسانه‌های نزديک به آنها برای برخی از اطرافيان محمود احمدی‌نژاد و به ويژه اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر وی، به کار می‌برند.



روز سه شنبه، مجتبی ذوالنور، جانشين سابق نماينده ولی فقيه در سپاه، با اعلام اين که برخورد با «جريان انحرافی» به صورت روزانه ادامه دارد، تأکيد کرد که نظام «بسيار مدبرانه» اين جريان را اداره می‌کند و در حال «اعتراف‌گيری» از اطرافيان بازداشت‌شده رئيس دولت است.



در همين زمينه، خبرگزاری فارس اخيرا بخشی از آنچه که «اعترافات» عليرضا مقيمی عليه حميد بقايی خوانده را منتشر کرده بود. اين اظهارات بازتاب گسترده‌ای در بين رسانه‌های اصولگرای منتقد دولت داشت.

حسن شبان‌پور: ورود کالای هندی در ازای بهای نفت خام ایران، پذیرفتنی نیست

حسن شبان‌پور: ورود کالای هندی در ازای بهای نفت خام ایران، پذیرفتنی نیست




"حسن شبان‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت گفت: موضوع مطالبات ایران از کشور هند و پرداخت آن از طرف این کشور موضوع مهمی است که در کمیسیون انرژی مطرح شده است؛ ولی تا به امروز تصمیم قاطعی در این زمینه از سوی اعضای این کمیسیون گرفته نشده است.



نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و مشکلات به وجود آمده در انتقال بهای نفت فروخته شده به هند، باید اقدامی مناسب و کاملا کارشناسانه انجام شود.



نماینده مردم مرودشت در مجلس با بیان این که ورود کالا از هند در ازای طلب این کشور به ایران توضیح داد: هم اکنون بازار ایران از کالاهای بی‌کیفیت چینی پر شده است و این بازار ظرفیتی برای واردات کالا از هند ندارد.



وی اظهار کرد: دولت هند موظف است به هر ترتیبی بهای نفت خام ایران را بپردازد، ولی این موضوع که در ازای این مبلغ که در حدود یک ششم درآمدهای نفتی ایران است، از این کشور کالاهای مختلف به بازار ایران سرازیر شود، هرگز قابل قبول نیست.



عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده و افزایش محدودیت‌های مالی و بانکی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال اعمال تحریم‌های بین‌المللی، دولت باید با کمک کارشناسان راهکارهای مناسب و مؤثری برای این منظور تهیه و اجرایی کند.

دستور توقف حمله سپاه به احمدی‌نژاد

دستور توقف حمله سپاه به احمدی‌نژاد


سیاست نظامی ج. اسلامی

سیاست نظامی ج. اسلامی


وارد مرحله جنگی شده!





دیدار روز گذشته فرماندهان سپاه با علی خامنه ای که به بهانه سالروز تولد امام حسین انجام شد، در کنار دیگر اخباری که در ارتباط با سوریه و برخی رویدادهای غافلگیرانه واحتمالی داخلی است، همگی در کنار هم معنائی جز این ندارد که باید در انتظار حوادث بزرگ بود.



روزنامه "الاهرام" چاپ مصر به نقل از منابع مطلع در بغداد گزارش داد که علی خامنه ای در دیدار اخیر خود با جلال طالبانی رئیس جمهور کُرد عراق، توسط وی پیام تهدید آمیزی در ارتباط با رویدادهای سوریه برای رئیس جمهور امریکا فرستاده است.



جلال طالبانی در حاشیه همایشی که با عنوان "مبارزه با تروریسم" در تهران برپا شده بود، با رهبر جمهوری اسلامی ملاقات کرد و در همین دیدار پیام خامنه ای برای اوباما را دریافت داشت.



الاهرام نوشت که رهبر جمهوری اسلامی از اوباما خواسته است که در امور سوریه دخالت نکند و در صورت چنین دخالتی، جمهوری اسلامی به نیروهای امریکائی در عراق فشار وارد خواهد آورد!



روزنامه لبنانی "الاخبار" که معمولا اخبار حزب الله لبنان را منتشر می کند نیز در خبر جداگانه ای مدعی شد که ایران به ترکیه هشدار داده است که در امور سوریه دخالت نظامی نکند.



این در حالی است که خبرگزاری ها از تمرکز و آرایش نظامی ترکیه در مرزهای مشترک این کشور با سوریه داده اند.



همین روزنامه از قول منابع خبری خود نوشته است که هدف اصلی از تغییر نظام سوریه، نابودی حزب الله لبنان و تضعیف موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی است و به همین دلیل "دفاع از دمشق در حکم دفاع از تهران و بیروت است.



