Thursday, June 30, 2011

فیلم / سخنان احمدی نژاد که شب گذشته صدا و سیما آنها را سانسور کرد

تظاهرات مخالفان در سوریه در چهاردهمین هفته اعتراض‌ها

برپایه گزارش‌های منتشر شده، هزاران معترض سوری روز جمعه بار دیگر به خیابان‌ها ریخته و علیه حکومت بشار اسد شعار سر دادند؛ آنگونه که مخالفان دولت اعلام کرده‌اند در این روز دست کم ۱۲ نفر کشته شده‌اند.




گروه‌ها حقوق بشر سوری می‌گویند از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه بیش از ۱۴۰۰ نفر به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند که بیشتر آنها افراد غیرمسلح بوده‌اند.



دولت سوریه با این حال آمار اعلام شده از سوی مخالفان را نادرست خوانده و «اوباش مسلح» و توطئه خارجی را عامل ناآرامی‌های این کشور می‌داند.



آسوشیتدپرس به نقل از یک فعال سوری گزارش می‌دهد که روز جمعه هزاران نفر از معترضان در سراسر کشور و از جمله در دمشق تظاهرات ضدحکومتی کردند.



برپایه این گزارش و به نقل از مخالفان حکومت یکی از بزرگترین تجمع‌ها در شهر حماه بوده که نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمده بودند.



با این حال تلویزیون دولتی در همین روز تصاویری نشان داد که هواداران بشار اسد با پرچم‌های سوریه در شماری از شهرهای این کشور تجمع کرده بودند.



از سوی دیگر در پی درگیری‌های خونین در شهرهای مرزی سوریه، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر با عبور از مرز خود را به ترکیه رسانده‌ و به طور موقت اسکان داده شده‌اند.



از آنجا که دولت سوریه بیشتر خبرنگاران خارجی را از ورود به کشور منع کرده، تایید خبرهای منتشر شده، با دشواری روبرو است.



در ۱۴هفته‌ای که از ناآرامی‌ها در سوریه می‌گذرد، دولت بشار اسد می‌گوبد ۵۰۰ سرباز و پلیس کشته شده‌اند؛ دولت سوریه همچین قتل بسیاری از غیرنظامیان را نیز به عهده گروه‌های مسلح دانسته است.



از سوی دیگر، در حالی که نیروهای دولتی با مخالفان را به شدت سرکوب کرده‌اند، بشار اسد وعده گفت‌وگوی ملی درباره ایجاد اصلاحات در این کشور را داده است.



بشار اسد در اقدامی نادر به شماری از منتقدان اجازه داد که روز دوشنبه در کنفرانسی در دمشق شرکت کنند و درباره بحران این کشور به بحث و گفت‌وگو بنشینند.



با این حال هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، برگزاری این نشست در دمشق را کافی ندانست و اظهار داشت: «کاملا آشکار است که که دولت سوریه مهلت زیادی برایش باقی نمانده است.»



وزیر خارجه ایالات متحده افزود: «مقام‌های سوری یا می‌گذراند یک فرآیند جدی سیاسی در کشور صورت گیرد که علاوه بر اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در سراسر سوریه شامل گفت‌وگوی سازنده با اپوزیسیون و جامعه مدنی باشد، یا اینکه آنها هرچه بیشتر شاهد مقاومت سازماندهی شده خواهند بود.»



روز چهارشنبه خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های تازه‌ای را علیه نیروهای امنیتی سوریه به خاطر نقض حقوق بشر وضع کرده است؛ خزانه‌‌داری آمریکا ایران را نیز به حمایت از نیروهای امنیتی سوریه متهم کرده و بدین خاطر تحریم‌هایی را نیز علیه تهران وضع کرده است.

واکنش علی مطهری به سخنان احمدی نژاد/ چرا ایشان فقط در باره پرونده دوستان خود اعتراض می کند؟

واکنش علی مطهری به سخنان احمدی نژاد/ چرا ایشان فقط در باره پرونده دوستان خود اعتراض می کند؟




تابناک : علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به سخنان اخیر احمدی نژاد در مورد خط قرمزبودن کابینه واکنش نشان داد.



مطهری گفت:آقای رئیس جمهور گفتند برخورد با اعضای کابینه یک حرکت سیاسی است و برای فشار به دولت انجام می شود. به نظر من این قضاوت درست نیست و ناشی از بدبینی ایشان به دستگاه قضایی کشور و دشمن پنداری دیگران است. در ماجرای مرحوم کردان هم ایشان می گفتند این یک کار سیاسی است، در حالی که یک کار کاملا ارزشی بود. نظام و گروه های سیاسی و مردم خیر احمدی نژاد را می خواهند و تلاش می کنند ایشان را از یک جریان فکری و رفتاری غلط جدا کنند. در نهایت آقای احمدی نژاد باید میان آرمان های انقلاب اسلامی و آرمان های آقای مشایی یکی را انتخاب کند. مثلا انقلاب اسلامی به دنبال احیای تمدن بزرگ اسلامی است و آقای مشایی به دنبال بازگشت به ایران باستان است. این دو با هم قابل جمع نیستند. یا درباره آزادی های اجتماعی، آقای مشایی متمایل به آزادیهای غربی است.



مطهری همچنین در باره مذاکره احمدی نژاد با رئیس قوه قضاییه در باره پرونده های اتهامی گفت: مسئله این است که چرا احمدی نژاد در موارد مشابهی که قبلا درباره مخالفان دولت رخ داد به عنوان مدعی العموم اعتراض نکردند و فقط درباره دوستان خود اعتراض می کنند. دیدم که آقای جوانفکر هم به زندانی شدن آقای امیری فر اعتراض کرده است. این اعتراض شاید وارد باشد، اما چرا آقای جوانفکر تا کنون به موارد مشابه در مورد مخالفان دولت اعتراض نکرده است.



نهاد رياست جمهوری: اتهامات اخیر علیه مشایی و بقایی کذب محض است

نهاد رياست جمهوری: اتهامات اخیر علیه مشایی و بقایی کذب محض است


آفتاب: معاونت اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری اتهامات اخیر علیه آقایان مشایی و بقایی را کذب محض اعلام کرد.



به گزارش آفتاب، پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: اداره کل روابط عمومی معاونت اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، در پی انتشار رسمی و رسانه ای اظهارات آقای نوروزی نماینده مردم شریف رباط کریم مبنی بر ایراد اتهامات متعدد و طرح شکایت علیه آقایان مشایی و بقایی در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، اطلاعیه ای را به شرح ذیل منتشر نمود:



به دنبال انتشار رسمی و رسانه ای اظهارات آقای نوروزی نماینده رباط کریم مبنی بر ایراد اتهامات متعدد و طرح شکایت علیه آقایان مشایی و بقایی در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، که در آن ها علی رغم تکذیب چندباره، به ارتباط آقایان مشایی و بقایی با شرکت سمگا، پروژه هتل سازی در بلاروس، ساخت مجتمع تالارهای کیش و غریب تر از همه ارتباط با واردات قاچاق سیگار مارلبورو به ایران!!، اشاره های کذب شده است، نکات ذیل به اطلاع عموم مردم شریف ایران می رسد:



1- پیش از این چندین و چند بار به این گونه جو سازی ها و شایعه پراکنی ها مبنی بر رد و تکذیب اتهام های فوق پاسخ داده شده؛ اما متأسفانه هم چنان این قبیل شایعات نادرست به طرق مختلف منتشر می شود.



2- نظر به انتشار و انعکاس اکاذیب متعدد از طرف آقای نوروزی، آقای بقایی رسماً از ایشان بابت انتشار این شایعات و کذبیات، به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و مراجع قضایی شکایت نموده است.



3- عموم مسئولان محترم کشور و رسانه ها را به رعایت انصاف و اخلاق در طرح مسائل و تأسی بی قید و شرط از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حفظ آبروی افراد فرا می خوانیم.

پس از خودداری صدا و سیما ، دولت فیلم هشدار احمدی‌نژاد را منتشر کرد

پس از خودداری صدا و سیما ، دولت فیلم هشدار احمدی‌نژاد را منتشر کرد




دیگربان : فیلم مصاحبه محمود احمدی‌نژاد با گروهی از خبرنگاران که حاوی تهدید مخالفان و منتقدان دولت است٬ پس از خودداری صدا و سیما از پخش٬ در سایت رسمی دولت منتشر شد.



آقای احمدی‌نژاد پس از جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه (هشتم تیرماه) بازداشت برخی نزدیکانش را «سیاسی» خوانده و گفته بود: «جریانی برای مطامع خود دست به این اقدامات زده است.»



وی افزوده بود که برخورد با کابینه‌اش خط قرمز وی محسوب می‌شود و تحمل «دست‌اندازی» به برخی از دوستان و نزدیکانش را ندارد و لذا سکوت «وحدت بخش» خود را خواهد شکست.



فیلم این بخش از اظهارات احمدی‌نژاد پس از آنکه در هیچ یک از رسانه‌های رسمی پخش نشد٬ از زاویه و کیفیتی متفاوت با دوربین‌های رسانه ملی در سایت رسمی دولت منتشر شده است.



سایت «سفیر» در این‌باره نوشته که «تاکنون سابقه نداشته است فیلم برنامه‌های رسمی رئیس دولت که در فضایی کنترل شده و محدود انجام می‌شود خارج از رسانه ملی پخش شود.»



