Saturday, October 9, 2010

سازمان انرژی اتمی ایران 'درز اطلاعات' را تأیید کرد

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که برخی از کارمندان این سازمان در گذشته اطلاعاتی را به بیرون درز داده اند، ولی این سازمان در تلاش است جلوی تکرار این امر را بگیرد.




آقای صالحی در یک گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری فارس که روز شنبه ۱۷ مهر (۹ اکتبر) منتشر شد، گفت که کشورهای غربی با بعضی از کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران تماس گرفته اند و آنها را با وعده ادامه تحصیل و فراهم آوردن شغل و امکانات رفاهی بهتر در خارج از ایران وسوسه کرده اند و در مواردی موفق شده اند که اطلاعاتی را از این طریق به دست آورند.



اما او افزود: "خوشبختانه سازمان انرژی اتمی توانست با کسب اعتماد مهندسان نسبت به رفع دغدغه های فکری آنان از جهت تحصیل و سربازی فرزندانشان اقدام کند تا آنها بدون دغدغه در سازمان کار کنند".



آقای صالحی از کمک "ستاد فرماندهی کل قوا" و رئیس جمهوری ایران در فراهم کردن "شرایط ویژه" برای کارمندان سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت که اقداماتی برای تأمین امکانات رفاهی و مسکن این کارمندان در اصفهان، بوشهر، کاشان و تهران در حال انجام است.



او با اشاره به اینکه در گذشته بعضی از کارمندان سازمان انرژی اتمی در برابر "اغواگری" کشورهای غربی "لغزش هایی" داشته اند، گفت که در آن زمان افراد به سهولت به اطلاعات دسترسی داشته اند ولی در حال حاضر این شرایط عوض شده است.



آقای صالحی گفت: "ما موضوع مهم و سری نداریم، اما ضرورتی هم ندارد که همه افراد از تمامی اطلاعات موجود آگاهی پیدا کنند".



او به عنوان نمونه ای از اطلاعات درز داده شده، به مسائل مربوط به "امور بازرگانی و خریدهای خارجی" سازمان اشاره کرد، اما تأکید کرد که در حال حاضر درز اطلاعات "تقریبا غیرممکن" شده است.



رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از انتشار کتابچه های راهنما و جلسات انفرادی برای توجیه کارمندان توسط معاونت ایمنی و حفاظت این سازمان خبر داد و گفت که برای حفظ جان دانشمندان هسته ای هم تدابیری در نظر گرفته شده است.



او حاضر نشد گزارش های مربوط به بیرون آمدن بعضی از این دانشمندان از سازمان انرژی اتمی و خروج آنها از ایران را تأیید کند.



آقای صالحی در مورد احتمال آلودگی سیستم های کامپیوتری سازمان انرژی اتمی به کرم اینترنتی استاکس نت گفت: "می توانم با اطمینان اعلام کنم که با مشکل و خطر جدی در این زمینه مواجه نیستیم".



زمانی که آقای احمدی نژاد به آقای متکی دستور دادند که می تواند در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با ۱+۵ جلسه برگزار کند، آنها شکه شدند.



علی اکبر صالحی

او گفت که از زمان تصدی ریاست سازمان تغییراتی در سیستم کامپیوتری آن داده است به طوری که در حال حاضر سیستم های بیرونی و درونی از هم مجزا هستند و دسترسی افراد به این سیستم ها راحت نیست.



آقای صالحی در عین حال بروز مشکلاتی در کار سانتریفیوژهای مرکز غنی سازی نطنز را به طور تلویحی پذیرفت، اما به ارتباط احتمالی این مشکلات با کرم اینترنتی استاکس نت اشاره ای نکرد.



او گفت: "آیا هیچ گاه اتفاقی در خط تولید کارخانجات غنی سازی اروپا نمی افتد؟ ما از این نظر شبیه به آنها هستیم، فقط شاید یک مقدار تجربه آنها بیشتر بوده و این اتفاقات کمتر رخ می دهد".



او گفت که آزمایش سانتریفیوژها کاری زمان بر که مراحلی پیچیده دارد و ممکن است ماه ها طول بکشد: "اشکال ما در نسل اول سانتریفیوژها این بود که برای ساخت آن عجله داشتیم، بنابراین این مراحل را طی نکردیم که با مشکلاتی روبرو شدیم. اما دیگر نمی خواهیم همان روال سابق را در پیش بگیریم و قصد داریم طبق ضوابط علمی و فنی جلو برویم".



