Monday, June 13, 2011

شورای نگهبان وقوه قضاییه از حالا دقت کنند

همزمان با سالگرد انتخابات سال 88 و تنها به فاصله دو روزپس از اظهارات احمد جنتی درنماز جمعه تهران مبنی بر اینکه "از الان عده ای دارند درباره تقلب در انتخابات حرف می زنند"، علی لاریجانی رئیس مجلس درباره "دخالت قدرت در انتخابات" ابراز نگرانی کرد و از گزارش هایی مبنی بر تحرکات انتخاباتی در شهر های مختلف سخن گفت.




علاوه بر لاریجانی، عبد الله کوثری، از اعضای فراکسیون حامیان دولت نیز که از مدتی ست راه سکوت در پیش گرفته، در گفت و گو باخبرآنلاین، از پخش پول بین هواداران احمدی نژاد با هدف تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات مجلس آینده خبر داده است.



علی لاریجانی در مصاحبه با سایت خانه ملت درباره تلاش احمدی نژاد و اطرافیانش برای تاثیر گذاری بر انتخابات چنین گفته است: "اگر نمایندگان به صاحبان قدرت متصل شوند، آن وقت مجلس دولتی می‌شود و دیگر استقلال نخواهد داشت و اگر وکلای مجلس به صاحبات ثروت متکی شوند به دلیل وامدار شدن استقلال خود را از دست می‌دهند.اما برای جلوگیری از تاثیر پذیری نمایندگان از قدرت و ثروت باید شورای نگهبان و قوه قضائیه از همین حالا خیلی دقت کنند".



لاریجانی که به جای کلمه "دولت" از کلمه "قدرت" استفاده کرده، افزوده است: "برخی نمایندگان یکسری اقدامات را در مناطق خودشان گزارش می‌دهند البته اکنون نمی‌توان برآن صحه گذاشت ولی به هر حال نشان دهنده تحرکاتی است که اگر محرز شود آن وقت نمایندگان مجبور به برخورد خواهند شد چون این‌ها نمونه‌هایی از دخالت قدرت در امر انتخابات است. شاید لازم باشد مجلس نیز یک سازوکاری برای این امر طراحی کند تا نظر رهبری کاملا تامین و قدرت از دست‌اندازی به انتخابات دور شود. البته نمی‌گویم حرف‌هایی که زده می‌شود درست است اما برای آنکه این حادثه هیچ‌گاه رخ ندهد باید چنین ساز و کاری را فراهم کرد".



به نظر می رسد آنچه علی لاریجانی از آن به عنوان "گزارش های نمایندگان" درباره دخالت دولت در امر انتخابات یاد کرده، بی ارتباط با اظهارات برخی از نمایندگان در گفت و گو با خبرگزاری مهر نیست.



جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس درباره دخالت های دولت در انتخابات پیش رو چنین گفته است: "علی رغم اظهارات رئیس جمهور مبنی بر عدم دخالت دولت در انتخابات آینده، استانداری شیراز در صدد نیرو چینی و انتخاب گزینه های نامزدی برای انتخابات آینده در سطح استان است تا از حضور مجدد مخالفانش درمجلس جلوگیری کند. بر همین اساس نمایندگانی که رابطه خوبی با استانداری دارند می توانند بیشترین بودجه را برای اتمام پروژه های عمرانی خود جذب کنند و نمایندگانی که گوش به فرمان استانداری نبوده و بعضا مخالفت هایی با برخی جهت گیری ها داشته اند از اختصاص بودجه های عمرانی به شهرستان هایشان محروم می شوند."



وی افزوده است: "در برخی شهرستانها نمایندگان همراه با استانداری دو تا سه برابر بودجه مورد نیاز پروژه های عمرانی شان اعتبارات در یافت کردند در حالی که بودجه برخی دیگر از شهرستان ها به اعتبارات جاری استانی اختصاص یافت".



فاضل موسوی از خوزستان نیز سخنانی مشابه نماینده شیراز را بیان کرده و گفته است: "جریانی در این استان با استفاده از امکانات دولتی و با لابی های گسترده در صدد کسب کرسی های استان خوزستان در مجلس است.استاندار رسما به مسئولان استانی دستور داده با جناح های مخالف دولت هیچگونه همکاری برای شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نداشته باشند. جریان هایی در سطح استان خوزستان از طرف استانداری با استفاده از امکانات دولتی درصدد ساماندهی گزینه ها و مهره های مورد نظر دولت هستند".



این اظهارات در حالی بیان شده که آیت الله خامنه ای اخیرا در دیدار با نمایندگان مجلس گفته است: "هیچکس به هیچ نحوی در انتخابات دخالت نکند".



