Wednesday, June 17, 2009

درخواست جدید صدور مجوز راهپیمایی در خیابان آزادی

مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای به فرمانداری تهران برای روز شنبه مورخ 30 /3/ 88 به منظور برگزاری راهپیمایی از میدان انقلاب تا آزادی درخواست مجوز کرد.
، مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای به فرمانداری تهران برای روز شنبه مورخ 30/3/88 به منظور برگزاری راهپیمایی از میدان انقلاب تا آزادی درخواست مجوز کرد.

یک مقام مسوول در مجمع در این باره گفت: در این راهپیمایی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاتمی و اعضای مجمع برگزار خواهد شد، میرحسین موسوی سخنرانی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در پی تقاضای مکرر مردم حق طلب برای صیانت از آراء خود در نامه‌ای به فرمانداری تهران صدور این مجوز درخواست شد.

این راهپیمایی درصورت اخذ مجوز از ساعت 16 تا 19 بعدازظهر صورت می‌گیرد. هدف از این راهپیمایی پی‌گیری مطالبات قانونی مردم و تداوم اعتراض مدنی آنان است.

جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران خطاب به ميرحسين موسوي موضوع تخلفات انتخاباتی را تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم پیگیری کنید

جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در بیانه‌ای از میرحسین موسوی خواسته اند تا موضوع تخلفات انتخاباتی را تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم پیگیری کند.

به گزارش قلم نیوز، در بیانیه ارسالی جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران که مهندس موسوی را منتخب مردم در حماسه تاریخی 22 خرداد 88 خوانده، خطاب به میرحسین آمده است: انتخابات 22 خرداد، که به‌حق حماسه بزرگ خوانده شده است، نام خود را از حضور صادقانه و بی‌شائبه مردمی دارد، که همه امید خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای ایجاد تغییر در چارچوب جمهوری اسلامی به میدان آوردند. شکرانه این نعمت عظیم سپاسگزاری از مردم و سر فرود آوردن در مقابل بزرگواری آنان است. این نعمت، اگر قدر دانسته شده و با فرصت‌طلبی، خودخواهی، و خیانت ضایع نمی‌گردید، می‌توانست علاوه بر تقویت پایه‌های مشروعیت مردمی نظام و ترمیم شکاف عمیق ایجاد شده بین حکومت با مردم، و به‌خصوص نخبگان، موقعیت جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی ارتقا داده و مجدداً پس از چند سال سقوط به جایگاه درخور ایرانیان بازگرداند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه متأسفانه فرصت طلایی که با انتخابات 22 خرداد در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته بود، با برنامه‌ریزی سازمان‌یافته و از پیش طراحی شده مجریان انتخابات، در حال تبدیل شدن به یک تهدید بزرگ است عنوان شده است: نتایج باور نکردنی اعلام شده از طرف ستاد انتخابات و سرکوب تبلیغاتی شدید برای جا انداختن این نتیجه، ضربه بزرگی بود که به مردم، به‌ویژه جوانان و امید آنان وارد شد. اعتراضات گسترده و خودجوش و در عین حال آرام مردم نشان از نارضایتی شدید آنان از نتایج اعلام شده و اراده آنان برای بازگرداندن حق به موضع اصلی خود دارد. مشارکت حدود 85 درصدی مردم در انتخابات، که بعد از اولین همه‌پرسی جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین 58 بی‌سابقه است، و افزایش قریب 10 میلیون نفری به جامعه رأی‌دهندگان دوره‌های گذشته نشان از نارضایتی عمومی از وضع موجود اداره کشور و عزم قاطبه مردم برای ایجاد تغییر در این روند با روش آرام و از طریق مجاری قانونی دارد. اعلام این‌که قریب 65 درصد از رأی‌دهندگان یعنی 24 میلیون نفر از ایرانیان بالغ و عاقل از رییس جمهور فعلی حمایت کرده‌اند، بزرگ‌ترین توهینی است که می‌توان در حق توده مردم و نخبگان، و شعور و درک آنان روا داشت.

