Tuesday, May 11, 2010

جو امنیتی در دانشگاه یاسوج بدنبال سفر احمدی‎نژاد

در پی انتشار خبر سفر محمود احمدی نژاد به شهر یاسوج و حضور و سخنرانی در دانشگاهِ آن شهر، فضای دانشگاه کاملا ملتهب، امنیتی و پلیسی گزارش شده است.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه دور سوم سفرهای استانی، اواخر هفته جاری به استان كهگیلویه و بویراحمد سفر می‌كند.

بنا به گزارش منابع خبری جرس، مسئولان استان کهکیلویه و بویراحمد، در آستانه سفر رئیس دولت به آن استان، در صدد هستند شرایطی امنیتی برای حضور و سخنرانی وی در دانشگاه یاسوج فراهم کنند که در همین راستا دانشجویانِ سبز آن دانشگاه، از اعلام آمادگی خود برای اعتراض به رئیس و هیئت دولت خبر داده اند.

بنا بر همین گزارش مسئولین دانشگاه طی روزهای اخیر از صدور احکام انضباطی برای فعالان دانشجویی آن دانشگاه حمایت کرده و فعالیت های شورای صنفی دانشجویان را نیز مشروط اعلام کردند .
همزمان سردار پاسدار چناریان، با حضور در دانشگاه و دیدار با ریاست دانشگاه، از تعامل و ارتقاء همکاری مدیریت دانشگاه با نیروی انتظامی خبر داد و تشکر کرد.

هم اکنون شرایط و جو امنیتی - پلیسی شدیدی در آن دانشگاه حکمفرما بوده و شعارنویسی دانشجویان برای اعتراض به رئیس دولت ابعاد وسیعی به خود گرفته است.
لازم به ذکر است سال گذشته و در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، ۱۷ نفر از فعالان دانشجویی آن دانشگاه به ۲۴ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: آزادی مطبوعات در ایران فراتر از قانون است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بر قراری عدالت قضایی، بهترین راه ساماندهی امور جامعه و از جمله اصلاح وضعیت رسانه‏هاست، گفت: آزادی مطبوعات در ایران بیسار فراتر از قانون است.

به گزارش ایرنا، “محمدعلی رامین” در دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز آزادی مطبوعات اظهار داشت: از نظر دین اسلام آزادی معنوی اصل و مقدمه اساسی آزادی‏های فردی و اجتماعی است.

رامین اضافه کرد: هیچکس نباید از ابزار و جایگاهی که در اختیار دارد به بهانه آزادی اخلاق، معنویت و کرامت انسانی دیگران را مورد تهاجم قرار دهد.

معاون امور مطبوعاتی درباره منزلت قلم افزود: در دین ما قلم قداست دارد و اهل قلم جایگاهشان می‏تواند از شهدا بالاتر باشد اما سؤال اینجاست که این جایگاه مخصوص کدام گروه از اهل قلم است؟

رامین گفت : اگر دستگاه قضایی درصدد اعمال عدالت قضایی در عرصه رسانه‏ها باشد، ما می‏توانیم به سرعت فضای مطلوب و معقول و قانونی فعالیتهای رسانه‏ای را که موجب رشد و سعادت جامعه می‏شود، فراهم کنیم.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 12:41:06 توسط چلاقعلي
البته آزادی مطبوعات در ایران بسيار فراتر از قانون ياساي چنگيز است. از نظر دین اسلام آزادی معنوی؟؟؟؟ نفهميدم اين ديگه چه جور آزاديه!!!! آين آقاي رامين براي خودش همينطور مي بافه!!!!

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 07:04:03 توسط تیزبین
بلی کاملا درست است آزادی در این رژیم کثیف برای جانيان و اوباشان و قداره بندان و دستمال بدستان و ... بالاتر از قانون است و اصلا قانون در مقابل آنها لنگ میاندازد و اگر جرات داشت که نیندازد بوسیله همین برادران و خواهران اسلامی به دادگاه اسلامی کشان کشان کشانده میشود و ....

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 04:47:13 توسط آراده
باجمع آوری گفتاراین بزرگان، می شودکتاب تنظربی نطیری به چاپ رساند.

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 04:19:21 توسط آرش
این آغا حتما تجربیاتی!!! در حوزه علمیه جمع کرده، تا بتونه با این پررویی چنین ادعاهایی رو بکنه

برنج‌هاي آلوده‌ همچنان وارد مي‌شوند

در حالي كه در چند روز اخير آلوده بودن برخي از برنج‌هاي وارداتي از سوي مجلس تاييد شده، اما طبق اعلام وزارت بازرگاني كه ثبت سفارش اين واردات و گمرك كشور كه ترخيص كالاي وارداتي را انجام مي‌دهد، هنوز ممنوعيتي در واردات اين برنج‌هاي آلوده اعمال نشده است.

به گزارش ايسنا، موضوع آلودگي برخي از برنج‌هاي وارداتي به كشور هرچند مدتي مسكوت بود اما در چند روز اخير از سوي مجلس اخباري منتشر شده كه اين موضوع را تاييد مي‌كند.

در حالي كه قبل از اين توافق شده بود تا مجدد از برنج‌هاي وارداتي به كشور نمونه‌برداري شود، اين نمونه‌برداري در اواخر سال گذشته انجام شد و اخيرا نتايج آزمون اين نمونه‌برداري در اختيار مجلس و كميسيون بهداشت و درمان قرار گرفت.

در اين مورد انوشيروان محسني بندپي ـ نايب رييس کميسيون بهداشت مجلس ـ 14 ارديبهشت ماه امسال از غيراستاندارد بودن 13 نوع برنج وارداتي به كشور به دليل غيرمجاز بودن سطح سرب و آرسنيك آن‌ها با حدود مجاز خبر داد.

با وجود اين از سوي گمرك كشور كه وظيفه ترخيص برنج‌هاي وارداتي را بر عهده دارد اعلام شده كه اين دستگاه هنوز دستوري براي ممانعت از ورود اين برنج‌ها دريافت نكرده است.

معاون امور گمركي گمرك كشور در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اينكه هنوز چيزي به گمرك ابلاغ نشده است، افزود: اگر قرار است براي واردات كالا محدوديتي يا ممنوعيتي در نظر گرفته شود، قطعا وزارت بازرگاني بايد از ثبت سفارش آن جلوگيري كند. كالايي كه ثبت سفارش نشود وارد نخواهد شد.

صدور قریب الوقوع قطعنامه چهارم تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران

صدای آمريکا : کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید قطعنامه چهارم تحریمی سازمان ملل متحد علیه ایران، ظرف چهار تا شش هفته آینده، احتمالا اعمال می شود.
خانم اشتون روز دوشنبه همچنین گفت تصمیم گیری درباره اقدامات جدید تحریمی علیه تهران، «به سرعت» انجام خواهد شد.
او که این سخنان را روز دوشنبه در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل ایراد کرد همچنین بر تمایل اتحادیه اروپا به مذاکره به تهران برای پایان دادن به بن بست پیش آمده درباره بحران اتمی این کشور، تأکید کرد.
تهران تاکنون از پذیرش طرح سامان ملل متحد درباره انتقال اورانیوم کمتر غنی شده به خارج از کشور برای غنی سازی بیشتر، خودداری کرده است. ایران می گوید خواستار تبادل همزمان مواد اتمی در خاک ایران است.
واشنگتن و متحدانش تهران را به تلاش مخفیانه برای دستیابی به سلاح اتمی متهم می کنند. تهران با رد اتهامات می گوید برنامه هسته ای اش صلح آمیز است

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 04:10:33 توسط سعید از آمریکا
به امید سرنگونی رژیم منحوس آخوندی

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 03:39:46 توسط گيلانى
آقا خسرو.مهم اينست كه اينها دوسر بار ميكنند.هم در صلح و همكارى با اين جانيان.مردم ايران را ميچاپند.در جنگ خود خواسته و خودساخته نيز با فروش سلاح و سپس ساخت و ساز پس از ويرانى جنگ.بازهم سود ميبرند.اين دور باطل حاجعلى و گربه اش. تا برقرارى يك حكومت خارج ازدين و حق انتخابات آزاد مطابق جوامع مدنى.همچنان ادامه خواهدداشت. شادو تندرست باشيد.

نوشته شده در تاريخ بيستم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با دهم مه ۲۰۱۰ ، 17:44:16 توسط خسرو
يه حاجى بود يه گربه داشت گربشو خيلى دوست ميداشت يه روز حاجى گوشت خريد گوشتا رو رو طاقچه گذاشت گربه اومد گوشتارو خورد حاجى زد و گربه رو كشت! زير سنگ قبر (گربه) نوشت يه حاجى بود يه گربه داشت گربشو خيلى دوست ميداشت..... خاك بر سر غرب و شرق كه يه مشت ملاى كثافت نزديك به ٨ ساله دارن امروز فردا ميكنن و اينها هم مثل خر كه به نعل بندش نگاه ميكنه وايسادن به تماشاى سلاح اتمى ساختن يه مشت ديوانه روانپريش!!! خوب خر خاك ميخوره شكم خودش درد ميگيره! وقتى مجبور شدين ميليارد ميليارد خرج جنگى كنيد كه دنيا رو درگير كرده حاليتون ميشه حمايت از رژيم كثيف دينى براى يه مشت دلار خونى(نفتى) يعنى چى!!! حالا به جاى حمايت از مردم ايران از اين رژيم كثيف حمايت كنيد!