حکمی که با گفته های دیروز عبد الله کوثری درمصاحبه با خبر آنلاین، مبنی بر فعالیت گسترده دولت و پخش پول بین هواداران احمدی نژاد در تعارض قرار دارد.



اوکه خود زمانی از هواداران جدی احمدی نژاد بود در باره تحرکات انتخاباتی دولت به خبر آنلاین اینچنین گفته است:"قبل از عید از همه استان ها حامیان آقای رئیس جمهور را جمع کردند و در محل سابق مجلس همایش انتخاباتی برگزار کردند و در نهایت و به هر یک از اعضای شرکت کننده هم یک کارت اعتباری 100 هزار تومانی داده شده است. خوب این مبالغ از کجا آمده است؟ بالاخره اینها برای مردم و نمایندگان سئوال است. آقای مشایی این منابع را کجا هزینه می کند؟ خوب زمانی که به اینجا می رسیم مدام شک و تردید در عملکردها پیش می آید. وقتی هم به وجود آمد خود به خود این شک‌ها به خود نهاد ریاست جمهوری نیز زیاد می شود. موقعی که شک زیاد شد، عکس العمل نشان می دهند".



پیش از این نیز برخی نمایندگان مجلس در صحن علنی اعلام کرده بودند که دولت با پخش پول بین مردم، 9 میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری دهم خریده است. افشاگری ای که از زبان میرحسین و البته با رقم 5 میلیون، "فتنه گری" و "گناه بزرگ" تلقی شد.



گفتنی است مجلسیان درباره دخالت دولت در انتخابات درحالی اعتراض دارند که احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه هفته گذشته تهران درباره تقلب انتخاباتی گفته بود: "باز امروز مطالبی مبنی بر تقلب در انتخابات مجلس نهم مطرح می‌شود تا بتوانند با این مطالب به حضور حداکثری مردم خدشه وارد کنند. اما مردم همیشه در صحنه‌اند و این حضور حداکثری را در ۲۲ بهمن دیدیم".

خامنه‌ای به احمدی نژاد: استعفایت را بنویس

اصول‌گرایان هنوز هم به افشای بیشتر حاشیه‌هایی که درباره برکناری ناکام مصلحی وزیر اطلاعات وجود داشت، مشغول اند. از سوی دیگر پس از اعلام حذف احمدی‌نژاد از جریان انتخاباتی اصول‌گرایان، معاون رییس قوه ‌قضاییه در اظهاراتی به انتقاد از سکوت احمدی‌نژاد پرداخته؛ سکوتی که احمد توکلی نیز به آن واکنش نشان داده است.








تهدید ناکام



پس از برکناری حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات توسط احمدی‌نژاد، و سپس ابقای وی توسط رهبر جمهوری‌اسلامی، که منجر به قهر یازده روزه محمود احمدی‌نژاد شد، اینک اصول‌گرایان به افشای برخی ناگفته‌های برکناری مصلحی پرداخته‌اند.



غلام‌علی میگلی‌نژاد، نماینده بوشهر در مجلس، درباره بحث استعفای مصلحی گفت: "احمدی نژاد یازده روز قهر کرده بود و دولت را به امان خدا رها کرد و پس از آن به دفتر مقام معظم رهبری رفت و حرفهائی زد که در تاریخ این انقلاب نبوده است.او خطاب به آقای خامنه ای گفت: ۴ شرط دارم اگر پذیرفتید برمی گردم و به عنوان رئیس جمهور این کشور ادامه کار می دهم.شرط های احمدی نژاد این بود که حجازی معاون رئیس دفتر رهبری برکنار شود، طائب نماینده ولی فقیه در سپاه برکنار شود، مشائی به عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب شود و آقای مصلحی نیز تنها برای مدت ۳ ماه به وزارت اطلاعات بازگردد و پس از آن برکنارش می کنم و فرد دیگری جایگزین شود. مقام معظم رهبری نیز همچون گذشته با هوشمندی و درایت خود، هر ۴ شرط احمدی نژاد را رد کرد و خطاب به وی فرمود: هیچ یک از این شرط ها را نمی پذیرم و بروید به کارتان ادامه دهید.احمدی نژاد نیز بدون در نظر گرفتن بسیاری از مسائل به آقای خامنه ای گفت: می روم استعفا می دهم و آقا نیز بی درنگ ادامه دادند: همین الان برو استعفایت را بنویس و بیاور".



از سوی دیگر، اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس، در مصاحبه ای درباره مساله عزل مصلحی گفته است: "در زمان آقای اژه ای هم چون چند روز به پایان دولت باقی مانده بود و قرار بود که وزیر جدید معرفی شود، مقام معظم رهبری حساسیت نشان ندادند. در این مورد هم، اگر آقای رئیس جمهور وزیر جدید معرفی می کرد، مشکلی پیش نمی آمد، اما چون ایشان قصد داشتند خودشان سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده بگیرند، رهبری انقلاب به این موضوع ورود پیدا کردند. چرا که کسی که در راس این وزارتخانه قرارمی گیرد، باید مجتهد جامع الشرایط باشد. این امر از شرایط وزیر اطلاعات است".