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در ادامه بیانیه خود آورده اند: به‌نظر ما وضعیت پیش‌آمده بسیار فراتر از تخلفات متعارف انتخاباتی و جابه‌جایی ساده در آرای صندوق‌هاست. اگرچه ابطال انتخابات توسط شورای نگهبان، به‌عنوان حداقل مطالبه امضاکنندگان، که توسط جنابعالی نیز درخواست شده است، می‌تواند ظاهر مشکل را حل کرده، و وضعیت را به شرایط قابل‌قبول بازگرداند، ولی مهم‌تر از آن جبران تحقیرهای رواداشته شده در حق مردم، عذرخواهی مجریان از اعمال انجام شده، و معرفی آمران و عاملان وارونه کردن آرا به مراجع ذیربط قضایی است.

در این بیانیه آمده است: مطالبه اصلی ما از جنابعالی پی‌گیری موضوع تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم است. انتظار داریم که شما این مساله را نه حق خود بلکه حق مردمی بدانید که به‌شما اعتماد کرده و با تمام فشارها و هزینه‌ها به‌صورت علنی پا به‌میدان نهاده‌اند. چه‌بسا ناظرین یا سایر مراجع ذی‌نفوذ بخواهند با اتلاف وقت موضوع را مشمول مرور زمان کرده، یا با رسیدگی صوری به شکایت و احتمالاً تغییرات جزئی در ارقام آرا، صورت مساله اصلی را تغییر داده و به خیال خود موضوع را فیصله دهند.

امضا کنندگان این بیانیه در ادامه هرگونه کوتاه آمدن در مقابل حقوق مردم را خیانت به امید مردم تلقی کرده و نسبت به عواقب اجتماعی و روانی، و چه‌بسا امنیتی، ناشی از نومیدی مردم نسبت به احقاق حقوق در چارچوب قوانین موضوعه جمهوری اسلامی اعلام خطر کرده و آورده‌اند: متأسفانه در این انتخابات دو تن دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری یعنی جناب آقای کروبی و جناب آقای رضایی مورد تحقیر مجریان انتخابات قرار گرفته‌اند و در حق آن‌ها نیز ظلم شده است. انتظار ما پیگیری حق همه مظلومین است، که طبعا این پیگیری با همکاری آن عزیزان اثربخش‌تر خواهد بود. در پایان ضمن تأکید بر پشتیبانی از جنابعالی در پیگیری مطالبات قانونی ملت، برای ایران استقلال، آزادی، آبادانی و توسعه، برای ایرانیان رفاه، آرامش، نشاط و رشد، و برای رهبران و مدیران کشور صداقت، خردورزی، تسلیم در مقابل خواست مردم و توفیق خدمت افزون‌تر آرزو می‌کنیم.

نامه سرگشاده مهندس میرحسین موسوی به شورای امنیت کشور درباره اقدامات غیرقانونی لباس شخصی ها

میرحسین موسوی درباره اقدامات غیرقانونی لباس شخصی ها به شورای امنیت کشور نامه نوشت.



بسمه تعالی

شورای امنیت کشور

طی ایام اخیر به کرات مشاهده می شود که همردیف با قوای انتظامی افرادی بدون لباس فرم، بدون نشان مشخص و بدون جایگاه قانونی معین با سلاح های سرد (از قبیل شلنگ، چماق، زنجیز، میله آهنی و ....) و گاهی سلاح گرم در سطح شهر ظاهر می شوند، قبل از نیروی انتظامی به صفوف تظاهرکنندگان حمله می کنند و ضمن تحریک اجتماعات به تخریب اموال و وسایل نقلیه مردم می پردازند. به آن شورا متذکر می شوم این پدیده شوم که متصدیان برقراری امنیت و نظم در خلال صفوفشان از نیروهای لباس شخصی استفاده کنند تنها نشان می دهد که نیروی انتظامی از مغایرت اعمال خود با شان و وظیفه قانونی اش کاملا اطلاع دارد، به صورتی که حاضر نیست ننگ این اعمال به لباس متحدالشکل او نسبت پیدا کند. آزادی، نظم و امنیت از حقوق اولیه و توامان شهروندان است که طی مدت اخیر هر سه آنها از سوی نیروهای لباس شخصی مورد تجاوز قرار گرفته است.
ضمن محکوم کردن این رویه از کلیه مقامات ذیربط موکدا درخواست می شود جهت کمک به حفظ آرامش و امتناع از تحریک اجتماعات خودجوش و مسالمت آمیز مردم فورا از مداخلات این افراد جلوگیری به عمل آورند.