شیرین کمانگر: امروز هم چشم به راه پیکرهای عزیزانمان هستیم

جرس : شیرین کمانگر، خواهر فرزاد کمانگرزندانی کردی که سحرگاه یک شنبه در زندان اوین به دار آویخته شد، اعلام کرد خانواده ها همچنان در انتظار پیکر عزیزانشان هستند و تا کنون تلاش آنها و وکلایشان برای تحویل اجساد به نتیجه نرسیده است.

وی همچنین در گفتگو با جرس ،خبر مربوط به بازداشت خانواده خود در مقابل اوین را نادرست عنوان کرد و گفت تا آنجایی که من اطلاع دارم کسی دیروز در مقابل اوین بازداشت نشده است.

خواهر فرزاد کمانگر در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار جرس یاد آور شد: صبح امروز نیز خانواده های فعالین کرد اعدام شده در تهران می مانند تا پیکر عزیزان شان را تحویل بگیرند اما تا کنون پاسخ روشنی دریافت نکرده ایم.

وی گفت آقای بهرامیان وکیل از انتظار روز سه شنبه خانواده های پنج فعال کردی که سحرگاه یک شنبه در اوین اعدام شده اند در مقابل اوین خبر داد و گفت: هم روز دوشنبه و هم امروز مردم با ما خوب همراهی کرده اند..

وی با بیان اینکه: دیروز از شش صبج تا هشت غروب، مردم می آمدند در کنار ما خانواده ها. ما آنها را به خونسردی دعوت می کردیم و همراهی مردم هم بسیار خوب بود. هیچ زد و خورد یا بازداشتی دیروز در تجمع مقابل اوین پیش نیامده بود.

شیرین کمانگر گفت: من با آقای کرمی نماینده سنندج در مورد وضعیت خانواده های زندانیان گفتگو کردم و از ایشان خواسته ام که تصمیم نهایی مسوولان در مورد تحویل دادن پیکر عزیزان مان را پیگیری کنند.
دیروز مهرداد کمانگر ، برادر فرزاد نیز از پیگیری ها نماینده سنندج خبر داده بود این در حالی است که چندی پیش نمایند سنندج به دلیل پیگیری وضعیت زندانیان سیاسی کردستان توسط استاندار این استان و نماینده دولت مورد توهین قرار گرفته بود که او را ضد انقلاب خوانده بودند.

درحالیکه امید خانواده های اعدام شدگان به نماینده شان بوده است، ستانداری کردستان و ریاست جمهوری طی شکایتی که با شماره 870437/ب 5 و از طریق دادستان انقلاب تهران درخواست و ارسال شده است،خواستار محاکمه و اعمال مواد 609،697،698 قانون مجازات اسلامی برای دکتر کرمی به اتهام برخورد و توهین آشکار او با دولت و مسئولین کشور و استان شده اند که در صورت عدم توانایی کرمی در دفاع از خود در روز 12/02/89 در دادگاه،با حداقل 2 ماه و حداکثر 2 سال حبس روبرو و بی شک با این محکومیت جای بعدی دکتر عبدالجبار کرمی در زندان اوین است نه در مجلس شورای اسلامی.

اگرچه جسته و گریخته خبرهایی مبنی بر احتمال دفن مخفیانیه جسد های اعدام شدگان به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم به گوش می رسد اما به گفته خواهر کمانگر، عبدالجبار کرمی نماینده سنندج از طریق قوه قضاییه، سازمان زندان ها و دادستانی پیگیر است تا امروز پیکر اعدام شدگان به خانواده های آنان تحویل داده شود.

یکی از بستگان علی حیدریان، فعال دیگری که سحرگاه یک شنبه اعدام شده بود به خبرنگار جرس می گوید برادر علی به همراه آقای بهرامیان وکیل پرونده و جمعی دیگر از بستگان نزدیک اعدام شدگان هم اکنون در داخل دادگاه و مشغول گفتگو با مسوولان هستند.

درحالیکه اخبار ضد و نقیضی از بازداشت خانواده های زندانیان اعدام شده به گوش می رسد، خبرنگار جرس می افزاید تا این لحظه خبر موثقی از بازداشت منتشر نشده است.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 06:48:12 توسط سهراب - FreeTehran
حتى ارتش اسرائيل جسد فلسطينيها را كه در جنگ كشته شده اند را به گروگان نميگيرد و اجساد انتحاريها را جمع ميكنند و به خانوادها تحويل ميدهند تا آنها را بخاك بسپارند و آيين سوگوارى برايشان برگزار كنند شما در هر قومى كه بنگريد به رفتگان احترام خاصى ميگزارند بجز در رژيم متعفن سيد على الخامنه اى اشغالگر هموطنان اكنون كه اتحاد دوباره بعد از ٣٠ سال در قلب يكايك ما بيدار شده و به صلابت خون پاك فرزاد و شيرين و فرهاد رژپم سفاك اسلامى شكننده تر از هر زمانى شده است برخيزم و با يك خيرش سهمگين سرتاسرى رژيم را به درك الهى بفرستپم ما اگر منتظر ميرحسين بمانيم فرصت تدريجى گرفتن و كشتن همه دليران و مبارزان خط اول و دوم را به رژيم و آدمكشانى چون حيدر مصلحى و وزارت مخوف اطلاعات داده ايم هموطنان بيش از اين منتظر موسوى و كروبى نشستن انرژى و اتحاد جنبش را خواهد گرفت و مانند ٨ سال دوره خاتمى به قتلهاى زنجيره اى مخالفان خواهد انجامپد.

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 06:07:49 توسط رزمجو از طايفه ( محترم ) كفار
چشم به راه پیکر عزيزي بودن؟ اگر از اسمان خون ببارد, بجاست!!!

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 04:41:23 توسط shomali
اینهم دلیلی دیگر بر مرده خوری آخوند و آخوند زاده. مرگ بر جمهوری اسلامی و تف به ولایت فقیه .

ذوالنور: هاشمی اگر می‌خواهد ستون ضدانقلاب شود، فکری به حال خود بکند/ میرحسین موسوی و مهدی کروبی در صورت دستگیر شدن به «قهرمان» تبدیل می‌شدند

رادیو فردا : جانشین نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دانشگاه شهید بهشتی تهران با انتقاد شدیداللحن از اکبر هاشمی رفسنجانی به او هشدار داد که «آقای هاشمی که می‌خواهد ستون خیمه ضدانقلاب شود، باید فکری به حال خود بکند».

مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایران، که پیش از این نیز به دنبال حوادث پس از انتخابات سال گذشته بارها به افرادی که «سران فتنه» می‌خواند تاخته این بار نیز به انتقاد از حامیان اعتراضات مردم ایران پرداخته است.

آقای ذوالنور از جمله به محمد موسوی خوئینی‌ها، آیت‌الله یوسف صانعی، سید محمد خاتمی و مجید انصاری حمله کرده و آنها را متهم کرده است که «با امام [آیت‌الله خمینی] مخالف بودند».

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه همچنین در سخنان روز دوشنبه خود دستگیر نشدن «سران فتنه» در یک سال گذشته را نشانه «تدبیر نظام» دانسته است.

به گفته مجتبی ذوالنور که احتمالا منظور او از سران فتنه در اینجا میرحسین موسوی و مهدی کروبی است، «نظام در دستگیر نکردن آنها [سران فتنه] کاملا تدبیر کرده و اجازه داده تا آن افراد به مرده سیاسی تبدیل شوند».

جانشین نماینده علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران معتقد است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی در صورت دستگیر شدن به «قهرمان» تبدیل می‌شدند.

به دنبال حوادث پس از انتخابات و اعتراض گسترده مردم ایران به نتیجه آن، عده بسیاری از حامیان محمود احمدی‌نژاد در حکومت، از جمله نمایندگان حامی او در مجلس شورای اسلامی، خواستار دستگیری و محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی،‌ رقبای انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد، شدند، خواسته‌ای که در یک سال از زمان برگزاری انتخابات ۲۲ خردادماه بی‌پاسخ مانده است.

اما جانشین نماینده خامنه‌ای در تازه‌ترین سخنانش نوک تیز حمله را بیش از همه متوجه اکبر هاشمی رفسنجانی و خانواده او کرده و گفته است که یکی از دلایل «لغزش» رئیس مجلس خبرگان رهبری خانواده و فرزندان او بوده است.

به گفته مجتبی ذوالنور، آقای هاشمی رفسنجانی سخنان فائزه، دختر خود، را در جریان اعتراضات پس از انتخابات محکوم نکرده و به مهدی، پسر خود، گفته است که به ایران بازنگردد.

فائزه هاشمی، از منتقدان سرسخت و صریح محمود احمدی‌نژاد، در جریان حوادث پس از انتخابات بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شد، و مهدی هاشمی از شهریورماه سال گذشته به دنبال حوادث انتخابات در خارج از ایران به سر می‌برد.