همزمان با انتشار همین اخبار، "عبدالحلیم خدام" وزیر خارجه و نخست وزیر سوریه در زمان حافظ اسد که پس از درگذشت وی مشاور بشار اسد شد و اکنون در خارج از سوریه به جمع مخالفان دولت سوریه پیوسته، در مصاحبه ای با روزنامه "الشرق الاوسط" گفت: رهبران جمهوری اسلامی به این دلیل نگران سرنوشت نظام حاکم بر سوریه اند که می دانند سرنگونی نظام سوریه، می تواند سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را در پی داشته باشد"







حذف گام به گام

حذف گام به گام


قالیباف و لاریجانی

احمدی نژاد را پشت سرگذاشته اند





بدنبال دیدار رهبر جمهوری اسلامی با فرماندهان سپاه به بهانه تولد امام حسین و طرح دوباره نقطه نظراتی که وی درباره حوادث سوریه و منطقه دارد، همچنین هشدار فرمانده کل سپاه پاسداران درباره امکان راه افتادن ماشین ترور و نا امنی در کشور، در تهران اعلام شد که بمناسبت تولد حضرت عباس همایش حامیان ولایت برگزار می شود. این همایش قرار است فردا- چهارشنبه- برگزار شود. علاوه بر اهمیت همزمانی برگزاری این نوع همایش های نظامی که از آن بوی آمادگی جنگی می آید، نکته قابل توجه درباره همایش فوق آنست که سخنران آن، سردار قالیباف شهردار تهران اعلام شده است، در حالیکه در شرایط دیگری، این سخنران می توانست احمدی نژاد باشد.



خبرگزاری ایسنا درباره این همایش نوشت: در همایش حامیان ولایت جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری و نمایندگان مجلس حضور خواهند یافت و محمد باقر قالیباف ـ شهردار تهران ـ سخنرانی خواهند كرد.



پس از ابلاغ مصوبات مجلس به وزارتخانه ها جهت اجرا، توسط رئیس مجلس "علی لاریجانی" این دومین نشانه جدی کنار گذاشتن شدن عملی احمدی نژاد و کج دار و مریز با او تا پایان دوره ریاست جمهوری دهم است.

مصاحبه فرمانده کل سپاه

مصاحبه فرمانده کل سپاه


ترور و نا امنی

قرار است در ایران گسترش یابد







خبرگزاری مهر- نزدیک به سردار قالیباف شهردار تهران- روز گذشته متن مصاحبه ای را از فرمانده کل سپاه پاسداران منتشر کرد که وی، در آن نسبت به احتمال آغاز موج ترور در ایران هشدار داده است.



درحقیقت، شاه بیت این مصاحبه و احتمالا انگیزه اصلی آن نیز همین هشدار باید باشد و این که خطر نا امنی اجتماعی جدی است.



فرمانده سپاه گفت: در مقطعی هستیم که احساس می شود دشمنان ما ممکن است اقدامات به ترور فیزیکی کرده و ناامنی را توسعه دهند. اطلاعات و شواهدی از این حرکت های احتمالی بدستمان رسیده است. سپاه تامین حفاظت دانشمندان هسته ای و شخصیت های علمی را از سال گذشته برعهده گرفته است. با این حال در این زمینه هوشیاری بیشتر و آماده باش لازم است و باید موارد مشکوک مورد نظر قرار گیرد.



فرمانده سپاه، که شمار مصاحبه ها، اظهار نظرها و سخنرانی هایش در هفته های اخیر به شکل محسوسی زیاد شده؛ در اظهار نظر دیگری که آشکارا از آن بوی حمله نظامی به ایران می آید گفت: "با توجه به موقعیت استراتژیک تنگه هرمز، بستن این تنگه هیچ وقت از دستور کار ما خارج نمی شود.



ورود فرمانده کل سپاه به عرصه سیاسی کشور چنان گسترده شده که 24 ساعت پس از سخنان احمدی نژاد در همایش مبارزه با قاچاق که در آن از اسکله های غیر قانونی و دست داشتن "برادران خودمان" (بخوانید سپاه) سخن گفته بود، فرمانده سپاه منتظر اطلاعیه روابط عمومی سپاه نشده و خود شخصا مصاحبه ای کوتاه کرده و از در اختیار داشتن اسکله های ویژه در دست سپاه دفاع کرد.



فرمانده سپاه در مصاحبه روز گذشته خود با خبرگزاری مهر از "ناامنی اجتماعی" سخن گفت و این در شرایطی است که نه تنها در فجایع بزرگی مانند ماجرای خمینی شهر دست های بسیج و اوباش وابسته به سپاه در آنها انکار ناپذیر است، بلکه اقدامات مشکوک و سئوال برانگیز نیروی انتظامی تحت عنوان گشت و عفاف و ... همگی بر دامنه ناامنی اجتماعی می افزاید. این نا امنی به گونه ایست که مردم نه در خیابان ها و نه در خانه امنیت ندارند. به همین دلیل دست هائی که ناامنی اجتماعی را دامن می زنند در سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و در میان فرماندهان این نیروهاست. اگر عوامل وابسته به اسرائیل و امریکا نیز درترورها و ناامنی ها نقش داشته باشند، این نقش آفرینی بدست فرماندهان نیروهای یادشده امکان پذیر است.