گفت و گو با غرب

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت که گفت و گو با گروه وین، شامل آمریکا، روسیه، فرانسه و آژانس بین المللی انرژی اتمی، تنها برای تأمین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران نیست، بلکه هدف دیگر آن یافتن راهی برای برون رفت سیاسی از بحران اتمی ایران است.



او همچنین گفت که مقامات ارشد دولت ایران در جریان سفر اخیر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری این کشور به نیویورک، برای مذاکره با گروه ۱+۵ در سطح وزیر خارجه اعلام آمادگی کرده اند، اما پیشنهاد آنها مورد استقبال کشورهای عضو این گروه قرار نگرفته است.



آقای صالحی گفت: "زمانی که آقای احمدی نژاد به آقای متکی دستور دادند که می تواند در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با ۱+۵ جلسه برگزار کند، آنها شکه شدند".



او عدم استقبال کشورهای عضو این گروه از مذاکره با آقای متکی را "عقب نشینی" آنها از پیشنهاد مذاکره توصیف کرد و گفت که کشورش به دلیل همین رفتارها نمی تواند به غرب اعتماد کند.



تغییر نماینده ایران در آژانس

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین گزارش های رسانه ای در مورد تغییر نماینده این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی را تأیید کرد.



او گفت: "آقای نجفی به عنوان جایگزین آقای سلطانیه تعیین شده ولی فعلا عجله ای برای بازگشت آقای سلطانیه نیست و ممکن است جایگزینی ایشان مدتی به طول بینجامد".



پیش تر بعضی از رسانه های ایران، از جمله روزنامه رسالت، از احتمال انتصاب رضا نجفی، رئیس اداره خلع سلاح وزارت امور خارجه ایران به عنوان نماینده این کشور در آژانس خبر داده بودند.



آقای صالحی در مورد این انتصاب به خبرگزاری فارس گفت: "آقای نجفی بیش از ۲۰ سال است که در زمینه خلع سلاح فعالیت می کند و دنیا با نام او آشنا است و انتخاب شایسته ای برای تصدی این سمت است".



واگذاری بزرگترين پروژه راه سازی ايران به قرارگاه خاتم الانبياء

دولت ايران ساخت بزرگراه قم به مشهد را به شرکت «تهران گسترش»، وابسته به قرارگاه خاتم الانبياء واگذار کرده است و عمليات اجرايی اين بزرگراه روز شنبه با حضور محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، آغاز شد.





به گزارش خبرگزاری ايسنا، محمود احمدی نژاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگراه «حرم تا حرم»، ساخت این بزرگراه را بزرگترين پروژه کشور اعلام کرده است.



محمود احمدی‌نژاد همچنين گفت: «شرکت‌های خارجی برای سرمايه‌گذاری اول طاقچه‌بالا می‌گذاشتند، اما حالا که می‌بينند ما نيازی به آن‌ها نداريم، به صف شده‌اند و می‌خواهند برگردند.»



حميد بهبهانی، وزير راه و ترابری، نیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگراه قم -تهران-مشهد گفت: اين بزرگراه که هزار و صد کيلومتر طول دارد با مشارکت وزارت راه، شرکت تهران گسترش وابسته به قرارگاه خاتم الانبيا و بانک ملی ايران احداث می‌شود.



به گفته حميد بهبهانی هزينه اين بزرگراه بين ۱۳ تا ۱۵ هزار ميليارد تومان برآورد شده است.



وزير راه و ترابری ايران می گويد: اين پروژه برای چهار هزار نفر بصورت مستقيم اشتغال ايجاد می‌کند.



به گزارش ايسنا، در اين مراسم رييس قرارگاه کربلا نيز گزارشی از فعاليت‌های اين قرارگاه در اجرای اين پروژه ارائه کرده است.



قرارگاه خاتم‌الانبيا، به عنوان يکی از بازوهای اقتصادی سپاه پاسداران از زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد فعاليت‌های اقتصادی خود را توسعه داده و مهم‌ترين قراردادهای نفت و گازی ايران را حتی در مواردی بدون شرکت در مناقصه در اختيار گرفته است.



