Saturday, August 20, 2011

فارس: ناآرامی‌های برلین را هم رهبری پیش‌بینی کرده بود

فارس: ناآرامی‌های برلین را هم رهبری پیش‌بینی کرده بود


فارس: موج اعتراض‌ها به بی عدالتی و سرمایه‌داری که در کشورهای اروپایی از پرتغال و اسپانیا شروع و پس از آن انگلیس را درنوردید، این روزها برلین را به شهر سوخته تبدیل کرده است.

به گزارش مانیتورینگ فارس، شهر برلین آلمان در چند شب اخیر شاهد ناآرامی‌های پراکنده در برخی مناطق بود که این امر موجب اعمال تدابیر امنیتی و استقرار نیرو‌های پلیس به طور گسترده در سطح شهر شد.

معترضان آلمانی در درگیری با نیرو‌های پلیس، به نشانه اعتراض برخی مدل‌ ماشین‌های لوکس «مرسدس»، «بیام‌و» و «آئودی» را به آتش کشیدند. این افراد معتقدند صاحبان این صنایع معروف به «گربه‌‌های چاق» این کشور را تخریب کرده و موجب گسترش بیعدالتیهای اجتماعی شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این بیداری در غرب آسیا و شمال افریقا را امتداد حرکت عظیم ملت ایران خواندند و تأکید کردند: این حرکت بیداری قطعاً تا قلب اروپا پیش خواهد رفت و ملتهای اروپا ضد سیاست‎مداران و زمام‎داران خود که آنها را تسلیم محض سیاستهای فرهنگی و اقتصادی امریکا و صهیونیستها کرده‎اند، به پا خواهند خاست.

بازداشت یکی از جوانان حاضر در مراسم حسینیه ارشاد

بازداشت یکی از جوانان حاضر در مراسم حسینیه ارشاد

 گزارشات رسیده از تهران حاکیست بامداد شنبه و پس از برگزاری مراسم شب های احیا در حسینیه ارشاد ، سجاد خداکرمی فعال سیاسی و از اعضای فعال ستاد ملی جوانان اصلاح طلب (۸۸ ) توسط نیروهای امنیتی حاضر در محل بازداشت شده است . بازداشت این فعال سیاسی جوان زمانی صورت گرفت که او پس از شرکت در مراسم احیاء حسینیه ارشاد که با حضور چشمگیر شخصیت های اصلاح طلب و خانواده زندانیان سیاسی برگزار شده بود ، در حال خروج از حسینیه و حرکت به سمت منزل بود . به گفته شاهدان عینی او هنگام حضور در مراسم حسینیه ارشاد و یا ترک محل هیچ رفتار تحریک آمیزی از خود بروز نداده بود ، اما یکی از نیروهای لباس شخصی به او نزدیک شد و خطاب به او گفت : میشود چند لحظه تشریف بیاورید ؟ این نیروی امنیتی بدون ارائه هیچگونه توضیحی او را به داخل ون نیروی انتظامی هدایت کرد . گفتنی است سجاد خداکرمی پیش از این در بهمن ماه سال ۸۹ و با اتهاماتی چون " تبانی بر ضد امنیت کشور از طریق دعوت افراد برای تجمع ۲۵ بهمن " و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود که در این رابطه مرداد ماه امسال شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه او را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم با اعتراض وی به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده است.

وقتی آخوندهادر فدرت باشند، نوحه خوانان نیز میتوانند دستور قتل صادر کنند

وقتی آخوندهادر فدرت باشند، نوحه خوانان نیز میتوانند دستور قتل صادر کنند
حاج منصور ارضی : هركس این یهودی (مشایی) را بكشد، خودم پولش را می دهم



آینده : حاج منصور ارضی شب گذشته در مراسم شب نوزدهم ماه مبارك رمضان، تندترین مواضعش را با ادبیاتی سخیف در قبال جریان موسوم به انحرافی و لیدر این جریان كه همواره از سوی وی یهودی صفت خوانده می شود، اعلام كرد؛ مواضعی كه فارغ از شگفت انگیز بودن بیان آنها در مقدس ترین شب سال به دلیل نحوه بیان و نوع ادبیات،طبعا مورد سوءاستفاده جدی این جریان قرار گرفته و زمینه مظلوم نمایی این طیف را فراهم كرد.
به گزارش خبرنگار «آینده»؛ وی شب گذشته با اشاره به پنهان بودن مشایی گفت: پیداش كنن بچه‌ها می‌كشنش!!! فعلا تو هزاران حصار قرار گرفته این یهودی امت!!! گفتمم هر كی بكشتش پولشو من می‌دم!!
سخنانی كه طبعا بلافاصله مورد استفاده رسانه های جریان مشایی قرار گرفت و با این اظهارات ناشیانه، از این پس هواداران این جریان می توانند كوچكترین حادثه رخ داده برای طیف خود را به هواداران ارضی كه خود را نیروهای حزب الله می خوانند، نسبت دهند.
این در حالی است كه در دوران اصلاح طلبان، بیان مواردی بسیار كلی تر توسط آیت الله مصباح یزدی باعث شد تا پس از نشانه رفتن سعید حجاریان توسط سعید عسگر، اصلاح طلبان بیش از این جوان نورسیده، انگشت اتهام را به سوی دیگری ببرند.
البته سخنان تند دیشب منصور ارضی به این چند جمله منحصر نشد. منبر مسجد ارك چند سالی است در برخی مقاطع مسائلی از راسش مطرح شده و حاج منصور ارضی كه به نوعی پدر معنوی طیف وسیعی از مداحان تلقی می شود، بعضاً گوینده این اظهارات بوده كه عمدتاً به نفع رقیب تمام شده و بهره برداری های سیاسی توسط مخاطبان نطق های آتشین صورت پذیرفته است. آخرین نطق های حاج منصور كه این بار خطاب به دولتی ها و اسفندیار رحیم مشایی بود، منجر به شكایت ریاست جمهوری از این مداح حامی دولت نهم و دهم به همراه سعید حدادیان شد. اما این شكایت سكوت این مداح را در پی نداشت و نتوانست نقش یك ترمز را به خوبی ایفا كند و حاج منصور شب گذشته تندترین اظهارات را با ادبیاتی سخیف راجع به طیف موسوم به انحرافی بیان كرد.

وی در بخشی از صحبت هایش پیرامون بحث خوف از خدا و قیامت اظهار داشت: «ما باید برای آخرتمان خوف داشته باشیم كه این خوف باعث می شود تا ما نسبت به حلال و حرام الهی هوشیار باشیم.  كسانی كه باعث و بانی این خط انحرافی (جریان انحرافی) هستند، اینها حرفشان بر این است كه لازم نیست نماز بخوانی! قرآن بخوانی! و ... خودت مستقیم با خدا وصل شو... و بعد هم همان كاری را كه شاه (لعنة الله علیه) انجام داد، همان كار را می كنند و پول خرج می كنند برای مقاصد خودشان!»