این نخستین بار است که اعلام می‌شود احمدی‌نژاد خواستار برکناری برخی از مقامات، از جمله رییس دفتر بیت رهبر جمهوری‌اسلامی شده است.







سکوت جنجالی



محمود احمدی‌نژاد در یک کنفرانس خبری در برابر چند سئوالی که پیرامون "جریان انحرافی" از وی پرسیده شد، گفته بود پاسخش تنها "سکوت الهام‌بخش وحدت" است؛حالا این پاسخ، اعتراض اصول‌گرایان را برانگیخته است.



ابراهیم رییسی معاون رییس قوه قضاییه دیروز در این باره گفت: "در مقابل انحراف نباید سکوت کرد. در مقابل انحراف باید اعلام موضع کرد. سکوت مقابل جریان انحرافی غلط است؛ باید روشن کرد انحراف چیست. ابعاد این انحراف کدام است تا خدایی ناکرده جامعه به آن مبتلا نشود، هر انحرافی این طور است".



این در حالی است که سایت اینترنتی روزنامه ایران، سکوت احمدی‌نژاد در برابر پرسش خبرنگاران درباره جریان انحرافی را به سکوت حضرت مریم در برابر سران قوم یهود تشبیه کرده است.



از سوی دیگر احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز، در این‌باره گفته است: "این حرف واقعیت ندارد و هنگامی که رحیمی مورد تعقیب واقع شد، احمدی نژاد مقاومت زیادی انجام داد و حتی تهدید کرد در مقابل این اقدام ایستادگی می کند و در جلساتی که با وی برگزار شد اعلام کرد که این توطئه بر علیه دولت است. سه قاضی با سابقه آقایان اژه ای، رئیسی و خلفی که قضات با سابقه و خوشنام کشورمان هستند پرونده رحیمی را مطالعه کردند و یک سال پیش به نزد احمدی نژاد رفتند و به وی گفتند ما سه قاضی به اتفاق آرا تایید می کنیم که توجه اتهام به آقای رحیمی قطعی است و باید تعقیب شود اما احمدی نژاد 100 دقیقه برای این 3 نفر سخنرانی کرد و از توطئه علیه دولت یاد کرد و به صورت قاطع از معاون اول خود حمایت کرد".



پیش از این نیز بسیاری از اصول‌گرایان از سکوت احمدی‌نژاد در برابر "جریان انحرافی" انتقاد کرده و خواستار موضع گیری شفاف وی در این زمینه شده بودند.



آن زمان سایت جهان‌نیوز، نزدیک به علی‌رضا زاکانی، نوشته بود: "رئیس جمهور محترم از سکوتی می گوید که اتفاقا باید گفت نه الهام بخش وحدت که مخرب نیز هست. آیا نه این است که سکوتی که منجر به کناره گیری دوستان خوب روزهای اول رئیس جمهور از ایشان می شود به نفع ایشان نیست... واضح است که سکوت نقل شده در بیان رئیس جمهور حتما در موقعیت فعلی به نفع شخص ایران و مصلحت کشور نیست".



در تحولی دیگر، سایت خبر آن لاین، نزدیک به علی لاریجانی، از احتمال سوال از احمدی‌نژاد در مجلس خبر داده است. این خبر در حالی منتشر شده که علی لاریجانی، رییس مجلس در سخنانی هشدار داده است که قوه مجریه در امر انتخابات مجلس دخالت نکند.



خبر آنلاین اما درباره احتمال سوال از احمدی‌نژاد نوشته است: "برای به جریان انداختن طرح سوال از رئیس‌جمهور، امضای ۷۳ نفر از ۲۹۰ نماینده مجلس هشتم کافی است اما اکنون شمار امضا کنندگان به ۹۰ تن رسیده است. از این رو علی الظاهر دیگر منعی برای شکستن تابوی سوال از رئیس‌جمهور وجود ندارد به جز چندین الا و مگر! عدم افشای اسامی نمایندگان متقاضی سوال از رئیس‌جمهور هم برای به تعویق انداختن این الا و مگرهاست. کما اینکه سیدرضا اکرمی به خبرآنلاین گفته بود که "جرات نمی‎کنیم از رئیس جمهور سوال کنیم. پوست مطهری را برای این کار کندند!" و مطهری هم اعلام کرده بود که "برخی نمایندگان می گویند اگرطرح سوال ازرئیس جمهور راامضاکنیم از زندگی ساقط مان می کنند".