به نوشته این سایت «انتشار این فیلم می‌تواند تکمیل کننده این بخش از اظهارات احمدی‌نژاد باشد که در همین مصاحبه گفته بود بر اساس وظیفه‌اش مسائل مورد نظر خود را با مردم در میان خواهد گذاشت.»



سایت «سفیر» افزوده که تیم احمدی‌نژاد با پخش این فیلم «سعی کرد این پیام را به مسئولان برساند که در صورت عدم پخش همه مطالب و احیانا افشاگری‌های آینده رئیس جمهور امکان در اختیار گرفتن هر ابزاری از سوی منحرفان قانون ستیز وجود دارد.»



با علنی شدن تنش‌ها میان احمدی‌نژاد و خامنه‌ای٬ رئیس دولت دهم به طور نامحسوس تحت کنترل شدید محافظه‌کاران و نهاد‌های وابسته به حاکمیت درآمده است.



لغو سخنرانی مهندس لطف الله میثمی در اصفهان

لغو سخنرانی مهندس لطف الله میثمی در اصفهان




جــرس: جلسه سخنرانی مهندس لطف الله میثمی در اصفهان با دخالت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی لغو شد.



به گزارش تارنمای «انجمن حامیان حقوق بشر در اصفهان»، جلسه سخنرانی مهندس لطف الله میثمی که به مناسبت عید سعید مبعث و به همت برخی از فعالین و کنشگران مدنی – اجتماعی اصفهان تشکیل شده بود، پس از شروع برنامه و قرائت قرآن، با حضور نیروهای اطلاعاتی و امنیتی وسپس انتظامی بدون ارائه حکم و یا دلیل مشخص تعطیل گردید.



بر اساس این گزارش، جلسه مذکور در ساعت هفت بعد از ظهر روز چهارشنبه هشتم تیرماه و مقارن با شب عید مبعث در منطقه ای در نزدیکی شهر نجف آباد اصفهان برگزار شده بود، که نیروهای امنیتی و انتظامی حاضر در محل پس از ورود اقدام به فیلم برداری از حاضران نمودند.



همچنین آمده است قبل از آغاز سخنان لطف الله میثمی، با وجود اعتراض شرکت کنندگان به دلیل حضور غیر قانونی و بدون ارائه حکم قضایی و همچنین فیلم برداری بدون مجوز نیروهای امنیتی در یک ملک خصوصی، یکی از نیروهای امنیتی با استقرار در محل سخنران و از طریق میکروفن لغو جلسه را اعلام نمود و سپس مدعوین حاضر در جلسه را مجبور به خروج و ترک محل نمودند.

جمهوری اسلامی از یک ماه دیگر ارسال نفت به هند را متوقف مى‌کند»

جمهوری اسلامی از یک ماه دیگر ارسال نفت به هند را متوقف مى‌کند»




رادیو فردا : چندى پس از انتشار گزارش‌هایى درباره «صادرات مجانى» نفت ایران به هند، گفته مى‌شود که شرکت ملى نفت ایران اعلام کرده است، در صورتى که دو کشور راه‌حلى براى پرداخت بهاى نفت صادراتى ایران نیابند، این شرکت از ماه اوت، یک ماه دیگر، صادرات خود به هند را متوقف خواهد کرد.



خبرگزارى رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گزارش داده است که شرکت ملى نفت ایران در تاریخ ۲۷ ژوئن با ارسال نامه‌اى به مسئولان پالایشگاه‌هاى هند این تصمیم خود را به آنها اطلاع داده است.



در این نامه آمده است: «با کمال تأسف باید به آگاهى شما برسانیم تا زمانى که راه‌حل مشخصى براى پرداخت پول نفت صادراتى شرکت ملى نفت ایران پیدا نشود، این شرکت در موقعیتى نخواهد بود که بتواند در ماه اوت سال ۲۰۱۱ همچنان به ارسال نفت براى شرکاى هندى خود ادامه دهد.»



شرکت ملى نفت ایران در نامه خود به مسئولان پالایشگاه‌هاى هندى در عین حال افزوده است که در حال حاضر هیئت‌هاى عالى‌رتبه‌اى از بخش‌هاى بانکى، مالى و نفتى دو کشور سرگرم گفت‌وگو براى حل این مشکل هستند.



این در حالى است که در اواسط خرداد ماه سال جارى گزارش‌هایى در باره «صادرات مجانى نفت ایران به هند» در برخى خبرگزارى‌هاى داخلى ایران منتشر شده بود.



خبرگزارى مهر در این باره نوشته بود، با وجودى که هنوز راه‌حلى براى وصول بدهى دو میلیارد دلارى برخى از پالایشگاه‌هاى نفت هند همچون «مانگلور» به شرکت ملى نفت ایران پیدا نشده است،این شرکت همچنان بر صادرات نفت به هندوستان تأکید مى‌کند.



مشکل پرداخت بهاى نفت صادراتى ایران به هند پس از آن دامنگیر دو کشور شد که بانک مرکزى هند در دى ماه سال گذشته خورشیدى با صدور فرمانى انجام هر گونه داد و ستد با ایران و از جمله خرید نفت از این کشور از طریق «اتحادیه پایاپاى آسیایى» را ممنوع اعلام کرده بود.



به دنبال این اقدام که گفته مى‌شود تحت فشار ایالات متحده صورت گرفته بود، دو کشور به دنبال یافتن راه‌حلى جایگزین براى پرداخت بهاى نفت صادراتى ایران بر آمده و از جمله به استفاده از بانک تجارى ایران و اروپا، مستقر در آلمان، روى آوردند.



بانک مرکزى آلمان نیز در ابتداى سال جارى میلادى با انتقال پول نفت صادراتى ایران از طریق بانک تجارى ایران و اروپا موافقت کرده بود، اما این بانک نیز به تازگى در فهرست ۱۰۰ شرکت ایرانى تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته و بدین ترتیب امکان انتقال پول نفت ایران از طریق این بانک نیز از بین رفته است.



ایران پس از عربستان سعودى دومین صادرکننده بزرگ نفت به هند به شمار مى‌آید و روزانه حدود ۴۰۰ هزار بشکه نفت به این کشور صادر مى‌کند که این میزان ۱۲ درصد از نفت مورد نیاز هند را تامین مى‌کند. ارزش نفت صادراتى ایران به هند سالانه به ۱۲ میلیارد دلار بالغ مى‌شود.

امام جمعه مشهد بعد از حل مسئله حجاب : این سینما بعد از گذشت 32 سال از انقلاب چه خدمتي كرده است و چه مي‌خواهد ارايه دهد؟

امام جمعه مشهد بعد از حل مسئله حجاب : این سینما بعد از گذشت 32 سال از انقلاب چه خدمتي كرده است و چه مي‌خواهد ارايه دهد؟




ایسنا : به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي عبادي و سياسي اين هفته نماز جمعه مشهد با تاکيد بر اينکه تنها در جريان هنر هفتم و فيلم و نمايش، خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان ما از چهار طرف تلويزيون، سينماها، ماهواره و سي‌دي‌هاي مبتني بر فساد محاصره شده‌اند، در حدي كه خروجي‌ها براي استفاده اجتماعي و سينما اكران نمي‌شود، افزود: در اين موقعيتي كه نسل ما در اين محاصره قرار گرفته است، مسوولان نظام و مديران فرهنگي جامعه بايد فكري بكنند نه اينكه خروجي جلسه شوراي عالي سينما، تاسيس سازمان سينمايي و دادن يارانه و بيمه به آنها باشد.



وي به بيان اينکه قطعا اين عرايض من مخالفاني نيز دارد كه با آن برخورد خواهند كرد اما من باكي ندارم و با كمال صراحت مي‌گويم كه بحث، مخالفت با سينما نيست، گفت: اين سينما كه برايش سازمان درست كرده‌ايد، بعد از گذشت 32 سال از انقلاب چه خدمتي كرده است و چه مي‌خواهد ارايه دهد؟



امام جمعه مشهد بيان كرد: هنر ابزار فرهنگ است و فرهنگ در اين مملكت، دين مردم است، حال جرياني كه بايد در خدمت توسعه فرهنگ باشد، آيا تاكنون چقدر در خدمت مردم بوده است.



علم الهدي گفت: اين مملكت، مملكت انقلابي و اسلامي است و سكوي توسعه محمدبن عبدالله در روي كره زمين است؛ اين نظام، نظامي است كه رسالت رسول الله را در جهان حاكم كند و معارف رسول الله را توسعه دهد.



وي افزود: مسوولان نبايد فيلم‌هايي بسازند كه خودشان هم از اكران آنها در سينما خجالت بكشند و آن فيلم‌ها به صورت سي‌دي در مغازه‌ها به فروش برسد كه همچون سم مهلك، بچه‌هاي معصوم را از پا در بياورد.



وي بيان داشت: مسوولان و مديران ما بايد توجه داشته باشند كه در كنار اين حوزه‌ها، در برابر اين همه عظمت و عزت امروز، مسووليت‌هايي نيز بر گردن دارند.



علم الهدي اظهار داشت: باور كنيد اسلام فرهنگ دارد، باور كنيد فرهنگ اين مردم، فرهنگ اهل بيت است و مطالبات ديني مردم از مطالبات اقتصادي آنان خيلي بالاتر است، چرا كه مردم براي مطالبات ديني‌ خود جانشان را مي‌دهند پس به اين مطالبات بايد پاسخ داده شود.