ارضی ضمن تأیید سخنان آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه مبنی بر این كه «اینها دارند برای 2 سال دیگر جهت ریاست جمهوری كار می كنند كه رأی اراذل و اوباش و بی حجاب ها و ... را جمع كنند؛ البته این آرزو را به گور خواهند برد» گفت: «اما شما ببینید كه چقدر پول خرج می كنند؟! از كجا؟! آنهم از بیت المال!! چرا كه خوف از خدا و قیامت ندارند. ما باید در برابر دشمن خوف نداشته باشیم، ما باید برای تبلیغ دین خوف نداشته باشیم. ما به این آقایان مخصوصاً رییس جمهور می گوییم كه به قول شما این همه عمران و آبادانی انجام شده است! البته كسی هم كور نیست، كارها را می بیند؛ اما ای كاش یك صدم این عمران و آبادانی را برای دین مردم كار می كردید! نه اینكه فقط از عدالت دم بزنید! عدالت كه فقط در مال نیست.»

وی در رابطه با نتیجه انحراف این جریان گفت: «نتیجه انحرافی كه شما ایجاد كردید، این است كه دشمنان اسلام در داخل، به حزب الله ریشخند بزنند. دُرست همان حرفی را كه وزیر ارشاد دولت وقت  گفته بود، مبنی بر اینكه «لازم نیست بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همان وزارت فرهنگ زمان طاغوت باشد بهتر است، ما باید هنرپیشه ها را بكار گیریم!» ؛ حالا اینها همان كارها را دارند انجام می دهند.»

وی در رابطه با لایحه دولت (تعطیلی عید فطر) نیز گفت: «دولت گفته است كه اگر مجلس این لایحه را اقدام نكند ما خودمان رأساً اقدام می كنیم؛ باید حتماً عید فطر چند روز تعطیل باشد! آخر برای چه؟! ما این همه تعطیلی داریم؛ اگر مَرد هستید بیایید در مورد عیدُاللهِ اكبر(عید غدیر) این كار را بكنید. نمایندگان مجلس هم مراقب باشند مبادا به این لایحه رأی بدهند.» و البته اظهارات مفصل دیگری نیز داشت كه عمده این گفته ها مرتبط با شب قدر بود اما بخشی از این اظهارات كه از قلم رسانه ها افتاد اما حاضرین به رسایی شنیدند، در خصوص سردسته جریان انحرافی بود كه برخلاف معمول كه رسانه های این جریان در قبال چنین اظهاراتی سریعاً واكنش نشان داده و حتی فایل صوتی قرار می دادند، به طرز عجیبی در قبالش سكوت كردند.
بر اساس نقل قول حاضران در مراسم شب احیاء نوزدهم، حاج منصور ارضی در بخش هایی از گفته هایش عنوان می كند: «برده اند این یهودی صفت را فعلاً پنهان كرده اند. اگر دست بچه های من به او برسند، او را می كشند... هركس این یهودی را بكشد، خودم پولش(دیه) را می دهم.» (نقل به مضمون) و این گفته ها علی الظاهر جنب و جوشی در جمعیت حاضر در مسجد ارك و خیابان اطراف ایجاد كرده است و...
با توجه به سوابق بعید نیست، این جریان با هدف مظلوم نمایی و میدان گرفتن در سطح اجتماع در فضای كنونی كه از سوی تمامی طیف ها اعم از اصلاح طلب و اصول گرا و ...  پایگاه حمایتی ندارد، دست به خودزنی زده و این فایل صوتی را پس از حمله به لیدر جریان انحرافی منتشر كند و طبیعتاً بهره برداری خاص خود را از این فضا داشته باشد. از این حیث باید مخالفان این جریان در وضعیت حساس كنونی مملكت، چنین عقبه ای را برای گفته هایشان بسنجند، تا عده ای درصدد وارونه كردن موقعیت شان و زدن نقاب چهره مظلوم روزگار برنیابند.
البته نقد اخلاقی این گونه اظهارات از سوی یك مداح در شب قدر هم به نظر بی فایده است و دیگر گفتن ندارد. چرا كه در خانه اگر كس بود، یك حرف بس بود!


واکنش آمریکا به خبر محکومیت هشت ساله دو آمریکایی در ایران

واکنش آمریکا به خبر محکومیت هشت ساله دو آمریکایی در ایران

رادیو فردا : در واکنش به اخبار منتشر شده درباره محکومیت هشت ساله جاش فتال و جیم باوئر در ایران،  واشینگتن روز شنبه اعلام کرد در  تلاش است تا از طریق سفارت سوییس اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کند.

روز شنبه شبکه خبر سیما، در خبری به نقل از یک مقام اگاه قضایی گزارش داد، دادگاه انقلاب تهران، شین باوئر و جاش فتال را به  اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران و جاسوسی به هشت سال زندان محکوم کرده است.

شبکه خبر همچنین به نقل از همین منبع قضایی گفت گه پرونده سارا شورد، دیگر متهم این پرونده نیز که اکنون به قید وثیقه آزاد است، همچنان باز خواهد بود.

 متهمان این پرونده  در عرض ۲۰ روز می‌توانند نسبت به این حکم تقاضای فرجام کنند.

این خبر در حالی است که به تازگی وکیل این دو آمریکایی ابراز امیدواری کرده بود که موکلانش به زودی آزاد خواهند شد.

در واکنش به انتشار این خبر، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت که واشینگتن در حال بررسی صحت و سقم این  خبر است.

ویکتوریا نولند در این باره گفت: «ما در حال تاییدیه گرفتن برای این گزارش‌ها هستیم و از طریق  سفارت سوییس که حافظ منافع آمریکا (در ایران) است به دنبال کسب اطلاعات بیشتریم.»


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «شین و جاش برای برای مدت بسیار طولانی زندانی بوده‌اند و  اکنون وقت آن است که به خانواده‌های خود بپیوندند.»

خبرگزاری فرانسه می‌گوید سفارت سوییس  در تهران اعلام کرده که هنوز نمی‌تواند خبر محکومیت هشت ساله این دو آمریکایی را به تایید برساند.

درهمین حال مسعود شفیعی وکیل این  دو زندانی  در گفت‌وگو با رادیو فردا نسبت به صدور چنین حکمی ابراز بی‌اطلاعی و تصریح کرده است که تا پایان وقت اداری روز شنبه ۲۹ مرداد چنین حکمی به دست وی نرسیده است.

جاش فتال و شین باوئر بیش از دو سال پیش در مرداد ماه ۸۸ به همراه سارا شورد در منطقه مرزی ایران و عراق به اتهام عبور غیرقانونی از مرز بازداشت شدند و بعدها جاسوسی هم به اتهام آنها افزوده شد.


شهریور ماه گذشته، سارا شورد با تبدیل قرار بازداشت  به وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی  آزاد شد.

صدور حکم هشت سال زندان برای هر یک از دو متهم آمریکایی در بازداشت ایران، در حالی است که پیشتر علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرده بود که محاکمه این دو «به گونه‌ای پیش رود که در نهایت آزادی آنها را به همراه داشته باشد.»