به نظر می‌رسد پس از حذف احمدی‌نژاد از جریان انتخاباتی اصول‌گرایان، تصمیم‌ برای حذف قطعی و نهایی او گرفته شده است.

تشییع و تدفین پیکر هدی صابر تحت تدابیر شدید امنیتی

تشییع و تدفین پیکر هدی صابر تحت تدابیر شدید امنیتی


با اینکه قرار بود تشییع پیکر هدی صابر روزنامه نگار زندانی که سه روز قبل بر اثر عوارض اعتصاب غذا در زندان اوین جان باخت ساعت هفت و نیم صبح امروز برگزار شود،اما ماموران امنیتی بامحاصره کامل خانواده و تشییع کنندگان پیکر او تا نیمه ظهر مانع این کار شدند.

به گزارش سایت کلمه، در ساعت حدود ۱۲ بعد از ظهر خانواده پس از ساعتها انتظار در میان حضورسنگین و پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی و آزار و اذیت کلامی آنان مراسم تدفین این روزنامه نگار را در قطعه ۱۰۰بهداشت زهرای تهران ردیف ۱۶۵ آغاز کردند.



بر این اساس نماز میت شهید هدی صابر پشت غسالخانه ی بهشت زهرای تهران، تحت محاصره ی کامل نیروهای امنیتی و همراه با حجم انبوه دوربین های آنان خوانده و هدی صابر به خاک سپرده شد.



رضاهدی صابر روزنامه نگارو فعال سیاسی که از زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین بود در پی اعتصاب غذا و حمله قلبی سه روز قبل درگذشت.



ماموران روز جمعه وی را به دلیل عارضه قلبی ناشی از اعتصاب غذا از زندان اوین به بیمارستان مدرس منتقل می کنند، اما سنگینی آسیب‌ قلبی ناشی از اعتصاب غذا چنان بوده است که وی تحمل این آسیب را نداشت و در گذشت .



هدی صابر و امیرخسرو دلیر ثانی دو فعال ملی – مذهبی در پی شهادت هاله سحابی اعلام کرده بودند که در اعتراض به فاجعه روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ۹۰ و تهاجم منجر به مرگ فرزند اول سحابی بزرگ که مادرصفت و خواهرگونه در خدمت مردمان و آسیب دیدگان وقایع دو سال اخیر میهن بود، از‌ غروب پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه در بند ۳۵۰ زندان اوین بدون طرح هیچ گونه مطالبه و خواسته شخصی، دست به اعتصاب غذای‌تر می‌زنند.



این اعتصاب غذا منجر به مرگ هدی صابر ، روزنامه نگار و فعال ملی –مذهبی شد ،اما هنوز از وضعیت امیر خسرو دلیر ثانی. دیگر اعتصاب کننده در بند ۳۵۰زندان اوین اطلاع دقیقی در دست نیست .







جعل و تحریف واقعیت درگذشت هدی صابر توسط روزنامه کیهان

جعل و تحریف واقعیت درگذشت هدی صابر توسط روزنامه کیهان




سحام نیوز: در حالیکه مرحوم رضا هدی صابر، روزنامه نگار و فعال سیاسی زندانی، بر اثر اعتصاب غذا جان باخته، روزنامه کیهان، تحت امر رهبر جمهوری اسلامی، در شماره روز دوشنبه بیست و سوم خرداد ماه خود، با تحریف واقعیت و قلب خبر، سعی کرد چهرۀ این فعال ملی کشور را مخدوش نماید.



روزنامه کیهان در ستون خاصی تحت عنوان “رضا هدی صابر درگذشت”، ابتدا آورد : “هدی صابر که از فعالان سیاسی و درگیر در ماجرای اغتشاشات سال ٨٨ بود، دیروز فوت کرد.”



روزنامه تحت امر رهبر جمهوری اسلامی و به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری، در ادامه تحریف واقعیت، بدون اشاره به زندانی بودن و اعتصاب غذایِ آن زنده یاد و همچنین فشارهای ناشی از همین اعتصاب و نهایتا تعلل مقامات در اعزام به موقع وی به بیمارستان، مدعی شد “وی در بیمارستان مدرس تهران به دلیل ابتلا به بیماری حاد قلبی درگذشته و فیروزه هدی صابر خواهر وی نیز مرگ وی را تأیید کرده است.”

گفتنی است روز جمعه ٢٠ خرداد هدی صابر، در حالیکه در اعتصاب غذا – در اعتراض به جانباختن هاله سحابی و هتاکی حکومت به مراسم خاکسپاری عزت الله سحابی- به سر می برد، دچار وخامت اوضاع شده و با تاخیر بسیار و چندین ساعت پس از تحمل درد به بیمارستان انتقال داده شد، که در شامگاه شنبه ٢١ خرداد جان باخت.