گروه‌های تندروی نزديک به دولت جمهوری اسلامی مهدی هاشمی و فائزه هاشمی را به دست داشتن در اعتراض‌های پس از انتخابات متهم می‌کنند و بارها خواستار بازداشت آنها شده‌اند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، روحانی ۷۵ ساله‌ای که در ۳۰ سال گذشته همواره از او به عنوان یکی از «ارکان نظام و یاران خمینی» یاد شده، در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد از میرحسین موسوی حمایت کرد و مورد حمله شدید آقای احمدی‌نژاد و حامیان او، به‌ویژه در مناظره انتخاباتی موسوی و احمدی‌نژاد، قرار گرفت.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 11:33:45 توسط عادل
آقای ذوالنور من مدتهاست که تو را زير نظر دارم تا جايکه در هر لباس و شکلی شما را بجا آورده و میشناسم من هرگز چهره بانی قتل پدر بزرگم راکه تنها کس و ياور من بعد از مرگ پدر و مادرم بود را از ياد نبرده و در انتظار فرصت مناسب برای انتقام هستم و بدان که در هيچ کجای دنيا در امان نخواهی بود.

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 08:07:20 توسط shahroodi
آقای رفسنجانی فکر کرده می تواند با سیاست یکی به میخ ویکی به تخته هم در صورت سرنگونی چهره خود را ازجنایات مرتکب شده پاک کند وهم در صورت سرکوب قیام بهمراه اصحاب خامنه ای بماند. اماهمراهان خامنه ای دنبال ذوب شدگان مطلق در ولایت هستند ویاران نیمبند نمی خواهند. بهمین دلیل دوره تعیین تکلیف رفسنجانی نزدیک می شود ودر صورتیکه او موسوی وکروبی را علنا تکفیر نکند٫ خود وخانواده فاسدش در جنگ گرگها تلف سیاسی خواهند شد

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 07:48:52 توسط تهمتن
اين رژيم بطور جدي در معرض نابودي ست و هرروزي كه ميگذرد بسقوط وفروپاشي نزديكترميشود. هيچ چاره اي باقي نمانده;حتا آدمكشي و اعدام آزاديخواهان و رعب ووحشت هم براي اين حكومت نه تنهاكارسازنبوده بل برعليه ولي وقيح تبديل گشته. امروزوضعيت رژيم درمقايسه باتابستان گذشته ودربحبوبه قيام;بمراتب بدترشده; وتازه اين درحالي ست كه هنوز قيام مردم وگسترش آن شروع نگشته - كه درراه است - اما نشانه هاي شروع قيام رادوباره ازسنگر آزادي وسنگرداران آن -دانشگاه ودانشجو شاهدهستيم كه رسانه هاي جهاني هم منجمله سي ان ان خبرخيزش دوباره مردم بپاخاسته را برهبري سنگرداران سنگر آزادي - دانشگاه - براي جهانيان گزارش نمود. حال اين گماشته مزدور ولي وقيح ازرفسجاني وخاتمي وموسوي وكروبي و باندديگرجنايتكاراين نظام كه دست شان تا مرفق بخون جوانان ومردم نجيب ايران درغمرننگين خود آلوده است هشدار شيادانه واخطارفرويبكارانه به برادران ديروز وامروزش ميدهدتاشايداين جنايتكاران وحاميان نظام راجايگزين رهبري سنگرداران آزادي كنند!! اما جواب ولي وقيح كه بوسيله اين گماشته مزدور بيان شده; خر خودتانيدو رهبري قيام همچنان دردست سنگرداران آزادي ست.

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 07:33:59 توسط Nazokbin
رژیم گنده ملایان چه سپاهی چه آخوندی ضد مردمه ایران هستند و هردو محکوم به فنا و منتظره خروش و انتقام ملت غیور ایران باشند که زیاد هم دور نیست ، مرگ بر ارتجاع سیاه و رژیم منحوس اسلامی که میکشی جوانان غیور و بی گناه مارا مرگ برتو مرگ برتو مرگ و نفرین ملت ایران بر تو ای اجنبی صفت

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 07:32:01 توسط حميدن
آدم بعضي وقتها به حماقت اين آخوندها خندش ميگيره يكي نيست بپرسه آخه حيوان در چه جامعه اي مخالفان دستگير شده به قهرمان تبديل ميشوند؟ جوابش مشخصه در يك جامعه كه مردم از جور حاكمان جانشان به لب رسيده وهر دشمن دشمن را دوست مي پندارند٠ اين اعتراف احمقانه به جامعه وحشي بي عدالت و پليدي است كه روحانيت بيمار شيعه به اين مردم تحميل كرده است٠ دير نيست روز رستاخيز خلق

تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده های اعدام شدگان 19 اردیبهشت

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فشارها و تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده زنده یاد مهدی اسلامیان برای جلوگیری از افشای جنایتی که بر علیه این خانواده روا داشته شده است ادامه دارد. .
غروب روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه در حالی که چند ساعتی از اعدام فرزندش نمی گذشت و در سوگ جانکاه دومین جگر گوشه اش نشسته بود و بر علیه این همه جنایت فریاد بر می آورد .یکی از بازجویان وزارت اطلاعات در آن شرایط سخت و جانکاه با مادر داغدار مهدی اسلامیان تماس می گیرد و شروع به تهدید کردن او می کنند که نباید به تلفنها پاسخ دهد،نباید به رسانه و سازمانهای حقوق بشری از جنایتی که برآنها روا داشته اند حرفی بزند. بازجوی مربوطه به مادر داغدار مهدی اسلامیان گفت:با هیچ ارگانی تماس نداشته باشید و پشت تلفن گریه نکنید،اگر کسی از ایران و خارج کشور تماس گرفت نکنه حرف بزنید،هیچ کس حرف نزند،افکارش ضد نظام بود،حواستون باشه،اصلا با هیچ کس حرف نزنید،همه چیز تمام شده و همچنین تهدیدات مختلف دیگر بر علیه این خانواده داغدار روا داشته شد.
از طرفی دیگر پیگیری این مادر داغدار برای گرفتن پیکر فرزندش تا به حال بی نتیجه بوده است و با وعده و وعید ها مواجه است.
زنده یاد مهدی اسلامیان در حالی اعدام شد که پرونده او هنوز در دادگاه تجدید نظر تحت بررسی بود و حکم اعدام او در دادگاه تجدید نظر تایید نشده بود. وکیل او آقای بهرامیان که پرونده وی را پیگیری می کرد هیچ حکمی دال بر تایید حکم اعدام او در دادگاه تجدید نظر دریافت نکرده بود.همچنین خانواده و زنده یاد مهدی اسلامیان هیچ اطلاعی مبنی بر تایید حکم اعدام در دادگاه تجدید نظر نداشتند.آنها حتی آخرین دیدار را از مادر دردمندش سلب کردند.
لازم به یادآوری است مهدی اسلامیان دومین فرزند این خانواده است که اعدام می شود محسن اسلامیان 21 ساله در اردیبهشت ماه 1388 در شیراز اعدام شد. مادرآنها از برگزاری مراسم عزاداری منع شد و حتی به او اجازه داده نشد که نام واقعی فرزندش محسن بر آرامگاهش نوشته شود و ناچار بود نام دیگری بر آرامگاه او بنویسد.خانم اسلامیان سرپرستی فرزندانش را به عهده داشت و با خون جگر آنها را بزرگ کرد .خانم اسلامیان در طی این مدت دائم مورد تهدید و تحت فشار و اذیت و آزارهای بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و حتی بعد از قتل دومین فرزندانش تهدیدات و فشارها علیه این مادر دردمند ادامه دارد.

خواهر و مادر شيرين علم‌هولی بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا - صبح امروز سه شنبه 21 اردی بهشت ماه، خواهر و مادر شيرين علم هولی، از فعالین سياسی کرد اعدام شده در نوزده اردی بهشت ماه، در منزل شان در ماکو توسط ماموران امنيتی بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اين در حالی است که آنها از اعدام شيرين تا عصر ديروز اطلاعی نداشتند.

به نقل از خليل بهراميان، علی رغم پيگيری های صورت گرفته توسط خانواده های اعدام شدگان، فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی، شيرين علم هولی، و مهدی اسلاميان پيکرهای آنها به خانواده های شان استرداد نشده است. ب

ه گفته وکيل مدافع سه تن از اعدام شدگان نوزده اردی بهشت، نمايندگان مجلس و دادستانی با تحويل جسدهای اعدام شدگان به خانواده ها موافقت کرده اند اما وزارت اطلاعات و اطلاعات کردستان با تحويل جسدها مخالفت کرده است.