رقابت آدمکش ها

رقابت آدمکش ها


هاشمی رفسنجانی:

هاشمی رفسنجانی:


دوران استبداد و تک روی

در جهان امروز به پایان رسیده





هاشمی رفسنجانی روز گذشته با عده ای مسئولین سابق جمهوری اسلامی دیدار کرده و طی سخنانی گفت:



تهمت، دروغ و ضایع کردن حقوق مردم می‌تواند زمینه‌ساز رشد منکرات در جامعه باشد.

دوران استبداد و تک‌ روی در جوامع بشری امروزی به پایان رسیده و رشد آگاهی مردم به واسطه تحصیل علم و ابزارهای اطلاع‌ رسانی زمینه‌های این موضوع را از بین برده است.

در ابتدای این دیدار چند تن از حاضران مطالبی را در باره مسائل کشور طرح کردند.





آیت الله مهدوی کنی:

آیت الله مهدوی کنی:


نظام نباید امام جمعه به مردم تحمیل کند!







آیت‌الله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز که به کهنه کاری سیاسی شهرت دارد در مراسم تودیع و معارفه رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد تهران که دیروز برگزار شد، طی سخنانی گفت:



اگر در جمهوری اسلامی كسانی انتقال مسئولیت می‌دهند نباید خانه نشین شوند، بلكه باید از تجربیات آنها استفاده كرد. ما پیرها باید كم كم كارها را به جوانان بسپاریم، اما در عین حال معتقدم باید در كنار آنها باشیم و حتی اگر خواستند ما را هم بیرون كنند، نرویم !

اگر ائمه جماعت را نظام انتخاب كند، ولی مردم آنها را نخواهند چه فایده دارد. امام جماعت باید مورد قبول مردم باشد و آن را نمی‌توان به مردم تحمیل كرد. البته جنبه مدیریت و سیاست‌گذاری كلی آن به مقام معظم رهبری برمی گردد.





توصیه جدید علی خامنه ای، برای جلوگیری از فروپاشیدن جبهه کودتا

توصیه جدید علی خامنه ای، برای جلوگیری از فروپاشیدن جبهه کودتا


سرطان بدخیم دولت را

شیمی درمانی کنید!







تاکتیک تازه ای را رهبری ابلاغ کرده است. بموجب این تاکتیک، احتیاط در برخورد با دولت نباید فراموش شود و از سرعت تهاجم های اخیر نسبت به دولت و شخص احمدی نژاد باید کاسته شود؛ اما مسائل باید سیر خود را داشته باشد. جمع آوری اطلاعات و ضربات کوچک به نقاط حساس دولت در طی مرور زمان. مگر آن که بخواهند دست به اقدامات تهاجمی بزنند که دراینصورت باید برخورد قاطع صورت بگیرد.



باند احمدی نژاد فعلا و در واکنش به سرعت گرفتن وقایع و فرو افتادن پرده ها، مانند کشتی گیران "بدل کار"، گارد باز می کند تا حریف حمله کند و سپس بدل حمله را بزند.



لذا گاهی که فکر میکنیم این جریان را گیرانداخته یا نقاط ضعفی از او پیدا کرده ایم، در اشتباهیم. مغزهای متفکر این جریان که خارج از دولت هستند - بر خلاف نقش پررنگی که مدام برای مشایی تبلیغ می شود- ، منتظر زدن بدل و ضربه فنی نظام هستند. با هر واکنشی ، طرف مقابل برگ جدید رو میکند. رهبر پنهان این ماجرا می تواند هیچ شغل رسمی نداشته باشد و یا با عنوان موجهی چون بازرگان یا استاد دانشگاه یا پزشک و غیره مثلا مشغول به زندگی عادی باشد. لذا مشایی سنگر اول و ویترین یک جریان چند لایه با سابقه و توان بالاست.



فکر نمیکنم ایده رهبری برای شیمی درمانی نتیجه بدهد. جراحی و برداشتن تومور نیز برای این مریض گرفتار سرطان بدخیم ، یعنی دادن شانس بیشتری برای حیات به آن.



دراین میان برخی بدنبال رابطه ای وثیق تر میان جنبش سبز و جریان مثلا انحرافی هستند. دو دسته به این قضیه دامن می زنند:



1- نیروهایی که به دنبال گشودن روزنه ای برای فرار از تبعات برکناری تیم احمدی نژاد هستند و مجبورند مشایی را به هاشمی، میرحسین، جنبش سبز و منتقدان و اصلاح طلبان گره زده و اقدام خود در گذشته و حال را توجیه کنند. این نیروها در میان اصولگرایان و سپاه فراوانند.



2- دوم جریانی از میان نیروهای موجود در طیف اصلاح طلب – سبز که لزوم کمک به تیم احمدی نژاد را در جمع های خصوصی تئوریزه میکند. نبود مهندس موسوی امکان زیرآبی رفتن برخی را ممکن کرده است.



نه پروژه ای شبیه طرح برکناری آقای منتظری، نه سناریوی بنی صدر، نه شبیه سازی ماجرای شریعتمداری و قطب زاده، هیچکدام جواب نمی دهد. نظام مجبور است مستقیم نهاد ریاست جمهوری را تصرف و پرچم خود را بر فراز آن نصب کند و تبعات آن را هم بپذیرد که قطعا بسیار سنگین است.





در دمشق و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برپا شد

در دمشق و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برپا شد


اجلاس اپوزیسیون سوریه

برای تهیه طرح گفتگو با دولت





150 تن از چهره های سیاسی شاخص منتقد دولت سوریه (اپوزیسیون) برای دست یابی به یک طرح واحد جهت ارائه به دولت این کشور، در دمشق پایتخت سوریه تشکیل جلسه دادند. در این همایش ملی که با پخش سرود ملی سوریه و یک دقیقه سکوت باحترام قربانیان حوادث خونین اخیر سوریه شروع شد، قرار است پیشنهادهائی درعرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای برون رفت کشور از بحرانی که در گرفتار شده تنظیم و بعنوان کارپایه مذاکرات با دولت سوریه در اختیار دولت این کشور قرار گیرد.



گفته می شود شماری از روزنامه نگاران رسانه های مختلف جهان نیز این گردهمآئی و رایزنی حضور دارند. قرار است قطعنامه این گردهمآئی بزودی منتشر شود.



(این خبر از روزنامه یونگه ولت ترجمه و تلخیص شده است)

آیت الله خمینی گفت اما نتوانست عمل کند

آیت الله خمینی گفت اما نتوانست عمل کند


بیوت، سرانجام تبدیل شد

به لانه های توطئه علیه مردم




هیچکس باندازه آیت الله خمینی پیش بینی نکرده بود که حجتیه با انواع نقاب ها در مهم ترین ارگان های حکومتی جمهوری اسلامی نفوذ خواهد کرد. از مجلس خبرگان تا ارگان های فرماندهی سپاه و بویژه "بیوت". و امروز این فاجعه در شرف کامل شدن است. بیت علی خامنه ای تبدیل به لانه توطئه شد. پسرهایش را مصباح یزدی زیر پر و بال دروس مذهبی گرفت و کارنامه اجتهاد را زودهنگام زیر بغل مجتبی خامنه ای گذاشت. اینگونه به داخل بیت رهبر خزید و از این طریق احمدی نژاد را که از شاگردان مکتبش (حجتیه) بود به ریاست جمهوری رساند. 4 سال جاسازی کادرهای حجتیه در تمام ارگان های نظامی و غیر نظامی توسط احمدی نژاد و مجتبی خامنه ای امکان کودتای 22 خرداد را فراهم ساخت. فرماندهان نیروی انتظامی با مصباح یزدی همسو شدند. جانشین نماینده رهبر در سپاه "ذوالنور" که یک پای کودتای اخیر و سرکوب خونین مردم و فرماندهی لباس شخصی ها را برعهده داشت، از شاگردان و مریدان مصباح یزدی است که درکنار مجتبی خامنه ای قرار گرفت و دست راست او در بسیج و سپاه شد.



آیت الله خمینی راست گفته بود، گرچه نتوانست و یا عمرش کفاف نداد تا چاره ای اساسی برای بیوت بکند، پیش از آنکه بیت رهبری تبدیل شود به لانه توطئه.



در تمام این سالها فرماندهان نظامی جا به جا شدند، برکنار شدند، بازنشسته شدند، درجه گرفتند، فرماندهی گرفتند و ... هیچکس ندانست با کدام معیار و کدام مشورت. و حالا او فرماندهان دست نشانده خود را در راس نیروهای نظامی دارد و توسط همین فرماندهان کودتا کرده است و حتی مراجع و اعضای خبرگان را که "نخبگان" اسم گذاشته و چهره هائی نظیر هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی و بسیاری از روحانیون دیگر را تهدید به حذف و سقوط می کند. این او نیست که چنین تهدیدی می کند. این اختاپوس حجتیه است که چون سرطان خون سراپای جمهوری اسلامی را گرفته است و فرمان میدهد.



شاگردان و مریدان مصباح یزد در قم نماز جمعه آیت الله آملی و رضااستادری را بر هم می زنند. رهبرشان حجت الاسلامی است بنام "روانبخش" که در عکس دیده می شود. ذوالنور را هم در حال ابراز عبد و عبیدی مصباح می بینید. همچنان که آیت الله کعبی عضو شورای نگهبان را.