در اواخر خرداد ماه سال جاری نيز قرارداد ۲۱ميليارد دلاری توسعه شش فاز گازی ميدان پارس جنوبی به کنسرسيومی مرکب از وزارت نفت، سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران، شرکت دولتی پتروپاس و قرارگاه خاتم‌الانبيا واگذار شده بود.



اين در حالی است که قرارگاه خاتم‌الانبيا‌ از جمله شرکت‌ها و سازمان‌های ايرانی است که در کنار ساير شرکت‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی هدف تحريم‌های تازه شورای امنيت سازمان ملل متحد قرار گرفته است.



همچنين آمريکا و کشورهای غربی نيز اين مجموعه وابسته به سپاه پاسداران را تحريم کرده‌اند.

محمد یزدی: مشایی با پول بی‌حساب مردم به دنبال رئیس ‌جمهور شدن است

محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وی و اعضای جامعه مدرسین آنقدر اسفندیار رحیم مشایی را «مردود» می‌دانند که حتی حاضر به ملاقات با وی نیستند، گفته است، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد با پول بی‌حساب مردم در صدد رئیس جمهور شدن است.




آیت‌الله محمد یزدی، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفت و گویی با هفته‌نامه «پنجره» به شدت از اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده و گفته است با رئیس جمهور شدن وی مخالفت خواهد کرد.



رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این باره گفته است: «مشایی آدمی است که از پول و موقعیت استفاده می‌کند و بر این تصور است که با این کارها می‌تواند رییس‌جمهوری آینده شود؛ بنده همین‎جا به شما می‌گویم، در آینده اگر آقای مشایی به‎عنوان رییس‌جمهوری مطرح شود، اولین تشکلی که رسما و صریحاً مخالفت خواهد کرد، جامعه مدرسین است».



محمد یزدی اضافه کرده است:«و اگر بنده در قید حیات باشم، قطعا با این موضوع مخالفت خواهم کرد و به هر قیمتی که باشد موافقت نخواهیم کرد که آقای مشایی رییس‌جمهوری مملکت شود، ولی در حال حاضر ایشان در خیلی استان‌ها کارهایی را شروع کرده و با پول بی‌حساب مردم که خیلی‌ها از آن اطلاع دارند و در جریان هستند، درصدد رییس‌جمهوری شدن است.»



محمد یزدی همچنین با بیان این که جامعه مدرسین بارها نسبت به اظهارات مشایی اعتراض کرده، اظهار داشته است: «خود آقای احمدی‎نژاد، به بنده و آقای جنتی پیشنهاد کردند که شما که این‎قدر از آقای مشایی انتقاد می‌کنید، بگذارید یک جلسه بیاید پیش شما، آقای جنتی در همان جلسه بلافاصله در حضور آقای احمدی‎نژاد گفتند که یعنی ما هم این بدنامی را پیدا کنیم که با آقای مشایی ملاقات کرده‎ایم؟»



این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین افزوده است: «ما اصلاً آقای مشایی را قبول نداریم که درخواست ملاقات بکند و در این جهت آقای احمدی‌نژاد درخواست کرده‌اند که بگذارید آقای مشایی بیاید و حرف‎هایش را شما بشنوید و آقای جنتی همان‎جا گفت: یعنی به ما تهمت ملاقات با فلانی بخورد؟ آقای مشایی این‎قدر پیش ما مردود است که حاضر نیستیم با وی ملاقات کنیم.»





اسفندیار رحیم‌مشایی از چهره‌های جنجال‌برانگیز دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌آید که محافظه‌کاران حامی دولت بارها نسبت به برخی از سخنان وی اعتراض کرده‌اند.



وی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته خورشیدی از «دوستی با ملت اسرائیل» سخن گفته بود که این سخنان واکنش تند اصولگرایان را نیز به دنبال داشت.



از همین رو پس از انتخابات ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با صدور «حکم حکومتی» با انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی، به عنوان معاون اول رئیس جمهور از سوی محمود احمدی‌نژاد مخالفت کرد.



چندی پیش نیز سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی در باره «مکتب ایران» با واکنش تند حامیان اصولگرا و محافظه‌کار دولت روبرو شده بود.