خانواده ها هم اکنون در حال پيگيری هستند تا بتوانند فرزندانشان را به خانه های شان بازگردانند. اما با دستگيری خواهر و مادر شيرين، تضمينی برای امنيت خانواده های اين اعدام شدگان وجود ندارد.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 10:35:09 توسط پدرام
چه ملت عظیمی داریم که همکنون در خیابانها در حال اعتراض هستند.امروز شنیدم که صدها هزار نفر در تهران برای تظاهرات علیه بیعدالتی واعدام فرزندان ایران در خیابان در حال مبارزه هستند.......یعنی میشه روزی حقیقت پیدا کنه بدون فتوای موسوی خاتمی کروبی

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 09:19:58 توسط xxx
هموطن : بياري توبيش ازهرلحظه اي نيازاست تااهريمن خونآشام رااز ميهن آبا واجدادي بيرون كنيم ودوباره شادي ازدست رفته نياكان پاك انديش خودرا بكف آريم وعزاي اجنبي روح جوانانمان را باندوه بيپايان آلوده نكند. كه اگر اكنون بياري نيايي ديگرخيلي ديرميشود واسارت غمانگيزما بقرنها ميكشد وباين زوديها خواب آزادي راهم نخواهيم ديد. ببين چقدر باشكوه است رزم اين زنان دلآور ايراني كه يك تنه درميانه ميدان ضحاك راباتمام سگهاي هارش بمبارزه فراخوانده اند. بياريشان بشتابيم تادر پيروزي بزرگ ملي سهمي درخور بدست آوريم.

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 07:50:23 توسط فخار
تاريخ تکرار مي شود.پايان شب سيه سپيداست/خيلي دور نيست.

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 07:37:45 توسط شورا
جمهوری جنايت و جنون اسلامی، پس از فجایع بی‌شماری که در طول ۳۱ گذشته در ایران به بار آورده است، اکنون که با گسترش روزافزون نارضایتی، اعتراض و مبارزات علنی توده‌های مردم، در واپسین لحظات حیات ننگین‌اش قرار گرفته، در تلاش است، با تشدید اختناق، کشتار و وحشی‌گری خود را از بحران فروپاشی و سرنگونی نجات دهد.باید با تمام قوا و تشدید مبارزه، این تلاش ارتجاعی جمهوری اسلامی را نقش بر آب کرد. توده‌های مبارز مردم کردستان مصمم‌اند، روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت در اعتراض به وحشی‌گری‌های بی‌انتهای رژیم و جنایت فجیع اعدام ۵ زندانی سیاسی، یک اعتصاب عمومی برپا کنند. این اعتصاب، حلقه دیگری از مبارزات به هم پیوسته توده‌های مردم سراسر ایران علیه جمهوری جهل و انسان كش اسلامی و برای سرنگونی آن است. باید به هر شکل ممکن از این اعتصاب حمایت کرد و با ابراز همبستگی و تشدید مبارزه، روند سرنگونی جمهوری اسلامی را تسریع نمود٠

فیلم / گزارش سی ان ان از تظاهرات دانشجویان دانشگاه بهشتی علیه احمدی نژاد

فیلم / گزارش سی ان ان از تظاهرات دانشجویان دانشگاه بهشتی علیه احمدی نژاد



نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 14:03:52 توسط بابك(از ايران)
درود بر دانشجويان آزاده و آزاديخواه

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 13:54:54 توسط نازنین
این اقا رضا هر چند کارمند سی ان ان میباشند ولی بعنوان یک ایرانی حتی بصورت خبر میتواند خبرها را وسیغتر به گوش جهانیان برساند .درست در همین روز 5 نفر از فرزندان فرهیخته مان را اعدام کردند یا ایشان هنوز خبر نداشت و اگر داشت باید اشاره میکرد خشم مردم از این یکسال گذشته که چه بگیرو به بندهائی چه کشتارهائی پنهان و اشکار انجام دادند و مردم از دست این رزیم خشمناکند که توسط چندین عراقی ضبط شده و بنام خدا رشد و بیشرفت و ازادی و زندگی و جان را از این ملت گرفتند .و حالا هم با کوتای مخملین خود همه را سر به نیست میکنند که وحشت ایجاد کنند ...امیدوارم اقارضا به این مسائل توجه بیشتر بکنند و به نوعی از این تریبون استفاده کرده صدای این ملت باشد...امیدوارم دوستان در سایت سی ان ان برای اقا رصا سیاح ایمیل بزنند و نظرات خود را به او انتقال دهند..

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 05:15:31 توسط هاله
مشت خوردي بسيجي؟ حالت جا آمد جاني؟

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 04:59:44 توسط shomali
Reza( the reporte, people of Iran have given up on this regime the fight is not anymore about the election, the whole system is under scrutiny. People of Iran don't want this regime because these people who are ruling the country are not Iranian. Take Larijani brothers, they were all born in Iraq. . These are the enemy of Iran who are occupying the country.

وکیل خانواده اعدام شدگان: از جنازه ها می ترسند و خانواده ها را بازداشت می کنند


جرس مسيح علی نژاد : خلیل بهرامیان وکیل پرونده اعدام شدگان اخیر با اعلام خبر بازداشت خانواده شیرین علم هولی می گوید: بعد از فاجعه اعدام، به جای تحویل دادن پیکر جوانانی که بی اطلاع خانواده، در زندان اوین به دار آویخته شدند، خانواده های این زندانیان را دردمندتر کرده اند.

بازداشت مادر و خواهر شیرین علم هولی

خلیل بهرامیان در گفتگو با خبرنگار جرس می گوید: برادر شیرین علم هولی به وی خبر داده است که مادر پیر و خواهر جوان شیرین را صبح امروز در منزل شان دستگیر کرده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیگیر بوده اید تا دریابید چرا خانواده شیرین علم هولی را دستگیر کرده اند، گفت پرسش اولیه و مهمتر من هنوز بی جواب مانده است. به چه جرمی خود شیرین را دستگیر کرده بودند؟ به چه جرمی شیرین را اعدام کردند؟

پرسشهای مادر و خواهر شیرین

وی ادامه داد: همین پرسش های ساده را مادر داغدار شیرین هم پرسیده و خواهرش هم اعتراض کرده و حالا به جرم همین پرسشگری و گریه و اعتراض زندانی شان کرده اند.

حرف آخر با نهادهای امنیتی

وی با بیان این نکته که آقای کرمی نماینده سنندج هم پیگیر وضعیت بوده اند و با این استدلال که این یک حکم انسانی و شرعی است که پیکر اعدام شدگان را تحویل خانواده هایشان بدهند، موافقت هایی را هم دریافت کرده اند اما متاسفانه در کشور ما حرف آخر را نهادهای امنیتی می زنند و آنها هم که تا کنون مخالفت کرده اند.

انتظار دوروزه خانواده ها

بهرامیان با اشاره به انتظار دو روزه خانواده های اعدام شده در برابر اوین می گوید: دو روزاست که همه جا رفته ام و پیگری کرده ام . اما همچنان پیکر ها را تحویل نمی دهند و جواب منفی می شنوم.

وی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به خانواده ها چیست در این شرایط که دو روز چشم به راه مانده اند و هنوز هم با مخالفت نهادهای امنیتی در تحویل پیکرها روبرو هستند، گفت: فعلا باید سکوت کرد تا ببینیم که دیو خشم کی از این سرزمین کنار می رود و خورشید تابناک بر این سرزمین می تابد.

دلیل مخالفت نهادهای امنیتی

بهرامیان در پاسخ به این پرسش که گفته می شود دلیل مخالفت نهادهای امنیتی ایجاد نا آرامی و ملتهب شدن کردستان است، گفت: کشوری که در آن قانون حاکم باشد اگر کسی را اعدام کرده باشند دیگر از چه چیزی نگران هستند؟ این از بدبختی و کوچکی خودشان است که از جنازه ها هم می ترسند.

وی همچنین یاد آورشد نماینده های مجلس و دیگران تنها تصویری از پرونده های فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان دارند ولی من در دل این پرونده ها زندگی می کنم، با خانواده این عزیزان زندگی کرده ام و کاملا در جریان زندگی شان هستم.

وای به روزی که این فریادها بر سر قانون شکنان خالی شود

بهرامیان گفت خانواده ها این روزها مصاحبه هایی که می کنند، حرف هایی که می زنند، تند صحبت می کنند، در گلوی این خانواده های بغض بزرگتری است، فریاد بزرگتری نهفته است. وای به روزی که این فریاد را بخواهند بر سر قانون شکنان حالی کنند.

وضعیت مادران داغدار را بسیار بحرانی


بهرامیان وضعیت مادران داغدار را بسیار بحرانی توصیف کرد و گفت من دو روز است که با خانواده های زندانیان در بهت هستم اما مادران را که می بینم شرمنده می شوم. مادر مهدی اسلامی که بهت زده به من نگاه می کند و نقش زمین می شود.

کسی را کشتند که تکثیرش در جامعه ناگزیر است

به مادر فرزاد کمانگر گفته ام که فرزندش یک معلم نمونه، شاعر بزرگ و صاحب قلم بوده است که در همین کشور تکرار خواهد شد، آنها اشتباه کردند کسی را کشتند که تکثیرش در جامعه ناگزیر است.

وی تاکید کرد آدم های کوچک انسان های بزرگ را انکار می کنند، آینده را انکار می کنند و دست به اشتباهات بزرگی می زنند که جبران آن دشوار خواهد بود.

عدالت در دستگاه قضایی گم شده

بهرامیان بیا بیان اینکه مدار جهان بر پایه عدالت است، گفت: این روزها عدالت در دستگاه قضایی گم شده است برای همین گاهی جفتک می زنند، گاهی قانون می شکنند و گاهی طوفان برپا می کنند اما ایمان دارم که آفتاب به این سرزمین می آید.

