Monday, March 15, 2010

گزارش تصویری حمله اوباش به خانه کروبی




عکس / حمله به خانه مهدی کروبی










برنا : عصر امروز (يکشنبه) جمعی از "خانواده های شهدا و ایثارگران" در اعتراض به اقدامات "سران فتنه"، عصر امروز مقابل منزل کروبی تجمع کردند

کاریکاتور/ چهارشنبه سوری و فتوا






















نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 10:01:05 توسط ولي
جمعآورى كيوسكهاى ماموران سركوبگر، در وحشت از قيام چهارشنبهسورى. نيروى انتظامى تمامى كيوسكهاى خود را در تهران در وحشت از آتش زدن قيام كنندگان در چهارشنبهسورى، جمع‌آورى كرده است بطورى كه هيچ كيوسكى در سطح شهر تهران ديده نمىشود.نيروى انتظامى اين كيوسكها را در ميادين و محلههاى مختلف تهران براى طرح موسوم به انضباط اجتماعى داير كرده بود كه شب يكشنبه شروع به جمع‌آورى آنها كرده است.

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 09:33:08 توسط زاگرس محارب
پیک ايران : اگر قبلا متوجه شده بوديم نميگذاشتيم..

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 09:24:22 توسط سینا
هر کس با سنت ما مشگل دارد میتواند برود آقا چهار شنبه سوری و نوروز را دوست نداری اینجا ایران زمین ما سنت خودمان را از دست چنگیز و اسکندر نجات دادیم دیگر چه برسد به تو تفاله فرهنگ پابرهنه های مارمولک خور. پاشو برو گورت را گم کن برو عربستان عید عربی بگیر. پاینده باد شاه شاهان شاه عدالت شاه حقوق بشر پدرم کورش کبیر

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 07:18:35 توسط رامين
كاوه جان خودمان بايد دست بكار شيم٠ اينها كه اسم اوردي همان موقعش هم هيچ كاري نتوانستند پيش ببرند

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 06:43:52 توسط علی
چهارشنبه سوری و فتوا.................................قبل از آنکه اون چوپان عیاش حتی به دنیا بیاد ما ایرانی ها نوروزی داشتیم و جشن نوروز با همه روسومآتش... بیش از ۲۰۰۰ سال که مذهبی به اسم اسلام برای تحمیق ملتها پایه گذاری شود ما دینی داشتیم که هنوز به وجود آن افتخار میکنیم دین مخصوص پارس ، ایران با همه عظمت و ازادگیش .. شما مفتخور های کلاش پایتان را از گلستان درازتر کرده و ناگهانی مراسم نوروزی را منکر میشوید . ای گدا صفتهای چطور ۱۴۰۰ سال خفه شده بودید و حتی ا برای سال نوی نوروز دعا درست کردید به نام دعای تحویل .حالا مراسم وابسته به آن برایتان شده منفور .. ۳۱ سال گذشته چی چرا امسال میترسید و به غلط کردن های زیادی دست زده اید ...............مرگتان باد که حتی خاک پاک ایران هم جایگاهتان نیست ......مرگتان باد و بس ، بیش از این لیاقت ندارید که نداشتید ..........

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:50:13 توسط هما
ایا سنگ زدن به شیطان در مکه و یا هفت دور دور مکه طواف کردن عقلی هست وخرافات نیست؟ الان بپرسید برای چه سنگ و چرا هفت دفعه , هزار و یک دلیل می آورند. ولی دلیل پریدن از روی آتش هر چه باشد (که زمینه تاریخی دارد) غیر شرعی ومی نامند.

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:10:15 توسط بدري از شمال
چهارشنبه سوری، فضای سراسر ایران را با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر جمهوری اسلامی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، نه سازش نه تسلیم نبرد تا پیروزی، پر کنیم!!

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 03:46:44 توسط كاوه
تبريك ميگم آقاي خامنه اي ولايت وقيح واقعا برازنده شماست , آخ كه كجاست بابك خرمدين ,مازيار,مسلم خراساني تا شما و ذوب شدگانتان را يكجا از ايران بيرون كند .

ماجرای حمله اوباش به منزل کروبی از زبان خانم کروبی

سحام نيوز : به دنبال حمله عده ای از اوباش به منزل آقای کروبی، سحام نیوز مصاحبه ای با خانم کروبی درباره چگونگی و علت اینگونه رفتارهای غیرمعقول از سوی حکومت انجام داده است که مشروح آن بشرح زیر می باشد:
خانم کروبی امروز عده ای در مقابل منزل شما تجمع کردند، شعارها و خواسته آنان چه بود؟
بله. امروز از ساعت ۱۶:۳۰ عده ای قریب ۵۰ نفر که در میان آنان ۴ یا ۵ خانم دیده می شد در حمایت نیروهای امنیتی و انتظامی در مقابل آپارتمان مسکونی ما تجمع کرده و ضمن ایجاد رعب و وحشت برای همسایگان شعارهای علیه آقای کروبی، موسوی و خاتمی و در حمایت از رهبری و آقای احمدی نژاد سردادند و سپس اقدام به تخریب و سرقت از ساختمان کردند. ما اخیرا در یک واحد از این مجتمع ساکن شدیم و تخریبهای انجام گرفته متاسفانه نسبت به اموال دیگر مالکان این مجتمع نیز صورت گرفته که از این امر بسیار متاسفیم. من ضمن عذرخواهی از آنان به مزاح گفتم هزینه افشای جنایات فراموش نشدنی در کهریزک و سایر بازداشتگاهها را نه تنها ما بلکه شما نیز باید بپردازید.

در عکسها نیروی انتظامی دیده می شود، چطور این نیرو در مقابل تخریب و سرقت عکس العملی نشان ندادند؟
نیروی انتظامی همانگونه که در فیلم ما موجود است در صحنه حضور داشت اما با صحبتی که سرکرده اوباش با وی می کند این نیرو صحنه را ترک و به عنوان تماشاچی نظاره گر وحشی گری آنان می شود.

آیا این تجمع دارای مجوز فانونی بوده است ؟
سوال عجیبی می کنید. اینها اراذل و اوباش مواجب بگیری هستند که نیازی به مجوز ندارند. به همین دلیل نه تنها نیروی انتظامی بلکه هیچکس جلودار و پاسخگوی اعمال آنان نیست. مجوز برای مردم است که در قانون آمده و آنهم که اصلا صادر نمی شود.