همین عکس کافی است تا دانسته شود حجتیه تا کجا نفوذ کرده و مصباح یزدی با پشتوانه کدام سازماندهی و داشتن دست دراز مجتبی در بیت علی خامنه ای برای این و آن فتوای قتل می دهد. شیخ محمد یزدی نیز درست است که بوی کباب را در بیت رهبر شنیده، اما دود آن را ابتدا در بیت مصباح دیده بود!



حالا بخوانید که آیت الله خمینی چه گفته بود:



23تیر 1362 مجلس خبرگان رهبری با پیام آیت الله ‌خمینی افتتاح شد. او در این پیام نوشت:



«شما که خود را پیروان اصحاب وحی و اولیای عظیم‌الشان می‌دانید و بحمدالله هستید. خود را جز خدمتگزار به ملت‌های ستمدیده ندانید و باید بدانید که تبهکاران و جنایت پیشگان بیش از هر کس، چشم طمع به شما دوخته‌اند و با اشخاص منحرف نفوذی در بیوت شما با چهره‌های صد در صد اسلامی و انقلابی، ممکن است خدای نخواسته، فاجعه به بار آورند و با یک عمل انحرافی، نظام را به انحراف کشانند و با دست شما به اسلام و جمهوری اسلامی سیلی بزنند. الله الله در انتخاب اصحاب خود! الله الله در تعجیل تصمیم گیری خصوصا در امور مهم! و باید بدانید و می‌دانید که انسان از اشتباه و خطا مأمون نیست و به مجرد احراز اشتباه و خطا از آن برگردید و اقرار به خطا کنید که آن کمال انسانی است و توجیه پافشاری در امر خطا، نقص و از شیطان است. (صحیفه نور، جلد هجدهم، چاپ اول، صفحه ۴۴(

این عکس مربوط به مطلب "بیوت" است که در همین شماره پیک نت اما به نقل از پیک نت 30 تیر 1388 آن را دوباره منتشر کرده ایم. چهار شیخی که در عکس دیده می شوند و از استوانه های کودتای 22 خرداد و حامیان احمدی نژاد بودند و یا هنوز هستند اما تحت پوشش انتقاد از احمدی نژاد و مشائی عبارتند از: ذوالنور سمت راست عکس که برای پابوس مصباح به قم رفته، روانبخش میان ذوالنور و آیت الله کعبی و سرانجام مصباح یزدی. شرح بیشتر را مراجعه کنید به گزارش "بیوت"


دیدار محرمانه "آقا" با هیات رئیسه مجلس

دیدار محرمانه "آقا" با هیات رئیسه مجلس


نمایندگان حق نداشتند

با احمدی نژاد "دو، دو" کنند!







خانم فاطمه آلیا نماینده مجلس، روز گذشته برای کاهش تنش میان مجلس و دولت، و درحقیقت دفاع از احمدی نژاد، طی سخنانی در مجلس از یک خبر محرمانه پرده برداشت.



خانم آلیا به حضور احمدی نژاد روز سه شنبه گذشته در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش اشاره کرد و رای نیآوردن آن وزیر و هو کردن احمدی نژاد توسط نمایندگان با فریاد "دو، دو"! آلیا گفت:



آن رفتار مجلس با رئیس جمهور شرم آور بود. این اقدام سبب شد که مقام معظم رهبری، هیات رئیسه و زعمای مجلس را فراخوانده و تذکر بدهند.



مقام معظم رهبری فرمودند «مجلس به رئیس جمهور اهانت کرد، مجلس حق ندارد به هیچ کس بویژه رئیس جمهور اهانت کند...کاری که مجلس کرد ظلم بود و کار بدی کردید...شما در مجلس حق ندارید به کسی به خصوص رئیس جمهور اهانت کنید...مجلس مظهر فضایل ملت است، این چه فضایلی است؟...همین مانده است که بروید و کتک هم بزنید! ...بنده ناراحت شدم از این کارها...آقای لاریجانی این چه اتفاقی بود؟ شما باید متوقف می​کردید...»



نمایندگانی حاضر در جلسه مجلس، با سر و صدای زیاد خواستار توقف سخنرانی خانم آلیا شدند. شهاب​الدین صدر نایب رئیس مجلس سخنان آلیا را قطع کرد و گفت: خانم آلیا فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان باید به خود نماینده​ها ابلاغ می​شد.

آلیا در پاسخ گفت: رهبری نفرمودند که این مطالب منعکس نشود.



صدر اضافه کرد: مقام معظم رهبری به مصلحت ندانسته بودند این مساله را علنی مطرح کنند.



توکلی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که حفظ احترام همه واجب است و هیچ کس نباید به رئیس جمهور دو- دو کند.



شهاب الدین صدر تذکر توکلی را درست خواند.



پیک نت: هم رهبر و هم بقیه آقایان حتما بخاطر دارند که در همین مجلس اکثریت مجلس به شیوه اوباش خیابانی مشت ها را گره کرده و بالای سر گرفتند و ریختند تریبون مجلس را گرفتند و با شعار مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی خواهان اعدام این سه تن شدند.







خباز : وضعیت اقتصادی موجود کشور نابسامان است / نقدینگی از 70 هزار میلیارد به 392 هزار میلیارد رسیده است

خباز : وضعیت اقتصادی موجود کشور نابسامان است / نقدینگی از 70 هزار میلیارد به 392 هزار میلیارد رسیده است




عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دخالت مردان سیاسی در اقتصاد کشور و اظهار نظرهای متفاوت و متناقض در این حوزه به آشفتگی اقتصاد کشور دامن زده است و همین امر باعث شده است تا آینده‌ای مبهم پیش روی اقتصاد کشور قرار بگیرد.



محمد رضا خباز در گفتگو با خبرنگار ایلنا، وضعیت اقتصادی موجود کشور را نابسامان توصیف کرد و گفت: عدم مهار نقدینگی توسط دولت نهم در برنامه چهارم و دخالت مردان سیاسی در اقتصاد کشور را می توان عامل اصلی وجود آشفتگی در بازارهای متفاوت اقتصاد کشور و در حوزه تولید دانست.



وی وجود التهاب در بازار ارز ، سکه، کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای و همچنین بورس را از علل افزایش سر سام آور نقدینگی موجود و سرگردانی در اقتصاد کلان کشور دانست و گفت: این موضوع باعث شده تا شاخص‌های کلان اقتصاد کشور به خصوص در حوزه تولید مهجور باقی بماند و سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در این حوزه نداشته باشند .



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار داشت: براساس قانون برنامه چهارم دولت موظف بود که سالانه ۲۲ درصد نقدینگی کشور را مهار کند اما عملا دولت نهم نتوانست و یا این که به دلایل گفته شده این کار صورت نگرفت و عملا مشاهده می‌شود که دولت در حال حاضر در بازارهای گوناگون اقتصادی کشور نه تنها تسلط ندارد بلکه اقتصاد کلان کشور در حوزه تولید دچار ورشکستگی شده است .وی به نقدینگی موجود اشاره کرد و گفت:در دولت نهم نقدینگی موجود در کشور ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر این نقدینگی از مرز ۳۹۲ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.







علی خامنه ای اعتراض های مردم سوریه را محکوم کرد

علی خامنه ای اعتراض های مردم سوریه را محکوم کرد




رادیو فرانسه : علی خامنه ای ناآرامی های سوریه را به اسرائیل و آمریکا نسبت داد و گفت : در حوادث سوریه دست آمریکا و اسرائیل آشکار است. در توضیح بیشتر این نظر رهبر حکومت اسلامی ایران نخست مدعی شد که جوهر تحولات منطقه که او البته از آنها با عنوان "بیداری اسلامی" یاد کرد ضدیت با اسرائیل و آمریکاست و بر اساس معیارهای جمهوری اسلامی ایران هر جا که به سود آمریکا و اسرائیل شعار داده شود، آن حرکت انحرافی است و در مورد حوادث سوریه هم دست آمریکا و اسرائیل به خوبی آشکار است.



خامنه ای در جای دیگری از سخنانش مدعی شد که دولت های آمریکا و سوریه با تلاش برای شبیه سازی حوادث مصر، تونس، یمن و لیبی در سوریه سعی می کنند حکومت بشار اسد را که در خط مقاومت قرار دارد دچار مشکل کنند اما ماهیت حوادث سوریه با ماهیت حوادث دیگر کشورهای منطقه متفاوت است.



این اولین بار است که رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد رویدادهای سوریه موضع می گیرد و صریحاً همانند بشار اسد تظاهرات اعتراضی در این کشور را حاصل توطئۀ کشورهای خارجی و مشخصاً آمریکا و اسرائیل توصیف می کند. حوادث روسیه تاکنون به کشته شدن 1500 تن از ناراضیان توسط نیروهای دولت بشار اسد و آواره و پناهنده شدن دهها هزار سوری در کشورهای همسایه منجر شده است. ناراضیان سوریه صریحاً می گویند که افراد بسیج و سپاه پاسداران ایران در کنار ارتش سوریه درسرکوب مردم این کشور مستقیماً شرکت دارند.