وی با اشاره به اینکه خطاب من به دستگاه قضایی است تا حرمت انسانی را مصلحت و اولویت خود بدانند، گفت متاسفانه چیزی را آرزو می کنم که در دستگاه قضایی کشور اصلا وجود ندارد.

این مرگ قشنگ است

وی در پاسخ به این پرسش که ظاهرا پیگیری های نماینده سنندج در مورد اوضاع زندانیان کردستان او را با مشکلاتی مواجه کرده و استانداری نیز شکایتی از ایشان تنظیم کرده است آیا شما نگران نوع موضع گیری های خودتان نیستید، گفت: چه کار می خواهند بکنند، آخرش همین است که می کشند، این مرگ قشنگ است. بهتر از زندگی کسانی است که حرمت انسان را نگاه نمی دارند و به مادران داغدار کشور خودشان هم رحم نمی کنند. مگر ما باور نداریم که: در ره منزل لیلی که خطرهاست به جان، شرط اول قدم آن است که مجنون باشی. وقتی مجنون شدی دیگر از خار مغیلان نخواهی ترسید.

مسوولیت همه کارهای خود را هم بپذیرند

وی در پایان تاکید کرد کسانی که در دستگاه قضایی با ادعای رعایت ضوابط اسلامی چنین احکامی را صادر می کنند و حتی سر انسان های بی گناه را بر دار می برند، باید مسوولیت همه کارهای خود را هم بپذیرند نه اینکه از جنازه ها بترسند، از گریه ها و ضجه زدن ها هم بترسند و خانواده های اعدام شدگان را هم بازداشت کنند


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 13:33:10 توسط رنگین , محارب
قابل توجه همه آنهایی که وکیل, دکتر و مهندس میشوند تا به مقام و مکنت برسند. درود بی پایان بر شما وکیل آزاده. عشق به بشریت, سن, میلیت,عقیده و مرام مختلف, زن یا مرد بودن نمیشناسد.

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 13:30:31 توسط رنگین , محارب
.... فرزاد ججن, ...ما نام بزرگت را بر فرزندانمان خواهیم نهاد, سرزمینی با فرزندانی بنام تو, کدام جوخه میتواند اینهمه را آتش بگشاید؟؟؟؟

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 11:29:50 توسط amir
بهرامیان همه تلاش خودش را کرد، درود بر او و همه عدالتخواهان.

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 11:16:54 توسط آشنا
درود بر این وکیل آزاده. یک کسی بیاید ار هم اکنون وکالت آقای بهرامیان را بعهده بگیرد. او بازداشتی اینده است با اتهامات " جاسوس بیگانه طبق اسناد انکار نا پذیر. ملحد. دارای فساد اخلاقی. لواط کار . مشروب خوار و....." . یعنی هر آزادیحواه وطن پرستی. از نظر حکومت اسلامی خاین به ملت و ایران . اتهاماتش از این دست است.

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 10:28:03 توسط مريم
فراخوان مشترک به آکسیون و میتینگ اعتراضی در فرانکفورت در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت علیه ماشین جنایت و آدم‌کشی جمهوری اسلامی و در اعتراض به اعدام فعالین سیاسی. زمان: روز پنجشنبه ۱۳ مای از ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر مکان مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران / فرانکفورت نمایندگی کومله در خارج کشور (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران / فرانکفورت فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – فرانکفورت سازمان انقلابی کارگران ایران – راه کارگر فرانکفورت کمیته بین‌المللی علیه اعدام همبستگی فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی تلفنهای تماس< 0157816888732 و ۰۱۶۳۴۸۴۴۰۲۵

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 10:11:40 توسط Cyrus
Long live Mr. Bahramian, The brave Lawyer Death to Islamic Republic and its shameless leader They will one day pay for their crimes

نوشته شده در تاريخ بيست و يکم ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با يازدهم مه ۲۰۱۰ ، 09:03:19 توسط تهمتن
درود فراوان براين وكيل بي باك و ديگر وكلاي مردمي باد. اما خبرگزاري جرس(باند اصلاحطلب حكومتي)كه اين مصاحبه را انجام داده; درخبرهاي همين امروز سعي نموده بود و گزارش كرده بود كه خانواده هاي دغدار اعدام شدگان را دستگير نكرده اند!!؟؟ حال اين خبرگزاري جنايتكار باند اصلاح طلب حكومتي كه تا ديروز حتايك خبر ازاعدام جانباختگان راه آزادي را منتشر نكرده بود;ناگهان امروز گوي سبقت رااز ديگر خبرگزاري ها ربوده و به سراغ اين وكيل آزاده در تهران !!؟؟ رفته و اين خبررا منتشر ميكند؟؟ چه شده است كه امروز از اعدام آزاديخواهان ومخالفان نظام اسلامي جنايتكار كه خبرگزاري مزدور وخائن جرس طرفدار اين نظام اسلامي جنايت پيشه است ناگهان اين مصاحبه را بخش ميكند؟؟ جواب آن است كه جنايتكاران مكار باند ديگرحكومت ونظام اسلامي از نفرت مردم ايران به نظام وحاميان آن منجمله فريبكاران بانداصلاحطلب وموسوي وبقيه ي جنايتكاران بخوبي آگاهي داشته وخصوصابعداز قتل وعام اين گلگون خفتگان راه آزادي;مذبوحانه در صدد دزدي وكنترل عواقب آن وجلوگيري از صدمات آن به نظام اسلامي شان بر آمده اند.. مرگ بر نظام اسلامي وحاميان دغلكار آن.

بهاری: اتهام توهین به رییس جمهور برای انتشار عکس بوسه احمدی نژاد/ دو سال زندان به اتهام توهين به خامنه ای

راديو فردا : دادگاه انقلاب اسلامی ايران مازيار بهارى، روزنامه نگار و مستندساز ايرانى- كانادايى را به ۱۳ سال و شش ماه زندان محكوم كرده است.

مازيار بهارى ۴۲ ساله خبرنگار هفته نامه آمریکایی «نيوزويك» سال گذشته براى پوشش خبرى انتخابات رياست جمهورى ايران به تهران رفت، اما يك روز پس از انتخابات بازداشت شد و مدت ۱۱۸ روز را در زندان انفرادى گذراند.

مازيار بهارى روز هفتم ماه مى، سه روز پيش، جايزه آزادى مطبوعات موسوم به «هنرى نانن» را در شهر هامبورگ آلمان دريافت كرد.

مازيار بهارى در گفت و گو با رادیو فردا می گوید که برای اتهام های مختلف شش حکم محکومیت گرفته است.
پنج سال حبس به جهت اجتماع و تبانى با قصد ارتكاب جرايم عليه امنيت كشور، چهار سال حبس به جهت جمع آورى و نگهدارى اسناد محرمانه و طبقه بندى شده، يك سال حبس به جهت فعاليت تبليغى عليه نظام، دو سال حبس جهت توهين به رهبر انقلاب، شش ماه حبس جهت توهين به رییس جمهور و يك سال حبس جهت اخلال در نظم عمومى و ۷۴ ضربه شلاق.
آقای بهاری در پاسخ به اينکه آيا او واقعا چنين اتهاماتى را مرتكب شده گفتند :

مى توانم برايتان توضيح بدهم كه اين پنج سال حبس به دليل اين بود كه من از چهار روز تظاهراتى كه بعد از انتخاب دوباره آقاى احمدى نژاد، مردم به خيابانها آمدند و تظاهرات مسالمت آميز كردند، من از اين تظاهرات گزارش تهيه كرده بودم و همين دليل به من گفتند كه اجتماع و تبانى با قصد ارتكاب جرايم عليه امنيت كشور داشتم. از اين نظر، به نظر من بايد حداقل دو ميليون و يا سه ميليون نفر ديگر را هم كه توى اين تظاهرات شركت داشتند، به همين اتهام محكوم كنند.

چهار سال حبس كه به جهت جمع آورى و نگهدارى اسناد محرمانه و طبقه بندى شده بوده، به اين دليل بود كه من حدود هفت هشت سال قبل، بعد از محاكمه اعضاى نهضت آزادى ايران با يكى از اعضاى اين نهضت يك مصاحبه داشتم و ايشان يك حكم دادگاه را به من دادند كه من بخوانم و مطلع شوم از اين حكم. من هم يك بار اين را نگاه كردم و بعد گذاشتم كنار. بعد از آنكه ماموران سپاه پاسداران آمدند خانه ما و يك سرى وسايل را ضبط كردند، اين حكم هم جزو اسنادى بود كه به دست آوردند. اين طورى كه حالا اگر كسى بخواند جمع آورى و نگهدارى اسناد محرمانه، فكر مى كند كه مثلاً من رفته ام نيروگاه بوشهر و از آنجا گزارش تهيه كرده ام يا مثلاً از اسناد نظامى سپاه پاسداران بوده.

يك سال حبس به جهت فعاليت تبليغى عليه نظام هم، آن طورى كه براى من توضيح دادند توى مدت بازجويى و روز آخرى كه مرا آزاد مى كردند، به اين دليل بود كه من در گزارش هايى كه بعد از انتخابات براى «نيوزويك» تهيه مى كردم، گفته بودم مخالفان انتخاب مجدد آقاى احمدى نژاد مى گويند كه كودتا شده.