بعضی از سایتهای دولتی ادعا کردند آنان دانشجوی دانشگاه تهران و خانواده های شهدا بودند. نظر شما چیست؟
من قبلا نیز گفته ام. استفاده از نام خانواده شهدا و بدنام کردن آنان، ظلمی نابخشودنی است که عده ای از افراد فاسد دولت برای پنهان کردن فساد خود و غارت اموال بیت المال در چند سال اخیر به آن متوسل شده اند. اینکه خانواده شهدا دارای تفکر و علایق سیاسی متفاوت هستند برکسی پوشیده نیست. بسیاری از خانواده های محترم شهدا از حامیان پر و پا قرص یاران واقعی امام هستند که هم اکنون بخشی از آنان در زندان بسر می برند و عده ای نیز طرفدار گروهی دیگر هستند. تفکر آنان هر آنچه که باشد برای همه قابل احترام است. اتفاقا برخلاف استفاده ابزاری از خانواده های شهدا و ادعای بسیاری از آنان، من و آقای کروبی به تناسب کارمان بیشترین ارتباط را در میان مسئولین نظام از بدو انقلاب تاکنون با خانواده شهدا و جانبازان داشته و داریم. نسبت اعمال خلاف شرع، قانون و اخلاق از قبیل فحاشی ، سرقت و تخریب به خانواده های محترم شهدا بزرگترین خیانت به خون شهدایی است که برای دفاع از این کشور بدون هیچ ادعایی فداکاری نمودند.

علت اصلی این همه فشار به آقای کروبی چیست؟
به عقیده من آقای کروبی به دلیل افشای جنایات کثیفی که علیه مردم و جوانان این مملکت پس ازانتخابات صورت گرفت تحت فشار، ظلم و تهدید قرار گرفته است. به همین خاطر است که دفتر آقای کروبی پلمب می شود، به سمت وی در قزوین تیراندازی می شود، در راهپیمایی سیزده آبان و بیست و دوم بهمن هدف گلوله اشک آور قرار می گیرد، علی را تا سرحد مرگ می زنند و شکنجه می کنند، محمد تقی که استاد دانشگاه و جانباز این جنگ است دیگر برای انجام کار علمی و کتب تحقیقی مجاز به خروج از کشور نیست، حسین ممنوع الخروج است و مسائل متعدد دیگری که هیچکس در این حکومت نسبت به آن پاسخگو نیست.

خانم کروبی با توجه به شرایط بوجود آمده برای خود و خانواده از انتخاب این راه پشیمان نیستید؟
شخصا ابدا. من از ابتدای ازدواجم با آقای کروبی در سال ۱۳۴۱ وارد مبارزه و تحمل سختیهای دوران مبارزه شدم. این نو کیسه ها که از انقلاب و مبارزه چیزی نمی دانند. خوب است از آنان که سابقه ای دارند بپرسند فاطمه کروبی چگونه به خانواده های زندانیان روحیه می داد.در شرایط کنونی برای رضای خدا و تلاش در جهت احقاق حقوق مردم ستم دیده این مصائب به هیچ وجه تاثیری در روحیه من ندارد.
اما از سوی دیگر هم خشنودم هم متاسف. خشنودم که در شرایط نابسامان اقتصادی کنونی دولت مجبور به اجیر کردن مزدورانی شده که با مواجب دادن به آنها مقاصد خود را دنبال می کند و کمی اشتغال زایی کرده است. کمترین سود این عمل مشغول شدن اراذل و اوباش به تخریب و فحاشی یاران انقلاب است که موجب دورماندن دست آنان از نوامیس مردم و آزار جوانان می شود. و متاسفم از اینکه کسانی که مدعی مدیریت جهان در همه امور هستند به جای پاسخگویی به ابتدایی ترین مشکلات مردم، به عقده گشایی آنهم به روشهای بدوی اینچنینی مبادرت می ورزند که نشانگرشگردهای مدیریتی آقایان است.

آیا پیش از این نیز به منزل شما حمله شده بود؟
اخیرا جلوی منزل قبلی، تعدادی تجمع کرده بودند. دو هفته پیش نیز عده ای در پوشش ماموران امنیتی و بطور غیرقانونی با ارعاب نگهبان وارد منزل شده که خدا عالم است چه منظوری داشتند و برای نصب چه ادواتی. البته این موضوع را طی نامه ای به اطلاع وزیر اطلاعات رساندم که منتظر پاسخ مناسب می باشم و در صورت عدم پاسخگویی نامه را برای اطلاع عموم منتشر خواهم کرد.

خانم کروبی، از آینده و اتفاقات پیش رو نمی ترسید؟
به هیچ وجه. از معدود نصایح خداوند در قران به بشر گفتن حق هست که البته باری تعالی بلافاصله به هزینه های آن اشاره کرده و می گوید حق را بگویید حتی اگر برای شما ضررهایی به همراه داشته باشد. تاریخ ثابت کرده است هیچ انسان والایی با اهانت معدودی جاهل و مزد بگیر نزد مردم تنزل پیدا نکرده است. مهم بودن در مسیر حق است و بالاترین مقام، شهادت در مسیر حق طلبی. فاطمه و مهدی کروبی برای اعده حقوق مردم و رضایت حق تعالی آماده پرداخت هر هزینه ای هستند. به عقلای جریان حاکم توصیه می کنم دست از این روشهای بدوی برداشته و اوضاع را از اینکه هست وخیم تر نکنند و مطمئن باشند در صورت تداوم این امور جاهلانه، نکات گفتنی بیشماری برای محرمان اصلی انقلاب که مردم هستند خواهم داشت.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 10:59:50 توسط اشکان بشرزاده
خانم کروبی درود بر شما وشیخ شجاع کطف کنید بار دیگر بفرمایید اینها اراذل واوباش رهبری هستند وکسی نمیتواند جلویشان را بگیرد آقای خامنه ای شما تنها کسی هستی که میتوانی جلو این سگهای هار را بگیری سگ وقتی هار میشود باید آنرا به قلاده بست شما بهتر است برای آنکه همین تتمه آبرویت هم نرود اینان را به قلاده ببندی نه اینکه با جلسات شبانه و راهنمایی لازم به زیردستان خود از آنها بخواهی که متلا 50 تا سگ را به در خانه کروبی بفرستید ویک حالی از او بگیرید تا ما این شب 4 شنبه از ترقه نترسیم واقعا گند کشیدی به رهبری کردن هر چه باشد کروبی وموسوی از کسانی بوده اند که تا دیروز هر کاری توانسته اند برای این نظام کرده اند تا تو امروز ادای سلاطین را در بیاوری اما بدان اینکه وراتتی در کار باشد وجانشینی از خانواده ات بر جایت تکیه بزند خیالی خام است این ملت شما را جمع وجور خواهد کرد چ.ن دیگر بی اندازه از خط قرمز ملت رد شدی نوکر ملت باشی وخود ملت را به گروگان بگیری این ملت همین سگها را بجان خودت خواهند انداخت حرمت شیخ شجاع وموسوی وخاتمی را نگه دار که بی حرمت تر نشوی

