Tuesday, September 25, 2012

فیلم / هدیه احمدی نژاد به دبیر کل سازمان ملل رادیو فردا [تاريخ مطلب: سوم مهر ۱۳۹۱ برابر با بيست و چهارم سپتامبر ۲۰۱۲]


فیلم / هدیه احمدی نژاد به دبیر کل سازمان ملل

رادیو فردا
[تاريخ مطلب: سوم مهر ۱۳۹۱ برابر با بيست و چهارم سپتامبر ۲۰۱۲]

فیلم / احمدی نژاد و هییت همزاه 160 نفر وی در نیویورک + توضیح تکمیلی بی بی سی بی بی سی : دیروز دوشنبه در جریان سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، سعی کردم از او درباره تذکر یک نماینده مجلس ایران در مورد تقاضای ویزا برای ۱۶۰ همراه و هزینه های این سفر از او سوال کنم. از جایگاه خبرنگاران در کنار در ورود هیأت های نمایندگی به سازمان ملل از او پرسیدم چرا ۱۶۰ نفر را در این سفر با خود همراه کرده است، واکنشش به تذکر نمایندگان مجلس چیست و هزینه سفرش چقدر بوده است؟ او لحظه ای مکث کرد... برای خبرنگاران دست تکان داد و بعد به حرکت خود ادامه داد. چند متر جلوتر برگشت و در جواب من حرفی زد که به خاطر فاصله چند متری بین او و جایگاه خبرنگاران خیلی مفهموم نبود. حدود دو ساعت پس از پخش ویدیوی این صحنه از بی‌بی‌سی، تعدادی از کاربران و بینندگان در شبکه های اجتماعی و در تماس مستقیم پرسیدند که آیا آقای احمدی نژاد در پاسخ من عبارتی زشت به کار برده است یا نه. تویت ها و کامنت های فیس بوکی به صورت تصاعدی افزایش یافت. حتی دو خبرنگار رسانه های فارسی زبان دیگر هم تماس گرفتند و می خواستند ببینند که آیا من هم آنچه آنها در ویدیو می شنوند در هنگام ضبط شنیده ام یا نه. یکی از آنها را پای تلفن نگه داشتم و نسخه اصلی ویدیو را شاید ۲۰ بار شنیدم و به او گفتم من چنین چیزی نمی شنوم و حس می کنم آقای احمدی نژاد می گوید: «اوه اوه». بلافاصله همان نسخه اصلی ویدیو را روی یوتوب گذاشتم و این توضیح را دادم که حس من این است که گفته: «اوه اوه» ولی واقعا تشخیص قطعی دادن مشکل است. ساعت ۶ صبح (به وقت نیویورک) که بیدار شدم ماجرا به یک سونامی تمام عیار تبدیل شده بود. خوشبختانه همکارانم در لندن ویدیو شبکه دیگری که با زاویه متفاوت از آقای احمدی نژاد فیلم گرفته را پیدا کرده اند که شک و تردید ها را برطرف می کند. آقای احمدی نژاد در پاسخ به من می گوید: «جدی می گی؟ اوه اوه». این ماجرا بار دیگر نشان می دهد که قضاوت زود هنگام آن هم در عصر تویتر و فیس بوک می تواند اشتباه در برداشت را به خبر یا جنجالی تبدیل کند که به صورت گسترده پخش می شود.

فیلم / احمدی نژاد و هییت همزاه 160 نفر وی در نیویورک  + توضیح تکمیلی بی بی سی 





بی بی سی  : دیروز دوشنبه در جریان سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، سعی کردم از او درباره تذکر یک نماینده مجلس ایران در مورد تقاضای ویزا برای ۱۶۰ همراه و هزینه های این سفر از او سوال کنم.
از جایگاه خبرنگاران در کنار در ورود هیأت های نمایندگی به سازمان ملل از او پرسیدم چرا ۱۶۰ نفر را در این سفر با خود همراه کرده است، واکنشش به تذکر نمایندگان مجلس چیست و هزینه سفرش چقدر بوده است؟ او لحظه ای مکث کرد... برای خبرنگاران دست تکان داد و بعد به حرکت خود ادامه داد. چند متر جلوتر برگشت و در جواب من حرفی زد که به خاطر فاصله چند متری بین او و جایگاه خبرنگاران خیلی مفهموم نبود.
حدود دو ساعت پس از پخش ویدیوی این صحنه از بی‌بی‌سی، تعدادی از کاربران و بینندگان در شبکه های اجتماعی و در تماس مستقیم پرسیدند که آیا آقای احمدی نژاد در پاسخ من عبارتی زشت به کار برده است یا نه.
تویت ها و کامنت های فیس بوکی به صورت تصاعدی افزایش یافت. حتی دو خبرنگار رسانه های فارسی زبان دیگر هم تماس گرفتند و می خواستند ببینند که آیا من هم آنچه آنها در ویدیو می شنوند در هنگام ضبط شنیده ام یا نه. یکی از آنها را پای تلفن نگه داشتم و نسخه اصلی ویدیو را شاید ۲۰ بار شنیدم و به او گفتم من چنین چیزی نمی شنوم و حس می کنم آقای احمدی نژاد می گوید: «اوه اوه».
بلافاصله همان نسخه اصلی ویدیو را روی یوتوب گذاشتم و این توضیح را دادم که حس من این است که گفته: «اوه اوه» ولی واقعا تشخیص قطعی دادن مشکل است.
ساعت ۶ صبح (به وقت نیویورک) که بیدار شدم ماجرا به یک سونامی تمام عیار تبدیل شده بود. خوشبختانه همکارانم در لندنویدیو شبکه دیگری که با زاویه متفاوت از آقای احمدی نژاد فیلم گرفته را پیدا کرده اند که شک و تردید ها را برطرف می کند. آقای احمدی نژاد در پاسخ به من می گوید: «جدی می گی؟ اوه اوه».
این ماجرا بار دیگر نشان می دهد که قضاوت زود هنگام آن هم در عصر تویتر و فیس بوک می تواند اشتباه در برداشت را به خبر یا جنجالی تبدیل کند که به صورت گسترده پخش می شود.