دو سال حبس جهت توهين به رهبر انقلاب به اين دليل است كه من در ايميل خصوصى كه براى يكى فرستاده بودم، گفتم كه آقاى خامنه اى از دوران شاه درس گرفته و يك سرى اشتباهاتى را كه شاه براى حفظ قدرتش انجام نداده بود، ايشان دارند انجام مى دهند. اين توى ايميل خصوصى بود.

از همه جالب تر شش ماه حبس جهت توهين به رییس جمهور است، و اين به دليل عكسى بود كه يك نفر همين طورى در فيس بوك من گذاشته بود كه آقاى رییس جمهور دارند يك نفر را مى بوسند يا يك نفر دارد آقاى رییس جمهور را مى بوسد. نمى دانم كدامشان داشتند ديگرى را مى بوسيدند. گفتند كه اين، توهين به رییس جمهور است چون از طريق اين عكس من دارم مى گويم كه آقاى رییس جمهور همجنس باز است.

بخشی هائی از نامه جدید مهدی کروبی به دادستان تهران

بخشی هائی از نامه جدید مهدی کروبی به دادستان تهران
اولی بد بود، دومی خوب؟
تمجید از شاه، زیر شکنجه
اعتقاد به ولایت مطلقه زیر شکنجه


چطور در زمان شاه خائن وقتی ساواک افرادی را زیر فشار و شکنجه مجبور به تمجید از شاه و اظهار ندامت می کرد این حاکمیت بود که مورد تمسخر ما و مردم قرار می گرفت، اما حالا خودمان به همان سرنوشت دچار شده ایم و توقع داریم که مردم سخن اعتراف گونه و ندامت خواهانه یک زندانی زیر فشار را قبول کنند و اعتراف گیران را مورد تمسخر قرار ندهند؟ ای عجب از کسانی که می خواهند آن لکه ناپاک را با دروغی پاک کنند؛ وچه خوش خیال که انگار با چنین ترفندها و اعتراف گیری هایی می توان عقل از مردم برد و آفتاب حقیقت را زیر خاک کرد. افراد را وادار می کنند تا بگویند که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته. گویی با اعتراف آنها واقعیت تغییر می کند. زندانیان را تحت فشار قرار می دهند تا بگویند که به ولایت فقیه آن هم از نوع مطلقه اش اعتقاد دارند، حال آنکه مشخص نیست که این چه اعتقادی است که باید در گذر از زندان و تحمل فشار زندان انفرادی و مصائب دیگر بر زبان بیاید. من از باب نمونه از شما درباره آن خواهر نجیب و محترمی می پرسم که درون اتومبیل ون حوادث تلخی بر او رفته بود و یک نسخه از سی دی اسناد ان مظالم را نیز به هیات سه نفره منصوب رئیس قوه قضائیه ارائه کرده بودم و نسخه دیگر آن هم توسط وزارت اطلاعات پس از یورش به دفتر اینجانب، توقیف شد. آیا می دانید که او پس از احضار توسط وزارت اطلاعات چه سرنوشتی پیدا کرده است؟







مدتی بود که اخبار متواتری در باب تحت فشار قرار دادن آقای محمد داوری سردبیر سایت سحام نیوز که بیش از هشت ماه است در بازداشت بسر می برد، برای اعتراف گیری علیه اینجانب و پرونده تجاوزهای پس از انتخابات می شنیدم. تا اینکه چند روز پیش در خبرها به نقل از خانم مینا جعفری وکیل آقای داوری خواندم که موکل شان را تحت فشار قرار داده اند تا علیه من اعتراف کند و ماجرای تجاوزهای پس از انتخابات در زندانها را دروغ بخواند و مستندات آن تجاوزها را تکذیب کند تا بلکه این ماجرا ختم به خیر شود و قبای اقایان که پیشتر هم گفته بودم لای در گیر کرده است، آزاد شود و نفسی راحت بکشند. ای عجب از کسانی که می خواهند آن لکه ناپاک را با دروغی پاک کنند؛ وچه خوش خیال که انگار با چنین ترفندها و اعتراف گیری هایی می توان عقل از مردم برد و آفتاب حقیقت را زیر خاک کرد.

اعتراف گیری و تواب سازی چه سودی دارد؟ برای اطلاع شما و دیگران اعلام می کنم که مسئولیت تمام اسناد و مدارک و فیلم هایی که من از تجاوزها و شکنجه ها ارائه کرده ام تنها با خودم است و نه آقای داوری و نه هیچ کس دیگری دخیل در این ماجرا نبوده است که اکنون ضرورتی برای اعتراف گیری از انها وجود داشته باشد؛ و بدین ترتیب اعتراف گیران زحمت خود می برند و بر خستگی خود می افزایند. آیا این همه سیاهکاری که رخ داد کافی نبود که اکنون ماشین ترور شخصیت، بدنبال قربانی می گردد؟

برای اطلاع جنابعالی و ثبت در تاریخ بازگو می کنم:

بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری و شروع دستگیری ها خبرهایی شنیدم از اشخاص معتبر و شناخته شده درباره شکنجه های هولناک و وحشت آمیز در بازداشتگاه ها که بعضا منجر به قتل نیز شده و جنازه های آنها نیز به خانواده هایشان تحویل داده نشده بود. همچنین خبرهایی می شنیدم از تجاوز به برخی بازداشت شدگان که تا چندین شب خواب را از چشمان من ربوده و آرامش را از من برده بود. اینچنین بود که نامه ای نوشتم خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان و اظهار امیدواری کردم که اگر چنین اعمالی توسط برخی نیروهای خطاکار صورت گرفته است مسببین آن مجازات شوند و درصورت کذب بودن، همگی در دفاع از نظام و تکذیب چنین شایعاتی برآییم. از این نامه دونسخه وجود داشت، یکی نزد من و یکی نزد آقای هاشمی. ابتدا تصور می کردم که ایشان با من تماس می گیرند و جویای حقیقت مطلب می شوند اما ده روز گذشت و هیچ گونه تماس و اقدامی صورت نگرفت. در چنین موقعیتی من نیز راهی ندیدم جز انتشار آن نامه. البته بعد از انتشار نامه متوجه شدم که آقای هاشمی رونوشت نامه را پیشتر برای ریاست وقت قوه قضا ارسال کرده اند. پس از این نیز به جای پیگیری ماجرا، آنچه ما دیدیم ائمه جمعه ای بودند که به صورتی سازماندهی شده همگی به میدان آمدند و حملات را آغاز کردند. احتمالا از آن روی که جای خالی پیگیری قضایی پر شود! حال که می نگرم رجاء واثق دارم که تمام آن هجمه ها برای آن بود که مجرمین مجازات نشوند و تزلزلی در اراده مامورانی که وظیفه شان کشتار و سرکوب مردم تعریف شده بود تزلزلی ایجاد نشود. می خواستند با رعب و وحشت، سرپوش بگذارند بر فاجعه ای که رخ داده بود. اگر من در نامه اول خود صرفا احتمال تجاوزها را مطرح کرده بودم، اینک بصورت عقلی و منطقی اطمینان یافته ام که این اعمال پلید صورت گرفته است. البته تشت رسوایی آنگاه از بام افتاد که هویدا شد چندین نفر در کهریزک زیر شکنجه به شهادت رسیده اند. به یاد دارید که ابتدا می خواستند با پوشش منژیت روی این جنایت را بپوشانند اما خداوند نخواست و آنها نتوانستند. هجمه ها اما مرا مصمم تر کرد بر پیگیری جدی تر ماجرا. پای سخن قربانیان نشستم تا عمق جنایت را دریابم؛ که البته عده ای از مراجعان و شاهدان به دلیل همان فضای ارعاب بریدند و از ظلمی که بر آنها رفته بود به حکم مصلحت خویش گذشتند و راه سکوت را برگزیدند بلکه آسیب بیشتری نبینند. اما افرادی هم مراجعه می کردند و بر سخنان خود می ایستادند که من در همان زمان از آقای داوری سردبیر سایت سحام نیوز که فردی جانباز و معلم و دلسوز نیز هست خواستم تا از گفته های شان و شرحی که از مظالم رفته بر خود می دهند – در مقام یک فیلم بردار- فیلمبرداری کند تا اگر زمانی مراجعین توسط نیروهای امنیتی مرعوب شدند اسناد ما موجود باشند. بعدا به صائب بودن تصمیم خود پی بردم وقتیکه پیش بینی ام متاسفانه درست از آب درآمد و برخی از قربانیان و شاهدان، از ترس جان خود از کشور گریختند. آری، نقش آقای داوری در آن اسناد و تهیه سی دی ها صرفا در مقام فیلمبردار بود و معرفی شاهدانی که برای شرح مظالم رفته بر خود به حزب اعتماد ملی مراجعه می کردند. پس اعتراف گیری از ایشان چه سودی دارد و چه واقعیتی را تغییر می دهد؟

آنچه اما بر سر آن اسناد رفت و توجهی که به آنها شد خود حدیث مفصلی است که شما باید از آن باخبر باشید. ابتدا آیت الله دری نجف آبادی دادستان وقت کل کشور توسط آیت الله شاهرودی به عنوان مسئول پیگیری این ماجرا و بررسی اسناد تعیین شد. اگرچه رفتار ایشان در این سمت بسیار معقولانه و منطقی بود اما با باز شدن پای دادستان وقت تهران به این ماجرا اوضاع به کلی متحول شد و حقیقت یابی جای خود را به ارعاب و لاپوشانی داد. چندی بعد، در جلسه ای با حضور هیات سه نفره منصوب آیت الله لاریجانی، من بخشی از سی دی ها و اسناد خود از شکنجه ها و تجاوزها را ارائه دادم. منتظر بررسی اسناد بودم که به یکباره با هجوم نیروهای امنیتی به دفتر شخصی و دفتر حزبی خود مواجه شدم و تمام اسناد و مدارک حزبی و وسایل و مدارک شخصی ام را توقیف و ساختمان را نیز پلمپ کردند.