کشورهای غربی می گویند که جمهوری اسلامی ایران با ارسال اسلحه و تجهیزات ردیابی و شناسایی مخالفان به سوریه رژیم بشار اسد را در سرکوب مخالفانش یاری می رسانند. به تازگی اتحادیۀ اروپا فرماندۀ سپاه پاسداران محمد علی جعفری، رستم قاسمی، فرماندۀ سپاه قدس سپاه پاسداران ایران و حسین طائب مسئول حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران ایران را به دلیل نقش شان در سرکوب مردم سوریه مورد مجازات قرار داد.



دولت بشار اسد تنها متحد جمهوری اسلامی ایران در منطقه است. حکومت اسلامی تهران به یاری رژیم دمشق کمک های نظامی و لجستیکی اش را در اختیار حزب الله لبنان می گذارد. از این نقطه نظر سقوط بشار اسد برای حکومت اسلامی ایران شکستی راهبردی در منطقه به شمار می رود.



دولت های غربی موضع دوگانۀ جمهوری اسلامی ایران را در قبال اتفاقات سوریه و دیگر کشورهای عربی نشانۀ ریاکاری و تزویر این حکومت دانسته و افزوده اند که حکومتی که تظاهرات مسالمت آمیز مردم خود و مردم کشوری دیگر، سوریه، را سرکوب می کند نمی تواند در پشتیبانی اش از حرکت های مشابه در دیگر کشورها صمیمی و صادق باشد.



قرائتی مشکل آخوندها در مورد دانشگاه را حل کرد : صبح دخترها بیایند و عصر پسرها

قرائتی مشکل آخوندها در مورد دانشگاه را حل کرد : صبح دخترها بیایند و عصر پسرها






برنا : حجت الاسلام محسن قرائتی هم نسبت به تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها موضع گرفت تا معلوم شود او علاوه بر موضع گیری حرف های جدیدتری هم برای این مساله دارد.



حجت الاسلام قرائتی در جلسه این هفته از سلسله مباحث درسهایی از قرآن درباره اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها و اثرات آن گفت: برادرها و خواهرها روز بعثت است، قرآن می‌گوید: راه تعلیم، راه حكمت، راه تزكیه، راهش... آن كسی كه ما را ساخته حق دارد به ما بگوید چه كن و چه نكن. چه كن و چه نكن؟ اسلام می‌گوید: ازدواج زود، حالا هرچه جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، هرچه می‌خواهند بگویند، بگویند. اینها یك پشه هم خلق نكردند (!) .



آن خدایی كه ما را خلق كرده گفته سن ازدواج این است. دختر باید زود ازدواج كند. رسم نیست، باسمه تعالی رسم غلط است. دخترعموها، دختر خاله‌ها.... هنوز در دانشگاه ما كسی ازدواج نكرده. اینها چه دلیلی می‌شود؟ آن كسی كه تو را آفرید، می‌گوید: سن ازدواج این است. اینطور نیست كه ما حالا باسواد هستیم حرف‌هایمان، اینقدر باسوادها كارهای غیر حكیمانه می‌كنند.



من گاهی خنده‌ام می‌گیرد، می‌گویم: مدرسه دختر و پسر از هم جداست. راهنمایی‌ها كه هنوز شهوت ندارند، از هم جداست. دبیرستانی‌ها كه شهوتشان شكوفا می‌شود، آنها هم از هم جداست، دانشجو كه شهوتش گر می‌كشد، مختلط است. آنوقت خنده این است كه یك مشت دكتر در یك اتاق نشستند، من از این دكترها خنده‌ام می‌گیرد. اسمش را اسلامی كردن دانشگاه می‌گذارند. دختر و پسر را قاطی هم كردند، در اتاق نشستند موز می‌خورند.



می‌خواهند دانشگاه اسلامی كنند. راست می‌گویید یا دروغ؟ آخر زشت است كه آدم خودش را سركار بگذارد. آدم مردم را سركار بگذارد بد نیست. این آقایان خودشان، خودشان را سر كار گذاشتند. صبح دخترها بیایند و عصر پسرها بیایند. چه می‌شود؟ مگر یك جاهایی كه واقعاً استادش نایاب است، اضطرار است. چه اشكالی دارد. آنوقت دخترها اگر خودشان باشند، می‌توانند چادرشان را هم بردارند، روسری‌شان هم بردارند. لباس مشكی هم لازم نیست بپوشند. لباس سفید بپوشند راحت راحت هم باشند. همه خانم هستند دیگر. چه اشكالی دارد؟



اینكه دختر و پسر را قاطی هم می‌كنیم، بعد در تلویزیون بحث می‌گذارند رابطه دختر و پسر، آقا من راحت به شما بگویم. چون من با كسی رودروایسی ندارم. حرف‌هایم را هم احدی یاد من نداده. همه از قرآن و حدیث است. رابطه دختر و پسر حرام است. یا ساعت اول حرام است یا بعد از چند دقیقه به حرام كشیده می‌شود.



یك كسی می‌گفت: امام خمینی گفته، گفتند: بابا امام خمینی نگفته، گفت: حرف حسابی است بعداً خواهد گفت. یعنی هر حرف حسابی را... به او گفتیم: بابا امام خمینی چنین حرفی نزده است. گفت: حرف حسابی است. بعداً خواهد گفت. حالا او در حق است در باطل هم اینطور است.



به گزارش برنا، وی ادامه می‌دهد: رابطه دختر و پسر حرام است. شوخی هم نداریم. حالا ما خواهر و برادریم. با گفتن خواهر و برادر انسان خواهر و برادر نمی‌شود. ازدواج را باید تلاش كنیم، قوه‌ی قضاییه بخشی از پولهایش، نیروی انتظامی بخشی از پولهایش، قوای مسلح بخشی از پولهایش، دانشگاه بخشی از پولهایش، بسیاری از پولهایی كه ما خرج می‌كنیم اگر این مسأله ازدواج را راه بیاندازیم، دو سوم، اینكه می‌گویم حدیث است. حفظ دو سوم دین نسل نو مربوط به شهوت است.



مشكل نسل نو ما دو چیز است: غفلت، شهوت. دوای غفلت نماز است، دوای شهوت همسر است. خلاص! خودسازی و نمی‌دانم این حرف‌ها را هم اینها... مثل یك مار زنده هرچه هم خاك بریزی، از اینجا سر می‌آورد. دوباره از اینجا سرمی‌زند. اینها چیز نمی‌شود، كسی كه تشنه است آب می‌خواهد. حالا راست او برقصید. ممكن است در یك لحظه تشنگی از یادش برود، رقص تو را ببیند. دوباره می‌گوید: آب. باز دوباره یك تمبك می‌زنی، باز می‌گوید: من تشنه هستم. تو برای من تمبك می‌زنی؟! كنسرت و نمی‌دانم فرض كنید كه اردو و كامپیوتر و خطاطی و مسابقات و اینها همه تمبك زدن راست تشنه است. ممكن است در یك لحظه این را از تشنگی منصرف كنی اما دوباره برمی‌گردد می‌گوید: تشنه هستم.

صنعت لاستيك در آستانه پنچري

صنعت لاستيك در آستانه پنچري




ایلنا: اوج گیری قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی صنعت لاستیک در حالی اتفاق می افتد که فعالان این صنعت اعلام می کنند در صورت عدم افزایش قیمت ها، امکان ادامه فعالیت نخواهند داشت.

باوجود اینکه از اوایل سال جاری زمزمه افزایش قمیت لاستیک و روغن در بازار کشور شنیده می شد، به واسطه سیاست های دولت مبنی بر تثبیت قیمت ها، درخواست تولیدکنندگان و فعالان این صنعت برای تغییر نرخ ها تا خرداد ماه بی پاسخ ماند.

بر این اساس در حالی که انجمن های صنفی تنها افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت تایر را مانع ایجاد رکود در واحدهای تولیدی می دانستند، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش هشت درصدی قیمت لاستیک موافقت کرد.

عباس حلوایی رئیس هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن در گفتگو با ایلنا گذری به وضعیت و شرایط تولید در این صنعت زد و گفت: هزینه تمام شده تولید لاستیک به واسطه افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی با شیب صعودی همراه شده ، این در حالی است که اجازه افزایش قیمت ها در کشور متناسب با افزایش هزینه تولید به واحدهای صنعتی داده نشده است.



اختلاف با احمدی‌نژاد بر سر چیست؟

اختلاف با احمدی‌نژاد بر سر چیست؟




بی بی سی، سعید برزین: در اینکه میان جناح های اصولگرا اختلاف وجود دارد حرفی نیست. اخیرا محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به رقبایش هشدار داد که به کابینه "دست اندازی" نکنند چرا که کابینه خط قرمز اوست و او از همکارانش دفاع خواهد کرد. اما منتقدان دور او حلقه زنده اند و حلقه را هر چند وقت یکبار تنگتر می کنند.

سوال اینجاست که این اختلاف ها بر سر چیست و اصولا چرا آنها با یکدیگر می جنگند؟ مطالعه پیچ و خم کشمکش میان اصولگرایان، یا به عبارتی محافظه کاران جمهوری اسلامی، نشان می دهد که مسائل و زمینه های ناسازگاریشان گوناگونند. بر اساس نتیجه چنین مطالعه ای می توان گفت:



یک - مهمترین موارد نزاع "اطاعت مطلق از رهبری" و "تجدید نظر طلبی ایدئولوژیکی" است.



دو - اپوزیسیون و سیاست خارجی از مسائل مورد مناقشه اصولگرایان نیستند.