آقای رحیم مشایی در مرداد ماه سال جاری در مراسم پایانی همایش ایرانیان خارج از کشور گفته بود: «از مكتب اسلام دریافت‌‌هاى متنوعى وجود دارد، اما دریافت ما از حقیقت ایران و حقیقت اسلام، مكتب ایران است و ما باید از این به بعد مكتب ایران را به دنیا معرفى كنیم.»



همزمان با واکنش تند برخی از حامیان دولت به سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی، گزارش‌هایی در باره تاسیس «جبهه عدالت و رفاه»، با هدف حمایت از رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی در ایران منتشر شده بود که آیت‌الله یزدی نیز در سخنان خود به آن واکنش نشان داده است.



«هاشمی رفسنجانی بحث شورای رهبری را دوباره مطرح کرده است»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از گفت و گوی خود با هفته‌نامه پنجره در باره رابطه خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان هم گفته است: «ما رابطه‎مان با آقای هاشمی همیشه خوب بوده، البته اختلاف هم داشتیم؛ در حال حاضر، هم رابطه‎مان خوب است و اختلاف هم داریم. در مجلس هم که ایشان رییس بود و بنده نایب‎رییس، همیشه با هم اختلاف داشتیم. به ایشان می‌گفتم این روشنفکربازی‎ها اسمش اجتهاد نیست و آقای هاشمی می‌گفت مجتهدین گفته‌اند، اجتهاد مبنای خاصی دارد. در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به‎عنوان عضو شورای نگهبان شرکت می‌کردم. بارها با آقای هاشمی این بحث‌ها را داشتم که آقای هاشمی شما این‌جا حق ندارید که بگویید این خلاف شرع است یا خیر؛ این‌جا مجمع تشخیص مصلحت نظام است و تشخیص خلاف شرع بودن یا نبودن مربوط به شورای نگهبان است و آقای هاشمی می‌گفت نه حالا این‌جا بحث می‌کنیم، شاید در رأی‎گیری تأثیری داشته باشد که بنده می‌گفتم این خلاف است و اشکال شرعی دارد و شما حق ندارید این مسائل را مطرح کنید.»



وی همچنین با بیان این که به دلیل اختلافش با هاشمی رفسنجانی در نشست سال گذشته مجلس خبرگان شرکت نکرده بود، افزوده است: «با این اوصاف ما با هم دوست هستیم. البته نویسنده‌ای گفته که قضیه ما با لبخند حل می‌شود که این مطلب صحیح نیست، زیرا قضیه ما با ایشان حل شدنی نیست، آقای هاشمی یک نوع تفکری دارد و ما هم یک تفکر دیگر، اما در عین‎حال ایشان یک روحانی سابقه‎دار، مبارز و خدوم در کشور است که ما روشش را نمی‌پسندیم و با خودش هم صحبت کرده‎ایم، ولی تخریبش را هم جایز نمی‌دانیم.»



آیت‌الله یزدی در ادامه گفت و گوی خود با هفته نامه پنجره در پاسخ به پرسشی درباره مخالفت برخی از اعضای مجلس خبرگان با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی هم گفته است: «مخالفت داشتن، یک مسئله و فکر تشکیل شورای رهبری مسئله‌ای دیگر است که بیشتر از طرف آقای هاشمی سرچشمه گرفته بود و در این رابطه، همان زمان، اکثر اعضای جامعه مدرسین مخالفت کردند. در حال حاضر هم که دوباره آقای هاشمی این مباحث را مطرح می‌کند، باز هم ما مخالفیم و بعدا هم مخالف خواهیم بود. به این علت که مسئله تشکیل شورای رهبری مبنای فقهی و علمی ندارد، بلکه مبنای روشنفکری دارد، چون یک مجتهد هیچ‎وقت نمی‌تواند مقلد باشد و با نظر شورایی بحث کند.»



وی همچنین درباره عملکرد هاشمی رفسنجانی بعد از انتخابات ریاست ‎جمهوری هم گفته است: «در جریان فتنه، سران فتنه به پشتیبانی آقای هاشمی خیلی کارها کردند و آقای هاشمی اساسا یک نوع تفکر داشته و دارد که هیچ ربطی به جامعه مدرسین ندارد. ایشان هیچ وقت عضو جامعه مدرسین نبوده و همیشه عضو جامعه روحانیت مبارز بوده و در آن‌جا نیز همیشه این بحث‌ها با ایشان وجود داشته است.»