هشت سال زندان برای دو جوان آمریکایی بازداشت شده در ایران

شبکه خبر تلویزیون دولتی ایران روز شنبه به نقل از یک مقام آگاه قضایی گزارش داد که دادگاه انقلاب تهران شین باوئر و جاش فتال، دو جوان آمریکایی بازداشت شده در ایران، را در مجموع به هشت سال زندان محکوم کرده است.

به گزارش این شبکه تلویزیون دولتی ایران، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، هر یک از این دو جوان آمریکایی را به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران، به سه سال زندان محکوم کرده است.

همچنین برای جاش فتال و شین باوئر، پنج سال زندان به اتهام جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی آمریکا در نظر گرفته شده است.

شبکه خبر همچنین به نقل از همین منبع قضایی که به نام وی اشاره نشده آورده است که پرونده سارا شورد، دیگر متهم این پرونده نیز که اکنون به قید وثیقه آزاد است، همچنان باز خواهد بود.

گزارش این شبکه تلویزیون دولتی ایران در حالی است که مسعود شفیعی وکیل این سه جوان آمریکایی در گفت‌وگو با رادیوفردا نسبت به صدور چنین حکمی ابراز بی‌اطلاعی و تصریح کرده است که تا پایان وقت اداری روز شنبه ۲۹ مرداد چنین حکمی به دست وی نرسیده است.

آقای شفیعی در روزهای گذشته به رادیوفردا گفته بود که قاضی پرونده به دلیل تعلل در صدور حکم، مرتکب تخلف شده و او پیگیر تخلف این قاضی است، گرچه تاکنون پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است.

حکم صادره به روال سایر احکام محاکم جمهوری اسلامی، تا ۲۰ روز فرصت تجدید نظرخواهی خواهد داشت.

جاش فتال و شین باوئر بیش از دو سال پیش در مرداد ماه ۸۸ به همراه سارا شورد در منطقه مرزی کردستان عراق به اتهام عبور غیرقانوین از مرز بازداشت شدند و بعدها مقام‌های جمهوری اسلامی اتهام جاسوسی را نیز برای این سه شهروند آمریکایی در نظر گرفتند.

در این میان شهریور ماه گذشته، سارا شورد موفق شد که با تبدیل قرار بازداشت وی به وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی ایران را به مقصد کشورش ترک کند، موضوعی که بر اساس گزارش‌ها با میانجی‌گری کشور عمان تحقق یافت.

صدور حکم هشت سال زندان برای هر یک از دو متهم آمریکایی در بازداشت ایران، در حالی است که پیشتر وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرده بود که محاکمه این دو «به گونه‌ای پیش رود که در نهایت آزادی آنها را به همراه داشته باشد.»

آقای صالحی در مورد این پرونده همچنین گفته بود که قوه قضائیه جمهوری اسلامی این موضوع را «با عدل و انصاف» پیگیری می‌کند و اطلاعات لازم را در این خصوص «در زمان مقرر» ارائه خواهد کرد.

وی همزمان از پیگیری‌های جمهوری اسلامی در مورد وضعیت شهروندان ایرانی زندانی در ایالات متحده خبر داده و افزوده بود که «از کانال‌های مختلف در حال پیگیری این موضوع هستیم و نسبت به حل موضوع امید فراوانی وجود دارد.»

پیشتر در بهمن ماه ۸۸ محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران این احتمال را منتفی ندانسته بود که هر سه شهروند آمریکایی بازداشت شده در ایران، با شهروندان ایرانی زندانی در آمریکا مبادله شوند.

موضوعی که چندی بعد وزیر اطلاعات، آن را مستلزم برداشتن گام‌های انسان‌دوستانه از سوی آمریکا دانست، اما ایالات متحده با تأکید بر بی‌گناهی اتباعش، هر گونه معامله بر سر آزادی آنها را منتفی دانست.

چندی پیش حسن دانایی‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی در بغداد، نیز نسبت به احتمال آزادی این دو شهروند آمریکایی ابراز امیدواری کرده بود، گرچه وی چند روز پس از انتشار این خبر، آن را رد کرد.

آقای دانایی فرد در آن زمان گفت که در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس اشاره کرده که يکی از عيدی‌های مسلمانان در ماه رمضان، آزاد کردن زندانيان است، اما خبرنگار آسوشيتدپرس اين طور برداشت کرده که قرار است دو متهم آمريکايی در اين ماه آزاد شوند.

هفته گذشته نیز، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، شایعات موجود درباره آزادی دو تبعه امریکایی بازداشت شده، در ماه رمضان را تأیید نکرده و گفته بود که «من در این رابطه خبری ندارم، اما رسيدگی به پرونده به اتمام رسيده است و به‌زودی حكم صادر می‌شود.»

آقای اژه‌ای افزوده بود که با قاضي رسيدگی‌كننده صحبت كرده و قاضی گفته است، حكم این پرونده به زودی صادر خواهد شد.

مقام‌های آمریکایی هنوز به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند و دستگاه قضایی ایران نیز موضع رسمی در این خصوص اتخاذ نکرده است.

نگاهی به وعده هایی که عملی نشدند/ وعده های اقتصادی دولت که فقط در حد حرف ماند

نگاهی به وعده هایی که عملی نشدند/ وعده های اقتصادی دولت که فقط در حد حرف ماند

آتی نیوز :به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتی نیوز؛از زمان آغاز ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد وعده های اقتصادی زیادی به مردم و به خصوص به اقشار کم درآمد و متوسط جامعه داده شد که از میان این وعده ها،به جز هدفمندی یارانه ها هیچ کدام عملی نشدند.

1-مفسدان اقتصادی
از شعارهای معروف انتخاباتی رئیس جمهور دولت های نهم و دهم معرفی مفسدان اقتصادی و کوتاه کردن دست آن ها از اقتصاد ایران بود.این شعار که در مناظره های انتخاباتی دست آویز تمام کاندیداها نیز بود با گذشت 6 سال هنوز عملی نشده است.
البته چندی پیش رئیس جمهور به خبرنگاران گفته بود که  اواخر سال گذشته لیست 250 نفره مفسدان اتصادی را به رییس قوه قضاییه در نامه‌ای معرفی کرده است. اما در اردیبهشت ماه سال جاری بود که رئيس سازمان بازرسي كل كشور با قاطعیت اعلام کرد در لیست 250 نفره رئیس جمهور چیزی به نام مفسد اقتصادی وجود ندارد.(الف-14 اردیبهشت 90)
2- سهام عدالت:
 
سهام عدالت از همان ابتدا از موضوعات بحث برانگیز دولت نهم بود که واکنش منفی بسیاری از کارشناسان را به دنبال داشت.
در آبان ماه 85 بود که رییس جمهور جمهور گفت :"در سال‌های گذشته همه ملت عادلانه از ثروت کشور بهره مند نبودند و به دلایل گوناگون بین طبقات مختلف جامعه فاصله ایجاد شده بود".(همشهری-آبان 85)