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 08:53:36 توسط sadegh
قيافه هاي زشت وبد تركيب اين موجودات خود فروخته نگاه كننيد قلبشون هم متل قيا فشان بدتركيب و پليده عمر ي در استخدام اين رزيم پليد وشيطاني ولايت وقيه با نام هاي جعلي وسو استفاد از نام های خانوادهاي شهدا وايتارگران ومنتسب به مردمي و خود جوش عامل حركتهاي صد مردمي اين رزيم خودكامه و برهم زدن نطم وايجاد اختناق در جامه اخوند زده ايران هستند

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 07:49:09 توسط محمد
این قسمت از صحبت خانم کروبی برای من یکی دردآور است: " به عقلای جریان حاکم توصیه می کنم دست از این روشهای بدوی برداشته و اوضاع را از اینکه هست وخیم تر نکنند و مطمئن باشند در صورت تداوم این امور جاهلانه، نکات گفتنی بیشماری برای محرمان اصلی انقلاب که مردم هستند خواهم داشت." خانم کروبی چه اطلاعاتی داری که میتواند به ضرر این اوباش تمام شود و از گفتن آن طفره میروی؟ بزرگترین گناه در این دوران دوروئی با مردم است! چطور کتک خوردن علی بد است اما جوانان ایران هی باید چاقو بخورنند یا از بالای پل به پائین پرتاب شونند و شما هنوز فقط تحدید میکنید, بابا من اگر اسم و رسم شما را داشتم یک روزی را تعیین میکردم برای تظاهرات مخالفین نظام و خودم هم کفن پوش میآمدم بیرون شما هم ریگی به کفش ندارید بس کنید از این سیاست بازیها, به عقیده من اگر حکومتی به عمد یک نفر را "حتی یکنفر" را بکشد اون حکومت مشروعیت ندارد و بایستی برود چه حکومت شاه باشد چه ولی وقیح چه مجاهد و چه چپ و راست. حکومت بایستی مردمی و برای مردم باشد تا لازم نباشد جانی را گرفت تا حکومت کرد.

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 07:43:06 توسط امجد
اعمال رعب و وحشت تهدید و ترور شخصیت از جانب نیروهای حزب الله و بسیج را به شهروندان ایرانی محکوم می کنم بیگمان انسانهای مترقی و امروزی مخالف چنین حرکات ضد انسانی هستند/ ننگ و نفرت بر سربازان امام زمان عامل فقر و فلاکت کشور ایران.

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 07:34:28 توسط ندا، ترانه و سهراب
خانم کروبی، با درود فراوان بر شما و هم وطن هانی‌ که اول ایرانی‌ میباشند و بعد معتقد به یک دین، من از شما دو پرسش انتقادی دارم: ۱- آیا پروندهٔ کرداری گذشتهٔ کسی‌ میتواند دال بر صحت کردار کنونی ‌او باشد؟ شما ممکن است در گذشته مبارزه میکردید, ولی بجا نیست که از آن برای نیکی‌ کردار کنونی خود استفاده نمایید! اگر اینطور بود آدولف هیتلر هم دلیل زیادی داشت که از جنایت خود تبرئه شود! ۲-منظور شما آیا کمک به مردم ایران است؟ اگر منظور تان این می‌باشد پس چرا از دولت احمدی نژاد باج می‌خواهید که چیزی را رو نکنید؟ چه دلیلی‌ برای مخفی نگاه داشتن بعضی‌ مسائل دارید؟ آیا غیر از این است که ظلم باید به هر صورت افشا شود! پس چرا میگوید: به عقلای جریان حاکم توصیه می کنم دست از این روشهای بدوی برداشته و اوضاع را از اینکه هست وخیم تر نکنند و مطمئن باشند در صورت تداوم این امور جاهلانه، نکات گفتنی بیشماری برای محرمان اصلی انقلاب که مردم هستند خواهم داشت. ضمنا خواهش مندم که جنایت دولت‌های قبلی‌ را که آقای کروبی در آن سمت داشت را فراموش ننمأید!!!!!

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:47:33 توسط ليدا
واقعا وقتي به قيافه اين اوباش نگاه ميکنيد ميبينيد که يک مشت عقب مانده ذهني هستند که به آنها هر کاري بگي ميکنند و وقتي کارشان با آنها تمام شود مثل دستمال کاغذي موچالشون ميکنند و ميدازند دور و اين لياقت اين افراد است اينها و طرفداران خامنه اي دزد شعورشان درهمين حد است و نميتونند شرافت مند زندگي کنند با يه من ريشو دستمال چپيه و حاجي حاجي گفتن فکر مي کنند ادم حساب ميشن واقعا که حالت تهوع به ادم دست ميده ولي اينگونه نبوده ونخواهد ماند شب بلند است و قلندر بيدار له شدن اين عقب مونده هارو هم ميبينيم .

نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:27:52 توسط ساسان صالحی
اینهاهمه بدستورامام زمان واهی است۰

صدور حکم 20 ماه زندان و 70 ضربه شلاق برای علیرضا کیانی

علیرضا کیانی دانشجوی دانشگاه مازندران از سوی دادگاه انقلاب و دادگاه عمومی شهرستان بابل در مجموع به 20 ماه زندان تعزیری و 70 ضربه شلاق محکوم شد.

این دانشجو توسط دادگاه انقلاب بابل به ریاست قاضی رضیان رییس دادگستری بابل به اتهام اقدام علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است. در کیفر خواست این دانشجو که شاکی اداره اطلاعات معرفی شده، آمده است: « اتهام اقدام علیه نظام از طریق انتشار مقالات آنتونی گیدنز محرز و بدیهی است.»

از سوی دیگر این دانشجو به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی از سوی دادگاه عمومی شهرستان بابل به یکسال زندان تعزیری و هفتاد ضربه شلاق محکوم شده است. در دادنامه ی صادره از سوی این دادگاه یکسال حبس تعزیری او به مدت پنج سال معلق شده است.

علیرضا کیانی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در اعتراضات پس از انتخابات در تابستان گذشته توسط اطلاعات ناجا بابل بازداشت شد و پس از انتقال به ادراه اطلاعات این شهرستان، یک ماه را در بازداشت گذراند

یک انتصاب خانوادگی دیگر ,داوود احمدي‌نژاد به سمت دبیر کمیته دائمی پدافند غیر‌عامل منصوب شد

ايلنا : احمدی‌نژاد در احکامی جداگانه رئیس، دبیرو اعضای کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور را منصوب کرد.
محمود احمدی‌نژاد در این احکام سردار سرلشکر حسن فیروزآبادی را به عنوان رئیس، داود احمدی‌نژاد را به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور و دبیر این کمیته و مصطفی محمدنجار وزیر‌کشور، سردار احمد وحیدی وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات و فناوری‌، ابراهیم عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور را به عنوان اعضای کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور منصوب کرد.