سه - در شرایط جاری رقبای آقای احمدی نژاد خود را به رهبر نزدیک کرده و از امکانات وی برای جنگ با رئیس جمهور بهره برداری می کنند.



چهار - گروه آقای احمدی نژاد تاکنون هزینه سنگینی را به خاطر تجدید نظر در ایدئولوژی حکومتی پرداخته، درحالیکه رقبایش حاضر به شکستن "اصول اساسی" خود نیستند.



پنج - برنامه دراز مدت آقای احمدی نژاد برای تصرف مجلس و ریاست جمهوری ضربه خورده و مجلس احتمالا در دست اصول گرایان رقیب باقی خواهد ماند.



شش - بخشی از مبارزات این دو دسته، نزاع فرقه ای است و هیچ نشانی از کاهش این نوع درگیری دیده نمی شود.



علل، زمینه و حدود رو در رویی گروه آقای احمدی نژاد با رقبایش را می توان در هفت حوزه بررسی کرد.



۱- اطاعت از رهبری

مسئله اطاعت از رهبر مهمترین مسئله ای است که مخالفان آقای احمدی نژاد مطرح می کنند. اینکه رئیس جمهور در چند مورد در برابر رهبر ایستاد موجب ناخرسندی شدید آنهاست.



موارد اصلی اختلاف آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران با آقای احمدی نژاد اینطور عنوان شده است: نحوه برکناری وزرا از کابینه، انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان رئیس دفتر آقای احمدی نژاد و طرح ادغام سازمان های حج و میراث فرهنگی.



اصولگرایان منتقد، این مسئله را از نظر فکری و ایدئولوژیکی مهم می دانند. می گویند که آقای احمدی نژاد باید تبعیت مطلق از رهبر داشته باشد و حرف های ایشان را بدون چون و چرا بپذیرد، چرا که در جمهوری اسلامی سرپیچی از ولی فقیه جایز نیست.



آنها به یک مسئله دیگر هم اشاره دارند. می گویند که رسیدن آقای احمدی نژاد به قدرت از ابتدا به خاطر حمایت آقای خامنه ای بود و اگر این حمایت نباشد، آقای احمدی نژاد نمی تواند کارش را پیش ببرد.



۲- تجدید نظرطلبی

منتقدان آقای احمدی نژاد، به اسم منزه طلبی ایدئولوژیکی، وی و نزدیکان فکریش، بخصوص آقای مشایی را به خروج از اسلام ناب و تجدید نظر طلبی متهم می کنند. می گویند که گروه آقای احمدی نژاد اندیشه "مکتب ایرانی" را ساز کرده اند و برتری فقه حکومتی را در حوزه سیاسی به خطر انداخته اند. می گویند که مکتب ایرانی همطراز "فرقه های نو ظهور، کاذب و تجدید نظر طلب"، مانند انجمن حجتیه، جماعت بابیه و حرکت علی شریعتی است.



این نوع انتقاد در طیف وسیعی از اصول گرایان مطرح می شود. از روحانی قم نشین، مصباح یزدی، گرفته تا نشریه قدرتمند دفتر سیاسی سپاه و تفسیرنویسان روزنامه های محافظه کار.



انتقادشان چند محور مشخص دارد. اول، به گفته آنان، مکتب ایرانی می خواهد اسلام را بدون روحانیت ترویج کند چرا که انسان و خدا را هم ذات می داند و رابطه میان آنها را از طریق عرفان ممکن می شناسد. دوم، اینکه امام زمان را "مدیر کشور" می دانند و بدین سان از مقام و ابهت مقام ولی فقیه می کاهند. سوم، به ناسیونالیسم ایرانی و بزرگ نمایی دوران قبل از اسلام باور دارد و به دنبال هویتی ناسیونالیستی بر مبنای سنت تاریخی ایرانیان است.



۳- انتخابات

سومین مورد اختلاف آقای احمدی نژاد و مخالفانش انتخابات پیش روست. به گفته منتقدان رئیس جمهور، گروه آقای احمدی نژاد و آقای مشایی می خواستند نهادهای قدرت را به تدریج قبضه کنند، اول مجلس را در انتخابات اسفند ماه امسال در دست گیرند و بعد ریاست جمهوری را ببرند.



برنامه عملیاتی آنها در مرحله آماده سازی برای انتخابات مجلس بود. به گفته مجتبی ذوالنور، جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه، جمع طرفداران آقای احمدی نژاد می خواست ۱۵۰ نماینده، یا اکثریت مجلس ۲۹۰ نفره را، به دست آورد و برای این کار با ۱۰۰ نفر وارد مذاکره شده بود.



تشکیل گروهای مرجع و دسته های روحانی، سیاسی، هنری، قومی، اقلیتی و دانشجویی در دستور کارشان بود، مانند "گروه ۷۲ تن" و "وعاظ ولایی". به همین خاطر ستادهای ۱۵ نفره در استان ها تشکیل دادند و برنامه تبلیغاتی برای آنها داشتند.



چند نشریه (از جمله روزنامه های ایران و وطن امروز) و سایت های اینترنتی فعالیت آنها را پشتیبانی می کرد. به گفته نشریه سپاه، نفوذ این گروه در بدنه اجرایی حکومت قابل توجه بود.



۴- رقابت نهادی با مجلس

از زمان به قدرت رسیدن آقای احمدی نژاد، رودررویی دولت و مجلس به عنوان دو نهاد رقیب فراز و نشیب فراوان داشته و تا مرز استیضاح وی پیش رفته است. موارد این درگیری مربوط می شوند به مسائل اقتصادی، اجرایی و سیاسی. اختلاف در مورد مسائل اقتصادی گوناگون و فراوانند. مهمترینشان مربوط می شوند به برنامه پنجم توسعه، بودجه سالانه، یارانه ها، ذخیره ارزی، خصوصی سازی، قراردادهای خارجی و مبارزه با بیکاری.



اختلافات اجرایی مربوطند به نحوه ارسال لوایح، تاخیر در اجرا یا عدم اجرای مصوبات مجلس، نحوه انتصاب وزرا و چگونگی سازماندهی وزارتخانه ها. مسائل سیاسی بیشتر ریشه در ساختار جناحی مجلس و دولت دارد. در انتخابات سال ۱۳۸۶ مجلس، اکثر نامزدهای پیروز وابسته به گرایش های غیر از آقای احمدی نژاد بودند. اختلاف نظر سیاسی آنها به خصوص پس از قهر ۱۰ روزه آقای احمدی نژاد با رهبر بالا گرفت.



موضع رهبری در قبال برخوردهای این دو قوه عموما میدان داری و حکمیت بوده است. آقای خامنه ای مکرر در سخنرانی های خود تاکید داشته که قوای مجریه و مقننه بایستی متحد و هماهنگ باشند و از اقدام تخریبی علیه یکدیگر بپرهیزند. در همین راستا، جلسات مکرر و متداومی میان دو طرف و گاه با ریش سفیدی آیت الله خامنه ای، انجام گرفته تا گوناگونی نظر را حل و یا حداقل آرام کند. اما روشن است که این میدان داری ها همیشه موثر نبوده و نفوذ کلام آقای خامنه ای مطلق نیست.



۵. شخصیت آقای احمدی نژاد

به جز مسائل ایدئولوژیکی و سیاسی، آقای احمدی نژاد به خاطر مسائل شخصیتی مورد حمله قرار گرفته است. این حملات در بعضی موارد از سوی نزدیکترین همکاران سابق اوست.





از جمله گفته اند آقای احمدی نژاد از نظر شخصیتی و فکری تغییر کرده و "آرمان گرایی" را از دست داده و به افکار جدید، و بعضا تجدید نظر طلب و واقع گرا گرفتار شده است.



به اضافه، رفتار شخصیتی او "نسنجیده، غیر آشتی جویانه و قهرآمیز" شده است و این خلاف "زلال صداقت" است که آقای احمدی نژاد در دوره اول ریاست جمهوری از خودش نشان داد. گفته می شود اشتباهات اخلاقی و شخصیتی آقای احمدی نژاد موجب می شود اشتباه سیاسی کند و از جمله آقای مشایی را به آقای خامنه ای ترجیح دهد.



۶. فساد مالی

مسئله ششم اینکه نزدیکان آقای احمدی نژاد به فساد مالی متهم می شود. از جمله گفته شده که آنها در "فساد اقتصادی غوطه ورند" و "ثروت در دست دارند و می خواهند اختاپوس وار همه جا را بگیرند".



همکاران سابق، گروه آقای احمدی نژاد را متهم کرده اند که با "سوء استفاده مالی، رانت خواری، بنگاه های بزرگ اقتصادی را به کنترل خود" درآورده بودند.



از جمله نشریه سپاه ادعا کرد که نزدیکان آقای احمدی نژاد شرکت خودروسازی سایپا را با حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه در دست داشته و می خواسته ایران خودرو را هم به کنترل خود درآورد.



گفته می شود نمونه های دیگری هم هست. یک بانک خصوصی با سرمایه چند صد میلیون دلاری، شرکت "سمگا" با ۲۰ میلیون دلار سرمایه اولیه و سازمان گردشگری. حتی در خارج از کشور قدرت مالی داشتند و در بلاروس هزاران هکتار زمین را خرید و فروش کردند. از این منابع مالی برای جلب حمایت گروه های مرجع استفاده می شد.