قرار شد با ایجاد سهام عدالت بازنشستگان و افراد تحت‌تکفلشان هر کدام یک برگه‌ یک میلیون تومانی  سهام عدالت دریافت کنند این وعده نیز از سوی مسئولان به آنها داده شد تا هر سال سود سهامشان را دریافت کنند.اما دولت در طی این سال ها تنها ی بار سود 40هزار تومانی یک سال را پرادخت کرد.
علاوه بر این بعد از جند سال تصمیم بر این شد که تا زمانی که اقساط دولت بابت اعطای سهام به مردم پرداخت نشود هیچ سودی بین سهامداران تقسیم نمی‌شود.
به معنای دیگر مردم ابتدا باید مبلغ کل سهامی که به آنها اختصاص یافته را از محل سود عملکرد شرکت‌ها پرداخت کنند تا در نهایت سودی به آنها پرداخت شود.دولت با اجرای طرح سهام عدالت قصد سهامدار کردن مردم را داشت.
3- ارزانی بعد از هدفمندی
وعده های اقتصادی به این موارد ختم نمی شود.قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در حالیکه همه کارشناسان اقتصادی از تورم قطعی بعد از اجرای طرح سخن می گفتند استاندار تهران در سخنرانی قاطعانه اعلام کرد هنگام آزاد سازي قيمت حامل هاي انرژي، افزايش كرايه وسايل حمل و نقل شهري نبايد از 15 درصد تجاوز كند و در مورد افزايش قيمت ساير اقلام مرتبط با حمل و نقل نيز تدابيري انديشيده شده است تا با رفع نياز رانندگان، جلوي تحميل هزينه اضافي بر مردم گرفته شود.
البته این وعده ها به همینجا ختم نشد و وی گفته بود که پيش بيني مي كنيم با شروع اجراي اين قانون ، سطح عمومي قيمتها كاهش يابد.(آذر 89)
این وعده اقتصادی هم مثل سایر وعده ها بیش از 6 ماه دوام نیاورد و بعد از اجرای طرح نه تنها کرایه ها به جای 15% افزایش قیمت،100%گران شدند بلکه شاهد افزایش قیمت سایر کالاها نیز بوده ایم.
4-مسکن مهر
مسکن مهر یکی دیگر از وعده ها بود که با هدف خانه دار کردن متقاضیان مسکن کلید خورد.انصافا این طرح فقط در حد شعار نبود و تا حدی اجرایی شد.اما گویی این طرح نیز در حال کشیدن نفس های آخر خود است.
علی نیکزاد سال 89 را سال شکوفایی مسکن در کشور نامید و گفت: به طور قطع در سال آینده در این حوزه اتفاق مبارکی خواهد افتاد که همه متقاضیان مسکن در کشور خانه دار می شوند.(اسفند 88)
به گفته وی تا آخر امسال همه متقاضیان باید خانه دار می شدند اما آمارها از چیز دیگری حکایت می کند چرا که میزان اجاره نشینی افزایش پیدا کرده است.
از طرف دیگر رئیس انجمن انبوه سازان کشور از توقف خط اعتباری مسکن مهر به دلیل عدم نقدینگی به این طرح، خبر داد.
وی در عین حال با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر اختصاص 7 هزار میلیاردتومان از صندوق ذخیره ارزی به مسکن مهر گفت: تا این لحظه هنوز این پرداخت صورت نگرفته است و دراین زمینه جای شگفتی است که چرا مسئولان اقدامی ‌برای پرداخت این میزان خط اعتباری انجام نداده‌اند.(21 تیر 90)
امیدواریم با تصمیمات کارشناسانه و درست نفس های طرح مسکن مهر به شماره نیفتد.

5-زودبازده ها
همزمان با آغاز کار دولت نهم، سید‌محمد جهرمی، وزیر کار برای حل معضل بیکاری، طرح بنگاه‌های زود بازده را ارائه کرد که به سرعت مورد تأیید دولت قرار گرفت و به مرحله اجرا درآمد. وی با انتقاد از طرح ضربتی اشتغال که در دولت هشتم به اجرا درآمده بود، گفت: به‌دنبال ایجاد بنگاه‌های زود‌بازده‌ای هستیم که بتوانند حداقل برای 10 تا 20 نفر اشتغال ایجاد کنند.
در 25‌شهریور سال1385 بود که جهرمی از ارائه 290‌هزار طرح به بانک‌ها از سوی مردم برای دریافت تسهیلات خبر داد و در دفاع از این طرح گفت: این طرح عامل اشتغال جوانان می‌شود. همچنین منوچهر منطقی، مدیرعامل سابق ایران خودرو نیز ادعا کرده بود که با تأسیس حداقل 10مرکز خدماتی، بیش از 3‌هزار و 500 فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد می‌شود. مجید ملکی تبار، معاون سابق وزارت کار نیز عنوان کرد که یک‌میلیون و 948‌هزار شغل تا پایان سال‌1385 توسط بنگاه‌های زود‌بازده ایجاد شده و درصورت تحقق تمام طرح‌های ارائه شده به بانک‌ها بیش از 2 میلیون و 600 هزار شغل ایجاد می‌شود.
اجرای طرح ضربتی بنگاه‌های زود‌بازده در دولت نهم و اختصاص میلیاردها ریال به طرح‌های کوچک استانی موجب شد که جمعی از اقتصاددانان و اساتید دانشگاهی نسبت به این طرح اعتراض و آن را بی‌نتیجه و تورم‌زا قلمداد کنند.
همچنین طبق گفته ابراهیم نظری جلالی معاون روابط کار وزیر  کار و امور اجتماعی در گفتگویی بر اساس برنامه چهارم توسعه باید  سالانه 900 هزار شغل در کشور ایجاد شود تا نرخ بیکاری کشور از  ا/ 12درصد فعلی  به 4/8 درصد کاهش پیدا کند. با تلاش‌های دولت و مسئولان وزارت کار از جمله راه‌اندازی بنگاه‌های زودبازده اقتصادی این میزان شغل امسال محقق می‌شود.
در واقع ایشان مدعی شدند که از محل اجرای طرح بنگاه های زودبازده سالانه 900هزار شغل ایجاد می شود ،این ادعا در حالی مطرح می شود که به گفته مسئولین این طرح در مدت چندین سال اجرا تنها 1میلیون شغل توانسته ایجاد کند و بیکاری ما نیز همچنان دو رقمی است.
6...
سال جاری نیز خالی از لطف وعده های شیرین مسئولان نبوده است.یکی از این وعده ها اعطای زمین رایگان و ساخت ویلاهاست.
بر اساس طرح جدید آقای رییس‌جمهور که امیدواریم تا پایان امسال اجرا شود، قرار است به هر خانوار ایرانی یک قطعه زمین 1000 متری به صورت رایگان تعلق بگیرد.
طبق استدلال کارشناسان برای پیاده‌سازی این طرح حداقل 2 میلیون هکتار زمین با کاربری مسکونی موردنیاز است که با توسعه حریم شهرها و با قوانین شورای‌عالی شهرسازی در تضاد است و از طرفی هزینه خدمات شهری، ایجاد پارک‌ها و تامین آب، برق و گاز و......و آنهم در زمانی محدود ممکن به نظر نمی‌رسد.
اجرای این طرح نیز در سایه ای از ابهام قرار دارد و به نظر می رسد این وعده نیز مانند سایر وعده ها فقط در همین حد باقی بماند؛چون تا به حال در این زمینه مسئولان از پاسخ گویی خودداری کرده و ستادی نیز تشکیل نشده است.
یکی دیگر از وعده های جنجالی سال جاری وعده ایجاد 2/5 میلیون شغل است و امیدواریم واقعا این اتفاق بیفتد اما تا به حال اکثر کارشناسان عملی شدن این وعده را با توجه به میزان بیکاری فعلی و وضعیت اقتصادی کشورمان غیر ممکن می دانند.
در خصوص باغ ویلاهای 1000متری کارشناسان و مسئولین دولتی عمدتا سکوت می کنند.چندی قبل هاشمی رئیس سازمان نظام مهندسی هم در  در برنامه قاب اقتصادی شبکه 5 سیما در قبال این مساله سکوت کرده و با زیرکی تمام از پاسخ کارشناسی در خصوص عملی شدن یا غیرممکن بودن این طرح طفره رفت.

