Tuesday, July 5, 2011

سیاست نظامی ج. اسلامی

سیاست نظامی ج. اسلامی


وارد مرحله جنگی شده!





دیدار روز گذشته فرماندهان سپاه با علی خامنه ای که به بهانه سالروز تولد امام حسین انجام شد، در کنار دیگر اخباری که در ارتباط با سوریه و برخی رویدادهای غافلگیرانه واحتمالی داخلی است، همگی در کنار هم معنائی جز این ندارد که باید در انتظار حوادث بزرگ بود.



روزنامه "الاهرام" چاپ مصر به نقل از منابع مطلع در بغداد گزارش داد که علی خامنه ای در دیدار اخیر خود با جلال طالبانی رئیس جمهور کُرد عراق، توسط وی پیام تهدید آمیزی در ارتباط با رویدادهای سوریه برای رئیس جمهور امریکا فرستاده است.



جلال طالبانی در حاشیه همایشی که با عنوان "مبارزه با تروریسم" در تهران برپا شده بود، با رهبر جمهوری اسلامی ملاقات کرد و در همین دیدار پیام خامنه ای برای اوباما را دریافت داشت.



الاهرام نوشت که رهبر جمهوری اسلامی از اوباما خواسته است که در امور سوریه دخالت نکند و در صورت چنین دخالتی، جمهوری اسلامی به نیروهای امریکائی در عراق فشار وارد خواهد آورد!



روزنامه لبنانی "الاخبار" که معمولا اخبار حزب الله لبنان را منتشر می کند نیز در خبر جداگانه ای مدعی شد که ایران به ترکیه هشدار داده است که در امور سوریه دخالت نظامی نکند.



این در حالی است که خبرگزاری ها از تمرکز و آرایش نظامی ترکیه در مرزهای مشترک این کشور با سوریه داده اند.



همین روزنامه از قول منابع خبری خود نوشته است که هدف اصلی از تغییر نظام سوریه، نابودی حزب الله لبنان و تضعیف موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی است و به همین دلیل "دفاع از دمشق در حکم دفاع از تهران و بیروت است.



همزمان با انتشار همین اخبار، "عبدالحلیم خدام" وزیر خارجه و نخست وزیر سوریه در زمان حافظ اسد که پس از درگذشت وی مشاور بشار اسد شد و اکنون در خارج از سوریه به جمع مخالفان دولت سوریه پیوسته، در مصاحبه ای با روزنامه "الشرق الاوسط" گفت: رهبران جمهوری اسلامی به این دلیل نگران سرنوشت نظام حاکم بر سوریه اند که می دانند سرنگونی نظام سوریه، می تواند سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را در پی داشته باشد"







No comments:

Post a Comment