متن حکم انتصاب داود احمدی‌نژاد به عنوان دبیر کمیته دائمی پدافند غیر‌عامل به شرح ذیل است:
جناب آقای داود احمدی‌نژاد
در اجرای اصل (127) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویب‌نامه مورخ 27/10/1388 هیأت محترم وزیران، با عنایت به اهمیت، اهداف و نقش پدافند غیرعامل در حفظ و توسعه بنیه دفاعی، استحکام داخلی و قدرت بازدارندگی کشور در برابر تهدیدها، جنابعالی را که از سوابق سوابق و تجارب ارزنده برخوردار هستید، به عنوان «نماینده ویژه رییس‌جمهور و‌دبیر کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور» منصوب می‌نمایم.
امید است با توفیقات الهی و سعی و تلاش وافر و همکاری و هماهنگی همه سازمان‌ها، دستگاه‌های ذیربط در زمینه کاهش میزان آسیب‌پذیری زیرساخت‌های جهانی و حساس و ایجاد آمادگی در برابرهرگونه حادثه، برنامه‌ریزی لازم به عمل آید و پس از اجرایی نمودن اقدامات، گزارش‌های منظم و ادواری به اینجانب ارائه گردد.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و چهارم اسفند ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم مارس ۲۰۱۰ ، 07:31:24 توسط کلاغسیا
بوی کودتای 89!میاید!!!! که قصد دور زدن رهیری را دارد..خامنه ای !!!بیشین با تریاکت حال کن، متاسفانه بزودی جوان مرگ میشوی و بدست مردم نمی افتدی تا پوست تورا را بکنند..

فیلم / شلاق زدن به جوانی در فریدون کنار 23 اسفند، 14 مارس

ضرب و شتم علی ملیحی تایید شد/ نامه پدر علی ملیحی به دادستان: سی سال پیش قرار نبود فرزندانمان را در سلول انفرادی زیر مشت و لگد بگیرند

ادوارنیوز: جواد ملیحی، پدر علی ملیحی روزنامه نگار و عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران که بیش از یک ماه را در انفرادی بند 240 اوین در بازداشت است در نامه ای به دادستان تهران از تحت فشار بودن، ضرب و شتم شدید و اعتصاب غذای فرزندش در روزهای نخست بازجویی خبر داده و خواستار آزادی فوری وی تا پیش از سال نو شده است. دوشنبه، 24 اسفند 1388

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای جعفری دولت آبادی
دادستان محترم تهران

با سلام و تحیات

شاید اگر به روزهای جوانیمان بازگردیم هردوی ما روزهایی را به خاطر بیاوریم که یا برای بدرقه و یا استقبال دوستانمان در برابر دیوارهای سترگ و درب سنگین اوین جمع می شدیم. هرگاه در آن زمان از برابر آن دیوار سرد و سخت می گذشتیم آرزویمان بود که روزی را شاهد باشیم تا آوار شوند و فرو ریزند بر سر استبداد و آزادی از پس آن پدیدار گردد و پایدار.

شاید یادتان باشد که با چه شور و نشاطی آزادی همرزمانمان را جشن می گرفتیم و با چه خشم و عصیانی شکنجه و شهادت یارانمان را دادخواهی می کردیم. نمی دانم به یاد دارید روزهایی را رژیم شاهنشاهی در اوج اقتدار دسته دسته بهترین فرزندان این مرز و بوم را به همین زندان اوین می برد و با هر ستمی که به ملت روا می داشت ضربه ای کاری به ریشه های استبدادیش فرو می آورد.

اگر این همه و بسیاری دیگر را به یاد ندارید که می دانم بهتر از من در خاطرتان موج می زند این را حتما می دانید که آن دیوارهای سترگ و نام مخوف اوین هیچگاه نتوانست بقای رژیم شاهنشاهی را تضمین نماید. اگر چه ویرانی این زندان مخوف هیچگاه محقق نشد اما نتوانست خللی در اراده انقلابی بنده و شما و میلیونها نفر دیگر وارد کند.

جناب آقای جعفری دولت آبادی

خوب به یاد دارید روزی را که در اندیشه بودیم اوین را تماشاگه همه مستبدین کنیم و استبداد کریه را در آن به نمایش گذاریم و به جهانیان نشان دهیم این است سزا و سرانجام دیکتاتوری.

با خود می اندیشیدیم که روزی به همراهفرزندانمان از میان راهروها و بندها و سلولهای تاریک و نمور اوین عبور کنیم و از پس این دیوارهای پوسیده به ظاهر استوار ارزش آزادی و آزادگی را به رخ فرزندانمان بکشیم.
اکنون که بنده و حضرتعالی سی زمستان از آن روزها را از سر گذرانده ایم در دو جایگاه متفاوت هستیم که بی شک در آن روزها هیچکدام فکرش را نیز نمی کردیم در این دو جای قرار بگیریم.

شما در پس همه این سالها دادستان باشید و من دادخواه، با حکم شما فرزندم در همان اوین باشد و من برای آزادیش در پای همان دیوارهای سرد و بی روح. هیچ نمی دانستم که پس از سی سال باز هم باید در پای همان دیوارها و همان در باشم، روزی برای آزادی همرزم امروز برای آزادی فرزندم.

جناب آقای دولت آبادی

اگر شما فقط چند بار نام فرزندم علی ملیحی فرزند جواد ساکن بند 240 سلول انفرادی را شنیده اید من 27 سال است که او را می شناسم اندیشه اش در دامان مادری آموزگار و پدری شاید انقلابی پرورده شده است اندیشه ای که نه من و نه شما نمی توانیم بر رد آن حتی واژه ای بیان نمایم. 27 سال است که نظام جمهوری اسلامی تربیت فرزندم را بر عهده داشته است او میراث دار اندیشه های نسل بنده و شماست. گواهی می دهم دغدغه های او همان است که بسیاری از دوستان و خویشانمان را در آن سالها در پس همین دیوارها و دری که اکنون با حکم شما باز و بسته می شود را به سبب آن چشم در راه بودیم. گواهی می دهم دغدغه های فرزندم علی همان است که بسیاری را مردانه در سالهای کودکی فرزندم مفتخر به نام شهید و جانباز و رزمنده و آزاده و ایثارگر کرد و خوشا آنکه حضرتعالی نیز در این رهگذر در راه اعتلای وطن و صیانت از آزادی ملت به صفت جانبازی مفتخر گشتید.

دادستان محترم تهران

سی سال پیش قرارمان این نبود که در چنین روزی فرزندانمان را به بند بکشیم و زیر ضربات مشت و لگد بازجو ببریم و پدران و مادران کهنسال را گریان و نالان در پای دیوارهای لرزان اوین به نظاره نشینیم، دسته دسته دانشجویان را از سر کلاس درس به سلول انفرادی ببریم و وکلای ایشان را از پشت در زندان برانیم و بازجو آن کند که می خواهد آن گوید ککه دیوار از شرم فرو ریزد و برای فرزندانمان که دربند وامانده اند راهی نماند جز اعتصاب غذا. و خود نیک می دانید این نیست همه آنچه که هست و نباید باشد.