می گفتند گویندگان زن تحریک آمیزند
* قاتل روح الله داداشي به قصاص در ملاء عام محكوم شد


می گفتند خبر گویان زن تحریک آمیزند

جهان:ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در گفت وگو با هفته نامه پنجره گفت: اغلب در گفت‎وگو با شخصیت‎‎های دینی، حوزه‎‎های علمیه و روحانیت یکی از مباحثی که مطرح می‎کنم این است که در کار نمایشی رابطه بین زن و مرد را چگونه باید نشان داد؟ رابطه زن و شوهر، رابطه مادر و فرزند و یا رابطه صمیمی بین خواهر و برادر.
مردم از ما پذیرفته‎اند که زنان را با حجاب کامل حتی در رختخواب نشان دهیم. اما وقتی می‎خواهیم روابط عاطفی و حسی را نشان دهیم، چه باید بکنیم؟ در کشور ما متأسفانه بعضی از نگاه‎‎ها افراطی است. مثلا یک عالم مجتهد در یک جلسه به ما گفت :‎ اخبار گفتن خانم‎‎ها چون یک عده را تحریک می‎کند خلاف شرع است. و یا امام جمعه محترم دیگری می‎گوید فیلم‎‎های خارجی به‎دلیل بی‎حجابی زنان، مطلقا نباید نشان داده شوند.
البته ما این نظرات را اجرا نمی‎کنیم، به‎عنوان یک نظر محترم هستند، اما ملاک ما نظرات حضرت امام (رحمت‎الله‎علیه) و رهبری (مدظله‎العالی)‎ در این زمینه است.
اما آیا واقعا یک گوینده خبر ممکن است برای عده‎ای تحریک‎کننده باشد؟ اگر این‎طور باشد، آن عده باید خودشان را اصلاح کنند! اگر کسی با نگاه کردن به گوینده خبر دچار آزار و اذیت می‎شود یا نباید نگاه کند یا باید خودش را اصلاح کند.

قاتل روح الله داداشي به قصاص در ملاء عام محكوم شد

به موجب حكم صادره ازسوي دادگاه كيفري استان البرز، قاتل 'روح الله داداشي' قوي ترين مرد ايران، به قصاص نفس در ملاء عام محكوم شد. 
به گزارش البرز نیوز، روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب كرج، دادگاه كيفري استان البرز در جلسه رسيدگي به پرونده قتل مرحوم روح الله داداشي كه با حضور متهم، اوليا و وكلاي آنان برگزار شد، پس از بررسي موضوع، اين حكم را صادر كرد.
بنابراين گزارش، اين حكم پس از ابلاغ به طرفين و درصورت اعتراض و رسيدگي در ديوان عالي كشور و قطعيت آن، بايد مورد استيذان رييس قوه قضائيه قرار گيرد و در ملاء عام به اجرا درآيد.
مرحوم روح الله داداشي قويترين مرد ايران حدود ساعت 24 شنبه 25 تيرماه سال جاري در درگيري با سه جوان در خيابان پونه گلشهر كرج براثر ضربات چاقو جان باخت.

رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته است که ۲۴ ساعت بعد از انتخابات هم با میرحسین موسوی ملاقات داشته و به وی گفته است که ۱۳ میلیون رأی او «یک رأی استثنایی» است که با تبلیغات صداوسیما بود، زیرا به عقیده عزت‌الله ضرغامی چهره موسوی قبل از انتخابات «برجسته» نبود.

رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته است که ۲۴ ساعت بعد از انتخابات هم با میرحسین موسوی ملاقات داشته و به وی گفته است که ۱۳ میلیون رأی او «یک رأی استثنایی» است که با تبلیغات صداوسیما بود، زیرا به عقیده عزت‌الله ضرغامی چهره موسوی قبل از انتخابات «برجسته» نبود.
رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته است که ۲۴ ساعت بعد از انتخابات هم با میرحسین موسوی ملاقات داشته و به وی گفته است که ۱۳ میلیون رأی او «یک رأی استثنایی» است که با تبلیغات صداوسیما بود، زیرا به عقیده عزت‌الله ضرغامی چهره موسوی قبل از انتخابات «برجسته» نبود.
عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان و صدا و سیما، در گفت‌وگو با هفته​نامه «پنجره» درباره اتفاقات پیش و پس از انتخابات گفته است: «شاید برای شما جالب باشد که من به طور جدی حضوری ۲۴ ساعت بعد از انتخابات هم با مهندس موسوی و هم با آقای کروبی ملاقات داشتم به آقای موسوی گفتم شما ۱۳ میلیون رأی آوردید که این رأی یک رأی استثنایی است با صراحت به ایشان گفتم با تبلیغات صداوسیما بود که چهره شما ظرف چند هفته برجسته شد.»
وی درباره ملاقاتش با کروبی نیز گفته است: «ولی متأسفانه آقای کروبی در این جریان غرق شد و توجهی به توصیه دلسوزان نکرد.»
ضرغامی افزوده است: « فیلمی را که آقای کروبی برای انتخابات ارائه داد مجموعه‌ای از شکستن ‌ تمام خط قرمزها بود من وقتی در همین اتاق فیلم انتخاباتی ایشان را دیدم به نظرم به هیچ وجه قابل پخش نبود چون تمام خط قرمزها زیر پا گذاشته شده بود شک کردم از دفتر رهبری و از ایشان سوال شد و رهبری پیغام فرستادند که سخت‌گیری نکنید و انتخابات است بگذارید آزادی حاکم باشد هرچند که این‌ها با ضوابط فعلی شما در تعارض است ولی پخش کنید و بگذارید همه گونه امکان برای این رقابت فراهم شود.»
رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته است: «با نظر رهبری و دستور ایشان ما این فیلم و خیلی از مستندهای انتخاباتی دیگر نامزدها را که پر از خط قرمز بود پخش کردیم و تمام افراد ممنوع و افرادی که سابقه پرونده داشتند در این فیلم‌ها آمدند و ادعاهای عجیب و غریب داشتند خودم به آقای کروبی در آن نشست گفتم شما در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری چون از این افراد استفاده نکردید چند میلیون رأی آوردید این دفعه که اصلا رأی نمی‌آورید به دلیل این بود که تابلوی شما این افراد مطرود و مساله دار شدند.»