آیت‌الله یزدی همچنین با بیان این که درحال حاضر روش ناطق نوری را تایید نمی‌کند، در باره دیدگاهش نسبت به رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی گفته است: « آقای ناطق امروز، غیر از آقای ناطق پنج سال پیش است، مثل آقای هاشمی که غیر از آقای هاشمی ده سال پیش است.»



وی همچنین درباره علت تغییر نظرش نسبت به علی‌اکبر ناطق نوری اظهار داشته است: «زیرا بدون علت از دوستانش کناره‌گیری کرده، به‎خاطر یک‎سری مسائلی که جزیی است. در نظام سیاسی و زندگی نباید به جزییات به این اندازه توجه کرد و آن جمله معروف که می‌گویند فروعات را با اصول از هم جدا کنید، بیشتر به همین مسئله تأکید دارد و آن‎ها که در متن جریان هستند، متوجه می‌شوند که معنای اصول و فروعات با هم چیست.»

معاون اول احمدی نژاد : اقتصاد فرانسه با یک اخم ایران فرومی‌پاشد و به وضع 100 سال پیش برمی‌گردد

آفتاب: معاون اول احمدی نژاد با اشاره به قدرت ایران در تنبیه اقتصادی دولت‌های تابع آمریکا در بحث تحریم ایران، گفت: به عنوان مثال اقتصاد فرانسه با یک اخم ایران فرومی‌پاشد و به وضع 100 سال پیش برمی‌گردد.




محمدرضا رحیمی بعدازظهر امروز شنبه طی سخنانی در مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران با اشاره به اعمال تحریم از سوی برخی کشورهای غربی علیه کشورمان، گفت: در این مراسم بنا نداشتم در خصوص تحریم صحبت کنم ولی از آنجایی که مهمان‌هایی از اروپا در این مراسم شرکت دارند بد نیست پیام ما را به مسئولان و دولت‌مردان اروپایی برسانند.



وی ادامه داد:‌ برخی کشورهای اروپایی فرای قطعنامه و به تبعیت از آمریکادر تحریم علیه کشورمان شرکت کردند در حالی که مبادلات ما با کشورهای اروپایی چیز زیادی نیست و 23 میلیارد دلار می‌باشد که بخشی را صادرات ما تشکیل می‌دهد که فرانسه، ایتالیا و آلمان از جمله این کشورها هستند.



معاون اول احمدی نژاد بابیان اینکه اگر فقط یک اخم در پاسخ به تحریم اروپایی‌ها کنیم بخشی از صنعت فرانسه فرو می‌ریزد با اشاره به مثالی در این خصوص تصریح کرد: مثلا اگر وزیر صنایع ما تصمیم بگیرد واردات قطعات خودرو پژو از فرانسه را لغو کند 2.5 میلیارد واردات ما پایین می‌آید بنابراین در فرانسه چه اتفاقی می‌افتد؟ به باور بنده صنعت خودرو فرانسه فرو می‌ریزد.



رحیمی در ادامه سخنان خود یاداور شد: رشد بیکاری در اروپا آنها را وادار کرد مثلادر فرانسه سن بازنشستگی را بالا ببرند که این درست برخلاف ایران است در حالی که ما پذیرفتیم کارمندان 5 سال زودتر از موعد مقرر خود را بازنشسته کنند و دولت پذیرفت هزینه بازنشستگی را پرداخت کند و این موضوع در این کشور اروپایی بیکاری به‌وجود آورد و در ایران یک میلیون و 100 هزار شغل اضافه شد.



وی افزود: دولت فرانسه در بعضی از بخش‌ها مثل کشتیرانی مزاحمت‌هایی برای ما ایجاد کرده که اگر وزارت صنایع ما ترش‌رویی کند دولت فرانسه دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.



رحیمی با بیان اینکه قادریم کشورهای زورگو و کشورهایی که با چشم بسته از آمریکا تبعیت می‌کنند را به سختی تنبیه کنیم گفت: اما ما راه تعامل را با این کشورها در پیش گرفته‌ایم ولی اگر راهی بخواهند در لباس زورگویی وارد شده و به ایران زور بگویند در جا تنبیه می‌شوند.



