Friday, September 25, 2015

حمله خامنه‌ای به «خادم‌الحرمین» اعلام سه روز عزای عمومی

حمله خامنه‌ای به «خادم‌الحرمین»

اعلام سه روز عزای عمومی

«دولت سعودی موظف است مسوولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.»
پس از بروز واقعه‌ای که منجر به کشته شدن گروهی از حجاج در روز پنجشنبه شد، سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در پیامی، ضمن حمله به سران دولت عربستان سعودی و مسوول دانستن آنها در قبال مرگ حجاج، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
 «فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:

1. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.
2. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.
3. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.
4. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزادارن، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.

علم‌الهدی: دیروز حجاج عمداً کشته شدند/ باید گردن پسر ملک سلمان را زد

علم‌الهدی: دیروز حجاج عمداً کشته شدند/ باید گردن پسر ملک سلمان را زد

امام جمعه‌ی مشهد گفت: فاجعه‌ی نابکارانه در منا بر حسب بی‌کفایتی حساب شده آل‌سعود رقم خورد.

به گزارش ایسنا، «احمد علم‌الهدی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  اظهار کرد: این بی‌کفایتی حساب شده است، این عناصر ناپاک برای این بی‌کفایتی به‌وسیله استکبار جهانی گزینش شده‌اند.

امام جمعه‌ی مشهد به کشته شدن مسلمانان در مراسم حج در سال‌های 54، 82 و 84 اشاره و تصریح کرد: عده‌ای در خود مکه می‌گویند حادثه‌ی جرثقیل به‌علت اهمال دولت سعودی بوده، حتی گفته شده پیچ و مهره‌های جرثقیل باز بوده و مسائلی مانند طوفان تنها بهانه بوده است.

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دیروز این دوستان عمداً کشته شدند، خاطرنشان کرد: دولت عربستان حتی اجازه نداده تا به مجروحان امداد برسد.

وی با بیان این‌که این قصه در قرون وسطی بی‌نظیر است، گفت: ملک سلمان که از پشت شیشه همه منظره را دیده گفته مسئولانی که اهمال کرده‌اند را باید گردن زد، اگر بنا به گردن زدن باشد باید اول گردن پسر خودش را بزند که مسبب این اتفاق بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایات عربستان در یمن، تصریح کرد: جنایت‌های این رژیم حد و اندازه ندارد و این دولت به خاطر نفوذ آمریکا این‌گونه شد که نتیجه این نفوذ این همه جنایت در مقدس‌ترین مکان است.

علم‌الهدی تصریح کرد: برخی عزیزان در کشور می‌گویند فضای جهان بعد از برجام برای ما آماده شده است، آیا آمریکا و اروپا جهان هستند، آمریکا یک گرگ درنده است،رهبری نیز بارها فرمودند آمریکا تمام جهان نیست.
 
 - See more at: http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=96341#sthash.MwZYKaKX.dpuf

اولین فیلم از حادثه خونین امروز در مکه

اولین فیلم از حادثه خونین امروز در مکه
در پی ازدحام بیش از حد جمعیت در مراسم رمی جمرات حج امسال، حادثه خونبار دیگری رخ داد و در آن بیش از 400 نفر زائر جان باختند.
در این حادثه نزدیک 100 زائر ایرانی جان باختند.