۷. جنگ فرقه ای برای قدرت

بخشی از برخورد آقای احمدی نژاد و رقبای وی فکری، سیاسی، ایدئولوژیکی و نهادی است. اما ماهیت حملات نشان می دهد که نمی توان خصومت فرقه ای آنها را نادیده گرفت.



عملکرد فرقه ای به این معنا است که تعلق خاطر، وابستگی عاطفی و وفاداری جمعی بر مسائل سیاسی برتری دارد. این نوع رفتارها همواره در مبارزات جناحی ایران نقش داشته اند.



در میان تندروترین عناصر حمله کننده، می توان همکاران سابق آقای احمدی نژاد را دید که در سطح کابینه حضور داشتند، اما پس از اخراج به رقبای وی پیوستند.



از منظر روانشناسی، رقابت فرقه ای گاه تا حد افسانه پیش می رود. صحبت از گروه آقای احمدی نژاد به عنوان یک فرقه ماسونی انگلیسی شاید از این جمله برداشت ها باشد.



ممانعت جمهوری اسلامی از ورود گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران، به جامعه بین المللی اجازه می دهد که فشار بر حکومت ایران را زیاد کند"

ممانعت جمهوری اسلامی از ورود گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران، به جامعه بین المللی اجازه می دهد که فشار بر حکومت ایران را زیاد کند"




بی بی سی : آیلین داناهو، نماینده دائم آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید که اگر ایران به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر اجازه ورود به این کشور را ندهد، او در خارج از ایران "تحقیق همه جانبه ای درباره نقض حقوق بشر" در این کشور خواهد کرد.



خانم داناهو، به بخش فارسی بی بی سی گفته است که احمد شهید در کشورهای هم مرز ایران با کسانی که در تبعید هستند و با ایرانیان مهاجر در سراسر جهان صحبت خواهد کرد و گزارش "خیلی دقیق و همه جانبه ای" درمورد نقض حقوق بشر که در سال های اخیر داخل مرزهای ایران صورت گرفته، تهیه خواهد کرد.



شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تازگی احمد شهید، وزیر امور خارجه سابق مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه برای ایران معرفی کرده است.



مقام های سیاسی و قضایی ایران اعلام کرده اند که سیاست این کشور پذیرش گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل نیست.



به گفته نماینده دائم آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل، ممانعت ایران از ورود آقای شهید به این کشور، به جامعه بین المللی اجازه می دهد که فشار بر حکومت ایران را زیاد کند و به "دلیل سابقه حقوق بشری، ایران را هر چه بیشتر به انزوا بکشاند."



خانم داناهو می گوید که آمریکا سال هاست "عمیقا" نگران وضعیت حقوق بشر در ایران است و با عضویت در شورای حقوق بشر این توانایی را یافته تا سابقه حقوق بشر در ایران را مورد بررسی قرار دهد.



متن کامل گفت و گوی برنامه صفحه دوم تلویزیون بی بی سی فارسی با نماینده دائم آمریکا در شورای حقوق بشر در پی می آید.



تا همین اواخر، فعالان حقوق بشری در ایران از کشورهای غربی و بطور اخص از آمریکا انتقاد می کردند که تمام هم و غم شان را روی برنامه هسته ای ایران گذاشته اند و به مسئله نقض حقوق بشر توجهی ندارند. آیا سیاست کشورهای غربی و آمریکا الان بطور بنیادی عوض شده است؟



نمی شود گفت که تغییر در سیاست بوده است. درواقع سال هاست که آمریکا عمیقا نگران وضعیت حقوق بشر در ایران است. و تنها تغییر، توانایی ما است که توانسته ایم خود را متعهد کنیم تا به وضعیت حقوق بشر در ایران رسیدگی کنیم، و این تعهد خودش را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نشان داد، یعنی وقتی که ما توانستیم سازوکار جدیدی ایجاد کنیم تا درمورد سابقه حقوق بشر در ایران رسیدگی کند، و این در جلسه ماه مارس شورا تصویب شد.



فکر می کنم نکته این بود که ایجاد چنین سازوکاری توجه مدافعان حقوق بشر را جلب کرد. ولی آمریکا همیشه عمیقا نگران نقض حقوق بشر بوده که سال هاست بطور جدی در ایران اتفاق می افتد.



ولی برای سالها، مسئله نقض حقوق بشر در ایران مطرح بوده است و فعالان حقوق بشری بر آن تاکید می کردند، ولی چرا تا این حد طول کشید که شما این کار را انجام بدهید؟



خوب، آمریکا اخیرا به عضویت شورای حقوق بشر درآمده است. ما توانسته ایم از نفوذ خود در شورا استفاده کنیم تا به ایجاد این سازوکار جدید برای جامعه بین المللی در شورای حقوق بشر کمک کنیم.



همانطور که گفتم افراد زیادی در حکومت آمریکا هستند که سال هاست روی وضعیت حقوق بشر در ایران کار کرده اند. ولی با عضویت در شورای حقوق بشر بود که ما توانستیم روی این سکوی جدید سرمایه گذاری کنیم و از آن بعنوان وسیله جدیدی برای فشار روی ایران استفاده کنیم.



گفته می شود که شما در روند تعین این گزارشگر ویژه نقش فعالی داشتید. شما دقیقا در شورا چه کار کردید؟



قبل از هر چیز باید بگویم حمایت گسترده بین منطقه ای از ایجاد این سازوکار شد تا درمورد سابقه حقوق بشر در ایران تحقیق کنیم. کشورهای زیاد دیگری هم بودند و از همه شاخص تر سوئد و کشورهایی که همراه با آمریکا نقش رهبری این سازوکار را برعهده گرفتند. نباید نقش این کشورها را نادیده گرفت. این صرفا ابتکار آمریکا نبود، این یک ابتکار سراسری و بین المللی بود.



دوم اینکه آمریکا همیشه به وضعیت حقوق بشر در ایران متعهد بوده و درکنار مسئله هسته ای ایران به این مسئله ارجحیت داده است. ما تصمیم گرفتیم که از انرژی و از قدرت استدلال خود برای متقاعد کردن شورای حقوق بشر استفاده کنیم.



مخصوصا در دو سال اخیر ما شاهد بوده ایم که نقض حقوق بشر در ایران شدیدتر شده است. ما فکر کردیم که جامعه بین المللی درقبال این موضوع مسئولیت دارد تا برای آن کاری بکند. ما موافقت اکثر کشورهای جهان را بدست آوردیم، اینکه ایران یکی از فاحش ترین ناقضان حقوق بشر است یک سازوکار جدید بین الملل را ایجاب می کند تا از کسانی که در ایران حقوقشان نقض می شود حفاظت کند.



من مطمئن هستم که شما خبر دارید که مقامات ایران در واکنش به تعین این گزارشگر ویژه، صحبت از این می کنند که این یک اقدام سیاسی است و زیر فشار آمریکا صورت گرفته است. و این فشار آمریکا در شورا قاعدتا باید "شما" باشید.



مقام های ایران تلاش زیادی کردند تا مانع تشکیل این سازوکار جدید شوند. معنی اش این است که آنها اهمیت آن را درک کردند، برای همین هم حاضر شدند انرژی زیادی صرف کنند تا مانع آن شوند. ولی تلاش های آنها به نتیجه نرسید، و دلیلش هم آن است که جامعه بین المللی تشخیص داده است که ایران یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر در دنیای امروز است.



مخصوصا نگرانی جامعه بین المللی از سال ۲۰۰۹ بیشتر شده است، یعنی از زمانی که اعتراضاتی با ادعای تقلبی بودن انتخابات صورت گرفت. از آن زمان رهبران سیاسی مخالف زندانی شده اند، فعالان حقوق بشر تهدید شده اند، و در دو سال گذشته وضعیت حقوق بشر ایران بطور قابل توجهی حادتر شده است. فکر می کنم چیزی حدود ۷۰ درصد از مدافعان حقوق بشر یا در حبس هستند یا در تبعید، روزنامه نگارها تهدید شده اند، رسانه ها توقیف شده اند، تعداد اعدام ها سر به فلک کشیده است. تهدید و ارعاب و خشونت تشدید شده است.



به همین دلیل شواهد بر لزوم ایجاد یک سازوکار ویژه بین المللی برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران خیلی قوی است.



بسیار خوب، تمام شواهد دلالت بر این می کند که مقامات ایران قرار نیست که آقای احمد شهید را به کشور بپذیرند. چه وسیله و مکانیسمی در اختیار شورا هست می تواند به ایران فشار بیاورد که قبولش کند؟



سوال خوبی است. من دیروز با دکتر شهید دیدار کردم، فردا هم دوباره با او صحبت خواهم کرد. او قرار است براساس این فرض عمل کند که حکومت ایران باید به او اجازه ورود و کار در ایران را بدهد. و ما انتظار داریم که مقام های ایرانی از تقاضاهای بین المللی در این مورد پیروی کنند.



با این وجود و همانطور که شما اشاره کردید، مقام های ایرانی قبلا هم مانع از این شده اند تا نهادهای بین المللی درمورد عملکرد حقوق بشری ایران تحقیق کنند. گروه های دیگری از گزارشگران ویژه در زمینه های تخصصی مختلف هم هستند، خیلی وقت است که از این گزارشگران خواسته شده است که به ایران بروند. ولی سالهاست که ایران هنوز اجازه ورود به هیچ یک از آنها را نداده است. این یکی از دلایلی است که ما مجبور شدیم در مرحله بالاتری به این موضوع بپردازیم و در پی یک سازوکار مخصوص ایران باشیم.