وی مجددا تأکید کرد: این چند کشوری که اسم یکی از آنها را بردم و به یکی کنایتا اشاره کردم اگر در رهبر خود در مقابل ایران تجدیدنظر نکنند باید منتظر تنبیه باشند.



رحیمی ادامه گفت : ایران کشوری است که همه مواهب الهی در آن تعبیه شده است.

online.com

نماز جماعت را، خدا، نه

نماز جماعت را، خدا، نه


بلکه خامنه ای باید قبول کند!







مصطفی تاجزاده، سرپرست وزارت کشور در کابینه محمد خاتمی که از جمله زندانیان پس از کودتای 22 خرداد است، در ملاقات با همسرش، به چند نکته در باره رویدادهای کشور اشاره کرد، که فشرده آن را می خوانید:



از بازداشت اعضای نهضت آزادی شگفت زده شدیم. دکتر یزدی یک دهم انتقادات مهندس بازرگان به رهبر جمهوری اسلامی را در دوره جنگ، به رهبری در دوره صلح نداشته است. مهندس بازرگان با وجود این که تندترین انتقادها را در مورد عدم توقف جنگ کرده بود در آن زمان هرگز دستگیر نشد و حالا دکتر یزدی و دوستانش به جرم سفر بدون اجازه و شرکت در مراسم ترحیم و برپایی نماز جماعت بدون مجوز بازداشت شده اند!



همین مسئله به تنهایی انحراف بزرگی را که بعد از امام در جمهوری اسلامی پیش آمد، نشان نمی دهد؟



وقتی ما اعتراض می کنیم، می گویند چرا می گوئید جمهوری اسلامی دچار استحاله شده؟ و وضعیت کنونی آن چیزی نیست که مردم برایش انقلاب کرده اند و اصول آن در قانون اساسی متجلی شد!



فیلترینگ سایت های مراجع تقلید آیات عظام صانعی و بیات زنجانی



من از جناح حاکم می پرسم: اگر معتقدند تحریم مقامات ایرانی نشانه استیصال دولت ایالات متحده و نشانگر به هم ریختن اعصاب دولت مردان آمریکایی است، آیا تحریم سایت های دو مرجع تقلید آگاه و آزاده نشانه اعتماد به نفس و اعصاب آرام مقامات ایرانی است؟ یا نشانگر استیصال و اعصاب آشفته ستاد کودتا؟ اگر حزب پادگانی مدعی است تحریم اساسا در عصر حاضر پدیده ای شکست خورده است، به چه دلیل و با کدام منطق فیلترینگ سایت مخالفان خود را اقدامی موفق ارزیابی می کند؟ آنان که تحریم مقامات ایرانی را بازی کودکانه و یا اقدامی از سرعصبانیت و ناقض حقوق بشر از جانب دولت آمریکا می خوانند، براساس کدام منطق فیلترینگ سایت مراجع را اقدامی حساب شده و سازگار با حقوق بشر میدانند؟



جنگ طلبان آمریکایی و ایرانی



بارها متذکر شده ام که رفتار جنگ طلبان آمریکایی با جنگ طلبان ایرانی یکی است. افراطیون آمریکایی به بهانه جنایت یازده سپتامبر فضای جهان را نظامی و جنگی کرده اند تا به این ترتیب بتوانند مخالفان خود را سرکوب کرده و اهداف نامشروعشان را تأمین کنند. طرفداران اسلام پادگانی- طالبانی در ایران نیز به بهای مقابله با آمریکا و اسرائیل فضای کشور را پلیسی و امنیتی کرده اند و به همین بهانه مخالفان و منتقدان را با اعمال خشونت بسیار سرکوب می کنند.



سیاست بگیر و ببند جناح حاکم، از جمله توقیف مطبوعات، ادعای انحلال احزاب، فیلترینگ سایت ها و بازداشت منتقدان و مخالفان نشانه تأثیرگذار بودن جنبش سبز است. اقدامات حزب پادگانی علیه بزرگوارانی چون آقایان صانعی، دستغیب شیرازی، طاهری اصفهانی، بیات زنجانی و حمله و هجمه به آنان و نیز حمله به بیت آیة الله منتظری و بیوت دیگر آقایان و حتی بیت امام و با کمال تأسف توهین و هتک حرمت خانواده شهدا، تبلیغات سوء خودشان را درباره ماهیت جنبش سبز و نسبت آن با دین و اعتقادات مردم، خنثی می کند. ضمن آن که ایجاد ممنوعیت ها و محرومیت های فوق الذکر باعث افزایش اعتبار و جایگاه این عزیزان در میان مردم می شود.