مقامات امنیتی جمهوری اسلامی، از تحویل پیکر این زندانی سیاسی به خانواده اش خودداری نموده و آنرا همانند موارد دیگر مخالفان و فعالان سیاسی، دور از دسترس خانواده و نزدیکان نگاه داشته و به بهشت زهرا انتقال داده اند.

دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید جهت برگزاری تجمعات ٢۵ و ٢۶ خرداد

دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید جهت برگزاری تجمعات ٢۵ و ٢۶ خرداد




جــرس: شورای هماهنگی راه سبز امید، طی انتشار بیانیه ای، ضمن سپاسگزاری از مردم به دلیل حضور در مراسم بیست و دوم خرداد، از آنها دعوت کرد تا "به یاد ٢۵ خرداد ٨٨ و روز تولد جنبش سبز"، از ساعت شش تا هشت بعد از ظهر چهارشنبه ٢۵ خرداد در میادین شهرها در قالب تجمعات مسالمت آمیز حضور بهم رسانده و در روز پنجشنبه ٢۶ خرداد نیز، به یاد همة شهدای جنبش، بر مزارشان حضور یابند.



متن کامل بیانیۀ شورای هماهنگی راه سبز امید در دعوت همگانی برای مراسم چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، که در تارنمای این شورا منتشر شده، به شرح زیر است:



ملت هوشیار و پایدار ایران

درود بر شما همراهان همدل که در راهپیمایی سکوت اعتراض آمیز در روز ٢٢ خرداد در شهرهای مختلف سرزمینمان حضور یافتید، سکوتی که فریاد پایداری جنبش آزادیخواهی شما آزادزنان و آزادمردان است و نشان از سرزندگی همیشگی حق خواهی تان دارد.



شورای هماهنگی راه سبز امید ضمن سپاسگزاری از یکایک شما، از همة مردم حق طلب ایران دعوت می کند به یاد ٢۵ خرداد ٨٨ و روز تولد جنبش سبز، از ساعت شش تا هشت بعد از ظهر چهارشنبه ٢۵ خرداد در میادین شهرها در قالب تجمعات مسالمت آمیز حضور بهم رسانید.



همچنین، در روز پنجشنبه ٢۶ خرداد ماه نیز، به یاد همة شهدای جنبش، از ندا تا هاله و از سهراب تا هدی، و نیز به یاد شهدای بزرگوار انقلاب و جنگ تحمیلی، به احترام آن پیشتازان بر مزارشان حضور خواهیم یافت.



اطمینان داریم تا زمانی که در راه بزرگداشت مقام و کرامت انسانی، آزادی و عدالت گام بر میداریم، یاری خداوند مهربان توشة راهمان خواهد بود و پیروزی از آن ماست.



همراهان شما در شورای هماهنگی راه سبز امید

محسنی اژه ای : تعدادی از اطرافیان احمدی نژاد دستگیر شده‌اند ولی نمیتوانیم اسامی آنها را اعلام کنیم

محسنی اژه ای : تعدادی از اطرافیان احمدی نژاد دستگیر شده‌اند ولی نمیتوانیم اسامی آنها را اعلام کنیم




سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: دستگاه قضایی با کسانی که با انتشار مطالب غیرواقعی و بی‌اساس به اختلافات میان قوا دامن می‌زنند برخورد می‌کند.



به گزارش «تابناک»، محسنی اژه‌ای در این کنفرانس خبری اظهار داشت: از طرف هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل 90 برخی از تخلفات دولت به قوه قضائیه اعلام شده که هر کدام به بخش‌های مختلف ارجاع داده شده ‌است.



بنا بر این گزارش، اژه ای همچنین گفت: تعدادی از اطرافیان احمدی نژاد دستگیر شده‌اند ولی از لحاظ قانونی اجازه اعلام اسامی آنها را نداریم.



دادستان کل کشور در ادامه خبر دستگیری برخی از مدیران سابق ایران‌خودرو را تأیید کرد و گفت:‌ این افراد به دلیل مسائل مالی بازداشت شده‌ و عده‌ای با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.



سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده فائزه هاشمی گفت: به تازگي تحقيق و تفحص درباره ‌پرونده فائزه هاشمي كه مربوط به آخرين اظهارات وي مبني بر اداره كشور توسط عده اي اراذل و اوباش بوده است، به پايان رسيده و اين پرونده از سوي سوي شعبه تحقيق منجر به صدور كيفرخواست شد و بدين ترتيب پرونده به دادگاه رفت.