و اگر نمی دانید قاطعانه می گویم بیش از یک ماه فرزندم علی در انفرادی بند 240 در بند است در روزهای نخست بازجویی در برابر اصرار غیرقانونی بازجو جهت قبول اتهامات واهی قانونا مقاومت می کند و به همین علت توسط بازجویش به شدت ضرب و شتم می شود و در جهت تظلم و اعتراض چهار روز را دست به اعتصاب غذا می زند. ناباورانه می بینیم همه آنچه را که نبایست ببینیم. حالیه اشک در چشم و خشم در دل و آه بر لب در برابر این سی سال نشسته ام و سرانجام کار را می نگرم. نمی دانم آنگاه که بر حسب وظیفه انسانی خود با فرزند دربندم ملاقات نمودید در وجود نحیف و چشمان کم سوی او چه دیدید؟ مجرمی خطرناک و جانی بالفطره که شرارت سرتاپای او را فراگرفته و دهها و صدها نفر را به خاک سیاه نشانده و یا اینکه مادران بسیاری را داغدار کرده و پدران بیشماری را سیاه پوش، و یا اینکه صدها قبضه سلاح سرد و گرم و اسناد طبقه بندی شده و محرمانه و اسناد جعلی از او کشف شده و زخم خوردگان از ترس او شهامت شکایت ندارند؟ و این چنین است که می بایست او در سلول نمور انفرادی بماند تا شاکیانش شهامت شکایت یابند و جرایمش یکی پس از دیگری کشف و افشا شوند.

اما آنچه را که خود شما به ایشان تفهیم کردید غیر از این همه است. علی دانشجویی است با جسمی رنجور و اندیشه ایی سترگ و آرمانی پویا به زیبایی آزادی، سلاح و ادوات جرمش همین یک قلم است که امروز از آن دور افتاده است و آثار جرمش همه در صفحات روزنامه ها و تارنماها با نام زیبایش هویدا که نه پنهان شدنی است و نه اراده ایی برای پنهان ماندن آن وجود دارد. از قرار معلوم بازجویی اش نیز تمام شده است، چشمان خانواده اکنون در آستانه نوروز حضور او را مشتاقانه انتظار می کشد، حال که با درایت و سیاست جنابعالی بسیاری از همبندان و هم وندان علی یا آزاد شده اند و یا در شرف آزادی هستند از شما نه به عنوان یک همرزم که به عنوان یک دادخواه و از باب تظلم تقاضا دارم همه چشمان نگران درپای دیوارهای اوین را شاد نموده و آنچه را که حقمان است به ما برگردانید. بی شک خود بهتر از هر کس دیگری می دانید مطالبه آزادی فرزندانمان حقی است که دیر یا زود ستانده می شود چه نیکوست که این امر به ید حضرتعالی و در آستانه نوروز باشد.

جناب آقای جعفری دولت آبادی

در پایان لازم می دانم در کمال صحت عقل و آزادی و اختیار اقرار کنم که به قول مشهور اقرار العقلاء علی انفسهم جایز بل نافذ اینجانب جواد ملیحی پدر علی ملیحی اقرار می کنم من نیز در جرم فرزندم شریک هستم و همان را می اندیشم که او می اندیشد و اگر او را به این جرم بازداشت نموده اید شایسته و بایسته است به استناد وظیفه شرعی و قانونی مستندا به این اقرار من را نیز همراه او به بند بکشید. باشد تا راه سی سال پیش رفته را دوباره روم با این تفاوت که اینبار من در همان راهم و شما .... .

با تجدید احترام
جواد ملیحی
24/12/88
پای دیوار زندان اوین

خالد بن لادن خواستار آزادی اعضای خانواده خود شد

العربیه نت : یکی از فرزندان اسامه بن لادن رهبرالقاعده از آیت الله خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی ایران خواست نسبت به آزادی اعضای خانواده خود که در ایران به سر می برند اقدام کند.

خالد بن لادن در نامه ای که امروز دوشنبه 15-3-2010 بر روی سایت اطلاع رسانی القاعده منتشرشده است تاکید کرده است مقامات تهران بارها " درخواست های وساطت " برای آزادی اعضای خانواده اسامه بن لادن را رد کرده است.

منابع خبری در دسامبرسال گذشته اعلام کرده بودند یکی از دختران اسامه بن لادن که به همراه اعضای خانواده خود از سال 2001 در ایران بازداشت شده اند هنگام خروج ازمحل اقامت خود به همراه ماموران ایرانی از غفلت آنها استفاده کرده و خود را به سفارت سعودی در تهران رساند.

عمر بن لادن دیگر فرزند بن لادن پیشتر در گفتگو با العربیه نت اعلام کرده بود که 25 نفر از اعضای خانواده او از افغانستان وارد ایران شده و دراین کشور بازداشت شدند.

خالد بن لادن در نامه خود به اظهارات منوچهرمتکی وزیرخارجه ایران اشاره کرده و از اینکه گفته بود از وارد شدن دختر بن لادن وچگونگی پناه بردن او به سفارت سعودی اطلاع ندارد اظهار تعجب کرده است.

او همچنین از " سختی هایی که اعضای خانواده او در زندان ها ، و مبتلا شدن زنان وکودکان بازداشت شده به بیماری های روانی " سخن گفت.

بر اساس اظهارات فرزند بن لادن اعضای خانواده او شامل " ایمان وسعد ( 29 ساله ) ، عثمان ( 25 ساله ) ، فاطمه ( 22 ساله ) ، حمزه ( 20 ساله ) و خیریه همسر بن لادن به همراه 11 نفر دیگر از فرزندانشان " در ایران به سرمی برند.

خالد بن لادن خواستار آزادی اعضای خانواده خود شد

العربیه نت : یکی از فرزندان اسامه بن لادن رهبرالقاعده از آیت الله خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی ایران خواست نسبت به آزادی اعضای خانواده خود که در ایران به سر می برند اقدام کند.

خالد بن لادن در نامه ای که امروز دوشنبه 15-3-2010 بر روی سایت اطلاع رسانی القاعده منتشرشده است تاکید کرده است مقامات تهران بارها " درخواست های وساطت " برای آزادی اعضای خانواده اسامه بن لادن را رد کرده است.

منابع خبری در دسامبرسال گذشته اعلام کرده بودند یکی از دختران اسامه بن لادن که به همراه اعضای خانواده خود از سال 2001 در ایران بازداشت شده اند هنگام خروج ازمحل اقامت خود به همراه ماموران ایرانی از غفلت آنها استفاده کرده و خود را به سفارت سعودی در تهران رساند.