من از برخی نمایندگان واقعی مردم به خاطر نطق های شجاعانه شان در مجلس و از برخی نویسندگان جراید برای نوشتارهای علمی و عمیق شان تشکر می کنم.

نماز جماعت را، خدا، نه

نماز جماعت را، خدا، نه


بلکه خامنه ای باید قبول کند!







مصطفی تاجزاده، سرپرست وزارت کشور در کابینه محمد خاتمی که از جمله زندانیان پس از کودتای 22 خرداد است، در ملاقات با همسرش، به چند نکته در باره رویدادهای کشور اشاره کرد، که فشرده آن را می خوانید:



از بازداشت اعضای نهضت آزادی شگفت زده شدیم. دکتر یزدی یک دهم انتقادات مهندس بازرگان به رهبر جمهوری اسلامی را در دوره جنگ، به رهبری در دوره صلح نداشته است. مهندس بازرگان با وجود این که تندترین انتقادها را در مورد عدم توقف جنگ کرده بود در آن زمان هرگز دستگیر نشد و حالا دکتر یزدی و دوستانش به جرم سفر بدون اجازه و شرکت در مراسم ترحیم و برپایی نماز جماعت بدون مجوز بازداشت شده اند!



همین مسئله به تنهایی انحراف بزرگی را که بعد از امام در جمهوری اسلامی پیش آمد، نشان نمی دهد؟



وقتی ما اعتراض می کنیم، می گویند چرا می گوئید جمهوری اسلامی دچار استحاله شده؟ و وضعیت کنونی آن چیزی نیست که مردم برایش انقلاب کرده اند و اصول آن در قانون اساسی متجلی شد!



فیلترینگ سایت های مراجع تقلید آیات عظام صانعی و بیات زنجانی



من از جناح حاکم می پرسم: اگر معتقدند تحریم مقامات ایرانی نشانه استیصال دولت ایالات متحده و نشانگر به هم ریختن اعصاب دولت مردان آمریکایی است، آیا تحریم سایت های دو مرجع تقلید آگاه و آزاده نشانه اعتماد به نفس و اعصاب آرام مقامات ایرانی است؟ یا نشانگر استیصال و اعصاب آشفته ستاد کودتا؟ اگر حزب پادگانی مدعی است تحریم اساسا در عصر حاضر پدیده ای شکست خورده است، به چه دلیل و با کدام منطق فیلترینگ سایت مخالفان خود را اقدامی موفق ارزیابی می کند؟ آنان که تحریم مقامات ایرانی را بازی کودکانه و یا اقدامی از سرعصبانیت و ناقض حقوق بشر از جانب دولت آمریکا می خوانند، براساس کدام منطق فیلترینگ سایت مراجع را اقدامی حساب شده و سازگار با حقوق بشر میدانند؟



جنگ طلبان آمریکایی و ایرانی



بارها متذکر شده ام که رفتار جنگ طلبان آمریکایی با جنگ طلبان ایرانی یکی است. افراطیون آمریکایی به بهانه جنایت یازده سپتامبر فضای جهان را نظامی و جنگی کرده اند تا به این ترتیب بتوانند مخالفان خود را سرکوب کرده و اهداف نامشروعشان را تأمین کنند. طرفداران اسلام پادگانی- طالبانی در ایران نیز به بهای مقابله با آمریکا و اسرائیل فضای کشور را پلیسی و امنیتی کرده اند و به همین بهانه مخالفان و منتقدان را با اعمال خشونت بسیار سرکوب می کنند.



سیاست بگیر و ببند جناح حاکم، از جمله توقیف مطبوعات، ادعای انحلال احزاب، فیلترینگ سایت ها و بازداشت منتقدان و مخالفان نشانه تأثیرگذار بودن جنبش سبز است. اقدامات حزب پادگانی علیه بزرگوارانی چون آقایان صانعی، دستغیب شیرازی، طاهری اصفهانی، بیات زنجانی و حمله و هجمه به آنان و نیز حمله به بیت آیة الله منتظری و بیوت دیگر آقایان و حتی بیت امام و با کمال تأسف توهین و هتک حرمت خانواده شهدا، تبلیغات سوء خودشان را درباره ماهیت جنبش سبز و نسبت آن با دین و اعتقادات مردم، خنثی می کند. ضمن آن که ایجاد ممنوعیت ها و محرومیت های فوق الذکر باعث افزایش اعتبار و جایگاه این عزیزان در میان مردم می شود.