میرحسین موسوی

رونوشت: شورای عالی امنیت ملی

رهنورد در جمع دانشجويان دانشگاه تهران: حاضر نیستم قطره‌ای خون از شهروندی ریخته شود

از رسانه ها - "نباید برخی، با بی‌تدبیری و سوءرفتار لبخند به چهره کریه دشمنان مسلم نظام اسلامی بنشانند."

همسر میر حسین موسوی تاکید کرد: با هیچ توجیهی نباید ابتکار عمل از دست مردم گرفته شود و حق تعیین سرنوشت مردم محدود شود.
، زهرا رهنورد در جمع دانشجویانی که در خوابگاه‌های کوی دانشگاه تهران توسط لباس شخصی‌ها صدمه دیده بودند طی سخنانی ضمن اظهار تاسف عمیق از بکارگیری روش‌های خشونت‌مدارانه، گفت: ‌من با شما دانشجویان هم‌درد هستم و می‌دانم این ضرب و شتم علیه شما به خاطر حق‌خواهی‌های شماست و مسلماَ رفتار ظالمانه شب‌های گذشته مورد تقبیح هر انسان آزاده‌ای است.
وی افزود:‌مسلماَ ریاست محترم دانشگاه و سایر مسوولان از خوابگاه‌های منهدم دیدار و دستورات لازم را خواهند داد.
رئیس سابق دانشگاه ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات به حق مردم در مورد انتخابات دهم ریاست جمهوری از طرق مسالمت‌آمیز مدنی و اعتراض هدفمند اظهار داشت: بدون تردید مهندس موسوی از حق مردم نخواهد گذشت و از طرق قانونی و مجاری مقتضی این مطالبات را پیگیری خواهد کرد. مردم عزیز و به خصوص دانشجویان مصمم نیز ضمن حفظ آرامش، از طرق مسالمت‌آمیز مدنی، پیگیر حقوق خود باشند. باید هوشیار بود و با متانت، حقوق خود را استیفا کرد.
وی ادامه داد: اگر همه خود را به «گفتمان قانون» ملتزم بدانند و کسی خود را ورای قانون نداند و اصل حاکمیت قانون را خدشه‌دار نکنند، جامعه به چالش کشیده نخواهد شد و همه چیز در مجرای قانونی خود پیش خواهد رفت.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه ‎آرمان ما در انقلاب این بود که عدالت و عزت و آزادی و کرامت مردم پاس داشته شود و «میزان رای ملت باشد» تصریح کرد: با هیچ توجیهی نباید ابتکار عمل از دست مردم گرفته شود و حق تعیین سرنوشت مردم محدود شود.
رهنورد تصریح کرد: ما به دلسوزی و دلواپسی دشمنان قسم خورده انقلاب نیازی نداریم. البته نباید برخی با بی‌تدبیری و سوء رفتار لبخند به چهره کریه دشمنان مسلم نظام اسلامی بنشانند و ناخواسته در جهت مقاصد آنان حرکت کنند چنانچه نباید خودکامگی در سلوک و منش حاکمان رخنه کند و اراده‌ای و رای قانون و ضباطه مجال جولان پیدا کند.
رهنورد بی‌توجهی به مطالبات مردم را خلاف جهت و جوهره گفتمان انقلاب اسلامی دانسته و گفت: انقلاب بیش از هر چیز بر قلوب مردم و اراده‌های آرمان‌گرایانه جوانانی استوار گشت که عمیقاَ «جمهوری اسلامی» اعتقاد و به کارگزاران نظام اعتماد داشتند و امروز این گسست با هیچ توجیهی موجه نیست.
وی از نیروی انتظامی خواست شان مردم شریف و شان دانشجو را ارج نهاده و احساسات مردم را درک و با ایشان مدارا کنند.
رهنورد تاکید کرد : من حاضر نیستم قطره خونی از دماغ شهروندی ریخته شود و امیدوارم با منطق،‌قانون و آرامش، مطالبات مردم پیگیری و دانشجویان و جوانان افتخارآفرین ما موفق و میهن عزیزمان سرافراز باشد.