عمر بن لادن دیگر فرزند بن لادن پیشتر در گفتگو با العربیه نت اعلام کرده بود که 25 نفر از اعضای خانواده او از افغانستان وارد ایران شده و دراین کشور بازداشت شدند.

خالد بن لادن در نامه خود به اظهارات منوچهرمتکی وزیرخارجه ایران اشاره کرده و از اینکه گفته بود از وارد شدن دختر بن لادن وچگونگی پناه بردن او به سفارت سعودی اطلاع ندارد اظهار تعجب کرده است.

او همچنین از " سختی هایی که اعضای خانواده او در زندان ها ، و مبتلا شدن زنان وکودکان بازداشت شده به بیماری های روانی " سخن گفت.

بر اساس اظهارات فرزند بن لادن اعضای خانواده او شامل " ایمان وسعد ( 29 ساله ) ، عثمان ( 25 ساله ) ، فاطمه ( 22 ساله ) ، حمزه ( 20 ساله ) و خیریه همسر بن لادن به همراه 11 نفر دیگر از فرزندانشان " در ایران به سرمی برند.

دو تاکتیک، برای رسیدن به یک استراتژی

دو تاکتیک، برای رسیدن به یک استراتژی
بازی بزرگ امریکا با اروپا
برای تحمیل حمله به ایران


امریکا و اسرائیل بازی زیرکانه ای را با ایران و اتحادیه اروپا پیش می برند. درحالیکه هر دو کشور خواهان ضربه نظامی به ایران هستند، از مدتی پیش فشار سنگینی را به اتحادیه اروپا، روسیه و چین می آورند تا دسته جمعی با تشدید تحریم های سیاسی و اقتصادی ایران و حتی محاصره دریائی ایران موافقت کنند.

این تحریم ها، یک ضربه سنگین سیاسی و اقتصادی است به اتحادیه اروپا و دو کشور روسیه و چین. نفوذ و پایگاه اقتصادی اتحادیه اروپا و دو کشور چین و روسیه در خلیج فارس، درمقایسه با امریکا تقریبا هیچ است! مگر فرانسه که اخیرا چند قرارداد نظامی با قطر بسته است. یگانه کشور منطقه که آنها در آن نفوذ و پایگاه اقتصادی دارند ایران است. درعین حال که امریکا از چنین نفوذی در ایران برخوردار نیست.

به این ترتیب، فشار امریکا برای تحمیل قبول تحریم های جدید علیه ایران و حتی محاصره دریائی ایران و گذراندن آن بعنوان یک قطعنامه از شورای امنیت سازمان ملل، نه تنها فشاری اقتصادی و سیاسی به ایران، بلکه فشاری اقتصادی به اتحادیه اروپا و چین و روسیه است.

اگر آنها تن به این تحریم و محاصره بدهند، دستشان از تنها کشور منطقه که در آن نفوذ اقتصادی و سیاسی دارند کوتاه می شود. و این سود اقتصادی و سیاسی بزرگ امریکاست.

اما همه بازی این نیست. این تنها یک روی سکه است. روی دیگر سکه، که می تواند روی اصلی آن باشد چنین است:

کشورهای بزرگ اروپائی، چین و روسیه برای حفظ پایگاه اقتصادی و سیاسی خود در ایران، تن به تحریم ها ندهند، اما با سیاست نظامی، یعنی ضربه نظامی به ایران، به امید کوتاه مدت بودن و محدود بودن این ضربه موافقت کنند. دراینصورت امریکا، که در عراق و افغانستان حضور نظامی دارد و نمی خواهد پرچمدار یک جنگ دیگر در منطقه شود، اروپائی ها را برای چنین حمله ای جلو خواهد انداخت. یعنی وظیفه چنین حمله ای را برعهده ناتو می گذارند. پیمانی نظامی که امریکا نیز در آن حضور دارد، اما حمله نظامی بنام امریکا به تنهائی تمام نخواهد شد و حتی امریکا می تواند خود را بصورت گسترده هم درگیر چنین حمله ای نکنند.

شعله های جنگ تازه ای بالا می گیرد و تمرکز افکار عمومی جهان روی اقدامات جنگی امریکا در عراق و افغانستان از حالت متمرکز خود خارج می شود.

شاید، چین و روسیه نیز با این امید که این ضربه کوتاه مدت و محدود خواهد بود و نتیجه آن می تواند بر سر عقل آمدن حاکمیت نظامی ایران باشد، مخالفتی با آن – حداقل بصورت علنی- نداشته باشند!

در اینصورت، امریکا با دست کشورهای بزرگ اروپائی فاجعه را خواهد آفرید. یعنی "مار" را نه با دست خود، بلکه با دست اروپائی ها خواهد گرفت!

در هفته ای که گذشت، روزنامه مهم اقتصادی "هندلس بلات" آلمان، سلسله دلائلی را در مخالفت با تحریم ها و محاصره اقتصادی امریکا ذکر کرده بود، که معنای آن جز وحشت شرکت های بزرگ اقتصادی آلمان از قبول تحریم های جدید اقتصادی ایران نبود. در پشت این وحشت و مخالفت که وضع بحرانی اقتصاد آلمان نیز آن را تشدید می کند، پذیرش راه حل دوم، یعنی حمله به ایران نیست؟

انتصاب معاون برای وزارتخانه ها

انتصاب معاون برای وزارتخانه ها
از سوی دفتر مصباح یزدی در قم


سلام- از مدتی پیش معاونان وزارتخانه ها و مشاوران دولت احمدی نژاد را آیت الله مصباح یزدی در قم تعیین و به هیات دولت ابلاغ می کند. آخرین نمونه این انتصاب ها "حمیدرضا شاه آبادی" معاون جدید هنری وزارت ارشاد است، که از دانش آموخته های مدرسه حقانی و از مریدان مصباح یزدی است. کسی که هیچ قرابتی با هنر ندارد و از حوزه علمیه قم به وزارت ارشاد آمده است.

شاه آبادی سه ماه پیش برای اینکه سابقه هنری داشته باشد، از قم به تهران فرستاده شد تا به عنوان قائم مقام معاونت هنری وزارت ارشاد منصوب شود.

معاون فرهنگی ارشاد "محسن پرویز" نیز از همین کانال وارد کابینه شده و البته از نویسندگان شبنامه ها و روزنامه های سپاه هم هست.

روز تشییع جنازه پرویز مشکاتیان، وقتی "ایمانی خوش خو" معاون فرهنگی ارشاد برای سخنرانی بالا رفت، عده ای او را به خاطر مدیریت در دولت کودتا هو کردند. ایمانی خوش خو از دهانش در رفت و گفت: من از خودتان هستم.

یک هفته پس از پایان جشنواره فجر، فرمان برکناری وی از دفتر مصباح صادر شد و جانشین وی نیز از همان دفتر ابلاغ شد.