حالا، اگر مقام های ایرانی تصمیم بگیرند مانع کار دکتر شهید در داخل مرزهای ایران شوند، او در خارج از ایران تحقیق دقیق و همه جانبه ای خوهد کرد. او در کشورهای هم مرز ایران با کسانی که در تبعید هستند صحبت خواهد کرد، او با ایرانی های مهاجر در سراسر جهان صحبت خواهد کرد، و یک گزارش خیلی دقیق و همه جانبه تهیه خواهد کرد، گزارشی درمورد نقض حقوق بشر که در سال های اخیر داخل مرزهای ایران صورت گرفته است.



در جواب سوال شما اینکه اگر ایران به گزارشگر ویژه اجازه ورود به ایران را ندهد، این کار چه نتیجه ای خواهد داشت. این کار اجازه می دهد تا جامعه بین المللی فشار بر حکومت ایران را زیاد کند، و به دلیل سابقه حقوق بشری، ایران را هر چه بیشتر به انزوا بکشاند. مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران، و ایرانیانی که قربانی نقض حقوق بشر شده اند به ما گفته اند که برای مردمی که در ایران هستند خیلی مهم است که جامعه بین المللی به تحقیقش درمورد ایران همچنان ادامه دهد، یکی از روش هایی که با آن می توان این کار را کرد همین سازوکار جدید است.

صداوسیما برای چهارونیم میلیون دختری که از وقت ازدواجشان گذشته، فیلم می سازد

صداوسیما برای چهارونیم میلیون دختری که از وقت ازدواجشان گذشته، فیلم می سازد




خبر آنلاین به نقل از سایت سیما فیلم، وابسته به سازمان صداوسیما : به منظور نگارش فیلمنامه و ساخت تله فیلم، پژوهش درباره ازدواج و آسیب های آن در دستور کار مرکز سیمافیلم قرار گرفت.



بنا به این گزارش،در جلسه شورای ایده پردازی و طرح و برنامه دفتر ادبیات نمایشی مرکز سیمافیلم عنوان شد:آمارها نشان می دهند که در کشور ما فاصله بین سن بلوغ تا ازدواج نسبت به گذشته در دختران 15 سال و در پسران حدود 20 سال به تاخیر افتاده است.همچنین تعداد دخترانی که از سن ازدواج شان گذشته،5/4 میلیون نفر و آمار زنان بیوه به 5/1میلیون نفر رسیده است.



در این نشست تاکید شد،سیمافیلم قبل از سفارش فیلمنامه های مرتبط با این موضوع،باید به تحقیق،پژوهش و آسیب شناسی ازدواج در ایران به ویژه درباره دلایل تاخیر آن بپردازد.در همین راستا قرار شد در این مرکز یک سلسله تحقیقات درمورد آن انجام شود.

گفتنی است،تلاش در جهت ارائه الگویی بومی با شاخص های ایرانی- اسلامی در مورد معیارهای ازدواج و نگارش فیلمنامه هایی مبتنی بر آن،در دستور کار گروه های فعال در مرکز سیمافیلم قرار گرفت.

بی خبری از سرنوشت مریم مجد خبرنگار-عکاس در بازداشت

بی خبری از سرنوشت مریم مجد خبرنگار-عکاس در بازداشت




یک منبع نزدیک به خانواده مریم مجد، عکاس و خبرنگاری که در تاریخ ۳۱ خرداد ماه در منزل پدریش بازداشت شد با اظهار اینکه خانواده اش به شدت نگران حال او هستند، به کمپین بین المللی حقوق بشردرایران در خصوص موارد اتهامی این عکاس گفت: « وقتی نیروهای امنیتی او را از منزلش برده اند چیزی درباره علت بازداشت نگفتند، در پیگیری های این مدت نیز چیزی به خانواده اش ابلاغ نشده است. فقط گفته اند چیزی نیست، این هفته می آید، حالا بروید هفته دیگر بیاید. هفته دیگر هم گفته اند هفته بعدتر می آید. تنها چیزی که خانواده اش می دانند بودن او در زندان اوین است.»



این منبع نزدیک به خانواده مریم مجد در خصوص وضعیت او به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « مریم در این مدت دو بار تماس خیلی کوتاه با منزل داشته است. اولین بار حالش خوب بوده اما دومین بار به خوبی اول نبوده و گفته است کاری کنید فقط من بیایم بیرون.»



مریم مجد، خبرنگار- عکاس مطبوعات ایران در تاریخ ۳۱ خرداد یک روز قبل از سفرش به آلمان برای عکاسی از جام جهانی فوتبال زنان در آلمان در منزل شخصی اش بازداشت شد. مریم مجد، یکی از معدود عکاسانی است که در سال های اخیر به طور تخصصی در عرصه ورزش زنان فعالیت می کرد. او عضو کمپین ورود زنان به ورزشگاه ها و همکار ماهنامه توقیف شده “زنان” نیز بود.

پترا لندرز، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان که قرار بود با هماهنگی فیفا و به همراه مریم مجد کتابی درباره زنان فوتبالیست سراسر جهان منتشر کند در حالیکه منتظر ورود مریم به فرودگاه آلمان بود اولین بار خبر ناپدید شدن این عکاس را اعلام کرد و از سفارت ایران در برلین خواست تا درباره اینکه مریم کجاست پاسخگو باشند

خبرهای خارجی : تردید در پروندۀ تعرض جنسی استراوس کان/ نیروهای امنیتی سوریه ۱۲ نفر را در نزديکی مرز با ترکيه کشتند

خبرهای خارجی : تردید در پروندۀ تعرض جنسی استراوس کان/ نیروهای امنیتی سوریه ۱۲ نفر را در نزديکی مرز با ترکيه کشتند






تردید در پروندۀ تعرض جنسی استراوس کان



یورو نیوز : پروندۀ تجاوز جنسی دومینیک استروس، رئیس پیشین صندوق بین المللی پول، به یک خدمتکار «هتل سوفیتل» در نیویورک به نقطۀ تازه‌ای رسیده است. به گزارش روزنامۀ آمریکایی «نیویورک تایمز»، اکنون صداقت شاکی پرونده برای دادستان آن با تردید روبرو شده است.

به گفتۀ تیم وکلای مدافع دومینیک استراوس کان، آنها قصد دارند روز جمعه، در جلسۀ جدید دادگاه، برای تسهیل شرایط بازداشت وی و آزادی او از حبس خانگی تلاش کنند.

براساس گزارش نیویورک تایمز، گفت‌و‌گویی تلفنی از خدمتکاری که اتهام تعرض جنسی بر گفته‌های او استوار است، به دست آمده است. او در این مکالمه که یک روز پس از ادعای تجاوز جنسی انجام گرفته، با یک قاچاقچی مواد مخدر دربارۀ چگونگی رسیدن به سود مالی از راه پافشاری بر اتهام تعرض جنسی حرف می‌زند.

از طرف دیگر اشکالاتی نیز در درخواست پناهندگی این زن ۳۲ سالۀ اهل گینه به آمریکا یافت شده که صداقت او را در ادعاهایش مبنی بر تجاوز جنسی برای دادستان پرونده با تردید روبرو کرده است.

با این حال وضعیت جدید پرونده هنوز در شواهد پزشکی مبنی بر ارتباط جنسی دو طرف پرونده، تردیدی ایجاد نکرده است.

دومینیک استراوس کان، سیاستمدار ۶۲ ساله فرانسوی، هنگام دستگیری در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام تعرض جنسی به خدمتکار یاد شده، یکی از چهره‌های سیاسی ای بود که از دید ناظران سیاسی می‌توانست برندۀ انتخابات ریاست جمهوری آینده در فرانسه باشد.



نیروهای امنیتی سوریه ۱۲ نفر را در نزديکی مرز با ترکيه کشتند



صدای آمریکا : در حالی که تظاهرات ضد دولتی برای اولین بار در شهر استراتژیک حلب آغاز شده است، نیروهای امنیتی سوریه در طول دو روز طی یک عملیات نظامی در نزدیکی مرز ترکیه در شمال غرب کشور دست کم ۱۲ نفر را کشته اند.

فعالان طرفدار حقوق بشر روز پنجشنبه گفتند که نیروهای سوری با حمایت تانک ها و هلیکوپترها کنترل خود در چند روستا در استان ادلب را تثبیت کردند.

نیروهای طرفدار حکومت ظاهرا از عبور ساکنان به ترکیه جلوگیری می کردند. تاکنون بیش از ۱۲ هزار سوری برای فرار از خشونت در کشور خود به ترکیه گریخته اند. صدها نفر نیز از سوريه به لبنان رفته اند.

مقام های ترکیه گفتند روز پنجشنبه فقط پنج سوری، کمترین تعداد طی چند روز اخیر، از سراسر مرز وارد اين کشور شده اند.

در حلب، دومين شهر بزرگ سوریه، روز پنجشنبه ويدئوهای اينترنتی دسته های طرفدار دولت را در حال حمله به صدها تن از معترضان در حداقل دو منطقه نشان می داد.

پلیس های لباس شخصی پس از آنکه جمعیت معترض را متفرق کردند به حامیان دولت اجازه دادند تظاهراتی در طرفداری از دولت برگزار کنند.