محکومیت اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی در آخرین بیانیه موسوی میرحسین: عاملان تقلب و بلوا، کمترین شناختی نسبت به حقیقت اعتراضات مردم ندارند

میرحسین موسوی با محکوم کردن اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی که صرفا خواستار احقاق حق خود هستند و محکوم کردن دستگیری های وسیع اخیر هشدار داد که گسترش این رویه تنها بر زشتی چهره مخالفان ملت و انگیزه مردم را برای توسعه اعتراضات می افزاید.

، متن کامل بیانیه مهندس میرحسین موسوی به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما

مردم شریف ایران

تجمع عظیم و بی سابقه شما در روز 25 خرداد که در دفاع از حق و صیانت از رأی تان و دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام انجام گرفت، اصحاب دروغ را آن چنان به خشم آورد که تحمل نیاوردند و کوشیدند شیرینی این همایش پرشکوه را با برخورد سبعانه به کام دوستداران ایران تلخ کنند. اینجانب ضمن محکوم نمودن اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی که صرفاً خواستار احقاق حق خود هستند ، لازم می دانم نکاتی را درباره این رخداد و تحولات مربوط به آن به آگاهی ملت برسانم:

1. همانگونه که مردم فهیم تهران در تجمع روز دوشنبه به روشنی نشان دادند ما در پی اعتراض آرام به روند ناسالم برگزاری انتخابات و تحقق هدف ابطال انتخابات و تجدید آن بر اساس راهکارهایی هستیم که عدم تکرار تقلب های فضاحت بار انتخاب پیشین را تضمین کند. لذا حساب ما از کسانی که با آشوب و تخریب اموال خصوصی و عمومی فضای جامعه را متشنج کنند و آن را به سوی هرج و مرج ببرند جداست. بلکه اطلاعاتی که به دست ما رسیده است نشان می دهد این اصحاب تقلب و دروغ هستند که برای تکمیل طرح خود به بانک ها و ادارات و اموال مردم حمله می کنند و آنها را تخریب می نمایند. بنابراین عموم مردم را به هوشیاری در برابر این نقشه فریبکارانه و تداوم اعتراض با حفظ آرامش دعوت می کنم. مردم می دانند چه کسانی خوابگاه دانشجویان را ویران کردند و دانشجویان پسر و دختر را کتک زدند یا در شمال میدان آزادی مردم را به شهادت رساندند. راهی که ملت برای رسیدن به پیروزی و احقاق حقوق نقض شده اش انتخاب کرده است، استفاده از روش های صلح آمیز و دوری از خشونت است.

2- دولت با همکاری سازمان صداوسیما کوشش می کند این موج سبز مردمی را وابسته به بیگانگان جلوه دهد. غافل ازآن که اقبال به رسانه های خارجی نه ناشی از توفیق این رسانه ها در جلب مخاطب و یا وابستگی این جریان مردمی به خارج بلکه حاصل بی تدبیری و فضای بسته رسانه ای موجود است. دولتی که رسیدن صدای مخالفانش را از طریق چند روزنامه و پایگاه خبری طاقت نمی آورد لاجرم به دست خود، نگاه جامعه را به رسانه های بیرون از مرزها معطوف می کند؛ موج سبز اعتراض های ما تنها منعکس کننده یک خواست مستقل و به حق داخلی است که به مداخله دیگران، خوش آمد نمی گوید.

3- دستگیری های گسترده ای که طی روزهای گذشته از فرزندان انقلاب انجام گرفته است، نشان دهنده این واقعیت است که عاملان تقلب و سپس بلوا کمترین شناختی نسبت به حقیقت اعتراضات مردم ندارند و با توهم اینکه سازماندهی تشکیلاتی عظیمی در ورای حرکت های مردم قرار دارد، خود را تسلی می دهند تا باور نکنند که طبیعت خودجوش واکنش های مردم خبر از ادامه دار بودن آن تا رسیدن به نتیجه می دهد. اینجانب دستگیری های وسیع اخیر را محکوم می کنم و هشدار می دهم که گسترش این رویه ها تنها بر زشتی چهره مخالفان ملت و انگیزه مردم را برای توسعه اعتراضات می افزاید.