من از برخی نمایندگان واقعی مردم به خاطر نطق های شجاعانه شان در مجلس و از برخی نویسندگان جراید برای نوشتارهای علمی و عمیق شان تشکر می کنم.

برنج، قند و روغن کوپنی می شوند

برنج، قند و روغن کوپنی می شوند


طرح جیره بندی جنگی

بزودی در ایران اجرا می شود





مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی خبر ذخیره سازی مایحتاج مردم را به بهانه "حذف یارانه" ها اعلام کرد. این درحالی است که تاکنون چنین طرحی در ارتباط با حذف یارانه ها مطرح نبود و این خبر، پیش از آنکه مربوط به حذف یارانه ها باشد، مربوط به پیش بینی شرایط جنگی در کشور است.



بدنبال انتشار این خبر، خبرگزاری های داخلی از ذخیره سازی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شیرخشک صنعتی، پنیر، کره، برنج، عدس، لوبیا، نخود، ماکارانی، روغن نباتی، قند و شکر گزارش دادند.



مدیرکل تامین و توزیع، به خبرگزاری های داخلی گفت: برنج، روغن و قند و شکر تا پایان سال جاری کوپنی می شود.

یک متقلب جدید و از راه رسیده

به حکم احمدی نژاد

یک متقلب جدید و از راه رسیده

رئیس جمعیت هلال احمر شد





احمدی نژاد طی حكمی "ابوالحسن فقیه" را بعنوان رئیس جدید جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی منصوب كرد. او در حکم خود نوشت:



«به موجب این حكم جنابعالی را كه دارای دانش و تجربیات ارزنده و سوابق اجرایی مفید هستید، به مدت چهار سال بسمت رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌كنم»



آن سوابق اجرائی ارزنده و دانش و تجربیات مندرج در این حکم، چنین است که می خوانید:







ابوالحسن فقیه در سال 1368 در رشته پزشکی در دانشگاه تهران پذیرفته شد ولی در سال 1373 مشخص شد که نامبرده با استفاده از سهمیه رزمندگان وارد دانشگاه شده است. بررسی های بعدی نشانگر مخدوش بودن مدارک ارائه شده وی برای ورود به دانشگاه بود و نهایتا مشخص شد که مدارک ارائه شده مربوط به برادر وی بوده و با دستکاری بنام وی تغییر یافته است. پس از مدت ها کشاکش ایشان در سال پنجم تحصیل از دانشگاه اخراج شد. بنابراین، ایشان بر خلاف آنچه در حکم احمدی نژاد قید شده دکتر نیست و این یک عنوان جعلی است. حتی وی فاقد شماره نظام پزشکی است.



در ادامه، بخشی از مصاحبه رئیس جدید حلال احمر را، در تاریخ 16 مهر 1388، زمانی که وی رئیس سازمان بهزیستی بوده، با "جام جم آنلاین" بخوانید:



خبرنگار دیگری از وی پرسید: شما متولد سال 1352 هستید و اعلام کرده بودید که سابقه جبهه دارید و به دلیل سابقه حضور در جبهه از سربازی معاف شده اید. آیا این موضوع صحت دارد؟ که وی با تکان دادن سر و گفتن بله تایید کرد که سابقه جبهه دارد.



( انقلاب در سال 1357 به پیروزی رسید و جنگ با عراق در مهر ماه سال 1359 آغاز شد و در مرداد ماه 1367 تمام شد. یعنی در زمان پیروزی انقلاب الوالحسن فقیه فقط 5 سال داشته، وقتی جنگ شروع شد 7 ساله بوده و وقتی جنگ تمام شد، ایشان 14- 15 سال داشته و سن سربازی هم 18 سالگی است. بنابراین، وی نه سابقه انقلاب دارد و نه می تواند سابقه جبهه داشته باشد، اما سابقه فرار از سربازی را در کارنامه خود دارد!