غلامحسين محسني‌اژه‌اي در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبني بر اينكه يك روزنامه نزديك به دولت و پرتيراژ در ويژه نامه اخير خود يك فرمانده ارشد نظامي و يك شخصيت حوزوي و رئيس قوه قضائيه را اقتدارگرا معرفي كرده، اقدام قوه قضائيه در اين خصوص چيست؟ اظهار داشت:‌ با توجه به اينكه يك روزنامه نزديك به دولت به يك شخصيت حوزوي و رئيس قوه قضائيه تهمت زده حق شكايت را براي خودمان محفوظ مي‌دانيم.



گفتني است روزنامه دولتي ايران در روزهاي اخير اقدام به انتشار وي‍ژه‌نامه‌اي كرده بود كه در آن يك فرمانده ارشد نظامي و يك شخصيت حوزوي و رئيس قوه قضائيه به اقتدارگرايي متهم شده بودند.

خبر تکمیلی- شهادتنامه ۶۴ زندانی سیاسی درباره چگونگی جانباختن هدی صابر

خبر تکمیلی- شهادتنامه ۶۴ زندانی سیاسی درباره چگونگی جانباختن هدی صابر




۶۴ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین با ارسال شهادت نامه ای، شهادت دادند که شهید هدی صابر در هشتمین روز اعتصاب غذای خود در بهداری زندان اوین از سوی مامورانی که حدس می زنند ماموران امنیتی و اطلاعاتی بوده اند، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. آنها شرایط بد جسمانی وی را از نزدیک شاهد بوده اند.



به گزارش کلمه ۶۴ زندانی سیاسی در شهادت نامه خود نوشته اند:



هدی صابر ساعت چهار بامداد جمعه ۲۰ خردادماه برای نخستین بار به بهداری مستقر در زندان اوین جنب بند ۳۵۰ منتقل شد اما دو ساعت بعد در حالی که از درد به خود می پیچید به بند بازگردانده شد و از صدای فریاد او هم اتاقی هایش بیدار شده و دور او حلقه زدند در این هنگام صابر گفت :«در بهداری نه تنها هیچ رسیدگی به وضعیتم نشد بلکه مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته ام و توسط مامورانی در لباس پرسنل بهداری از اتاق درمان بیرون انداخته شده ام . ما شهادت می دهیم هدی صابر که از درد به شدت می لرزید و به خود می پیچید در اتاق یک بند ۳۵۰ با صدای بلند اعلام کرد که : «از دست آنها شکایت خواهم کرد.»



این زندانیان در پایان شهادت نامه خود ضمن مسوول دانستن حاکمیت در شهادت هدی صابر تاکید کرده اند تا رسیدگی به این موضوع و تحقق حقوق شهروندان و التزام حکومت به قانون ،تا آخر ایستادگی می کنند.



شهادت نامه ۶۴ زندانی بند ۳۵۰ که با نام خود آن را امضا کرده اند، توسط یاران گمنام جنبش سبز در زندان اوین در اختیار کلمه قرار گرفته است.



متن این شهادتنامه به شرح زیر است:



هدی رضا زاده صابر ، زندانی سیاسی ، ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ در پی اعتصاب غذای نامحدود و عدم رسیدگی مسوولان به شهادت رسید ما هم بندان او و امضا کنندگان این بیانیه که در طول یک سال گذشته در کنار وی حضور داشته ایم به اطلاع عموم ملت ایران می رسانیم و شهادت می دهیم :



روز پنج شنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۰ در پی انتشار خبر شهادت هاله سحابی از زندانیان سیاسی که در مرخصی به سر می بردند در حالی که آقای هدی صابر همچنان عزادار و متاثر از درگذشت مرحوم عزت الله سحابی رییس شورای فعالان ملی - مذهبی بود در اعتراض به این ظلم و تعدی آشکار پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حیاط بند ۳۵۰ زندان اوین اعتصاب غذای نامحدود خود را همراه با آقای امیر خسرو دلیر ثانی ضمن انتشار بیانیه ای آغاز کردند و به آگاهی عموم نیز رساندند .



ما شهادت می دهیم که هدی صابر روزانه علاوه بر مطالعه کتاب، قرائت قرآن و برگزاری کلاسهای تاریخ همواره مدت قابل توجهی به ورزش اختصاص می داد به طوری که در مسابقات ورزشی بند ۳۵۰ همپای جوانان مشارکت می کرد.



ما شهادت می دهیم هدی صابر در طی مدت یک سال گذشته هیچگونه عارضه و بیماری نداشت که طبعا سوابق موجود در پرونده بهداری زندان نیز موید همین نکته خواهد بود.