4- اینجانب با ابراز همدردی عمیق با خانواده های شهیدان و مصدومان از ابتکار دلسوزانی که صمیمانه با خانواده های این عزیزان همدردی و همراهی کرده اند سپاسگزاری می کنم و این سنت حسنه را برآمده از عواطف پاک دینی و انسانی آنان می دانم.

میرحسین موسوی"

بیانیه جدید میرحسین موسوی: پنج شنبه با نماد سوگواری، تجمع یا راهپیمایی کنید

مهندس میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای از مردم شریف ایران خواست برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر، روز پنج شنبه با نماد سوگواری در مساجد و تکایا اجتماع کنند یا به راهپیمایی مسالمت آمیز بپردازند.


به گزارش خبرنگار قلم نیوز ، متن بیانیه میرحسین موسوی به این شرح است:

بسمه تعالی

ملت شریف ایران

همانگونه که می دانید طی روزهای گذشته و در نتیجه برخوردهای غیرقانونی و خشونت بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شماری از هموطنانمان مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیده اند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدا و همدردی با مصدومان و مجروحان از همگان درخواست می کنم بعد از ظهر روز پنج شنبه بیست و هشتم خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا و یا برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز با استفاده از نمادهای سوگواری همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند و بدیهی است که خود نیز در این مراسم شرکت خواهم کرد.

میرحسین موسوی

اشکالات مطرح‌شده در انتخابات دقیقا بررسی شود تا شبهه‌ای باقی نماند

نمایندگان ستادهای چهار نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر روز سه‌شنبه در نشستی دوستانه ، در حضور خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، دیدگاههای خود را در باره انتخابات و مسائل مربوط به آن به طور صریح و شفاف بیان و مسئولان ذیربط نیز توضیحاتی ارائه کردند.


، در این نشست که نمایندگان شورای نگهبان قانون اساسی، وزارت کشور، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون تبلیغات انتخابات حضور داشتند، رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر این که همواره انتخابات در کشور مظهر وحدت و عزت ملی بوده است، خاطرنشان کرد: حضور نزدیک به 40 میلیونی مردم در پای صندوقهای رای یک افتخار برای نظام اسلامی است که همه رای‌دهندگان با سلایق مختلف در این حماسه بزرگ سهیم هستند و وظیفه همه ، پاسداری از این اتحاد ملی است .

خامنه‌ای حضور مردم در پای صندوقهای رای را در واقع رای به نظام دانستند و افزود در همه انتخابات‌ها همواره تاکید بر حضور بیشتر و گسترده مردم در انتخابات بوده است؛ زیرا این حضور به معنای آگاهی مردم و رای آنها به نظام اسلامی و تجلی وحدت و عزت ملی است .

ایشان با تاکید بر این که انتخابات نباید وسیله انشقاق و اختلاف در میان مردم شود، خاطرنشان کرد: اینکه تصور شود در یک طرف 24 میلیون نفر و در طرف دیگر 14 میلیون نفر قرار دارند خطای بزرگی است؛ زیرا آن کسانی که به رییس جمهور منتخب و همچنین کاندیداهای دیگر رای دادند ، همه به یک اندازه دلبسته و معتقد به نظام اسلامی هستند .

رهبر افزود: در انتخابات ، رای دهندگان در گزینش افراد دارای اختلاف سلیقه هستند اما در اعتقاد به نظام و پشتیبانی از جمهوری اسلامی، همه دارای یک نظر و دیدگاه هستند .

خامنه‌ای مهمترین مسئله در انتخابات اخیر را تجلی اتحاد ملی با رای نزدیک به 40 میلیونی مردم دانستند و تاکید کرد: در ایام تبلیغات انتخابات، مردم در فضایی با نشاط و فعالانه در خیابانها حضور داشتند و از نامزدهای مورد علاقه خود بدون هیچگونه درگیری و نزاعی حمایت می‌کردند که این مساله نشان‌دهنده وجود مردم‌سالاری واقعی در نظام اسلامی است.

ایشان خاطرنشان کرد: این فضای دوستانه نباید بعد از انتخابات به فضای تقابل و خصومت تبدیل شود؛ زیرا هر دو گروه از رای دهندگان از ملت ایران و معتقد به نظام اسلامی هستند.