با پلمپ دفتر شخصی من، سردبیر سایت سحام نیوز جناب آقای محمد داوری را نیز با خود بردند و بنا به اخبار رسیده و مطابق گفته وکیل آقای داوری، اکنون ایشان زیر فشار برای مصاحبه و اعتراف گیری علیه اینجانب و اظهار ندامت است.

سوال من اینست که چطور در زمان شاه خائن وقتی ساواک افرادی را زیر فشار و شکنجه مجبور به تمجید از شاه و اظهار ندامت می کرد این حاکمیت بود که مورد تمسخر ما و مردم قرار می گرفت، اما حالا خودمان به همان سرنوشت دچار شده ایم و توقع داریم که مردم سخن اعتراف گونه و ندامت خواهانه یک زندانی زیر فشار را قبول کنند و اعتراف گیران را مورد تمسخر قرار ندهند؟ زندانیان را برای تمرین اعترافات از چند روز پیش از موعد به محل مقرر می برند و از آنها می خواهند که اعترافات خود در برابر مردم را تمرین کنند مباد که به هنگام نمایش عمومی، خللی در اجرای آن نمایش پیش آید و آنگاه آنچنان از اعترافات سخن می گویند که انگار خودشان نمی دانند این اعترافات در چه فرایندی تولید شده اند. افراد را وادار می کنند تا بگویند که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته. گویی با اعتراف آنها واقعیت تغییر می کند. زندانیان را تحت فشار قرار می دهند تا بگویند که به ولایت فقیه آن هم از نوع مطلقه اش اعتقاد دارند، حال آنکه مشخص نیست که این چه اعتقادی است که باید در گذر از زندان و تحمل فشار زندان انفرادی و مصائب دیگر بر زبان بیاید.

از خود می پرسم این چه اراده ای است که قصد بردن آبرو از روحانیت دارد و می خواهد خطی سیاه بکشد بر پرونده هزار ساله آنها و رنج فراوان شان برای حفظ معارف اسلامی و بسط فقه محمدی؛ نمی دانم این چه اراده ای است که می خواهد با چنین اعمالی و برای دو روز حکومت دنیا، آبروی حکومت دینی و ولایت فقیه در این کشور را که امام بنیانگذار آن بود ، بر باد دهد.

از شما می خواهم که در مقام دادستان تهران یک بار برای همیشه پروژه اعتراف گیری و تواب سازی را پایان بخشید و بررسی آن اسناد تجاوزها که در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهید .

اسنادی که ما ارائه کرده بودیم همگی در بایگانی ماندند و اکنون من از باب نمونه از شما درباره آن خواهر نجیب و محترمی می پرسم که درون اتومبیل ون حوادث تلخی بر او رفته بود و یک نسخه از سی دی اسناد ان مظالم را نیز به هیات سه نفره منصوب رئیس قوه قضائیه ارائه کرده بودم و نسخه دیگر آن هم توسط وزارت اطلاعات پس از یورش به دفتر اینجانب، توقیف شد. آیا می دانید که او پس از احضار توسط وزارت اطلاعات چه سرنوشتی پیدا کرده است؟ من از شما به عنوان دادستان تهران می خواهم به حکم وظیفه تان پیگیری کنید و آگاه شوید از رفتارهایی که با ایشان شده است و اقرارهایی که از ایشان خواسته اند بلکه پیش از نمایش احتمالی آن اعترافات، از پشت پرده نیز باخبر باشید. آیا قبول ندارید که پیگیری چنین پرونده هایی بسی مهم تر و ضروری تر است تا اعتراف گیری و تواب سازی؟

ترور مهدی کروبی را امریکائی ها

ترور مهدی کروبی را امریکائی ها
به سردار "جوانی" اطلاع داده اند!



دکتر خزعلی: امروز، ناهار مهمان شیخ اصلاحات- آقای کروبی- بودم. می گفت: " کجایی؟ شنیده ام خارجی که این گونه تند می نویسی!"

عرض کردم: جسارت نباشد، اگر شما آن دنیا تشریف دارید، من هم آن ور آب هستم، این روزها شایعه بیماری صعب العلاج و وخامت حال شما خیلی سر زبان هاست.

خندید و گفت: من هم شنیده ام، اما هیچ مشکل یا بیماری ندارم

عرض کردم: من هم زیر سایه برادران در قلب تهران- میدان انقلاب- هستم

گفت: مگر نشنیده اید که "لُرها نمی میرند"! چون خداوند ازلی و ابدی "وند دارد و ما لُرها هم پسوند "وند" داریم، مثل کمالوند، فولادوند، کاکاوند، سالاروند و...، خوب درست است که ازلی و ابدی نیستیم، اما به این زودی ها هم نمی میریم. به عبارت دیگر به این بادها نمی لرزیم و نمی میریم.

از شوخی گذشته، حال آقای کروبی از همیشه بهتر بود. اگر بلایی سرش نیاورند، ان شاءالله 120 سال عمر می کند.

راستی یک چیز دیگری هم به آقای کروبی گفتم. به ایشان عرض کردم: مواظب خودتان باشید، بدون محافظ جایی نروید، ازخوراک یا دارویی که دیگران تهیه می کنند، استفاده نکنید، چون یکی از سرداران گفته که" آمریکایی ها می خواهند کروبی را ترور کنند". نکته جالب اینست که این سردار(یدالله جوانی) سقش سیاه است. دوهفته قبل از ترور دکتر علیمحمدی گفته بود: "آمریکایی ها می خواهند دانشمندان هسته ای ما را ترور کنند! "

نمی خواهم بگویم خدای ناکرده کار خودشان است! یا زبانم لال با آمریکایی ها سر و سری دارند! فقط می خواهم بگویم، این سردار ما خیلی " سقش سیاه" است. مواظب باشید.

(سردار یدالله جوانی رئیس بخش سیاسی سپاه پاسداران است. در واقع دبیر سیاسی حزب پادگانی که مجله سپاه "صبح صادق" تحت هدایتش منتشر می شود)

اعدام در اوین!ملت شمارامی شناسد،نیاز به پیام نبود!

نویسنده: تقی روزبه

١١.٠٥.٢٠١٠


درتازه ترین اقدام رژیم کودتا، 5 تن اززندانیان سیاسی (که چهارتن از آنها کرد بودند) به جوخه های اعدام سپرده شدند. زندانیانی که مدت ها تحت فشارهای شدید برای اعترافات مورد نظر حکومت قرارداشتند. آنها را درمحاکمه های فرمایشی، غیرعلنی و چند دقیقه ای، بدون اطلاع وکلایشان و بدون رعایت کوچکترین موازین مربوط حقوق بشرمحکوم به مرگ کردند. بی شک داشتن روحیه رزمنده، شعله ای سرکش و امیدآفرین هم چون فرزادکمانگرچیزی نبود که رژیم به سادگی ازآن بگذرد. درواقع تیرباران این معلم شجاع ورزمنده بهمراه 4 تن دیگر، یک روزپس از سپری شدن هفته اعتراضات معلمان صورت گرفت که خواست آزادی فوری وبی قید وشرط فرزاد کمانکر ودیگرمعلمان زندانی ازجمله مطالبات آنها بود،هم چنان که آزادی وی وسایرزندانیان سیاسی دربیانیه تشکل های کارگری درآستانه ماه وی درکناردرخواست لغوحکم اعدام بطورکلی نیزدرخواست شده بود. نحوه بازجوئی و محاکمه غیرعلنی وپشت درهای بسته و بدون اطلاع وکلاء نشان میدهد که رژیم نه فقط درادعاهای ساختگی خود دست پری نداشته، بلکه با اعدام این قربانیان انتقال پیام خاص واهداف سیاسی معینی به جامعه را دنبال می کرده است: رساندن این پیام به آحاد مردم مبارز و به جان آمده که بدانند هزینه های مبارزه علیه هیولای بی شاخ و دم استبداد تا چه اندازه سنگین است. بی شک درپرداخت این بهاء مردم مناطقی که با ستم ملی و اجحاف مضاعفی روبروهستند، مثل همیشه دیوارشان کوتاه تربود و رژیم برای پهن کردن فرش خشونت واعدام، ازآن سود جست. اما مخاطب این جنایت دولتی فراگیرتراست و همه آزادیخواهان را دربرمی گیرد. هم چنین با قراردادن یک زن درلیست اعدامی ها رژیم با توجه به نقش گسترده زنان دراعتراضات سراسری خواسته است این پیام را نیز بدهد که تنها دراعمال سرکوب و خشونت تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست و گویا دراین عرصه به برابری آنها باور دارد! بطوراخص با توجه به معلم بودن فرزاد کمانگر و حمایت معلمان و کارگران از وی و هم چنین حمایت های جهانی درطی چندسال اخیر برای آزادی وی، این پیام را برای مرعوب ساختن مبارزین و بی حاصل انگاشتن مبارزاتشان به آنها ارسال کرده است. بنابراین بکارانداختن گردونه مرگ و مبادرت به اعدام های سیاسی، قبل ازهرچیز برای تحت تأثیرقراردادن مبارزات آزادی خواهانه جنبش ضداستبدادی، مبارزات کارگران و معلمان و زنان و دانشجویان و... علیه استبداد و جنایتکاران حاکم است. و نشان میدهد که درغیاب پایگاه اجتماعی، ایجاد رعب از طریق توسل به مرگ و اعدام تنها ابزار باقی مانده رژیم برای بقاء خوداست. ابزاری که جز روسیاهی و یدک کشیدن رتبه نخست جهانی دراعمال خشونت و اعدام را نصیب وی نمی کند. ابزاری که درجهان کنونی هرچه بیشتر بکارگرفته شود بهمان اندازه کندترمی شود. هدف خواباندن شور مبارزه و مقاومت است. بنابراین هدف ضد پیام ها ازسوی جنبش نیزمتقابلا چیزی جزخنثی کردن این اهرم و افزایش هزینه ارتکاب این جنایت ها برای ماشین سرکوب نمی تواند باشد: ازطریق افزایش مقاومت و گسترش اعتراضات. بدیهی است که رژیم وقتی احساس کند حربه اشاعه ترس کارگرافتاده است، بیش ازپیش به استفاده از این تنها اهرم ضدبشری ترغیب خواهد شد. برعکس با افزایش دامنه مقاومت و افزایش هزینه هائی که باید بابت جنایت های بپردازد، بیش از پیش درکاربرد این اهرم به تردید خواهد افتاد.