وزارت ارشاد: گوگل پلاس، خطرناک‌ترین شبکه‏ اجتماعی برای ایرانیان است

وزارت ارشاد: گوگل پلاس، خطرناک‌ترین شبکه‏ اجتماعی برای ایرانیان است

به گزارش مهر، پنجمین همایش بزرگداشت هشت ماه نبرد سایبری با حضور علاقمندان فضای مجازی در مجتمع آسمان شهرک غرب برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، میزگرد بررسی شبکه‏های اجتماعی، فرصت‏ها و تهدیدها با حضور روح‌الله مؤمن‌نسب، مدیر واحد اینترنت وزارت ارشاد و علی‌فلاح، مدیر شبکه اجتماعی نت ایران و ایرانیان برگزار شد که به نقش و جایگاه فعالیت در این شبکه‏ها پرداختند.

مؤمن نسب با بررسی اهداف استکبار در راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی و روش کسب اطلاعات از کاربران، شبکه‏های اجتماعی نوظهوری مثل گوگل پلاس را از خطرناکترین شبکه‏های اجتماعی برای کاربران ایرانی دانست.

وی با نمایش تصویری مقاله حلقه‏های شیطانی و اشاره به اینکه اینگونه شبکه‏ها زمین‌بازی دشمن محسوب می‌شود، به کاربران فعال مجازی ایرانی هشدار داد از ورود به این شبکه‏ها خودداری کنند.

"علی فلاح"، مدیر نت ایران هم از آشنا نبودن کاربران با امکانات نرم‌افزاری شبکه‌های اجتماعی انتقاد کردند و آن را تهدیدی بجای فرصت دانست.

وی افزود: آشنایی کامل با ساختار این شبکه‏ها و امکانات آن می‌تواند فرصتی باشد تا در زمین خود دشمن او را محجور کنیم.

ركورد اختلاس در ایران شكسته شد:3هزار میلیارد تومان!

ركورد اختلاس در ایران شكسته شد:3هزار میلیارد تومان!

آینده : در حالی كه بانك مركزی از توقف صدور مجوز بانك آریا خبر می دهد، مالك اصلی بانك به اتهام اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از بانك صادرات ایران دستگیر شده است.

به گزارش خبرنگار «آینده» ا.خ، از چهره های مرتبط با یكی از مقامات ارشد دولتی و پرونده بیمه ایران كه صاحب دهها شركت و موسسه اقتصادی زنجیره ای و تو در تو می باشد، با استفاده از شگرد خاصی اقدام به اختلاس از بانك صادرات می كرده است.

این فرد با تبانی و نفوذ با رییس شعبه بانك صادرات در محل كارخانه فولاد، اقدام به صدور ال سی های جعلی به مبالغ دهها میلیارد تومانی می كرده است و بدون آن كه وجه ال سی های مذكور را به بانك بپردازد، ال سی ها را دریافت و به بانك های دولتی و خصوصی دیگر داخلی به قیمتی پایین تر از قیمت رسمی ال سی می فروخته است.

از آنجا كه این ال سی ها در سامانه اطلاعاتی بانك صادرات ثبت نمی شده است، خریداران ال سی با استعلام از همان شعبه صادركننده اقدام به خرید ال سی می كردند و درنهایت مبالغ ال سی های مذكور به بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلار یا معادل سه هزار میلیارد تومان می رسد.

گفته می شود این فرد این مبلغ هنگفت را جهت انجام سایر معاملات صوری و دلالی خود استفاده می كرده و از این مبلغ كه از حساب بانك صادرات برداشت شده است، تنها 500 میلیارد تومان صرف واسطه گری بانكهای دیگر شده است.

پس از یك اشتباه ا.خ ،این موضوع توسط بانك صادرات كشف وبه نهادهای نظارتی گزارش می گردد.

گفته می شود فرد مذكور كه مالك یكی از باشگاههای لیگ برتر فوتبال نیز می باشد، در بسیاری از صنایع معاملات و فعالیتهای اقتصادی نقش دارد.

وی توانسته بود بدون رعایت مراحل قانونی و از محل همین سوء استفاده های مالی با ساپورت برخی مقامات ارشد دولتی، اقدام به اخذ مجوز از بانك مركزی برای بانك تاسیسی خود نماید كه با ورود نهادهای نظارتی به موضوع، بانك مركزی ناگزیر به ابطال مجوز وی می گردد.

در واقع در برابر این پرونده كه در دولت عدالت طلب رقم خورده است، شهرام جزایری و مرتضی رفیقدوست عددی محسوب نمی شوند. متهم اول پرونده كه با یكی از مقامات ارشد اجرایی ارتباط داشته است، مالك باشگاه لیگ برتری است كه 27هزار نفر برای وی كار می كنند.

خبرهایی از دستگیری ها و آخرین وضعیت چند تن از زندانیان سیاسی

خبرهایی از دستگیری ها و آخرین وضعیت چند تن از زندانیان سیاسی


صدور حکم زندان برای هنرمند سقزی

یک هنرمند سقزی به نام جمال امینی توسط دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به حبس محکوم شد.
سید وفا حسینی وکیل این شهروند در گفتگو با آژانس خبری موکریان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت : براساس حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز، جمال امینی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و همکاری با احزاب اپوزیسیون به تحمل 3 سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان کردستان عیناً تایید گردید.
گفتنی است امینی که سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شده بود، هم اکنون در زندان مرکزی سقز دوران محکومیت خود را سپری می نماید.

بازداشت «خاطره دانش توکل» و «ملینا بختیار نژاد» از فعالان دانشجویی در هفته گذشته

کمیته گزارشگران حقوق بشر- بنا به گزارش منابع خبری، طی هفته ای که گذشت دو تن از دانشجویان دانشگاه تهران و آزاد، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده اند.
منابع دانشجویی از تهران گزارش داده اند که «خاطره دانش توکل»، دانشجوی دانشگاه آزاد، روز پنجشنبه بیستم مرداد ماه، در پی احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات، بازداشت شده و از همان روز تنها طی تماسی کوتاه با خانواده، از بازداشت موقت خود خبر داده است.
همچنین ماموران امنیتی، روز شنبه بیست و دوم مرداد ماه، با ورود به منزل پدریِ «ملینا بختیار نژاد»، این فعال دانشجویی دانشگاه تهران را بازداشت و بعد از تفتیش منزل، کیس کامپیوتر و برخی اوراق و کتب و اموال شخصی وی را نیز با وی به محلی نامعلوم منتقل کردند.
این در حالی است که ماموران امنیتی، دلیل بازداشت این فعال دانشجویی را توزیع و انتشار فیلم ها و جزواتی پیرامون انقلاب های رنگی و نرم و همچنین ارتباط با برخی فعالان خارج از کشور اعلام کرده اند.