رهبر افزود: البته، قاعده مردم‌سالاری این است که اکثریت بر اقلیت تقدم پیدا می‌کند، ولی این به معنای ایجاد تعارض و دشمنی نیست و همه وظیفه دارند مانع از شکل‌گیری فضای کدورت و تعارض شوند. این اشکالات حتما باید رسیدگی شود و من از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور می‌خواهم اشکالات مطرح شده دقیقا بررسی شود تا شبهه‌ای باقی نماند.

ایشان افزود: اگر بررسی اشکالات مستلزم شمارش مجدد برخی صندوقها بود، این کار نیز حتما با حضور نمایندگان ستادها انجام شود تا برای همه اطمینان به وجود آید.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه همواره در انتخابات گذشته، به مسئولان کشور اعتماد شده است، خاطرنشان کردند: با وجود آنکه مسئولان برگزاری انتخابات در دوره‌های متعدد گذشته از سلایق مختلف بوده‌اند، من به آنها اعتماد کرده‌ام، ولی این اعتماد نباید مانع از بررسی شبهه‌ها و اشکالات و روشن شدن حقایق شود.
خامنه‌ای ، حضور نزدیک به 40 میلیونی مردم را در پای صندوقهای رای، بالاترین نصاب حضور در انتخابات بعد از گذشت سی‌سال دانستو افزود: این افتخار بزرگ را که حتی رسانه‌های بیگانه آن را فوق‌العاده خواندند باید حفظ شود؛ زیرا این افتخار متعلق به مردم و همه رای‌دهندگان است.

ایشان، دو طرف پیروز و غیر پیروز انتخابات را به رعایت ملاحظاتی، توصیه و تاکید کرد: هم، آن کسانی که اکثریت را به دست آورده‌اند و هم آن کسانی که موفق به کسب اکثریت نشده‌اند، باید با صبر و بردباری و حفظ ظرفیت لازم، در رفتار و حرکات خود مراقبت کنند.

رهبرافزود: ظرفیت و تحمل پیروزی و عدم پیروزی کار آسانی نیست ، زیرا این موضوع یکی از فضایل انسانی است که باید فرهنگ آن در میان نخبگان و آحاد مردم ترویج شود.

خامنه‌ای با تاکید بر این که عده‌ای با وحدت ملت ایران و تحکیم نظام اسلامی موافق نیستند خاطرنشان کرد: این عده همان کسانی هستند که حرفهای خلاف واقع را به افراد مختلف منتقل می‌کنند و حتی خرابکاری نیز انجام می‌دهند.

ایشان افزود: این تخریب‌ها و کارهای زشت و بعضی جنایاتی که اتفاق افتاد مربوط به مردم و حامیان نامزدها نیست، بلکه مربوط به اخلالگران است و همه باید در مقابل آن بایستند و صریحا اعلام موضع کنند.

رهبر تاکید کرد: مبادا کسی توهم کند این افراد طرفداران فلان نامزد هستند، این افراد با اصل نظام و آرامش کشور مخالف هستند.

خامنه‌ا‌ی افزود: این افراد طرفدار اغتشاش و تشنج هستند و اگر نتایج انتخابات غیر از این هم می‌شد، قطعا چنین حوادثی پیش می‌آمد.

ایشان با تاکید بر اینکه عده‌ای امنیت و آرامش کشور را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد هیچ کس نباید کاری را انجام دهد که تشنج‌آفرین باشد و همه باید صراحتا بگویند که تشنج و اغتشاش خواسته آنان نیست.

رهبر همه مردم به ویژه دو طرف انتخابات را به پرهیز از اقدامات تحریک کننده توصیه و تاکید کرد: دو جناح و دو گروه یکدیگر را عصبانی نکنند؛ چه آن کسانی که نامزد مورد علاقه آنها پیروز شده و چه آن کسانی که نامزد آنها پیروز نشده است. همه باید بر محور اصلی که حضور در صحنه انتخابات و دفاع از نظام است متمرکز شوند.

خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردامروز همه تکلیف داریم تا از هویت جمعی کشور و نظام دفاع کنیم و نگذاریم مردم در مقابل یکدیگر قرار گیرند و این اقدام موجب خشنودی حضرت ولی عصر(عج) و جریان رحمت الهی در کشور خواهد شد.