روزنامه آلمانی هندلس بلات (اوراق تجاری)

سود تحریم ایران
به جیب فرماندهان سپاه می رود
ترجمه عسگر داوودی(خلاصه شده)



در جمهوری اسلامی اقتصاد مخفی و نیمه مخفی دولتی وجود دارد. به این معنی که دولت و دستاندرکاران دولتی - بویژه فرماندهان سپاه و نیز شرکت های وابسته به سپاه- در امور اقتصادی دخیل و دارای منافعی قوی هستند. همچنین در جمهوری اسلامی سپاه پاسداران در بخش بزرگی از قاچاق کالا دخالت داشته و می تواند بزرگترین برنده تحریم ها شود. در رابطه با تحریم بنزین نیز تحریم های سال 2007 نشان داد که با وجود این که اعمال این تحریم باعث نارضایتی عمومی شد، اما از طرف دیگر سپاه پاسداران و عواملش از طریق قاچاق بنزین پول های هنگفتی به جیب زدند.







زمانی تحریم ها اهرام های قوی محسوب می شوند که در وهله اول کشور تحریم شوند رفتار خود را عوض کند و در وهله دوم امکان دسترسی به اهداف مشخصی برایش ناممکن شود و یا اینکه مجبور شود برای رسیدن به آن اهداف هزینه های سنگینی بپردازد. البته باید توجه داشت که تحریم ها در کلیت خود روش های درمانی محسوب نمی شوند. بدیهی است که بدون استثنا قبل از هر تحریمی باید به نتیحه و پیامد های آن به طور جدی اندیشید. به این معنا که اعلام تحریم فقط به قانع کردن خود تحریم کننده و افکار عمومی مرتبط با تحریم کننده منجر نشود، بلکه تحریم باید تاثیرات لازم و مورد نظر را ایجاد کند.

بحث چگونگی تحریم جمهوری اسلامی گسترده و مختلف است بخشی از مسئولین سیاسی معتقداند که مجموعه ای از تحریم ها ضروری است و بخشی دیگر بر این عقیده اند که این بخش از تحریم ها در عمل به مردم آسیب می رساند.



در هر حال در رابطه با تحریم جمهوری اسلامی توجه به موارد زیرضروری است:



اول: هر نوع تحریمی دارای پیامد های سیاسی ویژه خود است و از جمله به افکار عمومی ثابت می شود که رژیم تحریم شونده در سطح بین المللی تنها و بدون دوست و حامی است.

تحریم ها لازم است تا با تائید شورای امنیت سازمان ملل انجام شود. تائید شورای امنیت سازمان ملل باعث می شود که به مردم ایران نشان داده شود که این کشور فقط با چند کشور که به آن ها «دشمنان امپریالیستی» نام داده طرف نیست بلکه با جمعی از ملل و حکومت های دنیا مشکل دارد.

تحریم هائی که فقط از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا اعمال شود دارای تاثیرات سیاسی قابل توجهی نیست. بدون حضور سازمان ملل در تحریم ها، در سطح دنیا این توهم بوجود می آید که کشورهای دنیا بر علیه یکه تازی های جمهوری اسلامی با هم متحد نیستند و قادر نیستند متحد عمل کنند. و این ادعای احمدی نژاد را که ادعاهای آمریکائی ها و اروپائی ها بدون پشتیبانی و در حال تضیعف و از دست دادن توان ها خود می باشند را القا می کند. اتحاد عمل و مشروعیت کل تحریم کنندگان باعث پذیرش تحریم ها در افکار عمومی جهان می شود. باید توجه داشت که تحریم ها هزینه هائی نیز برای خود تحریم کنندگان در پی دارد. بطور مثال باید گفت زمانی که شرکت های آلمانی از ارسال بعضی از کالا ها به ایران چشم پوشی کنند، بلافاصله از طرف چینی ها این خلاء پر می شود و عملا فشاری بر جمهوری اسلامی وارد نمی شود. به این ترتیب مشخص می شود که زیان های این نوع تحریم های از قبل محاسبه نشده است. این نوع تحریم ها حتی اگر با اتحاد عمل تعدادی از کشورها نیز همراه باشد عملا بی نتیجه خواهد بود. از این بدتر زمانی است که یک شرکت آلمانی تولید کننده یک نوع وسیله نقلیه ویژه، زمانی که به عنوان اعمال فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی از ارسال این نوع کامیونهای ویژه به ایران خودداری می کند، یک شرکت سوئدی بلافاصله این خلاء را پر کرده و کامیون های مشابه را به جمهوری اسلامی می فروشد.( در این جا ظاهرا فروش کامیون های آب پاش ضد تظاهرات مورد نظر نویسنده است که اخیر گفته می شود که جمهوری اسلامی از سوئد وارد کرده است.م)



دوم: در جمهوری اسلامی اقتصاد مخفی و نیمه مخفی دولتی وجود دارد. به این معنی که دولت و دستاندرکاران دولتی - بویژه فرماندهان سپاه و نیز شرکت های وابسته به سپاه- در امور اقتصادی دخیل و دارای منافعی قوی هستند. همچنین در جمهوری اسلامی سپاه پاسداران در بخش بزرگی از قاچاق کالا دخالت داشته و می تواند بزرگترین برنده این تحریم ها شود.

در رابطه با تحریم بنزین نیز تحریم های سال 2007 نشان داد که با وجود این که اعمال این تحریم باعث نارضایتی عمومی شد، اما از طرف دیگر سپاه پاسداران و عواملش از طریق قاچاق بنزین پول های هنگفتی به جیب زدند.



سوم: مسائل مالی و تجاری دخیل در امور تحریم ها و یا موضوع بیمه کالاها و حمل و نقل و امور بانکی مربوطه و همچنین بیمه کشتی های ایرانی زمینه عدم رعایت جدی تحریم را از طرف شرکت های دینفع خنثی می کند.

بدون یک تحریم کامل، عملا بخشی از کالا های تحریم شده به جمهوری اسلامی رسانده می شود. البته با هزینه وقیمتی به مراتب بالاتر. در عین حال قانون تجارب نشان می دهد التهاب های سیاسی احتمالی در خلیج فارس ممکن است اوج بگیرد و متاثر از آن قیمت نفت افزایش یابد. این حادثه نیز عملا می تواند میلیون ها دلار به جیب جمهوری اسلامی سرازیر کند. باید توجه داشت که با افزایش قیمت نفت- به طور مثال یک دلار در هر بشکه-، در یک قلم حدود یک میلیارد دلار نصیب جمهوری اسلامی می شود. بدیهی است که برای جمهوری اسلامی به مراتب راحت تر است که در اثر بروز یک التهاب سیاسی و یا با ایحاد یک التهاب سیاسی مصنوعی در خلیح (فارس) و با بستن تنگه هرمز قیمت نفت را افزایش دهد. در هر حال، باید توجه داشت که هر نوع تحریم ایران منجر به افزایش قیمت نفت در سطح جهان خواهد شد.