عکس مردمی که خواستار فیلترینگ جیمیل و گوگل شدند، لو رفت! بازتاب : عبدالصمد خرم ابادی (از مسئولان فیلترینگ سایت ها) گفته بود، جیمیل و گوگل در پی درخواست های مکرر مردمی فیلتر شده است. [تاريخ مطلب: چهارم مهر ۱۳۹۱ برابر با بيست و پنجم سپتامبر ۲۰۱۲]


عکس مردمی که خواستار فیلترینگ جیمیل و گوگل شدند، لو رفت!
بازتاب : عبدالصمد خرم ابادی  (از مسئولان فیلترینگ سایت ها) گفته بود، جیمیل و گوگل در پی درخواست های مکرر مردمی فیلتر شده است.

[تاريخ مطلب: چهارم مهر ۱۳۹۱ برابر با بيست و پنجم سپتامبر ۲۰۱۲]

عکس مردمی که خواستار فیلترینگ جیمیل و گوگل شدند، لو رفت! بازتاب : عبدالصمد خرم ابادی (از مسئولان فیلترینگ سایت ها) گفته بود، جیمیل و گوگل در پی درخواست های مکرر مردمی فیلتر شده است. [تاريخ مطلب: چهارم مهر ۱۳۹۱ برابر با بيست و پنجم سپتامبر ۲۰۱۲]


عکس مردمی که خواستار فیلترینگ جیمیل و گوگل شدند، لو رفت!
بازتاب : عبدالصمد خرم ابادی  (از مسئولان فیلترینگ سایت ها) گفته بود، جیمیل و گوگل در پی درخواست های مکرر مردمی فیلتر شده است.

[تاريخ مطلب: چهارم مهر ۱۳۹۱ برابر با بيست و پنجم سپتامبر ۲۰۱۲]

تیتر نیویورک پست که حرف دل اکثریت ملت ایران است.



تیتر نیویورک پست که حرف دل اکثریت ملت ایران است.

دهید مژده بانکی مون را که مموتی باز آمد به صحنه‌ی اجلاس سالانه آن هاله نور دور سر باز آمد دمید بوی گند او، رسید وقت عربده آن مدعی مدیریت جهان باز آمد دوباره انکار هلوکاست، و جهان بدون صهیونیسم آن چرند گو، به بلند گوی ملل باز آمد گذشت قریب به هشت سال از عمر دولت او از رو نرفت، باز با سماجت سابق به منهتن باز آمد دوبار وقاحت به صحن ملل متحد تابید باز جنجال به هتل اقامتش باز آمد به اقتصاد سقوط دولت او مهر تحریم بنشت چون خر مانده به گل به منهتن باز آمد به کلام گه‌هربار مموتی در اجلاس صندلی های خالی نظاره‌گر باز آمد ح مقدم ( بادبان)




دهید مژده بانکی مون را
که مموتی باز آمد
به صحنه‌ی اجلاس سالانه
آن هاله نور دور سر باز آمد

دمید بوی گند او،
رسید وقت عربده
آن مدعی مدیریت جهان باز آمد

دوباره انکار هلوکاست،
و جهان بدون صهیونیسم
آن چرند گو، به بلند گوی ملل باز آمد

گذشت قریب به هشت سال از عمر دولت او
از رو نرفت،
باز با سماجت سابق به منهتن باز آمد

دوبار وقاحت به صحن ملل متحد تابید
باز جنجال به هتل اقامتش باز آمد

به اقتصاد سقوط دولت او مهر تحریم بنشت
چون خر مانده به گل به منهتن باز آمد

به کلام گه‌هربار مموتی در اجلاس
صندلی های خالی نظاره‌گر باز آمد

ح مقدم ( بادبان)