ما شهادت می دهیم هدی صابر در هشتمین روز اعتصاب غذای خود دچار درد در ناحیه سینه و اختلال در سیستم گوارشی شد که در ساعت چهار بامداد جمعه ۲۰ خردادماه برای نخستین بار به بهداری مستقر در زندان اوین جنب بند ۳۵۰ منتقل شد اما دو ساعت بعد در حالی که از درد به خود می پیچید به بند بازگردانده شد و از صدای فریاد او هم اتاقی هایش بیدار شده و دور او حلقه زدند در این هنگام صابر گفت :«در بهداری نه تنها هیچ رسیدگی به وضعیتم نشد بلکه مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته ام و توسط مامورانی در لباس پرسنل بهداری از اتاق درمان بیرون انداخته شده ام .



ما شهادت می دهیم هدی صابر که از درد به شدت می لرزید و به خود می پیچید در اتاق یک بند ۳۵۰ با صدای بلند اعلام کرد که: «از دست آنها شکایت خواهم کرد.»



در این هنگام و در پی اعتراض هم بندان وی، افسر نگهبان دوباره مقدمات اعزام وی به بهداری را فراهم کرد اما این بار صابر با تکرار اعتراض خود نسبت به برخورد و عملکرد ماموران بهداری گفت :«من به آنها اطمینان ندارم که سپس افسر نگهبان وعده داد تلاش کند او را به بیمارستان خارج از اوین منتقل کنند.»



ما شهادت می دهیم در این هنگام هدی صابر در حالی که توان ایستادن بر روی پاهای خود را نداشت با برانکارد به خارج از بند منتقل شد. در این آخرین ساعت حضور در بند وضع گوارشی او به شدت بحرانی بود و بارها گفت دچار اسهال و حالت تهوع شدید شده است.



ملت عزیز ایران



آنچه نقل شد گزارش آخرین ساعات حضور شهید هدی صابر در بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین بود .اما اینک که حکومت اعتراض به جنایتی را با جنایتی دیگر پاسخ گفت ما قاطعانه اعلام می داریم حاکمیت کنونی مسوول مستقیم مرگ شهید صابر است .این حادثه ناگوار اولین نبوده و با ادامه ی وضع کنونی آخرین هم نخواهد بود.



گرچه رسیدگی دقیق به پرونده اغلب زندانیان سیاسی نشان از بی داد و تضییع گسترده حقوق آنان در دادرسی ها دارد اما هدی صابر قریب به یک سال بدون هیچگونه قرار قانونی و محکومیت و به شکلی کاملا خودسرانه با اعمال زور و قدرت نمایی برخی نهادهای امنیتی در برابر چشمان همه دستگاه های مسوول در زندان به سر می برد و هیچکس پاسخگوی این سوال نبود که اصلا او چرا و با کدام توجیه قانونی در زندان به سر می برد و البته که مدت محکومیت او مدتها پیش از دستگیری اخیر منقضی شده بود. حبس خودسرانه و غیر قانونی صابر به تنهایی برای سلب مشروعیت دستگاه قضایی و اثبات عدم استقلال آن و مقهوریت نسبت به نهادهای امنیتی کفایت می کند و در این شرایط نه فقط شهروندان خارج از زندان که بیش از همه زندانیان امنیت حقوقی، درمانی و جانی نخواهند داشت.



ما تسلیت عمیق خود را به خانواده صبور شهید هدی صابر به ویژه سرکار خانم فریده صابر و فرزندان داغدارش حنیف و شریف اعلام می کنیم.



ما به عنوان نخستین گام این روند غیر انسانی در دستگاه قضایی و این نوع رفتار با زندانیان را محکوم و حاکمیت را مسوول آن می دانیم. بنابراین از این پس با توجه به نوع پی گیری موضوع از سوی مسوولان اقدامات بعدی را اتخاذ کرده و برای تحقق حقوق شهروندان و التزام حکومت به قانون تا آخر ایستاده ایم.



امضا کنندگان این شهادت نامه :