دراولین واکنش اعتراضی، مادران وخانواده های زندانیان اعدام شده برای تجمع مقابل زندان اوین به حرکت درآمدند. اقدامات حمایتی هرچه گسترده تراز آنها بی شک در پژواک دادن این اعتراضات موثرخواهند بود. در واکنش سریع و بموقع فعالین و مبارزان آزادیخواه پاریس (وهم چنین برخی نقاط دیگر) به نمونه ای تحسین برانگیزمبادرت کرده اند که شایسته است مورد استقبال ایرانیان سایر نقاط جهان نیز قرارگیرد. بی شک اعتراضات گسترده مبارزان خارج کشور و بویژه تأکید برتداوم آن نقش مهمی درپرهزینه ساختن جنایت برای جمهوری اسلامی و مقابله با ایجاد فضای رعب وترس دارد. تلاش برای تشدید فشارهای مجامع حقوق بشرنسبت به جنایت های رژیم و از جمله محکوم کردن مداوم آن و درخواست گسیل سریع نمایندگان حقوق بشربه ایران برای بازدید از زندان ها و زندانیان و تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی ازجمله آن هاست. عرصه های گوناگون و بسیارزیادی برای تشدید هزینه جنایت رژیم وجود دارد. باید آنها را یافت و بکارگرفت.

دیدار دانشجویان ساری با محتشمی پور

زندان کشیده های انقلاب
زندانی میوه چین های انقلاب شدند


جمعی از دانشجویان دانشگاه کشاورزی ساری با حجت‌الاسلام علی‌اکبر محتشمی‌پور دیدار کردند. محتشمی درایران دیدار بار دیگر هشدارهای خویش در ارتباط با حاکمیت حجتیه بر جمهوری اسلامی را تکرار کرد و گفت:

انسان‌هایی که همه عمر خود را برای اعتلای کشور، نظام و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گذاشتند و زندان‌ها کشیدند، اکنون مبتلا به انواع تهمت‌ها و انگ‌ها از طرف کسانی هستند که یک قدم برای انقلاب بر نداشته‌اند.

حضرت امام دقیق ‌فرمودند که خدا نیاورد روزی که نامحرم‌ها – شبکه حجتبه- در راس مدیریت اجرایی کشور قرار گیرند. اکنون شاهد هستیم کسانی که با امام و افکار و اندیشه ایشان مخالف بودند- مصباح و مصاحبیون- مفسر افکار و اندیشه‌های امام شده اند و افکار و اندیشه خود را با رنگ و لآب امام می‌خواهند به جامعه القا کنند.

اسامی 32 دانشجوی زندانی در زندان اوین

گفته می شود که این لیست را زندانیان خود در داخل زندان تهیه کرده اند. این لیست شامل نام 32 دانشجو به شرح زیر است:


۱ جهانگير عبدالهی کارشناسی ارشد علوم سياسی دانشگاه تهران

۲ علی عجمی حقوق دانشگاه تهران

۳ ميلاد اسدی کامپيوتر- سخت افزار خواجه نصيرالدين طوسی

۴ سهيل محمدی کامپيوتر- سخت افزار خواجه نصيرالدين طوسی

۵ علی پرويز کامپيوتر- سخت افزار خواجه نصيرالدين طوسی

۶ عباس کاکايی علوم اجتماعی دانشگاه تهران

۷ محمد يوسفی مهندسی کشتی سازی اميرکبير تهران

۸ نيما لطيف التجار مهندسی پزشکی اميرکبير تهران

۹ مجيد توکلی مهندسی کشتی سازی اميرکبير تهران

۱۰ مهدی کلاری مهندسی شيمی شريف

۱۱ ميثم بيگ محمدی مترجمی زبان انگليسی علامه طباطبايی

۱۲ ارسلان ابدی مهندسی عمران دانشگاه بين المللی قزوين

۱۳ محسن عبدی باستان شناسی بوعلی همدان

۱۴ اردشير فرزی گرافيک سوره تهران

۱۵ کيانوش کامرانی اقتصاد پيام نور تهران

۱۶ محمدامين وليان علوم کامپيوتر علوم پايه دامغان

۱۷ ميلاد فدائی اصل مهندسی معدن آزاد تهران جنوب

۱۸ سينا گلچين مهندسی عمران آزاد تهران مرکز

۱۹ محمدعلی الهی مهندسی کامپيوتر آزاد تهران جنوب

۲۰ عليرضا ايرانشاهی معماری غيرانتفاعی قزوين

۲۱ شهاب اکبرزاده معماری آزاد شهر ری

۲۲ حميد پيروزفام معماری آزاد قزوين

۲۳ اميرحسين توکلی مهندسی کامپيوتر سخت افزار قزوين

۲۴ مسعود باباپور مهندسی صنايع ايوانکی

۲۵ سعيد ملکی شيمی آزاد ورامين

۲۶ امين کشاورز دانشگاه آزاد

۲۷ پويا قربانی بازرگانی آزاد تهران شمال

۲۸ فرامرز عبدالله نژاد حقوق دانشگاه آزاد

۲۹ مهران صفری مترجمی زبان انگليسی ورامين

۳۰ آرش قاسمی حسابداری آزاد رودهن

۳۱ علی مليحی مهندسی برق آزاد تهران جنوب

۳۲ کوهيار گودرزی مهندسی هوا فضا شريف

شعار استقبال از احمدی نژاد در دانشگاه بهشتی

شعار استقبال از احمدی نژاد در دانشگاه بهشتی
صلی علی محمد- قاتل ملت آمد!



حضور سرزده و اعلام نشده روز گذشته احمدی نژاد در دانشگاه بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با واکنش سنگین اعتراضی دانشجویانی همراه شد که از این حضور با اطلاع شده بودند. بهانه حضور او در دانشگاه بهشتی "تجلیل از استاتید و دانشجویان نمونه" این دانشگاه بود. دانشگاهی که شمار اساتید تصفیه شده و زندانی آن و همچنین دانشجویان محروم شده از تحصیل و زندانی شده آن چندین برابر آن استادان و دانشجویانی است که بدلیل همراهی با کودتای 22 خرداد، شده اند "نمونه"! این دومین بار در هفته های اخیر است که احمدی نژاد بخت حضور خود در دانشگاه های تهران را آزمایش می کند و با شکستی سنگین روبرو می شود. درجریان حضور در دانشگاه تهران و اعتراضات دانشجویائی، عده ای از دانشجویان همان روز و شماری در روزهای بعد دستگیر و زندانی شدند و باحتمال زیاد احمدی نژاد تصور کرده بود پس از اجرای دستور او برای دستگیری دانشجویان معترض دانشگاه تهران، دانشجویان دیگر دانشگاه ها حساب کار خود را کرده و به حضور او در دانشگاه ها اعتراض نخواهند کرد. محاسبه ای که غلط بودن آن دیروز دردانشگاه بهشتی ثابت شد.

بموجب فیلم هائی که از اعتراضات دیروز دانشگاه بهشتی منتشر شده، دانشجویان فریاد می زدند:

"صلی علی محمد، قاتل ملت آمد"

"ما اهل کوفه نیستیم، نیمه راه بایستیم"

"دیکتاتور حیا کن- دانشگاه رو رها کن"