احضار شماری از دراویش گنابادی به اداره اطلاعات سمنان

اداره اطلاعات سمنان برخی از دراویش گنابادی این شهرستان را که مدارک و اسناد جانبازی خود را در یکی از سایت های حامی حقوق دراویش منتشر کرده بودند احضار کرده و مورد بازجویی قرار داد.
به گزارش سایت  مجذوبان نور، اداره اطلاعات سمنان برخی از این دراویش را به صورت تلفنی و حضوری بازجویی کرده و با زیر فشار گذاشتن این عده از آنان خواسته است علت انتشار مدارک جانبازی خویش را بیان کرده و نام و هویت کسانی را که این اسناد در اختیارشان گذاشته شده است فاش کنند و علیه آنان در مراجع قضایی اقامه شکایت نمایند.
این گزارش می افزاید که، پس از واقعه تخریب حسینیه شریعت در قم و تبلیغات وسیع قشریون مذهبی دال بر این موضوع که دراویش گنابادی گروهی منزوی و مخالف دین و منافع ملی ایران هستند، عده ای از خانواده های کشته شدگان و مجروحان جنگ ایران و عراق برای روشنگری افکار عمومی اسناد و مدارک خود را در وبلاگی انتشار دادند که بیانگر آن است آنان گرچه درویش هستند اما مسلمان و از همین ملت و مردمند و مانند دیگر هم وطنان خود بایستی از حقوق قانونی و اجتماعی بهره مند باشند.

گزارشي از شش سال حبس بهروز جاوید تهرانی

 
گزارشي از شش سال حبس بهروز جاوید تهرانی
..
.آژانس ايران خبر : بهروز جاوید تهرانی در تاریخ ۴ خرداد ماه سال ۱۳۸۴ در منزل خود در تهران بازداشت شده و تا کنون بیش از شش سال است که بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد.

این گزارش فشرده از دفتر پیگیری زندانیان سیاسی خانه حقوق بشر ایران است:
...بهروز جاوید تهرانی فعال دانشجویی و سیاسی ۳۰ ساله است. جاویدتهرانی اولین بار در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۷ در سن ۱۹ سالگی در حوادث کوی دانشگاه تهران بازداشت شد. او به خاطر حضور در اعتراض‌ها و حوادث کوی دانشگاه تهران از سوی دادگاه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به هشت سال زندان محکوم شد. وی در زمانی که در زندان به سر می‌برد، مادر خود را از دست داد، اما مسئولین قضایی اجازه حضور او را در مارسم خاکسپاری مادرش ندادند. دادگاه تجدیدنظر حکم هشت سال زندان وی را در این دوره به چهار سال زندان کاهش داد و جاوید تهرانی در اواخر سال ۱۳۸۲ با نظر قاضی مبنی بر معلق شدن ۳ سال از دوران محکومیت‌اش و با استفاده از قانون آزادی مشروط از زندان آزاد شد و مابقی حکم وی به حالت تعلیق دارآمد.

جاوید تهرانی بعد از آزادی از زندان به فعالیت سیاسی خود ادامه داد. وی در طول سال ۱۳۸۳ دو بار در تهران دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. تاریخ یکی از دستگیری‌های وی در روز ۱۸ تیر ماه سال ۱۸۳ بود که پرونده‌ای در همین زمینه برای وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تشکیل شد. هر دو بار این بازداشت‌ها به خاطر حضور وی در تجمع اعتراضی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد برای حمایت از زندانیان سیاسی بود.

وی همچنین عضو «جبهه دموکراتیک ایران» است که این عضویت مبنای یکی از اتهامات وی قرار گرفته است. وی همراه دیگر اعضای این گروه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ در اعتراض به فقدان شفافیت و دمکراسی انتخابات ایران دست به فعالیت هایی همچون نصب پوستر، توزیع بیانیه و نگارش شعارهای سیاسی بر روی دیوار زد. از دیگر فعالیت‌های وی جمع‌آوری پول برای خانواده‌های زندانیان سیاسی و تهیه‌ی فیلم‌های کوتاهی حاوی مصاحبه با آن‌ها بود. از جمله‌ی این فیلم‌ها مصاحبه با اکبر محمدی در دوران مرخصی‌اش بود.

جاوید‌تهرانی همچنین بعد از آزادی از زندان در عرصه‌ی وبلاگ‌نویس به فعالیت پرداخت که از جمله‌ی وبلاگ‌های او «فرهنگ اصطلاحات زندان» بود.

بازداشت

بهروز جاوید تهرانی در تاریخ ۴ خرداد ماه سال ۱۳۸۴ در منزل خود در تهران بازداشت شد. تهرانی مدت سه ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت فشارهای روحی و جسمی به سر برد. بر اثر این شکنجه‌های وی دچار صدمات جدی شد. بر اثر ضربه‌هایی که به سرش در مدت بازجویی و حضور در سلول‌های انفرادی اوین وارد شده بود بینایی‌اش دچار مشکل شد، از بازجویان خود شکایت کرد که به شکایت وی هرگز رسیدگی نشد.

این در حالی بود که پزشکی قانونی در سال ۱۳۸۵ شکنجه شدن وی را رد زندان تأیید کرده بود، اما به او اجازه داده نشده تا از مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز برخوردار شود. کبودی و زخم های تازه بر بدن و نیز از دست دادن ۵۰ درصد از بینایی اش به دلیل جراحت‌هایی که بازجویانش به سر او وارد کرده‌اند از جمله صدمات وارد شده به وی است.

وی همچنین در طول دوره‌ی بازداشت در سلول‌های انفرادی دست به اعتصاب غذا زد که ۱۸ روز به طول انجامید و مسئولین زندان از رسیدگی پزشکی به وی در این مدت خودداری کردند.

اتهامات و حکم

بهروز جاویدتهرانی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حداد (حسن زارع دهنوی) بدون داشتن وکیل محاکمه شد. وی در این دادگاه به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری»، «همکاری با سازمان مجاهدین» و «عضویت در جبهه دموکراتیک ایران» در مجموع به تحمل ۷ سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. اتهام «همکاری با سازمان مجاهدین» در این پرونده مسبب صدور حکم سه سال و نیم زندان برای وی شد که این حکم در دادگاه تجدینظر به ۶ ماه زندان کاهش پیدا کرد. بدین ترتیب وی چهار سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. حکم دادگاه تجدید نظر وی در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۸۷ در زندان به وی ابلاغ شد.

در سال ۱۳۸۶ نیز با نظر قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حکم تعلیقی سه سال زندان وی از پرونده‌ی کوی دانشگاه اجرایی شد. به طوری که هم‌اکنون وی دوران محکومیت ۴ سال و نیم زندان خود را در پرونده‌ی سال ۱۳۸۴ به پایان رسانده است و اکنون به خاطر محکومیت باقی‌مانده‌ی خود از پرونده‌ی کوی دانشگاه در زندان به سر می‌برد.