۱: قربان بهزادیان نژاد



۲- محمد داوری



۳- بهمن احمدی امویی



۴- عبدالله مومنی



۵- حسن اسدی زید آبادی



۶-علی جمالی



۷- محمد رضا مقیسه



۸- علی ملیحی



۹- بابک داشاب



۱۰- حمید رضا محمدی



۱۱- قاسم شعله سعدی



۱۲- کیارش کامرانی



۱۳- محمد جواد مظفر



۱۴- احسان مهرابی



۱۵- عماد بهاور



۱۶-مجتبی تهرانی



۱۷- جواد امام



۱۸- فیض الله عرب سرخی



۱۹- عمادالدین باقی



۲۰- ابولفضل قدیانی



۲۱ -محمد حسین خوربک



۲۲ – اسماعیل صحابه



۲۳- امیرخسرو دلیر ثانی



۲۴ – سید محمد سیف زاده



۲۵- سیامک قادری



۲۶-سام محمودی سرابی



۲۷- اکبر امینی ارمکی



۲۸– هوشنگ فرزین



۲۹–حامد میرزایی گرجی



۳۰–آرش سقر



۳۱–احمد شاه رضایی



۳۲- آرش صادقی



۳۳- نوید کامران



۳۴– رامین پرچمی



۳۵–علیرضا سهراب پور



۳۶–مهدی حسین زاده



۳۷- محمد صدیق کبودوند



۳۸– مهدی خدایی



۳۹-سیامک رحمانی



۴۰– سعید متین پور



۴۱– مسعود لواسانی



۴۲– محسن غمین



۴۳– محمد پور عبدالله



۴۴– حسین مفیدی



۴۵-مهدی نوذر



۴۶-ابولفضل قاسمی



۴۷– ابراهیم مددی



۴۸- عباس نامی



۴۹–علی بهزادیان نژاد



۵۰–حسین زرینی



۵۱– امیر حسین قنبری



۵۲–غلامرضا آزادی



۵۳–مجید تمجیدی



۵۴-یوسف مهر



۵۵–شاهین زینعلی



۵۶–پیمان عارف



۵۷-جواد علیخانی



۵۸–رامتین غفاری



۵۹- مهدی وطن خواه



۶۰– فریدون صیدی راد



۶۱–سعید مالمیریان



۶۲-جواد علیخانی



۶۳– محسن قلعی



۶۴-میثم رودکی



هشدار حامیان علی خامنه‌ای به تیم احمدی‌نژاد:

هشدار حامیان علی خامنه‌ای به تیم احمدی‌نژاد:


حریم‌ها را بشکنید٬ وارد عمل می‌شویم



دیگربان : هواداران علی خامنه‌ای حامیان محمود احمدی‌نژاد را «خیانتکار» نامیده و هشدار دادند چنانچه بخواهند «حریم‌ها» را شکسته و به بزرگان «بتازند» علیه آنها وارد عمل خواهند شد.



این تهدید و هشدار صریح در یادداشت روز دوشنبه (۲۳ خرداد) سایت محافظه‌کار «رجا‌نیوز» منتشر شده است.



هشدار «رجا‌نیوز» در واکنش به حملات هفته گذشته تیم احمدی‌نژاد به محمدتقی مصباح یزدی منتشر می‌شود.



در این یادداشت خطاب به حامیان احمدی‌نژاد آمده است: «خیلی مدارا کردیم و جانب نگه داشتیم اگر هنوز هستید و می‌نویسید، گمان نکنید هر آنچه خواستید می‌توانید بنویسید و ما هم باز سکوت می‌کنیم.»



«رجا‌نیوز» به صراحت نوشته که «هر چه قدر شما {حامیان احمدی‌نژاد} وارد فاز رادیکالیسم شوید، ما هم متقابلا وارد خواهیم شد.»



در این یادداشت همچنین از ظهور «جریانی که اعضایش قدرت‌طلبان و چاپلوسان هستند» ابراز نگرانی شده و آمده که حامیان خامنه‌ای اگر نیاز باشد با ادبیات خود علیه این جریان وارد عمل خواهند شد.



در بخش دیگری از این یادداشت خطاب به حامیان احمدی‌نژاد آمده است: «حق ندارید حریم‌ها و جایگاه‌ها را بشکنید. بدانید اگر قرار باشد بین آیت‌الله مصباح یزدی و احمدی‌نژاد یکی را انتخاب کنیم، قطعا آیت‌الله مصباح را برخواهیم گزید.»



«رجا‌نیوز» افزوده که «اگر حریم‌ها را نشناسید و به بهانه نقد با‌‌ همان ادبیاتی که خودتان هم به دروغ منتقد آن هستید، به بزرگان حوزه و علما بتازید، خواهیم ایستاد.»



هفته گذشته سایت «هفت صبح» با «حاج آقا» خواندن مصباح یزدی٬ حامیان وی را محافظه‌کاران «متعصب و بی‌عقلی» خوانده بود که با حمایت‌های خود٬ باعث ریزش آرای احمدی‌نژاد شده‌اند.



مصباح یزدی چندی پیش تیم احمدی‌نژاد را «آشغال‌هایی» خطاب کرد که به گفته وی در برابر جمهوری اسلامی هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.



مصباح یزدی یکی از چند روحانی شناخته شده حامی خامنه‌ای است که در یک ماه گذشته حملات تندی متوجه احمدی‌نژاد و نزدیکان وی کرده است.



مصباح همچون سایر روحانیون نگران است تیم احمدی‌نژاد در آینده‌ آن‌ها را از قدرت کنار بزند؛ نگرانی عمیقی که در هفته‌های اخیر بار‌ها از سوی حامیان خامنه‌ای مطرح شده است.



وی پیش از این از هواداران سرسخت محمود احمدی‌نژاد بود.







فیلم / حکومت سوریه مجسمه های حافظ اسد را از میدانها جمع آوری میکند