چهارم: هدف جدید تحریم ها ازطرف سازمان ملل این است که جمهوری اسلامی را از ادامه فعالیت های اتمی اش باز دارد و به مذاکره با پنج قدرت شورای امنیت به اضافه آلمان وادارد کند. در اینمورد جای شک و تردید جدی وجود دارد که اساسا تحریم های جدید و مورد نظر مورد تائید مجموعه دسته بندی شورای امنیت قرار گیرد؟

می توان تصور کرد که برنامه های اتمی جمهوری اسلامی در اصل برای تولید برق نیست و در دارای اهداف تسلیحاتی و نظامی و تولید بمب اتم است. اگر چنین است باید پذیرفت که تهدید به تحریم های اقتصادی و مجازات ها تائثر مهمی بر تصمیم گیری های جمهوری اسلامی نخواهد داشت. به همین دلیل نیز رهبری سیاسی جمهوری اسلامی پیشنهاد های قبلی بین المللی را نپذیرفته است، زیرا این پیشنهاد ها فقط اقتصادی بوده اند و ربطی به سیاست امنیتی جمهوری اسلامی ندارند.

البته موضوع محدودیت سفر مسئولین جمهوری اسلامی را می توان بیشتر مورد بررسی قرار داد.

یک تحریم بین المللی در بخش تسلیحاتی نیز که بتواند از فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی جلوگیری کند نیز تاکنون نه فقط بی نتیجه مانده، بلکه در ادامه می تواند منجر به خرید و فراهم کردن انواع سلاح های خارجی در جمهوری اسلامی منجر شود و آنها تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را تشدید کنند.



پنجم: اغلب بحث می شود که تحریم های اعلام نشده دارای تاثیر بهتری هستند و برای تعدادی از کشورها نیز اعمال آن به مراتب راحت از تصمیم گیری های قطعنامه ای و رسمی است. مثلا تصمیم به عدم تحویل موشک های اس ت 300 روسی از آن جمله است که البته در روابط سیاسی روسیه و جمهوری اسلامی آثار خود را بر جای می گذارد. بدون یک تصمیم گیری سیاسی بین المللی که نتیحه آن در یک قطعنامه جهانی منعکس باشد و بدون فشار های مستقیم و غیر مستقیم بین المللی نتیجه ای که آرزو می شود حاصل نخواهد شد.



ششم: موضوع حقوق بشر نباید با موضوع اختلافات اتمی ادغام شود. تحریم سفر افراد مشخصی از مقامات جمهوری اسلامی- بویژه اتخاذ تصمیم و عمل برای ندادن ویزا به بعضی از مسئولین جمهوری اسلامی و مسدود کردن حساب های آنها در بانک های خارجی- می تواند یک عامل مهم برای اعمال فشارها محسوب شود. بارها تاکید شده که لازم است سازمان ملل اسامی تعدادی از مسئولین سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی را که افکار عمومی نسبت به آنها نظر منفی دارد و افرادی هستند که حقوق بشر را در ایران زیر پا می گذارند منتشر و اعلام شود، تا ورود این افراد به تعدادی از کشورها و طبیعتا به اتحادیه اروپا ممنوع شود. این مورد می تواند شامل افسران نظامی، مسئولین امور قضائی و دانشگاهی نیز بشود. افرادی که اجازه حمله به تظاهرات خیابانی، دانشگاهی را صادر کرده اند. چنین اقدامی یک عمل سمبولیک است که نشان می دهد اتحادیه اروپا به مسئله حقوق بشر در ایران توجه دارد.

هفتم: در مذاکرات متقابل لازم است تا علایق جانبی جمهوری اسلامی نیز مورد توجه واقع شود. بطور مثال موضوع افعانستان و عراق و مسائل مشترک و مطرح میان اتحادیه اروپا و امریکا و همجنین موضوع کنترل مواد مخدر در افغانستان و کشورهای اطراف و نیز مثلا موضوع راهزنان دریائی در خلیح (فارس).

پرواز وحشت، با شماره 747

خبر را منتشر نکردند، تا ماجرا سیاسی نشود!
پرواز وحشت، با شماره 747
در دو آسمان سنندج و تهران


پرواز شماره 747 تهران - سنندج پس از اینکه در یک هوای صاف نتوانست به زمین بنشیند و چندین بار با تکان های وحشتناک مسافرینش را به وحشت انداخت، سرانجام چرخهایش باز نشد و پس از چند ساعت سرگشتگی و سرگردانی، مسافران را به فرودگاه مهرآباد بازگرداند. ما را به ترمینال 4 فرودگاه بردند. همه معترض بودند و وحشت زده. می خواستند بدانند آن بالا- در آسمان- چه شده بود. اما کسی پاسخ نمی داد.

این پرواز حتی در تهران هم نمی توانست به زمین بنشیند و حدود نیمساعت در آسمان تهران چرخ می زد و مسافران را جان بر کف کرده بود. خلبان با مسئولیت و ریسک خود هواپیما را در باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشاند. بازهم گلی به گوشه جمالش. او به مسافران گفت این ریسک را در فرودگاه غیراستاندارد سنندج نکرد چون احتمال آتش گرفتن هواپیما بود.

بجای پاسخ به مردم، فورا دستور صادر شد که خبر منتشر نشود زیرا ماجرا سیاسی نیست، اما اگر منتشر شود سیاسی می شود.

خرید 6 هزار کامیون چینی

این شرکت متعلق به سپاه و رئیس آن سردار"نوری" است
خرید 6 هزار کامیون چینی
توسط شرکت "تجارت آسیا"



سلام- اخیرا درباره یکی‌ از معاملات سپاه پاسداران اطلاع پیدا کردم که برایتان می نویسم:

این گزارش مربوط است به قرار داد معروف کامیون‌های چینی‌.این کامیون‌ها به تعداد ۶هزار دستگاه توسط شرکتی بنام "تجارت آسیا" به مدیریت سردار "نوری" در شرکت ایران خودرو منعقد شد. شرکت مزبور توسط مجتبی‌ خامنه‌ای حمایت می شود و اعضای هیات مدیره آن نیز ۵ نفر از پاسداران بازنشسته و شاغل می باشند. کامیون مورد نظر بدون بررسی‌ تکنیکی‌ خریداری شد. سازنده کامیون یک شرکت کوچک چینی‌ است که با این قرار داد وضع آن بطور کلی‌ دگرگون شده است. برای این معامله، مبلغ ۱۲میلیون دلار با اسم رمز مجتبی‌ خامنه‌ای در یک بانک در دُبی واریز شد. این کامیون ها بعلت نقص فنی 80 در صد واژگونی در جاده دارند. همین شرکت، بعد ازاین قرارداد، نمایندگی "ایران خودرو" را در چین عهده دار شده است.