در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۸۹ حکم ۷۴ ضربه شلاق وی نیز در زندان رجایی‌شهر کرج به اجرا درآمد و وی در زندان ۷۴ ضربه شلاق خورد.

پیگیری

بهروز جاوید تهرانی در تاریخ ۹ام شهریور ماه ۱۳۸۴ پس از سپری کردن بیش از سه ماه حضور در سلول‌های انفرادی به زندان رجایی‌شهر در کرج منتقل شد. وی به اندرزگاه ۶ این زندان منتقل و در بدو ورود در اعتراض به انتقال خود به این زندان دست به اعتصاب غذا زد. در تاریخ ۳۰‌ام فروردین ماه ۱۳۸۵ جاویدتهرانی به خاطر پرونده‌ی مفتوح خود از بازداشت سال ۱۳۸۳ به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار و در آن‌جا حاضر شد.

در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۸۵ جاویدتهرانی مورد حمله چند مجرم خطرناک در حضور مسئولین در زندان قرار گرفت و مسئولین زندان اقدامی در جهت حفاظت از وی به عمل نیاورند. این مساله باعث وارد آمدن صدماتی به وی شد. این حمله پس از آن صورت گرفته بود که وی در زندان مراسم یادبودی برای اکبر محمدی برگزار کرده بود.

وی در طول سپری کردن دوران محکومیت خود بارها مورد ضرب و شتم و توهین مامورین زندان قرار گرفت و بارها به سلول انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل شد. همچنین وی در زندان بارها از بندی به بند دیگر و از سالنی به سالن دیگر منتقل شده است که بارها از این مساله شکایت داشته است. از جمله وی در اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ وی به پس از درگیری لفظی با یکی از زندانبان زندانی رجایی‌شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به مدت ۱۵ روز به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد.

همچنین در ادریبهشت ماه سال ۱۳۸۸ نیز وی به سلول انفرادی منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد. وی در سلول‌ انفرادی با دست‌بند و پابند مورد ضرب و شتم مامورین زندان قرار گرفت و تا پایان حضور در سلول انفرادی که ۲۳ روز به طول انجامید، از اعتصاب غذا دست برنداشت.

در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۸۸ وی بار دیگر به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل شد. در حالی که تهرانی در شرایط غیرانسانی و بسیار بدی در سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر نگهداری می‌شد، در تاریخ ۱۰ فروردین ماه ۱۳۸۸ مسئولان زندان رجایی‌شهر به وی اعلام کردند که یا باید در سلول انفرادی بماند و یا به بند مجرمان خطرناک منتقل شود. این مساله موجب واکنش وی شد و دست به اعتصاب غذا زد.

در خرداد ماه ۱۳۸۹ نیز بهروز جاوید تهران بار دیگر به سلول‌های انفرادی منتقل شد تا سهیمه‌ای هر ساله از سلول انفرادی داشته باشد و در تمام سال‌های دوران محکومین دست کم یک بار را به سلول انفرادی رفته باشد. وی از ۱۰ خرداد ماه ۱۳۸۹ به سلول انفرادی منتقل و بیش‌تر از یک ماه را در این سلول‌ها محبوس بود. این در حالی بود که وی در شرایط بسیاری بدی نگهداری می‌شد.

در آذر ماه ۱۳۹۰ نیز وی به اندرزگاه سه زندان رجایی شهر منتقل شد. در خرداد ماه سال ۱۳۹۰ وی در حالی ششمین سال زندان و محکومیت خود را سپری می‌کرد که حتا یک روز از حق مرخصی استفاده نکرده بود. در تاریخ ۷ تیر ماه ۱۳۹۰ وی به همراه سه زندانی دیگر در اقدامی نامعلوم از سوی مسئولین قضایی به بند ۲۴۰ زندان اوین تهران منتقل شد. با گذشت یک ماه وی هنوز در سلول‌های انفرادی زندان اوین و بند ۲۴۰ به سر می‌برد و هنوز مسئولین قضایی دلیل این امر را اعلام نکرده‌اند.

«مخالفان معمر قذافی شهر بریقه را تصرف کردند»

«مخالفان معمر قذافی شهر بریقه را تصرف کردند»
* افزایش تنش در خاورمیانه و فراخواندن سفیر مصر از اسرائیل


«مخالفان معمر قذافی شهر بریقه را تصرف کردند»

رادیو فردا  : مخالفان حکومت معمر قذافی روز شنبه اعلام کردند، در ادامه پیشروی خود به سوی طرابلس پایتخت لیبی توانسته اند پس از تصرف شهر های زلیتن و زاویه، شهر بریقه را  نیز تصرف کنند. در همين حال، گزارش های حاکی است که عبدالسلام جلود، که پيشتر به عنوان مرد شماره دو ليبی معروف بود، به مخالفان پيوسته است.
به گزارش «الجزيره» مخالفان معمر قذافی بامداد روز شنبه اعلام کردند که وارد شهر بریقه، در  پنجاه کیلومتری شرق طرابلس،  شده اند و تاسیسات نفت و گاز را به کنترل خود در آوردند و  این درحالی است که نیروها وفادار به معمر قذافی از مرکز شهر عقب نشینی کرده اند.
مخالفان معمر قذافی عصر جمعه اعلام کردند، توانسته اند پس از تصرف مرکز شهر و همچنین بیمارستان مرکزی زاویه، کنترل این شهر را در دست بگیرند.

افزایش تنش در خاورمیانه و فراخواندن سفیر مصر از اسرائیل

یورو نیوز : حمله روز پنجشنبه ارتش اسرائیل به مرزبانان مصری که باعث کشته شدن 5 تن از آنها شد، تنش بین دو کشور را افزایش داده است.
جوانان خشمگین مصری پس از نماز جمعه با تظاهرات در مقابل سفارت اسرائیل در قاهره خواهان اخراج سفیر این کشور از مصر شدند.
دولت مصر سفیر خود در اسرائیل را فراخوانده و خواهان عذرخواهی دولت این کشور شده است.
همچنین در حمله هوایی جمعه شب ارتش اسرائیل به غزه، سه غیر نظامی دیگر از جمله یک کودک پنج ساله و یک پزشک کشته شدند.
ارتش اسرائیل می گوید این حملات را که در دو روز گذشته چهارده کشته و دهها زخمی در میان غیرنظامیان فلسطینی برجای گذاشته، به تلافی حمله روز پنجشنبه به دو اتوبوس حامل نظامیان و غیرنظامیان این کشور صورت داده است.
از طرف دیگر شاخه نظامی حماس از پایان آتش بس با اسرائیل خبر داده است.
گرچه جنبش حماس اعلام کرده موضع شاخه نظامی موضع رسمی این جنبش نیست ولی خبرگزاریها از شلیک حداقل 24 راکت به سوی شهر اشدود در جنوب اسرائیل و زخمی شدن دو نفر خبر داده اند.
همچنین روز جمعه، بیت المقدس شاهد مراسم خاک سپاری هشت اسرائیلی کشته شده در حمله روز پنجشنبه به دو اتوبوس در نزدیکی شهر ایلات بود.